Pa nije baš, više jurišnik, ali početno zamišljen kao lovac. Jbg pošto smo bili u kooperaciji sa Rumunima a nismo bili u blokovima, motor nam nisu htjeli prodati ni jedni ni drugi, pa je ispao kako je ispao....PM72 wrote:Proizvodila je lovac-bombarder pod imenom "Orao".
JNA (1941-1992)
Moderator: anex
- Lajavikrelac
- Posts: 6125
- Joined: 18/07/2012 20:32
- Location: Stanica milicije Gornje Polje
- Vozim: Fiću sa rotacijom
#501 Re: JNA (1941-1992)
- KUZNETSOV
- Posts: 1078
- Joined: 04/07/2015 15:57
- Location: nosač aviona
#502 Re: JNA (1941-1992)
ma proizvodili su oni sve živo, samo što nije bitno bilo da li proizvodiš nego šta proizvodiš... nego ko je još u svijetu koristio Orao il' Jastreba sem Jugoslavije? Toliko su naproizvodili svega i svacega da su se morali odluciti na sovjetske helikoptere te Mig-21 i pred raspad Mig-29PM72 wrote:Proizvodila je lovac-bombarder pod imenom "Orao".Proizvodila je sve osim lovačkih aviona
-
- Posts: 17883
- Joined: 30/04/2012 16:54
#503 Re: JNA (1941-1992)
Koliko znam imali su motore Rols Rojs.Zvanični naziv u JNA bio im je lovac bombarder.
- Drvosjeca iz Dejcica
- Posts: 16757
- Joined: 23/06/2004 15:46
- Location: Sarajevo
#504 Re: JNA (1941-1992)
Koristila u svoje vrijeme Rumunija i još neke države u Africi. za ono za šta j epravljen bio je sasvim OK za tu namjenu.KUZNETSOV wrote:ma proizvodili su oni sve živo, samo što nije bitno bilo da li proizvodiš nego šta proizvodiš... nego ko je još u svijetu koristio Orao il' Jastreba sem Jugoslavije? Toliko su naproizvodili svega i svacega da su se morali odluciti na sovjetske helikoptere te Mig-21 i pred raspad Mig-29PM72 wrote:Proizvodila je lovac-bombarder pod imenom "Orao".Proizvodila je sve osim lovačkih aviona
-
- Posts: 17883
- Joined: 30/04/2012 16:54
#505 Re: JNA (1941-1992)
Jastreb,Galeb i Orao su prodavani u nekoliko zemalja.Znam da su ih kupovali nesvrstani.Ali i to je uspjeh.Za jugoslovenske uslove i gabarite države - to su bili idealni vojni avioni.OSBIH nema ni takve...Proizvodili su helikoptere gazela a kupovali su ruske helikoptere i avione.MiG 21 još od sedamdesetih je bio osnov lovačke avijacije JNA,imali su ih nekoliko stotina a 1986 ili 1987 kupili su 15-tak MIG-ova 29.KUZNETSOV wrote:ma proizvodili su oni sve živo, samo što nije bitno bilo da li proizvodiš nego šta proizvodiš... nego ko je još u svijetu koristio Orao il' Jastreba sem Jugoslavije? Toliko su naproizvodili svega i svacega da su se morali odluciti na sovjetske helikoptere te Mig-21 i pred raspad Mig-29PM72 wrote:Proizvodila je lovac-bombarder pod imenom "Orao".Proizvodila je sve osim lovačkih aviona
- KUZNETSOV
- Posts: 1078
- Joined: 04/07/2015 15:57
- Location: nosač aviona
#506 Re: JNA (1941-1992)
pa dobro jebiga rumuni su ih morali uzet' jer su bili uvaljeni u pravljenje tog aviona... i koje su namjene bile aviona? da dejstvuje po civilnim ciljevima kada nema dobro organizovanog PVO-a niti bojazdi od napada iz zraka jugoslavija "od igle do lokomotive"Drvosjeca iz Dejcica wrote:
Koristila u svoje vrijeme Rumunija i još neke države u Africi. za ono za šta j epravljen bio je sasvim OK za tu namjenu.
- Lajavikrelac
- Posts: 6125
- Joined: 18/07/2012 20:32
- Location: Stanica milicije Gornje Polje
- Vozim: Fiću sa rotacijom
#507 Re: JNA (1941-1992)
Tačno, ali to su bili civilni motori koji su koristili Galeb i Jastreb RR Viper komada dva. Znam za naziv, ali to mu je bila namjena nije ni imao radarski nišan nego HUD za zemaljske ciljeve.PM72 wrote:Koliko znam imali su motore Rols Rojs.Zvanični naziv u JNA bio im je lovac bombarder.
Mig-21 je u naoružanju RV i PVO je od 60tih a Mig-29 smo dobili u kompenzaciju za dug (da neki su nama dužni bili para) i bio je samo relazni model jer je trebao da se počne proizvoditi Novi Avion, a helikoptere smo proizvodili -Soko Gama GazelleKUZNETSOV wrote:Toliko su naproizvodili svega i svacega da su se morali odluciti na sovjetske helikoptere te Mig-21 i pred raspad Mig-29
Nemaš pojma....
Da, samo je naš Orao ( u Rumuna IAR 93 Vultur) bio malo "žešći" ajmo reći, imao je afterburner i veću brzinu, plus američke TV vođene rakete MaverickDrvosjeca iz Dejcica wrote:Koristila u svoje vrijeme Rumunija i još neke države u Africi. za ono za šta j epravljen bio je sasvim OK za tu namjenu.
-
- Posts: 17883
- Joined: 30/04/2012 16:54
#508 Re: JNA (1941-1992)
čaušesku je bio u talu a jesi li gledao Partizansku eskadrilu kad Žara smota u onom kanjonu a švabo složi u stijene? E drug moj,tako su oni zamišljali galebove i jastrebove kad ih zajme F16...
- KUZNETSOV
- Posts: 1078
- Joined: 04/07/2015 15:57
- Location: nosač aviona
#509 Re: JNA (1941-1992)
PM72 wrote:čaušesku je bio u talu a jesi li gledao Partizansku eskadrilu kad Žara smota u onom kanjonu a švabo složi u stijene? E drug moj,tako su oni zamišljali galebove i jastrebove kad ih zajme F16...
cudo da je neko jugoslaviji bio duzan samo je zimbabve dodao vise nula od vas na dinare tokom inflacije mislim da juga jos drzi 2. mjesto po dodavanju nula trebalo je odrzat mjesto četvrte sile u evropiLajavikrelac wrote: Mig-21 je u naoružanju RV i PVO je od 60tih a Mig-29 smo dobili u kompenzaciju za dug (da neki su nama dužni bili para) i bio je samo relazni model jer je trebao da se počne proizvoditi Novi Avion, a helikoptere smo proizvodili -Soko Gama Gazelle
- madner
- Posts: 56786
- Joined: 09/08/2004 16:35
#510 Re: JNA (1941-1992)
Poredite neuporedive stvari.
Galeb je odlican avion, za svoje svrhe.
Ovo je Njemacko Francusko Belgijski itd... pandan.
Nije svaki avion F-16 ili F-22.
Inace, fascinira me da ljudi pljuju nesto sto je bilo pri svjetskom vrhu zato sto nije sami vrh.
Galeb je odlican avion, za svoje svrhe.
Ovo je Njemacko Francusko Belgijski itd... pandan.
Nije svaki avion F-16 ili F-22.
Inace, fascinira me da ljudi pljuju nesto sto je bilo pri svjetskom vrhu zato sto nije sami vrh.
- Drvosjeca iz Dejcica
- Posts: 16757
- Joined: 23/06/2004 15:46
- Location: Sarajevo
#511 Re: JNA (1941-1992)
OK, nije sporno, ne tvrdim suprotno. Samo tvrdim za ono doba i onu veličinu države Orao je bio ok avion.Lajavikrelac wrote: Da, samo je naš Orao ( u Rumuna IAR 93 Vultur) bio malo "žešći" ajmo reći, imao je afterburner i veću brzinu, plus američke TV vođene rakete Maverick
- KUZNETSOV
- Posts: 1078
- Joined: 04/07/2015 15:57
- Location: nosač aviona
#512 Re: JNA (1941-1992)
oba uradjena na foru Su-25
-
- Posts: 17883
- Joined: 30/04/2012 16:54
#513 Re: JNA (1941-1992)
lajavi
možeš li mi ovo pojasniti:
SSSR je SFRJ bio dužan nekoliko milijardi dolara,nebitno da li "klirinških" ili onih pravih ali su u pitanju milijarde.Čak i ovo naše prkno od države hoće da čvakne tih para.
možeš li mi ovo pojasniti:
A za Kuznjecova,Znam za naziv, ali to mu je bila namjena nije ni imao radarski nišan nego HUD za zemaljske ciljeve.
SSSR je SFRJ bio dužan nekoliko milijardi dolara,nebitno da li "klirinških" ili onih pravih ali su u pitanju milijarde.Čak i ovo naše prkno od države hoće da čvakne tih para.
- Lajavikrelac
- Posts: 6125
- Joined: 18/07/2012 20:32
- Location: Stanica milicije Gornje Polje
- Vozim: Fiću sa rotacijom
#514 Re: JNA (1941-1992)
Prvi avion na slici je Dassault Brege Dornier Alpha Jet školsko borbeni avion, sličan kao naš Orao, a Super Galeb je prvenstveno zamišljen kao školski avion i za njega su bili zainteresovani USAF i Boeing koliko je bio loš....Galeb G-1 je bio čisti školski avion, Jastreb J-1 je bio jurišnik-bombarder.
PM72, HUD je bio nišanski uređaj za NRZ tj za dejstvo po zemaljskim ciljevima i TV ekran za vođeni Maverick, nije imao radar u nosu za dog fight i vazduh-vazduh projektile
PM72, HUD je bio nišanski uređaj za NRZ tj za dejstvo po zemaljskim ciljevima i TV ekran za vođeni Maverick, nije imao radar u nosu za dog fight i vazduh-vazduh projektile
- Lajavikrelac
- Posts: 6125
- Joined: 18/07/2012 20:32
- Location: Stanica milicije Gornje Polje
- Vozim: Fiću sa rotacijom
#515 Re: JNA (1941-1992)
O jest lupaš na istu foru ko Dacia Logan i BMW3.....KUZNETSOV wrote:oba uradjena na foru Su-25
-
- Posts: 17883
- Joined: 30/04/2012 16:54
#516 Re: JNA (1941-1992)
Hvala na pojašnjenju! Dobar si,volim kad se ljudi razumiju u materiju.Doduše,ima tu malo i copy/paste ali znanje imaš.
- Lajavikrelac
- Posts: 6125
- Joined: 18/07/2012 20:32
- Location: Stanica milicije Gornje Polje
- Vozim: Fiću sa rotacijom
#517 Re: JNA (1941-1992)
Jbg ne mogu i ja sve u detalj znati zaboravi se
- KUZNETSOV
- Posts: 1078
- Joined: 04/07/2015 15:57
- Location: nosač aviona
#518 Re: JNA (1941-1992)
PM72 wrote:lajavi
možeš li mi ovo pojasniti:
A za Kuznjecova,Znam za naziv, ali to mu je bila namjena nije ni imao radarski nišan nego HUD za zemaljske ciljeve.
SSSR je SFRJ bio dužan nekoliko milijardi dolara,nebitno da li "klirinških" ili onih pravih ali su u pitanju milijarde.Čak i ovo naše prkno od države hoće da čvakne tih para.
o dugu prema jugoslaviji ni govora, a eno i dan danas putin otpisuje Kubi, Siriji, Angoli, Jemenu dugove preko nekoliko desetina milijardi dolara prema Sovjetskome Savezu koje je naslijedila Rusija...
- Lajavikrelac
- Posts: 6125
- Joined: 18/07/2012 20:32
- Location: Stanica milicije Gornje Polje
- Vozim: Fiću sa rotacijom
#519 Re: JNA (1941-1992)
Samo što SFRJ više ne postoji kao cjelina pa nema ko da prebija i otpisuje....
- Drvosjeca iz Dejcica
- Posts: 16757
- Joined: 23/06/2004 15:46
- Location: Sarajevo
#520 Re: JNA (1941-1992)
Ima, ima...KUZNETSOV wrote:PM72 wrote:lajavi
možeš li mi ovo pojasniti:
A za Kuznjecova,Znam za naziv, ali to mu je bila namjena nije ni imao radarski nišan nego HUD za zemaljske ciljeve.
SSSR je SFRJ bio dužan nekoliko milijardi dolara,nebitno da li "klirinških" ili onih pravih ali su u pitanju milijarde.Čak i ovo naše prkno od države hoće da čvakne tih para.
o dugu prema jugoslaviji ni govora, a eno i dan danas putin otpisuje Kubi, Siriji, Angoli, Jemenu dugove preko nekoliko desetina milijardi dolara prema Sovjetskome Savezu koje je naslijedila Rusija...
http://www.rtvcazin.ba/index.php/vijest ... -prema-bih
- Lajavikrelac
- Posts: 6125
- Joined: 18/07/2012 20:32
- Location: Stanica milicije Gornje Polje
- Vozim: Fiću sa rotacijom
#521 Re: JNA (1941-1992)
Joj Špirić....
-
- Posts: 17883
- Joined: 30/04/2012 16:54
#522 Re: JNA (1941-1992)
Kuznjecov,
Putin može otpisati dugove Kubi,Angoli i drugima jer su oni dužni Rusiji.Da može,on bi rekao i zemljama bivše Jugoslavije - halalimo jedni drugima.Ali,ne može.Ruski ili SSSR dug prema SFRJ je golem i on je predmet sukcesije.Mi bi ovdje u Bosni rado da to poklopimo u svrhu regulisanja plina ali neće oni jer plin ne prodaje država Rusija nego privatna ruska firma.malo bolje to pogledaj...
Putin može otpisati dugove Kubi,Angoli i drugima jer su oni dužni Rusiji.Da može,on bi rekao i zemljama bivše Jugoslavije - halalimo jedni drugima.Ali,ne može.Ruski ili SSSR dug prema SFRJ je golem i on je predmet sukcesije.Mi bi ovdje u Bosni rado da to poklopimo u svrhu regulisanja plina ali neće oni jer plin ne prodaje država Rusija nego privatna ruska firma.malo bolje to pogledaj...
- madner
- Posts: 56786
- Joined: 09/08/2004 16:35
#523 Re: JNA (1941-1992)
Orao je bio promasaj.Drvosjeca iz Dejcica wrote:OK, nije sporno, ne tvrdim suprotno. Samo tvrdim za ono doba i onu veličinu države Orao je bio ok avion.Lajavikrelac wrote: Da, samo je naš Orao ( u Rumuna IAR 93 Vultur) bio malo "žešći" ajmo reći, imao je afterburner i veću brzinu, plus američke TV vođene rakete Maverick
Super Galeb je bio odlican.
No reci to iz ovih drzavica je malo smjesno, isto da se uga uga iz blata smije neboderu koji je ruzno staklo.
- Lajavikrelac
- Posts: 6125
- Joined: 18/07/2012 20:32
- Location: Stanica milicije Gornje Polje
- Vozim: Fiću sa rotacijom
#524 Re: JNA (1941-1992)
Tad smo mogli praviti nešto pa makar bio i avion promašaj...danas ove pizdodržave ni kuhinjski mikser ne mogu da sklope....
- Drvosjeca iz Dejcica
- Posts: 16757
- Joined: 23/06/2004 15:46
- Location: Sarajevo
#525 Re: JNA (1941-1992)
To je poenta. Kamo sreće da danas SOKO zapošljava recimo 5000 radnika i da proizvodi nešto dvije klase lošije do SU25.Lajavikrelac wrote:Tad smo mogli praviti nešto pa makar bio i avion promašaj...danas ove pizdodržave ni kuhinjski mikser ne mogu da sklope....