Terenci, SUV, 4X4, AWD - sve o tome

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderators: anex, _BataZiv_0809

Post Reply
herbert mekfjuger
Posts: 462
Joined: 11/11/2010 16:12

#101 Re: Terenci i mehanika

Post by herbert mekfjuger »

kod mene je 4.0 i aku od 55 Ah :D jbg takav došo u njemu i kad dođe vrijeme za zamjenu, uzeću veći :D
BISCANIN2
Posts: 1144
Joined: 22/09/2004 12:30
Location: Bihać

#102 Re: Terenci i mehanika

Post by BISCANIN2 »

kreso_atac wrote:redukovano, off road mod: 25 do 30 zavisno od konfiguracije terena :)

Ali varljivi su ti podaci, recimo meni prosjek na otvorenom zna se spustiti i do 11-12 litara ako ga čuvam, ali inače imam malo težu nogu na gasu, pa tako da rijetko kada ide ispod 13-14-15 na otvorenom, a i po gradu ispod 18-19-20. Mada da se to spustiti na 16-17 po gradu. Sve zavisi kako voziš, ništa to ne znači.
Gebiga ja se ne mogu uklopiti u ovo to bi mi bilo jos jedino auto .ovo mi je pre već što se tiče potrošnje .
Kakav je ovaj 2.7 i 2.8 motor ,vidim neki maju oznaku laredo a neki limited .
Takodje ima i 3.1 d grand

Šta je reći za ove mašine ??
User avatar
kreso_atac
Posts: 832
Joined: 27/09/2010 19:26

#103 Re: Terenci i mehanika

Post by kreso_atac »

To su mašine u Grandu WJ (od 1999 do 2004 godine). 3.1 je petocilindraš VM-detroit, ima snage, ali ima osjetljive glave motora, traži jako puno pažnje, ne da se tjerati jako hladan itd. Mercedesov 2.7 je motor kao motor dobar, ali meni lično se ne sviđa što ima dosta mehanike od ML-a, samim tim dosta mu je offroad sposobnosti uskraćeno. Ako ti treba onako više za cestu manje za off, jako dobar i izdržljiv, dobra opcija, iako je par hiljada skuplji odmah u startu. 2.8 je u Libertyju, isto tako CRD mercedesov motor, svi oni se sklapaju u Austriji, sa dosta mehanike ML-a, što je naravno Mercedes kao Mercedes kvalitetna opcija, ali ne ide baš po terenu kako očekuješ od auta sa "Jeep" oznakom na haubi. Moja lična preporuka ti je ovako: 4.0 ili 4.7 motor (oba su dobra, isto troše, 4.7 bolje ide, ali 4.0 bolje podnosi iživljavanje), i ugrađen plin. To ti otprilike ovako dođe računica, malo sam pokušao preračunati cijene u KM: kombinovano bi trošili oko 15-16 litara benzina, što je oko 35 maraka na 100 kilometara. Ukoliko se radi o plinu, to je oko 18 KM (plin u BiH je jeftiniji nego u Hrvatskoj i Srbiji npr), što ti izađe kao da troši 8-9 litara dizela na 100 km, što je jako isplativo, posebno ako ga u startu uzmeš sa ugrađenom instalacijom.
BISCANIN2
Posts: 1144
Joined: 22/09/2004 12:30
Location: Bihać

#104 Re: Terenci i mehanika

Post by BISCANIN2 »

kreso_atac wrote:To su mašine u Grandu WJ (od 1999 do 2004 godine). 3.1 je petocilindraš VM-detroit, ima snage, ali ima osjetljive glave motora, traži jako puno pažnje, ne da se tjerati jako hladan itd. Mercedesov 2.7 je motor kao motor dobar, ali meni lično se ne sviđa što ima dosta mehanike od ML-a, samim tim dosta mu je offroad sposobnosti uskraćeno. Ako ti treba onako više za cestu manje za off, jako dobar i izdržljiv, dobra opcija, iako je par hiljada skuplji odmah u startu. 2.8 je u Libertyju, isto tako CRD mercedesov motor, svi oni se sklapaju u Austriji, sa dosta mehanike ML-a, što je naravno Mercedes kao Mercedes kvalitetna opcija, ali ne ide baš po terenu kako očekuješ od auta sa "Jeep" oznakom na haubi. Moja lična preporuka ti je ovako: 4.0 ili 4.7 motor (oba su dobra, isto troše, 4.7 bolje ide, ali 4.0 bolje podnosi iživljavanje), i ugrađen plin. To ti otprilike ovako dođe računica, malo sam pokušao preračunati cijene u KM: kombinovano bi trošili oko 15-16 litara benzina, što je oko 35 maraka na 100 kilometara. Ukoliko se radi o plinu, to je oko 18 KM (plin u BiH je jeftiniji nego u Hrvatskoj i Srbiji npr), što ti izađe kao da troši 8-9 litara dizela na 100 km, što je jako isplativo, posebno ako ga u startu uzmeš sa ugrađenom instalacijom.

Nema šta Krešo doktoriro Jeepologiju ,hvala još jednom na iscrpnim informacijama .
Jeli izašao kakv kalendar offroad susreta.
I ako ti se da ukratko da opišeš jedan off r susret ,šta je obavezan dio , šta je procedura i slično .

Hvala unaprijed .
User avatar
kreso_atac
Posts: 832
Joined: 27/09/2010 19:26

#105 Re: Terenci i mehanika

Post by kreso_atac »

Ukratko, organizator prije svega mora trasirat stazu. Obično se organizuju sadržaji za 3 klase: turist, soft i hard. Turist je ono razgledanje šta se ima vidit zanimljivo, tu gotovo i ne treba 4x4, pravljeno da mogu doći i ljudi sa SUV šminkerskim vozilima, sa klirensom od 10 cm itd. Soft klasa, to zavisi od organizatora, neki to poistovjećuju sa turist klasom, ali za mene je soft ipak za malo ozbiljnije vozače, sa kvalitetnim serijskim terencima, bez da su nabudženi, ali sa solidnim mogucnostima (Pajero, Land Cruiser, Ćiro, Grand, 4Runner, Samurai, Vitara, Niva itd itd). A hard ispit spretnosti je ono zbog čega se i dolazi i prati to naravno, gdje te ni najbolje vrijeme neće izvući ako ne pređeš sve prepreke, primjera radi, ako vrtaču ne prođeš, automatski nemaš šanse za prva tri mjesta, bez obzira koliko dobro vrijeme imali na brzincu. Što se tiče trasiranja staze, par iskusnijih vozača to odradi, uz pomoć lopata itd, nekada i buldožera, i isproba se par puta sa boljim terencima, ima na youtube dosta snimaka trasiranja koje rade Boske, Koceljevci i Wandona po Srbiji, takođe i par naših sa schnee može se naći. Organizator takođe organizuje neki hotel ili nebitno šta već za prenoćište jer to je obično višednevno druženje, jedan dan ispit spretnosti, drugi dan brzinac itd. Naravno učesnici plate kotizaciju za učešće, da se to pokrije. Ujutro pri dolasku svih takmičara pregledaju se vozila, tehnički neispravna, tj za ona koja organizatori procijene da nisu ok za hard ispit, oni ne mogu nastupiti. Hmm ne znam šta te još zanima, pitaj rado ću pisati. Svaki učesnik mora imati suvozača koji po potrebi izlazi iz vozila i navodi cm po cm gdje i kako treba.
BISCANIN2
Posts: 1144
Joined: 22/09/2004 12:30
Location: Bihać

#106 Re: Terenci i mehanika

Post by BISCANIN2 »

Misko i Koceljevci..straha sta rade sa jeepovima :http://www.youtube.com/watch?v=Z81BTozF ... re=related
:thumbup:
User avatar
kreso_atac
Posts: 832
Joined: 27/09/2010 19:26

#107 Re: Terenci i mehanika

Post by kreso_atac »

da, da, samo mala ispravka: Mišo, ne Miško :) Pogledaj ga ovdje:



Inače, Boske, Koceljevci i Mišo se smjenjuju na prijestolju, tu je ponekad i Vandona, ali otprilike specijalni hard ispiti to je to. Boske je majstor, zanimljiv je događaj kada se kladio u pečeno jagnje da će sa svojim serijskim WJ grandom uraditi sve što Goran koceljevac sa wranglerom (koji je btw nabudžen dosta) :-D I uradio je, jest da je napravio nekih 200-300 eura štete jer grand kao grand serijski težak, naprijed IFS, nema klirens kakvog taj Goranov wrangler ima, i izlomio mu je malo pragove, ali prošao je sve što je i Wrangler :-D To je bio ja mislim Šabac 2009, imao sam negdje snimak gdje sam se tijesno "borio" sa Mišom, i on je "srećom" potrgao crijeva ulja za mjenjač pa sam uspio odmaći, ali zanimljivo da je vozio 2 sata bez ulja u mjenjaču ikako, ali bilo je "ili ću preći stazu ili će se ćiro zapaliti, trećeg nema" :-D I prošao je, a to veče je otišao sa drugim jeepom do beograda i odmah se vratio, samo donio cijevi da bi mogao pripremit Ćiru za brzinac koji je bio na programu sljedeći dan. Uglavnom, fanatici su momci, a i onako OK kao ljudi, Koceljevci imaju ogroman auto otpad Jeep dijelova, i samo servisiraju Jeepove, znači tu su stvarno perfekcionisti.
User avatar
kreso_atac
Posts: 832
Joined: 27/09/2010 19:26

#108 Re: Terenci i mehanika

Post by kreso_atac »

User avatar
Bakir1
Posts: 13669
Joined: 18/06/2008 16:45
Location: mislim da o tome imam misljenje.
Contact:

#109 Re: Terenci i mehanika

Post by Bakir1 »

kreso 2 mjesto 2,6 benzin a prvo 4,0 :D
nesto je trulo u drzavi danskoj :lol:
User avatar
kreso_atac
Posts: 832
Joined: 27/09/2010 19:26

#110 Re: Terenci i mehanika

Post by kreso_atac »

Ne razumijem prijatelju :-D

EDIT: da, savić je napravio moćno auto.
Last edited by kreso_atac on 20/02/2011 21:47, edited 1 time in total.
BISCANIN2
Posts: 1144
Joined: 22/09/2004 12:30
Location: Bihać

#111 Re: Terenci i mehanika

Post by BISCANIN2 »

Kraj mi je najbolj kad se lijepo pope gore sa skroz malim gasom .Moćno nema šta .E sad iz iskustva nakon ovolikog lomljenja i bacanja koliko često mjenjaš mjenjač reduktor poluosovine ,krajnice itd ?
BISCANIN2
Posts: 1144
Joined: 22/09/2004 12:30
Location: Bihać

#112 Re: Terenci i mehanika

Post by BISCANIN2 »

Bakir1 wrote:kreso 2 mjesto 2,6 benzin a prvo 4,0 :D
nesto je trulo u drzavi danskoj :lol:
Jeli ovo drugo mjesto bilo mitcu :D
User avatar
kreso_atac
Posts: 832
Joined: 27/09/2010 19:26

#113 Re: Terenci i mehanika

Post by kreso_atac »

U pravilu ne mijenja se gotovo nikada kompletam mjenjač, ili pogotovo reduktor. Ja recimo svaka dva-tri offroad nastupa mijenjam kompletno ulje u diffovima, reduktoru i mjenjaču, jer izgoreno ulje je jako opasno za AT mjenjač, a ovakvom vožnjom ga možeš izgoriti za par dana. Takođe ista stvar sa diferencijalima, pogotovo limited slip. Poluosovine i ostalo se mijenja kada se slomi. Recimo najčešće poluosovina ide vani kada se homokinetički mijenja, a on zna popustiti kada na liftovanom autu namotaš volan i daš jak gas. Treba paziti kada se vozi naravno, ovako to na snimku izgleda da Goran polomi sve u autu, ali daleko je to od toga, previše on ima iskustva u tome da bi tek tako pucalo :) Naravno ako podvozjem nalegneš u brzini na stijenu ili nešto tako, automatski to znači da naveče treba u najboljem slučaju balansirati kardane i poluosovine, nerijetko i mijenjati. Svi dijelovi koji se lako mogu razbiti se skinu, recimo ja uglavnom skinem farove naprijed i nazad, ostavim samo "daljinke" na krov, mada ne mora značiti ako nisu neki zahtjevni brzinci, može to ostati. Dobra stvar je da se kuglasti zglobovi i krajnice uglavnom samo podmazuju, da ne mogu otići osim ako ih polomiš, a sa velikim gumama teško ćeš polomiti jer je dobro sklonjeno. Ne kažem da se ne desi kvarova i lomova na ovakvim trkama, ali bože moj :-D
BISCANIN2
Posts: 1144
Joined: 22/09/2004 12:30
Location: Bihać

#114 Re: Terenci i mehanika

Post by BISCANIN2 »

Naravno ako naletiš na kamnčugu ili nalegneš osovinom na rupaču ili slično da ćeš polomiti ,mislio sam nakon ovakog žestokog jahanja i deranja pri tom pazeći na gore naveden stvari kako to često ide.
Već si u prošlom postu odgovrio da ipak ovjes i slično je dosta kvalitetno i da se ne mjenja tek tako .
Dovoljno je samo promjeniti ulje koje vjerujem i ne traži prevelik znanje mehanike .
Stvarno čitav splet dobrih osobina .Izjašeš po gudurama i onda polako odeš grad na kafu .
herbert mekfjuger
Posts: 462
Joined: 11/11/2010 16:12

#115 Re: Terenci i mehanika

Post by herbert mekfjuger »

Hahaha na američkom forumu sam pronašao jednu temu zabavnog karaktera, pa sam kopirao neke činjenice i preveo (nije baš profesionalno)... Uglavnom, zanimljiva stvar je da sam se u većini ovih čiinjenica pronašao, iako malo negdje i pretjeruju :D
Kako znaš da voziš Jeep Grand Cherokee?

1. Znaš ko je Kolak

2. Među off-road rajom si poznat kao "4X4 ambulance"

3. Vraćajući se kući s posla najmanje 3 druga vozila izvučeš iz snijega

4. Kada je klima uključena, temperatura u vozilu je veća nego napolju

5. Zaključavanje vrata se stalno kvari.

6. Zadnji brisač takođe.

7. Smiješ se drugim ljudima koji voze Honde ili slične male automobile sa auspuhom koji im daje sportski zvuk, a znaš da tvom 5.9 SUV-u nisu do koljena.

8. Novčanik ti je uvijek prazan.

9. Kada se upali lampica sa upozorenjem da si na rezervi, kažeš: "Jebote, pa prije dva dana sam ga napunio:"

10. Nikad nisi morao zvati šlep službu u toku prvih 7 godina vlasništva ili 100000 pređenih milja

11. Nije bitno koliko brzo voziš, lagano ili agresivno, potrošnja je još uvijek 18 l/100km

12. Cherokee 4.0L je jednako brz kao i Grand Cherokee 5.2L

13. Imaš 4.0 motor ako možeš vući bilo šta, nije bitno koliko veliko, samo ne možeš baš brzo

14. Imaš 4.0 motor, ako si shvatio da su zamjene ulja za ljude koji imaju drugačije motore.

15. Imaš 250000 pređenih milja i još uvijek voziš isti auto do njegove smrti, ako se to ikad desi.

16. Prezadovoljan si s potrošnjom od 16 l/100km.

17. Neko ti kaže da je nezavsno vješanje bolje, a ti se samo nasmiješ i kažeš: "Aj dobro."

18. Na polici u garaži imaš 7 različitih fluida, ali nijednog ti ne fali.

19. Ulje ti curi iz mjesta gdje uopšte ne bi trebalo biti ulja, ali još uvijek radi sve perfektno.

20. Voziš 300 milja sa manje od 4 litra vode u rashladnom sistemu, ali neće se prepgrijati.

21. U noćnoj vožnji žena te stalno pita da li si upalio svjetla.
BISCANIN2
Posts: 1144
Joined: 22/09/2004 12:30
Location: Bihać

#116 Re: Terenci i mehanika

Post by BISCANIN2 »

Ovo zadnje 21 sta znači.svjtela slaba ili nesto drugo.
User avatar
tetakk
Posts: 746
Joined: 28/07/2006 16:42
Location: duboka suma zaborava

#117 Re: Terenci i mehanika

Post by tetakk »

Jedno pitanje:

Da li da prodam 4runnera(uMproforca, 1999 god., promjenio mu lamelu i jos stosta, odrzavao, presao 211 000 km) i kupim Grand cherokee 2004god, V8, 4.7(160 000 km, americke table, pouzdan prodavac), te ugradim plin?
User avatar
kreso_atac
Posts: 832
Joined: 27/09/2010 19:26

#118 Re: Terenci i mehanika

Post by kreso_atac »

pošto su kod Granda WJ plastični farovi, vremenom plastika se zamuti, ali polir pasta za plastiku i za pola sata se riješi jako jednostavno kod kuće. Po mogućnosti McGuire's polir pasta, ali i ostale su ok.

Image

prelazi u ovo:

Image

Što se ovog pitanja za 4runner tiče, da sam ja na tvom mjestu, zamijenio bih :-) Novije, snažnije vozilo, i pogotovo ona koja se uvezu iz SAD su 99% potpuno ispravna, jer dugo godina rade sa Jeepovima i znaju kako održavati, koje ulje ide gdje i koliko, kad, na koji način i sve to. Jeep je jako osjetljiv na te fluide, zahtijeva precizno i pedantno mijenjanje, a ostalo ja garantujem da neće otići ako se pridržava tih pravila. Jest malo nezgodno naći Mopar 9602 formulu ulja za mjenjač, ali to kada sipaš, nećeš izgoriti lamele 100% itd itd da se ne ponavljam.
hookah
Posts: 78
Joined: 04/06/2010 23:03

#119 Re: Terenci i mehanika

Post by hookah »

Evo citiram sebe od 03.10.2010. 8-)
Nemojte šuplje ljudi ba, kad sam uzeo auto bili farovi malo mutni, McGuire Plastx bez ikakvog vodobrusnog papira i zajebancija... ako hoćeš da te ne bole ruke uzmeš polirku mašinu i pičiš...

Image

To je ta pasta, a evo rezultata, postepeno kako ide otprilike, cijeli postupak 1-2 sata...

Image

Image

Image

Image

Image
isprobano na mom jeepu, radi :-D
User avatar
tetakk
Posts: 746
Joined: 28/07/2006 16:42
Location: duboka suma zaborava

#120 Re: Terenci i mehanika

Post by tetakk »

@kreso_atak

Hvala vam :)

Ako mi mozete reci koliko para dodje ugradnja plina za Grand?
User avatar
kreso_atac
Posts: 832
Joined: 27/09/2010 19:26

#121 Re: Terenci i mehanika

Post by kreso_atac »

Gdje živiš? U švedskoj recimo cijena je 200€ po cilindru, u ovlaštenom LandiRenzo distributeru, gdje odrade sve potrebno vaganje, korekcija mase automobila, certificiranje, da bi mogao dobiti regularne dokumente za atestiranu instalaciju. Čini mi se da je u Bosni (a i Hrvatskoj i Srbiji nešto jeftinije) - negdje oko 1200 €. Naravno govorim o modernim sekvent instalacijama, za motore sa plastičnim usisnim granama.
mišmaš
Posts: 506
Joined: 24/06/2009 00:32

#122 Re: Terenci i mehanika

Post by mišmaš »

AMC Viba Tuzla:

• 4 cilindra sa toro ili cilindricnom bocom od 1.200 do 1.400 KM
• 6 cilindra sa toro ili cilindricnom bocom od 1.600 do 1.800 KM
• 8 cilindra sa toro ili cilindricnom bocom od 2.000 do 2.200 KM
Kiberluskoni
Posts: 361
Joined: 05/10/2005 00:16

#123 Re: Terenci i mehanika

Post by Kiberluskoni »

@Biscanin, jeste, mi smo jedan Bajram došli sa Gumotex Coloradom i imali problem na Štrbačkom buku. Izgubili smo puno vremena taj dan, tako da od raftinga nije bilo ništa na kraju. Bili smo smješteni u nekom hostelu-pansionu u gradu (velika bijela kuća).

Ja sam neki dan testirao svoju potrošnju i bila je oko 17l po gradu, samo na benzin. Plina mi je trošio više (22), pa ću vam javiti poslije štelovanja koliko troši. Potrošnja komotno na stock autu bez prepravki može ići i ispod 15l. Kod mene su veće gume i fabrički difovi, tako da to povećava potrošnju.

Što se tiče dizela u Jeepovima, ima tu dosta stvari za i protiv. Ako ga nećeš modificirati (u 90% situacija će ti dati ono što ti treba bez modifikacija), uzmi i ne sikiraj se. Ja bih izbjegavao VM motore (2.5 i 3.1) zbog osjetljivosti. I 2.8 je VM, ali za njega nisam čuo da je problematičan. 2.7 CRD je odličan motor. E sada španer remena na 2.7 je od 700 do 900 KM! Mercedesove cijene za mercedesov motor. Za te pare možeš osvježiti motor na 4.0 ili platiti pola para za ugradnju plina.
Nevjerovatno, ali istinito, lakše je i jeftinije naručivati dijelove za benzinca, nego za dizele kod nas u servisima. Kada tome dodaš i to da je 2.7 u prosjeku skuplji za nekih 10, a nekada i 15 hiljada od benzinca...

Kada je modifikacija i prepravke u pitanju, topli savjet, budi svjestan da kada to uradiš, auto više nije isto kao prije, pa skontaj koliko ti to treba. Automatski mu podižeš težište, auto je nestabilnije na cesti, žene kukaju kada ulaze i izlaze jer im je previsoko... Još ako ovo uradiš amaterski, sve se multiplicira.
Drugi savjet, da bi bilo što normalnije, uradi to kvalitetno, da poslije ne bi ispaštao na stalnim kvarovima. Npr, odigneš auto i poremetiš ugao kardana. Rezultat 2x godišnje mjenjaš krst.
User avatar
kreso_atac
Posts: 832
Joined: 27/09/2010 19:26

#124 Re: Terenci i mehanika

Post by kreso_atac »

@Kiberluskoni, na kojeg 2.8 ti misliš? 2.8 u Libertyju je Mercedesov. I to me jako nervira te napuhane cijene dijelova za njega, ne samo oko motora, nego i neke mehaničke stvari. Jest da on ima snage i momenta dobrog, ali opet nije baš agilan kao 4.0 ili 4.7. Što se podizanja tiče, nikako ne preporučujem u vlastitoj režiji da se to radi ako nikad nisi imao iskustva s tim.
herbert mekfjuger
Posts: 462
Joined: 11/11/2010 16:12

#125 Re: Terenci i mehanika

Post by herbert mekfjuger »

Kiberluskoni wrote:Ja sam neki dan testirao svoju potrošnju i bila je oko 17l po gradu, samo na benzin. Plina mi je trošio više (22)
ja koliko znam, potrošnja benzina i plina mora biti jednaka :S baš prije nekoliko dana sam negdje čitao o tome...
Post Reply