Živi li muslimanski svijet novi 'džahilijjet'?

Rasprave o vjerskim temama.

Moderator: Bloo

tlr
Posts: 665
Joined: 19/02/2015 11:06

#1 Živi li muslimanski svijet novi 'džahilijjet'?

Post by tlr »

Muhamed Jusić je iznio zanimljivu tezu.
Nekako mi se čini da taj džahillijet - kako ga je Jusić interpretirao, primjenjiv ne samo na muslimanski svijet danas, već i na sve veći dio zemaljske kugle.

Ako teza stoji - postavlja se pitanje, kako svijet može izaći iz vremena plahovitosti, razdražljivosti i neznanja (post-truth). Kako da se pomire suprotnosti, nadvlada tribalizam, uspostave pravedni ekonomski odnosi, usklade interpretacije bezbrojnih 'istina'? Je li to uopšte moguće bez transformacije svijesti čovjeka, tzv. pročišćenja?

Može li doći do pročišćenja, a da ga ne prati (ne nužno i prethodi) napuštanje starih običaja?
Ima li pročišćenja bez novog, svježeg, pogleda na Prauzrok / Boga / Allaha, braću, sestre i svijet oko sebe?

Ovo nije samo religijska tema već je ujedno i filozofska, politička i futuristička.
Ako ne smeta. :D

Živi li muslimanski svijet novi 'džahilijjet'?

Muslimanski svijet danas liči onom u kojem se Poslanik islama rodio i kojeg je svojom misijom pokušavao promijeniti.

Piše:
Muhamed Jusić

Muslimanski svijet danas više liči onom svijetu u kojem se Poslanik islama (a.s.) rodio i kojeg je svojom misijom pokušavao promijeniti. Taj period se u islamskoj tradiciji naziva džahilijjet ili period neznanja i neznaboštva.

Ustvari, Karen Amstrong ima jedno drugačije tumačenje ne samo pojma džahilijjet nego i toga što je misija poslanika Muhameda (a.s.) predstavljala i na koji je način dokinula taj mračni period u historiji Arabije. U njenoj knjizi „Polja krvi, religija i historija nasilja“, ona piše:

„Muslimani tradicionalno nazivaju predislamski period džahilijjet, koji se uobičajeno prevodi kao `vrijeme neznanja`. Ali, izvorno značenje korijena DŽ-H-L jeste `plahovitost` ili `razdražljivost` oštra osjetljivost na čast i prestiž, pretjerana arogancija te, iznad svega, hronična sklonost ka nasilju i osveti.“

Fundamentalna poruka Kur`ana nije bila neka nova nejasna doktrina, kao ona koja je razdirala Bizant, već prosto jedan „podsjetnik“, piše Amstrong, o onome što čini pravedno društvo, a što je dovodilo u izazov strukturalno nasilje koje je nastajalo u Mekki: da je pogrešno gomilati privatno bogatstvo, a dobro dijeliti svoje bogatstvo sa siromašnim i ranjivim, prema kojima se mora odnositi pravično i s poštovanjem. Muslimani su sačinjavali ummet, jednu zajednicu koja je osiguravala alternativu pohlepi i sistemskoj nepravdi mekanskog kapitalizma. Naposljetku će religija Muhamedovih (a.s.) sljedbenika biti nazvana islam, zato jer je zahtijevala da se pojedinci predaju svojim cijelim bićem Allahu. Muslim je bio jednostavno muškarac ili žena koji bijahu učinili tu predaju. Ali, u početku nova vjera se nazivala tezekka, riječju koja se može okvirno prevesti kao pročišćenje. Umjesto gomilanja bogatstva i zanemarivanja teškog stanja siromašnih, muslimani su podsticani da preuzmu odgovornost jedni za druge i nahrane oskudne, čak i onda kada su sami bili gladni. Plahovitost džahilijjeta su zamijenili tradicionalnom arapskom vrlinom hilm - popustljivost, strpljivost i blagost.

Brinući o ranjivima, oslobađajući robove i obavljajući mala djela ljubaznosti svakoga dana, pa i sata, vjerovali su da će postepeno steći pouzdan, milosrdan duh i očistiti se od sebičnosti. Za razliku od pripadnika plemena koji su uzvraćali nasilnički i na najmanju provokaciju, muslimani ne smiju uzvraćati, već osvetu prepustiti Allahu, dosljedno se odnoseći prema svima drugima s blagošću i ljubaznošću.

Povratak u neznanje
Današnji muslimani su uvjereni u to da je doba džahilijjeta iza njih, ali kada bi imali dovoljno intelektualne hrabrosti da sagledaju realnost svijeta u kojem žive shvatili bi da su se, iako ih je njihov Poslanik tako često na to upozoravao, vratili u period džahilijjeta. Taj novi džahilijjet ummeta nije samo u tome da su zapostavili učenje, ne samo ono vjersko nego opću učenost, intelektualizam, žeđ za spoznajom kao takvom, što je očito na svim parametrima društvenog razvoja njihovih društva. Taj novi džahilijjet se ogleda u njihovoj hirovitosti i isključivosti prema svemu drugačijem, unutrašnjim sukobima i nesposobnosti da upravljaju svojim razlikama. Ponovo je u dijelovima ummeta, te globalne zajednice muslimana trijumfovao tribalistički duh džahilijjeta kojeg je islam bio oplemenio i iznad kojeg ih je pokušao uzdići. Ponovo je među njima zavladala ona negativna asabijja o kojoj je pisao veliki Ibn Khaldun u Muqaddimah-i. To je ona asabijja koja koja se referirala na opću solidarnost, osjećaj jedinstva i pripadanja kao osnov društvenog života da bi se vremenom transformisala u slijepu odanost sve manjim i manjim skupinama i partikularnim identitetima koji sve izvan tog kruga smatraju drugim i samim time neprijateljskim. To je trijumf tribalizacije svijesti, dominacija emotivnih i refleksnih reakcija nad razumom, logikom i mudrosti.

Opet su se neki muslimani vratili onom džahilijjetskom pravilu „pomozi svome bratu kada mu se čini nasilje ali i kada je on nasilnik“. Kada smo zadnji put vidjeli da su muslimani spremni priznati svoje greške i osuditi one među njima koji čine nasilje? Ako je takvih osuda i bilo, kao što je slučaj sa osudama zločina ISIL-a, one su vrlo često za mnoge među njima, ali naravno ne za sve, bile iznuđene pritiskom svjetskih sila, strahom od posljedica i često praćene različitim relativizacijama zločina. Niko više od muslimana ne govori o jedinstvu a forsira razlike. Imate čitave skupine među muslimanima koji sve što je drugačije smatraju neprijateljskim, ne prihvataju bilo kakav pluralizam misli čak unutar muslimanskog korpusa, ali se kunu u muslimansko jedinstvo. Pozivajući se na sunnet, praksu Poslanika (a.s.) i prvih generacija muslimana oni su oživjeli najgori duh džahilijjeta.

Muslimani na provokacije reaguju, prisjetimo se samo reakcija na karikature Poslanika, a.s., na način na koji bi reagovali predislamski Arapi: agresivno, žrtvujući sve samo kako bi sačuvali svoju umišljenju čast (tzv. šeref) koja je bila imaginarni konstrukt razvijen unutar društvene dinamike plemena. Daleko je ta reakcija bila od one kojoj muslimani vjeruju da je Uzvišeni Bog preko Poslanika podučio u džahilijjetu ogrezle stanovnike Arabije. U Kur`anu čitamo: „ A kada ih pozoveš na pravi put oni ne čuju, vidiš ih kako u tebe zure ali oni ne vide. A ti se drži oprosta, pozivaj na dobro i kloni se neznalica (džahila)“ (El-Araf 198-199.). U drugom mjestu u Kur`anu Bog poziva hirovite Arape da odustanu od začaranog kruga osvete i da otrpe i oproste (Kur`an, An-Nahl: 128-129.), te da prvi učine dobro djelo prema onima s kojima su u neprijateljstvu kako bi ih pretvorili u „bliske prijatelje“(Kur`an, Fusilet: 34).

Pravdi na volju, bilo je među muslimanima koji su na tragovima mišljenja Sejida Kutuba počeli govoriti o tome kako su muslimanska društva ustvari džahilijjetska ali je većina njih došla samo do zaključka kako su ta društva a samim time i oni koji u njima žive prestali biti vjernici jer ne sude po „Božijim zakonima“.

Pokleknuli u borbi
Mnogi od onih koji su se borili protiv džahilijjetske ideologije nisu vidjeli da su ustvari zagovarali da jednu ideologiju zamijene drugom. Boreći se protiv džahilijjeta samo su ga ojačali i produbili ga među muslimanima. Borili su se za slobodu ljudi protiv navodne tiranije a da nisu vidjeli da su i sami postajali tirani. Govorili su da ljudi ne treba da služe jedni drugima, da ne vladaju ljudi nad ljudima nego da njima vlada njihov Stvoritelj. Ali kada su se upuštali u realizaciju te svoje ideologije onda su oni sami sebe proglašavali „advokatima Božijim na zemlji“. Oni su ljudima tumačili šta Bog od njih traži i nisu se libili koristiti silu kako bi nas vratili u „okrilje Božije milosti“.

Iako su javno zagovarali i branili teokratiju, ustvari su nam nudili klerokratiju i ne samo u smislu da nekog imaginarnog sveštenstva kao nikada definisanog kruga ljudi s jasim članstvom, nego puku vladavinu onih koji se uvjere da djeluju u ime Boga.

Štaviše, u klasičnoj islamskoj misli, sam pojam džehl i nije bio razumijevan kao neznajne, nego iluzija znanja, barem se to može razumjeti iz pisanja Ali bin Muhamed bin Ali el-Džurdžanija u njegovom djelu Et-Tarifat (Definicije). To je utoliko bitnije što, kada bolje razmislimo, iluzija znanja je gora i opasnija od neznanja. Da je džehl nezanje neznalice bi znale da nešto ne znaju pa bi tragali za spoznajom i prije ili kasnije se iz tog svog stanja izvukli. Ovako, džahil je uvjeren da zna, ili da zna onoliko koliko misli da mu je dovoljno, i zato je sam sebi zatvorio vrata spoznaje.

Zato je jedini izlaz iz neznanja da čovjek sumnja u svoje znanje i da ne bude slijepo ubijeđen u to da sve zna , nego da uvijek traga za istinom. Priznanje neznanja je vrhunac znanja. A za muslimanski svijet bi suočavanje sa modernim džahilijjetom mogao biti prvi korak ka izlasku iz opće krize.
User avatar
zagortenej
Posts: 3903
Joined: 22/04/2013 13:27
Location: Arš

#2 Re: Živi li muslimanski svijet novi 'džahilijjet'?

Post by zagortenej »

odličan tekst :thumbup:
Zato je jedini izlaz iz neznanja da čovjek sumnja u svoje znanje i da ne bude slijepo ubijeđen u to da sve zna , nego da uvijek traga za istinom. Priznanje neznanja je vrhunac znanja. A za muslimanski svijet bi suočavanje sa modernim džahilijjetom mogao biti prvi korak ka izlasku iz opće krize.
User avatar
Chmoljo
Administrativni siledžija u penziji
Posts: 45218
Joined: 05/06/2008 03:41
Location: i vukove stid reći odakle sam...

#3 Re: Živi li muslimanski svijet novi 'džahilijjet'?

Post by Chmoljo »

svoje zagore, sumnja u svoje znanje. ne tuđe.
User avatar
zagortenej
Posts: 3903
Joined: 22/04/2013 13:27
Location: Arš

#4 Re: Živi li muslimanski svijet novi 'džahilijjet'?

Post by zagortenej »

naravno, svaki dan nešto novo naučim i radim update starog.
Last edited by zagortenej on 05/01/2017 09:25, edited 1 time in total.
User avatar
MisterNo1
Posts: 882
Joined: 23/01/2014 10:22

#5 Re: Živi li muslimanski svijet novi 'džahilijjet'?

Post by MisterNo1 »

ja kao musliman uvek sam sumnjao u svoje znanje.
User avatar
piupiu
Posts: 16347
Joined: 05/01/2008 05:08

#6 Re: Živi li muslimanski svijet novi 'džahilijjet'?

Post by piupiu »

Jako dobar tekst - i prilično univerzalan - iako se naizgled bavi samo jednim kulturološkim fenomenom. Sve ovo čovjek može danas primijeniti na kulturu Interneta i na tzv. 'informacijsko doba', nevjerovatno je kako neke teme ostaju aktuelne.
tlr
Posts: 665
Joined: 19/02/2015 11:06

#7 Re: Živi li muslimanski svijet novi 'džahilijjet'?

Post by tlr »

piupiu wrote:Jako dobar tekst - i prilično univerzalan - iako se naizgled bavi samo jednim kulturološkim fenomenom. Sve ovo čovjek može danas primijeniti na kulturu Interneta i na tzv. 'informacijsko doba', nevjerovatno je kako neke teme ostaju aktuelne.
I meni je to palo za oko.
Ako smo već bili u tom vremenu (i to ne jednom), može se špekulirati hoćemo li kao ljudska vrsta (još jednom) uspjeti pronaći izlaz iz ovog belaja i kako?
Za razliku od onog vremena - plemena i izolovanih zajednica, danas smo svi povezani, a džahilijjet nije stanje u kojem se nalaze tamo neka plemena. U igri su sada milijarde međusobno povezanih ljudi.

Meni je fascinantno da smo kao bića sposobni spoznati pogubnost stanja u kojem jesmo, te da imamo zabilježena iskustva takvih stanja i prelaznih procesa, a da smo istovremeno nesposobni da iz tog stanja izađemo.
Poput zeca smo pred upaljenim farovima.

Samo nas čudo može spasiti.

Možda bi najveće čudo bilo da u neka doba skontamo da nam čudo uopšte ne treba.
User avatar
arzuhal
Posts: 20826
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#8 Re: Živi li muslimanski svijet novi 'džahilijjet'?

Post by arzuhal »

Chmoljo wrote:svoje zagore, sumnja u svoje znanje. ne tuđe.
Image
User avatar
Chmoljo
Administrativni siledžija u penziji
Posts: 45218
Joined: 05/06/2008 03:41
Location: i vukove stid reći odakle sam...

#9 Re: Živi li muslimanski svijet novi 'džahilijjet'?

Post by Chmoljo »

zagortenej wrote:naravno, svaki dan nešto novo naučim i radim update starog.
nije to tvoj MO. nemoj da se lažemo :D
User avatar
zagortenej
Posts: 3903
Joined: 22/04/2013 13:27
Location: Arš

#10 Re: Živi li muslimanski svijet novi 'džahilijjet'?

Post by zagortenej »

Chmoljo wrote:
zagortenej wrote:naravno, svaki dan nešto novo naučim i radim update starog.
nije to tvoj MO. nemoj da se lažemo :D
ima osim foruma još MO :D

on topic:
iz uvodnog posta saznadoh za zanimljivu definiiju džahilijeta. mislim da Arapi nisu bili toliko nazadni prije islama koliko se to želi predstaviti, da su zakopavali žensku djecu, da žene nisu imale nikakva prava i sl.
tlr
Posts: 665
Joined: 19/02/2015 11:06

#11 Re: Živi li muslimanski svijet novi 'džahilijjet'?

Post by tlr »

Zar danas u muslimanskom svijetu (selafističkom - koji tvrdi da je najdosljedniji u interpretaciji vjere) nemamo primjere da roditelji vlastitu djecu (mušku i žensku) opasuju dinamitom i raznose?
Zar se danas u cijelom svijetu vlastita djeca (odn. njihova budućnost) ne žrtvuju zarad profita malog broja ljudi?

Nije li danas sloboda oduzeta ne samo ženama, nego i muškarcima? Diljem svijeta, pa tako i u muslimanskom svijetu?

Je li danas trend da se u dijelu muslimanskog svijeta reducira sloboda vjere - i nameće samo jedna beživotna, formalna i isključiva tribalna interpretacija vjere i boga, koja svoju snagu crpi iz sukoba i širenja zla i mržnje spram drugih?

Postaje li taj trend sve popularniji i u ostatku svijeta. Gubimo li slobodu (interpretacije) poimanja istine, smisla života?

Samo da se razumijemo, ja sam nevjernik - pa me ovi problemi teoretski ne bi trebali ticati :mrgreen: , ali pošto živim u svijetu religijskih i drugih ideja - smatram da se ova tema tiče svih.

Puno je pitanja pred nama.
dadinjo33
Posts: 1748
Joined: 10/08/2016 18:41

#12 Re: Živi li muslimanski svijet novi 'džahilijjet'?

Post by dadinjo33 »

Svaka čast Jusiću. Hirurški precizno je dijagnosticirao i opisao prepoznatljive i sveprisutne džahilske obrasce ponašanja islamskih tribalista. "Klerokratija umjesto nominalne teokratije". :thumbup:
zijancer
Posts: 4749
Joined: 03/08/2004 20:52
Location: 39

#13 Re: Živi li muslimanski svijet novi 'džahilijjet'?

Post by zijancer »

nesto kao braća jusufa a.s., kada dosavsi pred njega pokusavaju da mu objasne koliko je vazno dijeliti milostinju
User avatar
raoul duke
Posts: 1677
Joined: 02/04/2011 20:41

#14 Re: Živi li muslimanski svijet novi 'džahilijjet'?

Post by raoul duke »

TLR wrote:
Zato je jedini izlaz iz neznanja da čovjek sumnja u svoje znanje i da ne bude slijepo ubijeđen u to da sve zna , nego da uvijek traga za istinom. Priznanje neznanja je vrhunac znanja. A za muslimanski svijet bi suočavanje sa modernim džahilijjetom mogao biti prvi korak ka izlasku iz opće krize.
Ako budes tragao za istinom prestat ces biti vjernik :roll: Malo logike nije na odmet decki
lacrima
Posts: 954
Joined: 29/07/2012 18:12

#15 Re: Živi li muslimanski svijet novi 'džahilijjet'?

Post by lacrima »

Za čitav svijet se ne bih složio. Živimo u fantastičnom dobu, svake godine nauka dostigne nevjerovatne domete. Ljudi se bave naukom više nego ikada.
S druge strane, muslimani žive u najmračnijem dobu ikad.
User avatar
Connaisseur Karlin
Posts: 20595
Joined: 31/01/2016 16:16

#16 Re: Živi li muslimanski svijet novi 'džahilijjet'?

Post by Connaisseur Karlin »

TLR wrote:
Živi li muslimanski svijet novi 'džahilijjet'?

Muslimanski svijet danas liči onom u kojem se Poslanik islama rodio i kojeg je svojom misijom pokušavao promijeniti.

Piše:
Muhamed Jusić

Muslimanski svijet danas više liči onom svijetu u kojem se Poslanik islama (a.s.) rodio i kojeg je svojom misijom pokušavao promijeniti. Taj period se u islamskoj tradiciji naziva džahilijjet ili period neznanja i neznaboštva.

Ustvari, Karen Amstrong ima jedno drugačije tumačenje ne samo pojma džahilijjet nego i toga što je misija poslanika Muhameda (a.s.) predstavljala i na koji je način dokinula taj mračni period u historiji Arabije. U njenoj knjizi „Polja krvi, religija i historija nasilja“, ona piše:

„Muslimani tradicionalno nazivaju predislamski period džahilijjet, koji se uobičajeno prevodi kao `vrijeme neznanja`. Ali, izvorno značenje korijena DŽ-H-L jeste `plahovitost` ili `razdražljivost` oštra osjetljivost na čast i prestiž, pretjerana arogancija te, iznad svega, hronična sklonost ka nasilju i osveti.“

Fundamentalna poruka Kur`ana nije bila neka nova nejasna doktrina, kao ona koja je razdirala Bizant, već prosto jedan „podsjetnik“, piše Amstrong, o onome što čini pravedno društvo, a što je dovodilo u izazov strukturalno nasilje koje je nastajalo u Mekki: da je pogrešno gomilati privatno bogatstvo, a dobro dijeliti svoje bogatstvo sa siromašnim i ranjivim, prema kojima se mora odnositi pravično i s poštovanjem. Muslimani su sačinjavali ummet, jednu zajednicu koja je osiguravala alternativu pohlepi i sistemskoj nepravdi mekanskog kapitalizma. Naposljetku će religija Muhamedovih (a.s.) sljedbenika biti nazvana islam, zato jer je zahtijevala da se pojedinci predaju svojim cijelim bićem Allahu. Muslim je bio jednostavno muškarac ili žena koji bijahu učinili tu predaju. Ali, u početku nova vjera se nazivala tezekka, riječju koja se može okvirno prevesti kao pročišćenje. Umjesto gomilanja bogatstva i zanemarivanja teškog stanja siromašnih, muslimani su podsticani da preuzmu odgovornost jedni za druge i nahrane oskudne, čak i onda kada su sami bili gladni. Plahovitost džahilijjeta su zamijenili tradicionalnom arapskom vrlinom hilm - popustljivost, strpljivost i blagost.

Brinući o ranjivima, oslobađajući robove i obavljajući mala djela ljubaznosti svakoga dana, pa i sata, vjerovali su da će postepeno steći pouzdan, milosrdan duh i očistiti se od sebičnosti. Za razliku od pripadnika plemena koji su uzvraćali nasilnički i na najmanju provokaciju, muslimani ne smiju uzvraćati, već osvetu prepustiti Allahu, dosljedno se odnoseći prema svima drugima s blagošću i ljubaznošću.

Povratak u neznanje
Današnji muslimani su uvjereni u to da je doba džahilijjeta iza njih, ali kada bi imali dovoljno intelektualne hrabrosti da sagledaju realnost svijeta u kojem žive shvatili bi da su se, iako ih je njihov Poslanik tako često na to upozoravao, vratili u period džahilijjeta. Taj novi džahilijjet ummeta nije samo u tome da su zapostavili učenje, ne samo ono vjersko nego opću učenost, intelektualizam, žeđ za spoznajom kao takvom, što je očito na svim parametrima društvenog razvoja njihovih društva. Taj novi džahilijjet se ogleda u njihovoj hirovitosti i isključivosti prema svemu drugačijem, unutrašnjim sukobima i nesposobnosti da upravljaju svojim razlikama. Ponovo je u dijelovima ummeta, te globalne zajednice muslimana trijumfovao tribalistički duh džahilijjeta kojeg je islam bio oplemenio i iznad kojeg ih je pokušao uzdići. Ponovo je među njima zavladala ona negativna asabijja o kojoj je pisao veliki Ibn Khaldun u Muqaddimah-i. To je ona asabijja koja koja se referirala na opću solidarnost, osjećaj jedinstva i pripadanja kao osnov društvenog života da bi se vremenom transformisala u slijepu odanost sve manjim i manjim skupinama i partikularnim identitetima koji sve izvan tog kruga smatraju drugim i samim time neprijateljskim. To je trijumf tribalizacije svijesti, dominacija emotivnih i refleksnih reakcija nad razumom, logikom i mudrosti.

Opet su se neki muslimani vratili onom džahilijjetskom pravilu „pomozi svome bratu kada mu se čini nasilje ali i kada je on nasilnik“. Kada smo zadnji put vidjeli da su muslimani spremni priznati svoje greške i osuditi one među njima koji čine nasilje? Ako je takvih osuda i bilo, kao što je slučaj sa osudama zločina ISIL-a, one su vrlo često za mnoge među njima, ali naravno ne za sve, bile iznuđene pritiskom svjetskih sila, strahom od posljedica i često praćene različitim relativizacijama zločina. Niko više od muslimana ne govori o jedinstvu a forsira razlike. Imate čitave skupine među muslimanima koji sve što je drugačije smatraju neprijateljskim, ne prihvataju bilo kakav pluralizam misli čak unutar muslimanskog korpusa, ali se kunu u muslimansko jedinstvo. Pozivajući se na sunnet, praksu Poslanika (a.s.) i prvih generacija muslimana oni su oživjeli najgori duh džahilijjeta.

Muslimani na provokacije reaguju, prisjetimo se samo reakcija na karikature Poslanika, a.s., na način na koji bi reagovali predislamski Arapi: agresivno, žrtvujući sve samo kako bi sačuvali svoju umišljenju čast (tzv. šeref) koja je bila imaginarni konstrukt razvijen unutar društvene dinamike plemena. Daleko je ta reakcija bila od one kojoj muslimani vjeruju da je Uzvišeni Bog preko Poslanika podučio u džahilijjetu ogrezle stanovnike Arabije. U Kur`anu čitamo: „ A kada ih pozoveš na pravi put oni ne čuju, vidiš ih kako u tebe zure ali oni ne vide. A ti se drži oprosta, pozivaj na dobro i kloni se neznalica (džahila)“ (El-Araf 198-199.). U drugom mjestu u Kur`anu Bog poziva hirovite Arape da odustanu od začaranog kruga osvete i da otrpe i oproste (Kur`an, An-Nahl: 128-129.), te da prvi učine dobro djelo prema onima s kojima su u neprijateljstvu kako bi ih pretvorili u „bliske prijatelje“(Kur`an, Fusilet: 34).

Pravdi na volju, bilo je među muslimanima koji su na tragovima mišljenja Sejida Kutuba počeli govoriti o tome kako su muslimanska društva ustvari džahilijjetska ali je većina njih došla samo do zaključka kako su ta društva a samim time i oni koji u njima žive prestali biti vjernici jer ne sude po „Božijim zakonima“.

Pokleknuli u borbi
Mnogi od onih koji su se borili protiv džahilijjetske ideologije nisu vidjeli da su ustvari zagovarali da jednu ideologiju zamijene drugom. Boreći se protiv džahilijjeta samo su ga ojačali i produbili ga među muslimanima. Borili su se za slobodu ljudi protiv navodne tiranije a da nisu vidjeli da su i sami postajali tirani. Govorili su da ljudi ne treba da služe jedni drugima, da ne vladaju ljudi nad ljudima nego da njima vlada njihov Stvoritelj. Ali kada su se upuštali u realizaciju te svoje ideologije onda su oni sami sebe proglašavali „advokatima Božijim na zemlji“. Oni su ljudima tumačili šta Bog od njih traži i nisu se libili koristiti silu kako bi nas vratili u „okrilje Božije milosti“.

Iako su javno zagovarali i branili teokratiju, ustvari su nam nudili klerokratiju i ne samo u smislu da nekog imaginarnog sveštenstva kao nikada definisanog kruga ljudi s jasim članstvom, nego puku vladavinu onih koji se uvjere da djeluju u ime Boga.

Štaviše, u klasičnoj islamskoj misli, sam pojam džehl i nije bio razumijevan kao neznajne, nego iluzija znanja, barem se to može razumjeti iz pisanja Ali bin Muhamed bin Ali el-Džurdžanija u njegovom djelu Et-Tarifat (Definicije). To je utoliko bitnije što, kada bolje razmislimo, iluzija znanja je gora i opasnija od neznanja. Da je džehl nezanje neznalice bi znale da nešto ne znaju pa bi tragali za spoznajom i prije ili kasnije se iz tog svog stanja izvukli. Ovako, džahil je uvjeren da zna, ili da zna onoliko koliko misli da mu je dovoljno, i zato je sam sebi zatvorio vrata spoznaje.

Zato je jedini izlaz iz neznanja da čovjek sumnja u svoje znanje i da ne bude slijepo ubijeđen u to da sve zna , nego da uvijek traga za istinom. Priznanje neznanja je vrhunac znanja. A za muslimanski svijet bi suočavanje sa modernim džahilijjetom mogao biti prvi korak ka izlasku iz opće krize.
Procitala sam knjigu doticne Karen Armstrong, ali iman primjedbu : ona nije dovoljno uradila istrazivanje i analizu pred-islamskog perioda
Kao i svaki autor vlastite knjige,ima pravo i treba iznjeti vlastiti zakljucke,ali sa pojeidnim njenim stavovima ne dijelim misljenje, ali cijenim njen rad.
User avatar
TDK-90
Posts: 1211
Joined: 26/02/2012 12:15

#17 Re: Živi li muslimanski svijet novi 'džahilijjet'?

Post by TDK-90 »

Prije da je ovo doba fitne nego dzahilijeta :-?
User avatar
fatamorgana
Posts: 26857
Joined: 16/02/2010 22:35
Location: došao je tiho i ušao u .... banoviće

#18 Re: Živi li muslimanski svijet novi 'džahilijjet'?

Post by fatamorgana »

dadinjo33 wrote:Svaka čast Jusiću. Hirurški precizno je dijagnosticirao i opisao prepoznatljive i sveprisutne džahilske obrasce ponašanja islamskih tribalista. "Klerokratija umjesto nominalne teokratije". :thumbup:
Zanimljivo je da ovakva tema dosad nije našla na odziv forumskog vjerskog korpusa, preispitivanje vlastitih obrazaca zahtijeva suočavanje sa vlastitim odrazom u ogledalu ....
tlr
Posts: 665
Joined: 19/02/2015 11:06

#19 Re: Živi li muslimanski svijet novi 'džahilijjet'?

Post by tlr »

U čemu je problem? Vjera isključila sposobnost introspekcije ili je posrijedi nedostatak smjelosti?
Vjerovatno se ovakva pitanja doživljavaju kao provokacija. Nije mi namjera vrijeđati i provocirati sukobe, jer sam nemam problem diskutovati o bilo kojoj temi, a koliko god bolna bila.

Nije olmajti uveo i raširio ideju islama (ideju o miru, pravdi i solidarnosti) niti je uveo novi džahilijjet već su to učinili ljudi ... vjernici.

Uvjeren sam da će Islam, zbog brojnosti uleme i tragedije kroz koju prolaze odn. neki derivat islama učestvovati u kreiranju nove ideje o jednosti mnoštva, zasnovane na dokazima i logici, odn. na znanju, pravdi i solidarnosti.

Neke bazične ideje islama, ali i kršćanstva, pored ostalih ideja će sasvim sigurno biti neraskidivi dio tog novog konačnog globalnog rješenja... i držaće vodu sve dok se i taj koncept ne pretvori u svoju suprotnost odn. puku formu i dogmu.

Čudan je vakat došao čim o tome piše džahil sa dna kace, a vjernici šute.
Sve se tumbe okrenulo.
Last edited by tlr on 22/01/2017 15:32, edited 1 time in total.
User avatar
fatamorgana
Posts: 26857
Joined: 16/02/2010 22:35
Location: došao je tiho i ušao u .... banoviće

#20 Re: Živi li muslimanski svijet novi 'džahilijjet'?

Post by fatamorgana »

TLR wrote:
....Čudan je vakat došao čim o tome piše džahil sa dna kace, a vjernici šute.
Sve se tumbe okrenulo.
Ti si novi ovdje?

Ma, u vezi tumbe preokrenutih vrijednosti poslije Yuge evo nam i Kali Yuge! :wink:
tlr
Posts: 665
Joined: 19/02/2015 11:06

#21 Re: Živi li muslimanski svijet novi 'džahilijjet'?

Post by tlr »

fatamorgana wrote:
TLR wrote:
....Čudan je vakat došao čim o tome piše džahil sa dna kace, a vjernici šute.
Sve se tumbe okrenulo.
Ti si novi ovdje?

Ma, u vezi tumbe preokrenutih vrijednosti poslije Yuge evo nam i Kali Yuge! :wink:
Nisam upoznat sa tim Kali Yugom, pa rekoh da pogledam
A discourse by Markandeya in the Mahabharata identifies some of the attributes of Kali Yuga. In relation to rulers, it lists:
Rulers will become unreasonable: they will levy taxes unfairly.
Rulers will no longer see it as their duty to promote spirituality, or to protect their subjects: they will become a danger to the world.
People will start migrating, seeking countries where wheat and barley form the staple food source.
"At the end of Kali-yuga, when there exist no topics on the subject of God, even at the residences of so-called saints and respectable gentlemen of the three higher varnas [guna or temperament] and when nothing is known of the techniques of sacrifice, even by word, at that time the Lord will appear as the supreme chastiser." (Srimad-Bhagavatam (2.7)
With regard to human relationships, Markandeya's discourse says:
Avarice and wrath will be common. Humans will openly display animosity towards each other. Ignorance of dharma will occur.
People will have thoughts of murder with no justification and will see nothing wrong in that.
Lust will be viewed as socially acceptable and sexual intercourse will be seen as the central requirement of life.
Sin will increase exponentially, while virtue will fade and cease to flourish.
People will take vows and break them soon after.
People will become addicted to intoxicating drinks and drugs.
Gurus will no longer be respected and their students will attempt to injure them. Their teachings will be insulted, and followers of Kama will wrest control of the mind from all human beings.
Brahmans will not be learned or honored, Kshatriyas will not be brave, Vaishyas will not be just in their dealings.
Fakat ojužilo. WTF. Koji me klinac tjerao da ovo otvaram... :mrgreen:

Ja sam ipak optimista.
User avatar
fatamorgana
Posts: 26857
Joined: 16/02/2010 22:35
Location: došao je tiho i ušao u .... banoviće

#22 Re: Živi li muslimanski svijet novi 'džahilijjet'?

Post by fatamorgana »

Reko' ti ja ....
User avatar
zagortenej
Posts: 3903
Joined: 22/04/2013 13:27
Location: Arš

#23 Re: Živi li muslimanski svijet novi 'džahilijjet'?

Post by zagortenej »

Očito da živi.

Islamske vrijednosti se više poštuju u Irskoj nego u islamskim zemljama

https://www.klix.ba/vijesti/svijet/isla ... /170130113
User avatar
insomnia78
Posts: 61961
Joined: 03/04/2011 14:43

#24 Re: Živi li muslimanski svijet novi 'džahilijjet'?

Post by insomnia78 »

Sve blagodeti bez rigoroznih pravila. Kome jos treba religija
User avatar
fatamorgana
Posts: 26857
Joined: 16/02/2010 22:35
Location: došao je tiho i ušao u .... banoviće

#25 Re: Živi li muslimanski svijet novi 'džahilijjet'?

Post by fatamorgana »

zagortenej wrote:Očito da živi.

Islamske vrijednosti se više poštuju u Irskoj nego u islamskim zemljama

https://www.klix.ba/vijesti/svijet/isla ... /170130113
Dovoljno je vidjeti i kod nas ovaj posljeratni deklarativni Islam, a zemlja grca u nepoštenju, krađi, nepravdi i nejednakosti.
Post Reply