triconja wrote:Pravilno je uraditi taj zadatak na njen nacin ali obavezno napisati da je specijalni slucaj tog zadatka da je a+x=b, i da je rjesenje x=b-a da im priblizi da su ustvari to jednacine malo zamaskirane. Ali naravno to nijedna uciteljica/ucitelj tako ne radi i djecu uce specijalnom slucaju a ne opstem.
Edit: malo objasnjenje
opsti slucaj je a + x < b
specijalni slucaj tog slucaja bi bio a + x = b, ali to se mora navesti i ovaj specijalni slucaj se vecinom koristi da pokaze da se neki opsti slucaj moze uraditi na jednostavniji nacin (specijalni nacin).
Izvini, kako je a + x = b specijalni slučaj nejednačine a + x < b? U kojoj se to matematici uči, jer ja to nisam učila, a imala sam matematika i kroz srednju i kroz fakultet jedno 6-7? Da je nejednačina glasila a + x <= b, pa tada jeste tačna konstatacija da je a + x = b
granični slučaj (ne specijalni).
Neko napisa na temi da su nejednačine specijalni slučaj jednačina. Netačno. Jednačine su specijalni slučaj nejednačina, ali se prve uče zato što su jednostavnije za naučiti i zato što je rezultat jednačina diskretan skup vrijednosti.
lakilaka wrote:treba ovo posmatrati kao sto i jeste za 3 razred osnovne a ne za nas starije. njima se ovo mora pribliziti i naci granicu, pa onda sto je manje od te granice
znaci 12+ x < 18 se prvo prevede na 12 + x = 18 i nadje x = 6 i onda se trazi x < 6 ( u skupu realnih brojeva ) a to su 0,1,2,3,4,5
kao da neko kaze npr. lijevo od zute kuce, onda moras naci zutu kucu, stati ispred nje i gledati lijevo.
ne zaboravite da su to djeca u 3 razredu osnovne a ne na posdiplomskom studiju elektrotehnike.
Skup prirodnih brojeva, ne skup realnih brojeva (preciznije skup No = N U {0}). Mada se djeci u trećem razredu osnovne škole uopće ne govori o skupovima brojeva u algebarskom smislu.
Btw, ima ovakvih izvala u udžbenicima za osnovnu i srednju školu još. Kao i nerješivih zadataka. Lektura i recenzija na nivou, o autorstvu da ne pričam.