Kome dati vitre?

Forum za humanitarne akcije.
Post Reply
seksan
Posts: 495
Joined: 23/07/2013 13:10

#101 Re: Kome dati vitre?

Post by seksan »

zvrk wrote:Brkas zekatul fitr i sadekatul fitr.
Prvi je porez na imovinu u narodu poznat kao zekjat a drugi je poznatiji kao vitre

Zekatul fitr je jedan od šartova uspjeha na dunjaluku i ahiretu, kako to veli Svevišnji Allah u Kur'anu: “Uspjece samo oni koji ga (imetak) ociste, cesto spominju svoga Gospodara i molitvu obavljaju." (Prijevod znacenja, El-E'ala, 14.-15.) Od Ebu Seida el-Hudrija, r.a. se prenosi da je rekao: "Resulullah, s.a.v.s. bi objašnjavajuci ajet: "Uspjece samo oni koji ga ociste, cesto spominju svoga Gospodara i molitvu obavljaju," rekao: ”To su oni koji svoj zekatu-l-fitr podijele prije nego li dodu na musallu da klanjaju bajram-namaz."
Najgore mi je raspravljati s nekim ko se se pravi pametan!

Od Ibn Omera, radijallahu anhu, prenosi se da je rekao: "Poslanik, alejhi selam, učinio je obaveznim davanje sadekatul-fitra u vidu jednog sa'a hurmi ili sa'a ječma za svakog slobodnog ili roba, muškarca ili ženu, malog ili velikog muslimana, i naredio je da se sadekatul-fitr da prije izlaska ljudi na bajram-namaz." (Mutefekun alejhi

I gdje tebi ima rAZlike izmejdu prvog i drugog? Joj kad mi dodju i pocnu se rpaviti pametni, polete da nekoga obrukaju da ga prospu a ni sami nisu svjesni svog NE ZNANJA!



Newphoenix a sta je sa onima ko ima farmu? Npr farmu kokosa, jel se daje po procentu jaja ili? Bas je to stvar koja me buni..
User avatar
kadinica
Posts: 871
Joined: 04/05/2012 12:46

#102 Re: Kome dati vitre?

Post by kadinica »

seksan wrote:

I gdje tebi ima razlike izmejdu prvog i drugog? Joj kad mi dodju i pocnu se rpaviti pametni, polete da nekoga obrukaju da ga prospu a ni sami nisu svjesni svog NE ZNANJA!
Pametnice, ovo dvoje što si navela su dvije različite stvari. Poklopi se.
User avatar
MOSALJOZE
Posts: 120394
Joined: 26/11/2012 20:09
Location: Republika Bosna i Hercegovina

#103 Re: Kome dati vitre?

Post by MOSALJOZE »

poticaj wrote:Ja prakticiram da dajem vitre i sadaku porodicama/osobama koje nemaju nikakvih primanja a poste i klanjaju. Takođe, uvijek bih dala i onima koji i ne poste i ne klanjanju (Bog dragi svakoga upućuje....) a nemaju primanja.
Uslov je da budu muslimani.Ne moze se dati rodbini,onima koji su duzni davati zekat i nemuslimanima.Po meni vitre treba da se dadnu starim i iznemoglim koji su bez ikakvog primanja,a onda ostali.
seksan
Posts: 495
Joined: 23/07/2013 13:10

#104 Re: Kome dati vitre?

Post by seksan »

kadinica wrote:
seksan wrote:

I gdje tebi ima razlike izmejdu prvog i drugog? Joj kad mi dodju i pocnu se rpaviti pametni, polete da nekoga obrukaju da ga prospu a ni sami nisu svjesni svog NE ZNANJA!
Pametnice, ovo dvoje što si navela su dvije različite stvari. Poklopi se.
Ja ne pitam jesil ti naucila tu glupost od mater eili oca ili nane ili dida, ali HADISI , ZAPISANE STVARI, ZIVOT ASHABA, POSLANIKOV GOVOR I SLICNO GOVORE DRUGO!
Da se opet citiram:




Zekatul fitr je jedan od šartova uspjeha na dunjaluku i ahiretu, kako to veli Svevišnji Allah u Kur'anu: “Uspjece samo oni koji ga (imetak) ociste, cesto spominju svoga Gospodara i molitvu obavljaju." (Prijevod znacenja, El-E'ala, 14.-15.) Od Ebu Seida el-Hudrija, r.a. se prenosi da je rekao: "Resulullah, s.a.v.s. bi objašnjavajuci ajet: "Uspjece samo oni koji ga ociste, cesto spominju svoga Gospodara i molitvu obavljaju," rekao: ”To su oni koji svoj zekatu-l-fitr podijele prije nego li dodu na musallu da klanjaju [b]bajram-namaz."
[/b]

Od Ibn Omera, radijallahu anhu, prenosi se da je rekao: "Poslanik, alejhi selam, učinio je obaveznim davanje sadekatul-fitra u vidu jednog sa'a hurmi ili sa'a ječma za svakog slobodnog ili roba, muškarca ili ženu, malog ili velikog muslimana, i naredio je da se sadekatul-fitr da prije izlaska ljudi na bajram-namaz."

I sta ima nejasno?

Ako su vas naucili toj gluposti kako to da niste trazili dokaze da je to razlicita stvar? Dokazi ti nama svima, ne samo ti nego i zvrk da su sadekatul fitr i zekatul fitr dvije razlicite stvari. :) Znaci dokaze u smislu hadisa i ajeta a ne STA TI MISLIS, ILI TVOJ OTAC/MAJKA!
MOSALJOZE wrote:
poticaj wrote:Ja prakticiram da dajem vitre i sadaku porodicama/osobama koje nemaju nikakvih primanja a poste i klanjaju. Takođe, uvijek bih dala i onima koji i ne poste i ne klanjanju (Bog dragi svakoga upućuje....) a nemaju primanja.
Uslov je da budu muslimani.Ne moze se dati rodbini,onima koji su duzni davati zekat i nemuslimanima.Po meni vitre treba da se dadnu starim i iznemoglim koji su bez ikakvog primanja,a onda ostali.
Doslo je vrijeme gdje vitr primaju osobe koje imaju kuce, auta, koje puse, imaju najnoviji mobitel i slicno, a daju (vitre) je osobe koje placaju kriiju, koji imaju neki prahistorijski mobitel, nemaju auta, ne puse i slicno.
seksan
Posts: 495
Joined: 23/07/2013 13:10

#105 Re: Kome dati vitre?

Post by seksan »

Molimo te da nas uciniš osjecajnim i da pogledamo oko sebe i da pomognemo jetimu, sirotom, starom, bolesnom i svim onim kojima je potrebna pomoc. Molimo te da nam se smiluješ i da nam grijehe oprostiš i da primiš naš post i naša dobra djela i da nas uvedeš u Dzennet amin.

Od Ebu Seida el-Hudrija, r.a. se prenosi da je rekao: "Resulullah, s.a.v.s. bi objašnjavajući ajet: "Uspjeće samo oni koji ga očiste, često spominju svoga Gospodara i molitvu obavljaju," rekao: ”To su oni koji svoj zekatu-l-fitr podijele prije nego li dođu na musallu da klanjaju bajram-namaz." (Bilježi Ibn Merdevijeh) ...

Hafiz el-Bejheki i Ibn Ebi Hatim prenose od Abdullaha ibn Omera, r.a. da je rekao: “Ovaj ajet je objavljen u povodu davanja sadekatul-fitra prije nego li se klanja bajram -namaz." Grupa tabi'ina je smatrala da nema bolje sadake od sadekatul-fitra i da se napoje oni koji su mnogo žedni. Ova sadaka predstavlja sredstvo za čišćenje postača od ružnih i nevaljalih riječi koje je izgovorio prilikom posta.

Od Ibn Abbasa r.a. se prenosi da je rekao: "Allahov Poslanik s.a.v.s., je naredio zekatul-fitr da očisti postača od ružna i nepristojna govora, i da bude hrana siromasima. Ko je udjeli prije bajram-namaza ubrojati će mu se kao primljeni zekat, a ko je udijeli poslije bajram-namaza, tada mu se ubraja u običnu sadaku." (Bilježe Ebu Davud i Ibn Madže) ....

Kao što je opće poznato bilježe se mnogi kur'anski ajeti i Resulullahovi hadisi koji ukazuju na vrijednost sadake bez obzira bila ona naređena ili pohvalna. Iz gore spomenutog hadisa Ibn Abbasa jasno se može zaključiti mudrost propisivanja sadekatul-ifitr, a to je: čišćenje postača, briga za siromašnim na način da ne dolaze u situaciju da traže pomoć, nego bogati odlaze njima i pomažu im, unošenje sreće i radosti u srca siromašnih za vrijeme bajrama, na dan kada se svi muslimani raduju njegovu dolasku. Resulullah, s.a.v.s. je rekao: "Poštedite ih ovaj dan da obilaze druge i traže pomoć!" (Bilježe Ed-Darekutni i Bejheki)

Pored ovoga islamska ulema je pridodala još neke mudrosti njegova propisivanja: - Ona predstavlja zekat na tijelo, da ga Allah sačuva zdravim još jednu godinu, - Odraz zahvalnosti Svevišnjem Allahu na blagodatima koje je dao postačima i što im je omogućio da u pokornosti Njemu provedu ovaj mubarek mjesec.

PROPIS U ŠERIJATU

Zekatul-fitr je vadžib-obavezan, kako se navodi u hadisu kojeg bilježe Buhari i Muslim od Ibn Omera, r.a. da je rekao: "Allahov Poslanik s.a.v.s je propisao zekatul-fitr u ramazanu ljudima u visini jednog sa'a temri ili ječma za svakog slobodnog i roba, muško i žensko od muslimana." U Buharijinoj predaji se bilježi: “Mlađim i odraslim muslimanima." Ova institucija je vadžib za svakog muslimana lično i za one koje je dužan izdržavati kao što su: žena, djeca, roditelji ukoliko su stari, posluga koja radi kod njega, uz uvjet da posjeduje određenu količinu imetka.

OBVEZUJUĆA KOLIČINA HRANE

Ta količina je sa' od temri, ječma, pšenice, grožđica, riže, kukuruza, ili drugih žitarica koje se koriste za kuhanje. Obavezno ju je izdvojiti ukoliko se posjeduje za sebe i svoju porodicu dovoljno hrane u toku bajramskih dana. Količina od jednog sa'a jeste 4 mudda, a mudd je mjera koja predstavlja napunjene dvije šake srednje veličine. A ko ne bude posjedovao dovoljnu količinu, neka izdvoji koliko može, shodno riječima Svevišnjeg Allaha: "Zato se Allaha bojte koliko god možete, i slušajte i pokoravajte se i milostinju udjeljujte- za svoje dobro. A oni koji budu sačuvani gramzljivosti, oni će biti od onih koji će uspjeti." (Prijevod značenja, Et-Tegabun, 16.)

NOVČANA PROTUVRIJEDNOST

Većina islamske uleme stoji na stanovištu da nije dozvoljeno čovjeku da udijeli zekatul-fitr u novčanoj protuvrijednosti hrane, jer se to kosi sa naredbom Poslanika, s.a.v.s. i kosi se sa postupcima i praksom ashaba r.a. Prenosi se od Ebu Seida el-Hudrija, r.a. da je rekao: "Mi smo zekatul-fitr davali u hrani ili sa' ječma, pšenice, temri, ili grožđica." (Muttefekun alejhi)
A da je novčana protuvrijednost bolja, oni bi je zasigurno davali. Ono što potvrđuje ispravnost stava većine islamskih učenjaka jeste činjenica da kada se udjeljuje u količini, to je vidljiva sadaka, a kada se udjeljuje u novcu ,to je skrivena sadaka. Kada se udjeljuje sa' hrane ili žitarica, to postaje javno i općte poznato među svim muslimanima, velikim i malim, i u udjeljivanju se ogleda i oblik međusobnog upoznavanja muslimana, dok se udjeljivanje u novcu svodi samo na poznavanje dviju osoba, onaj koji udjeljuje i onaj koji uzima. Zekatul-fitr je vidljiva obaveza i nije dozvoljeno je tajno udjeljivati, kao što nije dozvoljeno udjeljivati je u nekom drugom, osim propisanom, vremenu.


VRIJEME DAVANJA

Obaveza nastupa sa nastupanjem bajramske noći, a postoje tri vremena njegova izdvajanja:

1. Vrijeme kada je dozvoljeno, a to je izdvajanje prije bajrama na dan ili dva, jer se bilježi od Ibn Omera da je rekao: “Ashabi su izdvajali zekatul-fitr prije bajrama na dan ili dva."
2. Najbolje vrijeme je od zore pa sve do početka klanjanja bajram-namaza, jer je Allahov Poslanik s.a.v.s zabranio da se izdvaja poslije klanjanja bajram-namaza.

3. Vrijeme nadoknade je vrijeme poslije bajram-namaza pa dalje. Islamska ulema se složila da je čovjek dužan izdvojiti zekatu-l-fitr sve dok je živ i dok hoda dunjalukom i da nikada sa njega neće spasti ta obaveza.

Ko daje i kome se daje

1. Dozvoljeno je udijeliti zekatul-fitr na bilo koju od osam kategorija spomenutih u ajetu o zekatu iz sure Et-Tewbe 60. ajet, a siromasi su najpreči da im se udijeli, kao što se jasno vidi iz spomentuog hadisa Ibn Abbasa r.a. u kome se kaže: "..i hrana siromasima."

2. Spada obaveza zekatul-fitra sa onog koji sam ne posjeduje bajramsku dnevnu potrepštinu, jer: "Allah ne obavezuje čovjeka što nije u mogućnosti."

3. Dozvoljeno je da grupa da svoj zekatul-fitr jednoj osobi i da jedan udijeli grupi.

4. Lijepo je da se udijeli i za djecu koja su još u utrobi svojih majki, jer je tako prakticirao Osman ibn Affan, r.a. treći halifa.
seksan
Posts: 495
Joined: 23/07/2013 13:10

#106 Re: Kome dati vitre?

Post by seksan »

Priredio: Sead ef. Jasavić

Zekatul-fitr ili sadekatul-fitr je obaveza svakog muslimana shodno hadisu koji se bilježi od Abdullaha b. Omera r.a., koji kaže: "Allahov Poslanik s.a.w.s., je u obavezu stavio izdvajanje sadekatul-fitra: jedan sa'a hurmi ili jedan sa'a ječma, i to za svakog muslimana bio on slobodan ili rob, muško ili žensko!" (Buhari, Muslim, Ebu Davud, Tirmizi, Nesa'i, Ibnu Madždže)

Mudrost propisivanja sadekatul-fitra:

Sadekatul-fitr je prvashodno propisan za izdvajanje kako bi ispunio eventualne pukotine i šupljine koje su se javile u ramazanskom postu isto kao što je propisano učiniti sehvi-sedždu radi odreðenih nepravilnosti prilikom obavljanja namaza! Abdullah b. Abas r.a., kaže: "Allahov Poslanik s.a.w.s., je u obavezu stavio izdvajanje sadekatul-fitra, kako bi nam očistio post od ružnih riječi i postupaka, i kako bi se siromasi mogli nahraniti. Ko dadne sadekatul-fitr prije bajram namaza biće mu kabul, a ko tu sadaku udijeli nakon klanjanja bajram-namaza biće mu obična sadaka!" (Ebu Davud, Ibnu Madždže, Darekutni, Hakim)

Sadekatul-fitr je na drugom mjestu propisan i zbog potreba siromaha i sirotinje kako bi mogli makar bajramske dane dočekati u rahatluku i veselju. Abdullah ibnu Omer r.a., prenosi da je Allahov Poslanik s.a.w.s., u obavezu stavio izdvajanje sadekatul-fitra, rekavši: "Opskrbite sirotinju u bajramskim danima kako ne bi morali bar tada prositi!" (Darekutni, 2/152., br.67.)

Ovaj hadis je dokaz onima koji smatraju da je bitno da se siromasi opskrbe u bajramskim danima ne bitno da li se to radi hranom ili protuvrijednošću u novcu. (Pogledaj: Ahkamul-Kur'an od imama Džessasa, 4/120.)

Ebu Se'id el-Hudri r.a., kaže: "Za vrijeme Allahovog Poslanika s.a.w.s., smo izdvajali sadekatul-fitr za svakog muslimana, malog ili velikog, slobodnog ili roba, i to po jedan sa'a hrane ili sa'a ekita/neka vrsta suhog sira, ili sa'a ječma, ili sa'a hurmi, ili sa'a suhog grožða!" (Buharija, Muslim, Ebu Davud, Tirmizi, Nesa'i, Ibnu Madždže, Darekutni, Malik, Šafija, Ibnu Ebi Šejbe)

Sa'alebe b. Sagir r.a., kaže: "Allahov Poslanik s.a.w.s., nam je držao hutbu na dva dana prije bajram-namaza, pa nam je naredio da izdvojimo sadekatul-fitr u visini jednog sa'a hurmi ili jednog sa'a ječma, i to po svakoj glavi ponaosob, ili sa'a kukuruza ili pšenice, za malog ili velikog, slobodnog ili roba, muško ili žensko, bogatog ili siromašnog; što se tiče bogatog - Allah dž.š., će ga time očistiti a što se tiče siromašnog - Allah dž.š., će mu vratiti više nego što je dao!" (Ahmed, Ebu Davud, Darekutni)

U djelu "'Avnul-Ma'abud", 5/5., stoji sljedeće:
Imam Ibnul-Munzir rhm., prenosi idžma' islamske uleme po pitanju obaveznosti izdvajanja sadekatul-fitra. Hanefije smatraju da je izdvajanje sadekatul-fitra vadžib a ne farz, zbog toga što oni prave razliku izmeðu vadžiba i farza (tj. kod njih je farz sve ono što je ustvrðeno kategorički jasnim i sigurnim dokazom; op.prev.).

Hafiz Ibnu Hadžer el-Askalani rhm., kaže: Ne može se stopostotno tvrditi da postoji idžma' uleme po pitanju obaveznosti izdvajanja sadekatul-fitra zbog toga što Ibrahim b. 'Ulejje i Ebu Bekr b. Kejsan el-Esamm rhm., smatraju da je obaveznost izdvajanja sadekatul-fitra derogirana, a svoj stav potkrijepljuju predajom od Kajsa b. Sa'ada r.a., koji kaže: "Allahov Poslanik s.a.w.s., nam je propisao sadekatul-fitr za izdvojiti prije nego li nam je bio propisan zekat. Kada nam je zekat bio propisan – Allahov Poslanik s.a.w.s., nam nije nareðivao sadekatul-fitr niti nam ga je zabranjivao, pa smo ga mi i dalje praktikovali! Allahov Poslanik s.a.w.s., nam je naredio da postimo dan Ašura prije nego li nam je post mjeseca Ramazana stavljen u obavezu. Kada nam je post mjeseca Ramazana stavljen u obavezu – Allahov Poslanik s.a.w.s., nam nije nareðivao niti nam je zabranjivao postiti dan Ašura, pa smo ga mi i dalje praktikovali." (Sahih; Bilježi ga: Ahmed, Nesa'i, Ibnu Madždže, Hakim, Ibnu Huzejme, Taberani, Ebu Ja'ala, Abdurrezzak, Bejheki)

"Ova predaja nam ne ukazuje direktno na prestanak obaveznosti izdvajanja sadekatul-fitra, jer propisivanje jedne obaveze ne iziskuje odmah i prestanak druge! Ulema je složna na tome da je sadekatul-fitra obaveza koju nije dozvoljeno izostavljati, a Allah je taj koji tevfika daje!" (Pogledaj: Sunen el-Bejheki el-Kubra, br.7460.)

Alija r.a., i Ibnu Omer r.a., kažu: "Allahov Poslanik s.a.w.s., nam je u obavezu stavio izdvajanje sadekatul-fitra, za svakog malog i velikog, muškog i ženskog, slobodnog ili roba – koje ste svakako dužni izdržavati!" (Darekutni)

Ibnu Abbas r.a., kaže:"Allahov Poslanik s.a.w.s., je naredio telalu da u sred Mekke vikne da je sadekatul-fitr obaveza za izdvojiti svakom muslimanu bio on mlad ili star, muško ili žensko, slobodan ili rob, iz grada ili sa sela, i to jedan sa'a ječma ili hurmi!" (Bezzar, Darekutni, Hakim)

Ebu Hurejre r.a., kaže: "Allahov Poslanik s.a.w.s., je poticao muslimane na izdvajanje ramazanskog sadekatul-fitra, i to za svaku osobu po jedan sa'a hurmi ili sa'a ječma ili sa'a pšenice!" (Darekutni, Hakim)
Esma r.a., kaže: "Za vrijeme Allahovog Poslanika s.a.w.s., smo izdvajali sadekatul-fitr pregrštima kojim su se ukućani koristili ili sa'om kojim su se takoðer koristili; sve medinelije su tako postupale!" (Hakim, Ibnu Ebi Šejbeh)

Džerir b. Abdullah r.a., kaže: Allahov Poslanik s.a.w.s., je rekao: "Ramazanski post visi izmeðu nebesa i zemlje, i neće ga uzdići ništa osim sadekatul-fitra!" (Hadis je da'if. Bilježi ga Ibnu Šahin u Feda'ilu Ramadan)
Sadekatul-fitr se izdvaja u uobičajenoj hrani odreðenog mjesta: Hafiz Ibnul-Kajjim el-Dževzijje rhm., kaže: "Allahov Poslanik s.a.w.s., je propisao sadekatul-fitr: jedan sa'a hurmi ili sa'a ječma ili sa'a suhog grožða ili sa'a ekita/suhog sira – što je pretežno bila hrana tadašnjih stanovnika Medine. Što se tiče drugog mjesta kojima je pretežna hrana nešto drugo na njima je da sadekatul-fitr izdvajaju u sa'u tih namirnica poput kukuruza, oriza, smokvi ili bilo kakvog drugog zrnevlja. Ako je hrana odreðenog mjesta nešto drugo mimo zrnevlja poput mlijeka ili mesa ili ribe – sadekatul-fitr će se davati u tome, ne bitno koja je namirnica u pitanju. Ovog je stava većina islamskih učenjaka, i ovo mišljenje je ono koje je ispravno i neće se spominjati druga mišljenja! Cilj svega jeste opskrbiti sirotinju na dan bajrama i to hranom kojom se hrane i ostali stanovnici toga mjesta, pa je na osnovu ovog mišljenja dozvoljeno davati sadekatul-fitr i u brašnu, i ako nema hadisa koji o tome direktno govore. Što se tiče gotovog hljeba ili spremljene hrane i ako je slaða siromasima zbog toga što se ne moraju mučiti oko spremanja iste bolje im je udjeliti ono što im duže može stajati poput zrnevlja i ostale trajnije hrane koju ne može odmah snaći ono što može gotov hljeb i ostalo što mu je slično, jer ako se puno takve hrane nagomila kod siromaha propašće im i neće je moći sačuvati. Mada se može reći da se neće uzimati u obzir trajnost hrane već je cilj da se sirotinja opskrbi za bajramske dane kako se oni ne bi izlagali prošnji, kao što je Poslanik s.a.w.s., rekao: "Opskrbite ih na bajramske dane kako ne bi prosili tada!"" (Pogledaj: I'ilamul-Muvekki'in, 3/13.)

Može li se sadekatul-fitr davati u novčanoj protu-vrijednosti?

Kada je u pitanju izdvajanje sadekatul-fitra u novčanoj protuvrijednosti islamski učenjaci po tom pitanju imaju tri mišljenja:
1. Dozvoljeno je u svakom slučaju. Ovog je stava imam Ebu Hanife, imam Sevri, Omer b. Abdul-Aziz, Hasan el-Basri.
2. Nije dozvoljeno ni u kom slučaju. Ovog je stava imam Malik i imam Šafija rhm..
3. Nije dozvoljeno izuzev ako se u potrebi za time. Ovog je stava imam Ahmed rhm.. (Pogledaj: Medžmu'ul-Fetava, 25/46., el-Mugni, 2/671.)

Sadekatul fitr ili zekatul fitr

Šejhul-islam Ibnu Tejmijje rhm., kaže: "Izdvajanje zekata u novčanoj protuvrijednosti bez ikakve potrebe niti zbog nekog većeg interesa je zabranjeno... Ali, ako je u pitanju neka potreba ili veći interes ili pravda onda je dozvoljeno izdvojiti ga u novčanoj protuvrijednosti..." (Medžmu'ul-Fetava, 25/83.)

Kome se daje sadekatul-fitr?

Islamski učenjaci se razilaze po ovom pitanju na dva mišljenja:
1. Sadekatul-fitr se može dati bilo kojoj od osam kategorija ljudi spomenutih u ajetu o zekatu. Allah dž.š., kaže: "Zekat pripada samo siromasima i nevoljnicima, i onima koji ga skupljaju, i onima čija srca treba pridobiti, i za otkup iz ropstva, i prezaduženima, i u svrhe na Allahovom putu, i putniku-namjerniku. Allah je odredio tako! Allah sve zna i mudar je." (el-Tevba, 60.) Ovo je stav većine islamskih učenjaka za razliku od pravnika malikijske pravne škole.

2. Sadekatul-fitr se može dati samo siromasima. Ovo je stav malikijske pravne škole kao i šejhul-islama Ibnu Tejmijje rhm.. (Pogledaj: Sahihu Fikhil-Sunneh, Ibnul-Sejjid Salim, 2/85.)
eeeeeee
Posts: 750
Joined: 02/01/2006 00:06

#107 Re: Kome dati vitre?

Post by eeeeeee »

seksan

nema potrebe da govoris ljudima da postavljaju glupa pitanja kao slucaj za davanje vitara na nerodjenu djecu, nijedno pitanje nije glupo, za mene je glupo kad covjek ne postavlja pitanje, a pravi se pametan da zna...

Sta ima protiv davanja vitara na nerodjenu djecu NIJE OBAVEZNO, ali je u svakom slucaju lijepo dati, cak i pozeljno...

I kao sto su ti drugi rekli imam osjecaj da si se na pocetku malo pogubio i pomjesao vitre i zekat... Ali u ovim daljim postovima se ispravljas... ne vidim u cemu je problem i bogatom da da 7KM vitre, sta hoces da kazes da on treba dati 100KM.
NE vitre se ne deklarisu kao takve, vitre prema proracunu idu minimalno je 7KM pa nadalje hoce li neko ko ima 100.000KM usedjevinu dati 7KM ili 100KM to je njegova stvar, ali on mora dati minimalno 7KM kao i ostali.

Eee zeket je nesto drugo on na tih 100.000 mora dati 2,5% ako su mu pregodinila sredstva na racunu ili u jastuku :D

procitaj moj post ponovo u kome sam detaljno objasnio razliku...
eeeeeee wrote:Sadekatul-fitr je naknada koja se daje ISKLJUCIVO u toku Ramazana (do klanjanja bajrama poslije ovoga je samo sadaka), da bi siromasni mogli bajramske dane docekati veseli i u rahatluku. Moze se dati u hrani ili novcu. Pravilo je da Sadekatul-fitr iznosi najmanje jedan dnevni obrok koji ce doprinjeti ovome gore napisanom.
Stav vecine islamske uleme jeste da pravila za Sadekatul-fitr vaze pravilima zekata, pa iz toga prozilazi da se moze dati:

"Zekat pripada samo siromašima i nevoljnicima, i onima koji ga sakupljaju, i onima čija srca treba pridobiti, i za otkup iz ropstva, i zaduženima, i na Allahovu putu, i putniku namjerniku. Allah je odredio tako! A Allah sve zna i Mudar je." (el-Tevba, 60.)

Medjutim ima misljenja da se moze dati SAMO siromasnim (veoma mali broj ucenjaka)

Takodjer, skoro sva islamska ulema se slaze da se moze dati samo muslimanima.

Sadekatul-fitr se daje na sve clanove porodice ponaosob bili punoljetni ili maloljetni...


Zekat je nesto drugo i daje se jednom godisnje na imovinu koja pregodini (tj. ostane u nasem vlasnistvu preko godine dana) i iznosi 2,5% prema nisabu. Nisab (imovina koja prelazi osnovne zivotne potrebe) ove godine iznosi oko 6012 KM. Znaci sve preko ove sume ide na obracun 2,5% uzimajuci cjelokupnu sumu ne samo koja prelazi 6012 KM.

Na sta se sve daje zekat procitaj te ovdje ima detaljno opisano:

http://www.zekat.ba/index.php?str=pojasnjenja

P.S. Nema potrebe da lijepis textove sa interneta, vjeruj mi iz iskustva da 90% ljudi cim ih vidi i ne cita, pokusaj biti konkretan i jasan...
User avatar
basicm
Posts: 10498
Joined: 16/01/2012 21:38

#108 Re: Kome dati vitre?

Post by basicm »

Nije zekatul-fitr nego zekat, to je 2,5% na imetak i jedan od sartova islama.
A ovo sto se daje za ramazan je sadekatul-fitr ili po naski vitre.


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
User avatar
kadinica
Posts: 871
Joined: 04/05/2012 12:46

#109 Re: Kome dati vitre?

Post by kadinica »

a ne pitam jesil ti naucila tu glupost od mater eili oca ili nane ili dida, ali HADISI , ZAPISANE STVARI, ZIVOT ASHABA, POSLANIKOV GOVOR I SLICNO GOVORE DRUGO!
Prestani vrijeđati, ne diraj ni mater ni oca, oni sa mojim pitanjem i kasnijim odgovorom nemaju nikakve veze.

Pitanje sam postavila i dobila odgovor.
P.S. Nema potrebe da lijepis textove sa interneta, vjeruj mi iz iskustva da 90% ljudi cim ih vidi i ne cita, pokusaj biti konkretan i jasan...
Tačno, evidentno je da ne znaš baš puno o ovoj temi, a ipak se upuštaš u diskusiju.

I dalje tvrdim: zekat i vitre su dva pojma.

Edit: post je namijenjen @seksan, nisam dobro citirala.
seksan
Posts: 495
Joined: 23/07/2013 13:10

#110 Re: Kome dati vitre?

Post by seksan »

eeeeeee wrote:seksan

nema potrebe da govoris ljudima da postavljaju glupa pitanja kao slucaj za davanje vitara na nerodjenu djecu, nijedno pitanje nije glupo, za mene je glupo kad covjek ne postavlja pitanje, a pravi se pametan da zna...

Sta ima protiv davanja vitara na nerodjenu djecu NIJE OBAVEZNO, ali je u svakom slucaju lijepo dati, cak i pozeljno...

I kao sto su ti drugi rekli imam osjecaj da si se na pocetku malo pogubio i pomjesao vitre i zekat... Ali u ovim daljim postovima se ispravljas... ne vidim u cemu je problem i bogatom da da 7KM vitre, sta hoces da kazes da on treba dati 100KM.
NE vitre se ne deklarisu kao takve, vitre prema proracunu idu minimalno je 7KM pa nadalje hoce li neko ko ima 100.000KM usedjevinu dati 7KM ili 100KM to je njegova stvar, ali on mora dati minimalno 7KM kao i ostali.

Eee zeket je nesto drugo on na tih 100.000 mora dati 2,5% ako su mu pregodinila sredstva na racunu ili u jastuku :D

procitaj moj post ponovo u kome sam detaljno objasnio razliku...
eeeeeee wrote:Sadekatul-fitr je naknada koja se daje ISKLJUCIVO u toku Ramazana (do klanjanja bajrama poslije ovoga je samo sadaka), da bi siromasni mogli bajramske dane docekati veseli i u rahatluku. Moze se dati u hrani ili novcu. Pravilo je da Sadekatul-fitr iznosi najmanje jedan dnevni obrok koji ce doprinjeti ovome gore napisanom.
Stav vecine islamske uleme jeste da pravila za Sadekatul-fitr vaze pravilima zekata, pa iz toga prozilazi da se moze dati:

"Zekat pripada samo siromašima i nevoljnicima, i onima koji ga sakupljaju, i onima čija srca treba pridobiti, i za otkup iz ropstva, i zaduženima, i na Allahovu putu, i putniku namjerniku. Allah je odredio tako! A Allah sve zna i Mudar je." (el-Tevba, 60.)

Medjutim ima misljenja da se moze dati SAMO siromasnim (veoma mali broj ucenjaka)

Takodjer, skoro sva islamska ulema se slaze da se moze dati samo muslimanima.

Sadekatul-fitr se daje na sve clanove porodice ponaosob bili punoljetni ili maloljetni...


Zekat je nesto drugo i daje se jednom godisnje na imovinu koja pregodini (tj. ostane u nasem vlasnistvu preko godine dana) i iznosi 2,5% prema nisabu. Nisab (imovina koja prelazi osnovne zivotne potrebe) ove godine iznosi oko 6012 KM. Znaci sve preko ove sume ide na obracun 2,5% uzimajuci cjelokupnu sumu ne samo koja prelazi 6012 KM.

Na sta se sve daje zekat procitaj te ovdje ima detaljno opisano:

http://www.zekat.ba/index.php?str=pojasnjenja

P.S. Nema potrebe da lijepis textove sa interneta, vjeruj mi iz iskustva da 90% ljudi cim ih vidi i ne cita, pokusaj biti konkretan i jasan...

Ja o zekatul fitr (sadekatul fitr) oni o zekatu. i mene ubjedjuju da sam ja pogrijesila .Dobro pa mi nisu poceli pricu o milostinji! :D Da ne govorim sadaki! :D


Drugo to za nerodjeno dijete je takva glupost, jer otkud ti znas koliko ces imati djece?! Hoces li ih uopste imati!
kadinica wrote:
a ne pitam jesil ti naucila tu glupost od mater eili oca ili nane ili dida, ali HADISI , ZAPISANE STVARI, ZIVOT ASHABA, POSLANIKOV GOVOR I SLICNO GOVORE DRUGO!
Prestani vrijeđati, ne diraj ni mater ni oca, oni sa mojim pitanjem i kasnijim odgovorom nemaju nikakve veze.

Pitanje sam postavila i dobila odgovor.
P.S. Nema potrebe da lijepis textove sa interneta, vjeruj mi iz iskustva da 90% ljudi cim ih vidi i ne cita, pokusaj biti konkretan i jasan...
Tačno, evidentno je da ne znaš baš puno o ovoj temi, a ipak se upuštaš u diskusiju.

I dalje tvrdim: zekat i vitre su dva pojma.

Edit: post je namijenjen @seksan, nisam dobro citirala.
ja samo ne znam zasto ne dokazes da su sadekatul fitr i zekatul fitr dva razlicita pojma. kada je to jedna te ista stvar sto su mnogi dokazali! U svojim ucenim pricama a ne od nekoga desetog koji te uci glupostim a da na nerodjeno dijete dajes zekatul fitr .cudi me pa da ne dajete na svoje pse. :)
seksan
Posts: 495
Joined: 23/07/2013 13:10

#111 Re: Kome dati vitre?

Post by seksan »

basicm wrote:Nije zekatul-fitr nego zekat, to je 2,5% na imetak i jedan od sartova islama.
A ovo sto se daje za ramazan je sadekatul-fitr ili po naski vitre.


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Dokazi. ja sam dokazala uz pomoc hadisa da se sadekatul fitr daje za vrijeme ramazana kao i zekautl fitr 2-3 dana prije bajram namaza. moze i do pocetka bajram namaza. Cak ima su mojim textovima crvenom bojom napomenuto gdje su napomenuti dani kada se daje zekatul fitr.


Druga stvar je sto ovdje raja ne zna osnovnu razliku izmedju pojmova! Zasto sadekatul fitr ne zovete sAdakom ako vec zekatul fitr zovete zekatom? :)
User avatar
plain vanilla
Posts: 66782
Joined: 05/10/2008 12:10
Location: Jer ti si jedini način da pokrijem golotinju ove detinje duše...

#112 Re: Kome dati vitre?

Post by plain vanilla »

ako pitate Islamsku zajednicu, vitre vrijede samo ako su uplacene Islamskoj zajednici
seksan
Posts: 495
Joined: 23/07/2013 13:10

#113 Re: Kome dati vitre?

Post by seksan »

1. Vrijeme kada je dozvoljeno, a to je izdvajanje prije bajrama na dan ili dva, jer se bilježi od Ibn Omera da je rekao: “Ashabi su izdvajali zekatul-fitr prije bajrama na dan ili dva."
2. Najbolje vrijeme je od zore pa sve do početka klanjanja bajram-namaza, jer je Allahov Poslanik s.a.v.s zabranio da se izdvaja poslije klanjanja bajram-namaza.

3. Vrijeme nadoknade je vrijeme poslije bajram-namaza pa dalje. Islamska ulema se složila da je čovjek dužan izdvojiti zekatu-l-fitr sve dok je živ i dok hoda dunjalukom i da nikada sa njega neće spasti ta obaveza.

Ko daje i kome se daje

1. Dozvoljeno je udijeliti zekatul-fitr na bilo koju od osam kategorija spomenutih u ajetu o zekatu iz sure Et-Tewbe 60. ajet, a siromasi su najpreči da im se udijeli, kao što se jasno vidi iz spomentuog hadisa Ibn Abbasa r.a. u kome se kaže: "..i hrana siromasima."

2. Spada obaveza zekatul-fitra sa onog koji sam ne posjeduje bajramsku dnevnu potrepštinu, jer: "Allah ne obavezuje čovjeka što nije u mogućnosti."

3. Dozvoljeno je da grupa da svoj zekatul-fitr jednoj osobi i da jedan udijeli grupi.

4. Lijepo je da se udijeli i za djecu koja su još u utrobi svojih majki, jer je tako prakticirao Osman ibn Affan, r.a. treći halifa.[/quote]
seksan
Posts: 495
Joined: 23/07/2013 13:10

#114 Re: Kome dati vitre?

Post by seksan »

plain vanilla wrote:ako pitate Islamsku zajednicu, vitre vrijede samo ako su uplacene Islamskoj zajednici
Upravo to! Cak se sjecam apsurda lani kada je reis izdao fetvu d aje haram davati vitr sem njima! Mimo njih! Gdje su fakticki naredili da se njima daje vitr. I to je ono sto osobe kojima mozak ne rade ne razmisljaju! Ko je on da nekome odredjuje kome ce dati vitr! :)

I isti taj apsurd gdje znaci ako ne dobijes njihov #bon# da si uplatio vitr, onda fakticki po njihovom nisi ni uplatio!
eeeeeee
Posts: 750
Joined: 02/01/2006 00:06

#115 Re: Kome dati vitre?

Post by eeeeeee »

seksan wrote: Drugo to za nerodjeno dijete je takva glupost, jer otkud ti znas koliko ces imati djece?! Hoces li ih uopste imati!
Jao majko :-) :-) :-)

Jesil ti ikad cula za pojam trudnoce???

Posto iz tvoji postova mogu naslutiti nesto mislim da ce ti iz ovoga biti jasno pa ti opet reci da je nesto "glupost" mislim da bi kao muminka trebala malo povesti racuna o svom jeziku i za sta govoris da je glupost

Nadam se su za tebe autoritet Mr. Zijad Ljakic ili Elvedin Pezic (bar iz tvojih postova)

http://www.n-um.com/?q=node/3971
http://www.--- NO LINKS ---/index.php?option=c ... &Itemid=67

OBAVEZNO PROCITAJ ZADNJI PASUS
seksan
Posts: 495
Joined: 23/07/2013 13:10

#116 Re: Kome dati vitre?

Post by seksan »

Ja koliko znam ogradila sam se sa samom pricom kada se dijetetu udahne dusa i kada se ono smatra zivim. :) Ono sto je meni nejasno sto njih 70% daje vitr na dijete koje ne postoji!

Slazems e da je druga tematika kada je zena trudna, medjuim kada zena NIJE trudna to gubi smisao.

MEDJUTIM i tu imas pravila da li se daje za tek rodjeno ili za trudnicu. U svojim cijenjenim linkovima naglasava se tek rodjeno dijete. :) iako je pohvalno za nerodjeno ali u utrobi. :)

Malo citajte prije postavljanja linka.
User avatar
basicm
Posts: 10498
Joined: 16/01/2012 21:38

#117 Re: Kome dati vitre?

Post by basicm »

Zekatul-fitr i sadekatul-fitr je jedno te isto, kljucna rijec - fitr. Daje se za svaku osobu do pred bajram namaz.
A zekat je skroz druga stvar, pa i najslabiji musliman zna da je zekat 2,5% imetka koji ima vrijednost nisaba i u posjedu je godinu dana.
Nemoj vise da zbunjujes ljude.


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
eeeeeee
Posts: 750
Joined: 02/01/2006 00:06

#118 Re: Kome dati vitre?

Post by eeeeeee »

seksan wrote:Ja koliko znam ogradila sam se sa samom pricom kada se dijetetu udahne dusa i kada se ono smatra zivim. Ono sto je meni nejasno sto njih 70% daje vitr na dijete koje ne postoji!

Slazems e da je druga tematika kada je zena trudna, medjuim kada zena NIJE trudna to gubi smisao.

MEDJUTIM i tu imas pravila da li se daje za tek rodjeno ili za trudnicu. U svojim cijenjenim linkovima naglasava se tek rodjeno dijete. iako je pohvalno za nerodjeno ali u utrobi.

Malo citajte prije postavljanja linka.
Sto kazu nasi ne trci pred rudu :D

Djevojka (kadinica ako se ne varam) je postavila pitanje na nerodjeno dijete, sto znaci da je ona ili neko njen ocekuju prinovu, samim tim izvodi se zakljucak da je ona ili neko njen trudan. Logicno slijedi zakljucak da ne bi ni postavila pitanje jer cisto sumnjam da bi nekom palo na pamet da daje vitre i jos da postavi ovako ciljano pitanje. Djevojka je ocigledno znala sta pita ;)

edit: jesil procitala moje postove??? vrati se unazad i procitaj ga ponovo ko je spomenuo da se MORA dati?

i jos nesto moj ti je savjet i svakom na forumu procitaj pitanje i razmisli prije nego sta kazes nesto i izneses svoj stav, a pogotovo nemoj za stvari koji se ticu vjere govoriti ga su "gluposti" pa makar i 100% bila u pravu, takav rjecnik nije primjeren...
crnoplavo
Posts: 1446
Joined: 28/01/2012 15:03

#119 Re: Kome dati vitre?

Post by crnoplavo »

fitre se mogu dati u novcu, prema hanefijskom mezhebu
zvrk
Posts: 1710
Joined: 19/08/2008 13:00

#120 Re: Kome dati vitre?

Post by zvrk »

druge - drugarice @seksan

nisam poletila nikoga da prospem, nego sam pokusala da ti ukazem na razlictost dva pojma.

ja recimo nisam obavezna dati zekjat, jer su mi pljackasi odnijeli svo zlato, a nekretnina i ustedjevine nemam

a sadaku u ramazanu - fitre, smatram se obaveznom dati jer zivim pristojno

ako ima sta za ciscenje jezika - ucestvovacu i ja da te ocistimo :)

selam alejkum
seksan
Posts: 495
Joined: 23/07/2013 13:10

#121 Re: Kome dati vitre?

Post by seksan »

eeeeeee wrote:
seksan wrote:Ja koliko znam ogradila sam se sa samom pricom kada se dijetetu udahne dusa i kada se ono smatra zivim. Ono sto je meni nejasno sto njih 70% daje vitr na dijete koje ne postoji!

Slazems e da je druga tematika kada je zena trudna, medjuim kada zena NIJE trudna to gubi smisao.

MEDJUTIM i tu imas pravila da li se daje za tek rodjeno ili za trudnicu. U svojim cijenjenim linkovima naglasava se tek rodjeno dijete. iako je pohvalno za nerodjeno ali u utrobi.

Malo citajte prije postavljanja linka.
Sto kazu nasi ne trci pred rudu :D

Djevojka (kadinica ako se ne varam) je postavila pitanje na nerodjeno dijete, sto znaci da je ona ili neko njen ocekuju prinovu, samim tim izvodi se zakljucak da je ona ili neko njen trudan. Logicno slijedi zakljucak da ne bi ni postavila pitanje jer cisto sumnjam da bi nekom palo na pamet da daje vitre i jos da postavi ovako ciljano pitanje. Djevojka je ocigledno znala sta pita ;)

edit: jesil procitala moje postove??? vrati se unazad i procitaj ga ponovo ko je spomenuo da se MORA dati?

i jos nesto moj ti je savjet i svakom na forumu procitaj pitanje i razmisli prije nego sta kazes nesto i izneses svoj stav, a pogotovo nemoj za stvari koji se ticu vjere govoriti ga su "gluposti" pa makar i 100% bila u pravu, takav rjecnik nije primjeren...
Ja se ispricavam ond aje moja greska. Zbunilo me sto je nastala rasprava oko toga pa sam pomislila da ce neko dati na nesta sto neme dusu. kao sto rekoh nije zivo. Gdje sam se ranije ogradila u komentaru kada se djetetu udahnjuje dusa. :)
basicm wrote:Zekatul-fitr i sadekatul-fitr je jedno te isto, kljucna rijec - fitr. Daje se za svaku osobu do pred bajram namaz.
A zekat je skroz druga stvar, pa i najslabiji musliman zna da je zekat 2,5% imetka koji ima vrijednost nisaba i u posjedu je godinu dana.
Nemoj vise da zbunjujes ljude.


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Druze da im pocnes crtati nebi shvatili. :) za njih je zekatul fitr-ZEKAT i to je ono kako ONI misle po NJIHOVOM nahodjenju! Gdje sam im ja 1000 puta rekla i pitala sto ne zovu sadekatul fitr sadakom! Po tom njihovom razmisljanju! :) I ja non stop naglasavam sadekatul fitr i zekatul fitr je jedno te isto ali ne mozes ti pricati s nekim ko je ubjedjen da je zekautl fitr-obicni zekat! I ono ubjedjuje mene da zekatul fitr nije sadekatul fitr! ponose se svojim ne znanjem! :)
seksan
Posts: 495
Joined: 23/07/2013 13:10

#122 Re: Kome dati vitre?

Post by seksan »

zvrk wrote:druge - drugarice @seksan

nisam poletila nikoga da prospem, nego sam pokusala da ti ukazem na razlictost dva pojma.

ja recimo nisam obavezna dati zekjat, jer su mi pljackasi odnijeli svo zlato, a nekretnina i ustedjevine nemam

a sadaku u ramazanu - fitre, smatram se obaveznom dati jer zivim pristojno

ako ima sta za ciscenje jezika - ucestvovacu i ja da te ocistimo :)

selam alejkum
Meni je samo bilo krivo da ti smatras da sadekatul fitr i zekatul fitr nije jedno te isto,(znaci nisam rekla zekat,sadaka,milostinja), iako se dosad 5 osoba pojavilo koje su rekle da je to jedna te ista stvar. I Jos gore ubjedjujes covjeka u svoje ne znanje sto na zalost moze nekoga dovesti u vjecitu zabludu. :) Iako ako cemo o zekatu imas ih raznoraznih vrsta. :) ako covjek ima hurmu u duznosti je da ju dadne. Imas zekat na zdavlje, na bogatstvo, na uspijeh, zekat ciscenja od grijeha, zekat u cilju Allahove milosti. Imas cak dobrovoljni. imas onaj koji moras dati..
seksan
Posts: 495
Joined: 23/07/2013 13:10

#123 Re: Kome dati vitre?

Post by seksan »

Pored nana i deda koji imaju svoje kuce, stanove, vrtove prece je dati osobama koje nemaju svoj krov! Ma koliko god da su sami, sadekatul fitr se ne daje zato sto je covjek sam! vec se daje onome ko nema i kome je potrebno!

ocito je zavladao trend sadekatul fitr se daje osobama s autima, stanovima kucama, umjesto da te osobne daju!
rudy81
Posts: 998
Joined: 18/05/2007 08:43

#124 Re: Kome dati vitre?

Post by rudy81 »

joj sta uradiste od teme :-)
ja koliko se sjecam niko nije imao dvojbu ovdje sta je zekjat, a sta su vitre (kako mi kazemo, i pritom znamo tacno na sto se odnosi)...diskusija se vodila o tome kome ih dati i ako neko ima prijedlog - konkretan slucaj pa da se novac ne daje napamet.
stvarno nema potrebe za kilometarskim postovima.i uzvicnicima.
seksan
Posts: 495
Joined: 23/07/2013 13:10

#125 Re: Kome dati vitre?

Post by seksan »

poticaj wrote:
seksan wrote:Pored nana i deda koji imaju svoje kuce, stanove, vrtove prece je dati osobama koje nemaju svoj krov! Ma koliko god da su sami, sadekatul fitr se ne daje zato sto je covjek sam! vec se daje onome ko nema i kome je potrebno!

ocito je zavladao trend sadekatul fitr se daje osobama s autima, stanovima kucama, umjesto da te osobne daju!
:-) , ja ne vidim nigdje da sam napisala da se daje nekome ko je sam :? i ko ima kuće, stanove... Čak nasuprot napisala sam nane i dede koje nemaju primanja (penziju nikakvu...niti bilo šta socijalno), a ti ljudi ne mogu ni zaraditi jer ih je starost savladala... Ne znam gdje ti živiš, ja nažalost poznajem mnogo starih nana (pogotovo) koje nisu nikad radile a penziju nemaju (muževi umrli a penzije nisu zaradili) žive u jednom sobičku :( , djeca (ako ih imaju) kraj s krajem jedva sastavljaju... Vjerujem da je u gradovima širom BiH bezbroj ovakvih slučajeva, nažalost.
Ako ćemo tvojom logikom, ja poznajem mnogo ljudi koji odlično žive a podstanari su, bez obzira što nemaju svoj krov meni nisu za vitara.
Ovo je jedino važno: "vec se daje onome ko nema i kome je potrebno". :thumbup:
Glupo mi je da se daje starim ljudima jer eto sto su sami, a nisu bolesni, sto imaju auto, sto imaju dvo-trospratnu kucu. Znaci nigdje nisma napisala tako mora biti. ali kao sto rekoh glupo mi je. Kuca, njiva, stan, auto sve je to dduso moja luksuz. :)

Ja cu prije dati 5-6 clanoj porodici gdje oba roditelja rade nego jednoj osobi koja zivi sama a ima sve! Morate nauciti definiciju vitara, vitre se ne daju zato sto je neko sam.

Isto tako vitre se ne daju pusacima niti osobama koje ce te vitre potrositi na haram nacin. :) Pored toliko bolesne raje ono ode dati vitre osobi d aima za cigara. K'o sto bi srbin rek'o 'allal ti vera.
Post Reply