Objava nije isto što i Religija bazirana na istoj. Religija jeste "od Boga" slijedom toga što je bazirana na Objavi (koja je, je li, od Boga), ali isto tako u formiranje i historijski "život" Religije se nužno upliće i do određene mjere je oblikuje i sam čovjek. Neki bi mogli reći kako je Religija u stvari "izmijenjena, oštećena i devijantna Objava", što nije posve neistina, ali jeste neistina kada se uzme u obzir da Bog naravno da zna koje izmjene i u kojoj mjeri će da se dese, stoga ipak daje Objavu koja to mora uzeti u obzir da bi opstala. Dodatno, ništa na Zemaljskom nivou nije savršeno niti može biti, ništa nije "apsolutno čisto" niti može biti, stoga i Religija mora u nekoj mjeri odstupati od Objave; bitno je da su odstupanja relativno mala i da ne poništavaju Objavu kao takvu.Dobri Bosanac wrote: ↑31/01/2020 16:07 kako moze biti jedan Bog a tri poptuno razlicite interpretacije i primjene...
To je početna stvar za shvatiti i prihvatiti.
Druga i sljedeća stvar jeste kako samom tom činjenicom slijedi da će Religija biti različita ukoliko ju oblikuju različiti ljudi, iz različitog vremena i prostora, različitih "relativnih i zemaljskih osobina" (tipa rasa, narod, pa i tip ličnosti i temperamenta i drugo). Zapravo, čak i sama Objava takva kakva jeste može biti dostavljena samo posredstvom "kompatibilnih" ljudi; jedan Muhammed nije isto što i jedan Isa/Isus, niti su oni poput Bude, niti su oni poput nekih drugih. Moglo bi se reći da Allah/Bog "kroji" Objavu da bude što kompatibilnija konkretnoj grupi ljudi kojoj se objavljuje, jer ako je ta grupa ljudi ne prihvati, onda je neće niti drugi prihvatiti jer će Poruka biti odbačena prije nego dospije do drugih. To naravno ne znači da Objave nemaju univerzalni aspekt, jer imaju - stoga kršćanin može biti skoro pa bilo ko; no univerzalnost ovdje ne znači "jednakost za sve", već "mogućnost za sve", što jednostavnije rečeno znači: jedna te ista Objava je više "naklonjena" jednog grupi (Kur'an Arapima, primjerice), ali u isto vrijeme ima otvorena vrata i za druge grupe, bez ičega lošeg u tome.
Ovo je druga stvar koju valja razumjeti.
Konačni zaključak se sam nameće. Ljudi su različiti, ne apsolutno/potpuno, ali ipak primjetno, makar i suptilno. Allah/Bog je ljude takvima stvorio. Stoga Objava jednom narodu uzima u obzir kapacitete i karakteristike tog naroda, prednosti i mane. Da bi se Objava uopšte "primila" među ljudima tog naroda, da se tako izrazim. Stoga i razlike u Objavama. Kada se na takvu različitost "nakalemi" ljudski faktor, te kreira Religija, onda se dolazi i do znatnih razlika među Religijama. Dakle, različitost Objave plus dodatni uticaj čovjeka da na osnovu Objave kreira Religiju, zajedno kreira poprilično različite Religije.
Uključujući i različito istinite, naravno.
Ovo sve je neizbježno i žalostiti se zbog toga je uzaludno. Nikada nije bilo niti će ikada biti, na ovom svijetu, "jedne Religije"; izuzetci su kao predznak Sudnjeg Dana kada to više neće nikome niti koristiti značajno (za budući život), kao i "prva zajednica ljudi" ako je takva ikada i postojala.