Željeznice - all about

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderator: anex

Post Reply
User avatar
Haris.ba
Posts: 25004
Joined: 08/09/2005 20:08

#51 Re: Željeznice - all about

Post by Haris.ba »

Eh, kad bi barem uz brzu cestu prema Travniku odradili papirologiju za prugu prema Travniku.

Ne znam koja je gora odluka bila. Ukinuti prugu prema Šibeniku iz Srednje Bosne, ili istočnu rutu prema Srbiji.
User avatar
drndalo
Posts: 22846
Joined: 26/06/2006 16:34
Location: Sarajevo

#52 Re: Željeznice - all about

Post by drndalo »

Ah, sta da ti se kaze, trend ukidanja uskih kolosjeka svuda u svijetu je bio izrazen... Nije ih ukinuo samo ko nije imao nikakvu normalniju opciju, ili neki izuzeci koji su vec tada racunali na njih kao na iskljucivo turisticke kapacitete...
User avatar
So What!
Posts: 11176
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#53 Re: Željeznice - all about

Post by So What! »

Porezna uprava blokirala račune Željeznicama FBiH zbog duga od 103 miliona KM
Image

Kako Klix.ba saznaje Porezna uprava FBiH je blokirala sve račune JP Željeznice FBiH zbog dugovanja.

Kako sazanjemo blokada računa je nastupila danas, a u pitanju su dugovanja koje je preduzeće Željeznice FBiH napravilo ranije, i ona iznose 103 miliona KM.

Direktor Porezne uprave Šerif Isović za Klix.ba je kazao da je Željeznicama FBiH izdato rješenje o ograničenju prava raspolaganja sredstvima na računima.

Kontaktirali smo i direktora Željeznica FBiH Enisa Džafića ali nismo uspjeli dobiti komentar. Ovo preduzeće u posljednje vrijeme pozitivno posluje, a imaju i blagonaklonu Vladu FBiH iza sebe, koja im je obećala pomoć u nekoliko navrata.

Nezvanično, Vlada FBiH bi već u petak mogla razmatrati novonastalu situaciju u Željeznicama FBiH s prijedlogom reprograma duga.

Aktivnosti Željeznica FBiH u posljednje vrijeme su očite. Uvedena je putnička linija od Sarajeva prema Čapljini, a u međuvremenu je dogovoren i izvoz gipsa u Hrvatsku. Ovaj ugovoreni prevoz predstavlja značajan doprinos daljem razvoju željezničkog sektora u BiH posebno na dijelu pruge koji teritorijalno pripada području Unsko- Sanskog kantona. Ipak, veliki teret poslovanju ovog preduzeća predstavljaju dugovi napravljeni u prošlosti.

Premijer FBiH Fadil Novalić nedavno je za Klix.ba izjavio da budućnost Željeznica vide u teretnom prijevozu, koji je u konstantnom porastu.

"U prvih pet mjeseci ove godine Željeznice FBiH prevezle su 105.974 putnika. Nakon ponovnog uvođenja u saobraćaj linija ka jugu, očekujemo povećanje broja putnika, posebno u turističkoj sezoni". poručuju iz Željeznica FBiH.

S druge strane, prosječni dnevni transport robe na mreži pruga ŽFBiH iznosi blizu 25.000 tona, a godišnji promet robe iznosi blizu 9 miliona tona.

Željeznice FBiH trenutno zapošljavaju 3.339 radnika, a kako ističu, u posljednje 2 i po godine nije bilo novih zapošljavanja.
Klix
User avatar
Jimmy McNulty
Čiča Gliša
Posts: 6520
Joined: 11/04/2012 11:32

#54 Re: Željeznice - all about

Post by Jimmy McNulty »

A koji debilizam, ovo je neka yebena mućka jer otkad je Džafić direktor vraćeno je preko 60 miliona maraka duga. Sto bi sad blokirali racune, a dok su bili duzno preko 170 miliona nisu?

Za zapošljavanje je istina, zato radnici skapavaju, a oni uhljebi administracijski odbijaju kada ih se raspodjeli na teren da idu radit, uzimaju bolovanja.

Npr u Bihacu gdje imaju 1 teretni voz dnevno imaju isto radnika koliko u Zenici gdje jedan radnik ima 8-10 vozova dnevno. I oni isto odbijaju kada ih se salje kao ispomoc u drugi grad.

Vlada nista ne uplacuje zeljeznicarima, plate se isplacuju iskljucivo od onoga sto preduzece zaradi, a ne od budzeta. Ima dosta radnika koji ne mogu ostvariti pravo na penziju, jer Vlada nije uplatila doprinose sa svoje strane.


Inace ako koga zanima opste misljenje nekih 95% zeljeznicara jeste da je ovaj Džafić najbolji direktor kojeg su od rata imali.

I kao sto sam rekao, fali mnogo mnogo radnika, npr u stanici Zeljezara Zenica koja je najprometnija u drzavi samo jedan radnik ako ode na bolovanje nastaje prava katastrofa jer nema ko radit.


A npr odes u Direkciju na protokol i na jednom salteru rade 4 zenturace, ne moze ih zaobic ni jedan trac.
User avatar
motol
Posts: 32
Joined: 18/11/2012 15:06
Location: Sarajevo

#55 Re: Željeznice - all about

Post by motol »

Znam da nije baš vezano za temu, ali ne znam gdje drugo da pitam... Kada npr. stignem iz Sa u Capljinu sa vozom i želim dalje s autobusom za Neum, eh sad da li taj autobus ide na granični prelaz (ako da, koji ? ) ili ide preko svitave ?
User avatar
Haris.ba
Posts: 25004
Joined: 08/09/2005 20:08

#56 Re: Željeznice - all about

Post by Haris.ba »

motol wrote:Znam da nije baš vezano za temu, ali ne znam gdje drugo da pitam... Kada npr. stignem iz Sa u Capljinu sa vozom i želim dalje s autobusom za Neum, eh sad da li taj autobus ide na granični prelaz (ako da, koji ? ) ili ide preko svitave ?
Pa pisalo je preko Svitave.

https://www.klix.ba/vijesti/bih/zeljezn ... /170704108
Željeznice FBiH: Od 5. jula iz Zenice vozom prema moru i nazad

Putnički voz Zenica-Sarajevo polazi u 04:54 sati sa dolaskom u Sarajevo u 06:39 sati.
Sat i 40 minuta Sarajevo - Zenica? Znam da je jedan kolosjek, znam da su prelazi nesređeni, znam da se prolazi kroz naseljena mjesta - ali opet idiotluk.
Putnici iz ovog voza moći će ostvariti vezu na voz koji saobraća na relaciji Sarajevo-Čapljina sa polaskom iz Sarajeva u 07:01 sati i dolaskom u Čapljinu u 09:35 sati.
Koliko treba autobusu Sarajevo - Zenica? Još autobus mora da se iskopelja kroz sarajevsku gužvu.
User avatar
avenija
Posts: 1529
Joined: 29/03/2016 16:20

#57 Re: Željeznice - all about

Post by avenija »

Zbog cega ne vozi jedan voz sve ?
Sa autom 40 minuta treba, sa vozom sat i 40 minuta na 65 kilometara, previse !
User avatar
So What!
Posts: 11176
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#58 Re: Željeznice - all about

Post by So What! »

Željeznice FBiH: Od 5. jula iz Zenice vozom prema moru i nazad
Image

Zbog velikog interesovanja putnika iz Zenice da brzim vozom putuju prema jugu i nazad, Željeznice FBiH od 5. jula 2017. godine uvode u saobraćaj još jedan putnički voz koji će im omogućiti povratno putovanje na relaciji Zenica-Neum-Zenica po cijeni od 40,10 KM i putovanje u jednom smjeru na relaciji Zenica-Makarska po cijeni od 33,60 KM.

Vozne i autobuske karte putnici mogu kupiti na svim blagajnama željezničkih stanica FBiH, od stanice Zenica do stanice Čapljina.

Putnički voz Zenica-Sarajevo polazi u 04:54 sati sa dolaskom u Sarajevo u 06:39 sati. Putnici iz ovog voza moći će ostvariti vezu na voz koji saobraća na relaciji Sarajevo-Čapljina sa polaskom iz Sarajeva u 07:01 sati i dolaskom u Čapljinu u 09:35 sati.

Putničkim vozom na relaciji Čapljina-Sarajevo sa polaskom iz Čapljine u 19:25 sati i dolaskom u Sarajevo u 21:59 sati, putnici će moći ostvariti i vezu na voz Sarajevo-Zenica i to sa polaskom iz Sarajeva u 22:24 sati i dolaskom u Zenicu u 00:09 sati.

Podsjećamo da ovaj voz, odmilja nazvan BH Voz, na relaciji Sarajevo-Čapljina ostvaruje ugovorenu vezu na autobusku liniju autobusima Autoherc d.o.o. Grude za pravac Neum i Makarsku.

Vrijeme polaska iz Čapljine je u 10:15 sati, a vrijeme dolaska u Neum je u 11:20 sati, dok je vrijeme polaska iz Neuma u 18:00 sati, a vrijeme dolaska u Čapljinu je u 19:05 sati. Uprkos velikim nastojanjima, Željeznice FBiH u ovoj sezoni nisu uspjele dogovoriti povratnu autobusku vezu na relaciji Makarska-Čapljina, saopćeno je iz Željeznica FBiH.
Klix
User avatar
So What!
Posts: 11176
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#59 Re: Željeznice - all about

Post by So What! »

Putovanje Talgo vozom: Turisti zadovoljni uslugom, kašnjenje do odredišta zanemarivih 12 minuta
Image

Željeznički saobraćaj u BiH dugo je bio sinonim za neudobnost, kašnjenje vozova i dugotrajna putovanja, a znalo se desiti da putnici voz čekaju satima bez ikakvog objašnjenja o razlozima kašnjenja, piše agencija Patria.

Međutim, uvođenjem voza sa Talgo garniturama, situacija se, izgleda, mijenja nabolje. Sve je veći broj putnika koji koriste usluge željezničkog saobraćaja te se pokazuje opravdanost njegovog puštanja u funkciju. Još bi bolje bilo da je to učinjeno mnogo ranije.

Udobnost, čistoća, brzina putovanja i druge kvalitetne usluge dovoljni su razlozi da dođe do ekspanzije kako domaćih tako i stranih putnika.

U kvalitet usluge, koju putnicima pružaju Željeznice FBiH u Talgo vozovima, uvjerio se i novinar agencije Patria, koji je imao priliku razgovarati s putnicima BH Voza koji saobraća na relaciji Sarajevo-Čapljina o njihovim iskustvima u željezničkom prijevozu u BiH i inostranstvu.

Marga Majakovska iz poljskog grada Krakova kaže da je drugi put u posjeti BiH. Prvi put je bila prije osam godina, tada je u Mostar putovala onim starim vozom u narodu poznatijem „dobro je kad god stigne“. Kaže da se tadašnje putovanje s ovim sada ne može ni porediti.

- Sada je sve puno bolje i udobnije. Voz mi je najdraže prijevozno sredstvo i koristim ga u svakoj prilici. Ne želim pretjerivati i reći kako je ovo na nivou Njemačke, Austrije ili Francuske, ali je definitivno na višem nivou od željezničkog prijevoza u Turskoj, Bugarskoj, Slovačkoj i nekim dijelovima Rusije. Prije dvije godine sam putovala iz Turske u Iran, doživjela sam dosta loše iskustvo. Voz je bio krcat, stajala sam puna tri sata, nije bilo klime, tako da ovo djeluje sasvim pristojno – kaže ova turistkinja.

Riječi hvale za vožnju novim vozom ima i bračni par Andreas i Julia iz Njemačke koji su prvi put u našoj zemlji. Bili su u posjeti Međugorju, a od Sarajeva do Mostara i nazad putovali su Talgo vozom.

- Ne znam kako je bilo prije, ali ovo može dobiti visoku ocjenu. Zadovoljni smo kvalitetom usluge. Brzina nije i ne može biti kao u Njemačkoj, toga morate biti svjesni. Razlog je najvećim dijelom položaj terena. Nije moguće u ovim brdovitim predjelima razviti brzinu od 300 km/h kao u ravnicama Njemačke ili Francuske – ističe Andreas.

Njegovo mišljenje dijeli i supruga Julia, koja jedinu zamjerku vidi u tome što ne može normalno gledati film na televizoru u vozu jer nema prijevoda.

Voz je u sarajevsku stanicu stigao 12 minuta kasnije od predviđene satnice, a kondukter u šali kaže: „Šuti, ovo je japanska tačnost, nekad smo kasnili i po sat i po“.

Sudeći prema reakcijama putnika, BH Voz ima budućnost i potencijal da postane glavno prevozno sredstvo bh. građana.
Image

Image

Image
Patria
bumerangss
Posts: 4510
Joined: 12/01/2015 16:47

#60 Re: Željeznice - all about

Post by bumerangss »

U koliko krece voz iz Capljine za Sarajevo i kako sa kojim busom u koliko sati doci iz Dubrovnika u Capljinu da bi stigao na taj voz? Hvala na odg :P
User avatar
So What!
Posts: 11176
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#61 Re: Željeznice - all about

Post by So What! »

bumerangss wrote:U koliko krece voz iz Capljine za Sarajevo i kako sa kojim busom u koliko sati doci iz Dubrovnika u Capljinu da bi stigao na taj voz? Hvala na odg :P
Za buseve ne bih znao precizno, pregledaj malo ove tekstove.

Image
User avatar
So What!
Posts: 11176
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#62 Re: Željeznice - all about

Post by So What! »

Turisti uživali u ljepotama kanjona Une vozeći se turističkim Rotary vozom
Image

Više od 200 turista iz brojnih zemalja Evrope i svijeta provozalo se danas turističkim Rotary vozom kanjonom rijeke Une.

14. put sa željezničke stanice u Bihaću jutros je krenuo tradicionalni turistički Rotary voz Smaragdnom dolinom rijeke Une. Tokom cijelog dana, prateći Unsku prugu, putnici su učestvovali u obilasku najmlađeg zaštićenog područja u BiH, smještenog na 19.800 hektara vrijednih prirodnih osobitosti, iznimne ljepote i bogate kulturno-historijske baštine.

Četvrtu godinu, bajkovito putovanje dolinom rijeke Une organizirao je Nacionalni park Una u saradnji sa Rotary klubom iz Bihaća.

"Naš cilj je promocija Nacionalnog parka i ovo turističko putovanje to zaista i jeste s obzirom na sve probleme birokratske prirode, jer dvije države nisu još uspostavile saobraćaj međusobno, a i dalje ne postoji turistički voz na relaciji Bihać-Martin Brod. To, u suštini, i jeste naša primarna intencija – da dobijemo jednu kompoziciju vlaka na željezničku stanicu u Bihaću, kako bi turističke agencije komercijalno mogle da rade svoj posao, odnosno da pune ovakve ture", kazao je Amarildo Mulić, direktor Nacionalnog parka Una.

Prema njegovim riječima, Rotary voz vrši jedinstvenu promociju nacionalnog parka, domaćih vrijednosti, turističke ponude Grada Bihaća i Unsko-sanskog kantona.

"Isto tako, ovaj voz predstavlja našu namjeru da potaknemo i podsjetimo nadležne koji su zaboravili –da Unska pruga postoji i da može da bude stavljena u funkciju, ako ništa drugo, onda bar u ovakvu vrstu turističkih ponuda", istakao je Mulić.

Rotary turistički voz postao je svojevrsni turistički brend Krajine i Nacionalnog parka Una, a proteklih godina u vozu se nalazilo 150-200 učesnika, što je i maksimalni kapacitet kompozicije voza.

"Danas je bilo 226 putnika u vozu i to je najveća brojka u vozu do sada. Sa nama su bili gosti iz desetak zemalja Evrope, odnosno iz Hrvatske, Slovenije, Srbije, Italije, Austrije, Njemačke, Švicarske, Češke, Slovačke, Mađarske, pa čak i SAD-a", rekao je Mulić.

U Rotary vozu danas su sjedili i brojni ugledni zvaničnici, a specijalni gost bio je Stjepan Mesić, bivši predsjednik Republike Hrvatske, sa svojim saradnicima. Pored toga, učesnici Rotary voza bili su i mnogi biznismeni iz regiona i Evropske unije koji su uvezani kroz sistem Rotary klubova, pa je, pored promocije, Rotary voz bio polazna tačka za mogućnost daljnjeg povezivanja kada je u pitanju privreda, ulaganje i razvoj.

S obzirom na veliko interesovanje posjetilaca, turista i građana, iz Uprave Nacionalnog parka Una odlučili su da ove godine organizuju i 15. Rotary turistički voz, koji će voziti idućeg mjeseca, tačnije 19. avgusta.
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Klix
montypython2000
Posts: 169
Joined: 14/12/2012 09:55

#63 Re: Željeznice - all about

Post by montypython2000 »

Nažalost u nas nikad dva dobra sastaviti. Jeste Talgo je super, čist uredan na nivou zasad. Ali mi ne bi bili mi da nešto ne zabrljamo. Nikome nije jasno zašto se karte pregledavaju samo na jednom ulazu umjesto unutra, te se stvara bez ikakve potrebe ogromna gužva zbog koje se i kasni. Drugo izgleda da niko ne vodi računa o klimi. Prijatelj mi kaže da se smrzao prije par dana od Sa do Mo jer klima mlati nemilosrdno pogotovo kod sjedišta uz prozore. Neki stranci koji su sjedili u blizini u početku su bili oduševljeni vozom da bi se kad im je zahladilo počeli zgledavati i čuditi i na kraju vaditi jakne iz torbi. Pretpostavljam da je bilo 20 ak stepeni što znači da kad su izišli u Mo na 38 da je razlika između unutra i vani bila cca 18, (bukvalno potencijalno smrtonosno) iako ljekari preporučuju max 7-8 razlike. Gospodo iz željeznica voz je, nije hladnjača.
User avatar
drndalo
Posts: 22846
Joined: 26/06/2006 16:34
Location: Sarajevo

#64 Re: Željeznice - all about

Post by drndalo »

Ih, pa ti bi jos i da je neko procitao uputstvo za upotrebu klime ?
walk_M-A-N
Posts: 2003
Joined: 09/05/2007 16:35

#65 Re: Željeznice - all about

Post by walk_M-A-N »

Prati li neko „pregovore“ o Transportnoj zajednici?
Vijesti su potpuno beskorisne. A tako značajne stvari.
Vidim da se spominju one evropske priče a jedva uslovi, penali, standardi, infrastruktura, liberalizacija, ulaganje, kredit..

Nekad davno sam čitao da je privatiziran dio teretnog saobraćaja u FBiH, onog koji donosi prihod. Državni je ostao putnički i ulaganje u infrastrukturu, što traži pare.
User avatar
Jimmy McNulty
Čiča Gliša
Posts: 6520
Joined: 11/04/2012 11:32

#66 Re: Željeznice - all about

Post by Jimmy McNulty »

walk_M-A-N wrote: Nekad davno sam čitao da je privatiziran dio teretnog saobraćaja u FBiH, onog koji donosi prihod. Državni je ostao putnički i ulaganje u infrastrukturu, što traži pare.
Jest privatizovan al' od strane Vlade, koja malte ne sve pare pokupi sebi.
User avatar
So What!
Posts: 11176
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#67 Re: Željeznice - all about

Post by So What! »

walk_M-A-N wrote:Prati li neko „pregovore“ o Transportnoj zajednici?
Vijesti su potpuno beskorisne. A tako značajne stvari.
Vidim da se spominju one evropske priče a jedva uslovi, penali, standardi, infrastruktura, liberalizacija, ulaganje, kredit..

Nekad davno sam čitao da je privatiziran dio teretnog saobraćaja u FBiH, onog koji donosi prihod. Državni je ostao putnički i ulaganje u infrastrukturu, što traži pare.
Transportna zajednica je bila gotova stvar, ali oni maloumnici iz RS-a po ne zna se koji put nam opstruišu zemlju. Često se baca drvlje i kamenje na pojedine političare oko nekih problema, kada je nacionalizam ustvari sporan i problem.

Svaka čast gospodinu Šaroviću koji radi svoj posao, ali predstavnici RS-a su obustavili pomoć uzgajivačima maline u državnom parlamentu, zatim ulazak u Transportnu zajednicu itd... Ne znam šta nije uredu s tim ljudima.
walk_M-A-N
Posts: 2003
Joined: 09/05/2007 16:35

#68 Re: Željeznice - all about

Post by walk_M-A-N »

Prethodni komentar je upravo ono što nisam pitao, bezvezna priča na nivou "mi hoćemo, oni ne daju", umjesto konkretnih zahtjeva i stavova FBiH i RS kao ovdje: http://eupregovori.bos.rs/pregovaracka- ... itika.html.
Ali takva nam je politika, na nivou "EU traži, FBiH pristaje bez pitanja, RS odbija bez gledanja". A radi se o složenim i skupim stvarima.
User avatar
So What!
Posts: 11176
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#69 Re: Željeznice - all about

Post by So What! »

walk_M-A-N wrote:Prethodni komentar je upravo ono što nisam pitao, bezvezna priča na nivou "mi hoćemo, oni ne daju", umjesto konkretnih zahtjeva i stavova FBiH i RS kao ovdje: http://eupregovori.bos.rs/pregovaracka- ... itika.html.
Ali takva nam je politika, na nivou "EU traži, FBiH pristaje bez pitanja, RS odbija bez gledanja". A radi se o složenim i skupim stvarima.
Ništa posebno, EU traži predstavnika na nivou države, RS insistira na rotirajućim predstavnicima iz entitetskih ministarstava. Zavode se neki standardi, traže se recimo pruge na kojima će se moći voziti mnimalno 60km/h, sa tim uslovima, članstvom stižu i solidni grantovi koji su nam itekako potrebni.

Nakon dugo vremena, napokon su i Ceste i Autoputevi i Željeznice shvatili gdje su šuplji i šta treba popravljat, rekonstruisat, izgraditi i otprilike se barata nekim okvirnim brojevima. Ako mislimo da to sve možemo napraviti bez EU, grdno se varamo.

S druge strane, nema tu neke velike filozofije, Vlada RS-a opstruiše članstvo. Nisu ni ovi iz FBiH cvjećke, ali nisu nametali neke uslove.
User avatar
So What!
Posts: 11176
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#70 Re: Željeznice - all about

Post by So What! »

Talgo by Pascal Siegfried

Image

Image

Image
User avatar
orinoco
Posts: 1687
Joined: 14/01/2017 17:46

#71 Re: Željeznice - all about

Post by orinoco »

montypython2000 wrote:Nažalost u nas nikad dva dobra sastaviti. Jeste Talgo je super, čist uredan na nivou zasad. Ali mi ne bi bili mi da nešto ne zabrljamo. Nikome nije jasno zašto se karte pregledavaju samo na jednom ulazu umjesto unutra, te se stvara bez ikakve potrebe ogromna gužva zbog koje se i kasni. Drugo izgleda da niko ne vodi računa o klimi. Prijatelj mi kaže da se smrzao prije par dana od Sa do Mo jer klima mlati nemilosrdno pogotovo kod sjedišta uz prozore. Neki stranci koji su sjedili u blizini u početku su bili oduševljeni vozom da bi se kad im je zahladilo počeli zgledavati i čuditi i na kraju vaditi jakne iz torbi. Pretpostavljam da je bilo 20 ak stepeni što znači da kad su izišli u Mo na 38 da je razlika između unutra i vani bila cca 18, (bukvalno potencijalno smrtonosno) iako ljekari preporučuju max 7-8 razlike. Gospodo iz željeznica voz je, nije hladnjača.
Neko mi reče da je klima individualna, da se može podesiti?
User avatar
So What!
Posts: 11176
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#72 Re: Željeznice - all about

Post by So What! »

Kineski CRRC želi investirati u željeznice i puteve u BiH
Image

Premijer Federacije Bosne i Hercegovine Fadil Novalić sastao se sinoć u sjedištu uprave ASA Prevent grupacije u Sarajevu sa delegacijom kineske kompanije CRRC Urban Traffic Kft koja je izrazila želju za investiranje u željeznice i puteve u Bosni i Hercegovini.

Sastanku su prisustvovali Nijaz Hastor i Kenan Hastor, vlasnici ASA Prevent grupacije, kao i član Nadzornog odbora Almir Jazvin. Delegaciju CRRC Urban Traffic Kft. činili su pomoćnik generalnog menadžera Lin Lin, predsjednik uprave Gu Yifeng i pomoćnik direktora Ni Huanjun.

Image

Tokom sastanka razgovaralo se o detaljima infrastrukturnih projekata i modalitetima buduće saradnje.

Image

"Cijenimo doprinos ASA Prevent grupacije privlačenju novih investicija u našu zemlju. Ulaganja u infrastrukturu nalaze se u vrhu naših prioriteta i svjesni smo da je dobra putna i željeznička komunikacija preduslov ekonomskog napretka Federacije", istakao je tom prilikom premijer Novalić.

Image

Organizator posjete CRRC Urban Traffic Kft. u BiH je ASA Prevent grupacija na čelu sa Nijazom Hastorom koji je tom prilikom izjavio da na ovaj način želi dodatno doprinijeti razvoju bh. privrede i privlačenju novih investicija.
Klix
User avatar
So What!
Posts: 11176
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#73 Re: Željeznice - all about

Post by So What! »

walk_M-A-N wrote:Prethodni komentar je upravo ono što nisam pitao, bezvezna priča na nivou "mi hoćemo, oni ne daju", umjesto konkretnih zahtjeva i stavova FBiH i RS kao ovdje: http://eupregovori.bos.rs/pregovaracka- ... itika.html.
Ali takva nam je politika, na nivou "EU traži, FBiH pristaje bez pitanja, RS odbija bez gledanja". A radi se o složenim i skupim stvarima.
Da ne bude, da ne priznajem grešku. Znači saboteri su ŽFBiH, samo ne znam koliki je njihov utjecaj uopšte u ovom slučaju.

Ulasku BiH u Transportnu zajednicu protive se i Željeznice FBiH, plaše se negativnih efekata
Image

Na nedavno održanom Samitu o Zapadnom Balkanu jedan od najvažnijih ugovora koji je potpisan je osnivanje Transportne zajednice,k koja treba da privredno, ekonomski i transportno uveže zemlje Zapadnog Balkana. Ipak, BiH je jedina zemlja koja nije potpisala taj sporazum, i to zbog protivljenja entiteta Republika Srpska.
Pristupanje Transportnoj zajednici u Trstu 12. jula potpisali su Albanija, Makedonija, Srbija, Kosovo i Crna Gora, dok će BiH na taj regionalni projekt čekati još neko vrijeme.

Međutim, da ulazak BiH u Transportnu zajednicu nije dobar u ovom trenutku i u trenutnim okolnostima plaše se i u Željeznicama FBiH. Iako u toj kompaniji nisu odgovorili na naš zvanični upit, saznajemo zbog čega uprava tog preduzeća smatra da bi Transportna zajednica štetila tom preduzeću.

Iako se Transportna zajednica odnosi na cestovni saobraćaj, pomorski i željeznički, najviše promjena očekuje se u željezničkom saobraćaju. Ulaskom u Transportnu zajednicu BiH bi se tržišno otvorila i za druge regionalne i evropske prijevoznike, što bi, smatraju u Željeznicama FBiH ugrozilo poslovanje domaćeg operatera, koje ne bi izdržalo konkurenciju.

Trenutno Željeznice FBiH posluju pozitivno i imaju veliki intenzitet iskorištenosti, naročito za prijevoz tereta, čak 25 posto više od evropskog prosjeka. Zbog toga strahuju da bi otvaranjem tržišta bili izdašan plijen bilo kojem željezničkom operateru.

Privreda FBiH je uveliko naslonjena na usluge željezničkog transporta, a neki od korisnika njihovog prijevoza su Elektroprivreda BiH, rudnici FBiH, Arcelor Mittala, Aluminij Mostar i drugi.

Usvojena Okvirana strategija transporta BiH iz 2016. predviđa otvaranje tržišta željezničkih usluga poslije ulaska BiH u Evropsku Uniju. Hrvatska i Slovenija tržište željezničkih usluga otvorile tek kada su postale punopravne članice EU.

Bojazan Željeznica FBiH

Godišnji prihod JP ŽFBiH za pružanje usluga prijevoza tereta iznosi oko 80 miliona KM. Iz ovoga prihoda se finansiraju troškovi željezničkih operacija, kao i troškovi održavanja željezničke infrastrukture u iznosu višem od 20 miliona KM na godišnjem nivou. Budžetska izdvajanja FBiH za godišnje finansiranje troškova održavanja infrastrukture su najmanja u regiji i iznose 19,2 miliona KM. Iz Željeznica FBiH strahuju da bi se otvaranjem tržišta proizvelo slabljene segmenta željezničkih operacija, a time i smanjenja izdvajanja za željezničku infrastrukturu

Također Željeznicama FBiH ne odgovara ukoliko bi se otvorilo tržište na ovakvom stanju infrastrukture, gdje je željeznička mreža obnovljena oko 30 posto, potencijalni prijevoznik bi imao mogućnosti ostvariti dodatne penale, nastale zbog kašnjenja i vremenskih gubitaka uzrokovanih stanjem željezničke infrastrukture, koja bi morala ići na teret vlasnika, u ovom slučaju FBiH.

Ministar Jusko ističe da ne postoji opasnost i da će domaće Željeznice biti zaštićene

Željeznička infrastruktura u BiH i njena tehnička opremljenost daleko je od Evropskog nivoa. Ipak, pristupanje Transportnoj zajednici otvara mogućnost ulaganja u oblast prometa, pa samim tim i u željezničku infrastrukturu.

Državni ministar prometa i komunikacija Ismir Jusko je također kazao da BiH u potpunosti stoji u zaštiti naših željezničkih kompanija jer se radi o tranzicionom periodu do konačnog ulaska BiH u EU.
 On je dodao da će u skladu sa zaključkom Vijeća ministara BiH u najskorije vrijeme poslati dopis prema entitetskim ministarstvima i obaviti dodatne konsultacije, a sve u cilju zajedničkog usaglašavanja stavova, što na kraju treba rezultirati potpisivanjem ovog ugovora i konačne namjere da BiH ne bude crna tačka u ovom dijelu Evrope kada je riječ o transportu.

Evropska komisija je ipak ostavila mogućnost naknadnog pridruživanja BiH Transportnoj zajednici, a da li će BiH i koliko kasniti u tom procesu i hoće li domaći željeznički prijevoznici ostati u procjepu između straha i neizvjesnosti i trke s regionalnom konkurencijom ostaje da se vidi u narednim mjesecima.
Klix
User avatar
So What!
Posts: 11176
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#74 Re: Željeznice - all about

Post by So What! »

Talgo by Norbert Pocza

Image

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11176
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#75 Re: Željeznice - all about

Post by So What! »

Talgo by Jan Fabián

Image
Post Reply