17 / 3 Koliko je to ?

User avatar
Lunizz
Posts: 696
Joined: 26/08/2010 18:36
Location: OBI-U potrazi za usisivacem

#51 Re: 17 / 3 Koliko je to ?

Post by Lunizz »

Komrad wrote:
Lunizz wrote:za sve je kriv dejton :thumbup:
Prije ce biti da su krivi oni sto ga ne provode
da ne zalazim dublje i offtopichim samo cu reci onog dana kad je potpisan dejton BiH je neofirno sahranjena
User avatar
mister-no
Posts: 17
Joined: 19/03/2011 22:36

#52 Re: 17 / 3 Koliko je to ?

Post by mister-no »

Komrad wrote:
Nass wrote:
Komrad wrote:Ova vlada ce pasti na ustavnom sudu zato sto je izabrana bez formiranog kluba Hrvata ... to je moje misljenje
Da je klub formiran i da ih je glasalo samo 5 vlada bi bila legalna
Da, i ja mislim da tu ima nekih nejasnoca, mada mi jedna stvar nije jasna. Ako je Abdicka polozila zakletvu, da li to znaci da je onda i Klub tu? Ili to ne mora biti povezano?
I mene to isto muci i mislim da bi zbog toga izbor ove vlade mogao pasti na sudu .. al opet ne znam nisam sigran
kad bi neko postavioOHRove odluke iz 2001 i 2007 mozda bi bilo jasnije
Priopćenje Ustavnog suda Federacije BiH od 23.01.2007 godine
Bosna i Hercegovina
Federacija Bosne i Hercegovine
USTAVNI SUD
Federacije Bosne i Hercegovine

Broj: S-6/07

Priopćenje za javnost

Konstituisanje organa vlasti mora se vršiti u skladu sa Ustavom



Ustavni sud Federacije Bosne i Hercegovine, vršeći svoju Ustavom određenu nadležnost, do sada je više puta upozoravao nadležne institucije i širu javnost na primjere nepoštivanja Ustava Federacije Bosne i Hercegovine. Nažalost, sa takvom praksom se nastavlja, što i najnoviji primjeri potvrđuju. U tom smislu Ustavni sud ovoga puta ukazuje samo na dva primjera.

1. Nedavno su mediji objavili pravno tumačenje OHR u kome se, između ostalog, navodi: „Za rad Doma naroda Parlamenta Federacije Bosne i Hercegovine potrebna je samo prosta većina, a to je kada je imenovano više od 50% delegata, što je ukupno 30 delegata“. Tome se još dodaje: „Tada bi Dom naroda mogao održati svoju konstitutirajuću sjednicu, usvojiti zakone i započeti proces nominiranja delegata za Dom naroda Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine“.

Ovakva interpretacija nema osnova u odredbama Ustava Federacije Bosne i Hercegovine koji, garantujući punu ravnopravnost konstitutivnih naroda i odgovarajuće učešće pripadnika ostalih naroda, propisuje: „Dom naroda sastoji se od pedesetosam delegata, i to po sedamnaest delegata iz reda svakog od konstitutivnih naroda i sedam delegata iz reda ostalih“ (član IV.A.6.). Kada bi se postupilo po mišljenju OHR-a, nastao bi presedan sa nesagledivim posljedicama. Ne samo što bi se odluke u Domu naroda mogle donositi protiv volje i legitimnih interesa pojedinog naroda, nego bi se i sve druge institucije mogle uspostavljati sa tijesnom natpolovičnom većinom u Ustavu predviđenog sastava. Time bi se, definitivno, napustio princip vladavine prava, uključujući i princip ravnopravnosti, pa time i oduzeo legitimitet najvažnijim institucijama sistema.

Suočen sa pragmatičnim razlozima nemogućnosti izbora potrebnog broja delegata u Dom naroda, OHR nudi pomenuto nekonzistentno rješenje. Javnost treba potsjetiti da je, u sklopu ustavnih promjena izvršenih 2002. godine, Visoki predstavnik mogao utvrditi funkcionalnije rješenje za način izbora članova Doma naroda FBiH od važećeg, prema kome se taj izbor može izvršiti samo iz sastava članova kantonalnih skupština. Upravo je ovo ograničenje dovelo do toga da je Dom naroda Pralamenta Federacije BiH u proteklom mandatnom periodu radio u nepotpunom sastavu i da je sada nemoguće osigurati njegov sastav u skladu sa Ustavom predviđenim rješenjima. Ukazujući da u slučaju izbora Doma naroda Parlamentarne skupštine BiH i Vijeća naroda Republike Srpske postoje znatno prihvatljivija rješenja o tome ko može biti izabran za člana ovih organa, Ustavni Sud ističe da je i ranije skretao pažnju nadležnim organima na problem navedenog ograničenja u Federaciji BiH i na potrebu da se ono otkloni. Ne samo da u tom smislu do sada nije ništa preduzeto, nego i sve izmjene i dopune Ustava koje je Visoki predstavnik donio 2002. godine, a koje se prije svega odnose na ravnopravnost konstitutivnih naroda i ostalih, još nisu usvojene od strane zakonodavnog organa Federcije BiH.

2. Ustavni sud je, takođe, upozoravao da je u proteklom mandatu prekršen ustavni princip prema kojem u distribuciji šest ključnih funkcija na nivou Federacije najviše dvije se mogu popuniti iz reda jednog konstitutivnog naroda ili iz reda ostalih. Sada se ponovo, u neopravdanom kašnjenju konstituisanja vlasti, u pregovorima političkih stranaka nude neustavna rješenja, pa time i produžetak neustavnog stanja.

3. Sve političke stranke i izborni zvaničnici su se obavezali na poštovanje ustava i zakona. To u punoj mjeri obavezuje i predstavnike međunarodne zajednice, uključujući i Ured visokog predstavnika. Bez toga domaće vlasti neće moći preuzimati odgovornosti za razvoj zemlje, niti je moguća dugoročnija stabilizacija i ostvarivanje evropskih demokratskih standarda. Ustavni sud smatra svojom dužnošću da upozorava na pojave kršenja ustavnosti, a od nadležnih institucija očekuje da djeluju u skladu sa principima vladavine prava.

Sarajevo, 23.1.2007. godine
Predsjednik
Ustavnog suda Federacije Bosne i Hercegovine
Prof. dr Neđo Milićević
http://www.ustavnisudfbih.ba/hr/aktueln ... ih.html#11
User avatar
jeza u ledja
Posts: 45290
Joined: 29/12/2005 01:20

#53 Re: 17 / 3 Koliko je to ?

Post by jeza u ledja »

veljaca wrote:Gledam sinoc na TV-u raspravu o Ustavu i tamo kaze jedan da za odlucivanje treba najmanje trecina od svake konstitutuvne grupe ( koja ima 17 clanova ). E sada 17/3 = 5,66 u matematici je tako. A kako je to u ovom slucaju? Ne moze biti 0,66 jednog poslanika ?
I ovdje je pokazana nedosljednost i nedefinisanost Ustava - trebalo je napisati koliko je to brojem minimalno: 5 ili 6.
Neko ce reci matematski je blize broju 6, drugi ce reci da je 5 cijelih poslanika i 0,66 jednog poslanika. E sada sta moze da uradi 0,66 toga poslanika. U zivotu ( ne u matematici ) 0,66 posto poslanika nije poslanik.
E da se tu ne bi polemisalo - to je trebalo ( a zasto nije ne znam ) napisati u Ustavu .... Ko sada treba da tumaci i odluci koliko je 17/3 u stvarnom zivotu? Mozda Ustavni sud ...
Kod nas je sve politika ....

Sta vi mislite o ovome ? Hvala ....

:shock: :shock:
sarajevsko pivo II
Posts: 71
Joined: 19/03/2011 21:42

#54 Re: 17 / 3 Koliko je to ?

Post by sarajevsko pivo II »

Komrad wrote:
1gorstak wrote:

Vidjecemo sta kaze ustavni sud. Mi smo neimenovanjem kandidata iz pojedinih kantona vec usli u vaninstitucionalnu dimenziju, tako da ne vidim kako neko moze insistirati na brojkama ako drustvo vec funkcionise mimo ustava.
Ova vlada ce pasti na ustavnom sudu zato sto je izabrana bez formiranog kluba Hrvata ... to je moje misljenje
Da je klub formiran i da ih je glasalo samo 5 vlada bi bila legalna
Ako je tako kao što ti kažeš onda smo u govnima.A oni koji su formirali nelegalnu vladu idu u zatvor. Borjana Krišto raspušta parlament i CIK zakazuje nove izbore. Već vidim rezultate izbora.HDZ1 i 2 osvajaju 99,99% hrvatskih glasova a u našem korpusu pobjedjuje Radončić i SBB drugoplasirana je S BiH, SDP opet u opziciju a SDA se gasi.
Nass
Posts: 1795
Joined: 20/05/2010 16:17

#55 Re: 17 / 3 Koliko je to ?

Post by Nass »

mister-no wrote:Priopćenje Ustavnog suda Federacije BiH od 23.01.2007 godine
Bosna i Hercegovina
Federacija Bosne i Hercegovine
USTAVNI SUD
Federacije Bosne i Hercegovine

Broj: S-6/07

Priopćenje za javnost

Konstituisanje organa vlasti mora se vršiti u skladu sa Ustavom



Ustavni sud Federacije Bosne i Hercegovine, vršeći svoju Ustavom određenu nadležnost, do sada je više puta upozoravao nadležne institucije i širu javnost na primjere nepoštivanja Ustava Federacije Bosne i Hercegovine. Nažalost, sa takvom praksom se nastavlja, što i najnoviji primjeri potvrđuju. U tom smislu Ustavni sud ovoga puta ukazuje samo na dva primjera.

1. Nedavno su mediji objavili pravno tumačenje OHR u kome se, između ostalog, navodi: „Za rad Doma naroda Parlamenta Federacije Bosne i Hercegovine potrebna je samo prosta većina, a to je kada je imenovano više od 50% delegata, što je ukupno 30 delegata“. Tome se još dodaje: „Tada bi Dom naroda mogao održati svoju konstitutirajuću sjednicu, usvojiti zakone i započeti proces nominiranja delegata za Dom naroda Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine“.

Ovakva interpretacija nema osnova u odredbama Ustava Federacije Bosne i Hercegovine koji, garantujući punu ravnopravnost konstitutivnih naroda i odgovarajuće učešće pripadnika ostalih naroda, propisuje: „Dom naroda sastoji se od pedesetosam delegata, i to po sedamnaest delegata iz reda svakog od konstitutivnih naroda i sedam delegata iz reda ostalih“ (član IV.A.6.). Kada bi se postupilo po mišljenju OHR-a, nastao bi presedan sa nesagledivim posljedicama. Ne samo što bi se odluke u Domu naroda mogle donositi protiv volje i legitimnih interesa pojedinog naroda, nego bi se i sve druge institucije mogle uspostavljati sa tijesnom natpolovičnom većinom u Ustavu predviđenog sastava. Time bi se, definitivno, napustio princip vladavine prava, uključujući i princip ravnopravnosti, pa time i oduzeo legitimitet najvažnijim institucijama sistema.

Suočen sa pragmatičnim razlozima nemogućnosti izbora potrebnog broja delegata u Dom naroda, OHR nudi pomenuto nekonzistentno rješenje. Javnost treba potsjetiti da je, u sklopu ustavnih promjena izvršenih 2002. godine, Visoki predstavnik mogao utvrditi funkcionalnije rješenje za način izbora članova Doma naroda FBiH od važećeg, prema kome se taj izbor može izvršiti samo iz sastava članova kantonalnih skupština. Upravo je ovo ograničenje dovelo do toga da je Dom naroda Pralamenta Federacije BiH u proteklom mandatnom periodu radio u nepotpunom sastavu i da je sada nemoguće osigurati njegov sastav u skladu sa Ustavom predviđenim rješenjima. Ukazujući da u slučaju izbora Doma naroda Parlamentarne skupštine BiH i Vijeća naroda Republike Srpske postoje znatno prihvatljivija rješenja o tome ko može biti izabran za člana ovih organa, Ustavni Sud ističe da je i ranije skretao pažnju nadležnim organima na problem navedenog ograničenja u Federaciji BiH i na potrebu da se ono otkloni. Ne samo da u tom smislu do sada nije ništa preduzeto, nego i sve izmjene i dopune Ustava koje je Visoki predstavnik donio 2002. godine, a koje se prije svega odnose na ravnopravnost konstitutivnih naroda i ostalih, još nisu usvojene od strane zakonodavnog organa Federcije BiH.

2. Ustavni sud je, takođe, upozoravao da je u proteklom mandatu prekršen ustavni princip prema kojem u distribuciji šest ključnih funkcija na nivou Federacije najviše dvije se mogu popuniti iz reda jednog konstitutivnog naroda ili iz reda ostalih. Sada se ponovo, u neopravdanom kašnjenju konstituisanja vlasti, u pregovorima političkih stranaka nude neustavna rješenja, pa time i produžetak neustavnog stanja.

3. Sve političke stranke i izborni zvaničnici su se obavezali na poštovanje ustava i zakona. To u punoj mjeri obavezuje i predstavnike međunarodne zajednice, uključujući i Ured visokog predstavnika. Bez toga domaće vlasti neće moći preuzimati odgovornosti za razvoj zemlje, niti je moguća dugoročnija stabilizacija i ostvarivanje evropskih demokratskih standarda. Ustavni sud smatra svojom dužnošću da upozorava na pojave kršenja ustavnosti, a od nadležnih institucija očekuje da djeluju u skladu sa principima vladavine prava.

Sarajevo, 23.1.2007. godine
Predsjednik
Ustavnog suda Federacije Bosne i Hercegovine
Prof. dr Neđo Milićević
http://www.ustavnisudfbih.ba/hr/aktueln ... ih.html#11
Hm, da. Tada su bili drugi razlozi neizbora delegata pragmaticne prirode, a ovdje se radi o namjernim blokadama i krsenju Ustava od strane HDZ-a. Svejedno, ovo formiranje vlasti od strane Platforme je sigurno puno pravnih nedoumica i problema, zato sam i govorila da se nadam da su oni dobro protumacili Ustav, zakone i te odredbe OHR-a, jer bi se moglo desiti da Ustavni sud ovo obori, a to ne bi valjalo. I govorila sam da nije dobro da se vlast formira na ovaj nacin, bolje bi bilo da je MZ natjerala HDZ da se sprovede izbor u preostala 3 kantona. Ne znam zasto se islo na ovo rjesenje. Jer MZ je izgleda dala zeleno svjetlo. Nadam se da ce sada i podrzati platformu kad je vec ovako uradjeno. Ali bolje bi bilo da je na vrijeme MZ reagirala u vezi 3 kantona, da se antiustavno djelovanje u cjelini sprijeci. Ovako se moze samo izazvati veca kriza, koja je i bila cilj onih koji su zapoceli da antiustavnim blokadama.
User avatar
Chmoljo
Administrativni siledžija u penziji
Posts: 45505
Joined: 05/06/2008 03:41
Location: i vukove stid reći odakle sam...

#56 Re: 17 / 3 Koliko je to ?

Post by Chmoljo »

Nass wrote: Hm, da. Tada su bili drugi razlozi neizbora delegata pragmaticne prirode, a ovdje se radi o namjernim blokadama i krsenju Ustava od strane HDZ-a. Svejedno, ovo formiranje vlasti od strane Platforme je sigurno puno pravnih nedoumica i problema, zato sam i govorila da se nadam da su oni dobro protumacili Ustav, zakone i te odredbe OHR-a, jer bi se moglo desiti da Ustavni sud ovo obori, a to ne bi valjalo. I govorila sam da nije dobro da se vlast formira na ovaj nacin, bolje bi bilo da je MZ natjerala HDZ da se sprovede izbor u preostala 3 kantona. Ne znam zasto se islo na ovo rjesenje. Jer MZ je izgleda dala zeleno svjetlo. Nadam se da ce sada i podrzati platformu kad je vec ovako uradjeno. Ali bolje bi bilo da je na vrijeme MZ reagirala u vezi 3 kantona, da se antiustavno djelovanje u cjelini sprijeci. Ovako se moze samo izazvati veca kriza, koja je i bila cilj onih koji su zapoceli da antiustavnim blokadama.
ja, ali postoji i mogućnost da su namjerno pustili, da ne bi istu stvar u slučaju sličnih izbornih rezultata morali raditi opet za četiri godine.

ukoliko se izaberu delegati iz 3 kantona, Sud donese odluku u kojoj se potvrđuje izbor Vlade, u tom slučaju bi se moglo reći da je kriza prevaziđena uz minimalan napor MZ.

ako se stvarno to desi, mogli bismo im biti i dugoročno zahvalni na pasivnosti, naravno, ukoliko im je to i stvarna volja. šta se iza "brda valja", pitanje je...
elSaik
Posts: 11899
Joined: 27/03/2007 16:49
Location: 8. krug pakla

#57 Re: 17 / 3 Koliko je to ?

Post by elSaik »

Meni samo Elvira nije jasna. Mislim, proziva druge da su odluke donesene u Domu naroda nelegalne jer nije formiran Klub Hrvata, a isti nije formiran upravo zbog njenog ne učestovanja!? Izazoveš neustavnost i onda se žališ na tu istu neustavnost!?
Post Reply