Page 45 of 49

#1101 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Posted: 18/11/2016 16:36
by prog321
Što ga smjeniše?
Ima li ko inside info?

#1102 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Posted: 18/11/2016 16:49
by Naslovnica
prog321 wrote:Što ga smjeniše?
Ima li ko inside info?
Zato što je bio samo v.d. i ništa više.
8-)

#1103 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Posted: 19/11/2016 09:58
by tec
Nije htjeo popustiti zahtjevima sda.

#1104 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Posted: 19/11/2016 10:08
by Naslovnica
...

#1105 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Posted: 04/12/2016 20:43
by So What!
Njemačka počinje naplaćivati korištenje autocesta, cijena vinjeta od 2,5 do 20 eura
Njemačka je napokon postigla dogovor s Evropskom komisijom oko početka naplaćivanja korištenja svojih autocesta za strance.

Image

Kako javlja Reuters, Njemačka će definitivno početi naplaćivati svoje autoceste kroz uvođenje vinjeta, a cijene će se kretati između 2,5 i 20 eura. Kriteriji za određivanje cijena bit će prvenstveno snaga motora vozila i količina ispušnih plinova, prenosi Index.hr.

Podsjetimo, Evropska komisija je prijetila Njemačkoj tužbom ako uvede vinjete samo za strance te su tvrdili da bi takav sistem naplate bio diskriminirajući.

Dvomjesečna njemačka vinjeta koštat će između 16 i 30 eura, ovisno o snazi motora i emisiji ispušnih plinova.

Iako nije određeno tačno kada će krenuti novi sistem naplate, očekuje se da će zakon biti izglasan prije parlamentarnih izbora u jesen 2017. godine.
Klix

#1106 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Posted: 05/12/2016 16:20
by shake69
Radi li se sta na mostu kod Svilaja?

#1107 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Posted: 13/12/2016 08:18
by The BEN10
Mora se priznat' da je Vječiti vrlo vješto branio istu tezu, a to je da nismo tranzitna zemlja:
http://balkans.aljazeera.net/vijesti/sk ... autoputevi
„Prije svega treba imati u vidu da nije neuobičajeno nametima na gorivo financirati izgradnju autocesta, za što i Sjedinjene Američke Države mogu biti primjer. No, ono što nije mudro jest graditi autoceste u doba rapidne deindustrijalizacije i depopulacije BiH, koja će trajati zasigurno do 2100. god. Kratko kazano, ako BiH gubi robu i putnike – a nije tranzitna zemlja (kad bi BiH propala u zemlju, nijedan putnik niti jedna roba izvan BiH ne bi zažalila zbog toga) – postavlja se pitanje za koga se grade autoceste. Ako BiH nema programsko budžetiranje, vlast može oporezovati šta želi i ulagati u što želi. No, s takvim pristupom javnim financijama, već je završila sa šeširom u ruci pred MMF-om.“
Pa zatim:
Odgovorna vlast dobrom analizom utvrdi šta su joj javne potrebe. Potom sagleda koji su i koliko izvori javnih prihoda da se te potrebe zadovolje. Usklađivanje javnih rashoda i javnih prihoda se potom vrši odgovarajućim metodama, npr. Cost-benefit analizom. Ona bi vrlo jasno pokazala da autoceste nisu prioritet BiH u ovom momentu jer sutra neće odbacivati nikakav prihod, nego će još tražiti i subvencioniranje. Možete čamcem prebaciti dva putnika i dva kila robe, no vi izgradili dvije luke, kupili brod i angažirali lučko i brodsko osoblje – i onda nama počnu stizati računi, a vi nemate prihoda“, kaže Domljan.

#1108 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Posted: 13/12/2016 09:22
by shake69
The BEN10 wrote:Mora se priznat' da je Vječiti vrlo vješto branio istu tezu, a to je da nismo tranzitna zemlja:
http://balkans.aljazeera.net/vijesti/sk ... autoputevi
„Prije svega treba imati u vidu da nije neuobičajeno nametima na gorivo financirati izgradnju autocesta, za što i Sjedinjene Američke Države mogu biti primjer. No, ono što nije mudro jest graditi autoceste u doba rapidne deindustrijalizacije i depopulacije BiH, koja će trajati zasigurno do 2100. god. Kratko kazano, ako BiH gubi robu i putnike – a nije tranzitna zemlja (kad bi BiH propala u zemlju, nijedan putnik niti jedna roba izvan BiH ne bi zažalila zbog toga) – postavlja se pitanje za koga se grade autoceste. Ako BiH nema programsko budžetiranje, vlast može oporezovati šta želi i ulagati u što želi. No, s takvim pristupom javnim financijama, već je završila sa šeširom u ruci pred MMF-om.“
Pa zatim:
Odgovorna vlast dobrom analizom utvrdi šta su joj javne potrebe. Potom sagleda koji su i koliko izvori javnih prihoda da se te potrebe zadovolje. Usklađivanje javnih rashoda i javnih prihoda se potom vrši odgovarajućim metodama, npr. Cost-benefit analizom. Ona bi vrlo jasno pokazala da autoceste nisu prioritet BiH u ovom momentu jer sutra neće odbacivati nikakav prihod, nego će još tražiti i subvencioniranje. Možete čamcem prebaciti dva putnika i dva kila robe, no vi izgradili dvije luke, kupili brod i angažirali lučko i brodsko osoblje – i onda nama počnu stizati računi, a vi nemate prihoda“, kaže Domljan.
Ne treba se zvati Domljan pa to skontati i s malo skole, ali sta je bila alternativa,da ostanemo ''mrtvaja'' s lokalnim cestama? Je li Albanija tranzitna zemlja pa ljudi grade!? Hocemo li se vracati na Susjede i ponovo mlatiti pricu da je cijela Lijepa njihova otisla na dobos zbog gradnje mreze autoputeva kojima se vozi samo ljeti a imaju toliko obale, toliko turista dolazi od Umaga do Dubrovnika!

#1109 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Posted: 13/12/2016 09:45
by prog321
Ovaj Vjeciti i Ben su bezbroj puta demantovani i jos smo im toliko puta dokazali vrijednost autoputa, ali dzaba :-)
Uvijek isti nonsense , ko papige.

#1110 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Posted: 13/12/2016 10:07
by Haris.ba
Glavni moto SDP 2014 pred izbore je bio 100 km ceste. I izgubili su izbore. Znači, narod ne želi autoceste. :D

Šteta što nema referenduma o tome. Kod nas referendumi o prazniku u RS, umjesto da pitaju građane - želite li autoput - i jasno se kaže koliko košta.

#1111 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Posted: 13/12/2016 10:24
by The BEN10
prog321 wrote:Ovaj Vjeciti i Ben su bezbroj puta demantovani i jos smo im toliko puta dokazali vrijednost autoputa, ali dzaba :-)
Uvijek isti nonsense , ko papige.
Diletanti vlastodršci, diletanti graĐŽani. ;-)
Odgovorna vlast dobrom analizom utvrdi šta su joj javne potrebe. Potom sagleda koji su i koliko izvori javnih prihoda da se te potrebe zadovolje. Usklađivanje javnih rashoda i javnih prihoda se potom vrši odgovarajućim metodama, npr. Cost-benefit analizom. Ona bi vrlo jasno pokazala da autoceste nisu prioritet BiH u ovom momentu jer sutra neće odbacivati nikakav prihod, nego će još tražiti i subvencioniranje. Možete čamcem prebaciti dva putnika i dva kila robe, no vi izgradili dvije luke, kupili brod i angažirali lučko i brodsko osoblje – i onda nama počnu stizati računi, a vi nemate prihoda“, kaže Domljan.

#1112 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Posted: 13/12/2016 11:26
by prog321
Da je bilo te odgovorne vlasti ovdje bi jos uvijek vozili u konjskim zapregama.
Beograd i Zagreb su se u Kraljevini razvili u regionalne centre pomocu ogromnih dugova francuskih banaka. Ti dugovi su samo konvertibirani i kroz vihor drugog svjetskog prakticno reducirani u nebitnost.
Isto za vrijeme druge Jugoslavije najmanje se gledalo koliko novca ulazi a koliko izlazi. Zaduzivalo se kod najvecih ideoloskih neprijatelja da bi se gradile gluposti kao podzemni aerodromi.

I sad ti odjednom nasao pametovati o fiskalnoj odgovornosti ?? :-) :-)
Zaduziti se mora da bi se gradilo. Jednostavno je tako.

#1113 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Posted: 24/12/2016 01:40
by Novi_Nick
BIH

Jusko otkriva detalje o trasi brze ceste Sarajevo - Beograd: Višegrad će biti spojna tačka

http://www.klix.ba/vijesti/bih/jusko-ot ... /161220079

#1114 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Posted: 20/04/2017 21:20
by The BEN10
Šta čemo narode, ništa od akciza?

#1115 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Posted: 21/04/2017 20:20
by walk_M-A-N
Odličan članak AJB i razumni argumenti. Priča i reklama je učinila da većina ne razumije spomenute temeljne pojmove javnih prioriteta, prihoda i rashoda.
Izgradnja autoputa je ludost jer je to luksuz koji ne možemo priuštiti, a posebno po modelu akciza. To je jednostavno skupo i neisplatno, sa malim prometom. PGDS na Bijači, jao.
Čitav koncept je i bio zasnovan na lažnim napuhanim podacima o prometu i manjim procjenama troškova.
I onda neki ovdje dođe i kaže platiće rado putarinu. Pa više će platiti čovjek u cijeni hrane koji ga neće ni koristiti. Ako si džomet plati putarinu za punu cijenu izgradnje i održavanja.

#1116 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Posted: 22/04/2017 10:32
by Thorgerson
walk_M-A-N wrote:Odličan članak AJB i razumni argumenti. Priča i reklama je učinila da većina ne razumije spomenute temeljne pojmove javnih prioriteta, prihoda i rashoda.
Izgradnja autoputa je ludost jer je to luksuz koji ne možemo priuštiti, a posebno po modelu akciza. To je jednostavno skupo i neisplatno, sa malim prometom. PGDS na Bijači, jao.
Čitav koncept je i bio zasnovan na lažnim napuhanim podacima o prometu i manjim procjenama troškova.
I onda neki ovdje dođe i kaže platiće rado putarinu. Pa više će platiti čovjek u cijeni hrane koji ga neće ni koristiti. Ako si džomet plati putarinu za punu cijenu izgradnje i održavanja.
Dobro sta cemo onda?

Da se i dalje vozimo titinim putevima?

Da gradimo brze ceste - zasto? Ako smo vec ustanovili je trosak i brzih cesta isto tako velik, da ne govorimo koliko je sigurnost, te projecirana brzina manja.

Da gradimo nove magistrale? Gdje, kako i koje? Ove magistrale koje sada imamo su i gradjene na najoptimalnijim potezima. Dakle, tu ne mozemo nista uraditi.

Znaci, vama koji ste protiv autoputa - sta je alternativa?


Ja sam za autoput najvise zbog sigurnosti. Koliko bi samo zivota bilo spaseno da se izgradio do mora. Svake godine dole izgine i bude osakaceno hrpa ljudi.

#1117 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Posted: 22/04/2017 16:17
by saimidin
trebalo je napraviti autoput od sarajeva do save, i mozda od mostara do mora,

sve ostalo je trebalo povezati magistralama, i strogo zabraniti da se na njih direktno prikljucuju kuce i poslovni objekti,

nego svakih desetak kilometara ulaz sa sporednog puta,i gdje je moguce prosiriti na dvije trake,

time bi se dobio i veci protok i veca brzina i sigurnost,

jer ovo sto je sad dopusteno je sramota, magistrale su postale seoski putevi,

svakih deset metara neko ulazi/izlazi iz basce, motokultivator vozi sijeno :lol:

#1118 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Posted: 23/04/2017 10:16
by The BEN10
Thorgerson wrote: Ove magistrale koje sada imamo su i gradjene na najoptimalnijim potezima. Dakle, tu ne mozemo nista uraditi.
Kad vidim da neko koristi termin najoptimalnije...
Optimalno je samo po sebi najbolje rješenje, optimalnije od optimalnog ne postoji.
Thorgerson wrote:Dobro sta cemo onda?
...
Ja sam za autoput najvise zbog sigurnosti. Koliko bi samo zivota bilo spaseno da se izgradio do mora. Svake godine dole izgine i bude osakaceno hrpa ljudi.
Koliko ljudi gine na tom potezu dole, molim konkretne brojke. Hvala

#1119 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Posted: 23/04/2017 10:36
by kakaljin
The BEN10 wrote:
Thorgerson wrote: Ove magistrale koje sada imamo su i gradjene na najoptimalnijim potezima. Dakle, tu ne mozemo nista uraditi.
Kad vidim da neko koristi termin najoptimalnije...
Optimalno je samo po sebi najbolje rješenje, optimalnije od optimalnog ne postoji.
Thorgerson wrote:Dobro sta cemo onda?
...
Ja sam za autoput najvise zbog sigurnosti. Koliko bi samo zivota bilo spaseno da se izgradio do mora. Svake godine dole izgine i bude osakaceno hrpa ljudi.
Koliko ljudi gine na tom potezu dole, molim konkretne brojke. Hvala
Neka je samo jedno poginulo. Treba poboljšati sigurnost i napraviti autoput od save do mora i brže česte ili čak autoputeva prema ostalim većim gradovima.

Autoput kod nas se previše sporo pravi. Trebaju pod hitno nešto skontati da to ubrzaju i da ako treba otvore stotinu gradilišta da ga naprave što prije

#1120 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Posted: 23/04/2017 13:40
by Naslovnica
JoseMujica wrote:
walk_M-A-N wrote:Učio se malo Salčin i trošio milione, pa evo sad Terzića. Ali neka niko ne kritikuje.
http://www.klix.ba/vijesti/bih/djenan-s ... /161118086

šta li ovo Salčin nije slušo pa dovedoše iskusnog hapca Terzu?
Salčin je previše ozbiljno i odgovorno shvatio svoju poziciju, počeo čačkati tamo gdje ne treba, pa je uklonjen.
Terza je jeben igrač, taj ne zanemaruje taktiku, zna pravila igre.
8-)

#1121 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Posted: 24/04/2017 09:13
by Thorgerson
The BEN10 wrote:
Thorgerson wrote: Ove magistrale koje sada imamo su i gradjene na najoptimalnijim potezima. Dakle, tu ne mozemo nista uraditi.
Kad vidim da neko koristi termin najoptimalnije...
Optimalno je samo po sebi najbolje rješenje, optimalnije od optimalnog ne postoji.
Thorgerson wrote:Dobro sta cemo onda?
...
Ja sam za autoput najvise zbog sigurnosti. Koliko bi samo zivota bilo spaseno da se izgradio do mora. Svake godine dole izgine i bude osakaceno hrpa ljudi.
Koliko ljudi gine na tom potezu dole, molim konkretne brojke. Hvala
O cemu ba pricas? Pa evo neki dan lik poginuo? Uostalom, Da pogine jedna osoba godisnje, previse je, ako se uzme u obzir duzina puta.

I da, vijest je veca samo kada neko pogine, ali pogledaj izvjestaje koliko bude nesreca, bez fatalnih posljedica, ali ljudi dozive traume, ostanu osakaceni itd.


25.3.2017. u 20:45
Jedna osoba poginula, a četiri povrijeđene u nesreći na putu Jablanica - Mostar (link


Evo ovo mi iskoci, eto prosle godine sepmtebar:
Približno 200 do 300 metara prije Mosta Begića i Begovića iz pravca Mostara došlo je do saobraćajne nesreće u kojoj su učestvovali Mercedes i Golf. Smrtno je stradala jedna osoba. Promet je pušten oko 17.05 sati, a i dalje su velike gužve - kazali su nam iz MUP-a HNK


Ukucaj eto m17, jablanica, mostar, prometna nesreca, poginuli itd. na google, sve ce ti se reci.

Koliko je ljudi poginulo na potezu autoputeva koje imamo? Pa na prste jedne ruke mozes izbrojati. Ovaj novi potez Josanica - Tarcin, mislim da niko nije stradao. Jeste nedavno cura udarila na petlji Butile negdje i poginula. Isto tako Zenica Sarajevo, znam da je prosle godine poginuo onaj kad se zabio u kamion. Ne znam, ne sjecam se...

A ovo dole prema jugu, pa brate dole je normala da svaki mjesec nekog zagine, upadne u jezero ili ostane osakacen. I nije ni cudo, raja vozi 150km/h a ogranicenje 80. Kazu dobra je ba cesta, moze se. :cry:

#1122 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Posted: 24/04/2017 10:18
by The BEN10
Pa više ljudi godišnje umre od posljedica pušenja - ako ćemo ići na tu varijantu, to je prioritet svih prioriteta. Ako ćemo ići u krajnost, onda bi svakom insanu u ovoj državi trebalo nabaviti Ironman odijelo kako bi hodao okolo maksimalno siguran. Ili gledati da svakom stanovniku nabavimo Hummera kako bi se što sigurnije vozio. :-)

Autoputevi su dobra stvar, odlična. Ali mi ih ba ne možemo priuštiti. Bit će ono da ćemo se zadužiti, to je sigurno, jer je već kreiran takav ambijent, ali prije autoputa kroz dijelove koji će jedva imati prometa, prioritet je zadužit se da se povežu Tuzla, srednja Bosna i Krajina sa Sarajevom, jer se radi o sredinama sa mnogo stanovnika. Sredine sa kakvom-takvom privredom, koju bi dodatno pogurala bolja putna mreža.
Mislim da bi to polučilo veće benefite od autoputa kojeg ćemo masno platiti, a koji neće imati prometa za takvu investiciju.

#1123 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Posted: 24/04/2017 10:21
by mijonja
Thorgerson wrote:
The BEN10 wrote:
Thorgerson wrote: Ove magistrale koje sada imamo su i gradjene na najoptimalnijim potezima. Dakle, tu ne mozemo nista uraditi.
Kad vidim da neko koristi termin najoptimalnije...
Optimalno je samo po sebi najbolje rješenje, optimalnije od optimalnog ne postoji.
Thorgerson wrote:Dobro sta cemo onda?
...
Ja sam za autoput najvise zbog sigurnosti. Koliko bi samo zivota bilo spaseno da se izgradio do mora. Svake godine dole izgine i bude osakaceno hrpa ljudi.
Koliko ljudi gine na tom potezu dole, molim konkretne brojke. Hvala
O cemu ba pricas? Pa evo neki dan lik poginuo? Uostalom, Da pogine jedna osoba godisnje, previse je, ako se uzme u obzir duzina puta.

I da, vijest je veca samo kada neko pogine, ali pogledaj izvjestaje koliko bude nesreca, bez fatalnih posljedica, ali ljudi dozive traume, ostanu osakaceni itd.


25.3.2017. u 20:45
Jedna osoba poginula, a četiri povrijeđene u nesreći na putu Jablanica - Mostar (link


Evo ovo mi iskoci, eto prosle godine sepmtebar:
Približno 200 do 300 metara prije Mosta Begića i Begovića iz pravca Mostara došlo je do saobraćajne nesreće u kojoj su učestvovali Mercedes i Golf. Smrtno je stradala jedna osoba. Promet je pušten oko 17.05 sati, a i dalje su velike gužve - kazali su nam iz MUP-a HNK


Ukucaj eto m17, jablanica, mostar, prometna nesreca, poginuli itd. na google, sve ce ti se reci.

Koliko je ljudi poginulo na potezu autoputeva koje imamo? Pa na prste jedne ruke mozes izbrojati. Ovaj novi potez Josanica - Tarcin, mislim da niko nije stradao. Jeste nedavno cura udarila na petlji Butile negdje i poginula. Isto tako Zenica Sarajevo, znam da je prosle godine poginuo onaj kad se zabio u kamion. Ne znam, ne sjecam se...

A ovo dole prema jugu, pa brate dole je normala da svaki mjesec nekog zagine, upadne u jezero ili ostane osakacen. I nije ni cudo, raja vozi 150km/h a ogranicenje 80. Kazu dobra je ba cesta, moze se. :cry:
Ne zaboravite one 3 ili 4 studentice iz Hrvatske, koje su na putu kući iz Mostara prema Hrvatskoj, prije 2 godine sletile u jezero (Grabovica ili Salakovac) i poginule. Također se sjecam da su prije 5 ili 6 godina zena sa svojom majkom i bebom na isti način sletile u jezero kod Salakovca i doživjele tragičnu sudbinu...Sve ovo bi se sigurno izbjeglo autocestom.

#1124 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Posted: 24/04/2017 11:04
by Thorgerson
The BEN10 wrote:Pa više ljudi godišnje umre od posljedica pušenja - ako ćemo ići na tu varijantu, to je prioritet svih prioriteta. Ako ćemo ići u krajnost, onda bi svakom insanu u ovoj državi trebalo nabaviti Ironman odijelo kako bi hodao okolo maksimalno siguran. Ili gledati da svakom stanovniku nabavimo Hummera kako bi se što sigurnije vozio. :-)

Autoputevi su dobra stvar, odlična. Ali mi ih ba ne možemo priuštiti. Bit će ono da ćemo se zadužiti, to je sigurno, jer je već kreiran takav ambijent, ali prije autoputa kroz dijelove koji će jedva imati prometa, prioritet je zadužit se da se povežu Tuzla, srednja Bosna i Krajina sa Sarajevom, jer se radi o sredinama sa mnogo stanovnika. Sredine sa kakvom-takvom privredom, koju bi dodatno pogurala bolja putna mreža.
Mislim da bi to polučilo veće benefite od autoputa kojeg ćemo masno platiti, a koji neće imati prometa za takvu investiciju.
Sigurnost kod izgradnje autoputa je popratna stvar. Ja sam napisao da je meni najvaznije imati autoput zbog sigurnosti. Nigdje nisam napisao da se autoput mora izgraditi cisto zbog sigurnosti, kao sto ti insiuniras.

Uostalom, to sto poredis nije isto. Ja evo ne pusim. U mojoj kuci je zabranjeno pusenje. Ne izlazim na mjesta gdje je zapuseno. Dakle, izbjegavam koliko mogu.

Kada idem prema jugu, ako lola 150km/h ide prema meni, a ja imam opciju da se zabijem u stijenu ili da odletim u jezero - ili da se puknemo, pa ko prezivi. Sta i kako ja tu mogu?


Slazem se, treba povezati sve to sto si naveo. Ali treba nam i autoput. Autoput ako nista daje povrat. Sto direktno - sto indirektno. Magistralni putevi i brze ceste daju samo indirektni povrat. A kostaju haman isto.

Izgraditi autoput - a onda na njega neka se brzim cestama ili autoputevima kace ostale sredine.

#1125 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Posted: 24/04/2017 11:10
by Naslovnica
mijonja wrote: Ne zaboravite one 3 ili 4 studentice iz Hrvatske, koje su na putu kući iz Mostara prema Hrvatskoj, prije 2 godine sletile u jezero (Grabovica ili Salakovac) i poginule. Također se sjecam da su prije 5 ili 6 godina zena sa svojom majkom i bebom na isti način sletile u jezero kod Salakovca i doživjele tragičnu sudbinu...Sve ovo bi se sigurno izbjeglo autocestom.
Izbjeglo bi se i dobrom odbojnom ogradom?
8-)