Page 1 of 131

#1 Terenci, SUV, 4X4, AWD - sve o tome

Posted: 07/02/2011 23:47
by veliki ciro
Eh posto nas ima ovako par koji se bakcemo sa terencima, a i za ostale koji imaju neki problem evo tema za sve moguce prerade dorade kvarove probleme i pitanja u vezi 4x4 vozila. ima ovdje ljudi koji bas znaju dosta o tome (prije svega kreso_atac, zatim bakir, dr sci, kiberluskoni itd itd), pa da vidimo gdje smo :D i ja sa prijateljem ovih dana dok je zima vani dizem njegovog pajera za nekih 5 cm, pa imat cu i tu pitanja, ali prije svega jedno vezano za toyotu od gospoje. nazad je lsd... i kada mi je jedan tocak na betonu a drugi u vazduhu prebacuje mi snagu na onaj u vazduhu kao kod otvorenog diffa a kada je jedan tocak u blatu a drugi na betonu ponasa se kao diff sa sperom... moje pitanje je da li su lamele u diff otisle.. da li razlog moze biti da je usuto ulje za open diff ili je mozda lsd tako podesen ili sta vec????

#2 Re: Terenci i mehanika

Posted: 07/02/2011 23:53
by kreso_atac
Pošto LSD nije 100% blokada diferencijala, ne možeš ni očekivati da ti pokrene auto sa kotačem u vazduhu - jer u tom slučaju, što ne bi svi bili zadovoljni samo LSD-om? Sve je OK sa diffom, a za potrebe situacija kada ti jedan ostane u vazduhu zategneš ručnu i riješen problem, tako prevariš diff. I što se teme tiče, ja podržavam, koliko mogu pomoći tu sam.

#3 Re: Terenci i mehanika

Posted: 08/02/2011 00:00
by veliki ciro
ok, super, bas mi je drago :D eh sad ono pitanje za zajednicki projekat sa kolegom, tj podizemo njegovog pajera. nismo nasli nikoga posebno strucnog za to pa smo se odlucili polako zajednickim snagama uz literaturu i nase dosadasnje znanje da sami to uradimo :D uzeo je malo vece gume i 2 cm imamo na amortizaciju. naprijed odvrnuli torzije i podigli prednji kraj za 5cm i sada izgleda kao da je nazad potonuo. kako ga nazad dici da li je bolje praviti vece usice ili staviti diff ispod gibnjeva?

#4 Re: Terenci i mehanika

Posted: 08/02/2011 00:53
by kreso_atac
oboje plus još listova u gibnjeve. a to što si digao naprijed 5 cm, to sve oko nezavisnog vješanja i torzije lijepo odšarafiš i baciš u smeće, staviš naprijed gibnjeve i krutu osovinu da vidiš kako ide podizanje. i još ću ti u vezi podizanja reć šta da NE radiš. to je da ne ideš kod gibnjara da ti "šprenguje" :-D gibnjeve, jer to ima kratkoročan efekat, auto podignut par mjeseci i onda padna u najboljem slučaju kako je i radnije bilo. ali može se desiti da potone skroz jer gibnjevi kasnije omekšaju. i obrati pažnju da balans štanglu, nju trebaš riješiti. ona ograničava rad suspenzije jer pokušava natjerati auto da bude uvijek paralelno sa kotačima (što je super stvar na putu u krivinama, ali na terenu često treba da ti jedan kotač ode dole u rupu, a drugi da se nabije skroz gore uz blatobran. Zadnju možeš odmah izbaciti jer na autu sa gibnjevima i onako nema mnogo rada suspenzije. Da bi ti bolje pokazao o čemu se radi, evo primjer. auto na terenu sa aktivnom balans štanglom:

Image

i sa redukovanom balans štanglom:
Image

#5 Re: Terenci i mehanika

Posted: 08/02/2011 00:55
by Bullet Tooth Tony
ja samo znam praviti roolbar-ove, imam i nekih slika takmicarskih vozila , ali ne bih da stavljam zbog privatnosti vlasnika vozilica :D

#6 Re: Terenci i mehanika

Posted: 08/02/2011 01:23
by kreso_atac
stavi nešto da vidimo, ja volim te stvari, ali ne toliko jurenje po makadamu i te stvari, nego baš ispite spretnosti hard klase i slično.

#7 Re: Terenci i mehanika

Posted: 08/02/2011 02:21
by veliki ciro
usput da stavimo sta od cetiri x cetvorki imamo u garazama :D evo od gospoje toyota koja je opjevana po forumu haha :D

Image

a nijednu sliku svoga granda nemam trenutno, to cemo sutra :D

#8 Re: Terenci i mehanika

Posted: 08/02/2011 03:01
by kreso_atac
Evo ovako par slika mog Ćire, granda ja mislim nemam uslikanog, ali on nije ni bitan :-D Karlovac 2010, off road druzenje

Image

Image

Image

Image

Image

tzv "vrtača" :-D
Image

izvinjavam se ako sam smorio :)

#9 Re: Terenci i mehanika

Posted: 08/02/2011 04:19
by corolla02
dobre :thumbup:

inace cija je tablica :?:

#10 Re: Terenci i mehanika

Posted: 08/02/2011 08:40
by Bakir1
pajera mozes dizati na vise nacina ali na torzijama ja ne bih,naspanujes ga pa bude ko koza naprijed i tvrd gluho bilo.
najbolje rjesenje kada je pajero je body lift i 33 i taman,bez karambolki napadni uglovi su sa 33 odlicni.
ako je auto poslije 91 spirale su na svim tockovima pa je puno bolje ubaciti vece ali artikulacija je opet ogranicena torzijama.
znaci ovo:
Image
dobijes ovo sa 33 a moze stati onda i 35
Image
Image
malo crijeva od hladnjaka ili ga izmjestiti nize,volan bude ok,poluge saltebla mislim da moraju biti duze i naravno malo instalacije.

#11 Re: Terenci i mehanika

Posted: 08/02/2011 11:29
by veliki ciro
znači nista bez "pravog" lift kita? da ne radimo homemade nista? ovo na slikama pravo fino izgleda. planirali smo kada skratimo gumice vidjeti mozemo li da odvrnemo jos torzije...

#12 Re: Terenci i mehanika

Posted: 08/02/2011 11:31
by Bakir1
sto ne bi mogao praviti sam?8 podloski ima,svi ih prave od polijamida,to ti moze svaki tokar napraviti i ne bi smjele biti vise od recimo 15 KM komad,uzmes sarafe za stezanje glave motora ili brezone od nekog auta i to je to ;-)

#13 Re: Terenci i mehanika

Posted: 08/02/2011 11:38
by kreso_atac
Kad skratiš gumice????????? Pa nisu one bez razloga postavljene... Ako naviješ na pajeru torzije za više od 2 "zuba", dobićeš kameni auto... viljuška će udarati u graničnik, gumicu, ili pak kuglu... A najbolnija stvar što pri svakom poskoku ili jačem opterećenju u krajnjim tačkama, poluosovine ispadaju iz diferencijala kao da ih ništa ne drži...
Drugo... Kugla dolazi u krajnji položaj napetosti... opet, bilo kakvo opterećenje dovodi do pucanja kugle, ili iskakanja, a ne tako rijetko i pucanja viljuške
Znači, Pajero sa nezavisnim vješanjem (torzijom) naprijed nije dobra osnova za podizanje.... Stavi gume koje zeliš i ne diži više, a ako želiš veće gume, diži body... i vodi računa kad dižeš šasiju zbog napadnih uglova kardana i poluosovina jer ćeš dobiti veliki ugao pod kojim je oštećenje i lomljenje nečega veoma lakše. Ne samo na pajeru, na većini terenaca je tako. Dizali smo range rovera classic 16cm pa morali vratiti na 12 jer je kidao zglobove kad negdje dobro namotaš i pod gasom ga čupaš.... vidi kako to da izbjegneš

a u vezi tablica na mojem jeepu, austrijske su.

#14 Re: Terenci i mehanika

Posted: 08/02/2011 13:16
by herbert mekfjuger
Evo i mog :D


Image

Image

#15 Re: Terenci i mehanika

Posted: 08/02/2011 13:49
by Bakir1
kakav ti je ovo milki profil guma :lol:

#16 Re: Terenci i mehanika

Posted: 08/02/2011 13:57
by herbert mekfjuger
Bakir1 wrote:kakav ti je ovo milki profil guma :lol:
šta mu fali :D

#17 Re: Terenci i mehanika

Posted: 08/02/2011 14:04
by Bakir1
malo agresivnosti ;-)
Image
turbo insa dakar :D

#18 Re: Terenci i mehanika

Posted: 08/02/2011 14:13
by kreso_atac
michelin cross terain na grandu :thumbup: jest da su potrosene te, ali inace za snijeg jedna od najboljih guma.

#19 Re: Terenci i mehanika

Posted: 08/02/2011 14:15
by herbert mekfjuger
kreso_atac wrote:michelin cross terain na grandu :thumbup: jest da su potrosene te, ali inace za snijeg jedna od najboljih guma.
aha, te su inače došle na njemu kad sam ga kupio i koristio ih ljeti, nemam ih više, sad su BF Goodrich Winter Slalom :D

#20 Re: Terenci i mehanika

Posted: 08/02/2011 14:15
by Kiberluskoni
Konačno da neko pokrene finu temu za nas blatoljupce.
Ja sam ponosni vlasnik jednog 4.0 Jeep Cherokee-a iz 99. sa 2" suspension Lift kit-om i 31" gumama. Mislim da sam imao sreće pri kupovini prije 4 godine jer je u pitanju zadnja serija XJ-a sa Dana 30 reverse cut prednjim difom. Nazad je ChryCorp 8.25 29 spline, što je isto tako super opcija (osovina jaka skoro kao Dana 44, san svakog offroadera). Na ugradnju čeka Flowkooler vodena pumpa te NP242 reduktor i vjerovatno 4.11 difovi (imam samo prednji za sada). Takođe, Jeep je sa manuelnim mjenjačem, jako rijetka opcija kod nas. Slike idu poslije.

Što se tiče odizanja vozila (a i ostalih modifikacija), ključna stvar je da li će vozilo biti i dalje korišteno na cesti, ili je samo u pitanju šumska varijanta. Za prvu treba puno više love, dok se sa drugom može dosta toga iskombinovati i u kućnoj radinosti. Takođe, body lift ne utiče previše pozitivno na offroad karakteristike, jer artikulacija osovina ostaje ista, samo se dobija na klirensu zbog većih guma. Kontraefekat je povećano težište, uz istu artikulaciju. Takođe, ako ćeš auto samo za terena, ne trebaš zadnju blokadu, možeš zavariti diferencijal, biće ok dok god si van asfalta.

#21 Re: Terenci i mehanika

Posted: 08/02/2011 15:48
by kreso_atac
lift omogucava stavljanje vecih guma, vece gume bolji klirens i bolji upadni ugao. istina treba onda bit pazljiviji pri brzoj voznji, ali ne mozes imati sve u jednom. sto se tice mog jeepa, nisam isao na neki pretjerano velik lift, jer ga vozim i po asfaltu mnogo, nazad je dana 44 i detroit locker, dana 30 naprijed, 231 reduktor i aw4 automatik (koji je realno dosta korisniji od manuelca :) ). 242 reduktor je bolji za cestu i za snijeg, dok 231 vazi kao izdrzljiviji, mada ja se nisam uspio uvjeriti u to, tj jos nisam vidio da je crknuo 242 nekome. tako da ako naletim na 242 koji bi odgovarao mojoj konfiguraciji to se ide mijenjati. sto se tice granda kojeg imam, uzet je prosle godine sa 4.7 motorom i 45rfe automatikom, naprijed i nazad vari lok lsd, pa sam krajem godine nasao covjeka koji bi mijenjao komplet motor taj 4.7 sa 45rfe mjenjacem za 4.0 i 42re mjenjac, pa sam to pazario, i jos uvijek traje dotjerivanje, nemam nesto pretjerano ni vremena. sve je leglo sa reduktorom i osovinama, malo sad treba dotjerat elektroniku jer je 45rfe imao svoj modul ECM, a 42re ide preko PCMa, al i to je uglavnom dotjerano.

sto se tice bfg winter slalom guma, takodje jako zahvalne za snijeg, mozda se malo brze trose od tih michelin koje si imao, ali prve dvije godine bez obzira na tip voznje neces imati problema po snijegu sto posto. svakih 6 mjeseci otprilike rotiras ih prednja lijeva-desna zadnja lijeva-desna klasicno i to je to. od striktno agresivnih vec sam negdje rekao za mene je trekker, onda par praznih mjesta pa ostali. ne koristim ga jer kao sto rekoh vozim dosta po cesti, ali treba se priznati da je par klasa iznad ostalih.

#22 Re: Terenci i mehanika

Posted: 09/02/2011 18:31
by BISCANIN2
WOOOOOOOW Čestitke otvaraču teme ,evo zašto volim sa x :D .
Imam pajera starog dugačkog i sreći nigdje kraja.
Služi mi za prevoz turista .
Laik sam od mehanike ,moguli sa nekim osnovni setom alata da polako krenem u održavanje ili zamjenu (ZAMJENIO SAM SAM HLADNJAK)kakvih djelova recimo na zadnjem ovjesu ili zamjenu kakve osovine,imam volju a i nabavicu alat .
Neke ekstremnije izlete izbjegavam zbog straha da šta ne polomim ko će naplaćat majstore .
Početnik sam u svijetu 4x4 voznje ali polako nabiram iskustvo .
Evo sad slika moje bebe u akciji od prošle subote.

#23 Re: Terenci i mehanika

Posted: 10/02/2011 12:35
by BISCANIN2
Moja beba u akciji prosle subote.[imgImage][/img]

#24 Re: Terenci i mehanika

Posted: 10/02/2011 14:48
by Bakir1
hoces galeriju za njega :-D
ili bilo sta od dijelova :D
3 red sjedista npr :-D

#25 Re: Terenci i mehanika

Posted: 10/02/2011 18:55
by BISCANIN2
Bakir1 wrote:hoces galeriju za njega :-D
ili bilo sta od dijelova :D
3 red sjedista npr :-D
TO vec imam :D ,kao bi se dogovorili za onakve retrovizore kao kod tebe ,ili moguli racunati na tebe ako mi ode nedaj boze sta od pogona ,kardan osovina ili nesto slicno. :thumbup: