5.RAZRED UČITELJI ILI NASTAVNICI?

Naučna otkrića, edukacija, školstvo, univerziteti, fakulteti...

DA LI U 5.RAZREDU DEVETOGODIŠNJE(4.RAZRED 8-godišnjeOŠ)TREBAJU PREDAVATI UČITELJI ?

1.DA
14
37%
2.NE
21
55%
3.NE ZNAM
3
8%
 
Total votes: 38

zelenashica
Posts: 14490
Joined: 19/08/2007 02:54

5.RAZRED UČITELJI ILI NASTAVNICI?

Post by zelenashica » 11/02/2011 14:28

Po Nactu Zakona o devetogodšinjem obrazovanju FBiH je predviđeno da nastavu u 5. razredu izvode učitelji(nastavnici i profesori razredne nastave) osim predmeta:vjeronauka,strani jezik,tehnička kultura i informatikai kultura življenja,koje mogu a ne moraju predavati predmetni nastavnici.
Međutim odluka ministrice Hadžić-Suljkić u Vladi TK-a da sve predmete predaju predmetni nastavnici.Znači da nekadašnji 4. razred(današnji 5, razred)nema razrednu nastavu.
Također je istim nacrtom previđeno da se postepeno uvodi predmetna nastava(međusobnom raspodjelom predmeta između dva nastavnika,profesora razredna nastave-učitelj) te na taj način postepeno dijete prilagodi ulasku u proces školovanja sa više predavača.
Da povučem.
Znači radi se o nekadašnjem 4.razredu.Radi se o uzrastu djece od 10 godina.

Da li po Vašem mišljenu(prvenstveno molim za mišljenje roditelja) treba 5. razred ostaviti uz učiteljicu ili djecu prepustiti gomili nastavnika i njihovim različitim metodama bez procesa prilagođavanja?
Kakva je situacija u Vašim školama po ovom pitanju?


User avatar
lejlamo
Posts: 8990
Joined: 28/06/2010 15:54
Location: suncana strana ulice

Re: 5.RAZRED UČITELJI ILI NASTAVNICI?

Post by lejlamo » 11/02/2011 17:01

ah, bezbeli da djeca u V razredu trebaju ostati uz uciteljicu....uz ova tri predmetna nastavnika...
pa to je ono isto dijete sa onim istim psihofizickim karakteristikama koje je pohadjalo nekadasnji IV razred osmogodisnje skole....(ako ovo danasnje nije i vise vezano za uciteljicu i nespremnije za predmetnu nastavu).. :-)
medjutim, u tom prijedlogu nije samo dijete na gubitku...sta ce biti sa normom tih ucitelja....tehnoloskim viskovima.... :roll: .....

User avatar
cava
Posts: 9736
Joined: 07/03/2010 08:59
Location: Ja nisam loša, samo sam tako nacrtana :)

Re: 5.RAZRED UČITELJI ILI NASTAVNICI?

Post by cava » 11/02/2011 18:44

U Sarajevu učitelji predaju u 5. razredu, a tri predmeta im predaju nastavnici. Mislim da je to OK jer nisam primjetila da je moje dijete, a ni ostala djeca koja idu sa njom u razred imalo problema prilikom prelaska na razrednu nastavu.

User avatar
vjesticanametli
Posts: 11606
Joined: 15/02/2008 09:31
Location: Sarajevo X
Has thanked: 79 times
Been thanked: 23 times

Re: 5.RAZRED UČITELJI ILI NASTAVNICI?

Post by vjesticanametli » 11/02/2011 21:05

ista stvar......nije bilo problema cak sam sada i zadovoljnija nego kad je bila samo uciteljica..........5 razred je u pitanju

User avatar
super-oko
Posts: 5
Joined: 27/02/2011 14:19

Re: 5.RAZRED UČITELJI ILI NASTAVNICI?

Post by super-oko » 27/02/2011 21:05

koliko je poznato, posmatrajući sa stajališta dječije zrelosti i uzrasta, učenicima u prvom razredu uvedeni su predmetni nastavnici, DAKLE djetetu od šest godina "stovarila" su se tri nastavnika....KAKO DJECA TO PODNOSE??? šta kažu stručnjaci?
Stalno se priča o socijalizaciji djece, naravno...djeca treba da se osamostale, druže, pa i da stiču nova iskustva u MODERNO doba mislim da je 10 godina prihvatljiva granica.
U samom pitanju ste toliko ocrnili predmetne kolege, a izdigli UČITELJE, da se svi moramo upitati kakvi su to ljudi da im se može povjerit i dijete od 11 godina.
Ako je neko sa par seminara uspio promijeniti metodologiju rada sa osmogodišnje škole na devetogodišnju, ZAŠTO to nebi mogli i ovi drugi????
DA, UČITELJ JE VRLO BITAN FAKTOR U RAZVOJU DJETETA, ali isto tako potrebno je dopustiti i djetetu samostalnost, upoznavanje drugog i drugačijeg,....danas dijete i prije škole nauči rad na računaru ili čak koju riječ stranog jezika, nauči upravljati mašinama (igračkama),DVD, TV....savlada što neki od nas ni u 5o-toj nisu ni pojmili...POSTAVLJA SE PITANJE KOLIKO ZBILJA RAZUMIJEMO DIJETE???

User avatar
crno_sa_zlatnim
Posts: 279
Joined: 15/01/2011 23:20

Re: 5.RAZRED UČITELJI ILI NASTAVNICI?

Post by crno_sa_zlatnim » 28/02/2011 19:41

I u Sarajevu je isto, odnosno pusteno direktorima skola da urade kako hoce. Medjutim, problem je u Zakonu koji uredjuje ovu oblast i nije eksplicite naredio/zabranio. U vecini skola se u 5.razredu "izgubi" uciteljica i nastavnici preuzmu nastavu svako za svoj predmet. Konkretno, moje dijete je u 5. razredu dobilo novu razrednicu - uciteljicu koja pored njih ima i svoj razred koji vodi tako da se roditeljski bukvalno sveo na iscitavanja ocjena bez puno informacija sta se desava sa njima (uciteljica je super, ali sistem rada koji joj je nametnut tjera je da se ponasa ko na traci).
Mislim da je prerano da je djeci njihovog uzrasta prerano da trce po kabinetima nastavnicima koji su malo je reci motivisani.
Medjutim, evo sad ce nova vlada (federalna) pa nek se pokazu. Nadam se samo da nece obrazovanje dobiti neli lik kao sto je Alicka.
Udzbenici za 5. razred su katastrofa, greska do greske - jos jedna tema za novog ministra.
N e znam kakvo je stanje po ostalim kantonima, ali bih voljela znati ko uredjuje (dozvoljava) rad razlicitih udruzenja (sportskih, "manekenskih" i inih sto kruze po skolama i vrbuju djecu).
Evo tri problema za novog ministra -neka ovo uredi da vidimo strucnjake na djelu.

zelenashica
Posts: 14490
Joined: 19/08/2007 02:54

Re: 5.RAZRED UČITELJI ILI NASTAVNICI?

Post by zelenashica » 01/03/2011 20:41

super-oko wrote:koliko je poznato, posmatrajući sa stajališta dječije zrelosti i uzrasta, učenicima u prvom razredu uvedeni su predmetni nastavnici, DAKLE djetetu od šest godina "stovarila" su se tri nastavnika....KAKO DJECA TO PODNOSE??? šta kažu stručnjaci?
Stalno se priča o socijalizaciji djece, naravno...djeca treba da se osamostale, druže, pa i da stiču nova iskustva u MODERNO doba mislim da je 10 godina prihvatljiva granica.
U samom pitanju ste toliko ocrnili predmetne kolege, a izdigli UČITELJE, da se svi moramo upitati kakvi su to ljudi da im se može povjerit i dijete od 11 godina.
Ako je neko sa par seminara uspio promijeniti metodologiju rada sa osmogodišnje škole na devetogodišnju, ZAŠTO to nebi mogli i ovi drugi????
DA, UČITELJ JE VRLO BITAN FAKTOR U RAZVOJU DJETETA, ali isto tako potrebno je dopustiti i djetetu samostalnost, upoznavanje drugog i drugačijeg,....danas dijete i prije škole nauči rad na računaru ili čak koju riječ stranog jezika, nauči upravljati mašinama (igračkama),DVD, TV....savlada što neki od nas ni u 5o-toj nisu ni pojmili...POSTAVLJA SE PITANJE KOLIKO ZBILJA RAZUMIJEMO DIJETE???

Molim lijepo da mi u samom pitanju podvučeš gdje je to urađeno od ovog boldiranog što si naveo/navela?
Hvala.

Ko je to sa par seminara mijenjao metodologiju?
Koliko znam samo je pomjerena dobna granica polaska u skolu,sa 7 na 6 godina......mada je i ranije bilo slucajeva da neko dijete krene ranije u skolu.Znaci tu seminari sa dobnom granicom nemaju nikakve veze.

User avatar
super-oko
Posts: 5
Joined: 27/02/2011 14:19

Re: 5.RAZRED UČITELJI ILI NASTAVNICI?

Post by super-oko » 01/03/2011 23:39

Pa ovako...čitajući gore vaš post nameće se sugestija da je učenicima daleko bolje ako su uz učitelja/icu, može se naslutiti kako djeca nisu sposobna da prebrode prijelaz sa razredne na predmetnu nastavu bez učitelja.
*MISLITE da je lako djetetu i sa 11 godina doći u predmetnu nastavu, JA mislim da nije i da je i tad za dijete stresna situacija...
*NPiP pojedinih predmeta nije 4. osmogodišnje, naprotiv, baš 5 osmogodišnje je preslikan u 5. devetogodišnje škole.
*evo vaše rečenice "Da li po Vašem mišljenu treba 5. razred ostaviti uz učiteljicu ili djecu prepustiti gomili nastavnika"....KAŽETA"ostaviti uz učiteljicu"?....mene asocira na majkine skute, topli zagrljaj i slično....a drugi dio kaže "GOMILI nastavnika"...jesu li to nastavcici KAMARA? KRDO? RAZJARENA gomila, možda ne znaju da rade svoj posao?
OČITO JE da je neko drugi kriv? reforma, šta li? Nameće nam se baš kao da vrše pokuse na nama? Ali trebamo se boriti zajedno da se sve zaustavi...a ne parcijalno sad kad je došlo do grla razrednoj nastavi....AKO NAM NE ODGOVARA REFORMA, IDEMO SE VRATIT NA STARO DOBRO OSMOGODIŠNJE OBRAZOVANJE I STARE NPIP ili reformišimo sve do kraja.
*SEMINARI....pa nastavnici razredne nastave na TK, kada su preuzimali devetogodišnjake, imali su seminare: kako da planiraju nastavu, da ocjenjuju, vode dokumentaciju za svakog učenika, uključe svu djecu interaktivno, priđu svakom učeniku......ako je to bilo u osmogodišnjoj školi....ZAŠTO su onda trošeni i vrijeme i novac na te seminare i prezentacije????
U sarajevskom kantonu U zakonu stoji da predmetna može čak od 4. razreda, ali da razredna nastava može i do 5. da vodi razred, DAKLE kombinacija predmetno-razredne je 4. i 5. raz.devet.....
ZBILJA sam za zajednički i složan koncept i predmetne i razredne, ali se osjetim povrijeđeno kad kolega omalovažava drugog kolegu nastavnika....A ISTI HLJEB DIJELE

zelenashica
Posts: 14490
Joined: 19/08/2007 02:54

Re: 5.RAZRED UČITELJI ILI NASTAVNICI?

Post by zelenashica » 02/03/2011 08:49

super-oko wrote:Pa ovako...čitajući gore vaš post nameće se sugestija da je učenicima daleko bolje ako su uz učitelja/icu, može se naslutiti kako djeca nisu sposobna da prebrode prijelaz sa razredne na predmetnu nastavu bez učitelja.
*MISLITE da je lako djetetu i sa 11 godina doći u predmetnu nastavu, JA mislim da nije i da je i tad za dijete stresna situacija...
*NPiP pojedinih predmeta nije 4. osmogodišnje, naprotiv, baš 5 osmogodišnje je preslikan u 5. devetogodišnje škole.
*evo vaše rečenice "Da li po Vašem mišljenu treba 5. razred ostaviti uz učiteljicu ili djecu prepustiti gomili nastavnika"....KAŽETA"ostaviti uz učiteljicu"?....mene asocira na majkine skute, topli zagrljaj i slično....a drugi dio kaže "GOMILI nastavnika"...jesu li to nastavcici KAMARA? KRDO? RAZJARENA gomila, možda ne znaju da rade svoj posao?
OČITO JE da je neko drugi kriv? reforma, šta li? Nameće nam se baš kao da vrše pokuse na nama? Ali trebamo se boriti zajedno da se sve zaustavi...a ne parcijalno sad kad je došlo do grla razrednoj nastavi....AKO NAM NE ODGOVARA REFORMA, IDEMO SE VRATIT NA STARO DOBRO OSMOGODIŠNJE OBRAZOVANJE I STARE NPIP ili reformišimo sve do kraja.
*SEMINARI....pa nastavnici razredne nastave na TK, kada su preuzimali devetogodišnjake, imali su seminare: kako da planiraju nastavu, da ocjenjuju, vode dokumentaciju za svakog učenika, uključe svu djecu interaktivno, priđu svakom učeniku......ako je to bilo u osmogodišnjoj školi....ZAŠTO su onda trošeni i vrijeme i novac na te seminare i prezentacije????
U sarajevskom kantonu U zakonu stoji da predmetna može čak od 4. razreda, ali da razredna nastava može i do 5. da vodi razred, DAKLE kombinacija predmetno-razredne je 4. i 5. raz.devet.....
ZBILJA sam za zajednički i složan koncept i predmetne i razredne, ali se osjetim povrijeđeno kad kolega omalovažava drugog kolegu nastavnika....A ISTI HLJEB DIJELE

De ti još jednom pročitaj i samo pitanje i uvod u temu,jer očito tebi treba materijala za prepucavanje koje u ovom slučaju od mene nećeš dobiti.Nema potrebe da išta pretpostavljaš,prebacuješ asocijacijama kad je sve jasno i definisano u uvodu teme.Ko ovdje koga omalovažava?
zelenashica wrote:Po Nactu Zakona o devetogodšinjem obrazovanju FBiH je predviđeno da nastavu u 5. razredu izvode učitelji(nastavnici i profesori razredne nastave) osim predmeta:vjeronauka,strani jezik,tehnička kultura i informatikai kultura življenja,koje mogu a ne moraju predavati predmetni nastavnici.
Međutim odluka ministrice Hadžić-Suljkić u Vladi TK-a da sve predmete predaju predmetni nastavnici.Znači da nekadašnji 4. razred(današnji 5, razred)nema razrednu nastavu.
Također je istim nacrtom previđeno da se postepeno uvodi predmetna nastava(međusobnom raspodjelom predmeta između dva nastavnika,profesora razredna nastave-učitelj) te na taj način postepeno dijete prilagodi ulasku u proces školovanja sa više predavača.
Da povučem.
Znači radi se o nekadašnjem 4.razredu.Radi se o uzrastu djece od 10 godina.

Da li po Vašem mišljenu(prvenstveno molim za mišljenje roditelja) treba 5. razred ostaviti uz učiteljicu ili djecu prepustiti gomili nastavnika i njihovim različitim metodama bez procesa prilagođavanja?
Kakva je situacija u Vašim školama po ovom pitanju?

Ovdje prvenstveno riječ o kršenju zakona koji je uz sve još i nešto što 100% ne garantuje dobrobit djece.
Da stručnjaci kažu da je dobrobit djece sa ovom izmjenom zagarantiran složila bi se sa kršenjem zakona,....ali ovako NE.
Oko NPP nemoj biti tako siguran,ne radi mi se baš poređenje 4-tog i 5-tog ali za hator mogu.
Na TK-a borba kako je ti nazivaš nije došla kad je došlo do grla razrednoj nastavi,nego je sve nastalo kada je došlo do grla predmetnoj nastavi(zarad tehnoloških viškova koji i jesu tehnološki viškovi radi neregularnih prijema,mimo zakona i propisa.Ovo je urađeno ne zarad djece(o djeci ministartsvo nije razmisljalo niti je trazilo misljenja nadleznih) nego zarad već rečenog-> tehnoloskih viskova predmetne nastave.
Ostaje pitanje da li će isto desiti za pet,deset godina kada razredne nastave bude kao tehnološkog viška?
Ostaje pitanje da li ministarstva rade u interesu djece ili u interesu vlastitih interesa?!
Seminari jesu održani po pitanju planiranja i nove metode ocjenjivanja u pokušaju,jer za mene opisno ocjenjivanje se ne svodi na dvije riječi definisane pravilnikom:izuzetno uspješno,uspješno,.....opisno ocjenjivanje je proces koji ministartsvo nije ni sprovelo ni definisalo kako je trebalo.
To što si Ti predmetne nastavnike nazvao gomilom,krdom,....nije moj problem.Ali jeste ako si kolega koji svaku diskusiju koja treba biti konstruktivna počneš asocirati u prepucavanja i lične interese.
Ostaje pitanje da li zbilja ja pogriješi u postavci pitanja ili ne?!Haman da NE.

Envy
Posts: 1366
Joined: 05/06/2008 08:13

Re: 5.RAZRED UČITELJI ILI NASTAVNICI?

Post by Envy » 02/03/2011 09:03

Dijete koje voli skolu i ucenje nejmu nece predstavljati problem dali mu nastavu predaje ucitelj ili vise nastavnika, ..Mozda i nekazem tacno ali imam djevojcicu koja ide u prvi razred,ima i ucitelja i uciteljicu, nikada mi ta pomisao nije stvarala neko posebno razmisljanje, bitni su mi bili uvijek rezultati tog tima koji ih uci...

zelenashica
Posts: 14490
Joined: 19/08/2007 02:54

Re: 5.RAZRED UČITELJI ILI NASTAVNICI?

Post by zelenashica » 02/03/2011 09:10

Envy wrote:Dijete koje voli skolu i ucenje nejmu nece predstavljati problem dali mu nastavu predaje ucitelj ili vise nastavnika, ..Mozda i nekazem tacno ali imam djevojcicu koja ide u prvi razred,ima i ucitelja i uciteljicu, nikada mi ta pomisao nije stvarala neko posebno razmisljanje, bitni su mi bili uvijek rezultati tog tima koji ih uci...

Zar cijela tema i nije sa ovom suštinom?

Envy
Posts: 1366
Joined: 05/06/2008 08:13

Re: 5.RAZRED UČITELJI ILI NASTAVNICI?

Post by Envy » 02/03/2011 09:13

zelenashica wrote:
Envy wrote:Dijete koje voli skolu i ucenje nejmu nece predstavljati problem dali mu nastavu predaje ucitelj ili vise nastavnika, ..Mozda i nekazem tacno ali imam djevojcicu koja ide u prvi razred,ima i ucitelja i uciteljicu, nikada mi ta pomisao nije stvarala neko posebno razmisljanje, bitni su mi bili uvijek rezultati tog tima koji ih uci...

Zar cijela tema i nije sa ovom suštinom?

Da jeste i ?

zelenashica
Posts: 14490
Joined: 19/08/2007 02:54

Re: 5.RAZRED UČITELJI ILI NASTAVNICI?

Post by zelenashica » 02/03/2011 09:15

Envy wrote:
zelenashica wrote:
Envy wrote:Dijete koje voli skolu i ucenje nejmu nece predstavljati problem dali mu nastavu predaje ucitelj ili vise nastavnika, ..Mozda i nekazem tacno ali imam djevojcicu koja ide u prvi razred,ima i ucitelja i uciteljicu, nikada mi ta pomisao nije stvarala neko posebno razmisljanje, bitni su mi bili uvijek rezultati tog tima koji ih uci...

Zar cijela tema i nije sa ovom suštinom?

Da jeste i ?

Pitala sam za mišljenje.
Možeš nam ako ništa drugo pojasniti kako funkcioniše taj tim sa kojim tvoj mali đak radi?Zbunjuju li je različite metode i pristupi rada dvaju učitelja?
Jednostavno utisak tebe kao roditelja.

User avatar
super-oko
Posts: 5
Joined: 27/02/2011 14:19

Re: 5.RAZRED UČITELJI ILI NASTAVNICI?

Post by super-oko » 02/03/2011 09:21

NEMA ratloga za vašu otresitost i isključivost....svi imamo svoje načine razumjevanja i shvatanja pojmova, AKO ste u mojoj diskusiji našli nešto protiv učitelja/ica onda ste upravu, ja sam samo izanalizirao vaše postavljeno pitanje...ZBILJA mislim da prepirka nije na dobrobit bilo koga od nas pa niti učenika....
ZAKON je donesen 2004., tada smo svi oštećeni, zato što kad je bio na "raspravi" imali smo ograničenu mogućnost reagiranja i davanja prijedloga jer su mnoge stavke bile "zaključane"
ja lično sam za kombinaciju razredna-predmetna, ALI svih predmeta u 5. razredu...TIME BI SVI DOBILI...
NIJE mi jasno ovo pomijeranje granice na šest godina....ZAR NE POSTOJI ODSJEK PREDŠKOLSKI ODGOJ? ZAR toni je njihova nadležnost i uzrast? pitam jer ne znam gdje su ti nastavnici...
HVALA VAM NA DISKUSIJI, VOLIO BIH ČUTI I ZAJEDNIČKE PREDLOGE KOJI NAS UJEDINJUJU, SA KOJIM BI MOGLI ZAJEDNO DA NASTUPIMO...

Envy
Posts: 1366
Joined: 05/06/2008 08:13

Re: 5.RAZRED UČITELJI ILI NASTAVNICI?

Post by Envy » 02/03/2011 09:23

zelenashica wrote:Pitala sam za mišljenje.
Možeš nam ako ništa drugo pojasniti kako funkcioniše taj tim sa kojim tvoj mali đak radi?Zbunjuju li je različite metode i pristupi rada dvaju učitelja?
Jednostavno utisak tebe kao roditelja.

Navikla se vec od manjeg uzrasta (predskolskog) jer sam je upisala u jednu privatnu skolu gdje od predskolskog uzrasta uce i strani jezik plus jezik zemlje u kojoj smo, tako kada je posla u prvi razred, vec se svikla na oboje..snalazi se vrlo dobro, za pohvaliti,nadam se da ce ostati ovako i u buducem vremenu.A ja kao roditelj sam bila iznenadena kada su mi rekli od septembra prosle godine do Nove godine da ce znati i citati i pisati... :shock: sto je zapravo tako i bilo..Prebrzu metodu imaju sto mi malo zasmeta,zadace puno za mala stvrenja, sabiranje, oduzimannje do 20 bez racunaljki...Sve u svemu zadovoljna sam,kad vidim da je i ona...

User avatar
Ma.Le.Na
Posts: 11753
Joined: 12/10/2009 11:12
Location: ..na magarecoj klupi

Re: 5.RAZRED UČITELJI ILI NASTAVNICI?

Post by Ma.Le.Na » 02/03/2011 09:29

ja sam u 4. osnovne imala nastavnike...svaki predmet po jedan..i ok mi je to bilo..
sada sa ovog stajalista podrzavam vise nastavnika cak i za raniji uzrast

zasto?
pa zato sto postoji jako puno nekompetentnih ucitelja..i sta da vase dijete potrefi neko takav?
ovako razlicite osobe..manje sanse da ce bas svi biti losi...a da ne govorim da je jako rijetka situacija da jedan ucitelj ima smisla da objasni i matematiku i knjizevnost i biologiju..
takodjer na dijete uticaj vrsi vise osoba...vise stavova i nacina..mislim da to moze samo obogatiti odgoj djeteta..

zelenashica
Posts: 14490
Joined: 19/08/2007 02:54

Re: 5.RAZRED UČITELJI ILI NASTAVNICI?

Post by zelenashica » 02/03/2011 09:34

Ma.Le.Na wrote:ja sam u 4. osnovne imala nastavnike...svaki predmet po jedan..i ok mi je to bilo..
sada sa ovog stajalista podrzavam vise nastavnika cak i za raniji uzrast

zasto?
pa zato sto postoji jako puno nekompetentnih ucitelja..i sta da vase dijete potrefi neko takav?
ovako razlicite osobe..manje sanse da ce bas svi biti losi...a da ne govorim da je jako rijetka situacija da jedan ucitelj ima smisla da objasni i matematiku i knjizevnost i biologiju..
takodjer na dijete uticaj vrsi vise osoba...vise stavova i nacina..mislim da to moze samo obogatiti odgoj djeteta..

Nekompetentnost je nešto čega ima na obje strane.
Mislim da treba diskusiju da okrenemo u smjeru pretpostavke:da su i jedni i drugi odličnih sposobnosti i kompetentni.

User avatar
Ma.Le.Na
Posts: 11753
Joined: 12/10/2009 11:12
Location: ..na magarecoj klupi

Re: 5.RAZRED UČITELJI ILI NASTAVNICI?

Post by Ma.Le.Na » 02/03/2011 09:43

kada sam bila "mala" postovala sam prosvjetu i "divila" se uciteljima i nastavnicima na njihovom znaju i uopce sposobnosti..
kada sam postala "osvijestena" u smislu da VIDIM neznanje i nekompetentnost nastavnika i profesora - jako sam se razocarala
nivo na kome se vrsi obukan odn. ucenje djece je ka ta stro fa lan..
cast izuzetcima ali da mogu birati..ja bi svoje dijete sama skolovala..
prisjetim se svih nebuloza kojima se popunjavaju casovi jer je doticnom nastavniku mrsko raditi...i cime su nam sve punili glave i cega sam se sve naslusala :roll:

drugi primjer je moja sestra koja je dio studija provela sa buducim nastavnicima/profesorima..
ljudi koji su na taj nacin studirali i prolazili i uopce mentalni sklop takvih osoba - ja zaista ne zelim da neko takav uci moje dijete :roll:

eto...toliko o kompetentnosti..

bezveze se iznervirah :roll: :(

User avatar
enko 1964
Posts: 598
Joined: 11/02/2010 10:45

Re: 5.RAZRED UČITELJI ILI NASTAVNICI?

Post by enko 1964 » 02/03/2011 09:56

Imam dijete koje pohađa sedmi razred i pripada onoj nesretnoj, pokusnoj prvoj generaciji "devetogodišnjaka".
Mislim da nije toliki problem da li će u petom razredu imati nastavnike za određene predmete jer su već ranije imali nastavnike za vjeronauku i strani jezik i imali su priliku "suočiti" se sa različitim pristupima u vođenju nastave. Ono što meni smeta je previše djece u jednom odjeljenju 30+ ( takav je slučaj kod nas ). Učitelj i nastavnik ne mogu ni pored najbolje volje posvetiti dovoljno pažnje samo jednom dijetetu. Imam prijatelje čija djeca pohađaju takođe sedmi razred ali osmogodišnje i za prethodnih 6 godina nisam primjetio veliku razliku između ova dva programa osim hemije koju su "osmogodišnjaci" dobili u sedmom. Mislim da je gradivo za "devetogodišnjake" jednako natrpano kao da će ići samo osam godina. Znam da uspjeh i znanje koje će djeca steći, ( pored roditeljskog angažmana )najviše zavise od toga da li je nastavnik / učitelj kvalitetan, ali zavisi i od toga koliko se može posvetiti određenom djetetu.
Generalno nisam zadovoljan količinom i vrstom znanja koje djeca steknu u osnovnoj školi.

zelenashica
Posts: 14490
Joined: 19/08/2007 02:54

Re: 5.RAZRED UČITELJI ILI NASTAVNICI?

Post by zelenashica » 02/03/2011 10:02

Ma.Le.Na wrote:kada sam bila "mala" postovala sam prosvjetu i "divila" se uciteljima i nastavnicima na njihovom znaju i uopce sposobnosti..
kada sam postala "osvijestena" u smislu da VIDIM neznanje i nekompetentnost nastavnika i profesora - jako sam se razocarala
nivo na kome se vrsi obukan odn. ucenje djece je ka ta stro fa lan..
cast izuzetcima ali da mogu birati..ja bi svoje dijete sama skolovala..
prisjetim se svih nebuloza kojima se popunjavaju casovi jer je doticnom nastavniku mrsko raditi...i cime su nam sve punili glave i cega sam se sve naslusala :roll:

drugi primjer je moja sestra koja je dio studija provela sa buducim nastavnicima/profesorima..
ljudi koji su na taj nacin studirali i prolazili i uopce mentalni sklop takvih osoba - ja zaista ne zelim da neko takav uci moje dijete :roll:

eto...toliko o kompetentnosti..

bezveze se iznervirah :roll: :(

Činjenica je da u svakoj pšenici ima kukolja.
Usvakoj branši i prosvjetnoj i ljekarskoj,u trgovačkoj,ekonomskoj...svugdje imamo stručne,manje stručne i nestručne kadrove.
Ali tema kao tema se pokrenula sa pretpostavkom:SVI SU KOMPETNETNI i stog stajališta sam i tražila mišljenja.Nisam analizirala ničiju sposobnost niti znanje.Na kraju krajeva ako i ima nestučnih(a činjenica je da ima) oda je za to kriv obrazovni sustav a ne pojedinac.
Misliš li da u tvojoj brašni svi raspolažu potrebnim zanjem?
Vraga raspolažu!
Ali generalizacija je nepotrebna.
Poslijeratni period je donio mnogo neznanja,od prve odluke rahmetli Alije:"Niko ne smije ponavljati razrede!",pa nadalje.
Na nama je da mijenjamo sustav,kriterije,da mijenjamo vrednovanje kvaliteta.
Ostaje pitanje da li si i ti sama dovoljno "dobrog znanja" da samostalno obrazuješ i učiš svoje dijete.
Ja iako sam u prosvjeti to nikad ne mogu tvrditi niti zahtijevati.
Tema je o razmjeni iskustava sa roditeljima koji su prošli razrednu i predmetnu nastavu sa svojom djecom.Problemima i prednostima istih.Ne o kompetentnosti i nekompetentnosti istih,jer ova tema koju ti dovede zahtijeva analizu koju još niko nije sposoban provesti na nivou našeg odbrazovnog sustava.Kada bi se ulazilo u kompetentnost nastavnika iz svih pravaza(a ne iz stručnog tima) došlo bi po principu:Svako svome!A to nije relevantan pokazatelj.Često puta se dešava da zarad osobe koji poznajemo privatno,imamo s njom razliku u mišljenju i nesuglasice je karakterišemo kao nekompetentnu samo zarad ličnih motiva i interesa.To se treba izbjeći.
Riječ je o poigravanju s djecom i njihovim odgojem a sve još i mimo Zakona.

Po meni se treba napraviti temeljita promjena sustava obrazovanja,definisati decidno šta ko radi,kako,gdje...a ne uzimati naraštaje djece za pokusne kuniće i ispitivati na njima šta je dobro,šta nije......

Mene što se tiče ja sam lično za cjelokupnu reviziju diploma,stečenih (ne)znanja........za sustavne promjene obrazovanja.Za to sam ida se na kraju svake školeske godine radi evaluacija znanja i sposobnosti svakog učenika te na osnovu toga vrednuje i rad nastavnika,svakog ponaosob.Licenciranje istih na osnovu evalucionih rezultata.Samo tako možemo doći do kvaliteta.

zelenashica
Posts: 14490
Joined: 19/08/2007 02:54

Re: 5.RAZRED UČITELJI ILI NASTAVNICI?

Post by zelenashica » 02/03/2011 10:04

enko 1964 wrote:Imam dijete koje pohađa sedmi razred i pripada onoj nesretnoj, pokusnoj prvoj generaciji "devetogodišnjaka".
Mislim da nije toliki problem da li će u petom razredu imati nastavnike za određene predmete jer su već ranije imali nastavnike za vjeronauku i strani jezik i imali su priliku "suočiti" se sa različitim pristupima u vođenju nastave. Ono što meni smeta je previše djece u jednom odjeljenju 30+ ( takav je slučaj kod nas ). Učitelj i nastavnik ne mogu ni pored najbolje volje posvetiti dovoljno pažnje samo jednom dijetetu. Imam prijatelje čija djeca pohađaju takođe sedmi razred ali osmogodišnje i za prethodnih 6 godina nisam primjetio veliku razliku između ova dva programa osim hemije koju su "osmogodišnjaci" dobili u sedmom. Mislim da je gradivo za "devetogodišnjake" jednako natrpano kao da će ići samo osam godina. Znam da uspjeh i znanje koje će djeca steći, ( pored roditeljskog angažmana )najviše zavise od toga da li je nastavnik / učitelj kvalitetan, ali zavisi i od toga koliko se može posvetiti određenom djetetu.
Generalno nisam zadovoljan količinom i vrstom znanja koje djeca steknu u osnovnoj školi.

:thumbup:
Ovo su uštede ministarstava,nažalost na uštrb kvaliteta. :x
Naravno da je puno lakše i efektivnije imati odjeljenje sa nekih 20-ak učenika a ne 30 i više,gornja granica 36 :shock: Dok svakom djetetu posvetiš samo jedan minut časa časa nigdje. :-)

User avatar
Bloo
Globalna šefica
Posts: 36129
Joined: 16/01/2008 23:03
Location: Korriban
Has thanked: 56 times
Been thanked: 101 times

Re: 5.RAZRED UČITELJI ILI NASTAVNICI?

Post by Bloo » 02/03/2011 10:15

zelenashica wrote:Mene što se tiče ja sam lično za cjelokupnu reviziju diploma,stečenih (ne)znanja........za sustavne promjene obrazovanja.Za to sam ida se na kraju svake školeske godine radi evaluacija znanja i sposobnosti svakog učenika te na osnovu toga vrednuje i rad nastavnika,svakog ponaosob.Licenciranje istih na osnovu evalucionih rezultata.Samo tako možemo doći do kvaliteta.


eh
a šta ćemo sa djecom koja NE žele da uče...znači sa osobama koje unatoč mojem trudu, volji i zalaganju jednostavno ne žele da uče ili čak da pređu svoj minimum (2) (govorim o srednjoj školi)
ako tvoj izjavu primijenimo u specifičanu situaciju: zamisli razred od 25 učenika od kojih 5 nije nikad imalo engleski u osnovnoj, 3 ponavlja razred (nisu glupi već jednostavno nezainteresirani za bilo šta osim fudbala i manikiranja noktiju) i ostatak koji se trudi
u tehničkim školama se akcenat stavlja na stručne predmete, a pritisak vrši na mene da ne budem "stroga" uz maksimu da je to tehnička škola šta peglaš djecu sa stranim jezikom (a ja odbijam tvrdoglavo da popustim :D)
znači, postoji hipotetička situacija da će moj rad biti ocijenjen negativno zbog gore navedenih parametara?

User avatar
Bloo
Globalna šefica
Posts: 36129
Joined: 16/01/2008 23:03
Location: Korriban
Has thanked: 56 times
Been thanked: 101 times

Re: 5.RAZRED UČITELJI ILI NASTAVNICI?

Post by Bloo » 02/03/2011 10:17

zelenashica wrote:Ovo su uštede ministarstava,nažalost na uštrb kvaliteta. :x
Naravno da je puno lakše i efektivnije imati odjeljenje sa nekih 20-ak učenika a ne 30 i više,gornja granica 36 :shock: Dok svakom djetetu posvetiš samo jedan minut časa časa nigdje. :-)



da, čest slučaj, u školi u kojoj sam radila, direktorica je pisala zahtjev Ministarstvu da se odobri još jedno odjeljenje iz gore navedenih razloga, međutim odbijen je zahtjev

User avatar
Ma.Le.Na
Posts: 11753
Joined: 12/10/2009 11:12
Location: ..na magarecoj klupi

Re: 5.RAZRED UČITELJI ILI NASTAVNICI?

Post by Ma.Le.Na » 02/03/2011 10:20

opaska prije nego nastavimo :D
nekompetentnost odgojnog kadra koji djecu uci, odgaja i uopce oblikuje u osobe kakve ce sutra biti ...je toliko vazna stavka da se ne moze porediti sa nekompetentnoscu u bilo kojoj drugoj bransi
ovim ne opravdavam druge profesije ali opet isticem da je obrazovna daleko vaznija i samim tim treba da podlijeze i vecoj i jacoj kritici

a sada da nastavimo :D ...ako i krenemo od pretpostavke da su svi kompetentni..ja sam i dalje za to da se djeca prepuste ne samo jednom ucitelju nego vise njih..
objasnila sam to prije..razliciti ljudi imaju razlicit pristup djetetu..
u prva 3 razreda osnovne skole imala sam priliku da promijenim 3 ucitelja...i meni licno je to odgovaralo..
prvo - upoznala sam razlicit pristup predavanju nastavnog stiva ..i ono sto mi nikako nije bilo jasno kod jednog bilo je odlicno objasnjeno od drugog ucitelja..imala sam ucitelja i uciteljicu i takodjer i taj pristup je vrlo razlicit ..
dakle moja licna iskustva su pozitivna

ne znam sada da li treba spominjati i ceste situacije u kojima se odredjena djeca preferiraju pa time imaju i drugaciji tretman kod tog ucitelja..sto bi se izbjeglo bar donekle uvodjenjem vise nastavnika..

zelenashica
Posts: 14490
Joined: 19/08/2007 02:54

Re: 5.RAZRED UČITELJI ILI NASTAVNICI?

Post by zelenashica » 02/03/2011 10:22

Bloo wrote:
zelenashica wrote:Mene što se tiče ja sam lično za cjelokupnu reviziju diploma,stečenih (ne)znanja........za sustavne promjene obrazovanja.Za to sam ida se na kraju svake školeske godine radi evaluacija znanja i sposobnosti svakog učenika te na osnovu toga vrednuje i rad nastavnika,svakog ponaosob.Licenciranje istih na osnovu evalucionih rezultata.Samo tako možemo doći do kvaliteta.


eh
a šta ćemo sa djecom koja NE žele da uče...znači sa osobama koje unatoč mojem trudu, volji i zalaganju jednostavno ne žele da uče ili čak da pređu svoj minimum (2) (govorim o srednjoj školi)
ako tvoj izjavu primijenimo u specifičanu situaciju: zamisli razred od 25 učenika od kojih 5 nije nikad imalo engleski u osnovnoj, 3 ponavlja razred (nisu glupi već jednostavno nezainteresirani za bilo šta osim fudbala i manikiranja noktiju) i ostatak koji se trudi
u tehničkim školama se akcenat stavlja na stručne predmete, a pritisak vrši na mene da ne budem "stroga" uz maksimu da je to tehnička škola šta peglaš djecu sa stranim jezikom (a ja odbijam tvrdoglavo da popustim :D)
znači, postoji hipotetička situacija da će moj rad biti ocijenjen negativno zbog gore navedenih parametara?

Za sve to imaš zapisnike predagoških službi ili u krajnjem slučaju dokumenat o kategorizaciji djeteta.
Znači sagledavanje kompletnog stanja.
Uspjeh takve djece nisu realni pokazatelji rada nastavnika.

Locked