#1101 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti
Posted: 18/11/2016 16:36
Što ga smjeniše?
Ima li ko inside info?
Ima li ko inside info?
Zato što je bio samo v.d. i ništa više.prog321 wrote:Što ga smjeniše?
Ima li ko inside info?
KlixNjemačka je napokon postigla dogovor s Evropskom komisijom oko početka naplaćivanja korištenja svojih autocesta za strance.
Kako javlja Reuters, Njemačka će definitivno početi naplaćivati svoje autoceste kroz uvođenje vinjeta, a cijene će se kretati između 2,5 i 20 eura. Kriteriji za određivanje cijena bit će prvenstveno snaga motora vozila i količina ispušnih plinova, prenosi Index.hr.
Podsjetimo, Evropska komisija je prijetila Njemačkoj tužbom ako uvede vinjete samo za strance te su tvrdili da bi takav sistem naplate bio diskriminirajući.
Dvomjesečna njemačka vinjeta koštat će između 16 i 30 eura, ovisno o snazi motora i emisiji ispušnih plinova.
Iako nije određeno tačno kada će krenuti novi sistem naplate, očekuje se da će zakon biti izglasan prije parlamentarnih izbora u jesen 2017. godine.
Pa zatim:„Prije svega treba imati u vidu da nije neuobičajeno nametima na gorivo financirati izgradnju autocesta, za što i Sjedinjene Američke Države mogu biti primjer. No, ono što nije mudro jest graditi autoceste u doba rapidne deindustrijalizacije i depopulacije BiH, koja će trajati zasigurno do 2100. god. Kratko kazano, ako BiH gubi robu i putnike – a nije tranzitna zemlja (kad bi BiH propala u zemlju, nijedan putnik niti jedna roba izvan BiH ne bi zažalila zbog toga) – postavlja se pitanje za koga se grade autoceste. Ako BiH nema programsko budžetiranje, vlast može oporezovati šta želi i ulagati u što želi. No, s takvim pristupom javnim financijama, već je završila sa šeširom u ruci pred MMF-om.“
Odgovorna vlast dobrom analizom utvrdi šta su joj javne potrebe. Potom sagleda koji su i koliko izvori javnih prihoda da se te potrebe zadovolje. Usklađivanje javnih rashoda i javnih prihoda se potom vrši odgovarajućim metodama, npr. Cost-benefit analizom. Ona bi vrlo jasno pokazala da autoceste nisu prioritet BiH u ovom momentu jer sutra neće odbacivati nikakav prihod, nego će još tražiti i subvencioniranje. Možete čamcem prebaciti dva putnika i dva kila robe, no vi izgradili dvije luke, kupili brod i angažirali lučko i brodsko osoblje – i onda nama počnu stizati računi, a vi nemate prihoda“, kaže Domljan.
Ne treba se zvati Domljan pa to skontati i s malo skole, ali sta je bila alternativa,da ostanemo ''mrtvaja'' s lokalnim cestama? Je li Albanija tranzitna zemlja pa ljudi grade!? Hocemo li se vracati na Susjede i ponovo mlatiti pricu da je cijela Lijepa njihova otisla na dobos zbog gradnje mreze autoputeva kojima se vozi samo ljeti a imaju toliko obale, toliko turista dolazi od Umaga do Dubrovnika!The BEN10 wrote:Mora se priznat' da je Vječiti vrlo vješto branio istu tezu, a to je da nismo tranzitna zemlja:
http://balkans.aljazeera.net/vijesti/sk ... autoputevi
Pa zatim:„Prije svega treba imati u vidu da nije neuobičajeno nametima na gorivo financirati izgradnju autocesta, za što i Sjedinjene Američke Države mogu biti primjer. No, ono što nije mudro jest graditi autoceste u doba rapidne deindustrijalizacije i depopulacije BiH, koja će trajati zasigurno do 2100. god. Kratko kazano, ako BiH gubi robu i putnike – a nije tranzitna zemlja (kad bi BiH propala u zemlju, nijedan putnik niti jedna roba izvan BiH ne bi zažalila zbog toga) – postavlja se pitanje za koga se grade autoceste. Ako BiH nema programsko budžetiranje, vlast može oporezovati šta želi i ulagati u što želi. No, s takvim pristupom javnim financijama, već je završila sa šeširom u ruci pred MMF-om.“Odgovorna vlast dobrom analizom utvrdi šta su joj javne potrebe. Potom sagleda koji su i koliko izvori javnih prihoda da se te potrebe zadovolje. Usklađivanje javnih rashoda i javnih prihoda se potom vrši odgovarajućim metodama, npr. Cost-benefit analizom. Ona bi vrlo jasno pokazala da autoceste nisu prioritet BiH u ovom momentu jer sutra neće odbacivati nikakav prihod, nego će još tražiti i subvencioniranje. Možete čamcem prebaciti dva putnika i dva kila robe, no vi izgradili dvije luke, kupili brod i angažirali lučko i brodsko osoblje – i onda nama počnu stizati računi, a vi nemate prihoda“, kaže Domljan.
Diletanti vlastodršci, diletanti graĐŽani.prog321 wrote:Ovaj Vjeciti i Ben su bezbroj puta demantovani i jos smo im toliko puta dokazali vrijednost autoputa, ali dzaba
Uvijek isti nonsense , ko papige.
Odgovorna vlast dobrom analizom utvrdi šta su joj javne potrebe. Potom sagleda koji su i koliko izvori javnih prihoda da se te potrebe zadovolje. Usklađivanje javnih rashoda i javnih prihoda se potom vrši odgovarajućim metodama, npr. Cost-benefit analizom. Ona bi vrlo jasno pokazala da autoceste nisu prioritet BiH u ovom momentu jer sutra neće odbacivati nikakav prihod, nego će još tražiti i subvencioniranje. Možete čamcem prebaciti dva putnika i dva kila robe, no vi izgradili dvije luke, kupili brod i angažirali lučko i brodsko osoblje – i onda nama počnu stizati računi, a vi nemate prihoda“, kaže Domljan.
Dobro sta cemo onda?walk_M-A-N wrote:Odličan članak AJB i razumni argumenti. Priča i reklama je učinila da većina ne razumije spomenute temeljne pojmove javnih prioriteta, prihoda i rashoda.
Izgradnja autoputa je ludost jer je to luksuz koji ne možemo priuštiti, a posebno po modelu akciza. To je jednostavno skupo i neisplatno, sa malim prometom. PGDS na Bijači, jao.
Čitav koncept je i bio zasnovan na lažnim napuhanim podacima o prometu i manjim procjenama troškova.
I onda neki ovdje dođe i kaže platiće rado putarinu. Pa više će platiti čovjek u cijeni hrane koji ga neće ni koristiti. Ako si džomet plati putarinu za punu cijenu izgradnje i održavanja.
Kad vidim da neko koristi termin najoptimalnije...Thorgerson wrote: Ove magistrale koje sada imamo su i gradjene na najoptimalnijim potezima. Dakle, tu ne mozemo nista uraditi.
Koliko ljudi gine na tom potezu dole, molim konkretne brojke. HvalaThorgerson wrote:Dobro sta cemo onda?
...
Ja sam za autoput najvise zbog sigurnosti. Koliko bi samo zivota bilo spaseno da se izgradio do mora. Svake godine dole izgine i bude osakaceno hrpa ljudi.
Neka je samo jedno poginulo. Treba poboljšati sigurnost i napraviti autoput od save do mora i brže česte ili čak autoputeva prema ostalim većim gradovima.The BEN10 wrote:Kad vidim da neko koristi termin najoptimalnije...Thorgerson wrote: Ove magistrale koje sada imamo su i gradjene na najoptimalnijim potezima. Dakle, tu ne mozemo nista uraditi.
Optimalno je samo po sebi najbolje rješenje, optimalnije od optimalnog ne postoji.Koliko ljudi gine na tom potezu dole, molim konkretne brojke. HvalaThorgerson wrote:Dobro sta cemo onda?
...
Ja sam za autoput najvise zbog sigurnosti. Koliko bi samo zivota bilo spaseno da se izgradio do mora. Svake godine dole izgine i bude osakaceno hrpa ljudi.
Salčin je previše ozbiljno i odgovorno shvatio svoju poziciju, počeo čačkati tamo gdje ne treba, pa je uklonjen.JoseMujica wrote:walk_M-A-N wrote:Učio se malo Salčin i trošio milione, pa evo sad Terzića. Ali neka niko ne kritikuje.
http://www.klix.ba/vijesti/bih/djenan-s ... /161118086
šta li ovo Salčin nije slušo pa dovedoše iskusnog hapca Terzu?
O cemu ba pricas? Pa evo neki dan lik poginuo? Uostalom, Da pogine jedna osoba godisnje, previse je, ako se uzme u obzir duzina puta.The BEN10 wrote:Kad vidim da neko koristi termin najoptimalnije...Thorgerson wrote: Ove magistrale koje sada imamo su i gradjene na najoptimalnijim potezima. Dakle, tu ne mozemo nista uraditi.
Optimalno je samo po sebi najbolje rješenje, optimalnije od optimalnog ne postoji.Koliko ljudi gine na tom potezu dole, molim konkretne brojke. HvalaThorgerson wrote:Dobro sta cemo onda?
...
Ja sam za autoput najvise zbog sigurnosti. Koliko bi samo zivota bilo spaseno da se izgradio do mora. Svake godine dole izgine i bude osakaceno hrpa ljudi.
Ne zaboravite one 3 ili 4 studentice iz Hrvatske, koje su na putu kući iz Mostara prema Hrvatskoj, prije 2 godine sletile u jezero (Grabovica ili Salakovac) i poginule. Također se sjecam da su prije 5 ili 6 godina zena sa svojom majkom i bebom na isti način sletile u jezero kod Salakovca i doživjele tragičnu sudbinu...Sve ovo bi se sigurno izbjeglo autocestom.Thorgerson wrote:O cemu ba pricas? Pa evo neki dan lik poginuo? Uostalom, Da pogine jedna osoba godisnje, previse je, ako se uzme u obzir duzina puta.The BEN10 wrote:Kad vidim da neko koristi termin najoptimalnije...Thorgerson wrote: Ove magistrale koje sada imamo su i gradjene na najoptimalnijim potezima. Dakle, tu ne mozemo nista uraditi.
Optimalno je samo po sebi najbolje rješenje, optimalnije od optimalnog ne postoji.Koliko ljudi gine na tom potezu dole, molim konkretne brojke. HvalaThorgerson wrote:Dobro sta cemo onda?
...
Ja sam za autoput najvise zbog sigurnosti. Koliko bi samo zivota bilo spaseno da se izgradio do mora. Svake godine dole izgine i bude osakaceno hrpa ljudi.
I da, vijest je veca samo kada neko pogine, ali pogledaj izvjestaje koliko bude nesreca, bez fatalnih posljedica, ali ljudi dozive traume, ostanu osakaceni itd.
25.3.2017. u 20:45
Jedna osoba poginula, a četiri povrijeđene u nesreći na putu Jablanica - Mostar (link
Evo ovo mi iskoci, eto prosle godine sepmtebar:
Približno 200 do 300 metara prije Mosta Begića i Begovića iz pravca Mostara došlo je do saobraćajne nesreće u kojoj su učestvovali Mercedes i Golf. Smrtno je stradala jedna osoba. Promet je pušten oko 17.05 sati, a i dalje su velike gužve - kazali su nam iz MUP-a HNK
Ukucaj eto m17, jablanica, mostar, prometna nesreca, poginuli itd. na google, sve ce ti se reci.
Koliko je ljudi poginulo na potezu autoputeva koje imamo? Pa na prste jedne ruke mozes izbrojati. Ovaj novi potez Josanica - Tarcin, mislim da niko nije stradao. Jeste nedavno cura udarila na petlji Butile negdje i poginula. Isto tako Zenica Sarajevo, znam da je prosle godine poginuo onaj kad se zabio u kamion. Ne znam, ne sjecam se...
A ovo dole prema jugu, pa brate dole je normala da svaki mjesec nekog zagine, upadne u jezero ili ostane osakacen. I nije ni cudo, raja vozi 150km/h a ogranicenje 80. Kazu dobra je ba cesta, moze se.
Sigurnost kod izgradnje autoputa je popratna stvar. Ja sam napisao da je meni najvaznije imati autoput zbog sigurnosti. Nigdje nisam napisao da se autoput mora izgraditi cisto zbog sigurnosti, kao sto ti insiuniras.The BEN10 wrote:Pa više ljudi godišnje umre od posljedica pušenja - ako ćemo ići na tu varijantu, to je prioritet svih prioriteta. Ako ćemo ići u krajnost, onda bi svakom insanu u ovoj državi trebalo nabaviti Ironman odijelo kako bi hodao okolo maksimalno siguran. Ili gledati da svakom stanovniku nabavimo Hummera kako bi se što sigurnije vozio.
Autoputevi su dobra stvar, odlična. Ali mi ih ba ne možemo priuštiti. Bit će ono da ćemo se zadužiti, to je sigurno, jer je već kreiran takav ambijent, ali prije autoputa kroz dijelove koji će jedva imati prometa, prioritet je zadužit se da se povežu Tuzla, srednja Bosna i Krajina sa Sarajevom, jer se radi o sredinama sa mnogo stanovnika. Sredine sa kakvom-takvom privredom, koju bi dodatno pogurala bolja putna mreža.
Mislim da bi to polučilo veće benefite od autoputa kojeg ćemo masno platiti, a koji neće imati prometa za takvu investiciju.
Izbjeglo bi se i dobrom odbojnom ogradom?mijonja wrote: Ne zaboravite one 3 ili 4 studentice iz Hrvatske, koje su na putu kući iz Mostara prema Hrvatskoj, prije 2 godine sletile u jezero (Grabovica ili Salakovac) i poginule. Također se sjecam da su prije 5 ili 6 godina zena sa svojom majkom i bebom na isti način sletile u jezero kod Salakovca i doživjele tragičnu sudbinu...Sve ovo bi se sigurno izbjeglo autocestom.