Hakiz wrote:Irsar wrote:Za tvoju informaciju, mada već odgovoreno ti u prethodnom postu, "svemogućnost" kao koncept u Religijama nije nikada bila identična kao "svemogućnost" kako ti i drugi ovdje izlažete. Pročitaj taj post, kratak je.
Drugo, upravo su te vaše "lingvističke" akrobacije i dovele do ovog meteža i nerazumijevanja. Uostalom, više puta je i rečeno da Bog zaista nije "svemoguć" kako vi razumijevate
Primjerice, Bog ne može ne biti Bog. Dakle, Bog nije "svemoguć" o strahote.
Ali Bog jeste Svemoguć. Onako kako su Religije definisale tu "svemoć". A definisale su je... da se ne ponavljam, pročitaj ponovo ostale postove.
U suštini hoćeš reći da je bog ograničen zakonima fizike. Ni bog ne može da djeluje brzinom većom od brzine svjetlosti, i on mora umrijeti i morao je biti rođen.
Hoću reći da je Bog izvor svega, pa i zakona. Bog je neovisan o zakonima koje stvori. No što se tiče zakona koje su dio Njegove prirode kao takve - naravno da je "ograničen" njima baš kao što je svako "ograničen" svojom prirodom. Primjerice, kao što je već spomenuto, Bog ne može ne biti Bog. To "ograničenje", da Bog ne može ne biti Bog, jeste "ograničenje" u nekom najširem smislu riječi, ali ti je valjda jasno da nešto ne može istovremeno i biti ("Bog jeste") i ne biti ("Bog nije") u isto vrijeme u apsolutnom smislu, a da mi istovremeno govorimo o tome "nečemu". Dakle, Bog sebe "ograničava" samim Sobom... pravilnije rečeno - Bog jeste Bog i ne može ne biti Bog i istovremeno biti "neograničeni Bog".
Logika ima izvor u Bogu. Jezik ima izvor u Bogu. Samo zato jer se mogu kreirati (izmaštati) logičke ili jezičke konstrukcije da Bog nešto "ne može" ne znači da su te konstrukcije ispravne, jer religije ne tvrde da Bog može baš sve, već tvrde da Bog može sve što jeste moguće, a šta jeste moguće (opet) je uslovljeno Bogom.
Mislim da se ovdje nema šta više reći. Ovo se ili prihvata ili ne prihvata. Prihvataju vjernici, ne prihvataju nevjernici.
A religije nam tvrde drugačije.
Religije ne tvrde da Bog može "sve". Nikada niko u Islamu, ko išta vrijedi (a pogotovo ne Poslanici), nije ustvrdio da Bog primjerice može umrijeti i posve nestati.
Hronološki, prvo treba dokazati da postoji bog, pa da je poslao poslanike, pa knjigu, pa da postoji sve ono šta knjige kažu da postoji i da se tako desilo od stvaranja pakla i raja do stvaranja svemira pa do definisanja svemogućnosti, pa do njegove milosti. Ne može se postojanje boga dokazivati religijskim knjigama i djelovanjima poslanika, jer nije nikakav dokaz Smrčkova linija dokazivanja po kojoj nam je tvrdnja da je bog poslao Kur'an istinita jer tako piše u Kur'anu.
Postojanje Boga se dokazuje kroz religije. Islam je tu najbolji, ali moja pristranost je ovdje naravno evidentna. Drugo, Knjige nude objektivne moralne istine i razloge istih, nerazumijevanje kojih je do vas a ne do Knjiga.