Terenci, SUV, 4X4, AWD - sve o tome

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderators: anex, _BataZiv_0809

Post Reply
User avatar
Bakir1
Posts: 13669
Joined: 18/06/2008 16:45
Location: mislim da o tome imam misljenje.
Contact:

#26 Re: Terenci i mehanika

Post by Bakir1 »

ovakvu galeriju nemas :D
samo da imas predstavu cega ima sve kod mene:
Image
Image
Image
Image
svi su zavrsili vozanje po cesti i reinkriniraju se u drugim autima :lol:
BISCANIN2
Posts: 1144
Joined: 22/09/2004 12:30
Location: Bihać

#27 Re: Terenci i mehanika

Post by BISCANIN2 »

Zasto je ovaj aw4 automatik bolj od manuelca?I ako je ko imao iskustva jesuli ovi danasnji novi 4x4 pogoni bolji od onih starih manuelnih na terenu, dali stvarno pružaju bolje performanse na snijegu ili blatu do osovina ?
[img][IMG]http://img602.imageshack.us/img602/4435/16850648550755662274637.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us[/img]
BISCANIN2
Posts: 1144
Joined: 22/09/2004 12:30
Location: Bihać

#28 Re: Terenci i mehanika

Post by BISCANIN2 »

Bogami svak cast vidim svega ima ,znaci racunam na tebe ozbiljno .
User avatar
Bakir1
Posts: 13669
Joined: 18/06/2008 16:45
Location: mislim da o tome imam misljenje.
Contact:

#29 Re: Terenci i mehanika

Post by Bakir1 »

nema da fali :lol:
cuvaj hubove druze,bez naglih kretanja kada su 4h ili 4l ;-)
veliki ciro
Posts: 49
Joined: 20/01/2011 00:05

#30 Re: Terenci i mehanika

Post by veliki ciro »

veliko hvala kreši na iscrpnom i objašnenju sa slikama za podizanje pajera :thumbup: za par dana je sređen, pa ćemo vidjet kako ide.

sljedeće pitanje, znam da grand cherokee nije terenac, i praktički je wrangler jedini "čistokrvni" jeep, ali zanima me do koje mjere smijem ići van ceste, i generalno jel važi da su to samo malo veći karavani. naime i sam imam granda prve generacije, i vozio sam ga po raznim snjegovitim vrletima, nije doduše nikad stao, ali kontam ne bi nijedan sa pogonom na sve 4, pa ni "quattro", "4motion" i slični sistemi u putničkim automobilima?
User avatar
kreso_atac
Posts: 832
Joined: 27/09/2010 19:26

#31 Re: Terenci i mehanika

Post by kreso_atac »

Hm, imam osjećaj da ću opet pisati dug post :) Naime, iako je Grand po izgledu luksuz i SUV, ja a i neki drugi koji su više u offroadu smo ostali više puta jako iznenađeni šta taj auto može u serijali a kamoli malo dotjeran. Sa quadra-drive-om može kuda hoćeš (standard oprema!). Moj je standardni (tj. tvornički) bez winch-a, MT guma, lifta i inih modifikacija ali znam se s njim penjati i tamo kuda drugi nisu ni pokušali. Jedini koji su pokušali su jeep vlasnici 8-) Grand pogotovo prve i druge, pa čak i treće generacije ima jako jako izražene offroad mogućnosti, četvrtu generaciju jesam probao, ali agresivnije ne, pa o njoj neću ni govoriti.
A odakle da Grand nije punokrvni jeep molim te? Na haubi nosi naziv JEEP i ima 7 rebara na hladnjaku. Dakle ono za čim mnogi terenci žude a to je biti JEEP. naravno govorim o čistokrvnim američkim verzijama, hebeš jeep-a kojeg gura mercedes (mjenjač i pogon, motor je OK da se razumijemo). U wranglera hvala bogu nisu još utrapili taj pogon, i ako ima boga ni neće. Drugo, opet malo tehnike: terenac se prepoznaje po solid axle ogibljenju, tj. kruta osovina, koja se njiše na lisnatim ili oprugama. Prednost je čvršći donji postroj, bolje držanje bočnog nagiba i mnogo artikulacije, zatim mogućnost ugradnje kvalitetnog lifta... Ima doduše par novih izvrsnih terenaca koji imaju IFS prednje ogibljenje ali zadnje generacije ali otom potom. SUV, ili cestovna varijanta terenaca, uglavnom nemaju ni redukciju te s time nemaju ni fiksan (ni efikasan) središnji pogon (standardni 4X4). Koristi najčešće IFS (independent front suspesnsion), nezavisno prednje ogibljenje koji se drži za kotač a-armom. To je inače krhkija varijanta ogibljenja, problematična pri bočnim nagibima i nema veliku artikulaciju baš radi kratkih a-armova. Međutim istina je isto da brže reagira na podlogu, lakša je te je mnogo udobnija varijanta. Problem se desi kad treba podignuti vozila tada je to gotovo nemoguće ili preskupo (da li ste ikad vidjeli podignutu ladu ili kampanjolu druge generacije). E sad reći ćete a šta je sa Humveejem i Grandom. Grand svih generacija i Humvee imaju razvijen IFS ovjes na drugačiji način, sa mnogo dužim rukama i drugčije koncipiranim. Uz to Grand ima limited slip prednji i zadnji diff, limited slip središnji diff i totalnu blokadu prilikom ukopčavanja reduktora (klasičan 4X4). Uz to, grand WJ ima (ja mislim prvi u auto industriji) hidrauličko iskopčavanje balans štangle prilikom korištenja reduktora. Znamo da terenci sa balans štanglom nemaju dovoljno artikulacije a bez nje se rolaju na cesti i opasni su za prevrtanje. JEEP je ubio 2 muhe jednim udarcem i svih tih karakteristika se ne bi bogme postidio ni wrangler, i ja bi za njega prije reko da je terenac luksuznijeg izgleda, nego SUV ili tako nešto. Nije ni čudo da Grand ide uvijek napred po snijegu a ML, X-i i ostali narodni autići egzotičnih naziva pustinjskih vjetrova (koje li ironije) pri prvom boljem snijegu ostaju kući ili koriste gradski prijevoz. Bitno je da krstare (Hrvatskom, Bosnom, Austrijom, nebitno) i o tome pišu u novinama. Ali pitanje je gdje krstare (Opatija, Ićići, Istarski agriturizmi ), sve tamo do kud vodi asfaltirani put. A dalje?


P.S. Bakire, zašto je gotovo svaki taj Pajero pao nazad?
User avatar
Bakir1
Posts: 13669
Joined: 18/06/2008 16:45
Location: mislim da o tome imam misljenje.
Contact:

#32 Re: Terenci i mehanika

Post by Bakir1 »

pa kreso znas sta im je bolna tacka,e sad tome dodaj poljevanje kiselinom za ocitanje broja sasije i dobijes odgovor koji trazis.
evo ti mali primjer toga
Image
BISCANIN2
Posts: 1144
Joined: 22/09/2004 12:30
Location: Bihać

#33 Re: Terenci i mehanika

Post by BISCANIN2 »

Bakir1 wrote:nema da fali :lol:
cuvaj hubove druze,bez naglih kretanja kada su 4h ili 4l ;-)
Izvini na ne znanju ali šta su hubovi :? ?I kako se manifestuje kad hubovi odu ? I dali se mogu nabaviti ako odu ,skupo .tesko za zamjeniti ..malo informacija za nas početnike. :?: :?: :?
BISCANIN2
Posts: 1144
Joined: 22/09/2004 12:30
Location: Bihać

#34 Re: Terenci i mehanika

Post by BISCANIN2 »

Bakir1 wrote:pa kreso znas sta im je bolna tacka,e sad tome dodaj poljevanje kiselinom za ocitanje broja sasije i dobijes odgovor koji trazis.
evo ti mali primjer toga
Image
A ovo je čista klasika ,to sam već vario zajedno sa obrvama i pragovima.
User avatar
Bakir1
Posts: 13669
Joined: 18/06/2008 16:45
Location: mislim da o tome imam misljenje.
Contact:

#35 Re: Terenci i mehanika

Post by Bakir1 »

ne uvijek,ja sam sebi od 20 auta probrao 2 koji imaju sasiju zdravu.
ovdje nema varenja,poslije ovakve deformacije auto ne bi smio vise na cestu ikada.
nemoj se cuditi kada pocne curiti vanjski semering na zadnjem difu ;-)
plus vise nemas broja sasije,a doci ce vrijeme kada ce neko i to traziti ;-)
BISCANIN2
Posts: 1144
Joined: 22/09/2004 12:30
Location: Bihać

#36 Re: Terenci i mehanika

Post by BISCANIN2 »

Bakir1 wrote:ne uvijek,ja sam sebi od 20 auta probrao 2 koji imaju sasiju zdravu.
ovdje nema varenja,poslije ovakve deformacije auto ne bi smio vise na cestu ikada.
nemoj se cuditi kada pocne curiti vanjski semering na zadnjem difu ;-)
plus vise nemas broja sasije,a doci ce vrijeme kada ce neko i to traziti ;-)
Ova je totalno gnjila ,u mene je pukla ali mi je majstor uspio zavariti ,i to desna strana lijeva je ok .
Šta ću, služi mi za prebacivanje čamaca i turista ,do boljeg nek gura .
User avatar
Bakir1
Posts: 13669
Joined: 18/06/2008 16:45
Location: mislim da o tome imam misljenje.
Contact:

#37 Re: Terenci i mehanika

Post by Bakir1 »

pukla je od pretovara,ali i kada pukne nije dobro.
nisam ja tebi rekao nista lose,ali taj auto nije siguran za tebe koji se vozis u njemu.
pogledaj spoj karoserije i dijela u koji se uklapaju vrata gepeka, ako izbija unutrasnjih dzepova nemas,ako su ti se mali tapacirunzi sa strane ispod instrument table napuhali vrijeme je da skines blatobrane ;-)
sjecam se ja tog auta sa oglasnika onog,86 2,3 td,ako ga jos nisi od harbasa kupio :D
Desert Wind
Posts: 1065
Joined: 01/03/2010 20:46

#38 Re: Terenci i mehanika

Post by Desert Wind »

uzivam vas citat momci eto samo toliko :thumbup:
User avatar
Bakir1
Posts: 13669
Joined: 18/06/2008 16:45
Location: mislim da o tome imam misljenje.
Contact:

#39 Re: Terenci i mehanika

Post by Bakir1 »

BISCANIN2 wrote:
Bakir1 wrote:nema da fali :lol:
cuvaj hubove druze,bez naglih kretanja kada su 4h ili 4l ;-)
Izvini na ne znanju ali šta su hubovi :? ?I kako se manifestuje kad hubovi odu ? I dali se mogu nabaviti ako odu ,skupo .tesko za zamjeniti ..malo informacija za nas početnike. :?: :?: :?
ovaj post nisam prije vidio.
hubovi jal ti ga po bosanski uklopnice prednjeg pogona,sluze za ukopcavanje poluosovina u glavicinu tocka.
sve se oslanja na jedan mali zub koji kada pukne poluosovina ostanje zaglavljena ni tamo ni vamo.
manifestuje se kao da nesto melje i naravno nemas pogona.
nije tesko napraviti ali nema niko pametan na tvome kraju da to uradi.
cijena polovnih 150 - 300 KM / kom.
kako izbjeci.
pod pogonom 4l ili 4h nema naglog kretanja,kada izbacis iz 4h u 2h stani i obavezno par metara u rikverc da iskljuci pogon ;-)
User avatar
kreso_atac
Posts: 832
Joined: 27/09/2010 19:26

#40 Re: Terenci i mehanika

Post by kreso_atac »

kada ogibljenja, vješanja izgube funkciju, ili "odu", teško je to dotjerati i napraviti da auto može podnijeti opterećenja, bez detaljnih i generalnih popravki. hubovi prije svega služe za sprječavanje habanja reduktora, kardana, diferencijala po vožnji asfaltom, recimo na toyoti 4runner ćeš potrgati hubove za 10 minuta vožnje po asfaltu, a skupi su za poludit. kod nje su manuelni, i da ih isključiš moraš izaći iz vozila i isključiti ručno. naravno postoje i automatski (i pajero ih ima ja mislim, zatim terrano itd), i kod njih to možeš is kabine uključiti, ili uključuje se sa 4x4 part time. terenci koji nemaju hubove imaju stalni ili povremeni 4x4 (primjer za jedan i drugi: niva i wrangler), koji imaju razliku u obrtanju prednje i zadnje osovine, po potrebi.

kad ukopčaš 4 pogona, ustvari ukapčaš prednju osovinu. to je čvrsta mehanička veza i prednji kotači moraju napraviti isti put kao i stražnji jer između njih nema diferencijala ili kvačila. a kad ideš u zavoj, prednji kotači rade duži put od stražnjih. i ako je cesta asfaltna, nešto negdje mora popustiti ili puknuti. obično su to hubovi na prednjoj osovini, oni su obično aluminijski.

kod neke druge vrste "terenace" je nešto drugačije. ta druga vrsta ima stalno prednji pogon, a čak i na skliskom neće ukopčat stražnji sve dok ne proklizi. razlika okretaja prednji-stražnji mora biti veća od neke određene veličine da bi se stražnji pogon uključio. kad se to dogodi, ukapča se sam i to se ne osjeti na samom autu. ali to radi samo dok je stisnut gas. kad pustiš gas (pri 140 kmh pustiš gas prije zavoja na autocesti da malo usporiš) onda 4 pogona ne rade pa se voziš samo na prednji. ista stvar se događa na snijegu kad usporavaš. tada imaš samo prednji pogon i usporavaš (i kližeš) isto kao i svi ostali auti. ovaj sistem koriste hondini 4x4, kao i većina tih modernih "SUV" mašina. prilično besmislena stvar.

sve je to šminkerski i jeftino, ali solidno rješenje za grad. 4x4 mora imati torsen, zaustavljače ili blokade. što pajero ima na neki način, ovo sve pišem onako, radi opšteg znanja :-D Kod terenaca sa hubovima, postoji jedna loša stvar, a to je, da bi se aktivirali hubovi, mora kotač preći puni obrt. Kada ideš u vožnji i pripremaš se za zeznuto brdo to je ok, vidiš ispred sebe uspon na 100 m, i pustiš 4wd, samim tim aktiviraš hubove. ali uzmimo situaciju da si zaglavio u blatu. aktiviraš 4x4, ali on nije aktiviran jer kotač nije uspio preći jedan puni obrt (jer je naravno deaktiviran kako je hub bio isključen). To je malo zeznuto jer uvijek moraš "planirati" kada ćeš zaglaviti, i to je zašto Bakir kaže da trebaš u rikverc kada uključiš 4wd. Jeepovi 4x4 nemaju hubove, zato možeš ih uvijek šaltati iz 2 u 4 full, 4 part, 4 lo, i sve moguće kombinacije, i u vožnji, i u mjestu, i ovako i onako. i aktiviraju se istovremeno. samo je pravilo prilikom ubacivanja u Lo da mjenjač mora biti izbačen iz brzine. i naravno kod svih u part time ne ideš na asfalt, jer kako nema hubova reduktor će mu stradati ako ga namotaš jako i daš jači gas. dok po snijegu, blatu itd bez problema može, do brzine 80 kmh, a u LO je ta brzina do 30, jer radi takvog omjera mjenjač pravi dosta više okreta. inače mehaničari hubove vole zvati lokomati, ali ne treba generalno to miješati sa blokadama i lockerima, jer oni ne obezbjeđuju nikakvu bolju trakciju na kotače, nego kompletnu osovinu.
dr. sci
Posts: 101
Joined: 12/06/2009 14:39

#41 Re: Terenci i mehanika

Post by dr. sci »

koja je onda svrha detroit lockera koji se namontira na tockove?
User avatar
kreso_atac
Posts: 832
Joined: 27/09/2010 19:26

#42 Re: Terenci i mehanika

Post by kreso_atac »

Druže ti si sve pomiješao u toj samo jednoj rečenici :) Tko kaže da se detroit montira na kotače? Detroit locker nije hub. On se stavlja unutar diffa umjesto kućišta i trkača, samo se zakači tanjirasti na njega. Nema to nikakve veze sa hubovima, a takođe nikakve veze sa kotačem, kamoli da se montira na njega. I on omogućava potpunu blokadu diferencijala (ne kao LS koji će raditi ako kotač sa manjim otporom ipak ima 20-30% otpora podloge), što govori ako se nađeš na klasičnoj "dijagonali", od slipova ti nema koristi.
User avatar
kreso_atac
Posts: 832
Joined: 27/09/2010 19:26

#43 Re: Terenci i mehanika

Post by kreso_atac »

naprimjer, evo na slici rezultat vožnje Jeepovog 242 ZAKLJUČANOG reduktora po hrapavoj podlozi, u visokim obrtajima i namotanim volanom:

Image
dr. sci
Posts: 101
Joined: 12/06/2009 14:39

#44 Re: Terenci i mehanika

Post by dr. sci »

jel imaju neki serijski te detroit lockere ili slicne stvari, ili se to uglavnom dogradjuje?
User avatar
kreso_atac
Posts: 832
Joined: 27/09/2010 19:26

#45 Re: Terenci i mehanika

Post by kreso_atac »

malo ih ima serijski potpune blokade. to imaju samo hummer H2, H3, jeep wrangler rubicon, mercedes G500, i ako ubrajamo ove malo vece "pickupe" i dodge powerwagon. dosta ih ima sa kombinacijama, prednji, zadnji slip, jedna blokada, itd itd... Ali recimo da Wrangler rubicom ima LSD nazad, + 100% blokade i naprijed i nazad :) I uz to 32" mud terrain gume, ogibljenje koje je već nešto višlje od standarda, dana44 naprijed i nazad, 4:1 redukcija, i to sve serijski : ) strašno, vrijedi sakupljati lovu za to definitivno. samo ima jednu manu, a to je da svaki "moron" može kupiti takvo već sastavljeno i gotovo vozilo i biti as na terenu, bez ikakvog truda i ulaganja :-? :)
dr. sci
Posts: 101
Joined: 12/06/2009 14:39

#46 Re: Terenci i mehanika

Post by dr. sci »

kako prepoznati da li ima limited slip auto?
User avatar
kreso_atac
Posts: 832
Joined: 27/09/2010 19:26

#47 Re: Terenci i mehanika

Post by kreso_atac »

Možeš oblikom, ali to zavisi od vozila do vozila. Najsigurniji si ako otvoriš poklopac i provjeriš stanje unutra. Konkretno na cherokeeju je serijski dana spicer, ls sa lamelama, tj diff na čijim se krajevima osovina u kućištu nalaze lamele (naravno ovo pišem pojednostavljeno radi lakšeg razumijevanja) kojima je cilj da se u slučaju pretjerane brzine, tj proklizavanja kotača koristeći efekat ulja u diferencijalu (posebno ulje za LSD) naprave frikciju i ograniče prenos snage sa one osovine koja proklizava na onu drugu. u svakom slučaju jako dobra stvar, jedina mana im je skupo održavanje (aditivi, ulja, a pogotovo ako nešto crkne), i naravno imaju omjer u kojem prebacuju snagu, taj omjer zavisi od istrošenosti lamela, podešenosti itd, tvornički to je negdje oko 70:30. I vraćamo se na pitanje kako prepoznati, evo recimo na primjeru za cherokeeja:

Image

lijevo je diff carrier otvorenog diferencijala, a desno LS.

ALI (uvijek ima "ali" :) ), ima još jedan, lakši, način da se provjeri ako je ugrađen limited slip a to je da se digne cijeli zadnji kraj u zrak i rukom zavrti jedan kotač. u slučaju da je instaliran "obični", tj otvoreni diferencijal, suprotni kotač će se vrtjeti suprotno od pravca u kojem se rukom okreće kotač, a u slučaju da jest instaliran limited slip i ako je sve ispravno oba se kotača moraju vrtjeti u istom smjeru.
veliki ciro
Posts: 49
Joined: 20/01/2011 00:05

#48 Re: Terenci i mehanika

Post by veliki ciro »

Haha krešo prijatelju znam da smo navalili na tebe i da smaramo, ali fakat me zanima toliko stvari :D Imam na dohvat ruke motor 5.2 v8 kojeg bih ubacio u cherokeeja već malo pripremljenog za off road, imao je 2.5 dizela ali je propišala turbina, i motor nije baš uredu. Čovjek kome bih to radio voli izaći na offroad, pa zamolio me da se raspitam kako bi to išlo sa 5.2 unutra?
User avatar
kreso_atac
Posts: 832
Joined: 27/09/2010 19:26

#49 Re: Terenci i mehanika

Post by kreso_atac »

V8 5.2 iz granda malo prejak za xj-a, taj odkida i unimogove mostove. držim da je 4.0 mrak, ali v8 je v8 što se snage tiče... Ja bih radije imao varijantu da mi je motor toliko "slab" da mi ne može polomit mostove (npr. 4.0 je ta mjera). Neka pukne križ, ili nek motor ispadne "da ne može", radije nego imat npr. d30/d35 combo pa na to 35" gume, i tu v8 mrcinu, pa jurcat kroz blato s tim. Čim mrvicu gricne na čvrsto tlo pod jakim gasom, ima da se razleti podvozje kao da je od papira.
To mi je jedna od najvećih fobija, i zato treba biti pažljiv i sa 4.0 motorom na offroadu, pogotovo sa jako liftovanim vozilom.
herbert mekfjuger
Posts: 462
Joined: 11/11/2010 16:12

#50 Re: Terenci i mehanika

Post by herbert mekfjuger »

kreso_atac wrote: Image
lijevo je diff carrier otvorenog diferencijala, a desno LS.
meni ove dvije slike iste :D :lol:
Post Reply