Page 1 of 9

#1 Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva

Posted: 30/06/2018 17:08
by Challenger_
Sakralna politika iz perspektive komparativne eshatologije

Uvodna napomena:

- Odavno imam želju da pokrenem ovu temu ali istovremeno imam manjak potrebnog entuzijazma da se detaljno obradi ova izuzetno kompleksna tematika, zato ću stvari opisati u najkraćim crtama. Povod su, naravno, aktuelna dešavanja oko Jerusalima koja se uklapaju u eshatološke perspektive sve tri velike monoteističke religije.

Teološka perspektiva u najkraćim crtama:

Judaizam:

- U najkraćem, u srcu judaizma je jedan jedini Bog, sa kojim je sklopljen Savez i jedan jedini, dugo očekivani Spasitelj, Mesija. Mesija je, prema vjerovanju hrišćana došao, od muslimana je prepoznat i priznat kao Poslanik i Mesih, ali je ondašnji jevrejski mainstream odbacio Isusa. Iz njihove perspektive on nije bio u Pismu nagovješteni Spasitelj. Judaizam i danas iščekuje Mesiju, a njega, vjeruju, neće biti dok se ne obnovi Hram na Gori u Jerusalimu. Odavno postoje planovi za njegovu (vjeruju treću i konačnu) obnovu, a formiran je i :arrow: institut zadužen za njegovu izgradnju.

- Hrama, a samim tim i ("pravog", vjeruju) Mesije nema dok Jerusalim od jakih političkih faktora planete ne bude prepoznat kao glavni grad Izraela i u tom smislu je izuzetno značajna odluka aktuelne američke administracije da implementira odluku koju je Kongres donio još u vrijeme predsjednika Clintona.


:arrow: LINK
:arrow: LINK

Image
Image

- Koliko im je stalo do izgradnje Hrama i kakvu podršku imaju u SAD najbolje ilustruje primjer sa fotografije, u kojoj američki ambasador u Izraelu prima poklon-fotografiju Jerusalima na kojoj je fotošopom izmještena Kupola na stijeni (Qubbat al-Sakhrah) a dodat Hram na Gori:

Image
Trump’s Ambassador to Israel is all smiles as he receives a huge fly-by photograph of Jerusalem, with the most beautiful building in the country and the 3rd-holiest site in Islam photoshopped out and replaced with a Jewish temple for mass animal sacrifice
:arrow: LINK
:arrow: LINK

Image

UKRATKO: Jedan Bog, jedan Mesija, Jedan Hram.

Hrišćanstvo:

- U najkraćem, Isus je prepoznat kao Mesija, (drugo) rušenje Hrama od strane Rimljana je nagovješteno i ono se, vjeruju, desilo. Ponovna izgradnja Hrama se vezuje za pojavu Antihrista koji treba da se obznani i proglasi vladarom svijeta iz "svetinje na svetinjama". Dolazak Antihrista prethodi ponovnom dolasku Isusa i prema vjerovanju hrišćana nema drugog Isusovog dolaska do prethodne pojave njegovog lažnog i zlog imitatora. Naravno, ovo je perspektiva hrišćanskog mainstreama (katolici, pravoslavni, luterani).

UKRATKO: Pojava i ustoličenje antiteze Mesije se primarno vezuje za Jerusalim i Hram, a taj događaj je jedan od temeljnih i najdramatičnijih eshatoloških događaja.

Islam:

Image

- Na Gori se nalazi Kupola na stijeni (Qubbat al-Sakhrah), na mjestu dvorišta zamišljenog Hrama, a sama ta činjenica jeste najveća prepreka za njegovu izgradnju. Tu dolazi do osnovne fizičke kolizije dvije svjetske religije.

- Druga kolizija je teološke prirode a tiče se odnosa prema Isusu (Isa a. s.) koga, za razliku od judaizma, islam priznaje i prepoznaje kao Poslanika i Mesiha, kao što islam nagovještava pojavu njegovog zlog i lažnog imitatora, Dedžala (Al-Masih ad-Dajjal) koji će, prema predaji, biti Jevrej.

UKRATKO: Kupola na stijeni je fizička prepreka izgradnji Hrama za koju se ne zna kako će se prevazići bez velikih političkih potresa, a islam, takođe, očekuje pojavu lažnog Mesije, Dedžala.


Rezime tri perspektive: Jedni iščekuju Mesiju za koga vezuju i Hram, drugi očekuju pojavu njegove zle imitacije, koja prethodi eshatološkom okončanju historijske drame.

________

Ne mogu se otrgnuti impresiji da smo svjedoci dešavanja koja su dubinski povezana i motivisana eshatološkim iščekivanjima i interpretacijama. Hoću reći da - ma koliko poricali zvaničnici - i sasvim nebitni ignoranti, ova dešavanja ukazuju na jednu skrivenu, nematerijalnu dimenziju aktuelnih političkih dešavanja.


Toliko za početak.

#2 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva

Posted: 30/06/2018 18:10
by Gojeni H
Challenger_ wrote:
Hrišćanstvo:

- U najkraćem, Isus je prepoznat kao Mesija, (drugo) rušenje Hrama od strane Rimljana je nagovješteno i ono se, vjeruju, desilo. Ponovna izgradnja Hrama se vezuje za pojavu Antihrista koji treba da se obznani i proglasi vladarom svijeta iz "svetinje na svetinjama". Dolazak Antihrista prethodi ponovnom dolasku Isusa i prema vjerovanju hrišćana nema drugog Isusovog dolaska do prethodne pojave njegovog lažnog i zlog imitatora. Naravno, ovo je perspektiva hrišćanskog mainstreama (katolici, pravoslavni, luterani).

UKRATKO: Pojava i ustoličenje antiteze Mesije se primarno vezuje za Jerusalim i Hram, a taj događaj je jedan od temeljnih i najdramatičnijih eshatoloških događaja. .
Samo bih istakao da je jedan od osnovnih ideoloskih razloga velike podrske americkih evangelista Izraelu, ili rusenju Al Akse, fanaticna ubijedjenost da to neminovno dovodi do Isusovog drugog dolaska na Zemlju odnosno odsutnu bitku krscana protiv Antikrista.

Dakle, nema podrske u smislu simpatije prema Jevrejima. Ustvari, Jevreje se smatra u najboljem slucaju potencijalnim konvertitima.

#3 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva

Posted: 30/06/2018 18:19
by JThomas
međutim pretežno mišljenje među ortodoksnim jevrejima jeste da prvo dolazi mesija, a onda obnavlja hram. i ne samo to, jel, nego i mir među narodima i ostalo što uz to ide. manjinsko je da hram treba obnoviti i bez njega.

#4 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva

Posted: 30/06/2018 18:50
by asurbanipal
Ljudi previše daju značaj ovim stvarima. Kroz istoriju je bilo ihihaj Antikristova, ali nijedan nije ispunio očekivanja.

Jerusalem među muslimanima dobija na značaju tek za vrijeme emevijske dinastije, pogotovo u periodu dvovlašća i vladavine Ibn Zubeyra u Mekki i Medini. Zbog toga je emevijski halifa Abdul Melik nastojao preusmjeriti hadž u Jerusalem, pridajući mu veliki značaj. Mnogi hadisi o značaju Jerusalema i Mesdžid-ul Aqse nastali su upravo u tom periodu. Iako se pretpostavlja da je izgradnja Mesdžid-ul Aqse započela za vladavine halife Omera ibn Hattaba, neki izvori navode da je najveći dio izgrađen i dovršen za vrijeme Muavije I. Koliki je značaj Jerusalem imao govori i činjenica da je prvih 30 godina sjedište muslimana bilo u Ramli, oko 30-ak km od Jerusalema.

Ako ćemo realno, previše je krvi proliveno zbog ljudskih gluposti, pa tako i zbog ove.

#5 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva

Posted: 30/06/2018 20:58
by sekerbay
Samo mala ispravka u vezi fotošopirane slike na kojoj vidimo taj hram.
Na slici nije uklonjena al-aksa, nego kupola na stijeni (kubetu-s-sahra). Al aksa je ono što se vidi u desnom ćošku slike.
Uključim se aBd kad budem imao vremena.

#6 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva

Posted: 30/06/2018 21:08
by CPT
sekerbay wrote:Samo mala ispravka u vezi fotošopirane slike na kojoj vidimo taj hram.
Na slici nije uklonjena al-aksa, nego kupola na stijeni (kubetu-s-sahra). Al aksa je ono što se vidi u desnom ćošku slike.
Uključim se aBd kad budem imao vremena.
Image

Image

#7 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva

Posted: 30/06/2018 21:14
by arzuhal
CPT wrote:
sekerbay wrote:Samo mala ispravka u vezi fotošopirane slike na kojoj vidimo taj hram.
Na slici nije uklonjena al-aksa, nego kupola na stijeni (kubetu-s-sahra). Al aksa je ono što se vidi u desnom ćošku slike.
Uključim se aBd kad budem imao vremena.
Image

Image
Fakat Al-Aqsa ostala nedirnuta iza Hrama, makar na ovoj fotošopiranoj slici...

#8 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva

Posted: 30/06/2018 21:15
by sekerbay
Da, to je to.
Desno al aksa, lijevo kupola na stijeni (sjajna kupola)

#9 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva

Posted: 30/06/2018 21:31
by Challenger_
sekerbay wrote:Da, to je to.
Desno al aksa, lijevo kupola na stijeni (sjajna kupola)
Odlično zapažanje, uvodni tekst sam pisao na brzinu, u poluvremenu utakmice. OK, sad možemo dalje, u skladu sa korigovanim uvodnim tekstom.

#10 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva

Posted: 30/06/2018 21:39
by CPT
mislim da ne mijenja sustinu price :wink: uostalom, od pocetka je pisalo:

The photo clearly imposes a temple on the Al-Aqsa Mosque compound, removing the famous golden hues of the Dome of the Rock.

“The US’ policy is absolutely clear: we support the status quo on the Haram Al-Sharif/Temple Mount,” the statement concluded.

The Achiya organization has since apologized and claimed it did not sanction the image to be gifted to the US envoy.

#11 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva

Posted: 01/07/2018 10:46
by JVC

#12 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva

Posted: 01/07/2018 20:57
by sekerbay
Što se mene tiče, zanimljiv je fenomen da ogromna većina muslimana vjeruje u mehdija i dedžala iako ne postoji ništa vjerodostojno o tim likovima.
Ono, imaš mnoštvo predaja pa kao jedna podržava drugu i sl.
I sad, židovi čekaju nekog mesiju koji će učiniti da zavladaju svijetom, kršćani opet čekaju nekog mesiju pa da oni zavladaju svijetom, i na kraju imaš muslimane koji čekaju mesiju i mehdija pa da stuku židove.
Majka mu stara, meni je poznat samo jedan način na koji se zavlada nekom teritorijom il et svijetom, a to je rat.
Kratko rečeno, svi prizeljkuju krv.
Ono što sam lično dokučio zadubljujuci se u knjige jeste to da je istina na suprotnoj strani od one koju oni očekuju i čiji dolazak forsiraju.
Uglavnom, za ono što očekuju, def im nije potreban ni mesija ni mehdi.
Ratovi, ubijanja i stanje među narodima koje priziva još veće ratove i ubijanja.
To je razlog zbog kojeg me ne bi iznenadilo da uskoro bukne još veći rat u kojem bi se sukobili iran i Izrael, rat koji bi učinio da ovaj sirijski izgleda ko čarka dvije porodice.
Za to vrijeme, u mojoj glavi se ponavlja ajet "A kada Gospodar tvoj reče melekima: 'Ja ću na Zemlji namjesnika postaviti!' – oni rekoše: 'Zar će Ti namjesnik biti onaj koji će na njoj nered činiti i krv proljevati? A mi Tebe veličamo i hvalimo i, kako Tebi dolikuje, štujemo.' On reče: 'Ja znam ono što vi ne znate.'

I pouči On Adema nazivima svih stvari... "

Zar će Ti namjesnik biti fitnaroš i onaj krv proljeva...
Zar takvi očekuju da ih Bog pomogne i učini halifama?
Očekuju mehdija a sve bi židove pobacali u more?
Očekuju mesiju sa šeširom i loknicama koji će se naubijati naroda, probiti ih i zavladati svijetom?
Nee, sigurno ne.
Tek kad im dosadi ili dojadi ubijanje pa svoje imame upitaju da im objasne ajet kojeg sam malo izdvojio, u njemu će naći ključeve čitavog šama pa tako i jerusalema.

#13 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva

Posted: 10/07/2018 19:14
by sekerbay
Nešto mi naumpade...
Da imam vlast, dozvolio bih jevrejima da izgrade hram na mjestu one kupole.
Mislim da bi to bilo pravedno, a pravda je najbliža bogobojaznosti.

#14 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva

Posted: 10/07/2018 19:38
by Irsar
sekerbay wrote:pravda je najbliža bogobojaznosti.
I opet pravda nije isto što i bogobojaznost, bez obzira na moguću blizinu pravde bogobojaznosti.
sekerbay wrote:Što se mene tiče, zanimljiv je fenomen da ogromna većina muslimana vjeruje u mehdija i dedžala iako ne postoji ništa vjerodostojno o tim likovima.
Je li pod "ništa vjerodostojno" podrazumijevaš i Buharijev Sahih, u kom slučaju si u krivu, a za dokaz toga vidi uzorak hadisa dolje:

Image

Image

Image

Istina je da u Buharijevom Sahihu nema ništa o Mehdiju, koliko je meni poznato, ali kao što se može vidjeti o Dedžalu ima i to mnogo šta.

#15 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva

Posted: 10/07/2018 21:08
by sekerbay
Irsar wrote:opet pravda nije isto što i bogobojaznost, bez obzira na moguću blizinu pravde bogobojaznosti.
Vidiš da se slažemo.
Irsar wrote:Je li pod "ništa vjerodostojno" podrazumijevaš i Buharijev Sahih
Da.
Samo da te unaprijed obavijestim, ako želiš raspravljati na temu dedžal, zamolio bih da iskupiš sve ili barem većinu hadisa koji govore o njemu. Fino ih postaviš pa ćemo oplesti.

#16 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva

Posted: 11/07/2018 07:04
by Irsar
sekerbay wrote:
Irsar wrote:opet pravda nije isto što i bogobojaznost, bez obzira na moguću blizinu pravde bogobojaznosti.
Vidiš da se slažemo.
Nisam ni rekao da se ne slažemo, samo sam osjetio kao da želiš nekako izjednačiti to dvoje. Dopustit ćeš mi da me osjećaj i prevari.
Irsar wrote:Je li pod "ništa vjerodostojno" podrazumijevaš i Buharijev Sahih
Da.
Samo da te unaprijed obavijestim, ako želiš raspravljati na temu dedžal, zamolio bih da iskupiš sve ili barem većinu hadisa koji govore o njemu. Fino ih postaviš pa ćemo oplesti.
3 hadisa kao uzorci od desetaka koji o njemu govore su sasvim dovoljni za poentu koju sam dao, a ona je da postoje vjerodostojni hadisi koji o istom govore. Ako te šta više o Dedžalu zanima, npr. nešto konkretno - onda možemo i tako. Ali za tu svrhu nema potrebe postaviti "sve" hadise.

#17 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva

Posted: 11/07/2018 07:53
by sekerbay
Nije dovoljno. Da bi se izvuklo pravilo, uzimaju se svi postojeći tekstovi.
Kad se saberu svi hadisi o dedžalu, dobijemo onu tragičnu sliku.
Ulema koja je godinama istraživala hadise o njemu, na kraju je tužno odmahivala rukama.
Poslanik, s.a.v.s koji je bio obaviješten o svakoj sitnici, mora da se šutnja po medinskim palmovicima ne bi li razotkrio nekog židovskog dječaka :mrgreen:
Jednom je dedžal u jednom moru, drugi put u drugom.
Jednom je na ostrvu, drugi put nije.
Jednom je ćorav u desno, drugi put u lijevo oko.
I još kamara nebuloza.

#18 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva

Posted: 11/07/2018 21:20
by Irsar
sekerbay wrote:I još kamara nebuloza.
Je li želiš reći kako su hadisi o Dedžalu, i to vjerodostojni hadisi, kamara nebuloza? I želiš li reći kako se o Dedžalu ne može ništa konkretno znati kada se u obzir uzmu, kako ti kažeš, svi hadisi?

#19 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva

Posted: 11/07/2018 23:38
by JThomas
a možda ništa od toga stvarno ne postoji.

#20 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva

Posted: 12/07/2018 01:23
by forum_selektor
Jevreji zbog svog svestenstva (slika i prilika naroda), koje je uzgred ogrezlo u nepravdi, danas bukvalno gaze preko mrtvih. Imaju svoju verziju, da ce ih taj kvazi Mesija uciniti vladajucim narodom svijeta (inace, poznati po svojoj oholosti i ismijavanju sa svim sto nije njihovo), zato i izgradnja hrama i sve ostale pripreme za njegov dolazak guraju preko svih mogucih granica. Narod zaludjen i zaveden, toliko puta kaznjavan, a opet nikako da se dozovu.

6. Reci: “O jevreji, ako tvrdite da ste vi od ljudi jedini Allahovi miljenici, onda smrt poželite, ako istinu govorite.”

7. A zbog onog što ruke njihove čine, neće je nikad poželjeti. – Allah dobro zna nevjernike.

Ubleha narod generalno. Cekaju kvazi Mesiju, koji ce biti uzrok njihove strmoglave propasti. Hram je samo instrument, koji zbog svoje vaznosti za Islam, a manjim dijelom i za krscanstvo (koje su zidovi prevezli zedne preko vode u krstaskim ratovima i osnivanju danasnjeg Izraela), ispunjava svoju ulogu u ciklusu buducih dogadjaja.

#21 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva

Posted: 12/07/2018 08:23
by sekerbay
Irsar wrote:
sekerbay wrote:I još kamara nebuloza.
Je li želiš reći kako su hadisi o Dedžalu, i to vjerodostojni hadisi, kamara nebuloza? I želiš li reći kako se o Dedžalu ne može ništa konkretno znati kada se u obzir uzmu, kako ti kažeš, svi hadisi?
Svi hadisi.
Kao što rekoh, ne možeš ti u islamu izvlačiti pravilo na osnovu jednog ili dva hadisa a istovremeno tvrditi da je veliki broj hadisa vjerodostojan.
Dakle, uzimaš sve te hadise.
Sad, budući da su hadisi o dedžalu kontradiktorni tj oponiraju jedan drugom, i nemoguće ih je pomiriti, lično slijedim ulemu koja ih odbacuje.
Sad, ako se za mog vijeka sastane ulema i odbaci neke od njih tj odabere i dokaže da su neki stvarno vjerodostojni, onda ok.
Ovako se radi o skupu pričica koje vrijeđaju samog poslanika, kao i zdrav razum.
I evo par crtica da se neki koji ne znaju upoznaju sa materijom.
U nekim predajama je ćorav u desno a u nekim u lijevo oko. Treći opet kažu da je u jedno ćorav a da i drugo nije nekog kvaliteta jer je eto zamućeno i ispupceno :mrgreen:
Dalje, jedni kažu da će se pojaviti u horasanu, drugi opet da će to biti u šamu.
Jedni kažu da je zatočen na nekom ostrvu u arapskom moru, drugi na nekom dalekom ostrvu do kojeg se dolazi putujući mjesec dana, treći opet da je u pitanju samostan u horasanu :mrgreen:
Jedni kažu da je ogroman, drugi da je srednji ili oniži.
I onda, šlag na tortu je priča o jevrejskom dječaku iz medine, ibn sajadu :mrgreen:
Neuzubillah, zamišljam sliku po slovu hadisa kako se onaj koji je obaviješten o svemu i svačemu šunja od palme do palme ne bi li razotkrio nekog dječaka, a odabrani ashabi se kunu da je dječak niko drugi do dedžal :-)
Čovjek koji je odgovarao na pitanja ljudi o onome za što su mislili da je tajna, čovjek kojega je dzibrili obavještavao o svemu i svačemu...
Taj hadis je baš ono, bože sačuvaj.
Trebam provjeriti lanac prenosilaca. Ne bi me čudilo da u istom nađem volta diznija :mrgreen:
I onda ono opipljivo tj neš što se može provjeriti :)
Kaže, dedžal će se popeti na uhud i posmatrati medinu.
Ko je bio na uhudu, zna o čemu pričam.
Izgleda da onaj koji je skonto tu priču nije razmišljo o tome da će na svijetu biti milijarde muslimana i da će većina poželjeti da ponese suvenir sa uhuda :mrgreen:
Trenutno se radi o brdešcetu, a u doglednoj budućnosti će nestati.

#22 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva

Posted: 12/07/2018 10:44
by SmokingMan
Irsar wrote:
sekerbay wrote:I još kamara nebuloza.
Je li želiš reći kako su hadisi o Dedžalu, i to vjerodostojni hadisi, kamara nebuloza? I želiš li reći kako se o Dedžalu ne može ništa konkretno znati kada se u obzir uzmu, kako ti kažeš, svi hadisi?
U knjizi "Mali i veliki predznaci sudnjeg dana" ima zanimljivih predaja o Dedždžalu,Jedžudžu i Medžudžu,iako je sam autor knjige naveo da neke od predaja imaju slabe lance prenosilaca.Fina tema,samo da ne ode u off,Chelli me je pozitivno iznenadio...

#23 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva

Posted: 12/07/2018 12:11
by JVC
forum_selektor wrote: Ubleha narod generalno. Cekaju kvazi Mesiju, koji ce biti uzrok njihove strmoglave propasti. Hram je samo instrument, koji zbog svoje vaznosti za Islam, a manjim dijelom i za krscanstvo (koje su zidovi prevezli zedne preko vode u krstaskim ratovima i osnivanju danasnjeg Izraela), ispunjava svoju ulogu u ciklusu buducih dogadjaja.
Pisci povijesti na Bliskom istoku namjerno su izbrisali jevreje iz nje. Dovoljno je samo pogledati nastavni plan u Arapskim zemljama koji je dokaz da u njima nema ni trunke postenja ni integriteta. Cak sta vise, tako je gadno gledati to krivljenje i uvijanje povijesti koja sluzi samo ka raspirivanju mrznje prema Zidovima.

#24 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva

Posted: 12/07/2018 16:39
by asurbanipal
sekerbay wrote: Sad, budući da su hadisi o dedžalu kontradiktorni tj oponiraju jedan drugom, i nemoguće ih je pomiriti, lično slijedim ulemu koja ih odbacuje.
Sad, ako se za mog vijeka sastane ulema i odbaci neke od njih tj odabere i dokaže da su neki stvarno vjerodostojni, onda ok.
Ovako se radi o skupu pričica koje vrijeđaju samog poslanika, kao i zdrav razum.

Slažem se sa većinom tvog upisa, vidi se da razmišljaš.

Samo da napomenem da od ove uleme nemoj očekivati ništa. Slijedi samo zdrav razum, kao i u ovom što si naveo u postu.

Vjerujem da je većina priča o Dedžalu vremenom nadopunjavanja shodno političkim i društvenim okolnostima. Shodno tome, priča o pojavi Dedžala iz Horosana je vjerovatno vezana za današnji anatagonizam između Saudijske Arabije i Irana, sunnita ili tačnije vehabija i šija. Imaš također navodnu predaju o pojavi šejtanskog roga iz Nedžda, a poznato je da od tamo porijeklo vuku familije Al Saud i Abdul Vehab.

#25 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva

Posted: 12/07/2018 21:23
by sekerbay
asurbanipal wrote:Samo da napomenem da od ove uleme nemoj očekivati ništa.
Pa i ne očekujem. Napisah to onako, reda radi.
Ulema je tu da... jede halvu.
asurbanipal wrote:Vjerujem da je većina priča o Dedžalu vremenom nadopunjavanja shodno političkim i društvenim okolnostima
Ko i mnoge druge. Stancali ljudi šta god im je trebalo.
Neki insan prodaje neke biljke, i onda fino izmisli hadis kako su te biljke zdrave i da ih treba konzumirat.
Nema šta, uvijek smo bili majstori za snaći se :mrgreen:

E sad dolazimo do problema koji je usko vezan za ovu temu.
Kad je narod bio u stanju izmisliti bogove i obožavati ih, neće mu biti problem da izmisli mesije, dedžale ili mehdije.
Gdje je volja, tu je i mogućnost.
A volje ima. Na ovom svijetu imaš par milijardi ljudi koji vjeruju u te priče.
Sad, muslimanska ulema je evoluirala i ogradila se.
Sad taj dedžal ne mora biti ćoro, nego se ta ćoravost tumači. Kažu da znači da je ćorav za duhovno tj vodi se materijalnim.
Dakle, krug kandidata se povećava.
Dovoljno je da ortodoksni jevreji na vlast proguraju nekog ludog rabina(znamo kako izgledaju) koji će se proglasiti za mesiju, i milijarda muslimana će graknuti da je došao dedžal.
Dovoljno je otići na hadz da vidiš s kakvim delegatima dijelimo havu.
Kada odeš na mjesto gdje se simbolično bacaju kamenčići, na izbezumljenoj faci vidiš da je on "vidio" šejtana. Leti kamenje, cipele...
Takvih ima u svim religijama.
Što se tiče muslimana, dovoljno je da u mekki ustane neki muhamed, sin abdulahov, pa da ga masa podrži i pod njegovom palicom krene da baca i tuši jevreje u moru.
Nemoguće? Moguće!
Eno sirije. Ulema pričala da su se i meleci borili na strani pobunjenika. Raja viđala :mrgreen:

Dakle, sve je moguće. Gdje ima vjere, ima i mogućnosti.
Ovi će ići na gradnju hrama, a drugi će naći mehdiju.
Prodavači oružja trljaju ruke...

A sve je tako jednostavno...
Srž poruke je mir. Daj ljudima njihovo pravo. Budi insan, čini dobro.
Ako postoji onaj svijet u koji vjerujemo, bićeš nagrađen. A ako ne postoji, ostaje lijep spomen među ljudima.
Znaš čega se bojim na Sudnjem danu tj danu velike obmane? Bojim se da će u džehenemu biti onih koji su se izjašnjavali ko vjernici i očekivali nagradu, a da će u dženetu biti ovosvjetskih ateista.
Prvi zato što su radili suprotno onome što je bit same religije, a drugi zato što im ovi pruženi dokazi nisu bili ubjedljivi.
Ono, čitali su i izučavali, ali nisu prihvatili, što zbog loših prevoda, što zbog kamaru lažnih predaja, što zbog nakaradnog načina onih koji pozivaju u vjeru, što zbog lošeg primjera onih koji su u vjeri.