Žilić: Želim u BiH investirati 5 milijardi eura

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderator: anex

Locked
User avatar
OldMayor
Posts: 2999
Joined: 30/10/2013 11:21

#226 Re: Ivan Žilić, bosanski milijarder

Post by OldMayor »

Pa nisam ni ja nekakav teoreticar zavjera i slicnih gluposti. Ali valjda nam je svima jasno da naftasima nije u cilju da imamo efikasna auta koja nece trositi gorivo.

Ja sam mozda pogrijesio kad sam optuzio auto industriju, ali i oni su tu uvezani. I sigurno su ogromni lobiji u pitanju. A i zasto pokretati ponovo nesto i zakaciti se sa svima.

Naravno da trenutno nije ekonomski isplativo, jer veoma mali broj firmi radi na tome. Kad bi krenula masovna proizvodnja, automatski bi i cijene automobila i dijelova pali.

Nije tacno da bi se morao toliko puniti. Evo gledam Tesline modele, sa baterijom 85kWh, moze se preci 480 kilometara, prosjecnom brzinom 90km/h. Znaci mozes iz Sarajeva otici u Makarsku i vratiti se bez punjenja. I jos garancija na bateriju 8 godina. Tu postoji problem vremena punjenja naravno, ali i to se da rijesiti, stavis ne znam 2-3 baterije i eto. Pa ni sa ovim autima nisi neovisan. I mobitele punimo. Laptope. Pa zivimo. A ni gorivo samo nece doci u rezervar.
User avatar
OldMayor
Posts: 2999
Joined: 30/10/2013 11:21

#227 Re: Ivan Žilić, bosanski milijarder

Post by OldMayor »

Alfons Kauders wrote:baterija 100-150 kilometara na ovim najnovijim... sat punjenja na brzom punjacu spunkuracampera, ali na obicnom (kuca) to je 5-6 sati... dakle do bola neprakticno za vecinu ljudi

sto se tice pouzdanosti - motor jeste jednostavniji, ali baterije nisu... i za razliku od benzina vremenom gube kapacitet, tako da ih nakon nekoliko godina valja mijenjati... znam da je u britaniji ispao cirkus cini mi se za onaj nissan leaf... pet godina i valja mijenjati baterije, a battery pack 5000 funti...

neki proizvodjaci uopste ne prodaju baterije s autom, vec ih iznajmljuju korisnicima... i to ujedno objasnjava sto necete naci puno polovnjaka na elektricni pogon - jer niko nije lud da uzme satranog priusa za pet milja kad jos toliko valja dati za servis i nove baterije

nema zavjera, ko i obicno... samo fizika i ekonomija :D
Jbg i ja sam kompjuter '99 platio 2500 KM, a danas taj kompjuter nema nikakvu vrijednost, ali bas nikakvu. Jedino eto metale iz njeg izvuc kolko se moze dobit.

I golf 2 je nekad bio 15000 KM.

E isto tako da se vise posvetilo električnim autima i da je na tome bio naglasak, mislis da bi ta baterija danas kostala toliko. Ja sam siguran da ne bi.
detroit-mercy
Posts: 16185
Joined: 07/04/2009 16:54
Location: povis jajca

#228 Re: Ivan Žilić, bosanski milijarder

Post by detroit-mercy »

OldMayor wrote:Pa nisam ni ja nekakav teoreticar zavjera i slicnih gluposti. Ali valjda nam je svima jasno da naftasima nije u cilju da imamo efikasna auta koja nece trositi gorivo.

Ja sam mozda pogrijesio kad sam optuzio auto industriju, ali i oni su tu uvezani. I sigurno su ogromni lobiji u pitanju. A i zasto pokretati ponovo nesto i zakaciti se sa svima.

Naravno da trenutno nije ekonomski isplativo, jer veoma mali broj firmi radi na tome. Kad bi krenula masovna proizvodnja, automatski bi i cijene automobila i dijelova pali.

Nije tacno da bi se morao toliko puniti. Evo gledam Tesline modele, sa baterijom 85kWh, moze se preci 480 kilometara, prosjecnom brzinom 90km/h. Znaci mozes iz Sarajeva otici u Makarsku i vratiti se bez punjenja. I jos garancija na bateriju 8 godina. Tu postoji problem vremena punjenja naravno, ali i to se da rijesiti, stavis ne znam 2-3 baterije i eto. Pa ni sa ovim autima nisi neovisan. I mobitele punimo. Laptope. Pa zivimo. A ni gorivo samo nece doci u rezervar.
Rekoh necu vise ali moram :D , koliko kostaju Teslini modeli i ko moze da ih vozi, koja je cijena baterije i tezina baterije :D i da li bi ti bio spreman da platis tako visoku cijenu ti i vecina ljudi u svijetu. Tesla je skupa za Amerikance da ne pricamo o drugim. I varas se ako mislis da mali broj firmi radi na ovome, zacudio bi se kako veliki broj firmi radi na ovome, samo tehnologija jos nije za siroke narodne mase, po cijeni.
Naftase boli kurac (nije bas da ih boli ali nije ni neki big deal), sve vise je plastike u autima, sta mislis od cega se dobija plastik, guma i ostalo?
I glede novatorija, pa da nema novatorija, mi bi se jos vozili na volovskim kolima ili na parnjacama :D . Jer sto bi ugljari dozvolili bilo kome da im hebe business sa ugljem :D . Sad se stvarno ispisujem.
User avatar
OldMayor
Posts: 2999
Joined: 30/10/2013 11:21

#229 Re: Ivan Žilić, bosanski milijarder

Post by OldMayor »

Razumijem te ja.

Ali samo hocu da kazem, ako smo mogli napraviti ovakve automobile pristupacnim narodnim masama, mozemo i elektricne - da ima volje.

Ako smo mogli kompjutere koji su sjecam se prije rata bili pojam za firmu da ga ima. Znaci jedna firma ima kompjuter to je bilo wow, a sad ga svako u dzepu ima.

Izvini, ali ja necu da vjerujem da se to nije moglo uraditi i sa električnim automobilima - da je bilo volje.
User avatar
karanana
Posts: 47502
Joined: 26/02/2004 00:00

#230 Re: Ivan Žilić, bosanski milijarder

Post by karanana »

rekoste da se vise nafte potrosi u hemijskoj i slicnim industrijama nego na pumpama i za pogon automobila i drugih masina. taj me je podatak iznenadio jer ja sam mislio da se vecina trosi za pogone.

koliko se nafte u procentima trosi kao pogonsko gorivo za automobile i slicne stvari?
detroit-mercy
Posts: 16185
Joined: 07/04/2009 16:54
Location: povis jajca

#231 Re: Ivan Žilić, bosanski milijarder

Post by detroit-mercy »

OldMayor wrote:Razumijem te ja.

Ali samo hocu da kazem, ako smo mogli napraviti ovakve automobile pristupacnim narodnim masama, mozemo i elektricne - da ima volje.

Ako smo mogli kompjutere koji su sjecam se prije rata bili pojam za firmu da ga ima. Znaci jedna firma ima kompjuter to je bilo wow, a sad ga svako u dzepu ima.

Izvini, ali ja necu da vjerujem da se to nije moglo uraditi i sa električnim automobilima - da je bilo volje.
E jebiga, da je bilo volje mi bi onda trebali svi da se vozimo ne u automobilima nego u letecim autima :D . Ispis.
User avatar
OldMayor
Posts: 2999
Joined: 30/10/2013 11:21

#232 Re: Ivan Žilić, bosanski milijarder

Post by OldMayor »

detroit-mercy wrote:
OldMayor wrote:Razumijem te ja.

Ali samo hocu da kazem, ako smo mogli napraviti ovakve automobile pristupacnim narodnim masama, mozemo i elektricne - da ima volje.

Ako smo mogli kompjutere koji su sjecam se prije rata bili pojam za firmu da ga ima. Znaci jedna firma ima kompjuter to je bilo wow, a sad ga svako u dzepu ima.

Izvini, ali ja necu da vjerujem da se to nije moglo uraditi i sa električnim automobilima - da je bilo volje.
E jebiga, da je bilo volje mi bi onda trebali svi da se vozimo ne u automobilima nego u letecim autima :D . Ispis.
Ti sad pretjera.

Poredis nesto sto je praktico nemoguce sa necim sto je itekako moguce i sto se vec proizvodilo jos prije sto godina. :roll:

Image
First practical electric car, built by Thomas Parker in 1884.
User avatar
Alfons Kauders
Posts: 37199
Joined: 24/09/2004 13:39
Location: Glavni Stan NVZ
Contact:

#233 Re: Ivan Žilić, bosanski milijarder

Post by Alfons Kauders »

OldMayor wrote:Pa nisam ni ja nekakav teoreticar zavjera i slicnih gluposti. Ali valjda nam je svima jasno da naftasima nije u cilju da imamo efikasna auta koja nece trositi gorivo.

Ja sam mozda pogrijesio kad sam optuzio auto industriju, ali i oni su tu uvezani. I sigurno su ogromni lobiji u pitanju. A i zasto pokretati ponovo nesto i zakaciti se sa svima.

Naravno da trenutno nije ekonomski isplativo, jer veoma mali broj firmi radi na tome. Kad bi krenula masovna proizvodnja, automatski bi i cijene automobila i dijelova pali.

Nije tacno da bi se morao toliko puniti. Evo gledam Tesline modele, sa baterijom 85kWh, moze se preci 480 kilometara, prosjecnom brzinom 90km/h. Znaci mozes iz Sarajeva otici u Makarsku i vratiti se bez punjenja. I jos garancija na bateriju 8 godina. Tu postoji problem vremena punjenja naravno, ali i to se da rijesiti, stavis ne znam 2-3 baterije i eto. Pa ni sa ovim autima nisi neovisan. I mobitele punimo. Laptope. Pa zivimo. A ni gorivo samo nece doci u rezervar.
mali problemcic... baterije u tesli su teske oko 450 kila, pa bas i ne mozes staviti jos 2-3 :D a cijena? sitnica, petocifrena - u dolarima...

u biti, samo baterije kostaju kao skoda fabia i teske su kao pola peugeota 208... zato tesla i ima ogroman domet, jer su osim roadstera sve ogromna auta, i preeeeskupaaaaa...

"normalni" auti poput nisana leaf ne mogu preci 480 kilometara, ni trecinu od toga

poredjenje s mobitelima i laptopima ne stoji, ali ni blizu
User avatar
Alfons Kauders
Posts: 37199
Joined: 24/09/2004 13:39
Location: Glavni Stan NVZ
Contact:

#234 Re: Ivan Žilić, bosanski milijarder

Post by Alfons Kauders »

OldMayor wrote:
Alfons Kauders wrote:baterija 100-150 kilometara na ovim najnovijim... sat punjenja na brzom punjacu spunkuracampera, ali na obicnom (kuca) to je 5-6 sati... dakle do bola neprakticno za vecinu ljudi

sto se tice pouzdanosti - motor jeste jednostavniji, ali baterije nisu... i za razliku od benzina vremenom gube kapacitet, tako da ih nakon nekoliko godina valja mijenjati... znam da je u britaniji ispao cirkus cini mi se za onaj nissan leaf... pet godina i valja mijenjati baterije, a battery pack 5000 funti...

neki proizvodjaci uopste ne prodaju baterije s autom, vec ih iznajmljuju korisnicima... i to ujedno objasnjava sto necete naci puno polovnjaka na elektricni pogon - jer niko nije lud da uzme satranog priusa za pet milja kad jos toliko valja dati za servis i nove baterije

nema zavjera, ko i obicno... samo fizika i ekonomija :D
Jbg i ja sam kompjuter '99 platio 2500 KM, a danas taj kompjuter nema nikakvu vrijednost, ali bas nikakvu. Jedino eto metale iz njeg izvuc kolko se moze dobit.

I golf 2 je nekad bio 15000 KM.

E isto tako da se vise posvetilo električnim autima i da je na tome bio naglasak, mislis da bi ta baterija danas kostala toliko. Ja sam siguran da ne bi.
naravno da ne bi, kostala bi malo manje... ali opet bi kostala puno... i nije da se nije ulagalo sve ove godine

tehnologija napreduje, ali nedovoljno brzo... meni je danas u telefonu li-ion ili li-poly baterija, ista tehnologija sam imao prije 14 godina u SE T28 ili u siemensu s35...

prije 15 godina je krenuo prelaz s ni-mh baterija na litijske i od tad do danas... smo na litijskim... napreduju i nisu iste kao prije 15 godina, ali jednostavno nemre sefe, sporo ide... i skupo

skrsene su milijarde u razvoj, svaka firma koja je radila laptope, mobitele i milion drugih stvari je ulozila ogromne pare i opet smo tu gdje jesmo... mozda bi malcice brze islo da se ukljucilo i par kompanija auto industrije, ali nije da se vec nisu skrsile godine i godine, milijarde i milijarde na nove tehnolgije... al protiv fizike se nemre
User avatar
McMoy
Posts: 3871
Joined: 20/09/2009 22:11
Location: tu i tamo

#235 Re: Ivan Žilić, bosanski milijarder

Post by McMoy »

Alfons Kauders wrote:
OldMayor wrote:Pa nisam ni ja nekakav teoreticar zavjera i slicnih gluposti. Ali valjda nam je svima jasno da naftasima nije u cilju da imamo efikasna auta koja nece trositi gorivo.

Ja sam mozda pogrijesio kad sam optuzio auto industriju, ali i oni su tu uvezani. I sigurno su ogromni lobiji u pitanju. A i zasto pokretati ponovo nesto i zakaciti se sa svima.

Naravno da trenutno nije ekonomski isplativo, jer veoma mali broj firmi radi na tome. Kad bi krenula masovna proizvodnja, automatski bi i cijene automobila i dijelova pali.

Nije tacno da bi se morao toliko puniti. Evo gledam Tesline modele, sa baterijom 85kWh, moze se preci 480 kilometara, prosjecnom brzinom 90km/h. Znaci mozes iz Sarajeva otici u Makarsku i vratiti se bez punjenja. I jos garancija na bateriju 8 godina. Tu postoji problem vremena punjenja naravno, ali i to se da rijesiti, stavis ne znam 2-3 baterije i eto. Pa ni sa ovim autima nisi neovisan. I mobitele punimo. Laptope. Pa zivimo. A ni gorivo samo nece doci u rezervar.
mali problemcic... baterije u tesli su teske oko 450 kila, pa bas i ne mozes staviti jos 2-3 :D a cijena? sitnica, petocifrena - u dolarima...

u biti, samo baterije kostaju kao skoda fabia i teske su kao pola peugeota 208... zato tesla i ima ogroman domet, jer su osim roadstera sve ogromna auta, i preeeeskupaaaaa...

"normalni" auti poput nisana leaf ne mogu preci 480 kilometara, ni trecinu od toga

poredjenje s mobitelima i laptopima ne stoji, ali ni blizu

Doskočiće Ivan i ovim problemčićima i zaraditi još 50 milijardi ojrića. :wink: :mrgreen:
User avatar
OldMayor
Posts: 2999
Joined: 30/10/2013 11:21

#236 Re: Ivan Žilić, bosanski milijarder

Post by OldMayor »

Alfons Kauders wrote:naravno da ne bi, kostala bi malo manje... ali opet bi kostala puno... i nije da se nije ulagalo sve ove godine

tehnologija napreduje, ali nedovoljno brzo... meni je danas u telefonu li-ion ili li-poly baterija, ista tehnologija sam imao prije 14 godina u SE T28 ili u siemensu s35...

prije 15 godina je krenuo prelaz s ni-mh baterija na litijske i od tad do danas... smo na litijskim... napreduju i nisu iste kao prije 15 godina, ali jednostavno nemre sefe, sporo ide... i skupo

skrsene su milijarde u razvoj, svaka firma koja je radila laptope, mobitele i milion drugih stvari je ulozila ogromne pare i opet smo tu gdje jesmo... mozda bi malcice brze islo da se ukljucilo i par kompanija auto industrije, ali nije da se vec nisu skrsile godine i godine, milijarde i milijarde na nove tehnolgije... al protiv fizike se nemre
Ma ja se samo pitam, je li ne moze ili nece. Jasno je to meni sve, ali... Cilj je da napravis kupca da ti se vraca i vraca. A ne da kupi proizvod i ode.

Zato i kazem, i dalje imas sijalice koje pregorijevaju iako je moze napraviti da ne pregori, ali nece. Tek sada se pojavljuju neki koji nude takva rjesenja, ali donedavno je svima to predoceno kao nemoguce.

Zbog toga smo mi vjerovatno i uskraceni za mnoge stvari.

Al zato imamo Ivana tu. :mrgreen:
User avatar
Alfons Kauders
Posts: 37199
Joined: 24/09/2004 13:39
Location: Glavni Stan NVZ
Contact:

#237 Re: Ivan Žilić, bosanski milijarder

Post by Alfons Kauders »

OldMayor wrote:
Alfons Kauders wrote:naravno da ne bi, kostala bi malo manje... ali opet bi kostala puno... i nije da se nije ulagalo sve ove godine

tehnologija napreduje, ali nedovoljno brzo... meni je danas u telefonu li-ion ili li-poly baterija, ista tehnologija sam imao prije 14 godina u SE T28 ili u siemensu s35...

prije 15 godina je krenuo prelaz s ni-mh baterija na litijske i od tad do danas... smo na litijskim... napreduju i nisu iste kao prije 15 godina, ali jednostavno nemre sefe, sporo ide... i skupo

skrsene su milijarde u razvoj, svaka firma koja je radila laptope, mobitele i milion drugih stvari je ulozila ogromne pare i opet smo tu gdje jesmo... mozda bi malcice brze islo da se ukljucilo i par kompanija auto industrije, ali nije da se vec nisu skrsile godine i godine, milijarde i milijarde na nove tehnolgije... al protiv fizike se nemre
Ma ja se samo pitam, je li ne moze ili nece. Jasno je to meni sve, ali... Cilj je da napravis kupca da ti se vraca i vraca. A ne da kupi proizvod i ode.

Zato i kazem, i dalje imas sijalice koje pregorijevaju iako je moze napraviti da ne pregori, ali nece. Tek sada se pojavljuju neki koji nude takva rjesenja, ali donedavno je svima to predoceno kao nemoguce.

Zbog toga smo mi vjerovatno i uskraceni za mnoge stvari.

Al zato imamo Ivana tu. :mrgreen:
nemre ba sefe, jednostano nemre :D

tehnologija jos uvijek nije tu, nazalost... uostalom skontaj koliko se ulaze u tu istu tehnologiju? prije 10 godina veina telefona je imala li-ion baterije od 500mah do 700mah, ali im nije trebalo vise, mogli su izdrzati po nekoliko dana, jer se nisu koristili za sve i svasta...

danas telefoni imaju po 2000-3000mah i opet krepu za dan... jebi ga, ja ustanem, skinem telefon s punjaca... i cak da ne pricam vise od 10 minuta dnevno, ne surfam plaho i ne igram se, a opet baterija prazna dok krenem u krevet... jer primim stotinjak mailova dnevno, pa jos ako skype upalim, dropbox se sinhronizira dok radim itd itd... to je golema industrija, milijarda telefona se proda godisnje - i svako ko bi skonto novu tehnologiju pomocu koje bi telefoni izdrzali 10 dana bez punjenja bi postao instant milijarder samo na patentima... i to samo na telefonima, da ne pricamo o svim ostalim uredjajima gdje bi se primjenjivala ista tehnologija, od laptopa i tableta, do slusnih aparata i pametnih satova poput onog novog motorola kurca

al nema hajra...
User avatar
mirsek
Posts: 12838
Joined: 07/05/2010 15:40

#238 Re: Ivan Žilić, bosanski milijarder

Post by mirsek »

OldMayor wrote:
detroit-mercy wrote:
OldMayor wrote:Razumijem te ja.

Ali samo hocu da kazem, ako smo mogli napraviti ovakve automobile pristupacnim narodnim masama, mozemo i elektricne - da ima volje.

Ako smo mogli kompjutere koji su sjecam se prije rata bili pojam za firmu da ga ima. Znaci jedna firma ima kompjuter to je bilo wow, a sad ga svako u dzepu ima.

Izvini, ali ja necu da vjerujem da se to nije moglo uraditi i sa električnim automobilima - da je bilo volje.
E jebiga, da je bilo volje mi bi onda trebali svi da se vozimo ne u automobilima nego u letecim autima :D . Ispis.
Ti sad pretjera.

Poredis nesto sto je praktico nemoguce sa necim sto je itekako moguce i sto se vec proizvodilo jos prije sto godina. :roll:

Image
First practical electric car, built by Thomas Parker in 1884.
Drug, unazad godinama se prave projekti auta na elektricni pogon ali, saudijski naftni lobi u americi koji je sve vrijeme gurao visokopotrosne v6, v8,v10 i v12 motore uz relativno niske cijene goriva za njihovo trziste nije dozvoljavao da ti projekti zazive na trzistu tako sto je jednostavno projekte otkupljivao po visokim cijenama u desetinama i stotinama miliona dolara i poslije ih zakljucavao u ladicu da nikad ne ugledaju svijetlo dana.Tako da je bilo kao sto kazes volje i bez opstrukcije naftnog lobija danas bi svi imali ekonomski isplative elektricne aute koji bi se punili za 15-20 minuta i vozili 200-300 km bez ponovnog punjenja.I to minimum, jer da se bez prepreka razvijao elektricni auto jedno 40-50 godina Bog zna kakva bi elektricna čuda mi danas vozili.
User avatar
McMoy
Posts: 3871
Joined: 20/09/2009 22:11
Location: tu i tamo

#239 Re: Ivan Žilić, bosanski milijarder

Post by McMoy »

U visoko razvijenim industrijskim zemljama (USA, D, Jpn, SouthK...) postoje najmanje 3 vrste inženjera:

- prvi, implementiraju i nadgledaju proizvodnju nekog uređaja, auta isl. (oni su na neki način "fizikalci" :mrgreen: );
- drugi, osmišljavaju i rade na novoj tehnologiji, sljedećoj generaciji nekog proizvoda; (to su oni malo "talentovaniji",
ovdje su u 99% slučajeva uključeni i dizajneri);
- treća, koja razmišlja o cijelim tehnologijama i konceptima za nekih 30-50 godina unaprijed, (ovi su opet u nekom
svom svijetu i skoro da nemaju veze sa stvarnošću).

* Postoje i oni četvrti, u Kini; npr Kina kupi MAGLEV, onda ga rastave do najsitinijeg šarafa, nacrtaju, dodaju par izmjena
i imaju "novu tehnologiju" (k'o Leviske iz Novog Pazara - originalnije od originala :mrgreen: ).

Da bi taj neki električni auto ušao u masovu proizvodnju potrebno je promijeniti cijeli koncept.
Jedan segment tog novog koncepta su "pumpe za gorivo", koje bi u nekom razumnom roku punile nekakve superbrzopunjive baterije ili bi se išlo na neku unifikaciju baterija, koje bi se u veoma kratkom roku mijenjale na tim pumpama...
U glavama tih "dalekomislećih" naučnika već je osmišljeno stotine novih tehnologija, ali se čeka da sazriju neki preduslovi. Npr. ideja o stealth tehnologiji datira još od početka 60-ih (postoje neki crteži prototipa sličnih aviona još za vrijeme Hitlera), ali je proizvodnja istih počela početkom 80-ih kad je poboljšan komp. i kad mu je smanjena veličina, jer je avion takvog oblika bio neupravljiv.

Kao zaključak, mislim da postoje novi koncepti električnih automobila, međutim čeka se njihovo vrijeme koje je bitno uslovljeno zalihama fosilnih goriva. Znamo već da masovna proizvodnja bitno smanjuje cijenu proizvoda, tako da ti auti neće biti toliko skupi kao što su danas. A usput će već smisliti dijelove koji se moraju pokvariti kroz 2, 3 ili 5 godina. :mrgreen:
swanfilter
Posts: 8014
Joined: 06/06/2008 18:52

#240 Re: Ivan Žilić, bosanski milijarder

Post by swanfilter »

detroit-mercy wrote:Eto, on ce dati drzavi kredit i ubirati kamatu :-) , pa moze te pare fino i u banku i da ga glava ne boli, moze kupovati i americke ili njemacke obveznice i da ga glava ne boli. Jok, eto on patriota hoce ko milijarde da ulozi u propale drzave a mi mu ko nedamo :-) .
Nemas ti buraz pojma ... Propale drzave i jesu biznis ...
User avatar
Alfons Kauders
Posts: 37199
Joined: 24/09/2004 13:39
Location: Glavni Stan NVZ
Contact:

#241 Re: Ivan Žilić, bosanski milijarder

Post by Alfons Kauders »

dobro

sve je zavjera

a mi smo budale sto je ne vidimo

imate li jos kakvih argumenata?
User avatar
McMoy
Posts: 3871
Joined: 20/09/2009 22:11
Location: tu i tamo

#242 Re: Ivan Žilić, bosanski milijarder

Post by McMoy »

fdh5zu457 wrote: AJ NE SERI ŠTO BI REKO MOJ PRECENIK DODIK :lol: :lol: :lol:
Opet onaj bolesnik.
Jel' ti to mama na poslu pa se osjećaš zapostavljenim i ugroženim?
User avatar
newlevel
Posts: 1167
Joined: 30/03/2013 23:51

#243 Re: AW: Ivan Žilić, bosanski milijarder

Post by newlevel »

Tacno ne kontam ove trolove.

Sent from my Nokia 3310.
rekla-kazala
Posts: 1308
Joined: 19/10/2013 16:50

#244 Re: Ivan Žilić, bosanski milijarder

Post by rekla-kazala »

U Jutarnjem listu na dvije strane o Žiliću.
Kažu ismijao i namagarčio sve delegacije i goste.
Sad se prosipa pričom kako je spor izgubio zato što se njegovi advokati nisu pojavili na dva termina i onda,.... sjetila se mudra bosanska glOva da advokatska kuća ima osiguranje i da potražuje tu siću od osiguranja.
Novca nema nego ustupa potraživanja cesijom. :roll:
Sve i da je uspio šta iščačkati od osiguranja ( u što čisto sumnjam ) postoje osigurane sume, u Njemačkoj je to ograničeno na minimalnih 250.000 eura po slučaju. Maksimalno milion eura godišnje.
Tako da mu i ta teorija pada u vodu.
http://de.wikipedia.org/wiki/Berufshaft ... w%C3%A4lte
User avatar
kota_pisvir
Posts: 109
Joined: 09/06/2013 20:39

#245 Re: Ivan Žilić, bosanski milijarder

Post by kota_pisvir »

rekla-kazala wrote:U Jutarnjem listu na dvije strane o Žiliću.
Kažu ismijao i namagarčio sve delegacije i goste.
Sad se prosipa pričom kako je spor izgubio zato što se njegovi advokati nisu pojavili na dva termina i onda,.... sjetila se mudra bosanska glOva da advokatska kuća ima osiguranje i da potražuje tu siću od osiguranja.
Novca nema nego ustupa potraživanja cesijom. :roll:
Sve i da je uspio šta iščačkati od osiguranja ( u što čisto sumnjam ) postoje osigurane sume, u Njemačkoj je to ograničeno na minimalnih 250.000 eura po slučaju. Maksimalno milion eura godišnje.
Tako da mu i ta teorija pada u vodu.
http://de.wikipedia.org/wiki/Berufshaft ... w%C3%A4lte
Otkako se Ivan Žilić predstavio kao izumitelj koji zarađuje oko dvije milijarde eura godišnje, više od 50 ljudi iz Hrvatske došlo mu je s prijedlozima za ulaganje. Svi su uvjereni da je blefer. Što je istina?

Priča o nevjerojatnom Ivanu Žiliću, ‘trećem najbogatijem čovjeku u Europi’, poprima dramatičan obrat. Taj Hrvat s njemačkim državljanstvom i luksemburškom adresom, podrijetlom iz Vareša u BiH, koji tvrdi da zarađuje dvije milijarde eura godišnje i da taj novac želi investirati u Hrvatskoj i BiH, čime je privukao neviđenu pozornost medija, javnosti, poslovnih i političkih krugova, čini se da je dobro povukao za nos i namagarčio pola Hrvatske i pola BiH.

Nakon što su mu deseci ljudi povjerovali i doputovali u Luxembourg sa svojim projektima vrijednima po više desetaka, pa i stotina milijuna eura, i nakon što bi on pristao te projekte financirati, a biznismeni napuštali duge i temeljite, ali otvorene i srdačne sastanke sa Žilićem, on bi preko noći reterirao. Sutradan bi se prestao javljati na njihove telefonske pozive. Ili bi im rekao da “to nije ono što su se dogovorili”. Ili bi tvrdio da su ga pokušali prevariti. Najgore je došlo ovih dana.
Neznalice i glupani

Svim tim poslovnim ljudima i političarima koji su mu došli u dobroj vjeri i u novčanoj stisci Žilić se narugao i izvrijeđao ih kao ‘katastrofe’, neznalice, glupane i kriminalce. A razlozi koje je naveo za svoje odustajanje od investicija najčešće su bili potpuno nesuvisli, apsurdni ili jednostavno smiješni.

Što se to dogodilo? Otkud takav preokret? Što je istina o inženjeru Ivanu Žiliću, ima li on uopće novac o kojem priča, je li on varalica, ili je čudak koji traži publicitet i divljenje, da bi potom uživao blateći i ismijavajući javno ljude koji su mu se obratili za pomoć i financiranje? Nije lako odgovoriti na ta pitanja.

Žilićeva priča od početka je prilično nevjerojatna, ali ne i posve nevjerodostojna. Nije se pojavila odjednom, imala je svoju pretpovijest i opsežne tragove iz vremena kad Žilić još nije tvrdio da ima bilo kakav novac, nego se tek borio da ga dobije, i kad nije tražio prilike za ulaganja niti se ikome nudio kao investitor. Još 2009. vrsni novinar Goran Flauder napisao je tekst o Žiliću u Business.hr-u, a jedan članak objavio je i Kölner Stadtanzeiger. Žilić je tada vodio spor s njemačkim Fordom oko svojih prava na naknadu za tehnička unapređenja i korištenje patenta koji je stekao radeći više od 25 godina u Fordovim tvornicama po Europi.

A da je Žilić napravio neka tehnička unapređenja nije bilo sporno: pokazivao je diplomu Award of Exellence koju mu je dodijelio Fordov potpredsjednik za europsku proizvodnju Rolf Zimmerman, ‘kao priznanje za sudjelovanje 1999. u programu nagrađivanja kvalitete okrenute kupcima’. Rado je pokazivao i potvrdu o patentu za novu tehniku zavarivanja čeličnih nosača za dijelove automobila na metalne ploče karoserije, pa kad se taj patent pojavio pet godina kasnije, u njega nije trebalo sumnjati. Žilić ga očito nije izmislio od danas na sutra konstruirajući neki svoj lažni identitet. Pritom, ne treba se puno razumjeti u tehniku da bi se shvatilo da je nov način zavarivanja za koji Žilić tvrdi da ga je izumio i uveo u proizvodnju u Fordovim tvornicama, i koji su preuzele sve druge tvornice automobila na svijetu, puno bolji od dotadašnjih.

Već na prvi pogled nema sumnje da daje čvršći spoj, sprečava pojavu korozije, štedi čelik i smanjuje potrebe za prostorom i radnicima. Žilić je vjerojatno s pravom tada tvrdio da njemu za po 12 nosača pripada naknada od 93,72 eura po svakom automobilu proizvedenom u Fordovim tvornicama. A samo u Kölnu proizvodilo se po 400.000 automobila godišnje, dok su u Europi radile četiri takve tvornice. Osim toga, takvo zavarivanje preuzeli su i Volvo, Opel, Audi, VW... Bilo je jasno da bi Žiliću, ostvari li svoja prava u punom iznosu, samo od Forda na godinu pripale stotine milijuna eura, a iz cijeloga svijeta i nekoliko puta više.

Ni Ford nije tada nijekao da je Žilić radio u njegovim tvornicama i doista poboljšao i pojeftinio proizvodnju. Spor je nastao samo zbog toga je li Žilić to učinio u okviru svojih poslova i zadataka za koje je bio plaćen, pa mu u tom slučaju pripada puno manja naknada, ili je do svojih otkrića i patenata došao neovisno. Ford je tvrdio prvo, a Žilić drugo, pa im je preostala sudska parnica. A kad je spor postao predmetom neopisivo kompliciranog njemačkog patentnog prava i sudova, mediji su zaboravili na Žilića.

Sve do potkraj prošle godine. U jesen 2013. hrvatskim se poslovnim krugovima pronio glas da u Luksemburgu živi stanoviti ‘najbogatiji Hrvat ikad’, koji je upravo platio milijardu eura poreza i već je ušao u nekoliko krupnih investicija u Hrvatskoj, a ime mu je Ivan Žilić. Mi u Jutarnjem odmah smo znali tko je Žilić: zar je uspio doći do svog novca? Kako? Trebalo je otputovati u Luxembourg, čuti tu nevjerojatnu priču i saznati: ne, nije Žilić došao do svog novca tako što je dobio sudski spor, nego tako što ga je izgubio!

Dipl. ing. Ivan Žilić dočekao nas je u Luxembourgu, srdačnog širokog osmijeha i vragolasta sjaja u očima. Pustio je bujne zulufe, a dugu sijedu kosu vezao u rep na potiljku. Pod crnim šeširićem i u dugačkom crnom kaputu djeluje kao kombinacija boema i njemačkog grofa. Govori hrvatski s jakim bosanskim naglaskom, ali se potpomogne i s njemačkim. Rado nas je poveo u svoj stan u strogom centru grada, gdje kvadrat ne stoji manje od 9 tisuća eura. Usput je otkrio zašto mu je Veliko Vojvodstvo Luksemburg za 2011. na ukupni prihod od 2,226 milijardi eura razrezalo više od 1,070 milijardi eura poreza.

Žilić svaku svoju tvrdnju potkrepljuje fotokopijama dokumenata na kojima su brojke novčanih iznosa u dugačkim nizovima nakupljene kao mravi, pa tako i rješenja o razrezanom porezu.
User avatar
McMoy
Posts: 3871
Joined: 20/09/2009 22:11
Location: tu i tamo

#246 Re: Ivan Žilić, bosanski milijarder

Post by McMoy »

rekla-kazala wrote:U Jutarnjem listu na dvije strane o Žiliću.
Kažu ismijao i namagarčio sve delegacije i goste.
Sad se prosipa pričom kako je spor izgubio zato što se njegovi advokati nisu pojavili na dva termina i onda,.... sjetila se mudra bosanska glOva da advokatska kuća ima osiguranje i da potražuje tu siću od osiguranja.
Novca nema nego ustupa potraživanja cesijom. :roll:
Sve i da je uspio šta iščačkati od osiguranja ( u što čisto sumnjam ) postoje osigurane sume, u Njemačkoj je to ograničeno na minimalnih 250.000 eura po slučaju. Maksimalno milion eura godišnje.
Tako da mu i ta teorija pada u vodu.
http://de.wikipedia.org/wiki/Berufshaft ... w%C3%A4lte
:thumbup: :thumbup:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Mislio sam da je tip prolupao, pa mi ga je donekle bilo i žao.
Pretpostavljao sam da je neka finta u tome što je sam sebe tužio za neplaćeni porez .... valjda opet ta neka uvrnuta logika da ako mu država prizna toliki razrez poreza, onda priznaje i da on ima te pare. Bilo je tu vjerovatno i pokušaja cesije, za što su ove banana države dušu dale.
Sad mi je baš drag i simpatičan lik zbog ovih gladeža, bande pohlepne, koji su ga išli nagovoriti da bude VELIKI Hrvat, VELIKI Hrvat Bosanac, Počasni Građanin Grada sarajeva... i da mu se usput dodijeli kakvo odlikovanje tipa: Velered kralja Tomislava s lentom i Velikom Danicom, Orden slobode, Počasni doktorat Internacionalnog Univerziteta Travnik...
User avatar
shiljak
Posts: 6496
Joined: 13/01/2005 11:58
Location: internet

#247 Re: Ivan Žilić, bosanski milijarder

Post by shiljak »

Stvarno ne kontam više :D

U decembru je rekao da ima pare, bio na facetv-u i pokazao papir (u decembru).. Kaže da mu država uzima 50%, i da se i to može provjerit..

Onda kaže da se već nalazi i na forbes listi, i pokušavam ga naći na toj listi, valjda postoji neka stranice, ali ne mogu da nađem?
rekla-kazala
Posts: 1308
Joined: 19/10/2013 16:50

#248 Re: Ivan Žilić, bosanski milijarder

Post by rekla-kazala »

shiljak wrote:Stvarno ne kontam više :D

U decembru je rekao da ima pare, bio na facetv-u i pokazao papir (u decembru).. Kaže da mu država uzima 50%, i da se i to može provjerit..

Onda kaže da se već nalazi i na forbes listi, i pokušavam ga naći na toj listi, valjda postoji neka stranice, ali ne mogu da nađem?
Lako je naći listu ali ne i njega. :roll:
http://www.forbes.com/billionaires/list ... erse:false
User avatar
damskot
Posts: 642
Joined: 28/12/2011 14:44
Location: Narod Zn0 !

#249 Re: Ivan Žilić, bosanski milijarder

Post by damskot »

Alfons Kauders wrote:
baterija 100-150 kilometara na ovim najnovijim... sat punjenja na brzom punjacu spunkuracampera, ali na obicnom (kuca) to je 5-6 sati... dakle do bola neprakticno za vecinu ljudi

sto se tice pouzdanosti - motor jeste jednostavniji, ali baterije nisu... i za razliku od benzina vremenom gube kapacitet, tako da ih nakon nekoliko godina valja mijenjati... znam da je u britaniji ispao cirkus cini mi se za onaj nissan leaf... pet godina i valja mijenjati baterije, a battery pack 5000 funti...

neki proizvodjaci uopste ne prodaju baterije s autom, vec ih iznajmljuju korisnicima... i to ujedno objasnjava sto necete naci puno polovnjaka na elektricni pogon - jer niko nije lud da uzme satranog priusa za pet milja kad jos toliko valja dati za servis i nove baterije

nema zavjera, ko i obicno... samo fizika i ekonomija :D
Grijesis Alfons

Specialna cesta ce puniti auta , nadji Juznu Koreu njihovi busevi voze po takvoj traci (Nestaju a pune se) a Nizozemska pravi takve auto puteve (dodatne trake) . Pokusaj naci . PS 2024 neces moci naci auto na gorivo , uopste na putu .
rekla-kazala
Posts: 1308
Joined: 19/10/2013 16:50

#250 Re: Ivan Žilić, bosanski milijarder

Post by rekla-kazala »

damskot wrote:
Alfons Kauders wrote:
baterija 100-150 kilometara na ovim najnovijim... sat punjenja na brzom punjacu spunkuracampera, ali na obicnom (kuca) to je 5-6 sati... dakle do bola neprakticno za vecinu ljudi

sto se tice pouzdanosti - motor jeste jednostavniji, ali baterije nisu... i za razliku od benzina vremenom gube kapacitet, tako da ih nakon nekoliko godina valja mijenjati... znam da je u britaniji ispao cirkus cini mi se za onaj nissan leaf... pet godina i valja mijenjati baterije, a battery pack 5000 funti...

neki proizvodjaci uopste ne prodaju baterije s autom, vec ih iznajmljuju korisnicima... i to ujedno objasnjava sto necete naci puno polovnjaka na elektricni pogon - jer niko nije lud da uzme satranog priusa za pet milja kad jos toliko valja dati za servis i nove baterije

nema zavjera, ko i obicno... samo fizika i ekonomija :D
Grijesis Alfons

Specialna cesta ce puniti auta , nadji Juznu Koreu njihovi busevi voze po takvoj traci (Nestaju a pune se) a Nizozemska pravi takve auto puteve (dodatne trake) . Pokusaj naci . PS 2024 neces moci naci auto na gorivo , uopste na putu .
Gledao prije par dana dokumentarac na tu temu. Indukcija i magnetno polje će obilježiti ovo stoljeće ali Nijemci kažu isplativo tek na manjem djelu saobraćajne mreže ( glavne saobraćajnice ). Ogromna investicija a ne treba zaboraviti da mnoge zemlje još uvijek imaju više makadama nego asfaltiranih saobraćajnica tako da je to jako daleko. Dovoljno je sjetiti se Brazila koji ima milion km puteva a od tog samo 15% asfaltiranih.
Locked