NEOBIČNA MEHANIČKA RJEŠENJA NA AUTIMA (NOŽNA RUČNA ITD)

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderator: Bobi

Post Reply
dabarizmabra
Posts: 218
Joined: 31/03/2013 22:41

NEOBIČNA MEHANIČKA RJEŠENJA NA AUTIMA (NOŽNA RUČNA ITD)

Post by dabarizmabra » 16/08/2016 11:30

U auto-industriji, dosta toga posatalo je standard i slične inžinjerske i konstrukcije izvedbe se primjenjuju kod automobila.
Blok motora se u naravi nije puno u osnovnoj konstrukciji promijenio decenijama, ovjes ima nekoliko opcija koje se stalno primjenjuju itd.

Međutim, bilo je u auto-industriji pokušaja neobičnih rješenja koja su bila avangardna i odudarala. Prvo što mi pada na pamet je:

1.Ručna kočnica koja se pokreće nogom a otpušta rukom kod starih mercedesa.
2. Ručna kočnica sa lijeve strane kod Citroena
3. Mjenjač-kišobran kod Renaulta 4.
4. Ključevi za paljenje sa lijeve strane volana (uglavnom kod Lada i vozila istočnog bloka).
5.Upotreba dvotaknih motora kod auta iz bivšeg DDR-a (Trabanti i Wartburzi)
6. Zvučna sirena na "hepeku" gdje se inače pale brisači (uglavnom francuzi).
7. Točkovi na 3 šarafa kod francuskih vozila
8. Amortizeri na gibnjeve umjesto opruga (kod ruskih i istočnih vozila).
itd.

Šta mislite koja od ovih rješenja su bila tehnički dobra i opravdana, te mogla imati neku dalju primjenu, a koja su bila čist promašaj i bespotrebno izmještanje već konvencionalnih stvari...


User avatar
corsa
Posts: 2216
Joined: 15/12/2005 10:35
Location: Sarajevo

Re: NEOBIČNA MEHANIČKA RJEŠENJA NA AUTIMA (NOŽNA RUČNA ITD)

Post by corsa » 16/08/2016 12:14

Kod Mercedesa se ta rucna koristila sve do prije dvije godine, tj. do ovih zadnjih modela.
I Porsche se pali na lijevoj strani, ne samo lada! :D

RLewis
Posts: 425
Joined: 04/02/2013 13:33

Re: NEOBIČNA MEHANIČKA RJEŠENJA NA AUTIMA (NOŽNA RUČNA ITD)

Post by RLewis » 16/08/2016 12:24

Takodje stare alfe, a to je paljenje preuzeto iz motosporta gdje je se startalo trececi u vozilo i bilo je brze paliti sa lijeve strane

Poslano sa mog SM-G935F koristeći Tapatalk

User avatar
golfiista
Posts: 4410
Joined: 04/05/2012 14:48

Re: NEOBIČNA MEHANIČKA RJEŠENJA NA AUTIMA (NOŽNA RUČNA ITD)

Post by golfiista » 16/08/2016 12:36

Image

Joj ručne !

Amare, oprosti.

User avatar
supercali
Posts: 24002
Joined: 06/07/2014 12:30

Re: NEOBIČNA MEHANIČKA RJEŠENJA NA AUTIMA (NOŽNA RUČNA ITD)

Post by supercali » 16/08/2016 12:38

Prvo je pogresno jer se kod nas zove rucna ustvari to je parking kocnica tako da je svejedno jel se otpusta nogom I sl

User avatar
mali_milojica
Posts: 14202
Joined: 02/09/2012 17:42
Location: Hadis: Govorite istinu,pa makar bila i na vasu stetu.

Re: NEOBIČNA MEHANIČKA RJEŠENJA NA AUTIMA (NOŽNA RUČNA ITD)

Post by mali_milojica » 16/08/2016 13:11

Hidraulika kod Citroena.

User avatar
bitanga_sa_otesa
Posts: 23307
Joined: 27/03/2014 09:56
Location: štavanj
Contact:

Re: NEOBIČNA MEHANIČKA RJEŠENJA NA AUTIMA (NOŽNA RUČNA ITD)

Post by bitanga_sa_otesa » 16/08/2016 13:15

dabarizmabra wrote: 4. Ključevi za paljenje sa lijeve strane volana (uglavnom kod Lada i vozila istočnog bloka).
8. Amortizeri na gibnjeve umjesto opruga (kod ruskih i istočnih vozila).
lada je preuzeta kopija fiata 124 .koji je imao kontakt bravu s lijeve strane,kao i fiat 125.
amortizeri na gibnjeve? kakvi su to amortizeri? neko novo dostignuce?
lade imaju opruge,dok je fiat 124 imao lisnate gibnjeve,kao i 125,kao i fiat 1300 i vecina starih auta.....

User avatar
Quaresma
Posts: 5159
Joined: 19/07/2010 16:37

Re: NEOBIČNA MEHANIČKA RJEŠENJA NA AUTIMA (NOŽNA RUČNA ITD)

Post by Quaresma » 16/08/2016 13:18

Ja imam peugeot expert, vozilo a a la cady, posto su sicevi naprijed spojeni, onda je razumljivo da je rucna na lijevoj strani. Ali je nerazumljivo da mi rucna zamrzne kad prvi mraz padne, mada je to drugi par cipela i nije za ove teme.

Sent from my E6653 using Tapatalk

User avatar
spree
Posts: 5982
Joined: 04/04/2009 02:10
Location: oʌǝɾɐɹɐs

Re: NEOBIČNA MEHANIČKA RJEŠENJA NA AUTIMA (NOŽNA RUČNA ITD)

Post by spree » 16/08/2016 13:42

Kod mene na scenicu 2 elektronska rucna lijevo od volana. Nije lose rijesenje jer se ne mora otpustati samo krenes i ona sama se otpusti, ali mi je bezveze da se ne moze regulisati snaga i sto se uvijek sama pali kada se iskljuci motor. Ako se ne moze upaliti auto mora se u gepeku razvaliti safety kutijica i rucno je otpustiti.

Poslano sa mog Note7 koristeći Tapatalk

User avatar
problemnatravunu
Posts: 8507
Joined: 26/10/2014 07:41
Location: Sarajevo

Re: NEOBIČNA MEHANIČKA RJEŠENJA NA AUTIMA (NOŽNA RUČNA ITD)

Post by problemnatravunu » 18/08/2016 07:57

Ko nije probao Mercedesovu “nožnu” ručnu, ne zna koliko je to dobro i elegantno rjesenje

User avatar
sema911s
Posts: 5148
Joined: 04/03/2013 15:37
Location: mene nosi mutna rijeka

Re: NEOBIČNA MEHANIČKA RJEŠENJA NA AUTIMA (NOŽNA RUČNA ITD)

Post by sema911s » 18/08/2016 09:11

-Mercedes nema rucnu kocnicu(osim A-klase,slk) to je za sirotinju, samo parking kocnicu,
-Dvotaktni motori kod komunjara nisu neobicna rijesenja vec tehnologija koju su imali(znas one nestasice, slobode, napredni zivot) jednostavno ljudi nisu znali za bolje
- Reno je zbog polozaja motora i podnice(dosta jeftnije izrade) imao taj mjenjac
- Sirenu gdje stavit ako ne tu(osima na rucicu brisaca i centar folana da mozes glowom pibikat)
-3sarafa su imali mnogi proizvodjaci sve u cilju smanjivanja troskova(na pocetku mnogi tako vezali tocak) a i ti auti nisu imali neku potrebu za cvrstinom
- gibnjeve mislis lisnatu oprugu to se i danas koristi u par bogatih i industriski naprednih zemljama



Ako ces nesto neobicno(dal ludo ili korisno)
- Pug 007 sa kliznim vratima
Sto nas koljega kaze najbolje vjesanje(neobicno dosadno ali samo njima kao isplativo)
-Mitshubushi GTO zakretanje zadnjih tockova, aero dijelovi koji promijene profil awta, awd prenos koji je tada bio ono sto sada audi radi
- polozaj rucne kocnice kod svih japanskih-americkih vozila(kada je aktivirana ko cuna)
- gtr poluosovina(dva komada)
- stakleni krov(panorama) komad stakla koji samo cekas kada ce puknut i slusas cvrkutanje kada se sasija optereti
- lotus elisa kao ubica mazde mx5 sa fwd
- novi infinity motor sa promjenjivom zapreminom.
- owerdrive na mnogim engleskim autima( ako sam dobro skontao dodatni zubcanik koji ima duzi odnos na izabrani stepen prenosa)
- sensotronic
- Dizel sa tri-dva klipica
- T-top
-pop-up svjetla
- head up displey
- tailgate na land roveru(sminkaaaa) suprotno od ovoga je shoping shhooot na reno modusu doplatis za vratasca
- 7g sa dva rikverc zubcanika
.
.
.
Gramatika znamm jbgaa

User avatar
frngla
Posts: 2571
Joined: 30/05/2009 14:29
Location: Manila

Re: NEOBIČNA MEHANIČKA RJEŠENJA NA AUTIMA (NOŽNA RUČNA ITD)

Post by frngla » 18/08/2016 09:30

- Wankel motori (NSU, Mazda do unazad par godina)
- RX8 Mazda i Hyundai Veloster naprijed dvoja vrata, nazad jedna

User avatar
amar1994
Posts: 26452
Joined: 11/01/2015 12:22
Location: Neđeljišta

Re: RE: Re: NEOBIČNA MEHANIČKA RJEŠENJA NA AUTIMA (NOŽNA RUČNA ITD)

Post by amar1994 » 18/08/2016 10:22

golfiista wrote:Image

Joj ručne !

Amare, oprosti.
[emoji41] [emoji106]




Sent from my C6603 using Tapatalk

Throttle
Posts: 7919
Joined: 10/06/2016 12:35

Re: NEOBIČNA MEHANIČKA RJEŠENJA NA AUTIMA (NOŽNA RUČNA ITD)

Post by Throttle » 18/08/2016 10:34

frngla wrote:- Wankel motori (NSU, Mazda do unazad par godina)
- RX8 Mazda i Hyundai Veloster naprijed dvoja vrata, nazad jedna
RX8 ima cetvera vrata, samo se zadnja otvaraju kontra, sto je malo neobicno rjesenje... kao na nekim rollsevima i prvim fićama :D

User avatar
frngla
Posts: 2571
Joined: 30/05/2009 14:29
Location: Manila

Re: NEOBIČNA MEHANIČKA RJEŠENJA NA AUTIMA (NOŽNA RUČNA ITD)

Post by frngla » 18/08/2016 10:37

Istina, prenijelo me, veloster ima troja :D

User avatar
supercali
Posts: 24002
Joined: 06/07/2014 12:30

Re: NEOBIČNA MEHANIČKA RJEŠENJA NA AUTIMA (NOŽNA RUČNA ITD)

Post by supercali » 18/08/2016 10:48

sema911s wrote:-Mercedes nema rucnu kocnicu(osim A-klase,slk) to je za sirotinju, samo parking kocnicu,
-Dvotaktni motori kod komunjara nisu neobicna rijesenja vec tehnologija koju su imali(znas one nestasice, slobode, napredni zivot) jednostavno ljudi nisu znali za bolje
- Reno je zbog polozaja motora i podnice(dosta jeftnije izrade) imao taj mjenjac
- Sirenu gdje stavit ako ne tu(osima na rucicu brisaca i centar folana da mozes glowom pibikat)
-3sarafa su imali mnogi proizvodjaci sve u cilju smanjivanja troskova(na pocetku mnogi tako vezali tocak) a i ti auti nisu imali neku potrebu za cvrstinom
- gibnjeve mislis lisnatu oprugu to se i danas koristi u par bogatih i industriski naprednih zemljama



Ako ces nesto neobicno(dal ludo ili korisno)
- Pug 007 sa kliznim vratima
Sto nas koljega kaze najbolje vjesanje(neobicno dosadno ali samo njima kao isplativo)
-Mitshubushi GTO zakretanje zadnjih tockova, aero dijelovi koji promijene profil awta, awd prenos koji je tada bio ono sto sada audi radi
- polozaj rucne kocnice kod svih japanskih-americkih vozila(kada je aktivirana ko cuna)
- gtr poluosovina(dva komada)
- stakleni krov(panorama) komad stakla koji samo cekas kada ce puknut i slusas cvrkutanje kada se sasija optereti
- lotus elisa kao ubica mazde mx5 sa fwd
- novi infinity motor sa promjenjivom zapreminom.
- owerdrive na mnogim engleskim autima( ako sam dobro skontao dodatni zubcanik koji ima duzi odnos na izabrani stepen prenosa)
- sensotronic
- Dizel sa tri-dva klipica
- T-top
-pop-up svjetla
- head up displey
- tailgate na land roveru(sminkaaaa) suprotno od ovoga je shoping shhooot na reno modusu doplatis za vratasca
- 7g sa dva rikverc zubcanika
.
.
.
Gramatika znamm jbgaa
Pa sve su parking kocnice samo sto ih kod nas nazivaju rucne

User avatar
amar1994
Posts: 26452
Joined: 11/01/2015 12:22
Location: Neđeljišta

Re: NEOBIČNA MEHANIČKA RJEŠENJA NA AUTIMA (NOŽNA RUČNA ITD)

Post by amar1994 » 18/08/2016 10:52

Throttle wrote:
frngla wrote:- Wankel motori (NSU, Mazda do unazad par godina)
- RX8 Mazda i Hyundai Veloster naprijed dvoja vrata, nazad jedna
RX8 ima cetvera vrata, samo se zadnja otvaraju kontra, sto je malo neobicno rjesenje... kao na nekim rollsevima i prvim fićama :D
:thumbup: :D
Image
kupe, a nije kupe 8-)

almir90
Posts: 7181
Joined: 08/06/2008 00:56
Location: Gradačac

Re: NEOBIČNA MEHANIČKA RJEŠENJA NA AUTIMA (NOŽNA RUČNA ITD)

Post by almir90 » 18/08/2016 12:01

Kod nas se jedna RX-8 voza po gradu, na švicarskim je tablicama, ali je tu stalno. Kako to auto dobro izgleda uživo, barem što se mene tiče.

User avatar
_BataZiv_0809
Posts: 36177
Joined: 09/05/2013 13:56
Location: ...da ti pricam prstima..kad padne haljina...

Re: NEOBIČNA MEHANIČKA RJEŠENJA NA AUTIMA (NOŽNA RUČNA ITD)

Post by _BataZiv_0809 » 18/08/2016 12:08

Paljenje na centralnom grebenu

Image

Saab :thumbup:

I Fiat Croma nove generacije takodjer.

Image

dabarizmabra
Posts: 218
Joined: 31/03/2013 22:41

Re: NEOBIČNA MEHANIČKA RJEŠENJA NA AUTIMA (NOŽNA RUČNA ITD)

Post by dabarizmabra » 18/08/2016 12:09

Meni je kao klincu, bilo neshvatljivo kako je riješen pogon na prednje tockove, kod uzduzno postavljenih motora.

Uzduzno postavljeni obicno su se kalemili na kardan pa na zadnju vucu.

Nisu tako cesta riješenja ali ima ih u starijim pasatima i nekim VW vozilima, da motor stoji uzduz a pogon je na prednje tockove preko konusnog zubcanika, mislim da je kod Fiće isto tako riješeno, a kad sam bio mali mislio sam da blok motora mora stojati paralelno sa osovinom koju pokrece.

User avatar
klaki
Posts: 1930
Joined: 15/02/2013 17:49
Location: 榛名山峠

Re: NEOBIČNA MEHANIČKA RJEŠENJA NA AUTIMA (NOŽNA RUČNA ITD)

Post by klaki » 18/08/2016 12:42

dabarizmabra wrote: 8. Amortizeri na gibnjeve umjesto opruga (kod ruskih i istočnih vozila).
kad neko spomene gibnjeve meni amerika prva dodje u misli

User avatar
klaki
Posts: 1930
Joined: 15/02/2013 17:49
Location: 榛名山峠

Re: NEOBIČNA MEHANIČKA RJEŠENJA NA AUTIMA (NOŽNA RUČNA ITD)

Post by klaki » 18/08/2016 12:47

sema911s wrote: - lotus elisa kao ubica mazde mx5 sa fwd
a
elise je rwd :razz:

User avatar
sema911s
Posts: 5148
Joined: 04/03/2013 15:37
Location: mene nosi mutna rijeka

Re: NEOBIČNA MEHANIČKA RJEŠENJA NA AUTIMA (NOŽNA RUČNA ITD)

Post by sema911s » 18/08/2016 13:28

klaki wrote:
sema911s wrote: - lotus elisa kao ubica mazde mx5 sa fwd
a
elise je rwd :razz:
Lotus elan(m100 1989) trziste izasla, pou upp zuti, 15" feluge, crni krov, kozna sjedista sa zutim koncem obsivena, momo volan.

Srzy greska nesto drugo mi na pametii

Seyfo
Posts: 2599
Joined: 23/08/2011 14:12

Re: NEOBIČNA MEHANIČKA RJEŠENJA NA AUTIMA (NOŽNA RUČNA ITD)

Post by Seyfo » 18/08/2016 15:02

Citroenov volan sa fiksnim središnjim dijelom.
Super stvar, ali su od nje odustali (nažalost),kao i od hidraulike (nažalost)..

quarterback
Posts: 10832
Joined: 23/04/2012 22:19
Location: vukojebina sarajevo

Re: NEOBIČNA MEHANIČKA RJEŠENJA NA AUTIMA (NOŽNA RUČNA ITD)

Post by quarterback » 18/08/2016 15:12

stare bube nisu imale pumpu za vodu brisaca nego je u kesi bila voda, jedno crijevo vodilo na ventil od rezervne gume, a drugo na staklo pa kad pritisnes puljku vazduh iz rezervne gume potjera vodu na staklo...

sjebo se kad sam vidio ...

:thumbup:

Post Reply