Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderator: anex

Post Reply
VjecitiStudent
Posts: 18920
Joined: 14/08/2008 13:42
Location: Životinjska farma

#1001 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by VjecitiStudent »

tec wrote:
VjecitiStudent wrote: Zbog zagađenog zraka u našim gradovima svake godine na hiljade ljudi gubi živote, što je nekoliko desetina puta više od broja poginulih na našim cestama, pa ne lupamo milijarde da ih spasimo. Štaviše, niko se zbog toga nikada ni počešao nije.

Tec, duguješ odgovor.
U klasičnom stilu vječitogprofe odgovor veze nema sa diskusijom tako isto kada dobije odgovor koji mu se ne sviđa onda počne filozofirati kako te cifre nisu relevantne jer nisu mjerene sva centimetar, da treba neko drugi da ih da, itd. Nikada dosadno sa tobom. :lol: :thumbup:
Itekako ima veze sa diskusijom. Ako je misija spašavanja života opravdanje za lupanje milijardi, zašto se onda nije krenulo po prioritetima?

Kada su cifre u pitanju, odgovor bez odgovarajućih referenci, uopće nije odgovor.
Da ponovim pitanje: Na koje mjerno, odnosno brojačko mjesto se odnosi tvoj podatak o gustoći saobraćaja na Koridoru Vc u 2014.godini?
Ko je objavio taj podatak, gdje je link?
tec
Posts: 1084
Joined: 15/12/2011 15:25

#1002 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by tec »

VjecitiStudent wrote: Itekako ima veze sa diskusijom. Ako je misija spašavanja života opravdanje za lupanje milijardi, zašto se onda nije krenulo po prioritetima?
Samo za tebe, jer po tebi jedino mjerilo je naplata putarine.
VjecitiStudent wrote:Kada su cifre u pitanju, odgovor bez odgovarajućih referenci, uopće nije odgovor.
Da ponovim pitanje: Na koje mjerno, odnosno brojačko mjesto se odnosi tvoj podatak o gustoći saobraćaja na Koridoru Vc u 2014.godini?
Ko je objavio taj podatak, gdje je link?
Ja sam ti napisao gdje ćeš naći cifre ali očigledno to je bilo preteško za tebe, vrati se na moj post 10.5 i vidjeti ćeš da ti piše. Naravno cifre iz 2014 ne može ništa pokazati dok ne izađe izvještaj za 2015 iz prostog razloga jer su se dodavale različite dionice.
User avatar
Alfons Kauders
Posts: 37199
Joined: 24/09/2004 13:39
Location: Glavni Stan NVZ
Contact:

#1003 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Alfons Kauders »

VjecitiStudent wrote:
tec wrote:
VjecitiStudent wrote: Zbog zagađenog zraka u našim gradovima svake godine na hiljade ljudi gubi živote, što je nekoliko desetina puta više od broja poginulih na našim cestama, pa ne lupamo milijarde da ih spasimo. Štaviše, niko se zbog toga nikada ni počešao nije.

Tec, duguješ odgovor.
U klasičnom stilu vječitogprofe odgovor veze nema sa diskusijom tako isto kada dobije odgovor koji mu se ne sviđa onda počne filozofirati kako te cifre nisu relevantne jer nisu mjerene sva centimetar, da treba neko drugi da ih da, itd. Nikada dosadno sa tobom. :lol: :thumbup:
Itekako ima veze sa diskusijom. Ako je misija spašavanja života opravdanje za lupanje milijardi, zašto se onda nije krenulo po prioritetima?

Kada su cifre u pitanju, odgovor bez odgovarajućih referenci, uopće nije odgovor.
Da ponovim pitanje: Na koje mjerno, odnosno brojačko mjesto se odnosi tvoj podatak o gustoći saobraćaja na Koridoru Vc u 2014.godini?
Ko je objavio taj podatak, gdje je link?
Pa jedan od uzroka tog zagadjenja su auta... Moderan EURO6 auto izbaci stotinjak grama CO2 na predjeni kilometar, plus ostale cestice (dizeli npr. bacaju manje CO2, ali vise drugih cestica). Kod nas ti je cca svaki hiljaditi auto na cesti blizu EURO6 standarda. Vecina novih auta kupljenih u proteklih nekoliko godina su EURO5, pa onda EURO4, a kod nas se masovno uvoze EURO3 auta (na stranu sto na cesti jos ima metar starijih odrona koji su ispunjavali EURO2 ili 1 kada su bili novi)...

Pogledaj malo razlike u emisijama izmedju ovih standarda, pa promet, pa ustedu u gorivu i kilometrima, pa skontaj sta znaci kada 20 godina star dizel vozi 90km po ravnom umjesto 100km po usponu i krivinama...
VjecitiStudent
Posts: 18920
Joined: 14/08/2008 13:42
Location: Životinjska farma

#1004 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by VjecitiStudent »

tec wrote:
VjecitiStudent wrote: Itekako ima veze sa diskusijom. Ako je misija spašavanja života opravdanje za lupanje milijardi, zašto se onda nije krenulo po prioritetima?
Samo za tebe, jer po tebi jedino mjerilo je naplata putarine.
VjecitiStudent wrote:Kada su cifre u pitanju, odgovor bez odgovarajućih referenci, uopće nije odgovor.
Da ponovim pitanje: Na koje mjerno, odnosno brojačko mjesto se odnosi tvoj podatak o gustoći saobraćaja na Koridoru Vc u 2014.godini?
Ko je objavio taj podatak, gdje je link?
Ja sam ti napisao gdje ćeš naći cifre ali očigledno to je bilo preteško za tebe, vrati se na moj post 10.5 i vidjeti ćeš da ti piše. Naravno cifre iz 2014 ne može ništa pokazati dok ne izađe izvještaj za 2015 iz prostog razloga jer su se dodavale različite dionice.
Niđe veze.
Sve što treba da objaviš jeste informacija o prometu za naplatno mjesto Jošanica, koje je tradicionalno najbolji indikator prometa na dionici Sarajevo-Zenica, sa urednom referencom, a ne nebuloza poput ove
tec wrote: Kada izađe izvještaj o poslovanje 2015 sigurno ce biti objavljeni. Naravno za one koji samo žive u prošlom stoljeću to ne registrira.
Za 2014
Ukupni Promet 5.830.813
PGDS 15.931

Znači, nešto poput ovoga:

2013.
JP Autoceste FBiH su objavili podatak o PGDS-u za 2013. godinu prikupljen u naplatnom mjestu Jošanica na kojoj je PGDS u 2013.
godini iznosio 11.455 vozila/dan
https://bihamk.ba/dokumenti/statistike/ ... 202013.pdf
2011.
Ostvareni prosječni godišnji dnevni saobraćaj (PGDS – naplatno mjesto Jošanica) za 2011. godinu iznosi 10 465 vozila, što ukupno čini 3.819.895 vozila.
http://www.jpautoceste.ba/images/monotoring.pdf
VjecitiStudent
Posts: 18920
Joined: 14/08/2008 13:42
Location: Životinjska farma

#1005 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by VjecitiStudent »

Alfons Kauders wrote:
Pa jedan od uzroka tog zagadjenja su auta... Moderan EURO6 auto izbaci stotinjak grama CO2 na predjeni kilometar, plus ostale cestice (dizeli npr. bacaju manje CO2, ali vise drugih cestica). Kod nas ti je cca svaki hiljaditi auto na cesti blizu EURO6 standarda. Vecina novih auta kupljenih u proteklih nekoliko godina su EURO5, pa onda EURO4, a kod nas se masovno uvoze EURO3 auta (na stranu sto na cesti jos ima metar starijih odrona koji su ispunjavali EURO2 ili 1 kada su bili novi)...

Pogledaj malo razlike u emisijama izmedju ovih standarda, pa promet, pa ustedu u gorivu i kilometrima, pa skontaj sta znaci kada 20 godina star dizel vozi 90km po ravnom umjesto 100km po usponu i krivinama...
Ok, to jeste bio faktor u dijelu Sarajeva, sve dok nije bila izgrađena zaobilaznica, koja nikada nije bila sporna.
Ali, za ime svega, kakve veze sad ima dalja izgradnja koridora Vc sa zagađenjem zraka u Tuzli, Lukavcu, Sarajevu, ...?
User avatar
Alfons Kauders
Posts: 37199
Joined: 24/09/2004 13:39
Location: Glavni Stan NVZ
Contact:

#1006 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Alfons Kauders »

VjecitiStudent wrote:
Alfons Kauders wrote:
Pa jedan od uzroka tog zagadjenja su auta... Moderan EURO6 auto izbaci stotinjak grama CO2 na predjeni kilometar, plus ostale cestice (dizeli npr. bacaju manje CO2, ali vise drugih cestica). Kod nas ti je cca svaki hiljaditi auto na cesti blizu EURO6 standarda. Vecina novih auta kupljenih u proteklih nekoliko godina su EURO5, pa onda EURO4, a kod nas se masovno uvoze EURO3 auta (na stranu sto na cesti jos ima metar starijih odrona koji su ispunjavali EURO2 ili 1 kada su bili novi)...

Pogledaj malo razlike u emisijama izmedju ovih standarda, pa promet, pa ustedu u gorivu i kilometrima, pa skontaj sta znaci kada 20 godina star dizel vozi 90km po ravnom umjesto 100km po usponu i krivinama...
Ok, to jeste bio faktor u dijelu Sarajeva, sve dok nije bila izgrađena zaobilaznica, koja nikada nije bila sporna.
Ali, za ime svega, kakve veze sad ima dalja izgradnja koridora Vc sa zagađenjem zraka u Tuzli, Lukavcu, Sarajevu, ...?
Pa cijela dolina Bosne devera s tim problemom... Dobro, nije pretjerano bitno npr. prema Hercegovini, ali u globalu je bitno
VjecitiStudent
Posts: 18920
Joined: 14/08/2008 13:42
Location: Životinjska farma

#1007 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by VjecitiStudent »

Tuzla i Lukavac nisu u dolini Bosne.
Tuzla i Lukavac su u decembru 2015. godine bili zagađeniji i od Pekinga! Iznosi zagađenja zabilježeni u Tuzli štaviše nadmašuju vrijednosti ikada zabilježene u Pekingu. Srednja mjesečna vrijednost lebdećih čestica PM2,5 u Tuzli je iznosila 220 μg/m3, u Lukavcu 171 μg/m3, a u Pekingu 162 μg/m3. Kritična granica zagađenja zbog koje je u Pekingu oglašavana uzbuna u Tuzli je u decembru dostignuta deset, a u Lukavcu sedam puta.
http://ekoakcija.org/content/o-tuzli-i- ... ko-da-pise
User avatar
Thorgerson
Posts: 8549
Joined: 15/04/2015 11:26

#1008 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Thorgerson »

Ako bi se vodili samo isplativoscu, onda bi citav niz stvari morali ukinuti.

Evo je li gradski transport igdje isplativ? Rijetko gdje, pa ga opet svi gradovi imaju. Kod nas pogotovo nije isplativ. Pa je li to znaci da ga treba ukinuti? Je li isplativo crpit vodu i davat je gradjanima po bagateli cijeni, pa naravno da nije.

Zato i drzava tu upada da subvencionira, da pomaze. Naravno to opet sve mi platimo, jer mi, ljudi, gradjani jesmo ustvari drzava.

Isto tako i sa autoputem. Hoce li biti isplativ ili ne, sta mene kao krajnjen gradjanina boli neka stvar. Ja cu porez iskihat i ovako i onako. I da bude isplativ i da ne bude, mene isto ceka. Ali meni autoput treba, kome ne treba, pa pobogu idi i lobiraj za to sta tebi treba.

I cuj ovi zaduzise nam pet generacija, ama bolan zaduzit ce ih svakako. Nego bolje se zahvali evropi sto su nagazili ove nase da sklepaju ovaj put, jer bi inace ove milijarde zavrsile na poljinama i sl.

Tako da fkt ne kontam poentu ove rasprave, niti ove teme. Cuj analiza isplativosti, bas me zanima jesu li svi autoputevi u Njemackoj ili bilo gdje na svijetu isplativi. Jesu, ali malo sutra.

Ja ne znam da je ijedna drzava propala jer je napravila put. Nijedna. Eto ako neko ima neki podatak da jeste, volio bih da ga iznese. I hrvatska koja se koristi kao primjer, nije u tolikoj zaduzenosti zbog autoputa.
User avatar
Alfons Kauders
Posts: 37199
Joined: 24/09/2004 13:39
Location: Glavni Stan NVZ
Contact:

#1009 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Alfons Kauders »

Thorgerson wrote:Ako bi se vodili samo isplativoscu, onda bi citav niz stvari morali ukinuti.

Evo je li gradski transport igdje isplativ? Rijetko gdje, pa ga opet svi gradovi imaju. Kod nas pogotovo nije isplativ. Pa je li to znaci da ga treba ukinuti? Je li isplativo crpit vodu i davat je gradjanima po bagateli cijeni, pa naravno da nije.

Zato i drzava tu upada da subvencionira, da pomaze. Naravno to opet sve mi platimo, jer mi, ljudi, gradjani jesmo ustvari drzava.

Isto tako i sa autoputem. Hoce li biti isplativ ili ne, sta mene kao krajnjen gradjanina boli neka stvar. Ja cu porez iskihat i ovako i onako. I da bude isplativ i da ne bude, mene isto ceka. Ali meni autoput treba, kome ne treba, pa pobogu idi i lobiraj za to sta tebi treba.

I cuj ovi zaduzise nam pet generacija, ama bolan zaduzit ce ih svakako. Nego bolje se zahvali evropi sto su nagazili ove nase da sklepaju ovaj put, jer bi inace ove milijarde zavrsile na poljinama i sl.

Tako da fkt ne kontam poentu ove rasprave, niti ove teme. Cuj analiza isplativosti, bas me zanima jesu li svi autoputevi u Njemackoj ili bilo gdje na svijetu isplativi. Jesu, ali malo sutra.

Ja ne znam da je ijedna drzava propala jer je napravila put. Nijedna. Eto ako neko ima neki podatak da jeste, volio bih da ga iznese. I hrvatska koja se koristi kao primjer, nije u tolikoj zaduzenosti zbog autoputa.
Zavisi kako definiras ispativost.

Za mene je to dosta siri pojam od naplate putarine, na koju se Vjeciti fokusira.
VjecitiStudent
Posts: 18920
Joined: 14/08/2008 13:42
Location: Životinjska farma

#1010 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by VjecitiStudent »

Alfons Kauders wrote:
Zavisi kako definiras ispativost.

Za mene je to dosta siri pojam od naplate putarine, na koju se Vjeciti fokusira.
Ne fokusiram se na naplatu putarine, već na gustoću prometa, koja je najbolji pokazatelj da autoput nije 'nako pravljen.
VjecitiStudent
Posts: 18920
Joined: 14/08/2008 13:42
Location: Životinjska farma

#1011 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by VjecitiStudent »

Thorgerson wrote:Ako bi se vodili samo isplativoscu, onda bi citav niz stvari morali ukinuti.

Evo je li gradski transport igdje isplativ? Rijetko gdje, pa ga opet svi gradovi imaju. Kod nas pogotovo nije isplativ. Pa je li to znaci da ga treba ukinuti? Je li isplativo crpit vodu i davat je gradjanima po bagateli cijeni, pa naravno da nije.

Zato i drzava tu upada da subvencionira, da pomaze. Naravno to opet sve mi platimo, jer mi, ljudi, gradjani jesmo ustvari drzava.

Isto tako i sa autoputem. Hoce li biti isplativ ili ne, sta mene kao krajnjen gradjanina boli neka stvar. Ja cu porez iskihat i ovako i onako. I da bude isplativ i da ne bude, mene isto ceka. Ali meni autoput treba, kome ne treba, pa pobogu idi i lobiraj za to sta tebi treba.

I cuj ovi zaduzise nam pet generacija, ama bolan zaduzit ce ih svakako. Nego bolje se zahvali evropi sto su nagazili ove nase da sklepaju ovaj put, jer bi inace ove milijarde zavrsile na poljinama i sl.

Tako da fkt ne kontam poentu ove rasprave, niti ove teme. Cuj analiza isplativosti, bas me zanima jesu li svi autoputevi u Njemackoj ili bilo gdje na svijetu isplativi. Jesu, ali malo sutra.

Ja ne znam da je ijedna drzava propala jer je napravila put. Nijedna. Eto ako neko ima neki podatak da jeste, volio bih da ga iznese. I hrvatska koja se koristi kao primjer, nije u tolikoj zaduzenosti zbog autoputa.
Što ne reče ranije, pa da smjesta krenemo praviti još 5-6 autoputeva, desetak aerodroma, nekoliko luka, ...jer "niko nije propao" od toga.
User avatar
madner
Posts: 56766
Joined: 09/08/2004 16:35

#1012 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by madner »

Pa treba imati mjeru, zaduzivati se tako da BDP raste. Moglo bi malo vise, ali 5 bi bilo previse. :D
User avatar
Thorgerson
Posts: 8549
Joined: 15/04/2015 11:26

#1013 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Thorgerson »

VjecitiStudent wrote: Što ne reče ranije, pa da smjesta krenemo praviti još 5-6 autoputeva, desetak aerodroma, nekoliko luka, ...jer "niko nije propao" od toga.
Nigdje veze.

Jesmo li to krenuli praviti 5 autoputeva, ili jedan i to na jadvite jade rastezemo koliko mozemo.

Kazem opet, za mene kao gradjanina autoput znaci bolju povezanost, sigurnost voznje, brzinu putovanja. Kad budem vozio (valjda dozivim) prema zapadu ili jugu, picio 130 na sat, zavaljen u sjedistu, najmanje sto cu misliti jeste koliko je taj put kostao.

Ja bih shvatio da mi imamo vec 3-4 autoputa, pa ajd pricamo o isplativosti nekog petog. Ali mi hocemo da napravimo samo osnovu, zilu kucavicu, i sad razglabat jos i o tome jel isplativo ili nije.

Zamisli da su komunjare razglabale jel isplativo pravit ove magistrale po BiH ili nije. Danas bi jos po makadamu vozili.
The BEN10
Posts: 7577
Joined: 19/09/2011 09:03

#1014 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by The BEN10 »

Thorgerson wrote:Isto tako i sa autoputem. Hoce li biti isplativ ili ne, sta mene kao krajnjen gradjanina boli neka stvar. Ja cu porez iskihat i ovako i onako. I da bude isplativ i da ne bude, mene isto ceka. Ali meni autoput treba, kome ne treba, pa pobogu idi i lobiraj za to sta tebi treba.

I cuj ovi zaduzise nam pet generacija, ama bolan zaduzit ce ih svakako. Nego bolje se zahvali evropi sto su nagazili ove nase da sklepaju ovaj put, jer bi inace ove milijarde zavrsile na poljinama i sl.
Ne naprotiv, velika je razlika.
Naime, trenutno nas zadužuju hajdemo reći 400-500 miliona godišnje (to uglavnom pojede birokratija).
E na tu sumu treba dodati ono što bi uhlupali u autoput kroz Prenj i na drugim dionicama gdje ni sekunde nije isplativo. Dakle, u sumu 400-500 miliona ne bi bio uračunat kredit za AP, već bi se dodao na tu sumu. E zamisli tek onda rata koje bi morali vraćati kad istekne grace period. A nemaš čime pokriti toliki deficit. Osim novim nametima...
Thorgerson wrote:Kazem opet, za mene kao gradjanina autoput znaci bolju povezanost, sigurnost voznje, brzinu putovanja. Kad budem vozio (valjda dozivim) prema zapadu ili jugu, picio 130 na sat, zavaljen u sjedistu, najmanje sto cu misliti jeste koliko je taj put kostao. .
Možda nećeš vozeći se autoputem, al ćeš psovat premijeru mater kad budeš kupovao kahvu, hljeb, sipao gorivo - jer će te upravo tad dočekati naplata ranije podignutog kredita.
User avatar
Thorgerson
Posts: 8549
Joined: 15/04/2015 11:26

#1015 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Thorgerson »

The BEN10 wrote:
Thorgerson wrote:Isto tako i sa autoputem. Hoce li biti isplativ ili ne, sta mene kao krajnjen gradjanina boli neka stvar. Ja cu porez iskihat i ovako i onako. I da bude isplativ i da ne bude, mene isto ceka. Ali meni autoput treba, kome ne treba, pa pobogu idi i lobiraj za to sta tebi treba.

I cuj ovi zaduzise nam pet generacija, ama bolan zaduzit ce ih svakako. Nego bolje se zahvali evropi sto su nagazili ove nase da sklepaju ovaj put, jer bi inace ove milijarde zavrsile na poljinama i sl.
Ne naprotiv, velika je razlika.
Naime, trenutno nas zadužuju hajdemo reći 400-500 miliona godišnje (to uglavnom pojede birokratija).
E na tu sumu treba dodati ono što bi uhlupali u autoput kroz Prenj i na drugim dionicama gdje ni sekunde nije isplativo. Dakle, u sumu 400-500 miliona ne bi bio uračunat kredit za AP, već bi se dodao na tu sumu. E zamisli tek onda rata koje bi morali vraćati kad istekne grace period. A nemaš čime pokriti toliki deficit. Osim novim nametima...
Thorgerson wrote:Kazem opet, za mene kao gradjanina autoput znaci bolju povezanost, sigurnost voznje, brzinu putovanja. Kad budem vozio (valjda dozivim) prema zapadu ili jugu, picio 130 na sat, zavaljen u sjedistu, najmanje sto cu misliti jeste koliko je taj put kostao. .
Možda nećeš vozeći se autoputem, al ćeš psovat premijeru mater kad budeš kupovao kahvu, hljeb, sipao gorivo - jer će te upravo tad dočekati naplata ranije podignutog kredita.
A autoput nece proizvesti jel nista pozitivno.

Pa evo da nista indirektno ne dobijemo (a dobit cemo), dakle da uzimas samo pare od putarina imat ces dakle neki povrat. Pa 100 godina, 100 godina.

Kakav povrat imas na ovih ulupanih 400-500 miliona koje ovi klepe svako malo za kupovanje glasova? Ode sve u havu. I to nam je kao ok. Ono, ajd od toga se nece propasti, nema veze, navikli smo.
The BEN10
Posts: 7577
Joined: 19/09/2011 09:03

#1016 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by The BEN10 »

Thorgerson wrote:
The BEN10 wrote:
Thorgerson wrote:Isto tako i sa autoputem. Hoce li biti isplativ ili ne, sta mene kao krajnjen gradjanina boli neka stvar. Ja cu porez iskihat i ovako i onako. I da bude isplativ i da ne bude, mene isto ceka. Ali meni autoput treba, kome ne treba, pa pobogu idi i lobiraj za to sta tebi treba.

I cuj ovi zaduzise nam pet generacija, ama bolan zaduzit ce ih svakako. Nego bolje se zahvali evropi sto su nagazili ove nase da sklepaju ovaj put, jer bi inace ove milijarde zavrsile na poljinama i sl.
Ne naprotiv, velika je razlika.
Naime, trenutno nas zadužuju hajdemo reći 400-500 miliona godišnje (to uglavnom pojede birokratija).
E na tu sumu treba dodati ono što bi uhlupali u autoput kroz Prenj i na drugim dionicama gdje ni sekunde nije isplativo. Dakle, u sumu 400-500 miliona ne bi bio uračunat kredit za AP, već bi se dodao na tu sumu. E zamisli tek onda rata koje bi morali vraćati kad istekne grace period. A nemaš čime pokriti toliki deficit. Osim novim nametima...
Thorgerson wrote:Kazem opet, za mene kao gradjanina autoput znaci bolju povezanost, sigurnost voznje, brzinu putovanja. Kad budem vozio (valjda dozivim) prema zapadu ili jugu, picio 130 na sat, zavaljen u sjedistu, najmanje sto cu misliti jeste koliko je taj put kostao. .
Možda nećeš vozeći se autoputem, al ćeš psovat premijeru mater kad budeš kupovao kahvu, hljeb, sipao gorivo - jer će te upravo tad dočekati naplata ranije podignutog kredita.
A autoput nece proizvesti jel nista pozitivno.

Pa evo da nista indirektno ne dobijemo (a dobit cemo), dakle da uzimas samo pare od putarina imat ces dakle neki povrat. Pa 100 godina, 100 godina.

Kakav povrat imas na ovih ulupanih 400-500 miliona koje ovi klepe svako malo za kupovanje glasova? Ode sve u havu. I to nam je kao ok. Ono, ajd od toga se nece propasti, nema veze, navikli smo.
Šefe, stvar je u tome da ćeš na postojeće rate koje ionako ne možeš vraćati (pa se moraš zaduživati) dobiti dodatne stotine miliona godišnje, KOJE SE NI IZBLIZA NE MOGU POKRITI PUTARINOM. Dakle, tih dodatnih 100-200 miliona godišnje se mora izvuć iz povećanja poreza. Na gorivo npr. Što posljedično vodi ka poskupljenju svega. I to značajnom.
edit: budi fin pa nam reci na šta bi izgradnja AP trebala uticati i u kojoj mjeri. Samo konkretno pliz.
tec
Posts: 1084
Joined: 15/12/2011 15:25

#1017 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by tec »

VjecitiStudent wrote: Niđe veze.
Sve što treba da objaviš jeste informacija o prometu za naplatno mjesto Jošanica, koje je tradicionalno najbolji indikator prometa na dionici Sarajevo-Zenica, sa urednom referencom, a ne nebuloza poput ove
Hajde više ne s--i ako ne znaš otvoriti dokument onda je to tvoj problem, ali kako si prije 10 mjeseci na ovom istom forumu te iste podatke kada su prvo objavljeni davao komentare, onda je suvišno tebi pisati. Kada se tebi nešto ne sviđa onda to za tebe ne postoji i zabiješ glavu u pijesak. Na 90 kilometara autoceste (u fbih) - od kojih je 20 km je bilo otvoreno 2 mjeseca, 10 km 4 mjeseca hoćeš i nisu imali aktivna naplatna mjesta 2014 - ti tražiš šta ?podatak za svaki izlaz? Da govorimo o mreži 1200 km imalo bi neku validnost ali ovako ne mogu se podrediti ni sa studijom izvodljivosti jer tamo kao glavna tačka stoji spoj sa gradom Sarajevo koje se nije otvorio do kraja 2015.
tec
Posts: 1084
Joined: 15/12/2011 15:25

#1018 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by tec »

The BEN10 wrote: Šefe, stvar je u tome da ćeš na postojeće rate koje ionako ne možeš vraćati (pa se moraš zaduživati) dobiti dodatne stotine miliona godišnje, KOJE SE NI IZBLIZA NE MOGU POKRITI PUTARINOM. Dakle, tih dodatnih 100-200 miliona godišnje se mora izvuć iz povećanja poreza. Na gorivo npr. Što posljedično vodi ka poskupljenju svega. I to značajnom.
edit: budi fin pa nam reci na šta bi izgradnja AP trebala uticati i u kojoj mjeri. Samo konkretno pliz.
Koje tačno rate se ne mogu vračati? Za koju otplatu se to mora dodatno zaduživati? Pokriti putarinom šta? Kakva su ovo teorije? Petogodišnjeg djeteta?
Akibh
Posts: 1978
Joined: 06/07/2009 12:27

#1019 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Akibh »

tec wrote:
VjecitiStudent wrote: Niđe veze.
Sve što treba da objaviš jeste informacija o prometu za naplatno mjesto Jošanica, koje je tradicionalno najbolji indikator prometa na dionici Sarajevo-Zenica, sa urednom referencom, a ne nebuloza poput ove
Hajde više ne s--i ako ne znaš otvoriti dokument onda je to tvoj problem, ali kako si prije 10 mjeseci na ovom istom forumu te iste podatke kada su prvo objavljeni davao komentare, onda je suvišno tebi pisati. Kada se tebi nešto ne sviđa onda to za tebe ne postoji i zabiješ glavu u pijesak. Na 90 kilometara autoceste (u fbih) - od kojih je 20 km je bilo otvoreno 2 mjeseca, 10 km 4 mjeseca hoćeš i nisu imali aktivna naplatna mjesta 2014 - ti tražiš šta ?podatak za svaki izlaz? Da govorimo o mreži 1200 km imalo bi neku validnost ali ovako ne mogu se podrediti ni sa studijom izvodljivosti jer tamo kao glavna tačka stoji spoj sa gradom Sarajevo koje se nije otvorio do kraja 2015.
:D :D :D Hehe, budzetlije, budzetlije, ko vas ne zna...
User avatar
Alfons Kauders
Posts: 37199
Joined: 24/09/2004 13:39
Location: Glavni Stan NVZ
Contact:

#1020 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Alfons Kauders »

The BEN10 wrote:
Thorgerson wrote:Isto tako i sa autoputem. Hoce li biti isplativ ili ne, sta mene kao krajnjen gradjanina boli neka stvar. Ja cu porez iskihat i ovako i onako. I da bude isplativ i da ne bude, mene isto ceka. Ali meni autoput treba, kome ne treba, pa pobogu idi i lobiraj za to sta tebi treba.

I cuj ovi zaduzise nam pet generacija, ama bolan zaduzit ce ih svakako. Nego bolje se zahvali evropi sto su nagazili ove nase da sklepaju ovaj put, jer bi inace ove milijarde zavrsile na poljinama i sl.
Ne naprotiv, velika je razlika.
Naime, trenutno nas zadužuju hajdemo reći 400-500 miliona godišnje (to uglavnom pojede birokratija).
E na tu sumu treba dodati ono što bi uhlupali u autoput kroz Prenj i na drugim dionicama gdje ni sekunde nije isplativo. Dakle, u sumu 400-500 miliona ne bi bio uračunat kredit za AP, već bi se dodao na tu sumu. E zamisli tek onda rata koje bi morali vraćati kad istekne grace period. A nemaš čime pokriti toliki deficit. Osim novim nametima...
Thorgerson wrote:Kazem opet, za mene kao gradjanina autoput znaci bolju povezanost, sigurnost voznje, brzinu putovanja. Kad budem vozio (valjda dozivim) prema zapadu ili jugu, picio 130 na sat, zavaljen u sjedistu, najmanje sto cu misliti jeste koliko je taj put kostao. .
Možda nećeš vozeći se autoputem, al ćeš psovat premijeru mater kad budeš kupovao kahvu, hljeb, sipao gorivo - jer će te upravo tad dočekati naplata ranije podignutog kredita.
Uzmi digitron i sve ce ti se objasnit... Jednostavno nije tako, i kredit se ne placa na taj nacin.

Novac se dobije po strasno povoljnim uslovima, i kad pogledas gdje sve zavrsi i koliko se puta okrene u privredi, te usput oporezuje kroz potrosnju, uopste se ne radi o velikim ciframa... Kako?

Pa fino... Uzmes milijardu i potrosis na autoput... 17% od toga iste sekunde ide drazvi kao PDV :D pa onda na ostale direktne i indirektne poreze jos nekoliko procenata... pa onda te pare dobiju firme, koje njima placaju dobavljace, servisiraju dugove i hrane banke, radnici koji hrane porodice, pa onda svi podugovaraci, dobavljaci, kurci palci... taj efekt je ogranicen na period izgradnje, a dugorocnim efektima je suvisno i pricati...

kada se uzme u obzir po kakvim uslovima posudjujemo pare... moglo bi se reci da je ovo jedna od rijetkih investicija koja moze godinama generisati porast GDP-a, samo na konto izgradje i zaduzivanja... a baska sto ce imati ucinak i narednih sto godina...
prog321
Posts: 7052
Joined: 08/07/2014 21:03

#1021 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by prog321 »

Bilo koji dug dize GDP.
Ali dug za infrastrukturu je pravedniji i puno bolje rasporedjen.
Sto sukladno rastu GDPa rastu i plate. Nezaposlenost se smanjuje a drzava dobije reference za daljne kvalitetno zaduzivanje.
Jedno je ostaviti buducim generacijama autoput drugo je potrositi ga na plate budzetlijama i ostavit *rac da se ljuljaju na njemu. :-D
User avatar
prdimahovina
Posts: 160
Joined: 01/09/2006 15:46

#1022 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by prdimahovina »

U pravu je Alfons. Slažem se da je ovo jedna od pametnijih investicija. Ovaj kredit je više nego povoljan. kamata 1,5 posto, pa inflacija pojede tu kamatu :)

Mislim, volio bih ja više da uzmemo milijardu kredita i napravimo tehnološki bum i zaposlimo 10.000 ljudi...ali taj film nećemo gledati.

Razumijem i ljude koji su skeptični, jer država nije napravila model, projekciju, istraživanje...bilo šta kako bi dokazala da se ta investicija isplati (ekonomski, sigurnosno, sociološki...znači po više parametara). Siguran sam da takve projekcije pozitivnih učinaka jedne investicije mogu napraviti. Ali jok, i dalje se vode demagogijom. Kao, skontalo se da je to prioritet i udri.
Fali ozbiljnosti u diskusiji.
Kao neki vrhunski argument se uzima Hrvatska, pa jedni kažu vidi što imaju fine ceste a drugi kažu ali to ih je dovelo na prosjački štap. Izgradili su oko 1000km autocesta, i to im je u ukupnom dugu oko 10%. A uzimali su puno nepovoljnije kredite, kratkoročne sa većim kamatama. Pa su uzimali još nepovoljnije da vrate te kredite.
Bitno je napraviti ozbiljnu računicu koliko kredita i koliko kilometara godišnje možemo sebi priuštiti. Što bi narod rekao, da se protegnemo koliko je jorgan širok. Mislim da možemo priuštiti sebi dodatna zaduženja, ali to je moje mišljenje. Država bi trebala napraviti projekciju i reći: možemo se po ovoj stopi zaduživati 100 mil godišnje i praviti 10ak KM godišnje.
A energiju bi trebalu usmjeriti u smanjenje zaduženja za održavanje administracije - ako će nas nešto dokrajčiti - to će biti to.
tec
Posts: 1084
Joined: 15/12/2011 15:25

#1023 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by tec »

Akibh wrote: :D :D :D Hehe, budzetlije, budzetlije, ko vas ne zna...
O čemu ti lupaš? Jeli si sposoban pročitati diskusiju? Barem Vijeciti se vrti u krug jer mu se ne sviđaju podatci ali ti padaš kao padobranac.
tec
Posts: 1084
Joined: 15/12/2011 15:25

#1024 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by tec »

prdimahovina wrote:U pravu je Alfons. Slažem se da je ovo jedna od pametnijih investicija. Ovaj kredit je više nego povoljan. kamata 1,5 posto, pa inflacija pojede tu kamatu :)

Mislim, volio bih ja više da uzmemo milijardu kredita i napravimo tehnološki bum i zaposlimo 10.000 ljudi...ali taj film nećemo gledati.

Razumijem i ljude koji su skeptični, jer država nije napravila model, projekciju, istraživanje...bilo šta kako bi dokazala da se ta investicija isplati (ekonomski, sigurnosno, sociološki...znači po više parametara). Siguran sam da takve projekcije pozitivnih učinaka jedne investicije mogu napraviti. Ali jok, i dalje se vode demagogijom. Kao, skontalo se da je to prioritet i udri.
Fali ozbiljnosti u diskusiji.
Kao neki vrhunski argument se uzima Hrvatska, pa jedni kažu vidi što imaju fine ceste a drugi kažu ali to ih je dovelo na prosjački štap. Izgradili su oko 1000km autocesta, i to im je u ukupnom dugu oko 10%. A uzimali su puno nepovoljnije kredite, kratkoročne sa većim kamatama. Pa su uzimali još nepovoljnije da vrate te kredite.
Bitno je napraviti ozbiljnu računicu koliko kredita i koliko kilometara godišnje možemo sebi priuštiti. Što bi narod rekao, da se protegnemo koliko je jorgan širok. Mislim da možemo priuštiti sebi dodatna zaduženja, ali to je moje mišljenje. Država bi trebala napraviti projekciju i reći: možemo se po ovoj stopi zaduživati 100 mil godišnje i praviti 10ak KM godišnje.
A energiju bi trebalu usmjeriti u smanjenje zaduženja za održavanje administracije - ako će nas nešto dokrajčiti - to će biti to.
Dobro si počeo pa se onda izgubio. Jeli stvarno misliš da EiB i Ebrd daju kredite na lijepu riječ? Država i entiteti su napravili model, projekciju, istraživanje, itd i pokazali i dokazali kako sve to utječe na ekonomskom, sigurnosnom, socijalnom, itd. Ali postoje ovdje i na vlasti ljudi koji to ne prihvaćaju, negiraju i izokreću da bi gurali svoju neku socijalno, nacionalno, vjersku perverziju (politiku). Jer njima je bolje gurati sto vise ljudi na budžetska jasla bez da služe neku potrebnu svrhu, negu insistirati na razvojnim i kapitalnim projektima. A tu im nije kraj jer usput napadaju ili usporavaju sve razvojne i kapitalne projekte jer bilo sta je pozitivno im prijeti kontroli na ovcama (biračima).
Zato postoji ovaj bastardni politički sistem gdje ima vise političara i administracije po glavi stanovnika nego igdje drugdje na svijetu.
The BEN10
Posts: 7577
Joined: 19/09/2011 09:03

#1025 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by The BEN10 »

tec wrote:Ali postoje ovdje i na vlasti ljudi koji to ne prihvaćaju, negiraju i izokreću da bi gurali svoju neku socijalno, nacionalno, vjersku perverziju (politiku)...
Tako je. Očit primjer vjerskog radikala koji po svaku cijenu ne želi autoput je @Vječiti. Evo mjesecima i godinama trubi protiv projekta izgradnje AP kroz našu zemlju, radi čijeg nedostatka nam se i komšije smiju. Do dan danas taj radikal opetovano piše protiv punog profila kroz Prenj, mašući nekakvim ciframa ovdje. Ko da su cifre bitne! Nek ima put da narod brzo dođe do mora, da se može uživati. I nek vide dušmani da hoćemo i možemo!
Post Reply