Auto-klima: servis i održavanje

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderator: Bobi

Post Reply
drndalo
Posts: 14732
Joined: 26/06/2006 16:34
Location: Sarajevo

Re: Auto-klima: servis i održavanje

Post by drndalo » 08/03/2014 16:36

Ja ne znam da ima posebno ulje kao za motor... Koliko me pamcenje sluzi, to je neki vid aerosolne mjesavine. Mislim da ti ne bi bilo zgored uraditi dezinfekciju svih crijeva za cirkulaciju zraka, kuda ide i zrak od klime. Filter zraka za kabinu, ako nije mjenjan na redovnom servisu. Pritisak gasa u instalaciji provjeriti, i po potrebi dopuniti...


uskrsno_respo
Posts: 2410
Joined: 01/11/2013 20:45

Re: Auto-klima: servis i održavanje

Post by uskrsno_respo » 08/03/2014 19:50

ako je klima ispravna plin nikad ne bi trebao iscuriti jer je to zatvoreni sistem
isti princip je na frizideru pa se zapitaj kad si mjenjao "plin" u njemu?

eh sada sto kod nas curi to je majstorima normalno jer tako imaju posla

direstraits0078
Posts: 5249
Joined: 22/12/2011 14:41

Re: Auto-klima: servis i održavanje

Post by direstraits0078 » 08/03/2014 22:41

Jedna mala razlika izmedju frizidera i automobila je da frizider obicno stoji na jednom mjestu, pritisnut vlastitom tezinom za pod. Automobil, s druge strane, ima hladnjak montiran na nepokretni dio automobila, a kompresor na pokretni dio, tj. motor koji lezi na nosacima. Tako da vibracije koje nosaci motora i hladnjaka ne mogu isfiltrirati uticu na poroznost spojeva na duze staze. :)
Last edited by direstraits0078 on 08/03/2014 22:51, edited 1 time in total.

uskrsno_respo
Posts: 2410
Joined: 01/11/2013 20:45

Re: Auto-klima: servis i održavanje

Post by uskrsno_respo » 08/03/2014 22:43

to znam
govorim samo sto se tice ovoga on sam od sebe iscuri sto nije tacno

User avatar
daxon
Posts: 1590
Joined: 13/12/2010 12:10

Re: Auto-klima: servis i održavanje

Post by daxon » 08/03/2014 23:20

Dok je sve u redu ne diraj ništa, eventualno zamjena filtera klime i to je to.

User avatar
saiks
Posts: 850
Joined: 12/11/2013 13:06

Re: Auto-klima: servis i održavanje

Post by saiks » 09/03/2014 00:46

Kako se cisti klima? imam onaj sprej za klimu,kazu treba ocistiti isparivac i hladnjak s tim sprejem,gdje bude isparivac a gdje hladnjak,radi se o passatu 5+? Jer filter sam mjenjao i opet mi se nekada cuje neugodan miris,a nije s vana .

Koja je razlika izmedju automatske i rucne klime? Dobro,znam da automatska sama odredjuje brzinu i temp. u odnosu na ovu rucnu,ali me interesuje ima li kakva razlika u grijanju vozila izmedju ove dvije klime? Sada cu navesti primjer

Kod mog auta s automatskom klimom,sinoc vani 1+ stupanj,upalio auto,klimu i u roku 200metara predjenih vec vruc zrak puse,isto tako i ako je niza temp,dok kod vozila sa rucnom predjem i po par kilometara dok podje vruce puhati. Da kazem,obe klime napunjene,odrzavane,kod ovog auta s rucnom cak novi kompresor stavljen

User avatar
daxon
Posts: 1590
Joined: 13/12/2010 12:10

Re: Auto-klima: servis i održavanje

Post by daxon » 09/03/2014 12:47

Mudonja+ wrote:kako znati da je sve uredu....ipak da odem na "dijagnostiku" da se vidi % napunjenosti plinom, ako se uopšte tako nešto utvrđuje jer po po meni hladi onako

Ukoliko nema plina, tada ti ne bi uključivao kompresor, uostalom, ako je vani hladno, onda neće ni klima drastično hladiti, jer je temperatura hlađenja i ona vani približno ista. Sačekaj da bude baš vruće, upali klimu na najhladnije, pritisni dugme da ti vazduh kruži unutar kabine i sačekaj par minuta, pa ćeš vidjeti da li hladi na zadatu temperaturu ili ne, dakle, ne možeš drastično osjetiti hlađenje na zadatih 19 stupnjeva C, ukoliko ni napolju nema više.

preludezalude
Posts: 3769
Joined: 07/03/2012 00:09

Re: Auto-klima: servis i održavanje

Post by preludezalude » 10/03/2014 01:44

uskrsno_respo wrote:ako je klima ispravna plin nikad ne bi trebao iscuriti jer je to zatvoreni sistem
isti princip je na frizideru pa se zapitaj kad si mjenjao "plin" u njemu?

eh sada sto kod nas curi to je majstorima normalno jer tako imaju posla

Frizider i klima u autu ne koriste isto ulje. Ljudi pogresno posmatraju taj nazovi servis klime na autu. Servis se ne radi radi plina vec radi ulja.

Autoforum2012
Posts: 5
Joined: 10/03/2014 10:25

Re: Auto-klima: servis i održavanje

Post by Autoforum2012 » 10/03/2014 10:27

Mudonja+ wrote:pa je li sad ulje zasebno ili nije ??
šta se radi s uljem, reciklira ili mijenja? kad, na kojem intervalu ?



Ulje u klima nije zasebno. Ono je unutar sistema i ono cirkuliše zajedno sa rashladnim plinom. Zamjena ulja u klima sistemu je "priča" koju su naši nadrimajstori izmislili. Prilikom normalnog "servisa klime" nije moguće zamijenuti ulje. Tek nekih 10% (u najboljem slučaju - jer klima servisne stanice ne mogu da izvuku tečnost nego samo ono što je u plinovitom stanju). Ali naši nadrimajstori kažu kupcu "podmazao sam ti kompresor" ;) Jedini način zamjene kompletnog ulja u sistemu je "ispiranje klima sistema" što je poprilično skup proces ali to je potrebno uraditi samo ukoliko dođe do havarije kompresora ili kad ti nego dopuni lošom kineskom mješavinom rashladnim plinom.
Uglavnom ne postoji servisni interval niti reckliaža ulja, samo rashladnog plina. To ti je ca. 2 - 3 godine za rashladni plin.

Moj ti je savjet da obavezno uradiš jedan servis klime, a to znači da ti neko prikopča na klima servisnu stanicu i odradi to savjesno (kvaltetan rad ćeš prepoznati ako majstor "izgubi min. jedan sat oko toga). Uz to ide i provjera učinka rada klime i dijagnostička provjera.
Što se tiče dezinfekcije sa sprejevima to je više kozmetika, malo ti sprej zamiriši i prekrije stvarni smrad. Za pravu dezinfekciju se koristi poseban alat i posebno sredstvo.

lijep pozdrav

User avatar
saiks
Posts: 850
Joined: 12/11/2013 13:06

Re: Auto-klima: servis i održavanje

Post by saiks » 10/03/2014 13:37

A srca ti odi na servis i reci ce ti sta je klimi,sta i ako bude falilo,napunit ce ti,plati i doviđenja,danas punjenje klime od potpuno prazne,do skroz pune kosta 50km-60km

ado-šampion
Posts: 6006
Joined: 13/07/2004 20:02
Location: Sarajevo

Re: Auto-klima: servis i održavanje

Post by ado-šampion » 10/03/2014 14:28

Drug ako ti klima hladi dobro nista ne diraj. Ako sumnjas otidji nek ti neko to ispita, termometar se stavi na ventilaciju i ocita kolika je temperatura. Meni je bila 9 stepeni klima i ventilacija na maksimum kad je sistem pun.

Generalno, nema klime koja ce instant ohladiti auto koje je stajalo na suncu, ali ako na nekih +30 vani izvedes auto iz garaze i ne mozes napraviti ugodnu temperaturu klimom, onda ne hladi dobro.

Pazi da ako ti neko kaze da ti je sistem prazan i treba dopuna, moguce da ti negdje pusta... idi na onu zelenu tecnost da ti naspu, vozi mjesec dana preko ljeta (ne vise, jer ako odes kad dodje jesen i kise bacio si 80 KM) pa im ponovo otidji da vide jel se pokazalo gdje pusta.

Autoforum2012
Posts: 5
Joined: 10/03/2014 10:25

Re: Auto-klima: servis i održavanje

Post by Autoforum2012 » 10/03/2014 15:50

Mudonja+ wrote:
Autoforum2012 wrote:Uglavnom ne postoji servisni interval niti reckliaža ulja, samo rashladnog plina. To ti je ca. 2 - 3 godine za rashladni plin.

Moj ti je savjet da obavezno uradiš jedan servis klime, a to znači da ti neko prikopča na klima servisnu stanicu i odradi to savjesno (kvaltetan rad ćeš prepoznati ako majstor "izgubi min. jedan sat oko toga). Uz to ide i provjera učinka rada klime i dijagnostička provjera.

šta se tačno provjerava i utvrđuje
da li se izbacuje postotak napunjenosti sistema plinom (na primjer 89%) i shodno tome potreba da se dopuni plin na 100%


Utvrđuje se kao prvo učinak klime. Postoje procedure za to. To ti je neko hajmo reći relativno ispitivanje tj. nije 100% ali se može ponešto zaključiti o stanju klima sistema. Postotak napunjenosti plinom nije moguće 100% utvrditi. Pa čak ni klima stanicom (sad će stručnjaci da skoče ;)). Jedino kad je napuniš. Ali jedno je sigurno, ako klima nije servisirana 4 godine sigurno je vrijeme. To se radi iz više razloga nije samo nivo napunjenosti. Klima sredstvo je podložno raspadanju pa nastaje balast (plinovi) koji ne učestvuju u procesu hlaeđenja, prodor vlage u sistem i na kraju obavezni gubitak. Dihtunzi vremenom popustaju a i gumena crijeva propuštaju. Ja se kladim da ti fali barem 100 gr plina.
lp

User avatar
dufa
Posts: 107
Joined: 04/05/2009 15:41

Re: Auto-klima: servis i održavanje

Post by dufa » 10/03/2014 16:35

Mudonja+ wrote:auto je staro 4 godine, nisam prvi vlasnik, tek godinu dana
ne vjerujem da je klima servisirana ikad osim promjene filtera
po onome što se moglo informisati potrebno je ipak uraditi neki redovni servis slično motoru
pitanje je ŠTA URADITI ?
neko kaže samo dopuniti plin koji vremenom sam od sebe iscuri
drugi kažu potrebno je reciklirati plin i ulje
treći, promjeniti ulje u kompresoru
ovo izaziva i neduomicu što niko dosad koga sam pitao nije znao zasigurno: da li je ulje u kompresoru ZASEBNO i može se promijeniti samo ulje, ili NE postoji zasebno, nego je to neki mix plina i ulja i može se samo promjeniti samo kao takvo, odnosno reciklirati
šta je tačno, šta nije i šta dakle uraditi poslije 4 godine starosti klime
inače je VW Climatronic


Mudonja+ hajde molim te reci gdje si se informisao da ipak treba uraditi redovan servis klime kao servis motora?

User avatar
stakasa
Posts: 8577
Joined: 14/11/2013 11:23

Re: Auto-klima: servis i održavanje

Post by stakasa » 10/03/2014 16:37

Mudonja+ wrote:
Autoforum2012 wrote:Ali jedno je sigurno, ako klima nije servisirana 4 godine sigurno je vrijeme. To se radi iz više razloga nije samo nivo napunjenosti.

pa šta tačno podrazumjeva servis ??
reciklažu plina iz čitavog sistema ??

malo nejasno, prvo kažeš da se ne može utvrditi u kojem procentu fali plina, a onda kažeš sigurno mi fali 100 g
uzmimo da ide 2 kg ukupno u sistem, znaći fali 5%,
inače kako će mi ispitat jel to 100 ili 300 grama

Dopuni se gasom ali se i kompletan sistem propuse deterdentom jer se gljivice stvaraju. To bi bio servis klime. Nikavo rastavljanje icega

User avatar
saiks
Posts: 850
Joined: 12/11/2013 13:06

Re: Auto-klima: servis i održavanje

Post by saiks » 10/03/2014 16:38

Meni u sistem ide 500 i nesto grama plina,a kad sam isao na servis falilo je,sad neznam koliko.

User avatar
saiks
Posts: 850
Joined: 12/11/2013 13:06

Re: Auto-klima: servis i održavanje

Post by saiks » 10/03/2014 16:45

Pise ti kada dignes haubu od auta koliko grama ide u klimu,a utvrde koliko ide jer pise koliko je uredjaj ispustio grama

Autoforum2012
Posts: 5
Joined: 10/03/2014 10:25

Re: Auto-klima: servis i održavanje

Post by Autoforum2012 » 10/03/2014 16:45

Mudonja+ wrote:
Autoforum2012 wrote:Ali jedno je sigurno, ako klima nije servisirana 4 godine sigurno je vrijeme. To se radi iz više razloga nije samo nivo napunjenosti.

pa šta tačno podrazumjeva servis ??
reciklažu plina iz čitavog sistema ??

malo nejasno, prvo kažeš da se ne može utvrditi u kojem procentu fali plina, a onda kažeš sigurno mi fali 100 g
uzmimo da ide 2 kg ukupno u sistem, znaći fali 5%,
inače kako će mi ispitat jel to 100 ili 300 grama


2kg??? U većini slučajeva je to cifra između 600 i 750 grama!!!!!!

Teško je biti krajnje tehnički korektan! Ako tjeraš mak na konac onda ne može se tačno 100% utvrditi koliko ti fali osim kad uradis jedan ciklus "reciklaže" i napuniš klimu. I onda znaš: Sad sam je napunio.

Servis podrazumijeva:
- dijagnostičku provjeru električnih komponenata
- provjera paramatera sa dijagnostikom uz upotrebu manometara za provjeru pritisaka.
- provjeru rada klime
- provjera učinka hlađenja
-pražnjenje klime i time izdvajanje svih balast plinova i vlage
- filtriranje klima sredstva i dopunjavanje po tehničkoj literaturi
- ev. dopunjavanje ulja ukoliko je određena količina izvučena
- provjera klima sistema nakon radova

lp

Autoforum2012
Posts: 5
Joined: 10/03/2014 10:25

Re: Auto-klima: servis i održavanje

Post by Autoforum2012 » 10/03/2014 16:47

Mudonja+ wrote:
saiks wrote:Meni u sistem ide 500 i nesto grama plina,a kad sam isao na servis falilo je,sad neznam koliko.

pa kako su utvrdili ?
jesul prvo dijagnosticirali da ti fali, lupam 100 grama
ili tek kad su dopunjavali vidjeli da su dopunili 100 grama i tako ustvari utvrdili da je falilo toliko
inače jel se može utvrditi koliko UKUPNO staje u sistem


Na klima stanici postoji vaga. Koja izvaga koliko je izvučeno iz sistema.

lp

User avatar
ned424
Posts: 448
Joined: 07/08/2009 09:07

Re: Auto-klima: servis i održavanje

Post by ned424 » 10/03/2014 16:52

Uredjaj se skopca i onda ide tvoj plin u uredjaj i poslije sto fali doda i to je to sad svi mozemo naglabati odete kod majstora da ti dopuni i pregleda punjenje je 50 Km a filter obavezno promjeniti svake godine mislim filter kabine!
Dosad sam to radio tri puta na 4 auta na svakom skoro pa godisnje malo ode plina/gasa ili vec kakose sad zove freon.

Image

User avatar
Qler
Posts: 19263
Joined: 18/10/2004 14:49
Location: Sarajevo

Re: Auto-klima: servis i održavanje

Post by Qler » 10/03/2014 16:53

Ja prije nekih cca 6-7 godina kupio Fiestu, klima radila bez ikakvih problema, prodam je jaranu, evo i danas radi kao prvi dan. Nikad niko nije nista dirao, a boga pitaj prije mene da li je iko ista radio na njoj... Ako radi, nema potrebe za servisima. Sto neko rece, to je kao da frizider nosis svake godine na remont...

User avatar
dufa
Posts: 107
Joined: 04/05/2009 15:41

Re: Auto-klima: servis i održavanje

Post by dufa » 10/03/2014 18:15

Forumasi,

auto klime u nasim vozalicama, pogotovu auto od cetiri godine kao sto Mudonja+ vozi, ne trebaju nikakav servis osim zamjene filtera polena koji se mijenja prilikom svakog redovnog godisnjeg servisa auta. To sto pored nasih puteva ima masa natpisa "PUNJENJE KLIME 50KM" ima za rezultat da su mnogi u nedoumici i kome je to stvarno namjenjeno, da li svima sa klimom u autu ili samo onima koji zaista imaju problema sa klimom jer ista ne funkcionise kako treba ili ne radi nikako. Morate biti svjesni da se ljudi snalaze na svaki nacin pa tako i kao klime provjeravaju, mijenjaju ulje, dopunjavaju i mnogo sta rade samo da bi nasli sto vise levata da uzmu koju marku.

Imam iskustva u odrzavanju klima uredjaja na teretnim, putnickim i autobuskim klimama i kada procitam ovakve postove kao na ovoj temi onda se sjetim koliko samo vlasnika ima i ne znaju sta ce sa sobom pa izmisljaju sebi neki problem kao sto je to ovde slucaj s Mudonjom+ koji me ignorise kada ga pitam gdje se to informisao da Auto klima treba servis.

:sax:

uskrsno_respo
Posts: 2410
Joined: 01/11/2013 20:45

Re: Auto-klima: servis i održavanje

Post by uskrsno_respo » 10/03/2014 18:46

sam si sebi odgovorio
odes na servis kad prestane hladiti ili ne hladi kako treba i to je to

User avatar
dufa
Posts: 107
Joined: 04/05/2009 15:41

Re: Auto-klima: servis i održavanje

Post by dufa » 10/03/2014 19:09

Mudonja+ wrote:ne ignorišem ja tebe, ali ti je pitanje suvišno
priča se, može se pročitati i slično
misliš da je meni dosadno da se zajebeajme oko toga
meni bi bilo drago da si upravu i da ništa ne trebam "čačkat"....ali se postavlja logičko pitanje: kada uraditi nešto na klimi? kako znati ? kad crkne kompresor ?
dakle, možda je bolje preventivno uraditi neke stvari da već ne bi bilo kasno, kad popravak kompresora bude koštao više nego 20 pregleda po 50 KM
dakle, ti tvrdiš da klima ne gubi plin nikako, da ne treba provjeravat i eventualno dopunjavat ? do kada ? kad uopšte skužit da nešto nije uredu ? kad prestane da hladi ikako ?


Cuj, vozim auto starije dvije godine od tvog takodje iz wv grupacije sa klimatronik sistemom i nikada mi nije palo na pamet da stavim svoje manometre i provjerim pritisak u klimi. Bitno mi je jedino, kao sto ti rekoh da promijene filter polena na redovnom godisnjem servisu i tu sve zavrsava. Klima na autu ne smije gubiti freon narocito na autu tog tvog godista a ako preventivno zelis razmisljati i bas imas para onda cekaj da ti auto bude staro deset godine i zamijeni fleksibilna crijeva odnosno ta gumena kao sto neko rece koja idu od kompresora prema sistemu na karoseriji. Nista drugo ti ne mozes preventivno uraditi na sistemu klime. Mineralno ulje kao i freon R134 u zatvorenom sistemu klime ne treba nikakvu zamjenu niti reciklazu osim u slucaju ozbiljnog zahvata ili zamjene dijelova kao sto su mehanicki ostecene cijevi ili zaribali kompresor.
Interesantno je koliko se brinemo da li ce klima stati pa razmisljamo sta trebamo preventivno uraditi a malo je nas koji mislimo koliki je vijek trajanja gumenih dijelova na autu kao sto su cijevi rashladnog sistema motora koji su po meni mnogo vitalniji za sam auto kako nebi ostali negdje s pregrijanim motorom.

preludezalude
Posts: 3769
Joined: 07/03/2012 00:09

Re: Auto-klima: servis i održavanje

Post by preludezalude » 10/03/2014 21:24

I kad kompresor zariba ili ventili u njemu onda se pitas sta mu je bilo i kako je to moguce, a ulje u sistemu nikada nije zamijenjeno i kompletan sistem nikad nije ociscen od vlage, oneciscenja...

goran16v
Posts: 10152
Joined: 20/09/2011 09:02

Re: Auto-klima: servis i održavanje

Post by goran16v » 10/03/2014 22:37

preludezalude wrote:I kad kompresor zariba ili ventili u njemu onda se pitas sta mu je bilo i kako je to moguce, a ulje u sistemu nikada nije zamijenjeno i kompletan sistem nikad nije ociscen od vlage, oneciscenja...


Sto se odrzavanja klime tice interesantno je da ni u jednom planu odrzavanja vozila neces naci nista o odrzavanju klima uredjaja. Vozis auto u ovl. servis, sve rade po planu odrzavanja, a odrzavanje klime, osim filtera kabine i mikroremenja koji pogone kompresor, nije predvidjeno, a recimo ulje u kocnicama mijenjaju svako 2 god.
Koliko je meni poznat princip rada, mozda grijesim, ne postoji izmjena ulja u kompresoru ili sistemu. Gas kojim je ispunjen sistem u sebi sadrzi ulje i dok ima gasa ima i ulja. Odrzavanje klima uredjaja se prakticno svodi na to da se klima uredjaj povremeno i redovno pali tokom cijele godine kako bi gas i ulje procirkulisali sistemom (da ne zariba kompresor), da se periodicno provjeri kolicina gasa u sistemu (detektuju curenja) i da se dezinfikuje i ocisti sistem koji je odvojen od sistema u kojem cirkulise gas.
Iz licnog iskustva vec 15-ak god privatno vozim aute kupljene nove i to u rasponu od 3 do 10 god starosti. Ni na jednom od tih auta, a bilo ih je 5, klima nikad nije dirana i ni na jednom autu se klima nikad nije pokrvarila. Sa sluzbenim autima slicna uskustva osim ako nije bilo zahvata na autu zbog kojih je sistem bio ispraznjen (uglavnom sudari).

Post Reply