Prva studija o hidžabu u Njemačkoj

Rasprave o vjerskim temama.

Moderator: Bloo

Post Reply
User avatar
Bosanac sa dna kace
Posts: 8632
Joined: 27/06/2005 20:21
Location: ponutrače

Prva studija o hidžabu u Njemačkoj

Post by Bosanac sa dna kace » 21/10/2006 12:30

Prošlo je najmanje osam godina kada je započela oštra polemike u Njemačkoj o nošenju mahrame. Tada učiteljica Fereshta Ludin nije primljena na posao u Baden-Württembergu jer je željela držati nastavu sa mahramom na glavi.
U medjuvremenu je osam saveznih zemalja zakonom zabranilo nastavnicama muslimankama da drže nastavu sa mahramom na glavi. To vodi ka daljim debatama i sukobima mišljenja. Početkom sedmice je zabilježen slučaj u Sjevernoj Rajni Westfaliji, gdje je 12 učiteljica željelo držati nastavu sa mahramom, ali to nisu smjele zbog zakona.
Do sada nije bilo nikakvih istraživanja zašto žene u Njemačkoj nose mahramu. Jedna studija koju je izradila fondacija Konrad Adenauer, bavi se tom problematikom.

Riječ je o mahrami koja se nosi na glavi. Tačnije rečeno, o mharami sa kojom muslimanke vjernice pokrivaju svoju kosu i vrat.

Krajem septembra je fondacija Konrad-Adenauer-Stiftung , po prvi puta ispitivala zašto muslimanke u Njemačkoj nose mahramu. Frank Jessen iz instituta za interkulturalni menadžment i političko savjetovanje u Dizeldorfu je koautor ove studije:

« Osnovni razlog zašto Turkinje u Njemačkoj nose mahramu je religiozno motiviran. 97 porcenata smatraju vjerskom obavezom da nose mahramu. Dakle, nikakav politički motiv ne stoji u pozadini, nego religiozni».

Debate o mahrami su u javnosti bile i ostale obilježene sumnjama i često predrasudama prema ženama koje nose mahramu. Frank Jessen:

« Mi smo pokušali te predrasude uvezati u jedan pojam ili simbol, i to je često bilo- « politički simbol ili politička pozicija». Tačnije, žena koja nosi mahramu se vidi kao neko ko zastupa politički islam i pokušava svijet tako promijeniti da izgleda kao na primjer Iran ili Afganistan u vrijeme Talibana».

Za izradu studije je ispitano 315 žena turskog porijekla starosti od 18- 40 godina. Turskih žena jer ih je mnogo više u odnosu na ostale nacije. Za autore studije , saznanje da žene skoro isključivo nose mahramu iz religioznih motiva, nije bilo nikakvo veliko iznenadjenje:

« Za osobe koje rade u ovom okruženju i poznaju tematiku, zaista nije iznenadjujuće da žene misale samostalno, da one nisu samo domaćice u kuhinji, nego intelektualke i politički svjesne. To nije nikakva novost za sve koji pozanju tematiku i materiju».

Još jedna predrasuda prema ženama koje nose mahramu je da su one navodno prisiljene od strane muževa, majki, očeva ili drugih članova obitelji da nose mahramu. Dakle, da je mahrama znak za potlačenost žene, misel mnogi Nijemci.

U studiji medjutim, žene navode da druge osobe u njihovoj odluci da nose mahramu igraju neznatnu ulogu. Upravo suprotno. 87 procenata ispitanih žena nose mahramu iz vlastitog uvjerenje. Takodjer i 40- godišnja Seynep Sahin iz Kelna, ističe neovisnost u odluci:

« Zbog religije nosim mahramu. Ne zato što moram, je želim, a ne moja majka, ili moj muž, ili bilo ko drugi, ja sama želim».

U pitanjima o poimanju porodice, države i zanimanja, istraživači su utvrdili veliku saglasnost sa stavovima njemačkih žena. Kada je u pitanju partnerstvo, sloboda, dom, finansijska sigurnost ili želja za djecom, stavovi su veoma slični. Da li su žene sa mahramom u Njemačkoj integrirane ili su dio tzv. paralelnog društva.? Frank Jessen:

« One su u odredjenom smislu integrirane, ako se pogleda da njihovi stavovi odgovaraju stavovima njemačkih žena. Nisu integrirani u smislu da je za njih još uvijek zemlja prave identifikacije više Turska nego Njemačka».

Provedena studija može dati značajne smjernice politici za uvodjenjem više kurseva jezika ili integracije, smatraju autori.

To da su sada po prvi puta ispitane same žene koje nose mahramu, predstvalja izuzetan korak na putu dijaloga. Mada, je njemačkom društvu i dalje teško da prihvati nošenje mahrame:

« To zavisi i dalje od toga da se marama vidi kao nešto strano i politički motivirano. Ova studija, koja doduše nije reprezentativna može nešto pokrenuti u pravcu da se razotkrije postojanje političkog simbola, tako da se smanji strah od uznemirenja. Jer, žena sa mahramom na glavi ne razmišlja mnogo drugačije od bilo koje njemačke žene».

Elizabeth Herles
DW


I
Posts: 178
Joined: 01/10/2004 10:05

Post by I » 21/10/2006 12:43

u rimu se ponasaj kao rimljanin....

specijalni slucaj
Posts: 68
Joined: 08/07/2006 11:48

Post by specijalni slucaj » 21/10/2006 14:29

U Iraku i Afganistanu se ponasaj kao Iracanin i Afganistanac...

User avatar
danas
Posts: 18821
Joined: 11/03/2005 19:40
Location: 10th circle...

Post by danas » 21/10/2006 16:04

specijalni slucaj wrote:U Iraku i Afganistanu se ponasaj kao Iracanin i Afganistanac...


tacno. i u saudijskoj arabiji kao saudijac. nista sporno.
kad ulazis u dzamiju skini cipele ili i ne ulazi. kad ulazis u operu obuci se kako treba, jer u tom bikiniju neces uci. kad podjes na posao kao doktor, skini taj sorc i majicu na bretelice jer u bolnici moras biti obucen po propisima bolnice. i tako dalje, i tako duze. svaka institucija regulise one koji ulaze (ili rade) za nju, i to nije nista sporno. tako je uvijek bilo.

PS a ove turkinje -- ne kontam. u turskoj u drzavnim institucijama i skolama ne smiju nositi maramu, ali u turskoj se ne bune? nego samo po njemackoj zahtijevaju svoja prava?

User avatar
uozo
Posts: 1441
Joined: 20/05/2006 01:34

Post by uozo » 21/10/2006 16:23

danas wrote:
specijalni slucaj wrote:U Iraku i Afganistanu se ponasaj kao Iracanin i Afganistanac...


tacno. i u saudijskoj arabiji kao saudijac. nista sporno.
kad ulazis u dzamiju skini cipele ili i ne ulazi. kad ulazis u operu obuci se kako treba, jer u tom bikiniju neces uci. kad podjes na posao kao doktor, skini taj sorc i majicu na bretelice jer u bolnici moras biti obucen po propisima bolnice. i tako dalje, i tako duze. svaka institucija regulise one koji ulaze (ili rade) za nju, i to nije nista sporno. tako je uvijek bilo.

PS a ove turkinje -- ne kontam. u turskoj u drzavnim institucijama i skolama ne smiju nositi maramu, ali u turskoj se ne bune? nego samo po njemackoj zahtijevaju svoja prava?


U Turskoj ne smiju ali se Erdogan bey bogami polijepo trudi da im to omoguci.
:D
Ne znam da li je poznata cinjenica da se Turska momentalno nalazi u jednom periodu, u kome je opasnost od vojnog udara najveca u zadnjih para desetina godina. Naravno, radi toga sto Silah Kuvetler imaju zadatak da brane laicizam, koji je enormno ugrozen u zadnjih par godina od kada AKP ima apsolutnu vecinu u parlamentu.

A sto se tice onih u Njemackoj, ti se ionako ni na koji nacin ne mogu prilagoditi i emancipirati,jer se radi o najnizem sloju drustva iz Anadolije koji je prije tridesetak i nesto godina emigrirao, i druga generacija koja se nalazi u procijepu izmedju vremena i prostora je apsolutno propala. Ne radi se samo tu o maramama, vec je stepen kriminaliteta, nasilno ponasanje, ritualna ubistva, jedan od najvecih problema kod njih. Kad bi se ti problemi na neki nacin rijesili i oni se na neki nacin integrisali u drustvo, niko im ne bi na kraju ni branio da nose marame. Taj problem je previse komplikovan da bi se svodio samo na religiozni problem koji sadrzi...

User avatar
danas
Posts: 18821
Joined: 11/03/2005 19:40
Location: 10th circle...

Post by danas » 21/10/2006 16:29

znam...

uvijek se sjetim jedne moje poznanice, koja predaje na bogazici... isla zena u berlin, a do nje u avionu sjedi neki lik iz anatolije... nepismen na turskom, a kamoli njemackom... i ona ono pogleda i pomisli -- pa ovaj se ne moze prilagoditi istanbulu a kamoli berlinu...

zvuci malo ostro, ali ja shvatam sta je ona htjela da kaze. a shvata i svako onaj ko je vidio vise od istanbula, izmira, bodruma, i antalye od turske... :-)

User avatar
uozo
Posts: 1441
Joined: 20/05/2006 01:34

Post by uozo » 21/10/2006 16:36

danas wrote:znam...

uvijek se sjetim jedne moje poznanice, koja predaje na bogazici... isla zena u berlin, a do nje u avionu sjedi neki lik iz anatolije... nepismen na turskom, a kamoli njemackom... i ona ono pogleda i pomisli -- pa ovaj se ne moze prilagoditi istanbulu a kamoli berlinu...

zvuci malo ostro, ali ja shvatam sta je ona htjela da kaze. a shvata i svako onaj ko je vidio vise od istanbula, izmira, bodruma, i antalye od turske... :-)


Upravo tako. Tesko je ne primjetiti ogromnu razliku, u ponasanju, oblacenju, govoru, osnovnoj kulturi, i milion drugih stvari izmedju onih iz Turske i onih iz getoa u kojima zive, po citavoj Europi ne samo u Njemackoj.
Sa strane gledajuci bi tesko bilo reci da je to jedan isti narod. Naravno nisu svi isti.
Ja od svih ovdje kod mene znam samo Fatiha i Birola. Raja do daske.
Fatih se preziva Akin, a Birol cesto ne zna kako se preziva, a kada se i sjeti onda promrmlja nesto Ünel. :D :D :D

User avatar
Bosanac sa dna kace
Posts: 8632
Joined: 27/06/2005 20:21
Location: ponutrače

Post by Bosanac sa dna kace » 22/10/2006 09:27

Nema vam sad kad vazit o tome, u zurbi sam!
Al samo da kazem; Da je Turska ravnomjerno ulagala u sve dijelove zemlje ne bi doslo do toga i do te nepismenosti!

Post Reply