Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderator: Bobi

dgL_
Posts: 2707
Joined: 25/09/2014 22:39

Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Post by dgL_ » 09/07/2015 00:40

dakle... da li i kako vožnja benzinca na niskim obrtajima (recimo 1800-2000 o/min) škodi motoru?

Volio bih malo stručnija objašnjenja, a ne ona mehaničarska tipa "to guši motor" i sl. Ajde, znam da ima bar nekoliko inžinjera ove struke :)))


User avatar
bitanga_sa_otesa
Posts: 23362
Joined: 27/03/2014 09:56
Location: štavanj
Contact:

Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Post by bitanga_sa_otesa » 09/07/2015 00:41

pisali o tome milion puta...podrucje max obrtnog momenta-najbolje iskoristenje

dgL_
Posts: 2707
Joined: 25/09/2014 22:39

Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Post by dgL_ » 09/07/2015 00:44

bitanga_sa_otesa wrote:pisali o tome milion puta...podrucje max obrtnog momenta-najbolje iskoristenje


ma oke, znam to... ali evo npr. zanima me na koji nacin tacno i konkretno se moze naskoditi ili nastetiti motoru ako benzinca saltam na 2000 o/min... malo strucnije objasnjeno, znaci precizno koji dio motora moze trpiti i zasto...

User avatar
klaki
Posts: 1930
Joined: 15/02/2013 17:49
Location: 榛名山峠

Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Post by klaki » 09/07/2015 00:48

Ne bi trebalo biti nista, pogotov moderniji motori.

Nemoj da te iznenadi ako ti benzinjara trosi vise kad je vozis na 2k nego kad je vozis na 3k.
Last edited by klaki on 09/07/2015 00:52, edited 1 time in total.

User avatar
bitanga_sa_otesa
Posts: 23362
Joined: 27/03/2014 09:56
Location: štavanj
Contact:

Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Post by bitanga_sa_otesa » 09/07/2015 00:49

nemam volje da piskaram ,nadji neku knjigu pa procitaj,ima sve objasnjeno...neces naskoditi pretjerano nicemu...samo ce se odraziti na manjku snage ,povecanoj potrosnji i manjku podmazivanja pojedinih dijelova motora.

User avatar
Bakir1
Posts: 12679
Joined: 18/06/2008 16:45
Location: mislim da o tome imam misljenje.
Contact:

Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Post by Bakir1 » 09/07/2015 00:51

Ima tema nesto oko termostata :lol:

dgL_
Posts: 2707
Joined: 25/09/2014 22:39

Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Post by dgL_ » 09/07/2015 00:53

bitanga_sa_otesa wrote:nemam volje da piskaram ,nadji neku knjigu pa procitaj,ima sve objasnjeno...neces naskoditi pretjerano nicemu...samo ce se odraziti na manjku snage ,povecanoj potrosnji i manjku podmazivanja pojedinih dijelova motora.



manjka snage razumijem..., zasto povecava potrosnju ukoliko mi auto pri saltanju na 2000 o/min recimo po ravnom iz 2. najnormalnije primi recimo 3. brzinu... bez da osjetim da fali jos gasa drugom nabijanja ili necega... ?

User avatar
bitanga_sa_otesa
Posts: 23362
Joined: 27/03/2014 09:56
Location: štavanj
Contact:

Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Post by bitanga_sa_otesa » 09/07/2015 00:57

pa kad nemas momenta da ubrzas normalno da ce se povecati potrosnja jer moras vise pritisnuti pedalu gasa....

User avatar
mk ultra
Posts: 6831
Joined: 31/12/2012 14:05
Location: Rodzakland

Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Post by mk ultra » 09/07/2015 01:14

dgL_ wrote:

manjka snage razumijem..., zasto povecava potrosnju ukoliko mi auto pri saltanju na 2000 o/min recimo po ravnom iz 2. najnormalnije primi recimo 3. brzinu... bez da osjetim da fali jos gasa drugom nabijanja ili necega... ?

Ima nesto sto se zove mapa potrosnje goriva, ovisi o momentu i obrtajima motora

Najmanja potrošnja goriva je pri obrtajima oko max. momenta
snaga i moment su direktno povezani

Image

Crna linija je promjena momenta, crvene su konstantna snaga... Ova obilježenja područja su područja konstantne potrošnje goriva u gramima po kWh
Pitaj ako nije nesto jasno

dgL_
Posts: 2707
Joined: 25/09/2014 22:39

Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Post by dgL_ » 09/07/2015 01:18

bitanga_sa_otesa wrote:pa kad nemas momenta da ubrzas normalno da ce se povecati potrosnja jer moras vise pritisnuti pedalu gasa....


oke i to, ali prilikom saltanja na 2000 o/min i bukvalno dodavanjem ili drzanjem gasa na vrhu prstiju auto najnormalnije ubrza i trazi slijedecu brzinu, cak i ako je 1.3 motor u pitanju...(razlika je jedino sto mu mozda malo duze treba nego kad ga presaltam na 3000 jer kada je brdo u pitanju znam da sve pada u vodu pogotovo za manje i slabije motore...) ovo konkretno po nekoj gradskoj voznji mislim...

dgL_
Posts: 2707
Joined: 25/09/2014 22:39

Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Post by dgL_ » 09/07/2015 01:22

mk ultra wrote:
dgL_ wrote:

manjka snage razumijem..., zasto povecava potrosnju ukoliko mi auto pri saltanju na 2000 o/min recimo po ravnom iz 2. najnormalnije primi recimo 3. brzinu... bez da osjetim da fali jos gasa drugom nabijanja ili necega... ?

Ima nesto sto se zove mapa potrosnje goriva, ovisi o momentu i obrtajima motora

Najmanja potrošnja goriva je pri obrtajima oko max. momenta
snaga i moment su direktno povezani

Image

Crna linija je promjena momenta, crvene su konstantna snaga... Ova obilježenja područja su područja konstantne potrošnje goriva u gramima po kWh
Pitaj ako nije nesto jasno


sve je jasno, razumijem grafik u potpunosti ali opet kako i zasto vjerovati da ce slabiji benzinac sa vrlo malim obrt. momentom najmanje goriva trositi pri recimo 4000 o/min... jer mu je to max obrtni momenat primjera radi...

Pirija
Posts: 1885
Joined: 07/08/2013 16:37

Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Post by Pirija » 09/07/2015 10:03

ako je V8 od 4-5 litara saltaj ga slobdno na 1500 rpm :D

User avatar
Qler
Posts: 19264
Joined: 18/10/2004 14:49
Location: Sarajevo

Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Post by Qler » 09/07/2015 10:09

Nesto sumnjam da je na 4000rpm maximalni obtni moment...

User avatar
sema911s
Posts: 5148
Joined: 04/03/2013 15:37
Location: mene nosi mutna rijeka

Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Post by sema911s » 09/07/2015 10:17

Pirija wrote:ako je V8 od 4-5 litara saltaj ga slobdno na 1500 rpm :D


Pa to se isto salta trenutak prije no što klipovi izdaju kroz haubu

Kako se rahmetlija uvijao na 6iljada i nesto vise, a gume molila za malo predahaa

Pirija
Posts: 1885
Joined: 07/08/2013 16:37

Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Post by Pirija » 09/07/2015 10:20

Qler wrote:Nesto sumnjam da je na 4000rpm maximalni obtni moment...


1.6 16v
Image

AdnanSA
Posts: 1406
Joined: 31/01/2007 20:45
Location: City

Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Post by AdnanSA » 09/07/2015 10:26

Obrtni moment i potrošnja goriva kod benzinaca. Kažu svi troši najmanje u području najvećeg obrtnog momenta. Haj dobro.
Primjer Volvo 2,0 16V motor. Tipični benzinac stare škole. 180 nm pri nekih 4200-4300 obrtaja ako ne i 4500 obrtaja.
Znači li to da je ako vozim konstantom brzinom od 100 km/h trošim manje goriva ako ga držim u trećjoj brzini na tih nekih 4300 obrtaja ili je možda pametnije ubaciti u petu brzinu pa voziti na nekih 2500 obrtaja i manje zamarati uši i motor.
Kada sam pratio trenutnu potrošnju po BC u trećoj na 4500 obrtaja mi troši 11 litara a na istoj dionici u petoj na nekih 2500 obrtaja troši 6,5 litara.
Složiću se samo da benzinac najbolje povlaći i ubrzava iz područja najvećeg obrtnog momenta baš kao i dizel a za potrošnju kada voziš stalnom brzinom NE.

User avatar
sema911s
Posts: 5148
Joined: 04/03/2013 15:37
Location: mene nosi mutna rijeka

Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Post by sema911s » 09/07/2015 10:42

Veći broj obrtaja traži i veću količinu zraka i. Brmnmnzina


E sad ako se se vozi neki rasni francuz il zabar od litru ipu max

oni proizvode gorivo na tom max Nm/ps nesto slično ko 1,6d

User avatar
konektovan
Posts: 18015
Joined: 19/01/2015 19:12

Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Post by konektovan » 09/07/2015 10:56

Pirija wrote:
Qler wrote:Nesto sumnjam da je na 4000rpm maximalni obtni moment...


1.6 16v
Image


Imao ovaj motor u autu,i ko kaze da ce trositi najmanje goriva na 4 000 rpm gdje mu je najveci obrtni moment,nije u pravu 100%.

Pirija
Posts: 1885
Joined: 07/08/2013 16:37

Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Post by Pirija » 09/07/2015 11:09

konektovan wrote:
Pirija wrote:
Qler wrote:Nesto sumnjam da je na 4000rpm maximalni obtni moment...


1.6 16v
Image


Imao ovaj motor u autu,i ko kaze da ce trositi najmanje goriva na 4 000 rpm gdje mu je najveci obrtni moment,nije u pravu 100%.



a gdje ti vidis da sam tebe za tu izjavu citirao
molim te ?

AdnanSA
Posts: 1406
Joined: 31/01/2007 20:45
Location: City

Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Post by AdnanSA » 09/07/2015 11:12

Ja sam imao dosta benzinaca i nijedan nije bio sa turbom. Uvjek sam šaltao na 2000-2500 obrtaja u veću brzinu. Nikada mi se ništa nije loše desilo motoru.

User avatar
konektovan
Posts: 18015
Joined: 19/01/2015 19:12

Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Post by konektovan » 09/07/2015 11:20

Pirija,nijesam oDkvotovao dobro,odgovor nije tebi upucen. :wink:

User avatar
amar1994
Posts: 26497
Joined: 11/01/2015 12:22
Location: Neđeljišta

Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Post by amar1994 » 09/07/2015 11:50

ja vala dizel saltam na 2700-3000,nek dise masina kako treba,vala ne vrijedi pola litra-litar goriva :mrgreen:

530i
Posts: 7898
Joined: 08/12/2009 17:31

Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Post by 530i » 09/07/2015 11:59

AdnanSA wrote:Obrtni moment i potrošnja goriva kod benzinaca. Kažu svi troši najmanje u području najvećeg obrtnog momenta. Haj dobro.
Primjer Volvo 2,0 16V motor. Tipični benzinac stare škole. 180 nm pri nekih 4200-4300 obrtaja ako ne i 4500 obrtaja.
Znači li to da je ako vozim konstantom brzinom od 100 km/h trošim manje goriva ako ga držim u trećjoj brzini na tih nekih 4300 obrtaja ili je možda pametnije ubaciti u petu brzinu pa voziti na nekih 2500 obrtaja i manje zamarati uši i motor.
Kada sam pratio trenutnu potrošnju po BC u trećoj na 4500 obrtaja mi troši 11 litara a na istoj dionici u petoj na nekih 2500 obrtaja troši 6,5 litara.
Složiću se samo da benzinac najbolje povlaći i ubrzava iz područja najvećeg obrtnog momenta baš kao i dizel a za potrošnju kada voziš stalnom brzinom NE.



Slažem se, s tim da bih dodao u računicu i samu cestu. Uz Ivan (npr.) sigurno nećeš voziti petom 80, već četvrtom ili trećom...

AdnanSA
Posts: 1406
Joined: 31/01/2007 20:45
Location: City

Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Post by AdnanSA » 09/07/2015 12:47

Pa dobro jasna stvar vezano za cestu. Nećeš ga tušiti uzbrdo u petoj ili četvrtoj. Benzinac ako nije turbo traži malo veće obrtaje ako ideš uz jaku uzbrdicu.
Mislio sam prije svega na normalnu ravnu cestu gdje voziš od 60-100 km/h.

condy
Posts: 7816
Joined: 22/09/2011 14:34

Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Post by condy » 09/07/2015 14:16

dgL_ wrote:dakle... da li i kako vožnja benzinca na niskim obrtajima (recimo 1800-2000 o/min) škodi motoru?

Volio bih malo stručnija objašnjenja, a ne ona mehaničarska tipa "to guši motor" i sl. Ajde, znam da ima bar nekoliko inžinjera ove struke :)))


Ti voziš auto na benzin :?

Šta je to....imali četri točka i moželi ići i na dizel :D

Post Reply