Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Rasprave o vjerskim temama.

Moderator: Bloo

Post Reply
konami666
Posts: 2519
Joined: 11/05/2015 21:57

#1276 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by konami666 »

iClass wrote: 28/12/2023 14:35
konami666 wrote: 28/12/2023 11:54
iClass wrote: 28/12/2023 11:07

Radi ovakvih izjava cvjeta selefijska da'wa u Bosni.
Šta je to?
Wiki:
Da'wa je pojam iz propagiranja islama. Označava misionarsko djelovanje.
Aha, meni se čini da cvjeta jer idu po zabačenim selima gdje su ljudi neobrazovani pa im mogu svašta podvaliti.
iClass
Posts: 387
Joined: 18/06/2023 06:33

#1277 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by iClass »

konami666 wrote: 28/12/2023 14:58
iClass wrote: 28/12/2023 14:35
konami666 wrote: 28/12/2023 11:54

Šta je to?
Wiki:
Da'wa je pojam iz propagiranja islama. Označava misionarsko djelovanje.
Aha, meni se čini da cvjeta jer idu po zabačenim selima gdje su ljudi neobrazovani pa im mogu svašta podvaliti.
Ne bih baš rekao, poprilično aktivno djeluje u gradovima.
mishic
Posts: 6334
Joined: 28/04/2011 16:29

#1278 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by mishic »

Jedan od ključnih uzroka dekadence muslimana u svijetu bio je začahurenost islamske misli, odustajanje od idžtihada i zatvaranje u ranije interpretacije ne prilagođene vremenu, mjestu i potrebama muslimana. To su davno uočili i javnosti prezentirali Iqbal, Afgani, Abduhu, Rida i drugi a njihove ideje i novi pristup Islamu u našim krajevima sjajno su prenijeli Čaušević, Đozo i mnogi drugi.

I naravno kao i svaki novi pristup naišao je na otpor i osporavanje s ciljem da se zadrži inerpretacija koja je odgovarala određenim krugovima koji su se onda zdušno pozabavili otporom "reformatorima i reformatorskim idejama" i ponovo i dodatno "zacementirali" taj tradicionalistički pristup. Između zagovornika jednog i drugog pristupa jaz se decenijama produbljivao i došli smo u poziciju novih (pored mezhebskih) razilaženja, antagonizama i sukoba koji u velikoj mjeri dodatno nanose ogromnu štetu muslimanima diljem svijeta.

Svima onima koji istinski žele da shvate suštinu ovih problema nikakva nova i polemička literatura nije potrebna nego se treba vratiti Čauševiću i Đozi i sve će postati jasno. Pojam "reforma" često plaši mnoge jer dovodi u opasnost osnovne izvore Islama ali je to bez osnova. Ovaj izraz "nova interpretacija" ili "reinterpretacija" islamskog učenja na temelju njegovih izvora je pojam kojim se i danas pored naše bavi i mnogo uleme u svijetu i sva ta nova literatura o tom problemu nije samo polemička, ostrašćena i zaoštrena nego ima jako puno ozbiljnih štiva koja ili pojedina pitanja ili cjelokupan pristup problemu tretiraju na argumentovan, prihvatljiv i koristan način.

Naša isključivost i polemičnost samo potpiruje antagonizme i vodi u nove podjele koji produbljuju stare i formiraju nove nepremostive jazove.
konami666
Posts: 2519
Joined: 11/05/2015 21:57

#1279 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by konami666 »

https://www.klix.ba/vijesti/crna-hronik ... /231228045

Društvo i vjera gdje je ovo normala mora da se mijenja.
User avatar
n+1
Posts: 7012
Joined: 23/02/2022 09:38
Location: https://shorturl.at/bkpqD

#1280 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by n+1 »

mishic wrote: 28/12/2023 15:30 Jedan od ključnih uzroka dekadence muslimana u svijetu bio je začahurenost islamske misli, odustajanje od idžtihada i zatvaranje u ranije interpretacije ne prilagođene vremenu, mjestu i potrebama muslimana. To su davno uočili i javnosti prezentirali Iqbal, Afgani, Abduhu, Rida i drugi a njihove ideje i novi pristup Islamu u našim krajevima sjajno su prenijeli Čaušević, Đozo i mnogi drugi.

I naravno kao i svaki novi pristup naišao je na otpor i osporavanje s ciljem da se zadrži inerpretacija koja je odgovarala određenim krugovima koji su se onda zdušno pozabavili otporom "reformatorima i reformatorskim idejama" i ponovo i dodatno "zacementirali" taj tradicionalistički pristup. Između zagovornika jednog i drugog pristupa jaz se decenijama produbljivao i došli smo u poziciju novih (pored mezhebskih) razilaženja, antagonizama i sukoba koji u velikoj mjeri dodatno nanose ogromnu štetu muslimanima diljem svijeta.

Svima onima koji istinski žele da shvate suštinu ovih problema nikakva nova i polemička literatura nije potrebna nego se treba vratiti Čauševiću i Đozi i sve će postati jasno. Pojam "reforma" često plaši mnoge jer dovodi u opasnost osnovne izvore Islama ali je to bez osnova. Ovaj izraz "nova interpretacija" ili "reinterpretacija" islamskog učenja na temelju njegovih izvora je pojam kojim se i danas pored naše bavi i mnogo uleme u svijetu i sva ta nova literatura o tom problemu nije samo polemička, ostrašćena i zaoštrena nego ima jako puno ozbiljnih štiva koja ili pojedina pitanja ili cjelokupan pristup problemu tretiraju na argumentovan, prihvatljiv i koristan način.

Naša isključivost i polemičnost samo potpiruje antagonizme i vodi u nove podjele koji produbljuju stare i formiraju nove nepremostive jazove.
Problem je u tome što je Čauševića i Đozu oduvijek bilo lako odbaciti pod izlikom da su njihova misao i djelovanje ideološki kompromitirani Kraljevinom i Partijom, a tu je i Đozina ratna prošlost. Zbog toga je važno da savremena ulema progovara o ovome, makar se složio da Šukrijine polemičke sposobnosti, barem na osnovu knjige koju sam naveo i koju čitam, nisu ni blizu Đozinih.

Na globalnom nivou, postoji taj čudni historijat modernističke misli u islamu, koji nikada nije do kraja rasvijetljen, ali koji je kroz misao Ride divergirao i metastazirao u pravcu selefizma, nakon čega je i ugušen, a uz podršku Saudijske Arabije selefizam postaje dominantno prisutno tumačenje islama našeg vremena.

Samim tim, važno je, da tako kažem, oživljavati modernističku misao, koliko god to čudno zvučalo.
Last edited by n+1 on 28/12/2023 19:50, edited 1 time in total.
hamos
Posts: 812
Joined: 21/06/2010 12:58

#1281 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by hamos »

iClass wrote: 28/12/2023 14:57
hamos wrote: 27/12/2023 19:22
Srecom pa je Bosna van toga tako da jedan cjenjeni Sukrija Ramic ce knjigu da pise i nece mu prijetit smrtna kazna kao sto bi u Saudiji

No eno vehabije ga na fb proglasuju vec kafirom 😂
Protiv njegove knjige pišu i Bosanski profesori, ulema, daije itd. Pišu i ljudi koji predaju na domaćim univerzitetima, koji su do sada važili za ljude koji nemaju veze sa ekstremizmom nikakvim. Čak su i profesori hadisa, potpisali saopćenje kako mu nema smisla djelo.

Ovo samo kažem, da ne bi bilo da to neke tamo "vehabije" ga napadaju nego i ovi koje su neki do jučer priznavali kao svoju ulemu.
Do jucer su i Sukriju Ramica priznavali kao alima ti koji ga sad slijepo otpisuju pa sta sad?

potpisi mi nista ne znaci,argumente iznesite napisite protuknjigu ako mozete
mishic
Posts: 6334
Joined: 28/04/2011 16:29

#1282 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by mishic »

"Modernistička" ili "reformistička" misao je sve prisutnija i otvorenija među brojnim autorima koji žive i rade na Zapadu. No nije dovoljno prodorna.
Razloga je puno jer i mnogima od njih se pripisuju etikete kao Čauševiću ili Đozi bez obzira što je i u jednom i u drugom slučaju to potpuno neopravdano. Tako je i sa našom današnjom ulemom na ovim prostorima. Svaki njihov korak mjeri se i vaga kojekakvim političkim, klanovskim i drugim uticajima jer smo generalno kao društvo neslobodni, fragmentirani i nenavikli da ulema igra bilo kakvu ulogu van zidova džamija.

U ostalom pogledajmo akademika Durakovića. Svaki dan se vrišti i postavlja se pitanje "šta taj hodža hoće"?!! I da ne nabrajamo...
iClass
Posts: 387
Joined: 18/06/2023 06:33

#1283 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by iClass »

hamos wrote: 28/12/2023 16:08
iClass wrote: 28/12/2023 14:57
hamos wrote: 27/12/2023 19:22
Srecom pa je Bosna van toga tako da jedan cjenjeni Sukrija Ramic ce knjigu da pise i nece mu prijetit smrtna kazna kao sto bi u Saudiji

No eno vehabije ga na fb proglasuju vec kafirom 😂
Protiv njegove knjige pišu i Bosanski profesori, ulema, daije itd. Pišu i ljudi koji predaju na domaćim univerzitetima, koji su do sada važili za ljude koji nemaju veze sa ekstremizmom nikakvim. Čak su i profesori hadisa, potpisali saopćenje kako mu nema smisla djelo.

Ovo samo kažem, da ne bi bilo da to neke tamo "vehabije" ga napadaju nego i ovi koje su neki do jučer priznavali kao svoju ulemu.
Do jucer su i Sukriju Ramica priznavali kao alima ti koji ga sad slijepo otpisuju pa sta sad?

potpisi mi nista ne znaci,argumente iznesite napisite protuknjigu ako mozete
Pa zato što i Ramić od jučer i od danas nije isti.
Eno Kuduzović snimio 3 videa oko te knjige.
User avatar
n+1
Posts: 7012
Joined: 23/02/2022 09:38
Location: https://shorturl.at/bkpqD

#1284 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by n+1 »

Čeka se treći dio trilogije.
hamos
Posts: 812
Joined: 21/06/2010 12:58

#1285 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by hamos »

iClass wrote: 28/12/2023 16:12
hamos wrote: 28/12/2023 16:08
iClass wrote: 28/12/2023 14:57

Protiv njegove knjige pišu i Bosanski profesori, ulema, daije itd. Pišu i ljudi koji predaju na domaćim univerzitetima, koji su do sada važili za ljude koji nemaju veze sa ekstremizmom nikakvim. Čak su i profesori hadisa, potpisali saopćenje kako mu nema smisla djelo.

Ovo samo kažem, da ne bi bilo da to neke tamo "vehabije" ga napadaju nego i ovi koje su neki do jučer priznavali kao svoju ulemu.
Do jucer su i Sukriju Ramica priznavali kao alima ti koji ga sad slijepo otpisuju pa sta sad?

potpisi mi nista ne znaci,argumente iznesite napisite protuknjigu ako mozete
Pa zato što i Ramić od jučer i od danas nije isti.
Eno Kuduzović snimio 3 videa oko te knjige.
Uf uf, eto nije iste, nije djavola isti vec je covjek alim koji je napisao knjigu o necemu sto muslimani sirom svijeta(obrazovaniji malo) razmisljaju potajno.

A dok god vehabije brane nesto ja ne brinem, to nece zazivjeti kod bosnjaka
iClass
Posts: 387
Joined: 18/06/2023 06:33

#1286 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by iClass »

mishic wrote: 28/12/2023 16:12 "Modernistička" ili "reformistička" misao je sve prisutnija i otvorenija među brojnim autorima koji žive i rade na Zapadu. No nije dovoljno prodorna.
Razloga je puno jer i mnogima od njih se pripisuju etikete kao Čauševiću ili Đozi bez obzira što je i u jednom i u drugom slučaju to potpuno neopravdano. Tako je i sa našom današnjom ulemom na ovim prostorima. Svaki njihov korak mjeri se i vaga kojekakvim političkim, klanovskim i drugim uticajima jer smo generalno kao društvo neslobodni, fragmentirani i nenavikli da ulema igra bilo kakvu ulogu van zidova džamija.

U ostalom pogledajmo akademika Durakovića. Svaki dan se vrišti i postavlja se pitanje "šta taj hodža hoće"?!! I da ne nabrajamo...
Zanimljivo je što i ta modernistička misao bi bila ekstremna za određene forumaše i za većinu Bošnjaka. Ovi što ovdje žele reformu, prilikom čega pričaju o Evropi ili neki uzimaju "muslimane" iz Juge kao prave vjernike, takvi tu modernističku i progresivnu reformu sa Zapada bi smatrali ekstremizmom. Takvi ljudi žele reformu gdje će ljudima islam u životu biti nebitan, a ono što im se naređuje u Kur'anu da ih ne interesuje, kao što je to bilo u Jugi.

Čitao sam jedno vrijeme određena misli ekstremno progresivnih ljudi. Ti ljudi imaju ideje kao što su da bi trebalo biti dozvoljeno da se 2 muškarca vjenčaju pred hodžom, prava trans ljudi i sl. Međutim čak i ti ekstremno progresivni ljudi su strogi oko namaza 5x dnevno, džume, zabrane pijenja alkohola, zabrane prisustvovanju mjestu sa alkoholom, zabrani bluda i dodirivanje prije braka, zabrani gledanja u drugi pol sa strašću i sl. Šta misliš da li bi ove ideje progresivnih ljudi (dakle ljudi koji ne bi džabe oharamili nešto) prošle kod ovih na forumu ili kod Bošnjačkog naroda, da li bi oni ovo posmatrali kao ekstremizam (ovo da se klanja 5x, alkohol i sl.).
hamos
Posts: 812
Joined: 21/06/2010 12:58

#1287 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by hamos »

iClass wrote: 28/12/2023 16:26
mishic wrote: 28/12/2023 16:12 "Modernistička" ili "reformistička" misao je sve prisutnija i otvorenija među brojnim autorima koji žive i rade na Zapadu. No nije dovoljno prodorna.
Razloga je puno jer i mnogima od njih se pripisuju etikete kao Čauševiću ili Đozi bez obzira što je i u jednom i u drugom slučaju to potpuno neopravdano. Tako je i sa našom današnjom ulemom na ovim prostorima. Svaki njihov korak mjeri se i vaga kojekakvim političkim, klanovskim i drugim uticajima jer smo generalno kao društvo neslobodni, fragmentirani i nenavikli da ulema igra bilo kakvu ulogu van zidova džamija.

U ostalom pogledajmo akademika Durakovića. Svaki dan se vrišti i postavlja se pitanje "šta taj hodža hoće"?!! I da ne nabrajamo...
Zanimljivo je što i ta modernistička misao bi bila ekstremna za određene forumaše i za većinu Bošnjaka. Ovi što ovdje žele reformu, prilikom čega pričaju o Evropi ili neki uzimaju "muslimane" iz Juge kao prave vjernike, takvi tu modernističku i progresivnu reformu sa Zapada bi smatrali ekstremizmom. Takvi ljudi žele reformu gdje će ljudima islam u životu biti nebitan, a ono što im se naređuje u Kur'anu da ih ne interesuje, kao što je to bilo u Jugi.

Čitao sam jedno vrijeme određena misli ekstremno progresivnih ljudi. Ti ljudi imaju ideje kao što su da bi trebalo biti dozvoljeno da se 2 muškarca vjenčaju pred hodžom, prava trans ljudi i sl. Međutim čak i ti ekstremno progresivni ljudi su strogi oko namaza 5x dnevno, džume, zabrane pijenja alkohola, zabrane prisustvovanju mjestu sa alkoholom, zabrani bluda i dodirivanje prije braka, zabrani gledanja u drugi pol sa strašću i sl. Šta misliš da li bi ove ideje progresivnih ljudi (dakle ljudi koji ne bi džabe oharamili nešto) prošle kod ovih na forumu ili kod Bošnjačkog naroda, da li bi oni ovo posmatrali kao ekstremizam (ovo da se klanja 5x, alkohol i sl.).
Pa onako sa neke objektivne strane ,islam u Bosni ce podijelit Bosnjake na dijela.Evropljane kojima ce islam biti minoran, cisto kulturoloski i manje uticajan ca nego krscanstvo zapadnjacima i onda onaj vjernicki koji nece se uklapati u drusto bosansko kao ni evropske. Tacno mislim da idemo ka tome
eh sad
iClass
Posts: 387
Joined: 18/06/2023 06:33

#1288 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by iClass »

hamos wrote: 28/12/2023 16:18 Uf uf, eto nije iste, nije djavola isti vec je covjek alim koji je napisao knjigu o necemu sto muslimani sirom svijeta(obrazovaniji malo) razmisljaju potajno.
Pa alim, držao dersove selefijama, imaš na YT njegova stara predavanja itd.

hamos wrote: 28/12/2023 16:18 A dok god vehabije brane nesto ja ne brinem, to nece zazivjeti kod bosnjaka
Slažem se, dosta toga nije zaživjelo kod Bošnjaka. Kao što je recimo zabrana alkola, zabrana kladionice, da se makar jednom u životu pročita prijevod Kur'ana, da se pročita knjiga o svom Poslaniku s.a.w.s.. Da se npr. nema odnos prije braka, da se dođe u džamiju mimo džume i bajrama. Ima tu još dosta stvari koji nisu zaživjele kod Bošnjaka.
hamos
Posts: 812
Joined: 21/06/2010 12:58

#1289 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by hamos »

iClass wrote: 28/12/2023 16:29
hamos wrote: 28/12/2023 16:18 Uf uf, eto nije iste, nije djavola isti vec je covjek alim koji je napisao knjigu o necemu sto muslimani sirom svijeta(obrazovaniji malo) razmisljaju potajno.
Pa alim, držao dersove selefijama, imaš na YT njegova stara predavanja itd.

hamos wrote: 28/12/2023 16:18 A dok god vehabije brane nesto ja ne brinem, to nece zazivjeti kod bosnjaka
Slažem se, dosta toga nije zaživjelo kod Bošnjaka. Kao što je recimo zabrana alkola, zabrana kladionice, da se makar jednom u životu pročita prijevod Kur'ana, da se pročita knjiga o svom Poslaniku s.a.w.s.. Da se npr. nema odnos prije braka, da se dođe u džamiju mimo džume i bajrama. Ima tu još dosta stvari koji nisu zaživjele kod Bošnjaka.
Pa logicno jer smo nekih 300 godina ispred ostatka islamskog svijeta u mentalitetu,radi toga islam mora ovdje reformu tesku dozivjeti ili mu ne gine da izumre.Ovo kazem kao bosnjak,kuturoloski musliman
iClass
Posts: 387
Joined: 18/06/2023 06:33

#1290 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by iClass »

hamos wrote: 28/12/2023 16:35 Pa logicno jer smo nekih 300 godina ispred ostatka islamskog svijeta u mentalitetu,radi toga islam mora ovdje reformu tesku dozivjeti ili mu ne gine da izumre.Ovo kazem kao bosnjak,kuturoloski musliman
Ali treba biti realan i reći da 80% Bošnjaka ovdje nema veze sa islamom. Ja sam čitao najliberalniju moguću literaturu i najprogresivnije ljude i čak po njihovom kriterijumu ne vidim kako 80% Bošnjaka se može smjestiti u islam. Problem je što neki alkohol i kladionicu veže za to da mi bolje shvatamo islam i da ga prilagođavamo nama.

Na šta misliš kad kažeš reformu, je li misliš ako se nastavi tako to Bajram- Alkohol-Kladionica da će izumrijeti islam ovdje?
mishic
Posts: 6334
Joined: 28/04/2011 16:29

#1291 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by mishic »

"Većina Bošnjaka" nije na forumu. Istinski vjernici ne talasaju svojim svjetonazorom. Na forumu su skorojevići koji bi da se samopromoviraju i istinsku ulemu i predvodnike. Nedostaju im "formalnosti", u principu su individualisti i i daije a forum je samo medij na kojem oni postižu "dobroćinstvo".
User avatar
Bloo
Globalna šefica
Posts: 50509
Joined: 16/01/2008 23:03
Location: Korriban

#1292 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by Bloo »

Prvi problem je Bosnjak = musliman.
Mozda bolje bosanski musliman ili musliman u BiH.
hamos
Posts: 812
Joined: 21/06/2010 12:58

#1293 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by hamos »

iClass wrote: 28/12/2023 16:40
hamos wrote: 28/12/2023 16:35 Pa logicno jer smo nekih 300 godina ispred ostatka islamskog svijeta u mentalitetu,radi toga islam mora ovdje reformu tesku dozivjeti ili mu ne gine da izumre.Ovo kazem kao bosnjak,kuturoloski musliman
Ali treba biti realan i reći da 80% Bošnjaka ovdje nema veze sa islamom. Ja sam čitao najliberalniju moguću literaturu i najprogresivnije ljude i čak po njihovom kriterijumu ne vidim kako 80% Bošnjaka se može smjestiti u islam. Problem je što neki alkohol i kladionicu veže za to da mi bolje shvatamo islam i da ga prilagođavamo nama.

Na šta misliš kad kažeš reformu, je li misliš ako se nastavi tako to Bajram- Alkohol-Kladionica da će izumrijeti islam ovdje?
Milsim da ce ovdje islam vremenom oslabiti kako nasa omladina postaje sve slicnija zapadu.Npr islam ce voditi neku svoju liniju ali ce se putevi sve vise udaljavati od onoga kako prosjecni covjek ce da zivi vremenom

Nece mozda za 10 ali za 20 ces ovdje vec vidjeti vece prihvacanje gay populacije, svasta...sve mi polako prihvacamo.Ako islam ostane prilagodjen arapima,turcima itd desit ce se da ce bosnjaci masovno i kulturoloski se distancirati od islama

ali ja mislim da ce se ovdje stvorit liberalno shvacanje vjere, ali da ce neki manji dio bosnjaa(kao selefije danas) ostati vjerni ortodoksnom islamu ,i da ce se ovdje narod podijelit dosta
Last edited by hamos on 28/12/2023 16:45, edited 1 time in total.
iClass
Posts: 387
Joined: 18/06/2023 06:33

#1294 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by iClass »

Bloo wrote: 28/12/2023 16:41 Prvi problem je Bosnjak = musliman.
Mozda bolje bosanski musliman ili musliman u BiH.
Istina, ali mislim da "kulturošlki musliman" je perfektna pojam za mnoge ljude.
Kratko i jasno, ne interesuje me da islam u svakodnevnici, ta pravila iz Kur'ana ne poštujem, ali Bajrami, džamija, ezan i sl. su mi bliski srcu.
iClass
Posts: 387
Joined: 18/06/2023 06:33

#1295 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by iClass »

hamos wrote: 28/12/2023 16:42
Milsim da ce ovdje islam vremenom oslabiti kako nasa omladina postaje sve slicnija zapadu.Npr islam ce voditi neku svoju liniju ali ce se putevi sve vise udaljavati od onoga kako prosjecni covjek ce da zivi vremenom

Nece mozda za 10 ali za 20 ces ovdje vec vidjeti vece prihvacanje gay populacije, svasta...sve mi polako prihvacamo.Ako islam ostane prilagodjen arapima,turcima itd desit ce se da ce bosnjaci masovno i kulturoloski se distancirati od islama

ali ja mislim da ce se ovdje stvorit liberalno shvacanje vjere, ali da ce neki manji dio bosnjaa(kao selefije danas) ostati vjerni ortodoksnom islamu ,i da ce se ovdje narod podijelit dosta
Slažem se, i ja primjećujem trend izumiranja tog pola-pola islama. Kako ja primjetim, vidim da su ljudi sve više ili full u vjeri ili nisu nikako. Ovi što nisu nikako ugl. za sebe kažu da su kulturološki muslimani. S druge strane vidim i dosta ljudi koji su postali vjernici, i postali su vjernici full (bili selefije ili bili prilagođeni IZ-u).

Mislim da je to uticaj interneta, ljudi postaju manje religiozni radi interneta ali isto tako ne možeš prodati ni priču "ne moraš klanjat, ti si u Evropi" kad možeš lagano vidjeti da neki i liberalni misionari sa zapada govore "moraš klanjati 5x".
mishic
Posts: 6334
Joined: 28/04/2011 16:29

#1296 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by mishic »

Problem je što je ta intimna i individualna odrednica (opredjeljenje) davno ispolitizirano. I to ne samo u BiH. U BiH ponajviše Musliman/musliman.
Ali i danas manipulacija tom odrednicom i u BiH (Dodikovo uporno poistovjećivanje) i nazivanje Bošnjaka muslimanima ima šire konotacije jer ta poistovjećivanja idu i dalje sa pojavama koje ni na koji način ne mogu biti određene i opisane tako.

No to je jedan širi kontekst, postao je trend i samo vrijeme ga može demontirati i demantirati.
Piaty
Posts: 5769
Joined: 01/12/2020 00:58

#1297 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by Piaty »

iClass wrote: 28/12/2023 16:40
hamos wrote: 28/12/2023 16:35 Pa logicno jer smo nekih 300 godina ispred ostatka islamskog svijeta u mentalitetu,radi toga islam mora ovdje reformu tesku dozivjeti ili mu ne gine da izumre.Ovo kazem kao bosnjak,kuturoloski musliman
Ali treba biti realan i reći da 80% Bošnjaka ovdje nema veze sa islamom. Ja sam čitao najliberalniju moguću literaturu i najprogresivnije ljude i čak po njihovom kriterijumu ne vidim kako 80% Bošnjaka se može smjestiti u islam. Problem je što neki alkohol i kladionicu veže za to da mi bolje shvatamo islam i da ga prilagođavamo nama.

Na šta misliš kad kažeš reformu, je li misliš ako se nastavi tako to Bajram- Alkohol-Kladionica da će izumrijeti islam ovdje?
:thumbup: sve se slažem
hamos
Posts: 812
Joined: 21/06/2010 12:58

#1298 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by hamos »

iClass wrote: 28/12/2023 16:50
hamos wrote: 28/12/2023 16:42
Milsim da ce ovdje islam vremenom oslabiti kako nasa omladina postaje sve slicnija zapadu.Npr islam ce voditi neku svoju liniju ali ce se putevi sve vise udaljavati od onoga kako prosjecni covjek ce da zivi vremenom

Nece mozda za 10 ali za 20 ces ovdje vec vidjeti vece prihvacanje gay populacije, svasta...sve mi polako prihvacamo.Ako islam ostane prilagodjen arapima,turcima itd desit ce se da ce bosnjaci masovno i kulturoloski se distancirati od islama

ali ja mislim da ce se ovdje stvorit liberalno shvacanje vjere, ali da ce neki manji dio bosnjaa(kao selefije danas) ostati vjerni ortodoksnom islamu ,i da ce se ovdje narod podijelit dosta
Slažem se, i ja primjećujem trend izumiranja tog pola-pola islama. Kako ja primjetim, vidim da su ljudi sve više ili full u vjeri ili nisu nikako. Ovi što nisu nikako ugl. za sebe kažu da su kulturološki muslimani. S druge strane vidim i dosta ljudi koji su postali vjernici, i postali su vjernici full (bili selefije ili bili prilagođeni IZ-u).

Mislim da je to uticaj interneta, ljudi postaju manje religiozni radi interneta ali isto tako ne možeš prodati ni priču "ne moraš klanjat, ti si u Evropi" kad možeš lagano vidjeti da neki i liberalni misionari sa zapada govore "moraš klanjati 5x".

Da ja mislim da ce se desiti nacija Bosnjaci koja ce biti mahom sekularna s kulturoloskim ostatcima osmanlija.Pa vjera je izumrla u vecem dijelu zapadu, npr u Skandinaviji si pravo cudan ako si redovan u crkvi, to je ono izuzetak...to mislim da ce se desiti u Bosni ,ali bit ce zanimljivo ako se islamska zajednica ne prilagodi vecini.Jer npr crkve na zapadu se prilagodjavaju vecini-prihvacaju gay brakove itd
lorens od arabije
Posts: 58
Joined: 18/07/2013 17:22

#1299 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by lorens od arabije »

reforme su uvijek bolne, mnogi ne vole promjene, ne žele ništa da se mijenja, zona komfora. evo jedan primjer pokušaja reformi od strane reisa Čauševića prije 100 god.:
U listu «Novi behar» br. 19. (1928. godine) objavljena je opširna polemika između H. M. Merhemića i Džemaludina Čauševića o mnogim temama, ali je u središtu pažnje pitanje treba li žena muslimanka pokrivati svoje lice.

Merhemić, obraćajući se Čauševiću, kaže:

«Vaše izjave, koje ste dali u štampi bez ikakva razjašnjenja i ograde, pokazuju da ste Vi za otkrivanje žene i za jedan pravac koji se ne može dovesti u sklad sa šerijatskim propisima, kojih su se držali muslimani svih mezheba sve do danas, a kojih se propisa i mi strogo držimo i od kojih mi ni na koji način ne odustajemo».

Čaušević mu, pak, u istom broju «Novog behara» ovako odgovara: «Moji su odgovori u skladu sa onim što Bog propisuje u Kur'anu, pa i ako poznajem i ono što su šerijatski pravnici i komentatori rekli, ja se (više) volim držati propisa uzvišenog Kur'ana, jer je on zauvijek i za sva vremena. Na ovo me poziva Kur'an, jer mi propisuje razmišljanje, proučavanje i istraživanje

Ovdje vidimo Čauševića kao strogog pristalicu Muhammeda Abduhua. Abduhu je, naime, smatrao da su šerijatski pravnici tokom mnogih stoljeća zamaglili kuransku poruku. Stoga je potrebno, smatra Čaušević, ići izravno na Kur'an, i ne ostati samo kod djela i mišljenja šerijatskih pravnika.

Čaušević potom odgavara Merhemiću:«Vi kažete da su se šerijatskih propisa o pokrivanju žene držali svi muslimani sve do danas, što ne odgovara istini. Prvo, u našoj domovini ima mjesta gdje muslimanske hodaju otvorena lica i vrlo se čisto i pristojno ponašaju. Osim toga, naši običaji u ašikovanju pokazuju da nikada nijesmo taj fikhski propis poštivali.»
dakle, jedno pitanje je bilo otkrivanja lica žene i njeno školovanje, a drugo da li je dozvoljeno muslimanu nositi šešir?!?
Čaušević o šeširu zauzima slijedeći stav: Ako se šešir nosi da bi neko time pokazao svoje nevjerstvo (kufr) onda je takvo nošenje strogo zabranjeno (haram). Čaušević u gore navedenoj polemici izričito veli svome sabesjedniku Merhemiću:

«Ne znam šta vas goni pa da sada povlačite i šešir u pitanje. Ja sam o kapama dao odgovor još početkom 1914. godine. I ono što sam rekao (tada) tačno je. Što je ulema rekla (o šeširu) ja znam, ali znam i to da ne odgovara pravom izvoru islama. Misirska ulema nije zapravo ništa novo rekla. Ona je kazala «labsul kab-ati, ida kana maylan ilal kufri, kufrun» - «oblačenjem šešira, ako se želi kjufur, i biće kjufur». Pa i ja velim, ako se oblačenjem ma kakove haljine želi biti kjafir, i postaće (se) kjafir. Dakle, želja i volja je glavno; ako neko ne želi kjufura, njega ne može ništa u kjufur metnuti.»

Na kraju ovog polemičkog teksta Džemaludin Čaušević nam pripovijeda jedan događaj. Iz njegovog pripovijedanja biva nam barem donekle jasno u kakvim teškim uvjetima je radio Čaušević i s kakvim se podozrenjem na njega gledalo, da su čak i najbliži Čauševićevi prijatelji pogrešno shvatali njegovo reformatorsko djelovanje.

«Prije tri dana u kiraethani (čitaonici) je održana skupština za općinske izbore i nakon razgovora u tom pogledu, ustaje jedan moj prijatelj, za kojega sam u najopasnijim prilikama činio sve što sam smio, pa i ono što nijesam smio, pa taj prijatelj, ni manje ni više, naglašava: «Ostavite vi izbore, i ostalo, znate li vi da je din u opasnosti, reis ul-ulema nam hoće da navuče šešir na glavu i da nam otkrije žene.» A zatim uzrujano podvikuje: «Neka on sebi metne šešir i neka otkrije svoju ženu!»
vidimo ogroman otpor kod tradicionalne uleme zbog tema, koje danas zvuče smiješno.
hamos
Posts: 812
Joined: 21/06/2010 12:58

#1300 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by hamos »

lorens od arabije wrote: 28/12/2023 18:36 reforme su uvijek bolne, mnogi ne vole promjene, ne žele ništa da se mijenja, zona komfora. evo jedan primjer pokušaja reformi od strane reisa Čauševića prije 100 god.:
U listu «Novi behar» br. 19. (1928. godine) objavljena je opširna polemika između H. M. Merhemića i Džemaludina Čauševića o mnogim temama, ali je u središtu pažnje pitanje treba li žena muslimanka pokrivati svoje lice.

Merhemić, obraćajući se Čauševiću, kaže:

«Vaše izjave, koje ste dali u štampi bez ikakva razjašnjenja i ograde, pokazuju da ste Vi za otkrivanje žene i za jedan pravac koji se ne može dovesti u sklad sa šerijatskim propisima, kojih su se držali muslimani svih mezheba sve do danas, a kojih se propisa i mi strogo držimo i od kojih mi ni na koji način ne odustajemo».

Čaušević mu, pak, u istom broju «Novog behara» ovako odgovara: «Moji su odgovori u skladu sa onim što Bog propisuje u Kur'anu, pa i ako poznajem i ono što su šerijatski pravnici i komentatori rekli, ja se (više) volim držati propisa uzvišenog Kur'ana, jer je on zauvijek i za sva vremena. Na ovo me poziva Kur'an, jer mi propisuje razmišljanje, proučavanje i istraživanje

Ovdje vidimo Čauševića kao strogog pristalicu Muhammeda Abduhua. Abduhu je, naime, smatrao da su šerijatski pravnici tokom mnogih stoljeća zamaglili kuransku poruku. Stoga je potrebno, smatra Čaušević, ići izravno na Kur'an, i ne ostati samo kod djela i mišljenja šerijatskih pravnika.

Čaušević potom odgavara Merhemiću:«Vi kažete da su se šerijatskih propisa o pokrivanju žene držali svi muslimani sve do danas, što ne odgovara istini. Prvo, u našoj domovini ima mjesta gdje muslimanske hodaju otvorena lica i vrlo se čisto i pristojno ponašaju. Osim toga, naši običaji u ašikovanju pokazuju da nikada nijesmo taj fikhski propis poštivali.»
dakle, jedno pitanje je bilo otkrivanja lica žene i njeno školovanje, a drugo da li je dozvoljeno muslimanu nositi šešir?!?
Čaušević o šeširu zauzima slijedeći stav: Ako se šešir nosi da bi neko time pokazao svoje nevjerstvo (kufr) onda je takvo nošenje strogo zabranjeno (haram). Čaušević u gore navedenoj polemici izričito veli svome sabesjedniku Merhemiću:

«Ne znam šta vas goni pa da sada povlačite i šešir u pitanje. Ja sam o kapama dao odgovor još početkom 1914. godine. I ono što sam rekao (tada) tačno je. Što je ulema rekla (o šeširu) ja znam, ali znam i to da ne odgovara pravom izvoru islama. Misirska ulema nije zapravo ništa novo rekla. Ona je kazala «labsul kab-ati, ida kana maylan ilal kufri, kufrun» - «oblačenjem šešira, ako se želi kjufur, i biće kjufur». Pa i ja velim, ako se oblačenjem ma kakove haljine želi biti kjafir, i postaće (se) kjafir. Dakle, želja i volja je glavno; ako neko ne želi kjufura, njega ne može ništa u kjufur metnuti.»

Na kraju ovog polemičkog teksta Džemaludin Čaušević nam pripovijeda jedan događaj. Iz njegovog pripovijedanja biva nam barem donekle jasno u kakvim teškim uvjetima je radio Čaušević i s kakvim se podozrenjem na njega gledalo, da su čak i najbliži Čauševićevi prijatelji pogrešno shvatali njegovo reformatorsko djelovanje.

«Prije tri dana u kiraethani (čitaonici) je održana skupština za općinske izbore i nakon razgovora u tom pogledu, ustaje jedan moj prijatelj, za kojega sam u najopasnijim prilikama činio sve što sam smio, pa i ono što nijesam smio, pa taj prijatelj, ni manje ni više, naglašava: «Ostavite vi izbore, i ostalo, znate li vi da je din u opasnosti, reis ul-ulema nam hoće da navuče šešir na glavu i da nam otkrije žene.» A zatim uzrujano podvikuje: «Neka on sebi metne šešir i neka otkrije svoju ženu!»
vidimo ogroman otpor kod tradicionalne uleme zbog tema, koje danas zvuče smiješno.
I kad mi kazu komunisti su nas diskriminirali zato smo nepismeniji ostali u odnosu na ostala dva naroda ,,kako bogati kad vidi kakav otpor na skolovanje zenske djece??nama ako je iko valjao to su austrougari i komunisti
Post Reply