Polovina osnovaca u Federaciji ne nastavlja školovanje

Stranke, političari... Recite i Vi svoje mišljenje!
Post Reply
HamoSa
Posts: 7
Joined: 08/09/2006 09:22

Polovina osnovaca u Federaciji ne nastavlja školovanje

Post by HamoSa » 09/09/2006 11:37

BiH u svim stvarima nazaduje. Druge drzave napreduju, stanovnistvo im sve obrazovanije, a u BiH se desava obrnut proces. Kad kazu, da BiH ima 10 puta vise nepismenih nego Albanija, mislim da je sve jasno u kakvom se stanju nalazi BiH.
Bilo bi zanimljivo da se vidi statistika po polu, jer mislim, da je ponovna islamizacija doprinijela tome da sve vise djevojaka napusta skolovanje i da je to jedan od razloga za povecanje nepismenosti jer ne mogu da shvatim druge razloge, da neko u 21. vijeku napusta skolovanje vec nakon osnovne skole.


http://www.slobodnaevropa.org/article/2 ... b9a1f.html

Polovina osnovaca ne nastavlja školovanje

Dženana HALIMOVIĆ

U Bosni i Hercegovini sve je veći broj mladih koji nakon završetka osovne škole ne nastavljaju školovanje, po nekim podacima čak 50 posto. Kao razlog najčešćce se navodi siromaštvo kao i odsustvo svijesti roditelja da djeca ne mogu naći posao samo sa osnovnim obrazovanjem.
Oko 10.000 učenika koji su završili osnovnu školu ne nastavlja dalje obrazovanje u Federaciji BiH. Bosni i Hercegovini prijeti opasnost da postane zemlja nepismenih i neobrazovanih, upozorava profesorica na Prirodno - matematičkom fakultetu u Sarajevu i bivši bh. koordinator za bolonjski proces Lamija Tanović:
«Prije rata 80 - 90 posto mladih ljudi je iz osnovne prelazilo u srednje škole. Sadašnje oskudne i opskurne statistike kažu da je taj broj pao na jedva više od 50 posto.»

Najteža situacija je u Unsko-sanskom kantonu, gdje više od 1.000 djece nije upisalo srednju školu. Ukratko, svaki četvrti učenik u ovom kantonu prekida školovanje nakon osnovne škole. Vlada Unsko-sanskog kantona naredne će sedmice pripremiti studiju po kojoj će se tačno znati koliko je djece školovanje okončalo na najnižoj razini. Prema podacima, najviše neškolovanih su djevojčice iz ruralnih sredina. Tanovićeva napominje da je ugroženo i osnovno obrazovanje, te da je procenat nepismenih u BiH danas veći od 20 - i lošiji od zemlja koje su imale najviši stupanj nepismenih prije rata:

«Od 1991., kad smo mi zadnji put pravili popis stanovništva, do danas većina zemalja u regionu s kojima se možemo upoređivati, kao što su Albanija, Makedonija, Hrvatska, su duplo smanjile, prepolovile nivo nepismenosti. Mi smo ga duplo povećali, tako da danas u odnosu na Albaniju imamo namjanje 10 puta veći procenat nepismenih.»

U BiH ne postoje ni tačni pokazatelji koliko onih koji završe četverogodišnje srednje obrazovanje nastavi dalje obrazovanje, kaže šef Odjela za obrazovanje pri misiji OSCE-a u BiH, Klod Kifer, te iznosi pretpostavke zašto je sve manje obrazovanih:

«Mislim da je to veoma povezano sa siromaštvom i nedostatkom svijesti o tome da osnovno obrazovanje nije više dovoljno da osigura budućnost mladom čovjeku.»
Kad u ruralnim predjelima upitaju roditelje, odnosno oca, koji obično odlučuje o školovanju svoje djece, zašto ih ne školuju, dva su osnovna razloga, pojašnjava Lamija Tanović:

«Kaže: ’Šta fali mojoj supruzi, ni ona nije išla u školu, pa evo udalase, izrodila djecu?’ Ali on je već neobrazovan i to je nekakvo nasljeđe koje se ponavlja. S druge strane, mi smo jako osiromašena populacija. Takav roditelj kaže:’Ja nemam para da joj plaćam autobus do škole, jer je to toliko i toliko. Nemam para da obučem tu moju djecu ili tu moju djevojčicu. Nemam para ni da platim globu zato što je ne šaljem u školu, ali ja ću otići u zatvor pa ću odležati tu kaznu’.»

Evropska unija teži trendu stvaranja društva znanja, gdje je akcenat stavljen upravo na tehničke vještine i znanje, što bi BiH trebala imati na umu, napominje Klod Kifer:

«Ovo je deprimirajuće za stvaranje šanse za budući razvoj BiH, jer teško da je osnovno obrazovanje dovoljno u 21. vijeku da ponudi radnu snagu koja će Bosni i Hercegovini, kao zemlji u razvoju, trebati u budućnosti kako bi se priključila Evropi.»

Uprkos svemu, BiH ni 11 godina nakon rata nema pokazatelje o tome koliko je visokoobrazovanih ljudi, nema državnog ministarstva obrazovanja, zakona o visokom obrazovanju na državnom nivou, niti jasnu strategiju o tome koliko je kojih kadrova potrebno zemlji. Iako bh. vlasti potcrtavaju značaj ulaska u Evropsku uniju, prema sporom provođenju reformi moglo bi se zaključiti da je težnja za sada tek deklarativna.


Mrmak
Posts: 57
Joined: 17/07/2004 23:19

Post by Mrmak » 09/09/2006 13:55

Odavno ja govorim da treba vjesala postaviti ispred parlamenta, sjedista vlade i kancelarije predsjednistva te svaki dan po jednog izvlaciti i vjesati. Javno.
Tako ce valjda onima koji bi da vladaju nesto uc' u glavu.

Samo jebiga, kazu da te moje metode nisu u skladu demokratskih principa i ostalih pizdarija.

Pa ti daj stoci da glasa.
Kandzija ovdje treba. Sto tvrdja - to bolja.

User avatar
uozo
Posts: 1441
Joined: 20/05/2006 01:34

Post by uozo » 09/09/2006 14:27

Sam problem obrazovno skolskog sistema kod nas je jedan od najvecih i najkompleksinijih problema. Samim tim sto je od tog sistema zavisan i opstanak i buducnost nase drzave, ovaj problem mora da se shvati veoma ozbiljno.
I pored toga sto ce neki reci da je postojanje tri razlicita programa sa razlicitim udzbenicima, najveci problem, te za kolaps obrazovnog sistema koji je na pomolu, okriviti one koji su nas godinama bombardovali ili one koji prijete da ce nas bombardovati, najveci krivci za postojece stanje koje je prilicno jadno smo mi sami.
Zasto se cuditi da malisani, koji od svojih malih nogu misle da je kladjenje na trecu cesku ligu nacionalni sport, i koji sasvim normalnim smatraju da je sinonim za "biti kriminalac ili ratni profiter" "snasao se", a za postenog covjeka koji svoju buducnost posteno gradi "fukara" imaju odbojnost prema skolovanju za koje misle da ce im u takvom drustvu biti samo gubljenje vremena. Pored toga je nemoguce ne primjetiti tipican posljeratni nastavni kadar koji ih od malih nogu uci da se ne kaze reci nego "rijet", ne kaze se ovo nego "evo" , ali to je vec razlog za drugu temu.
Cak i onih par koji shvate da skolovanjem sebi mogu stvoriti bolju buducnost i koji izgaraju da postignu nesto u svome zivotu, izgubimo zbog toga sto 100 km stipendije za jednog studenta koji ima prosjek 9 i nesto za one koji o tome raspravljaju puno, dok oni toliko dobiju samo zato sto se pojave tamo gdje se bas o tome raspravlja, te nije nikakvo cudo da se takvi veoma brzo i pod najboljim uslovima nekako preko noci skrase na uglednim svjetskim univerzitetima...

Mi smo otprilike najbogatija zemlja na svijetu jer izvozimo ono sto je najvrjednije, pamet...
A sto je najgore niti se trudimo da je stvorimo, maltene joj jos podapinjemo kuke da se slucajno ne bi pojavila...
:sad:

_BosanaC
Posts: 8452
Joined: 16/08/2005 14:02
Location: Sarajevo
Contact:

Post by _BosanaC » 09/09/2006 15:41

Pa zar stvarno mislite da je cilj drzavi i vlasti da ima pismene i skolovane gradjane?

Nekoj normalnoj mozda i jeste, medjutim nasi cobani ne bi drugacije mogli vladati torovima kad bi isti bili pismeni i skolovani...

HamoSa
Posts: 7
Joined: 08/09/2006 09:22

Post by HamoSa » 09/09/2006 16:01

_BosanaC wrote:Pa zar stvarno mislite da je cilj drzavi i vlasti da ima pismene i skolovane gradjane?

Nekoj normalnoj mozda i jeste, medjutim nasi cobani ne bi drugacije mogli vladati torovima kad bi isti bili pismeni i skolovani...


Zar nije sramota, da se ima 10 puta vise nepismenih nego u Albaniji, a zar nije jos veca sramota, da je sve vise i vise nepismenih i neobrazovanih? To je ludilo, da umjesto da su ljudi sve pismeniji, ovdje se desava proces da su ljudi sve nepismeniji i neobrazovaniji. Ima da se vratimo u 1930 godinu, kako je krenulo.
Last edited by HamoSa on 09/09/2006 16:03, edited 1 time in total.

HamoSa
Posts: 7
Joined: 08/09/2006 09:22

Post by HamoSa » 09/09/2006 16:02

Ovo je katastrofa.

http://www.bhdani.com/arhiva/270/t27011.shtml

Jer, prema podacima tog istraživanja, u urbanim sredinama Bosne i Hercegovine bez završene osnovne škole je 7,75 posto muškaraca i čak 22,21 posto žena! Ako vas ovi podaci nisu nešto naročito potresli, pogledajte sljedeće: u suburbanim područjima, bez osnovnog obrazovanja je 16,3 posto muškaraca i 45,5 posto žena, dok su u ruralnim područjima ovi postoci i veći! Tamo je bez osnovne škole 24,7 posto muškaraca, dok je žena nevjerovatnih 47,5 posto!

_BosanaC
Posts: 8452
Joined: 16/08/2005 14:02
Location: Sarajevo
Contact:

Post by _BosanaC » 09/09/2006 16:03

HamoSa wrote:
_BosanaC wrote:Pa zar stvarno mislite da je cilj drzavi i vlasti da ima pismene i skolovane gradjane?

Nekoj normalnoj mozda i jeste, medjutim nasi cobani ne bi drugacije mogli vladati torovima kad bi isti bili pismeni i skolovani...


Zar nije sramota, da se ima 10 puta vise nepismenih nego u Albaniji, a zar nije jos veca sramota, da je sve vise i vise nepismenih i neobrazovanih? To je ludilo, da umjesto da su ljudi sve pismeniji, ovdje se desava prces da su ljudi sve nepismeniji i neobrazovaniji. Ima da se vratimo u 1930 godinu, kako je krenulo.



Jok, odosmo u 1463, u najboljem slucaju 1878...

bozur
Posts: 53
Joined: 08/08/2006 19:20

Post by bozur » 09/09/2006 16:45

Za turizam(kafanu) i proizvodnju zdrave hrane (rad na zemlji) i nije potrebna skola. Svi se u BiH uzdaju u to dvoje :P

User avatar
Latina
Posts: 5492
Joined: 19/08/2006 01:47
Location: I'd ratha' be hated 4 who I am, than loved 4 who I'm not.

Post by Latina » 10/09/2006 00:14

Pa dragi moji/drage moje,

Dobro razmislite za koga cete ovaj put glasati i zasto cete ili necete to uciniti.

:)

forUMASH
Posts: 2181
Joined: 24/01/2006 04:12
Location: Razjedinjene Drzave BIH

Post by forUMASH » 10/09/2006 00:22

....bilo bi zanimljivo saznati u kojoj je mjeri uvecan, a uvecan je sigurno, procenat stanovnistva koji pohadja obrazovne ustanove religiskog karaktera.....
....mozda su u pravu, jer samo nam jos bog moze pomoci u pridruzivanju europskim integracijama kao punopravan igrac.....
....doduse, nakon utakmice neko mora i vodu donijeti......

Post Reply