Towelie wrote:harač wrote:
Hajmo obrnuti pitanje. Sta je potrebno da se desi da bi sebe smatrali razlicitim od onog proslog sebe? U teoriji, ono sto pise u licnoj karti mozemo promeniti, ali i dalje bi znali da smo mi - mi.
Celije, secanja i verovanja nestaju i menjaju se. Ovo je, mislim, pitanje identiteta i onog sta on za nas znaci.
dobro pitanje. moja intuicija jeste da mora postojati neka vrsta psihološko-kognitivnog kontinuiteta, što znači da ja sa prijašnjim sobom moram imati
značajnih preklapanja u duhovnim i emocionalnim stanjima, vjerovanjima, sjećanjima i slično. ukoliko tog preklapanja nema nikako, onda sam spreman tvrditi da se ne može govoriti o istoj osobi, čak i ako dijelimo isto tijelo (onaj primjer sa komom, te u nekoj varijanti i onaj Memento-tip primjera kojeg je Dope-Man spomenuo). to bi moralno značilo da "nova" osoba ne može biti ni odgovorna za ono za što bi druga osoba, u istom tijelu i s istom ličnom kartom, eventualno bila odgovorna. pravo se, naravno, ne slaže. zanimljivo teološko pitanje jeste da li bi se grijesi one prve osobe pripisali ovoj drugoj (nakon kome, sa psihološkim stanjem
tabula rase, postanem veći vjernik od smrčka; mogu li pred bogom tvrditi da harač nema veza sa mnom).
teža je situacija kada nema takve vrste radikalnog prekida, već dođe vremenom do postepene, ali značajne promjene. nije tu moguće odrediti tačan trenutak nastanka druge osobe, budući da je kontinuitet maglovit pojam, poput onog "hrpe" ili "čelavosti" (ne može jedno ili dva ili tri ili koliko god zrna od nečega što nije hrpa stvoriti hrpu, ili njihovo pojedinačno oduzimanje od hrpe uništiti hrpu; istovremeno, hrpe nesporno postoje, kao i čelavi ljudi)
p.s. u potpunosti sam zaboravio mogućnost da ono što daje kontinuitet identiteta jeste "duša". iz razloga iz kojih sam ovu mogućnost i zaboravio ne bih ulazio u to