Page 1 of 69

#1 Željeznice - all about

Posted: 08/06/2017 18:51
by So What!
Nakon skoro dvije godine voz iz Sarajeva krenuo za Čapljinu
Image

Nakon više od godinu i po pauze Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine danas su ponovo uspostavile liniju od Sarajeva do Konjica, Mostara i Čapljine.
Na svečanosti održanoj na Željezničkoj stanici Sarajevo prije polaska voza gostima, željezničarima, medijima i putnicima obratilo se rukovodstvo kompanije objasnivši da je zbog radova na glavnoj popravci pruge 11 ili tzv. južne pruge Sarajevo-Čapljina na dijelu Rasputnica-Miljacka-Bradina i rekonstrukcije tunela Ivan od 5. 10. 2015. godine bio obustavljen putnički saobraćaj na ovom željezničkom pravcu.

Uskoro i linija Sarajevo-Banja Luka

Prvi čovjek Željeznica FBiH, generalni direktor Enis Džafić najavio je da će uskoro biti uvedena i linija Sarajevo-Banja Luka, za šta još čekaju saglasnost Ministarstva komunikacija i veza RS. Naglasio je i pokretanje aktivnosti na elektrifikaciji pruge Bosanski Novi - Bihać.

"Po okončanju tog projekta uvest ćemo redovnu putničku liniju Sarajevo-Bihać i na taj način ćemo odblokirati Bosansku krajinu u željezničkom putničkom saobraćaju", izjavio je Džafić.

Na svečanost kretanja "voza ka jugu" stigao je i premijer Vlade FBiH Fadil Novalić koji je rekao da je vjerovatno jedini koji je tražio da dođe na ovaj događaj, dok su svi ostali dobili pozivnice. Dodao je da je godinama analizirao javne kompanije i primijetio da su Željeznice najbrže održivom poslovanju te se intenzivno sastajao sa menadžerom Džafićem.

Vlada obećala više novca

Poručio je da ta kompanija raste i razvija se i obećao da će Vlada iz budžeta izdvajati više novca za ovo preduzeće.

Na pitanje o međunarodnim linijama, generalni direktor Željeznica FBiH je kazao da otvaranje međunarodnih linija zavisi od spremnosti drugih željezničkih kompanija da se one uvedu na ravnopravnoj osnovi.

"Linija Sarajevo-Zagreb bila je na štetu Željeznica FBiH i mi smo tu liniju ukinuli jer su se koristili naši mobilni kapaciteti, a hrvatska strana nije željela plaćati naknadu za korištenje naših vagona i kompletan prihod ostvaren na teritoriji Republike Hrvatske uzimala je za sebe. Mi ćemo otvoriti pregovore što se tiče Hrvatske i o uvođenju linija do Ploča i Zagreba, a naš je interes svakako i do Beograda", rekao je Džafić.

Kantoni nezainteresovani

Kada je riječ o isplativosti danas ponovo uspostavljene linije, objasnio je da rijetko koja zemlja u Evropi ostvaruje pozitivan bilans u oblasti putničkoj željezničkoj saobraćaja bez određenih subvencija.

"Voz koji prometuje na relaciji Sarajevo-Čapljina je subvencioniran i od Vlade FBiH. Mi smo krajem 2015. i 2016. godine uputili dopis svim kantonima da zajednički sufinansiraju taj saobraćaj, a nijedan kanton se nije udostojio da odgovori, a kamoli da otvorimo pregovore, što je njihova zakonska obaveza, da sufinasiraju željeznički putnički saobraćaj. Međutim, dokle god ostvarujemo ovako dobre rezultate u teretnom saobraćaju, možemo pokrivati troškove putničkom i Željeznice će omogućiti građanima BiH i svim ostalim zainteresovanima da koriste naše usluge u putničkom saobraćaju", poručio je Džafić dodavši da su u Željeznicama uvjereni kako će linija prema Čapljini biti popunjena.

Brzi voz iz Sarajeva polazi u 16:26 sati, u Konjic stiže već u 17:25, u Mostar u 18:25, a na krajnju stanicu ovog putovanja - u Čapljinu putnici dolaze u 19 sati.

Sezonski voz od sljedeće sedmice

Sezonski brzi voz od 15. juna polazit će iz Sarajeva u 7:01 sati, a povratak iz Čapljine je planiran u 19:25 sati.

Sve putnike na željezničkoj stanici Čapljina čekat će autobusi kojima se mogu prevesti do Neuma i Makarske. Autobusna povratna veza do Neuma je svakodnevna, dok je autobuska linija prema Makarskoj obezbijeđena samo u odlasku iz Čapljine.

"Oba voza koja povezuju Sarajevo i Čapljinu, sa zaustavljanjima u Konjicu i Mostaru, pružat će putnicima vrhunski komfor koji nude talgo garniture. Rezervacija i karte za sve destinacije, uključujući i veze za Neum i Makarsku, moći će se kupiti na svim prodajnim mjestima ŽFBiH", poručeno je putnicima.

Brzi voz koji ide ka jugu BiH sa talgo garniturama dobio je naziv "Bh. voz", a kapacitet mu je 237 sjedišta i prilagođen je i za osobe s invaliditetom.

Image

Karta u jednom smjeru na relaciji Sarajevo-Čapljina u prvom razredu košta 19,40 KM, a povratna 31 KM. Nešto jeftiniji je drugi razred u kojem karta u jednom smjeru košta 13,30 KM, a povratna 21,30 KM.
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Klix

#2 Re: Željeznice - all about

Posted: 08/06/2017 18:59
by karanana
Ne daju do ploca ha? Ovo je karina sa presjedanjima i racunanjem kad u capljinu kad iscapljine. Fino kad je do ploca iso autobuska odmah tu i vazda busevi isli ja za du ja za st

#3 Re: Željeznice - all about

Posted: 08/06/2017 19:36
by Maraschino
Ako enterijer nije ovakav, nista onda...

Image

#4 Re: Željeznice - all about

Posted: 08/06/2017 22:05
by drndalo
Spomenu li ko da ce Zeljeznice FBiH morati Koncaru platiti ihaha para za onaj voz?

https://www.klix.ba/vijesti/bih/zeljezn ... /170608039

#5 Re: Željeznice - all about

Posted: 08/06/2017 22:32
by So What!
drndalo wrote:Spomenu li ko da ce Zeljeznice FBiH morati Koncaru platiti ihaha para za onaj voz?

https://www.klix.ba/vijesti/bih/zeljezn ... /170608039
Dobro me napomenu, znam da ima još nešto za danas. Duša me moja boli, kako lijep voz mi prokockasmo. Mislim ostaće on nama, ali džaba kad ne vozi.

A Brankovićeva vlada koja je sve zakuhala i sve poslije nje, što nisu reagovale su saučesnici u ovom. Voz bi kad-tad došao na naplatu.

Ako ga isplate, mogli bi ga i voziti onda, pruga je na jugu remontovana.

Image

#6 Re: Željeznice - all about

Posted: 08/06/2017 22:36
by So What!
karanana wrote:Ne daju do ploca ha? Ovo je karina sa presjedanjima i racunanjem kad u capljinu kad iscapljine. Fino kad je do ploca iso autobuska odmah tu i vazda busevi isli ja za du ja za st
Biće busevi koje organizuje ŽFBiH u sklopu sezonskih vozova, prema Neumu i Čapljini.


#7 Re: Željeznice - all about

Posted: 09/06/2017 02:56
by So What!
Image

#8 Re: Željeznice - all about

Posted: 09/06/2017 22:35
by 155_mm
zamisli te ljudi da se fadil i ovi njegovi bas zajebu i poguraju zeljeznicu. i onda u tom svom ludilu spoje vares i banovice i elektrificiraju tu prugu. pa onda kad miloradove zeljeznice odu u stecaj otkupe ono pruge do brckog i to sve elektrificiraju. a ako micko nece da proda onda nek zeljeznica federacije paralelno uz mickin kolosjek naprave svoj. ipak su ista prava za obje zeljeznice u distriktu. i onda dobijes elektrificiranu prugu od luke ploce do luke u brckom. i to se sve nastavlja do budimpeste preko osijeka.

ljudi nisu ni svjesni sta bi to znacilo za bosnu u vise razlicitih pogleda od koji bi jedan cak bio i odbranbeni.

ali ne vjerujem da se fadil da tako lako zajebati.

#9 Re: Željeznice - all about

Posted: 10/06/2017 04:01
by So What!
155_mm wrote:zamisli te ljudi da se fadil i ovi njegovi bas zajebu i poguraju zeljeznicu. i onda u tom svom ludilu spoje vares i banovice i elektrificiraju tu prugu. pa onda kad miloradove zeljeznice odu u stecaj otkupe ono pruge do brckog i to sve elektrificiraju. a ako micko nece da proda onda nek zeljeznica federacije paralelno uz mickin kolosjek naprave svoj. ipak su ista prava za obje zeljeznice u distriktu. i onda dobijes elektrificiranu prugu od luke ploce do luke u brckom. i to se sve nastavlja do budimpeste preko osijeka.

ljudi nisu ni svjesni sta bi to znacilo za bosnu u vise razlicitih pogleda od koji bi jedan cak bio i odbranbeni.

ali ne vjerujem da se fadil da tako lako zajebati.
tema sci-fi je n podforumu film :D

#10 Re: Željeznice - all about

Posted: 10/06/2017 19:29
by So What!
Brzi vlak stigao u Čapljinu
Image

Brzi vlak na relaciji Čapljina-Sarajevo, koji ponovno na ovoj relaciji prometuje upravo od danas, stigao je po voznom redu u naš grad.

U redovni putnički promet tako je uveden brzi putnički vlak Sarajevo-Čapljina-Sarajevo, i to na radost mnogobrojnih Čapljinki i Čapljinaca, koji su vlak dočekali na Željezničkoj postaji.

”Kad sam bio mlad putovao sam vlakom, i žao mi je što se ova linija bila ukinula, a danas sam ovdje doveo svog unuka da po prvi put vidi putnički vlak. Nadam se da će ova relacija opstati, a da će je osim nas starijih koristiti i mladi”, rekao nam je jedan Čapljinac koji je oduševljeno s unukom obilazio unutrašnjost vlaka.

Inače, uspostavljena linija bit će sa polaskom u 16.26 sati iz Sarajeva. Sezonski vlak na relaciji Sarajevo-Čapljina-Sarajevo, s vezom prema Neumu i Makarskoj, prometovat će od 15. lipnja do 31. kolovoza ove godine.
Sezonski vlak iz Sarajeva će polaziti svakog jutra u 07.01 sati, a u Čapljinu će stizati u 09.35 sati. Iz Čapljine vlak će polaziti svaki dan u 19.25 sati, a u Sarajevo će stizati u 21.59 sati.

Sve putnike Željeznica FBiH na željezničkoj postaji Čapljina čekat će autobusi kojima se mogu prevesti dalje do Neuma i Makarske. Napominje se da je autobusna povratna veza svakodnevna do Neuma, dok je autobusna linija prema Makarskoj osigurana samo u odlasku iz Čapljine.

Vlak koji povezuje Sarajevo i Čapljinu, sa zaustavljanjima u Konjicu i Mostaru, pruža putnicima vrhunski komfor koji nude Talgo garniture. Rezervacije i karte za sve destinacije, uključujući i veze za Neum i Makarsku, moći će se kupiti na svim prodajnim mjestima ŽFBiH, priopćeno je iz Službe za odnose s javnošću ŽFBiH.
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Čapljinski portal

#11 Re: Željeznice - all about

Posted: 16/06/2017 02:39
by So What!
Talgo na ulazu u Mostar

Image

#12 Re: Željeznice - all about

Posted: 16/06/2017 02:42
by So What!
Talgo vozovi na Željezničkoj stanici Sarajevo, jedan ide prema Doboju, a drugi prema Čapljini

Image

Image

Image

#13 Re: Željeznice - all about

Posted: 16/06/2017 07:50
by drndalo
Znam da cu sada ispasti sitnicav, ali pravilno bi bilo "Talgo" vagoni, posto ih vuce stari Koncar, tj. nije cijela kompozicija Talgova...

Najtuznije je da smo na nivou da se pokretanje linija s njima nakon X godina na udaljenostima od 2.5 sata smatra uspijehom...

#14 Re: Željeznice - all about

Posted: 16/06/2017 09:51
by zlo zlo
Sad će i Respo operirat po Čapljini :lol:

#15 Re: Željeznice - all about

Posted: 16/06/2017 10:23
by So What!
drndalo wrote:Znam da cu sada ispasti sitnicav, ali pravilno bi bilo "Talgo" vagoni, posto ih vuce stari Koncar, tj. nije cijela kompozicija Talgova...

Najtuznije je da smo na nivou da se pokretanje linija s njima nakon X godina na udaljenostima od 2.5 sata smatra uspijehom...
Postoje zapisi da je voz 70ih putovao malko sporije nego sada na istoj relaciji. Očajno je prolazno vrijeme od 2,5 sata, ali barem su vagoni kako treba.

Ipak postoji praksa i vani da stare lokomotive voze nove vagone, to nije ništa strašno. Bolje i ovo, nego da habamo ispravne lokomotive.

Zapisi iz 1969/70 gdje stoji da je voz od Sarajeva do Čapljine putovao 2 sata i 20 minuta. Post #229

http://www.zeljeznice.net/forum/index.p ... i%20redovi

#16 Re: Željeznice - all about

Posted: 16/06/2017 10:56
by shake69
drndalo wrote:Znam da cu sada ispasti sitnicav, ali pravilno bi bilo "Talgo" vagoni, posto ih vuce stari Koncar, tj. nije cijela kompozicija Talgova...

Najtuznije je da smo na nivou da se pokretanje linija s njima nakon X godina na udaljenostima od 2.5 sata smatra uspijehom...
Znam da cu ispati sitnicav, ali je li glagol ''uspjeti'' (uspjeh), ili ''uspijeti''? :wink:
Inace, jedva cekam da se provozam do Mostara s Talgo vagonima.

#17 Re: Željeznice - all about

Posted: 16/06/2017 14:01
by So What!
Da ponovimo još jednom, čak i u znatno razvijenijim zemljama od naše, poput Švicarske, nije nepoznanica da stara lokomotiva vuče nove vagone.

Image

#18 Re: Željeznice - all about

Posted: 16/06/2017 14:50
by drndalo
shake69 wrote:
drndalo wrote:Znam da cu sada ispasti sitnicav, ali pravilno bi bilo "Talgo" vagoni, posto ih vuce stari Koncar, tj. nije cijela kompozicija Talgova...

Najtuznije je da smo na nivou da se pokretanje linija s njima nakon X godina na udaljenostima od 2.5 sata smatra uspijehom...
Znam da cu ispati sitnicav, ali je li glagol ''uspjeti'' (uspjeh), ili ''uspijeti''? :wink:
Inace, jedva cekam da se provozam do Mostara s Talgo vagonima.
Posipam se pepelom, i ispravljam, uspjehom... ;-)
So What! wrote:Da ponovimo još jednom, čak i u znatno razvijenijim zemljama od naše, poput Švicarske, nije nepoznanica da stara lokomotiva vuče nove vagone.

Image
Zasto sam ono spomenuo ? Da li su ovi vagoni u Svajcarskoj nagibni i pravljeni za brzine i >160 km/h na konvencionalnim prugama ? Mi kupismo Talgo vagone, a ni pruge ni lokomotive nam ne podrzavaju ni 80 km/h prosjeka, mozda sada nakon remonta ponegdje se moze navuci trenutna brzina na 80-100... Po tome smo mogli i trebali kupiti nove klasicne vagone, koji su sposobni ici koliko ostala tehnika, a jeftiniji su od ovih... I oni bi bili novi, cisti, merak itd...

#19 Re: Željeznice - all about

Posted: 16/06/2017 14:57
by So What!
drndalo wrote:Zasto sam ono spomenuo ? Da li su ovi vagoni u Svajcarskoj nagibni i pravljeni za brzine i >160 km/h na konvencionalnim prugama ? Mi kupismo Talgo vagone, a ni pruge ni lokomotive nam ne podrzavaju ni 80 km/h prosjeka, mozda sada nakon remonta ponegdje se moze navuci trenutna brzina na 80-100... Po tome smo mogli i trebali kupiti nove klasicne vagone, koji su sposobni ici koliko ostala tehnika, a jeftiniji su od ovih... I oni bi bili novi, cisti, merak itd...
Stoje i tvoji argumenti, to je nabavila Brankovićeva vlada. Kuća se ne pravi od krova, ali s obzirom da je ta Vlada, ame uz rame sa nesposobnošću ove Novalićeve, ne možemo odbaciti sad te vozove i red ih je koristiti.

Pruge su nam loše, novi remontovani potez Sarajevo - Bradina, ulijeva nadu za masovniji remont.

Talgo vozovi su ipak šamar gospodinu Konakoviću i Efendiću, koji već ne kriju svoje težnje ka premještanju Željezničke stanice i ukidanju pruge od Rajlovca do Marijin Dvora.

Treba to koristit ko god može, ja sam već planirao ovo ljeto ići malo do Mostara, za vikende, možda na more.

Lijepo izgleda i kada stranci dođu, vjerovatno se prijatno iznenade kada ugledaju Talgo garniture.

Eh da je još aktivirati i ove Končarove, do Banja Luke i imali bi uvezano Sarajevo sa jugom, sjeverom i zapadom.

#20 Re: Željeznice - all about

Posted: 16/06/2017 14:59
by drndalo
Slazem se, ja vec 15 godina ne mogu da se nacudim nasoj gluposti generalnoj... Ko god da je premijer bilo kojeg nivoa... Ko da biraju samo one koji ce biti gori...

#21 Re: Željeznice - all about

Posted: 16/06/2017 15:00
by So What!
drndalo wrote:Slazem se, ja vec 15 godina ne mogu da se nacudim nasoj gluposti generalnoj... Ko god da je premijer bilo kojeg nivoa... Ko da biraju samo one koji ce biti gori...
Ne bih se složio, Nikšić je imao svojih aferima, ali ispostaviće se da dugo nećemo imati Vladu kao što je njegova bila.

Remont pruge i masovnija izgradnja autoputeva i jest počela za vrijeme njegove vlade.

#22 Re: Željeznice - all about

Posted: 16/06/2017 15:01
by drndalo
Daj reci da se zezas ? Samo zato jer se slikao na otvaranju linije ? Pa nije on ni u Kantonu bio na vlasti kada je poceo remont pruge prema jugu....

#23 Re: Željeznice - all about

Posted: 16/06/2017 15:12
by So What!
drndalo wrote:Daj reci da se zezas ? Samo zato jer se slikao na otvaranju linije ? Pa nije on ni u Kantonu bio na vlasti kada je poceo remont pruge prema jugu....
Ma generalno na sve rezultate sam mislio. Radi se pruga evo ne znam ni ja već koliko, al je jako dobar dio urađen za vrijeme njegovog mandata.

Dakle nisam njegov potparol, niti simpatizer, ali samo nastojim biti objektivan.

https://www.klix.ba/vijesti/bih/nakon-4 ... /151120092

#24 Re: Željeznice - all about

Posted: 16/06/2017 20:55
by drndalo
Jel moguce da si prvobitno napisao Novalic umjesto Niksic? Smio bih se zakleti da sam prvi put procitao Novalic, zato sam i komentarisao onako... E sad ili je to ili se meni prividja Novalic...?! :skoljka:

U ovom zadnjem slucaju, vrijeme je za more... :run:

#25 Re: Željeznice - all about

Posted: 16/06/2017 21:17
by Juni
Sta kazu ima li nade da se voz opet pocne voziti do Ploca?
i gdje je uopste zapelo?