x265 HEVC

Hardware, software, mobiteli, programiranje, internet...

Moderator: Benq

Post Reply
User avatar
dzeko1
Posts: 812
Joined: 18/09/2012 13:55

#1 x265 HEVC

Post by dzeko1 »

Vozdrica, da li mi neko moze malo pojasniti o ovome? Znam da je to 'relativno' novi enkoder, i da su video fajlovi iste kvalitete kao i x264 ali mnooooooogo manji, da li postoji nacin da konvertujem neke svoje filmove koji zauzimaju po 3-4gb u x265, jer ih vecinu ne mogu pronaci u tom formatu online. ( da kazem da sam potpuni laik sto se toga tice, pa ako sam se provalio negdje ne zamjerite :D
User avatar
Praetorious
Posts: 1535
Joined: 07/09/2012 07:07
Contact:

#2 Re: x265 HEVC

Post by Praetorious »

Većina novijih programa za video editing ili video konverziju podržava i HEVC ilitiga x265. Njega prednost se pokazuje u tome što daje sliku iste kvalitete sa daleko manjim bitrate postavkama nego što je to slučaj sa x264 ili nekim drugim video codecom. U praksi to znači da ako enkodiraš film sa 1000 kbps u x264 i x265, dobijaš isti ili vrlo sličan rezultat što se veličine fajla tiče. Međutim, ako, npr. u x265 postavkama staviš 600 ili 700 kbps, možeš dobiti isti kvalitet kao 1000 kbps sa x264, uz daleko manju veličinu gotovog fajla.
Ovo je samo primjer, omjeri nisu tačni. Ako ti je bitna veličina - a to je jedina prednost x265 - onda se trebaš igrati postavkama i vidjeti koliko si spreman žrtvovati od kvalitete da bi dobio malu veličinu. Da, na žalost, i ovdje se govori o žrtvovanju kvalitete, jer je i x265 kompresija sa gubitkom, te će neminovno doći do degradacije kvalitete u odnosu na originalni BR film.
I zadnja napomena, x265 je hardwerski gladan i zahtijeva prilično procesorske snage, tako da je brzina mašine od značaja. No, opet će konverzija filma potrajati, ali - sve zavisi od odabranih postavki prilikom enkodiranja.
User avatar
dzeko1
Posts: 812
Joined: 18/09/2012 13:55

#3 Re: x265 HEVC

Post by dzeko1 »