Zadatak iz mm 3.razred OŠ?

Rasprave na razne teme... Ako ne znate gdje poslati poruku, pošaljite je ovdje.

Moderators: Benq, O'zone

tap3ah75
Posts: 5942
Joined: 07/09/2009 14:14

#1 Zadatak iz mm 3.razred OŠ?

Post by tap3ah75 »

Ovako učiteljica rješava i uči djecu

X+12<18
X<18-12
X=6
X:0, 1, 2, 3, 4, 5

A po meni je ovako

X+12<18
X<18-12
X<6
X:0, 1, 2, 3, 4, 5

Zadataka ovakvih (nejednačina) nema u knjizi a ne uspjevam ih ni na netu naći.
Pošaljem djete u školu sa zadaćom urađenom na moj naćin i da pita učiteljicu da joj se nije slučajno potkrala greška. Ona kaže da nije i da treba tako.
Dođe djete sa dva lista zadataka urađenih u školi po učiteljicinoj metodi. Po meni pogrešnoj skroz.
I još donese 5-6 zadataka za zadaću.

Može li mi neko naći negdje na netu ili uslikati iz neke knjige matematike da joj pokažem da nema pojma.
User avatar
Kejn
Posts: 2630
Joined: 24/09/2016 12:24
Location: Sarajevo Temple Prime. U prvom safu

#2 Re: Zadatak iz mm 3.razred OŠ?

Post by Kejn »

X mora da je manje od 6 a ne jednako, jer znaka jednakosti nema u jednačini. Ti si dobro uradio.
tap3ah75
Posts: 5942
Joined: 07/09/2009 14:14

#3 Re: Zadatak iz mm 3.razred OŠ?

Post by tap3ah75 »

Kejn wrote:X mora da je manje od 6 a ne jednako, jer znaka jednakosti nema u jednačini. Ti si dobro uradio.
To ... to
Jer kad provjerim
Onda dobijem 6+12<18
:lol:

Hebote vidi sranja u trećem razredu .... šta li ga tek čeka u četvrtom :roll:
User avatar
sheilak
Posts: 17840
Joined: 29/12/2006 21:44
Location: kod njega

#4 Re: Zadatak iz mm 3.razred OŠ?

Post by sheilak »

pa razgovaraj sa uciteljicom. trebalo bi joj se ukazati da nije u pravu. mozda zena ne zna. :D
User avatar
triconja
Posts: 16211
Joined: 29/04/2012 07:04

#5 Re: Zadatak iz mm 3.razred OŠ?

Post by triconja »

Pravilno je uraditi taj zadatak na njen nacin ali obavezno napisati da je specijalni slucaj tog zadatka da je a+x=b, i da je rjesenje x=b-a da im priblizi da su ustvari to jednacine malo zamaskirane. Ali naravno to nijedna uciteljica/ucitelj tako ne radi i djecu uce specijalnom slucaju a ne opstem.

Edit: malo objasnjenje
opsti slucaj je a + x < b
specijalni slucaj tog slucaja bi bio a + x = b, ali to se mora navesti i ovaj specijalni slucaj se vecinom koristi da pokaze da se neki opsti slucaj moze uraditi na jednostavniji nacin (specijalni nacin).
User avatar
sunceKOtepsija
Posts: 6841
Joined: 14/06/2015 14:44

#6 Re: Zadatak iz mm 3.razred OŠ?

Post by sunceKOtepsija »

sheilak wrote:pa razgovaraj sa uciteljicom. trebalo bi joj se ukazati da nije u pravu. mozda zena ne zna. :D
u tom slucaju moze momka optuzit za sovinizam
AenemA
Posts: 415
Joined: 23/04/2004 04:32

#7 Re: Zadatak iz mm 3.razred OŠ?

Post by AenemA »

To su ovi uctitelji sa PMF-a iz Busovace.
User avatar
triconja
Posts: 16211
Joined: 29/04/2012 07:04

#8 Re: Zadatak iz mm 3.razred OŠ?

Post by triconja »

sunceKOtepsija wrote:
sheilak wrote:pa razgovaraj sa uciteljicom. trebalo bi joj se ukazati da nije u pravu. mozda zena ne zna. :D
u tom slucaju moze momka optuzit za sovinizam
Neka joj posalje Fatkica da joj malo objasni matematiku :lol: :lol: :lol:
User avatar
JThomas
Posts: 69048
Joined: 24/05/2008 15:01
Location: Sic semper tyrannis

#9 Re: Zadatak iz mm 3.razred OŠ?

Post by JThomas »

nevjerovatno.
nlt
Posts: 2550
Joined: 18/05/2014 18:02

#10 Re: Zadatak iz mm 3.razred OŠ?

Post by nlt »

to je OSNOVNA škola
ako je u početku bio znak nejednačine, onda takav znak ostaje do kraja tj do rješenja
ne može ona sad ubacivati kako ona hoće = < >
porazgovaraj sa učiteljicom
User avatar
triconja
Posts: 16211
Joined: 29/04/2012 07:04

#11 Re: Zadatak iz mm 3.razred OŠ?

Post by triconja »

nlt wrote:to je OSNOVNA škola
ako je u početku bio znak nejednačine, onda takav znak ostaje do kraja tj do rješenja
ne može ona sad ubacivati kako ona hoće = < >
porazgovaraj sa učiteljicom
Ako ne zna objasniti kako treba neka predaje likovno :lol: :thumbup:
lakilaka
Posts: 1610
Joined: 10/10/2014 16:48

#12 Re: Zadatak iz mm 3.razred OŠ?

Post by lakilaka »

treba ovo posmatrati kao sto i jeste za 3 razred osnovne a ne za nas starije. njima se ovo mora pribliziti i naci granicu, pa onda sto je manje od te granice
znaci 12+ x < 18 se prvo prevede na 12 + x = 18 i nadje x = 6 i onda se trazi x < 6 ( u skupu realnih brojeva ) a to su 0,1,2,3,4,5
kao da neko kaze npr. lijevo od zute kuce, onda moras naci zutu kucu, stati ispred nje i gledati lijevo.
ne zaboravite da su to djeca u 3 razredu osnovne a ne na posdiplomskom studiju elektrotehnike.
Last edited by lakilaka on 20/11/2017 18:32, edited 1 time in total.
User avatar
JThomas
Posts: 69048
Joined: 24/05/2008 15:01
Location: Sic semper tyrannis

#13 Re: Zadatak iz mm 3.razred OŠ?

Post by JThomas »

ovako im samo može udaljiti. jer ima jedno pitanje više da odgovori, kako je veće ili manje postalo jednako...
User avatar
djevojka bez imena
Posts: 3587
Joined: 14/10/2015 05:39

#14 Re: Zadatak iz mm 3.razred OŠ?

Post by djevojka bez imena »

triconja wrote:Pravilno je uraditi taj zadatak na njen nacin ali obavezno napisati da je specijalni slucaj tog zadatka da je a+x=b, i da je rjesenje x=b-a da im priblizi da su ustvari to jednacine malo zamaskirane. Ali naravno to nijedna uciteljica/ucitelj tako ne radi i djecu uce specijalnom slucaju a ne opstem.

Edit: malo objasnjenje
opsti slucaj je a + x < b
specijalni slucaj tog slucaja bi bio a + x = b, ali to se mora navesti i ovaj specijalni slucaj se vecinom koristi da pokaze da se neki opsti slucaj moze uraditi na jednostavniji nacin (specijalni nacin).
:lol:
Luuudoooo! :lol: zamišljam oca kako ovo objašnjava učiteljici. Ima mali da vuče keca do 6. razreda, ne smije roditelj bolje znati od travničke diplomantice , ne neeee :lol:
User avatar
djevojka bez imena
Posts: 3587
Joined: 14/10/2015 05:39

#15 Re: Zadatak iz mm 3.razred OŠ?

Post by djevojka bez imena »

lakilaka wrote:treba ovo posmatrati kao sto i jeste za 3 razred osnovne a ne za nas starije. njima se ovo mora pribliziti i naci granicu, pa onda sto je manje od te granice
znaci 12+ x < 18 se prvo prevede na 12 + x = 18 i nadje x = 6 i onda se trazi x < 6 ( u skupu realnih brojeva ) a to su 0,1,2,3,4,5
kao da neko kaze npr. lijevo od zute kuce, onda moras naci lijevu kucu, stati ispred nje i gledati lijevo.
ne zaboravite da su to djeca u 3 razredu osnovne a ne na posdiplomskom studiju elektrotehnike.
Pa ovo im je teže. Kako će onda shvatiti razliku izmedju jednačina i nejednačina?
lakilaka
Posts: 1610
Joined: 10/10/2014 16:48

#16 Re: Zadatak iz mm 3.razred OŠ?

Post by lakilaka »

djevojka bez imena wrote:
lakilaka wrote:treba ovo posmatrati kao sto i jeste za 3 razred osnovne a ne za nas starije. njima se ovo mora pribliziti i naci granicu, pa onda sto je manje od te granice
znaci 12+ x < 18 se prvo prevede na 12 + x = 18 i nadje x = 6 i onda se trazi x < 6 ( u skupu realnih brojeva ) a to su 0,1,2,3,4,5
kao da neko kaze npr. lijevo od zute kuce, onda moras naci lijevu kucu, stati ispred nje i gledati lijevo.
ne zaboravite da su to djeca u 3 razredu osnovne a ne na posdiplomskom studiju elektrotehnike.
Pa ovo im je teže. Kako će onda shvatiti razliku izmedju jednačina i nejednačina?
nije teze, prvo shvate jednacinu, pa onda nejednacinu. iznenadili bi se koliko djece ne zna ni jednacinu, a kako ti da shvate nejednacinu. pedagoski je ici od lakseg ka tezem.
i ne morate odmah sve gledati u smislu "travnicki fakiltet" time puno vise govorite o sebi.
User avatar
JThomas
Posts: 69048
Joined: 24/05/2008 15:01
Location: Sic semper tyrannis

#17 Re: Zadatak iz mm 3.razred OŠ?

Post by JThomas »

djeca imaju jednostavan, zdrav razum, zdraviji nego odrasli. imaš dodatno i nepotrebno pitanje - kako je i zašto u istom zadatku jednako postalo manje - a na koje zdravog odgovora nema ni za djecu ni za odrasle...
User avatar
zomri
Posts: 12812
Joined: 03/05/2006 07:31

#18 Re: Zadatak iz mm 3.razred OŠ?

Post by zomri »

nastavnica apsolutno pogrešno radi. samo bezveze dodatno zbunjuje djecu uvodeći znak jednakosti niotkud. pored ovakvih nije ni čudo da djeca zamrze matematiku.

ako se već htjelo uvesti jednako to se onda radi ovako

X+12<18
X<18-12 = 6 <= ovo ako je djeci nejasno na tabli sa strane riješiti
X<6
X:0, 1, 2, 3, 4, 5
lakilaka
Posts: 1610
Joined: 10/10/2014 16:48

#19 Re: Zadatak iz mm 3.razred OŠ?

Post by lakilaka »

JThomas wrote:djeca imaju jednostavan, zdrav razum, zdraviji nego odrasli. imaš dodatno i nepotrebno pitanje - kako je i zašto u istom zadatku jednako postalo manje - a na koje zdravog odgovora nema ni za djecu ni za odrasle...
djeca prvo uce jednacine. zato im se nejednacine objasniavaju kao specijalan slucaj jednacina i nadje se granicno slucaj a onda ono sto je manje od granicnog je rjesenje nejednacine. to je zdrava djecija, a bogami i odraslih, logika.
ali ovdje je lakse napasti travnicke i ine fakultete. znas ti nas, je.bo ti nas, moj pravnice.
btw - u pravu ima toliko nelogicnosti, ali to nije tema ove emisije.
User avatar
JThomas
Posts: 69048
Joined: 24/05/2008 15:01
Location: Sic semper tyrannis

#20 Re: Zadatak iz mm 3.razred OŠ?

Post by JThomas »

ne pominjem ali ću pomenuti.

pa išli smo svi u osnovnu školu. i nisu svi otišli na pravo što su mrzili i što nisu kontali matematiku...
User avatar
Kejn
Posts: 2630
Joined: 24/09/2016 12:24
Location: Sarajevo Temple Prime. U prvom safu

#21 Re: Zadatak iz mm 3.razred OŠ?

Post by Kejn »

Ne bi me čudilo da žena ne zna matematiku objasniti jer sam sam imao iskustva sa takvim nastavnicima i profesorima tokom svog školovanja. Sjećam se jedne nastavnice engleskog u osnovnoj koja je Ghost (duh na engleskom) umjesto goust izgovarala kao gast.

Tako da me ništa ne čudi više.
User avatar
djevojka bez imena
Posts: 3587
Joined: 14/10/2015 05:39

#22 Re: Zadatak iz mm 3.razred OŠ?

Post by djevojka bez imena »

lakilaka wrote: i ne morate odmah sve gledati u smislu "travnicki fakiltet" time puno vise govorite o sebi.
A sta je drugo? Daj neko logično objašnjenje. U nejednacini se ne smije upotrebljavati znak jednakosti sve dok dobro ne nauče razliku izmedju <, > i =.
lakilaka
Posts: 1610
Joined: 10/10/2014 16:48

#23 Re: Zadatak iz mm 3.razred OŠ?

Post by lakilaka »

ovdje je uciteljica svjesno ili ne svjesno napravila "gresku" da bi priblizila nejednacine djeci koja su prije ucila jednacine.
nejednacine su specijalan slucaj jednacina.
slazem se da ima svakakvih profesora i ucitelja, ali ovdje , prema ovome, to nije slucaj.
pitanje za sve : kako djecu nauciti jednacinama? pouzdano znam da ima dosta djece koja ne znaju ni jednacine, a kako onda da shvate i nauce nejednacine.
lakilaka
Posts: 1610
Joined: 10/10/2014 16:48

#24 Re: Zadatak iz mm 3.razred OŠ?

Post by lakilaka »

djevojka bez imena wrote:
lakilaka wrote: i ne morate odmah sve gledati u smislu "travnicki fakiltet" time puno vise govorite o sebi.
A sta je drugo? Daj neko logično objašnjenje. U nejednacini se ne smije upotrebljavati znak jednakosti sve dok dobro ne nauče razliku izmedju <, > i =.
ovdje je prvo mrznja prema travnickim i inim fakultetima. ali posto to nije tema, znam doktora profesora matematike, koji je upravo ovako ucio djecu, a bogami i odrasle, nejednacinama, koje su specijalan slucaj jednacina.
za ovo bi se trebalo obratiti ministru za obrazovanje i cuti njegovo misljenje. to je legalan i legitiman put.
Naslovnica
Posts: 27664
Joined: 20/03/2013 15:38

#25 Re: Zadatak iz mm 3.razred OŠ?

Post by Naslovnica »

tap3ah75 wrote:Ovako učiteljica rješava i uči djecu

X+12<18
X<18-12
X=6
X:0, 1, 2, 3, 4, 5

A po meni je ovako

X+12<18
X<18-12
X<6
X:0, 1, 2, 3, 4, 5

Zadataka ovakvih (nejednačina) nema u knjizi a ne uspjevam ih ni na netu naći.
Pošaljem djete u školu sa zadaćom urađenom na moj naćin i da pita učiteljicu da joj se nije slučajno potkrala greška. Ona kaže da nije i da treba tako.
Dođe djete sa dva lista zadataka urađenih u školi po učiteljicinoj metodi. Po meni pogrešnoj skroz.
I još donese 5-6 zadataka za zadaću.

Može li mi neko naći negdje na netu ili uslikati iz neke knjige matematike da joj pokažem da nema pojma.
Samo sačekaj da vidiš zajebancije kada bude aktuelna nejednačina tipa a-x <b !
:lol:
Post Reply