Eno ga još jedan

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderators: anex, _BataZiv_0809

BISCANIN2
Posts: 1144
Joined: 22/09/2004 12:30
Location: Bihać

#1 Eno ga još jedan

Post by BISCANIN2 »

Evo upravo čitam još jedan auto sa plinskom instalacijom se zapalio,dokle će nadri majstori da nas uzimaju ,ne samo što uzmu lovi i daju ko fol atest nego ti i unište auto.
I ovog hudnjaka čeka dugotrajna procedura suda natezanja hoce dokazat nece dokazat .
Katastrofa ,izlgeda neko dok ne daj boze izgubi zivot nase sudstvo se nece pozabaviti sa ovim .
User avatar
MyCore
Posts: 979
Joined: 25/03/2009 14:14
Location: Vukojebina.com

#2 Re: Eno ga još jedan

Post by MyCore »

To ova dvica sto se zapalilau voznji ???
User avatar
kreso_atac
Posts: 832
Joined: 27/09/2010 19:26

#3 Re: Eno ga još jedan

Post by kreso_atac »

Sve dok to nije uređeno na način da serviseri i oni koji ugrađuju moraju dati svoj potpis i garanciju u vidu atesta i licence koja ide u potvrdu o ispravnosti auta, a na osnovu koje odgovaraju u slučaju nesreće, ovakve stvari će se dešavati. Ja barem mislim tako, i ne vidim drugo rješenje. Ovako radi neke smiješne uštede desi se to šta se desi i ko je kriv - niko.
User avatar
slobodni armirach
Posts: 5588
Joined: 22/06/2010 17:17
Location: Administrativni Centar Kantona 4

#4 Re: Eno ga još jedan

Post by slobodni armirach »

sta god da mu se desilo, pa ne daj Boze i ono najgore, KRIV je vlasnik vozila koji je ugradio plin. Trenutno voznja na plin je zakon zabranjena, jer ne postoje homologacijske kuce koje ce dati svoj atest na ugradjenu plinsku instalaciju.

Firma moze dati svoj atest kojom dokazuje da je oprema uredu kao i sama instalacija na vozilu, medjutim krajnju dozvolu daje homologacijska kuca, ciji je atest validan kod policije.

Svaka preinaka na vozilu koju nije propisao proizvodzac vozila mora da ide na homologaciju,..npr, promjena velicine felgi, guma, spojleri, auspuh, svjetla,stakla, ..itd. Tako je barem u onim drzavama koje imaju sredjen homologacijski sistem.

kod nas nije to slucaj, koliko znam trebalo bi da to starta prosli mjesec, ali nisam provjeravao.

Problem cine i polupismeni policajci, koji pojma nemaju o sprovodjenju ovog zakona, jer ne poznaju pravila i propise.

Po mom misljenju Drzava grijesi kod tehnickih pregleda, jer ne kaznjava iste zbog propusta koje Tehnicki pregledi cine prilikom kontrole vozila. Nismo coravi vidimo kakvi sve sepeti od auta se voze na cestama, ...jer tehnicki pregledi zatvaraju oci na dosta nepravilnosti i kucnih radinosti koje vidi na vozilu, ..jednostvno izbjegavaju odgovornost i prebacuju problem na nepismene saobracajce, od kojih sam par zasluzuje da se nalazi na cesti i vri nadzor nad prometom.

Sto se tice ugradnej plina, trenutno kriv je vlasnik vozila.
laufer3000
Posts: 8
Joined: 29/06/2011 23:53

#5 Re: Eno ga još jedan

Post by laufer3000 »

voznja na plin zakonom zabranjena?
User avatar
sadowl
Posts: 1111
Joined: 06/07/2010 13:50

#6 Re: Eno ga još jedan

Post by sadowl »

laufer3000 wrote:voznja na plin zakonom zabranjena?
Zadnji post na ovoj temi je objavljen 2010. godine, mislim da tada i nije bilo atesta na plinsku instalaciju u automobilu.. Mislim da je sada sve ok ako radis kod ovlastenog servisera koji bi ti trebao i uraditi atest..
Ipak platiti nekih 1000 - 1500 KM za neku instalaciju i nemati atest je glupost.. :idea:
User avatar
daxon
Posts: 1590
Joined: 13/12/2010 12:10

#7 Re: Eno ga još jedan

Post by daxon »

U BiH se ne može izdati valjan atest za plinsku instalaciju na vozilima jer ne postoji zakon koji to reguliše.
Ako se i donese takav zakon sve će se svesti na to da se uplati stotinjak maraka i dobije potvrda, a neke valjane stručne analize instalacija neće ni biti, uostalom, kao što je i kod većine postojećih atesta kod nas.
User avatar
AmADin_gospo
Posts: 2202
Joined: 14/05/2010 11:29

#8 Re: Eno ga još jedan

Post by AmADin_gospo »

zapalio se automobil na plin? hmmm, ko li je i šta li je krivac za to?

postoji velika mogučnost da je radi Električne instalacije pošto se po istoj mora prčkati da bi se isključile dizne ili benz. pumpa, tako da nije kriv plin nego "majstor".

topik je smiješan i mogao bi nositi naslov "Zapalio se auto s vrečom krompira u gepeku, jeli krompir kriv?"

vozim 6 god. na plin i još ću najmanje 5 puta toliko.

cijena kvalitetno urađene istalacije za starija auta je 600-700 Km dok je sequent od 900 i naviše. za sve cijene manje rade dunđer "majstori" i vlasnik vozila je sam kriv.


također, jeli se iko pitao jeli u golfu bila muzika bez osigurača? jeli se iko pitao jeli mu hauba istrula pa voda ušla u instalaciju, jesu li mu ispravna crijeva od benzina pa je bacilo benzin na alternator, itd itd itd.

dajte ba ljudi, ako se ne razumijete u auta, nemojte boga vam ni komentarisati i pisati budalaštine po forumu, samo glupi ispadate.


P.S. Što se tiče atesta, u FBiH u zakonu o saobračaju piše da svak vozilo na alternativno gorivo, te strukturalne prepravke na motoru i šasiji trebaju imati atest, ali ni u tom zakonu niti u pravilniku koji je poslije izašao, nije definisano koja će to institucija ili firma raditi, tako što se tiče plina, sve je divlji zapad.
User avatar
Bakir1
Posts: 13669
Joined: 18/06/2008 16:45
Location: mislim da o tome imam misljenje.
Contact:

#9 Re: Eno ga još jedan

Post by Bakir1 »

@AmADin_gospo jesi to fulo sehur :lol:
pa covjeku je izgorio auto bas zbog tih razloga o kojima ti pises i koje je on spomenuo u prvom postu teme :-)
User avatar
AmADin_gospo
Posts: 2202
Joined: 14/05/2010 11:29

#10 Re: Eno ga još jedan

Post by AmADin_gospo »

aj ti meni objasni kako se to plin zapalio u autu. tj. šta je izazvalo paljenje plina?
BISCANIN2
Posts: 1144
Joined: 22/09/2004 12:30
Location: Bihać

#11 Re: Eno ga još jedan

Post by BISCANIN2 »

Poenta cijele priče ,lik je otisao u servis gdje je ugradio plin ,platio cifru ,dobio ko fol atest ,vjerovatno je imao u startu hrpu problema ,gdje ga je haver te zamjeni ,te popravi i na kraju auto se zapalilo.
Pri tom je ugrozio vlastiti zivot ugrozio saobracaj itd.Sutra ja idem kod istog havera da mi ugradi plin ne znajući da je lik veliki stručnjak i da će mi od auta napraviti molotvljev koktel.
Država ,sudstvo samo gleda .
Fala bogu pa nema većih posljedica ali izgleda da država neće reagovat dok ih ne bude .
Plin jeste rentabilan i super rješenje samo AKO SE NAPRAVI PRAVILNO I STRUČNO DOVOLJNO KVALITETNO .
U suprotnom vzoiš se na molotvljevom koktelu .
Kod naših majstora problem je nestručnost ,oni su se olako prihvatili opasna posla.
A za gospodina što je fulo sehur ,zapaljenje vozila od plina i proguglaj uglavnom su svi planuli na isti način .
User avatar
AmADin_gospo
Posts: 2202
Joined: 14/05/2010 11:29

#12 Re: Eno ga još jedan

Post by AmADin_gospo »

nijedan auto nikad nije plano od greške na plinskoj instalaciji, sve ijedan je planuo sekundarno poslje kvara na instalaciji automobila ili poslje zapaljenja benzinske instalacije. plin ima jedan ulaz i jedan izlaz i jedino može planuti u cilindru i uz pomoč varnice sa svječice koju uzrokuje instalacija automobila.

znaš li ti uopšte kako izgleda, na koje djelove šasije i instalacije se kopća plinska instalacija ?

prekinite kriviti plin i stvarati averziju prema istom, plin nije kriv za zapaljenje auta nego neispravnost opreme, nestručnost majstora, neodržavanje od strane vlasnika vozila.

godišnje plane hiljade auta i nikom ništa, plane jedno s plinskom instalacijom i odma halabuka.

eno Ford vratio 1.2 miliona F-140 kamioneta radi greške držača rezervoara radi kojeg su planula 5 komada, i niko halabuke nije pravio. a plina ni na mapi nema.

što se tiče molotovljevog koktela, jesi li ti siguran da ijedno auto starije od 20 godina nije bomba na točkovima? jesi li pogledao ijedno starije auto i vidio mu crijeva od benzina? sve jednom su šelne načela crijeva i slabo koje je fleksibilno i svaki tren može puči i poprskati benzinom vruč motor il alternator.

i naravno, kad si upoznat s tim slučajem, opet te pitam:

aj ti meni objasni kako se to plin zapalio u autu. tj. šta je izazvalo paljenje plina?
BISCANIN2
Posts: 1144
Joined: 22/09/2004 12:30
Location: Bihać

#13 Re: Eno ga još jedan

Post by BISCANIN2 »

AmADin_gospo wrote:nijedan auto nikad nije plano od greške na plinskoj instalaciji, sve ijedan je planuo sekundarno poslje kvara na instalaciji automobila ili poslje zapaljenja benzinske instalacije. plin ima jedan ulaz i jedan izlaz i jedino može planuti u cilindru i uz pomoč varnice sa svječice koju uzrokuje instalacija automobila.

znaš li ti uopšte kako izgleda, na koje djelove šasije i instalacije se kopća plinska instalacija ?

prekinite kriviti plin i stvarati averziju prema istom, plin nije kriv za zapaljenje auta nego neispravnost opreme, nestručnost majstora, neodržavanje od strane vlasnika vozila.

godišnje plane hiljade auta i nikom ništa, plane jedno s plinskom instalacijom i odma halabuka.

eno Ford vratio 1.2 miliona F-140 kamioneta radi greške držača rezervoara radi kojeg su planula 5 komada, i niko halabuke nije pravio. a plina ni na mapi nema.

što se tiče molotovljevog koktela, jesi li ti siguran da ijedno auto starije od 20 godina nije bomba na točkovima? jesi li pogledao ijedno starije auto i vidio mu crijeva od benzina? sve jednom su šelne načela crijeva i slabo koje je fleksibilno i svaki tren može puči i poprskati benzinom vruč motor il alternator.

i naravno, kad si upoznat s tim slučajem, opet te pitam:

aj ti meni objasni kako se to plin zapalio u autu. tj. šta je izazvalo paljenje plina?

Ti očigledno nikad nisi vidio šta napravi detonacija plina u usisinoj grani na motoru i,nikad nisi čuo za slučaj da detonacija raazbije kućište filtera i plinska smjesa iz grane dodje do filtera koi je gle slucaja od papira i dobro suh pa u toj kombinaciji zajdno sa temperaturom lijepo plane .A sve se desi na vonŽji plinom da na benzinu nije vozeno makar mjesec dana . Dečko pričaš iz teorije da si malo u praksi vidio bi da nije baš tako savršeno kao što ti pričaš .
Plin je dobar ali kad se dobro napravi ,a takvih je kod nas malo ,ostalo ti je patnja i molotvljev koktel.
Pričam iz iskustva .
User avatar
Doda37
Posts: 1697
Joined: 29/06/2007 23:11

#14 Re: Eno ga još jedan

Post by Doda37 »

slobodni armirach wrote:sta god da mu se desilo, pa ne daj Boze i ono najgore, KRIV je vlasnik vozila koji je ugradio plin. Trenutno voznja na plin je zakon zabranjena, jer ne postoje homologacijske kuce koje ce dati svoj atest na ugradjenu plinsku instalaciju.

Firma moze dati svoj atest kojom dokazuje da je oprema uredu kao i sama instalacija na vozilu, medjutim krajnju dozvolu daje homologacijska kuca, ciji je atest validan kod policije.

Svaka preinaka na vozilu koju nije propisao proizvodzac vozila mora da ide na homologaciju,..npr, promjena velicine felgi, guma, spojleri, auspuh, svjetla,stakla, ..itd. Tako je barem u onim drzavama koje imaju sredjen homologacijski sistem.

kod nas nije to slucaj, koliko znam trebalo bi da to starta prosli mjesec, ali nisam provjeravao.

Problem cine i polupismeni policajci, koji pojma nemaju o sprovodjenju ovog zakona, jer ne poznaju pravila i propise.

Po mom misljenju Drzava grijesi kod tehnickih pregleda, jer ne kaznjava iste zbog propusta koje Tehnicki pregledi cine prilikom kontrole vozila. Nismo coravi vidimo kakvi sve sepeti od auta se voze na cestama, ...jer tehnicki pregledi zatvaraju oci na dosta nepravilnosti i kucnih radinosti koje vidi na vozilu, ..jednostvno izbjegavaju odgovornost i prebacuju problem na nepismene saobracajce, od kojih sam par zasluzuje da se nalazi na cesti i vri nadzor nad prometom.

Sto se tice ugradnej plina, trenutno kriv je vlasnik vozila.
to se desava jer su stanice tehnickog pregleda u sklopu osiguravajuce kuce, kad tehnicki bude neovisan i kazne velike onda ce sve biti ok, imao sam godinama auto na HR tablicama, u HR tehnicki je neovisan i nema sanse da te puste ako nisi ispravan, zbog slabog rada i pustanja na tehnickom, npr. u Metkovicu stanica tehnickog je bila zatvorena na dvije godine, sada su rigorozni, jbg, cuvaju posao(tako i treba). Necu da idealiziram stanje u HR ali sto se tice BIH na tehnickom su SVABE :)
emko1234
Posts: 4581
Joined: 23/06/2009 21:57
Location: sarajevo

#15 Re: Eno ga još jedan

Post by emko1234 »

prvo da bi ste mogli pricat opcenito o ovoj temi morate znati malo fizike..a zakoni fiziki i termodinamike u ovom slucaju su vrlo jednostavni..ko nije isao na casove moze na dopunsku nastavu kod mythbustersa..ugl poenta je sljedeca..amadin je upravu 100% jer do zapaljenja nije doslo zbog neispravne plinske instalacije nego zbog vjerovatno same cinjenice da je rijec od derdagiji koja je stara preko 20 godina..jedan jedini razlog i objasnjenje,plin kad se zapali postaje eksplozivan sto zbog agregatnog stanja u kojem se nalazi kad dodje u dodir sa zrakom sto zbog toga sto je po hemijskom sastavu mnogo zapaljiviji od benzina..benzin kad se zapali gori al ne eksplodira,licno sam gledao kako u kanister benzina biva ubacena sibica koja se automatski gasi jer procenat tecnosti u benzinu je previsok da bi se odmah zapalio i eksplodirao..opasne su jedino benzinske pare koje u dodiru s vatrom mogu postat ekspozivne..ja koliko sam upucen auto se zapalio u voznju..dakle nema teoretske sanse da se zapalio zbog plinske instalacije..
User avatar
AmADin_gospo
Posts: 2202
Joined: 14/05/2010 11:29

#16 Re: Eno ga još jedan

Post by AmADin_gospo »

BISCANIN2 wrote: Ti očigledno nikad nisi vidio šta napravi detonacija plina u usisinoj grani na motoru i,nikad nisi čuo za slučaj da detonacija raazbije kućište filtera i plinska smjesa iz grane dodje do filtera koi je gle slucaja od papira i dobro suh pa u toj kombinaciji zajdno sa temperaturom lijepo plane .A sve se desi na vonŽji plinom da na benzinu nije vozeno makar mjesec dana . Dečko pričaš iz teorije da si malo u praksi vidio bi da nije baš tako savršeno kao što ti pričaš .
Plin je dobar ali kad se dobro napravi ,a takvih je kod nas malo ,ostalo ti je patnja i molotvljev koktel.
Pričam iz iskustva .
ti očigledno neznaš šta sam ja sve viđao i šta sam radio. naime, dobro znam šta uradi povrat explozije filteru kučišta, samo ti trebaš da znaš da to NIJE problem plinske instalacije nego FABRIČKE, tj. to se dešava usljed slijedeče 3 stvari.
1. Sviječica okine prije vrmena
2. Usisni ventil ne zaptiva kako treba
3. Prevelika količina plina je ubrizgana u usis pa je samodetonirala u usisnoj grani uslijed prevelike temp.


što se tiče omjera zapaljivosti, da bi se plin zapalio potreban je omjer od 1:4 (plin/zrak) da bi se isti mogao zapaliti i otvorenim plamenom, dok je u slučaju benzinskih isparavanja, omjer 1:26 ( nisam 100% siguran u broj 26, ali je preko 20 sigurno) što znači da se plin mnogo teže zapali.

slažem se s konstatacijom da je plin siguran isključivo ako se napravi po PSu, i da je sve ostalo Bomba, al opet ponavljam, auto se neče zapaliti od plina niti explodirati od istog.

ako imaš kakvih pitanja da provjeriš moj "amaterizam" i teoretsko znanje, bujrum, pitaj, a možemo se nači negdje i da ti pokažem šta te interesuje.
User avatar
olensoner
Posts: 1151
Joined: 24/01/2008 19:34

#17 Re: Eno ga još jedan

Post by olensoner »

Ljudi ugradjuje neke plinske instalacije od 300-400 maraka, ne znam sta ocekuju od toga, samo mogu nabelajisati. U Italiji nema nigdje instalacije da kosta ispod 900 Eura.
emko1234
Posts: 4581
Joined: 23/06/2009 21:57
Location: sarajevo

#18 Re: Eno ga još jedan

Post by emko1234 »

olensoner wrote:Ljudi ugradjuje neke plinske instalacije od 300-400 maraka, ne znam sta ocekuju od toga, samo mogu nabelajisati. U Italiji nema nigdje instalacije da kosta ispod 900 Eura.
upravo tako..sta ce neko ko ima auto koje vrijedi 2500km nego ugradit fus instalaciju od 300-400km..mislim to je logicno jer mu se ostalo ne bi ni isplatilo s obzirom na cijenu vozila i ukupnu ustedu..
BISCANIN2
Posts: 1144
Joined: 22/09/2004 12:30
Location: Bihać

#19 Re: Eno ga još jedan

Post by BISCANIN2 »

slažem se s konstatacijom da je plin siguran isključivo ako se napravi po PSu, i da je sve ostalo Bomba, al opet ponavljam, auto se neče zapaliti od plina niti explodirati od istog.

Malo prije toga si napisao ovo :
nijedan auto nikad nije plano od greške na plinskoj instalaciji, sve ijedan je planuo sekundarno poslje kvara na instalaciji automobila ili poslje zapaljenja benzinske instalacije. plin ima jedan ulaz i jedan izlaz i jedino može planuti u cilindru i uz pomoč varnice sa svječice koju uzrokuje instalacija automobila.
Ali nije ni to problem ,meni je problem što si prilikom cijele prethodne priče o plinu izostavio ovaj sitni detaljčić vezan za detonacije u usisnoj grani.
Sad jesi izostavio zato što si jedan od majstora koji će uzeti 7 glava hudnjaku cvaje koji osta bez nje a pri tom je ugrozio svašta nešto ,znači vidiš da je hrgadija da su velke šanse da bude havarije ali daj meni moju stoju a tebi kuća nek izgori .
Ili je motiv mozda neki drugi .
Bilo kako bilo ona cvaja bi jos dugo isla da nije bila na plinu ko što jeste.
Znači vraćamo se na početak priče o tome da naši "stručnjaci" ugrađuju svjesno u krševe plin a da za to niko ne odgovara.

Izgleda da će se to riještiti nekad kad bude nedaj bože.
User avatar
AmADin_gospo
Posts: 2202
Joined: 14/05/2010 11:29

#20 Re: Eno ga još jedan

Post by AmADin_gospo »

jarane, dok nebudeš prezentirao vještačenje MUPa o uzroku nesreče možeš pričati šta hočeš i naglabati.

tvoja priča "kriv je plin" je identična mojoj "kriva je vreča krompira u gepeku".


P.S. Nisam majstor koji ugrađuje plin, ali se u instalacije istih dobro razumijem. i imao sam mono-injection a sad sequent instalaciju.
User avatar
Haris.ba
Posts: 24756
Joined: 08/09/2005 20:08

#21 Re: Eno ga još jedan

Post by Haris.ba »

Pošto vidim da ima dosta fizičara i hemičara, a i da malo pomognem da se ne prepirete bezveze, je li iko gledao emisiju "dojče vele"? Ima lik iz Hercegovine koji na stara auta(pretpostavljam benzince) ugrađuje aparaturu koja izgleda veoma jednostavno. Stavi kanister za vodu( sipa iz česme), kutiju za elektrolizu, čini mi se i neki aparatić, nekoliko crijeva - jedno čini mi se kopča prije "usisne grane". I kaže da razlaže vodu na kisik i vodik elektrolizom, i te gasove(ili samo kisik) ubacuje u smjesu sa gorivom - te ima valjda jače detonacije - i troši upola manje goriva. Kaže na tehničkom da misle da je pokvaren im onaj aparat za mjerenje izduvnih gasova. Ne kaže treba li stavljati jači akumulator, al' čini mi se reče da košta 300 maraka cijela aparatura.

Kome treba plin pored ovoga? :D

Nego, ozbiljno zna li neko o ovome šta?
BISCANIN2
Posts: 1144
Joined: 22/09/2004 12:30
Location: Bihać

#22 Re: Eno ga još jedan

Post by BISCANIN2 »

Nadam se da ti je plinska instalacija urađena kako treba ,da nebi imao posla nedaj boze sa vrećom krompira.
Izgleda da će još dugo vreća krompira da bude aktualna ,čekaćemo slijedećeg srećkovića sa vrećom.
Kolega ,vještačanje sudskog vještaka je validnije,ali čemu ili kome ,to će biti iznešeno tamo gdje treba na sud .

Od plina samo i jedino sekvent .
cucamonga
Posts: 529
Joined: 29/06/2011 09:30

#23 Re: Eno ga još jedan

Post by cucamonga »

kakva glupost... kladim se dok se taj 2. zapalio na plinu - samozapalilo ih se jos 22 na dizlu i benzinu...

bezveze kenjaza. :zzzz:
User avatar
AmADin_gospo
Posts: 2202
Joined: 14/05/2010 11:29

#24 Re: Eno ga još jedan

Post by AmADin_gospo »

Haris.ba wrote: Nego, ozbiljno zna li neko o ovome šta?
lik u Dubici ugrađivao prošli mjesec za 250 KM, jaran ga zna i veli da su uspjeli duju 1.6D s krš motorom uspjeli da spuste na 2.9l po gradu. oko pola litre vode troši na 600km. sad je cijena oko 400 KM i auta su ograničena isključivo na atmosverske motore.
User avatar
O'zone
Globalni moderator
Posts: 22352
Joined: 17/02/2008 20:29
Location: Kad god popizdite na vlast, sjetite se da i u opoziciji sjede ista takva govna...."

#25 Re: Eno ga još jedan

Post by O'zone »

Haris.ba wrote:Pošto vidim da ima dosta fizičara i hemičara, a i da malo pomognem da se ne prepirete bezveze, je li iko gledao emisiju "dojče vele"? Ima lik iz Hercegovine koji na stara auta(pretpostavljam benzince) ugrađuje aparaturu koja izgleda veoma jednostavno. Stavi kanister za vodu( sipa iz česme), kutiju za elektrolizu, čini mi se i neki aparatić, nekoliko crijeva - jedno čini mi se kopča prije "usisne grane". I kaže da razlaže vodu na kisik i vodik elektrolizom, i te gasove(ili samo kisik) ubacuje u smjesu sa gorivom - te ima valjda jače detonacije - i troši upola manje goriva. Kaže na tehničkom da misle da je pokvaren im onaj aparat za mjerenje izduvnih gasova. Ne kaže treba li stavljati jači akumulator, al' čini mi se reče da košta 300 maraka cijela aparatura.

Kome treba plin pored ovoga? :D

Nego, ozbiljno zna li neko o ovome šta?
Ima o tome dosta, itekako je moguće voziti auto na vodu evo kako to poljaci rade

Post Reply