dragan.s wrote:dale cooper wrote:
Pa normalno da je sljedeći logičan korak turbo folka kopiranje stvari koje prolaze i slušaju se na zapadu u potrazi za
novom publikom. Ako je turbo folk loš, ne znači da su tvorci istoga glupi.
Najlakše je to uraditi sa imidžom i nabacivanjem glamura nalik na strane zvijezde. Ali to ne znači da se između
ne znam Karleuše i Beyonce treba staviti znak jednakosti. Kad poslušaš malo bliže i pogledaš dalje od skupih
i glamuroznih video spotova razlike su sasvim jasne. Ne kažem da je svjetska pop scena sva dobra. Kao i u svemu
i tu ima isforsiranog sranja bez ikakve supstance. Ali ima i odličnih stvari urađenih na ukusan i artističan način.
Ima naravno, ali ima i domaćih lijepo urađenih spotova u kojima nema tutnjave auta niti gologuzih manekenki. Mđt., takvi se ne traže i ne prolaze ni kod nas ni u svijetu.
Smeće je smeće, bilo naše ili strano. Problem je što ovdje masa ljudi pljuje po svemu domaćem što ne valja (s pravom naravno), ali ono što dolazi iz vana je uvijek super i cool jer "pa to je Beyonce, šta ti seljak znaš o tome?".
Današnja TF scena je danas najviše pod uticajem strane pop muzike tako da je onaj "folk u nazivu postao gotovo izlišan.
Da, ali to ne znači da automatski između njih postoji znak jednakosti i da ih treba trpati u isti koš.
Sa ovim da sranja i smeća ima svugdje se apsolutno slažem. Nije sve što dolazi iz vana po automatizmu dobro.
Ono što meni smeta kod TF-a je to što apsolutno ne postoji želja za nekim umjetničkim izražajem. Samo se gleda da
se obrće lova i tezgari što više, i to im je poenta svega. Ne možeš ništa iz tih pjesama zaključiti ni o izvođaču ni o auturu,
ni da li su im te pjesme ekspresija onoga što osjećaju i što dolazi iznutra.
Ali eto da se vratimo na Beyonce i razgovor koji sam imao sa jednim drugim forumašem. Ovaj njen zadnji album
je popriličan komercijalno riskantan projekat u koji je uložila mnogo. Govori o ne baš veseloj temi nevjere i
komplikovanih bračnih odnosa, što je jako odrasla tematika za jednog pop izvođača. Napravila je čitav album
oko tog koncepta popraćen video filmom. Znači to je ekspresija njenih ličnih emocija i misli satkanih u pjesme.
Sa druge strane šta se može zaključiti o autorima i izvođačima iz pojedinih TF pjesama? Šta bi trebala
predstavljati pjesma koja se zove "Loša sam u krevetu" osim onoga očiglednoga. Šta ta pjesma uopšte
govori o onom koju je pisao i ko ju otpjevao. Ima li umjetnosti u tome? Sve mi to zvuči tako impersonalno
i plastično, kao da ih uopšte nije briga u čemu i kako pjevaju sve dok lova stiže.
Mislim svi pjevaju za novac, to je jasno, ali većina pop muzičara barem ima minimum onoga nečega svoga u tim pjesmama.