Islam - može li ovako?

Rasprave o vjerskim temama.

Moderator: Bloo

smib
Posts: 449
Joined: 17/10/2002 00:00

Islam - može li ovako?

Post by smib » 23/04/2004 09:35

INTERVJU DANA


LUGAVIC
Nakon 27 godina sluzbe na mjestu glavnog tuzlanskog imama, Muhamed-efendija Lugavic je smijenjen. A onda se Rijasetu i Islamskoj zajednici kao bumerang vratila sva njena odrodjenost od ummeta. Tuzlaci su odlucili braniti svog imama: covjeka koji dzamiju nije dao pretvoriti u politicku govornicu, koji vjeru nije podredjivao jeftinim stranackim ciljevima, i koji tvrdi da je munafikluk danas najveca prijetnja i muslimanima i islamu u Bosni. U intervjuu Danima, efendija Lugavic govori o uzrocima smjene, podsjeca na skandalozne izjave svojih kolega date nakon masakra na tuzlanskoj Kapiji, citira zaboravljene odluke i poruke vjerskih autoriteta i tvrdi da sekularizam u BiH mora biti Ustavom zasticen


VJERA SE MORA OSAVREMENITI

Razgovarao: Emir Imamovic





DANI: Gospodine Lugavicu, kad ste Vi zapravo smijenjeni sa mjesta glavnog imama u Tuzli?

LUGAVIC: Dobio sam 16. maja, negdje oko 9-10 sati ujutru, rjesenje da sam razrijesen duznosti glavnog imama, a da je odluka donesena 24. aprila.

DANI: Da li je u tom rjesenju pisalo zasto ste smijenjeni?

LUGAVIC: U obrazlozenju stoji da sam razrijesen radi poboljsanja vjerskog zivota u Tuzli i zato sto nisam dao trazene rezultate.

DANI: Koji su to rezultati trebali biti i sta znaci poboljsanje vjerskog zivota?

LUGAVIC: Trazio sam od Muharema ef. Omerdica, vjersko-pravnog referenta, da mi objasni. On mi je rekao: nemoj da se dize prasina, ostat ces kratkih rukava, a mozes ostati i bez hljeba. Naravno da ja ne znam sta su trazeni rezultati. O svom radu sam redovno izvjestavao Tuzlansko muftijstvo i Rijaset Islamske zajednice. Takodjer, svakog mjeseca smo imali sastanke imama na kojima je uvijek glavna tema bila vjeronauka i vjerski zivot u gradu Tuzli.

DANI: Ovo, medjutim, nije prvi put da je Vasa smjena aktuelna. Nekoliko puta je ista stvar bila najavljena, najglasnije krajem maja 1995.

LUGAVIC: Dugo vec sve ovo traje. Meni su spocitavali i to sto se nisam stranacki opredjeljivao, drzeci se toga da su svi vjernici, bez obzira kojoj stranci pripadali, u dzamiji isti. Time vjerovatno nisam zadovoljavao neke norme ponasanja. S druge strane, ja sam zelio da i u toku rata komuniciram i saradjujem sa ljudima koji su ostali u ovom gradu, sa drugim nacijama, drugim vjeroispovijestima, jer sam smatrao, i danas smatram, da time nista vise nisam cinio od Bozje odrednice koja je svima poznata. Dragi Bog je rekao: mi smo vas stvorili od muska i zenska da biste se medjusobno upoznavali, da biste medjusobno zivjeli. Ja nisam u sebi imao tu mrznju prema drugima, i tako sam se ponasao. Kulminacija ovog o cemu govorimo bila je nakon 25. maja '95. godine. Tada su poginula djeca, mladost ovog grada, na jednom mjestu. Zaboljelo me je kada sam cuo komentare kako ne bi poginuli da su bili na linijama umjesto u kaficu, gdje su mozda konzumirali i alkohol, iako se tada nije imalo prakticno ni sta jesti kako treba. Suprotstavio sam se rekavsi da smrt nije samo za nekoga ko ovako ili onako misli, vec je smrt od Boga i na odredjenom mjestu. Niko ne zna u kojoj ce zemlji umrijeti, kada ce umrijeti i od cega ce umrijeti, pa prema tome, djeca nisu ni kriva ni duzna. Onda je bilo govora da se ne mogu sahraniti na jednom mjestu. Ja sam prihvatio, naravno, i ne samo ja, bilo je jos mojih kolega, da im klanjam dzenazu. Nisam imao nijednog valjanog razloga, ni vjerskog, ni moralnog, ni bilo kojeg, da ne klanjam dzenazu toj djeci, mladosti nastradaloj na Kapiji, iako je znano kako je receno da ne bi trebalo to izvrsiti. Od tada, pa i mnogo ranije, pocinju silazne linije mog djelovanja. Svaki put kad se susretnem sa fra Petrom Matanovicem, gvardijanom franjevackog samostana u Tuzli, uvijek bi se nasao neko da kaze "pa ti i s njima saradjujes". Uvijek su bili oni i mi. Ja sam cijelo vrijeme pokusavao da budem most preko kojeg ce se jedanput shvatiti da su to samo ljudi koji ovdje zive. I drugi ovdje znaju da je fra Petar Matanovic pomagao i imamima u toku rata. Smatram i smatrao sam i sad, i uvijek cu smatrati, da je nehumano, neislamski, zaboraviti neciju dobrotu.

DANI: Vasih 27 godina rada na mjestu glavnog imama u Tuzli ocito je ostavilo dubokog traga. Vjerovatno se nikad vise razlicitih udruzenja u Tuzli nije ovako ujedinilo kao sada kada se trazi Vas ostanak. Jeste li iznenadjeni reakcijom Tuzlaka i kako komentirate to sto je ona izazvala u vjerskim krugovima: ljutnju na Vas jer Vas podrzavaju, kako kazu, ekstremni sekularisti?

LUGAVIC: U vjeri postoji odredba: radite kako god hocete, ali vasa djela ce vrednovati neko i vidjet ce ih. Sve sto sam radio, ja sam radio u ime Boga, i zaista nisam imao nikakvu namjeru da se promoviram. Osjecao sam vjeru, osjecao sam ljude u ovom gradu, osjecao sam svakog covjeka i svaku suzu, svaki bol i svaku radost, jer ovaj grad i gradjani Tuzle su meni pomogli u zivotu. Znate, ja sam dosao sa fakulteta sa 23-24 godine, ovaj grad je mene primio, udomio me, pomogao mi u zivotu da se snadjem, nikad nisam imao nikakvih problema. Mogu naci stotinu primjera u gradu kada sam nazivao selam i Srbima i katolicima, ne znajuci da su oni, a onda su mi oni odvracali selam. Jednom sam gospodinu Ljubomiru Juraku nazvao selam, on je rekao "alejkumu selam". Onda su mi se nasmijali kolege rekavsi: "Bolan, znas li kome si nazvao selam?" Kazem, covjeku. "Pa nije on musliman." Kazem, pa rece mi alejkumu selam. Zato sto je fin covjek. Ja sutradan susrecem gospodina Juraka i kazem mu: "Oprosti, molim te, zaista nisam imao nikakvu zlu namjeru." Kaze on: "Zaboga, zar se izvinjavas za te stvari. Za mene je bitan covjek. Da ste mi ne znam koji pozdrav izjavili, ja bih to od vas primio." Kako ja mogu da kazem nesto protiv tih ljudi, Tuzlaka? U doba kada sam tek poceo da radim, ovdje nisu bile velike place, pa su mi gradjani ovog grada pomagali. Vjerovali su mi ljudi i zbog toga sam im neizmjerno zahvalan. Oni su vjerovatno osjetili sta se iza ovog svega krije. Nadam se da ce gradjani ovoga grada iznijeti pobjedu. Pobjeda je ruzan izraz, ali ce oni sigurno kazati tamo nekim ljudima da ne ide ovako. Niko nije bio sretan kad je isao protiv naroda. Niko nije dobio tako srecu, a mislim da i nece.

DANI: Zar ne mislite da ste Vi na neki nacin vec izvojevali pobjedu? Iza Vas su stali gradjani, vjernici. Da li je uloga vjerskog sluzbenika zapravo da bude sa narodom ili uz instituciju koja u jednom trenutku moze, zbog sticaja odredjenih okolnosti, biti na drugoj strani?

LUGAVIC: Posve sam siguran da je Bozji poslanik Muhammed a.s. uvijek davao da se osluhne bilo naroda. Vjerske doktrine su neprikosnovene, ali one mogu imati dva smjera. Jedan je da narod odbije tu vjeru, drugi je da je primi. Dragi Bog je kazao Muhammedu a.s.: da si ti bio narogusena lica, da si bio arogantan, ne bi ucinio to sto si ucinio. Receno je: kad hoces da pozivas u svoju vjeru, pozivaj mudro i lijepim rijecima. Ja sam se trudio da samo izvrsim Bozje naredjenje i sunnet Muhammeda a.s., da u svoju vjeru pozivam lijepim rijecima, a ne arogancijom. Naravno, ja se ne mogu nikad pribliziti onome sto je Poslanik radio, ali se mogu truditi da makar to izvrsim.

DANI: Kakav je sada Vas odnos sa kolegama iz Islamske zajednice, kako oni reaguju na ova dogadjanja i da li ste u ovom trenutku blizi gradjanima Tuzle ili sluzbenicima IZ-a?

LUGAVIC: Dzematlija mi je onaj koji mi dodje u dzamiju, a onaj koji mi nije dosao u dzamiju, on je gradjanin i on je musliman ili ateista, sasvim mi je svejedno. On ce sebe izraziti onako kako misli da treba. Od kolega imama, da vam pravo kazem, imam moralnu podrsku, ali ne znam sto mi znaci ta moralna podrska kad mi neko od njih kaze: "Ja sam s tobom, ali ja ne smijem..." Dobro bi bilo njih priupitati zbog cega ne smiju, a zbog cega opet ja smijem. Niti sam ja neko i nesto, niti oni nisu. Ja samo zelim da kazem, da progovorim. Bojim se samo dragog Boga, a mislim da pravo radim. Kad budem zgrijesio, onda cu se bojati svakoga.

DANI: Vas otac je bio vjerski sluzbenik, brat takodjer. Vi ste pak diplomirali serijatsko pravo u Bagdadu, a ipak Vas, posebno duznosnici SDA u Tuzli, smatraju "crvenim hodzom". Zasto?

LUGAVIC: Jedino sam mogao pocrvenjeti od stida kada sam vidio da mogu tako govoriti. A jesu govorili. Ne znam sta znaci biti crveni ili sta znaci biti zeleni hodza. Znam da ima pokret zelenih, ekoloski. Vjerski sluzbenik mora biti ono sto od njega trazi njegova vjera i ono sto trazi prostor i vrijeme. Moj otac je bio vjerski sluzbenik, moj djed je - hajde da se malo pohvalim, iako ne bih volio da to pisete, jer je to na neki nacin hvala, a zaista se ne hvalim - hadzija, ja sam zavrsio serijatsko pravo, moj brat je umro kao vjerski sluzbenik, dragi Bog je tako htio. Od mog brata djeca su zavrsila medresu. Ako je to znak da sam crveni, onda prihvatam kvalifikaciju.

DANI: Medju informacijama koje su se pojavile oko Vase smjene bila je cak i jedna da ste se sastali sa unukom Josipa Broza. Je li ona bila kod Vas i sta je tu uopce grijeh?

LUGAVIC: To je gospodja koja je napisala jednu lijepu i dobru knjigu sa dobrim naslovom: Dobri ljudi u vremenu zla. U toj knjizi je spomenut banjalucki muftija rahmetli Ibrahim ef. Halilovic u najljepsoj mogucoj konotaciji. Njegov mezar nalazi se kod Begove dzamije u Sarajevu. O njemu je ona kazala sve najbolje, ali je isto tako pomenula svestenika pravoslavne crkve, ne znam koji je u hijerarhijskoj ljestvici, o kojem je vrlo lose kazala. Ona je za to imala hrabrosti. Svetlana Broz je bila ovdje na promociji te knjige, ja sam bio posao na tu promociju, nisam mogao uci jer je bilo dosta svijeta. Poslije toga ona je izrazila zelju da se susretne sa mnom i sa gospodinom gvardijanom franjevackog samostana. Mi smo porazgovarali, sjedili smo u studiju Tuzlanske televizije, gospodin gvardijan je bio na putu za Rim i nije ga bilo. Razgovor je bio o toj knjizi, a onda je bilo postavljeno pitanje mjesovitih brakova, jer gospodja priprema novu knjigu o mjesovitim brakovima. Ja sam rekao da vjera ima svoj stav o mjesovitim brakovima i da, ako se ljudi zabavljaju, zive, a ne drze do religije, do tradicije, do bilo kojih nacionalnih i vjerskih normi, nego su jednostavno rascistili sa tim pojmovima, pa se uzmu, djeca koja se rode iz toga braka su ravnopravna sa ostalom i nisu onakvi kakvim ih neki nazivaju. Poslije te emisije meni je sekretar muftijstva Besim ef. Canic vrlo ostro prigovorio rekavsi da sam ja nanio stetu islamu i Islamskoj zajednici samim ucestvovanjem u toj emisiji i onim sto sam ja tamo rekao. Mjesec dana nakon toga sam dobio rjesenje o razrjesenju.

DANI: Da li ste ikad bili clan ikakve politicke stranke, posebno u zadnjih 10 godina ove turobne demokracije, i ako niste, zasto?

LUGAVIC: Jesam jedno vrijeme, spocetka, bio clan Stranke demokratske akcije ovdje u Tuzli. Kada sam vidio kako to sve ide, ipak sam se opredijelio i rekao da necu ni u kakvu stranku. Smatrao sam da ja kao vjerski sluzbenik, imam u dzamiji, trebam biti vjerski sluzbenik vjernicima. Uostalom, jos 1990. donesena je odredba da se vjerski sluzbenici ne mijesaju u te politicke stranke i ona nije ponistena ni danas. U mojoj dzamiji nikad nije bilo promocije stranke, ove ili one. Sada me iz nekih krugova Islamske zajednice pitaju: "Pa zar te nije sramota i stid da te podrzava SDP, SGV, Forum gradjana i katolicki svecenici?" Ako je to za stid i sramotu, onda ja nemam zaista sta reci.

DANI: Kakva je razlika izmedju toga sto Vas podrzavaju SDP, SGV i FGT, a nekog drugog imama SDA, Vijece Kongresa bosnjackih intelektualaca i udruzenje Mladi Muslimani?

LUGAVIC: Jedni su sada na vlasti, drugi nisu. To bi mogla biti razlika. Cudna mi je izjava Huseina ef. Kavazovica kad kaze kako se niko ne moze mijesati u poslove Islamske zajednice. On jos kaze kako ne zeli da se politicke stranke mijesaju u rad vjerskih institucija, a i najmanje dijete u ovom gradu zna da to odavno nije tako.

DANI: Gospodine Lugavicu, da li je moralno i pravno i na bilo koji drugaciji nacin prihvatljivo ovo sto se danas dogadja muslimanima u Bosni: dok zive ispod egzistencijalnog minimuma, grade im se ogromne i skupe dzamije?

LUGAVIC: Trebalo bi samo malo zaviriti u historiju islama i onda bi se moglo odgovoriti na sva ta pitanja. Ja sigurno jesam za to da se vjerski objekti grade, da vjerski zivot cvate, da dzamije budu pune, i tu nema nikakve dileme. Po serijatskom pravu, medjutim, postoji pravilo da covjek kad hoce u namaz, koji se obavlja u dzamiji, mora biti skrusen i zadovoljan, jer samo tako moze prici svom dragom Bogu. Onaj koji je gladan, on misli kako da zaradi koru hljeba, kako da djetetu donese zalogaj, hoce li uopce sutra raditi, kako ce zivjeti. To vise nije samo pitanje morala nego i vjere. Hocu da kazem da treba graditi, ali da treba pomoci vjernicima, da treba ljudima pomoci da stanu na svoje noge i da rade, da zive od svoje zarade i svog truda. U Kur'anu eksplicitno stoji da dzamije grade oni koji vjeruju u Boga i Sudnji dan i nikog se ne boje osim dragog Boga. Ja bih volio da se narod uposli, da od svog rada zalogaj hljeba zaradjuju, a onda da od svoje zarade prave svoju dzamiju. Hvala svima onima koji pomazu da se grade dzamije, ali, Boga mi, potrebno je vidjeti kako to oni rade. Mi vjernici i vjerski sluzbenici o tome zaista moramo voditi racuna.

DANI: U posljednjih nekoliko godina javio se niz sekti, ljudi koji tumace i prakticiraju islam drugacije nego bosanski muslimani. Zasto ne postoji dijalog izmedju islamskih sluzbenika i mladica koji su vec prilicno radikalni u izrazavanju svojih stavova?

LUGAVIC: Odvest ce nas zaista daleko razgovor o porijeklu, ali bih se osvrnuo na zadnju recenicu. Radikalizam u islamu nikada nije imao svog odjeka i svog uspjeha. Osnovno u islamu jeste pozivanje na islam lijepo i mudro, pametno, dijalogom. Treba i sa ovim ljudima uci u dijalog i pomoci im da prihvataju islam, ako to vec zele, na nacin kako je uobicajeno i onako kako nasi djedovi i pradjedovi vec stoljecima upraznjavaju svoju vjeru. Ruzno je cuti one koji kazu da su dosli da islamiziraju, recimo, Tuzlu. Islam ne priznaje teoriju da nemuslimanu ne treba dati ruku za pozdrav. Ruzno je cuti da se muslimani na takav nacin ogradjuju ili zatvaraju sebe u svoju vjeru i onda pod plastom te vjere isplivava nesto drugo. Ovdje je za vrijeme Bajrama bilo ruznih desavanja. Licno nemam nista protiv da se ljudi vesele na svoj nacin kad su praznici, ali je ruzno da se puca, da se vristi... Kod nas u ovom gradu je, recimo, za Bajrame bila fina lagana pleh-muzika, nanule su klepetale kroz sokake, ljudi su jedni drugima dolazili. Bio sam svjedokom kada su katolici i katolkinje cestitali i dolazili na Bajram muslimanima. Niko nije ni prozivao ko je ko, nego je to uvijek bio komsija sa najljepsim i najpostovanijim odnosom. Ja zelim da ta vrsta islama ili takav islam, tradicionalni, koji ne steti i nije patvoreni islam, nego istiniti islam, i dalje traje, i tu je moj kljuc svega ovoga sto se desava, to ocito nekome smeta.

DANI: Primjecujete li, kao strucnjak za serijatsko pravo, teznje, recimo, Islamske zajednice ili nekih politickih krugova da se medju bosanskim muslimanima ustroji zivot na nacin kako propisuje serijatsko pravo?

LUGAVIC: Kad bi, mozda, neke muslimane pitali da li bi uveli Serijat, oni bi sami to odbili, jer ne bi mogli podnijeti serijatske norme. Valja se tu svega odricati, a tako neki ne bi mogli. Ako slazete nekom nesto, vi morate odgovarati za to, tako da mozda nekima ne bi bas godio Serijat. Islam je na nasim prostorima najbolje dokazao sam sebe kroz stoljeca. Ovo je jedna cudesna zemlja, u kojoj se kroz stoljeca zivjelo onako kako se zivjelo. Ja se bojim novotarija u islamu, bojim se munafikluka u islamu, onog sto jedno radi, drugo govori, a trece misli. Ne plasim se cistog islama - Boze, sacuvaj! - naprotiv, on mi je drag. Ja se ne plasim ljudi koji ce islam propagirati, ali se bojim onoga koji ce kazati "vi ste muslimani ako vas ja vidim u dzamiji". Pravi je musliman onakav kakvim ga je opisao Muhammed a.s. Pravi vjernici su oni kojima ljudi vjeruju i smiju povjeriti i sebe i svoj imetak. Ja ovo nisam rekao. Taj hadis postoji zabiljezen u zbirci hadisa.

DANI: U zadnje vrijeme postoji niz tumacenja o oblacenju muslimanki, najcesce iniciranih vracanjem pece na lica ovdasnjih djevojaka. Kakav je Vas stav o tome?

LUGAVIC: Dragi Bog je u Kur'anu sasvim jasno i eksplicitno rekao: kada podjete u dzamiju, lijepo se obucite. To pristojno pretvorilo se u propisno, sto podrazumijeva pokrivanje svega osim saka, lica i nogu do clanaka. Ne vidim nista lose u tome. Problem je ako u tome bude nevaljalstine. Onda to vise steti vjeri negoli sto koristi. Sustina je u tome da islam treba odgojiti covjeka u islamu, da on bude covjek u islamu i na ulici i musliman od sabaha do sabaha, a ne samo musliman u dzamiji i onda kad zatreba. Reisul-ulema Dzemaludin Causevic je svojevremeno kazao svoj sud kao vrhovni poglavar muslimana i ja bih se s njim potpuno slozio. On je rekao da to nije vjerski cin izvan namaza. Zena treba imati svoje mjesto u porodici, u drustvu, u zivotu. Mislim da cemo mi sa naukom, sa znanjem, sa kulturom, sa civilizacijom ici vise naprijed nego sa ovim pokrivanjem.

DANI: Zdravko Grebo je nedavno u intervjuu Danima kazao kako bi sekularizam u BiH trebalo Ustavom zastititi. Slazete li se s njim?

LUGAVIC: Da. Zasto? Jednostavno zato sto meni kao vjerniku i Islamskoj zajednici treba ostaviti prostor da se bavimo vjerom, da je cuvamo i unapredjujemo. Ne moze se vise islam djeci objasnjavati na koljenima. Vjera se mora osavremeniti. Vjerski sluzbenici moraju daleko vise vidjeti naprijed. Sve dok se budemo bavili drugim a ne budemo se bavili sobom, dotle cemo, bojim se, stagnirati. Zato jesam za ovo. Naravno da cu ja i za ovo dobiti kritiku.

DANI: Politicki i vjerski krugovi u Tuzli, posebno na pocetku agresije, cesto su isticali primjer muftije Kurta, koji je u Drugom svjetskom ratu od ustaskih vlasti javno zatrazio da ne progone tuzlanske Srbe. Kada ste se Vi - naravno, u drugacijim vremenima i znatno drugacijim, povoljnijim okolnostima, jer Tuzla u ovom ratu nije bila okupirana - stavili u zastitu nemuslimana, naisli ste prvo na kritike, da biste na kraju bili smijenjeni. Nije li rijec o apsurdu?

LUGAVIC: Muftija Kurt, kojeg se ja sa duznim postovanjem uvijek sjetim i proucim mu Fatihu kad god mu pomenem ime, bio je covjek naroda. On je sjedio pred Aljinom kafanom po nekoliko sahata pa je selame i pozdrave davao onima koji su ga pozdravljali. Tacno se znalo gdje sjedi, kada ce proci ovim gradom, znao je bilo ovog grada. Ako sam se makar malo u svom radu priblizio tom cijenjenom gospodinu, onda sam zaista presretan. Ne bih zelio da me neko pogresno razumije, ali mi sadasnjeg muftiju kojeg imamo u Tuzli malo vidjamo medju narodom. Muftija Kurt je ostao sinonim ovog grada. Mogu vas podsjetiti da je prota Jovanovic, kad je umro rahmetli muftija Kurt, molio da ga i on spusti u mezar. To su ljudi u ovom gradu. Ja sam siguran da ce Tuzla ostati ono sto je bila, a ja zelim da ostanem u Tuzli, da prodjem ovim gradom uspravo, vedra cela. Bog odredjuje na kraju. On je jedini sudac. Ja znam kur'anski ajet koji kaze: radite kako god hocete i sta god hocete, pa ce vas rad vidjeti Bog, Bozji poslanik i dobri ljudi. Evo, ovaj moj rad su vidjeli dobri ljudi u ovom gradu. Allah ce vidjeti, a ja cu, ako Bog da, na Sudnjem danu vidjeti Allahovu volju.


Objavljeno u broju 156 DANA, 26. maj / svibanj 2000.



Home – Novi broj – Arhiva – Uz ovaj broj – Intervju DANA – Bosanski barometar


Na vrh

© Copyright Nezavisni magazin DANI, 2000.


Znam da je podugačko, ali toliko mi se sviđaju misli gospodina Lugavića da mislim da zavređuju cjelovit prikaz a ne samo kao link što ga Pape lijepo podijeli sa nama.
Ono što me zanima je komentar muslimana, da li se slažu s riječima gospodina Lugavića?


BECHO
Posts: 2463
Joined: 03/02/2003 00:00
Location: Zürich, CH

Post by BECHO » 23/04/2004 10:19

Naravno da se u potpunosti slazem sa gosp. Lugavicem! Tako je bilo u Bosni prije rata, tako su nas ucili i tako treba da ostane a ovi novokomponovani vjernici na baterije nek idu u Saudijsku Arabiju ako im se ne svidja tradicija i ummet bh-muslimana! S obzirom da sam iz Tuzle, poznat mi je ovaj slucaj smijenjivanja doticnog muftije ali i neslaganje veceg broja Bosnjaka s tadasnjom politikom islamske zajednice u Tuzli! I na kraju, jedna moja misao: *ebes takvog vjerskog sluzbenika koji je politicki aktivan ili clan neke stranke pa bez obzira iz koje vjere dolazio i kojem se bogu molio! :x

RPM
Posts: 1028
Joined: 11/01/2004 00:00

Post by RPM » 23/04/2004 10:33

smib, kao neko ko zivi u tuzli pokusacu ti pojasniti kako stoje stvari o ovoj vec opricanoj i zaboravljenoj prici jer datira iz perioda politickih sukoba i podkusurivanja svim i svacim polazeci od banalne stvari da li ce se vjernici na javnom mjestu pozdravljati sa selamom ili sa dobar dan.....

cijela stvar je klasican primjer zamjene teza, kao ja sam za ono sto je dobro i napredno samim tim oni koji su protiv mene su protiv svega toga, foluska sa pocetka devedesetih kada su smjenjivani visegodisnji direktori koji su znali grijati fotelje po 20 godina, koliko vidim doticni je glavni tuzlanski imam vec 27 g....postavlja se sasvim logicno pitanje, zar nema niko mladji, pametniji, energicniji, pricljiviji, dalekovidniji, zar nema niko ko je akumulirao ucenje Knjige i tumacenje g. lugavica, nadogradio ga i osavremenio za cijelo to vrijeme....pa naravno da ima, no problem nastaje onda kada se trebaju promijeniti narcisoidni ljudi sa svojih visegodisnjih pozicija, nije to slucaj samo sa vjerskim zajednicama vec u cijelom drustvu uopste, direktori firmi, direktori skola, rektori univerzteta itd....kao zelimo promjena al' ne bogati ne diraj nista, ne talasaj, ili nemoj mene. :-) ...
s obzirom da je tuzla u sredistu industrijskog regiona kome gravitira oko 600,000 stanovnika, ovakve price su preslusane i prepricane u bezbroj navrata samo sa drugacijim ambijentom i drugim glumcima.
sam g. lugavic je pokazao sada vec poslovicnu nezrelost funkcionera sa pocetka devedesetih i nespremnost da doprinese bilo kakvim promjenama koje su ocigledno bile neophodne jer je i cijelo drustvo u reformi, da li je bolje ili losije u samoj islamskoj zajednici, ne znam nisam vjernik.

dakle ono sto popagira g. lugavic nisu vrijednosti kojih se drzi samo on vec su univerzalne i vjerski opceprihvacene.

weasel
Posts: 284
Joined: 07/02/2003 00:00

Post by weasel » 23/04/2004 10:58

Nedostatak inspiracije pa se vracamo na dogadjaje iz 2000.godine :-)

Ja bih se ovaj put osvrnu na novinarsku etiku,koja kod nasih novinara ne postoji u vecini medija.Cast izuzecima ali takvih ima mozda samo par.

Osnovni princip etike u novinarstvu,a ne ulazeci u istinitost navoda iz teksta, je dozvoliti i drugoj strani da kaze svoje misljenje a da javnost i auditorijum na osnovu iskaza obije strane izvuce zakljucak ko je a ko nije u pravu.U ovom slucaju spominje se i Muharem ef. Omerdic a da pri tome covjeku nije dozvoljeno da kaze svoje?

Sta je zakljucak?

DANI nisu nezavisne novine nego su u sluzbi jedne od politickih opcija.

smib
Posts: 449
Joined: 17/10/2002 00:00

Post by smib » 23/04/2004 11:05

Ma Weasele nije poanta u tome tko je u pravu a tko ne. Barem ne moja. Mene samo zanima da li se prakticirajući vjernici islama slažu sa ovakvim viđenjem islama u Bosni?
RPM:
dakle ono sto popagira g. lugavic nisu vrijednosti kojih se drzi samo on vec su univerzalne i vjerski opceprihvacene.


Ovo me zanimalo, da li i drugi vjernici misle ovako?

DonDavudes
Posts: 827
Joined: 09/12/2003 00:00
Location: sarajevo

Post by DonDavudes » 23/04/2004 11:15

ef. lugavić je jedna velika lopina (znam iz prve ruke). :x
On je privatizirao dzamiju, mada mu riječi lijepo zvuče, al to je samo retorika. :-)

a sto se tice unicerzalnih vrijednosti - naravno, aj argi 8)

weasel
Posts: 284
Joined: 07/02/2003 00:00

Post by weasel » 23/04/2004 11:27

Kakis smib opet po ko zna koji put :-)

Islam u BiH ostavi Bosnjacima vijernicima.Zna se sta je Islam i oni koji vjeruh´ju sigurno se slazu sa tim.Nema ovakvog ili onakvog vidjenja Islama!

Ovakvi tekstovi,kao ovaj iz DANA,su tipicni primjer pokusaja politiziranja svega i svacega od strane nasih korumpiranih politicara.U borbi za vlast spremni su i mater rodjenu da ispolitiziraju.

Meni se gade svi a pogotovu oni sto glume k'o fol nezavisne medije.

smib
Posts: 449
Joined: 17/10/2002 00:00

Post by smib » 23/04/2004 11:42

Ma Weasele daj više prestani u svakome tko nije imao tu čast roditi se u vjeri Muhamedovoj gledati neprijatelje. Ja to u svakom slučaju nisam.
Čitajući tolike postove pojedinih islamskih vjernika na ovome forumu nisam baš u njima uvijek vidjela da su te vrijednosti općeprihvaćene od svih. I ovo moje pitanje nije provokacija kakvom je ti doživljavaš nego me stvarno zanimalo što jedan Ragib, Jeko i slični misle o ovome.
Uostalom ti se uvijek deklariraš kao pasivni vjernik, a ja sam se obratila prakticirajućima, pa ne vidim zbog čega se nerviraš. Jer u ovome se intervjuu dotiču neke koliko se meni čini prilično fundamentalne strane prakticiranja islamske vjere, zbog toga je i to pitanje upućeno njima, a ne tebi.

weasel
Posts: 284
Joined: 07/02/2003 00:00

Post by weasel » 23/04/2004 12:10

Ja nisam vijernik,ali znam puno o Islamu


Vidio sam da trazis na jednoj temi ko zna sta o Ibn Arabi-u.Nisam htio namjerno nista da pisem ali danas sam dobre volje pa cu postirati par rijeci....

Ja sam procitao nekoliko njegovih knjiga mada ne i kapitalno djelo Futuhat koje je prevedeno samo na Francuski a ja Francuski ne znam.

Ibn Arabi je najbolje tumacio Islam pa kaze:

"Svaki covjek ima svoj licni put ka istini..."

Za ateiste Bog ne postoji.Kada umru nece se sjecati nicega bas kao ni prije rodjenja."Ugasit ce se kao i svjeca kada joj dodje vakat"

Za vjernike Bog postoji.Neki vjeruju zato sto se boje!Neki vjeruju iz ljubavi...

Oni sto se boje misle da ce se iskupiti ako "podjele kurbane" a poslije opet nastave ciniti nepravdu recimo prema siromasnima...

Ibn Arabi kaze da je Bog prozet u svakoj jedinki.Dusa je u ovom materijalnom svijetu stavljena na iskusenje.Zato postoje dobri i zli.Zato postoji nepravda,tragedije i tuga.Tako postoje i "umisljeni" vrjernici koji misle da cak i Boga mogu zeznuti-(navedoh primjer sa kurbanima)...On ne posmatra samo Islam nego i ostale religije koje su od Boga date dajuci prizvuk religije a ne religija.

To je Islam Smib.Vjera bez prisile-"Svaki covjek ima svoj licni put ka istini..."

Za nekoga je istina ovakva a za nekoga onakva.Islam je vjera koju treba studirati a ne tumaciti bukvalno.


"Ako neko kaze da sam naivan i da sam dijete,ja cu mu odgovoriti da ovo nije moje vrijeme,a ja cu postojati i u buducnosti a postojim i sada..."

....sve je receno,samo treba shvatiti i pravilno tumaciti.A da bi se sto sta shvatilo treba i inteligencija.A inteligencija je ipak nesto sto se ne moze steci nego nesto sto se dobije u genima,dakle nesto sa cime se covjek radja...


Zato nema ovakvog ili onakvog vidjenja Islama.Islam je jedan i treba ga pravilno shvatiti.

PS

Jeko je banovan pa ne znam kako mozes ocekivati odgovor od njega?

Ragib - mrsko mu da pise pa koristi samo copy/paste ,prema tome slabo ce ti sta oni odgovoriti...

smib
Posts: 449
Joined: 17/10/2002 00:00

Post by smib » 23/04/2004 12:31

Hvala bogu na tvojoj dobroj volji. :)
A Jeko će se vratiti nadam se brzo pa možda i da svoje viđenje. žao mi je da je banovan i čini mi se to bez veze, ali eto , ne ovisi o meni.
I neću više ništa dodati jer mi se uopće ne kolje ni sa kime.
PS: zato što si toliko puta spomenuo Ibn Al Arabija, i zato što sam naišla na onih par riječi a koje mi se toliko sviđaju, zato bih ga i voljela pročitati. Jer mi je dosta tih tvrdih crno bijelih tumačenja. Mora postojati kulturan način suživota ljudi različitih religija, (znam da se nekad tako zivjelo jer su mi o tome pricali ljudi koji su zivjeli tako) a mislim da bi ovim mladima ipak trebalo pokazati da rukovanje sa cafirom, ili nazivanje Sellama muslimanu ili inovjerniku nije nikakva provokacija ni grijeh. Nego kultura i postovanje. A u onom intervjuu (ciju pozadinu zaista ne znam) procitah jednako tako lijepih misli o normalnom suzivotu, pa sam ga zbog toga i postirala, a ne da nekog podbadam.

weasel
Posts: 284
Joined: 07/02/2003 00:00

Post by weasel » 23/04/2004 12:33

Sta sam ja htio sa ovim reci?

Nema moderniziranja Islama!Islam je jedan od Boga dat!Oni koji misle da treba sta mjenjati neka prvo procitaju Ibn Arabija koji je objasnio sve jos 1200. godine.

Oni koji misle da je u Islamu korijen netrpeljivosti prema drugim religijama opet neka citaju Ibn Arabija pa ce shvatiti da je to u stvari religija ljubavi prema covjeku kao homosapiensu (al Insan)!

A oni sto misle da je dovoljno nauciti Kuran napamet bez da razumiju poruku nemaju pojma o Islamu!

Oni koji kazu da su vjernici,a vrijedjaju druge,klanjaju pet vakata i djele kurbane,a "zavrcu na vagi" ili na neposten nacin zaradjuju na tudjoj muci-nemaju pojma o Islamu.

regina
Posts: 688
Joined: 14/04/2004 11:28
Location: sarajevo

Post by regina » 23/04/2004 12:40

[DANI nisu nezavisne novine nego su u sluzbi jedne od politickih opcija.[/quote]

ne postoje nezavisni mediji----to stoji u svim udžbenicima na studiju zurnalistike......jer sve je od neceg ovisno....konkretno od izvora finansiranja......ti kao individua ne mozes reci da si neovisan.........uslovljen si genetikom, sredinom u kojoj rastes i svojim interesima

User avatar
Saian
Posts: 14643
Joined: 08/04/2004 21:50

Post by Saian » 23/04/2004 12:44

deep :D , to dodje nekako ko Einsteinovi referentni sistemi :D :-)

weasel
Posts: 284
Joined: 07/02/2003 00:00

Post by weasel » 23/04/2004 12:46

regina wrote:[DANI nisu nezavisne novine nego su u sluzbi jedne od politickih opcija.


ne postoje nezavisni mediji----to stoji u svim udžbenicima na studiju zurnalistike......jer sve je od neceg ovisno....konkretno od izvora finansiranja......ti kao individua ne mozes reci da si neovisan.........uslovljen si genetikom, sredinom u kojoj rastes i svojim interesima[/quote]


Slazem se,ali zato postoji novinarska etika! Isto kao i ljekarska etika.

Etika koja nas cini al-insanom (homosapiensom) - sto rece Ibn Arabi...

Pogledajte samo slucjaj "Sjekirica" !Sta uradise covjeku?Nema tih para koje sada mogu platiti sav strah,sramotu i nepravdu ucinjenu njemu i njegovoj porodici!

weasel
Posts: 284
Joined: 07/02/2003 00:00

Post by weasel » 23/04/2004 13:02

Svakako da su svi mediji u sluzbi nekih i necijih politika.Ali etika je prijeko potrebna kod novinara kao i zakoni u drzavi koji garantuju kaznjavanje svih onih koji pisu lazi i klevete...

Ja licno ne vjerujem niti jednom mediju.Apsolutna istina ne postoji.Moguce je dokuciti djelic istine samo"citanjem izmedju redova"...

regina
Posts: 688
Joined: 14/04/2004 11:28
Location: sarajevo

Post by regina » 23/04/2004 13:06

weasel wrote:Ja licno ne vjerujem niti jednom mediju.Apsolutna istina ne postoji.Moguce je dokuciti djelic istine samo"citanjem izmedju redova"...


apsolutna istina, osim Boga, ne postoji....pa razumiješ li da je sve onako kako vidiš.....sjekirica je u očima madridske majke bio potencijalni zločinac ( šta bi ti zaboga mislio da si u njihovoj situaciji), ispostavilo se da nije.

Jabuka nije ista kad je gledaš na grani, na zemlji i kad je raspoloviš

weasel
Posts: 284
Joined: 07/02/2003 00:00

Post by weasel » 23/04/2004 13:18

Šeha wrote:Sta su DANI ilegalno uradili Sjekirici?!
Hajde molim te iznesi konkretne recenice jer ja nista ilegalno ne vidjeh.


mene pitas?

ako mene pitas odgovor je:

ja to nisam rekao!

weasel
Posts: 284
Joined: 07/02/2003 00:00

Post by weasel » 23/04/2004 13:28

Ali,ipak pisanje DANA ne smatram apsolutnom istinom kao niti pisanje bilo kojeg drugog medija.

Ono sto zelim reci je da bi ipak malo novinarske etike dobro doslo.Evo procitaj clanak pa zakljuci.Ako spominju Muharema ef. Omerdica i navode neke njegove izjave,eticki bi bilo da puste i njega da kaze svoje.
Ovako sve nase novine su cisto mahalanje tipa rekla kazala.Ganja se senzacija,senzacionalisticko novinarstvo sve u cilju sto bolje prodaje novina a pri tome se cast,moral i postenje bacaju pod noge...

regina
Posts: 688
Joined: 14/04/2004 11:28
Location: sarajevo

Post by regina » 23/04/2004 13:38

weasel wrote:Ali,ipak pisanje DANA ne smatram apsolutnom istinom kao niti pisanje bilo kojeg drugog medija.

Ono sto zelim reci je da bi ipak malo novinarske etike dobro doslo.Evo procitaj clanak pa zakljuci.Ako spominju Muharema ef. Omerdica i navode neke njegove izjave,eticki bi bilo da puste i njega da kaze svoje.
Ovako sve nase novine su cisto mahalanje tipa rekla kazala.Ganja se senzacija,senzacionalisticko novinarstvo sve u cilju sto bolje prodaje novina a pri tome se cast,moral i postenje bacaju pod noge...


slažem se.......ali mediji su ti refleksija društva....njegovo vjerodostojno ogledalo.......sve je nečasno, nemoralno i senzacionalističko.....pa budi i prema sebi iskren........koje naslove ne zaobilazis (one bizarne ) Elem...teška vremena prijatelju moj

weasel
Posts: 284
Joined: 07/02/2003 00:00

Post by weasel » 23/04/2004 13:40

regina wrote:
weasel wrote:Ali,ipak pisanje DANA ne smatram apsolutnom istinom kao niti pisanje bilo kojeg drugog medija.

Ono sto zelim reci je da bi ipak malo novinarske etike dobro doslo.Evo procitaj clanak pa zakljuci.Ako spominju Muharema ef. Omerdica i navode neke njegove izjave,eticki bi bilo da puste i njega da kaze svoje.
Ovako sve nase novine su cisto mahalanje tipa rekla kazala.Ganja se senzacija,senzacionalisticko novinarstvo sve u cilju sto bolje prodaje novina a pri tome se cast,moral i postenje bacaju pod noge...


slažem se.......ali mediji su ti refleksija društva....njegovo vjerodostojno ogledalo.......sve je nečasno, nemoralno i senzacionalističko.....pa budi i prema sebi iskren........koje naslove ne zaobilazis (one bizarne ) Elem...teška vremena prijatelju moj


Apsolutno netacno!

Drustvo je refleksija medija.A medijska propaganda je u sluzbi politike!
Gebels je od Njemaca stvorio monstrume!

Hitler:

"Narod je glupa amorfna masa koju je lako oblikovati!

smib
Posts: 449
Joined: 17/10/2002 00:00

Post by smib » 23/04/2004 13:58

Bogme, ako to Hitler kaže, treba mu vjerovati, on je bar dokazao svoju teoriju :(

weasel
Posts: 284
Joined: 07/02/2003 00:00

Post by weasel » 23/04/2004 14:04

Šeha wrote:Sta je bilo prije? Koka ili jaje? :roll:


Sam zakljuci! :roll: :lol:

Jedno je sigurno!

Coban postoji da vodi ovce !

A stada mogu biti mala na nivou regija,pa drzava,pa na kraju i na globalnom nivou ;)

Post Reply