Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Rasprave o vjerskim temama.

Moderator: Bloo

Post Reply
dadinjo33
Posts: 1748
Joined: 10/08/2016 18:41

#76 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by dadinjo33 »

Prizor na HD TV-u savrsene rezolucije je jasan onoliko koliko je ostar vid onog koji gleda. Dzaba sjajna rezolucija TV-a ako neko sa visokom dioptrijom bez naocala gleda u ekran. On vidi samo nejasne oblike koji ga podsjecaju na ko zna sta. Te indivudualne dioptrije su individualne pameti i kapaciteti "posmatraca" koji su izmedju ostalog oblikovali i danasnju islamsku dogmu. Samo Rumijeva i jos starija hinduisticka prica o 6 ili 7 slijepaca koji su opisivali slona. Svako po svojoj pameti, svi djelimicno pogodili, ali niko od njih nije obuhvatio cijelog slona niti razumio sta je slon. Prava drustvena primjena price je ona u kojoj su slijepci religije, sekte, ideologije, jako vazi i za nivo pojedinaca.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Blind_m ... n_elephant
User avatar
arzuhal
Posts: 20826
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#77 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by arzuhal »

medvjed23 wrote:
arzuhal wrote:
insomnia78 wrote:Kako ces mjenjati nesto sto je poruka za sva vremena za ciju nepromjenljivost garantuje bog licno?
Vecina ovih stvari iz prvog posta se pominju u kur’anu
Pa tako što će - evo dosad načina "reformisanja" kojeg je pokazao - prevoditi Kur'an bez poznavanja arapskog jezika i bez razumijevanja (bez kvalitetnog formalnog lingvističkog poznavanja jezika a pogotovo bez poznavanja samog duha arapskog jezika), prevodeći značenja doslovce, pokušavajući da prirodu arapskog izraza ograniči i odredi prirodom drugog jezika (pa se ne prevodi iz arapskog u bosanski nego iz arapskog u arapski, kako to kažu arabisti), i onda iz takvog "prevođenja" donosi "nova značenja" ili "jedina ispravna, koja su bila namjerno prikrivana od uleme", za novo vrijeme, i sl.

Otprilike na tom tragu su njegove ideje...
Koji prevod Kur'ana je najbliži duhu arapskog jezika?
Onaj kojim se pogađa i pronalazi duh i suština jezika u kojeg se prevodi.
User avatar
medvjed23
Posts: 27059
Joined: 16/07/2010 13:49

#78 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by medvjed23 »

neki konkretan?
User avatar
arzuhal
Posts: 20826
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#79 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by arzuhal »

medvjed23 wrote:neki konkretan?
Ja koristim Korkuta, Mlivu i Karića od prevoda na bosanski.
User avatar
medvjed23
Posts: 27059
Joined: 16/07/2010 13:49

#80 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by medvjed23 »

je l neki trunku bolji od drugih? izvini ako sam navalentan, al planiram čitati narednih dana i hoću da iskustvo bude što autentičnije :D
User avatar
arzuhal
Posts: 20826
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#81 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by arzuhal »

medvjed23 wrote:je l neki trunku bolji od drugih? izvini ako sam navalentan, al planiram čitati narednih dana i hoću da iskustvo bude što autentičnije :D
Onda čitaj na arapskom, s razumijevanjem :mrgreen:
User avatar
medvjed23
Posts: 27059
Joined: 16/07/2010 13:49

#82 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by medvjed23 »

nači, bože

Image
User avatar
Bloo
Globalna šefica
Posts: 50563
Joined: 16/01/2008 23:03
Location: Korriban

#84 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by Bloo »

arzuhal wrote:
medvjed23 wrote:je l neki trunku bolji od drugih? izvini ako sam navalentan, al planiram čitati narednih dana i hoću da iskustvo bude što autentičnije :D
Onda čitaj na arapskom, s razumijevanjem :mrgreen:
i hajd ga ne zbodi :lol: :lol: :lol: :lol:

medo, idemo učit arapski
i to onaj dijalekt kojim je pisan :D
User avatar
medvjed23
Posts: 27059
Joined: 16/07/2010 13:49

#85 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by medvjed23 »

može, ionako mi kod braće, u fahdu, ne daju više primirisati engleskom
User avatar
insomnia78
Posts: 61961
Joined: 03/04/2011 14:43

#86 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by insomnia78 »

medvjed23 wrote:može, ionako mi kod braće, u fahdu, ne daju više primirisati engleskom
Dobro si proso
Image
User avatar
medvjed23
Posts: 27059
Joined: 16/07/2010 13:49

#87 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by medvjed23 »

nezgodan kraj, što jest, jest, više zbog džankija što išću pare, nego zbog braće
Dexx1
Posts: 354
Joined: 30/12/2013 21:02

#88 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by Dexx1 »

Da li je moguca reforma islamske religije
Nije.

Nemoguce je izvrsiti reformu vjere islama, jer je - po Kur'anu - islam upotpunjena Vjera od Allaha dzelle sanuhu
Nesto mijenjati, oduzimati ili dodavati (bid'ah) je nedopustivo iz islamske pozicije. Vjera moze biti jedino obnovljena a obnovitelj vjere se naziva mudzeddid.

Sto se tice drugih reformi, moguca je jedino reforma islamske misli, odnosno pristupa vjeri. Takva reforma je plodonosna onda kad dodje unutar samog vjernickog korpusa. A kada o tome pricaju nevjernici i otpadnici od islama onda se gubi smisao cijele price.

Zamislimo nekog ko studira medicinu i ne ide mu pa odustane te kaze: valja ovu medicinu nekako promijeniti :D ili jos gore, kad to kaze neko ko nikako ne priznaje temeljne principe i metode medicine.

Jer, na kraju cilj je spoznati Istinu a ne slijediti svoje prohtjeve i strasti i prilagodjavanje nekom desetom.
User avatar
triconja
Posts: 16211
Joined: 29/04/2012 07:04

#89 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by triconja »

Bloo wrote:
arzuhal wrote:
medvjed23 wrote:je l neki trunku bolji od drugih? izvini ako sam navalentan, al planiram čitati narednih dana i hoću da iskustvo bude što autentičnije :D
Onda čitaj na arapskom, s razumijevanjem :mrgreen:
i hajd ga ne zbodi :lol: :lol: :lol: :lol:

medo, idemo učit arapski
i to onaj dijalekt kojim je pisan :D
Imam ja nekoliko skolskih knjiga (u slobodno vrijeme ucio arapski godinu dana) eto ako vam zatreba :lol:
kerima1
Posts: 3530
Joined: 13/06/2012 19:04

#90 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by kerima1 »

:lol: Triconja jesi li to ti bio vjernik nekad?
User avatar
triconja
Posts: 16211
Joined: 29/04/2012 07:04

#91 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by triconja »

kerima1 wrote::lol: Triconja jesi li to ti bio vjernik nekad?
I dan danas sam vjernik (vjerujem u boga) mada se nikad nisam vidio kao "konvencionalan" vjernik jer mi se to sve cinilo slicno kao bajke hans kristijan andersena.

I ucenje bilo cega nikad nije na odmet :lol:

Edit: I naravno da sam u svojoj religiji, barem na prvi pogled pripadnik iste, postujem propise i rituale dok sam u drustvu drugih vjernika, mora se covjek snalaziti. Nije jos takav vakat da se moze popljuvati sve i imati neke privilegije i normalne porodicne odnose. Ovo sto pisem nikad ne bih diskutovao sa nekim ko ima cvrsto vjerovanje i ko je blizak meni (porodica, jelte) jer to moze samo dovesti do razdora porodice.
User avatar
arzuhal
Posts: 20826
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#92 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by arzuhal »

triconja wrote:Edit: I naravno da sam u svojoj religiji, barem na prvi pogled pripadnik iste, postujem propise i rituale dok sam u drustvu drugih vjernika, mora se covjek snalaziti. Nije jos takav vakat da se moze popljuvati sve i imati neke privilegije i normalne porodicne odnose. Ovo sto pisem nikad ne bih diskutovao sa nekim ko ima cvrsto vjerovanje i ko je blizak meni (porodica, jelte) jer to moze samo dovesti do razdora porodice.
Možda će te neko i od vjernika i od ateista optužiti za licemjerstvo zbog ovog što govoriš, ne znam, ali ja u ovom što veliš vidim ljudsku kvalitetu iz više razloga, a jedan od njih je što ti i nisi nikakav "pljuvač" vjere i vjerskih vrijednosti ni na forumu...Tu ulogu požrtvovano ispunjavaju drugi a ti se opusti :mrgreen:
User avatar
harač
Posts: 5274
Joined: 13/02/2006 13:30

#93 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by harač »

triconja wrote: I dan danas sam vjernik (vjerujem u boga) mada se nikad nisam vidio kao "konvencionalan" vjernik jer mi se to sve cinilo slicno kao bajke hans kristijan andersena.
jel to k'o vanilla krscanin: nit' je isus uskrsno, nit' je marija djevica, nit' je vino krv bozija :D
User avatar
Sanjarko
Posts: 23651
Joined: 17/02/2015 19:32
Location: U snu

#94 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by Sanjarko »

arzuhal wrote:
dadinjo33 wrote:Najradikalnije vehabije, kao i neki forumasi koji deklarativno sebe takvim ne smatraju, npr. Smrcak i arzuhal
Pri tome ti muslimani kao jedini argument koriste uvrede i vise ili manje uvijene pozive na nasilje (oni perfidniji ne pozivaju direktno, nego pisu kao oni kao to ne kazu za sebe, ali sta ce oni ako se medju mnostvom muslimana digne neko da "ubije boga" u onom ko "vrijedja poslanika").
:lol: :mrgreen:

Ne znam zašto nema kolege iz VIP lože da izvoli okačiti prigodan meme, "here we go again" i sl.
Ko ga je i gdje vrijedzao. Ako nije niko i ako nema dokaza toga ovo je kleveta a ona je kaznjiva po zakonu.
User avatar
Euridika
Globalna šefica
Posts: 7926
Joined: 25/08/2015 21:31

#95 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by Euridika »

Pročitala sam samo uvodni post, nažalost nemam vremena da iščitam čitavu temu (ne zamjerite), ali ono što bih primijetila u prvom uvodnom postu jeste da ipak nije do kraja razradio sve moguće opcije (iako je vrlo opsežan).

Prvo, muslimani su, prema uvodničaru, podijeljeni u tri skupine: u prvoj su oni koji se slijepo pridržavaju svega napisanog u Kur'anu i hadisima (i prihvataju sve navedeno u tim knjigama, čak i primjere okrutnosti nad nemuslimanima), u drugoj su oni kojima smeta isticanje tih neljudskih postupaka, ali krivca traže u osobama koje to javno ističu, a treći su oni koji sumnjaju u vjerodostojnost opisanih događaja, posebice u hadisima.

Drugo, kao moguća i poželjna praksa se navodi ponovna analiza i selekcija hadisa koji su primjereni današnjem vremenu, tj. koji su svevremeni, humani i sl., a odbacivanje ili marginaliziranje svih onih koji opisuju bajkovite ili neljudske događaje.

I treće, uzima se hudba kao glavni način prenošenja tumačenja islama koja je jednostrana i ne dozvoljava kritičko promišljanje i očitovanje o vjeri.

Ono što je moja glavna zamjerka ovakvoj postavci problema jeste da je u potpunosti zanemaren ljudski um i mogućnost samostalnog promišljanja i donošenja zaključaka. Po ovim postavkama, muslimani svih skupina su samo slijepi sljedbenici određenog pravca razmišljanja, kao ovce u toru. Nigdje nije ostavljena mogućnost da postoje muslimani koji jesu vjernici, koji prihvataju temeljne principe vjere koji su zasnovani na miru, samilosti, ljubavi, pobožnosti, širokogrudnosti, a koji u isto vrijeme priznaju da su i muslimani činili greške (od ranih početaka pa sve do danas) i te greške osuđuju. Errare humanum est. - Ljudski je griješiti. Ljudski je i priznati grešku. Sama činjenica da je i Poslanik s.a.v.s. čovjek, znači da je bio sklon greškama i da njegovi postupci su jednako podložni preispitivanju. Iako se za njega kaže da je ismet, bez grijeha, to ne znači da on nije nikad počinio grijeh spram drugog bića, već prije da mu je ili taj grijeh oprošten ili da mu nije bila namjera počiniti grijeh, već je postupao u skladu sa mogućnostima koje je imao u datom momentu (u cilju postizanja općeg dobra, višeg cilja i sl.), pa mu takvo djelo nije uzeto kao grijeh. Inače, generalno je problem ravnati se prema događajima iz prošlosti o kojima nemamo dovoljno informacija, ne poznajemo sve okolnosti, a i pitanje je koliko je neki događaj stvarno vjerodostojno interpretiran.

Zato nam je Bog ostavio razum. Rekao nam je da razum prethodi svemu i da se uvijek na njega oslanjamo, da promišljamo o svemu. Da se vjerskim knjigama služimo kao pomoćnim alatom, ali da razum ne smije nikad prestati sa postupkom promišljanja i preispitivanja svega. Kada bi se ljudi više služili razumom, ne bi ni bilo potrebe da se vrši selekcija odabranijih hadisa, svaki čovjek bi za sebe mogao odvagati koje hadise ili dijelove hadisa da prihvati "slijepo", a koje treba prihvatati s ogradom (pod ovim mislim na hadise koji se mogu primjenjivati samo pod određenim uslovima ili koji opisuju prošle događaje). Da nije toga, i sam Poslanik s.a.v.s. bi uvijek postupao jednako u određenoj situaciji, a iz hadisa znamo da je vrlo često za istu stvar davao različita tumačenja/savjete/pravila, zavisno kome bi tumačio tu situaciju.

Problem hudbi i generalno izmjena tumačenja i/ili selekcije hadisa je da su podložne greškama, jer ovise o ljudskom faktoru. Nisu svi imami jednako sposobni da pravilno i uvjerljivo prenesu poruku džematu, a ako još pritom imate imama koji ni sam ne razumije dobro ono što tumači, posljedice mogu biti katastrofalne. S tim u vezi, navešću da je u zlatnom dobu islama, za vrijeme halifata, tumačenje vjerskih principa ostavljano samo najmudrijim misliocima koji su okupljani iz svih dijelova carevine. Održavane su i tribine, javne rasprave, predavanja i sl. na kojima se otvoreno i široko diskutovalo o raznim aspektima vjere i niti jedan segment nije prepuštan slučaju. Ovaj princip je zadržan i do danas, ali u skroz drugačijem svjetlu. Danas se takve rasprave i tumačenja odvijaju skoro isključivo u vjerskim institucijama i školama, gdje obični ljudi rijetko imaju pristup (većinom zato što i nisu zainteresirani), i zato imamo slučaj da je većina običnog svijeta postala "zatucana", zapravo nezainteresirana. I takvom svijetu je vrlo lako poturiti bilo kakvu dogmu, koja je uvijena u plašt vjere, kao nešto iskonsko, istinito i ljudi će to prihvatiti bez razmišljanja je li to ispravno ili ne.

Za kraj da odgovorim na pitanje iz naslova - nama prvo treba reforma svijesti i razuma, pa kad taj korak uspješno završimo, onda razmotriti da li je reforma religije nužna.
User avatar
triconja
Posts: 16211
Joined: 29/04/2012 07:04

#96 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by triconja »

Euridika wrote: Za kraj da odgovorim na pitanje iz naslova - nama prvo treba reforma svijesti i razuma, pa kad taj korak uspješno završimo, onda razmotriti da li je reforma religije nužna.
Kako mislis otvoriti oci nekom ko nece da mu budu otvorene? Velika vecina u zivotu nije procitala knjigu osim onih koje su morali zbog skole. Kako izvrsiti reformu necijeg razuma ako je isti dobro ogranicen?

Svako ko hoce da otvori oci radi to bez pritiska a nasilno otvaranje ociju ne dovodi do zeljenih efekata.
User avatar
Nurudin
Posts: 3324
Joined: 31/03/2013 07:25
Location: "Zli, dobri, blagi, surovi, nepokretni, olujni, otvoreni, skriveni, sve su to oni i sve između toga.

#97 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by Nurudin »

dadinjo33 wrote:"Sufiziranje" islama je takodjer jedan od nacina reforme islama. U srzi sufizma je gnoza, odnosno direktno znanje, osvjedocenje, sto bi rekli islamskom terminologijom. S druge strane, po nekim islamskim shvatanjima, prakticno sve sto je "dovoljno za dzennet" je istinsko osvjedocenje, tj. istinit sehadet. Dalje, nekom ko posjeduje osvjedocenje, sta god to znacilo, kako se npr. tvrdi za Rumija ili Ibn Arebija, i da hoce, ne moze biti vjernik u smislu kako se to shvata "nisam vidio, ali sam cuo pa vjerujem". Dalje, ispada da je samo vjernistvo prepreka za sehadet/osvjedocenje. A muslimani protokolarno izgovaraju rijeci sehadeta, a autor mushafa kaze da je Allahu vrlo mrsko sto vjernici jedno govore, a drugo rade, izgovaraju rijeci koje djela ne prate. U tom smislu je interesantno jezicki sasvim legitimno ibn Arebijevo tumacenje(/osvjedocenje?) da la ilahe illallah ne znaci "nema bozanstva osim Allaha" na nacin kako to vecina shvata da je Allah kojeg su oni zamislili "pravi", a da su bozanstva kona su drugi zamislili "kriva". Nego Arebi, izvorni Arapin, smatra da la ilahe illellah znaci "nema bozanstva osim Allaha" u smislu "nema bozanstva a da to nije Allah". To potvrdjuje kur'anskom izrekom "ilahukum ilahun wahid", tj. vase bozanstvo je jedno bozanstvo. Na.taj nacin su svi jednako u pravu i u krivu. U konacnici to znaci da ni ne postoji nista mimo Allaha, da "kada konopac padne u bunar ne moze pasti osim na Allaha".

To su integrativna ucenja koja po svojoj prirodi vode u razumijevanje, toleranciju i prihvatanje drugih. Kao i ona Rumijeva, odgovor na pitanje koja od 72 sekte je u pravu. "Sve su u pravu", kaze Rumi. Sva ucenja krcato potkovana ajetima i hadisima.
:thumbup:
s tim da i "sufiziranje" može da se opet pretvori u obožavanje metode i folklora. Međutim puno je usklađeniji i prihvatljiviji
za današnju civilizaciju , nije konfliktan i nema pretenzije da mijenja društvo i pravi ga sebi na mjeru, već se fokusira na
neki duhovni put pojedinca.
kerima1
Posts: 3530
Joined: 13/06/2012 19:04

#98 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by kerima1 »

triconja wrote:
kerima1 wrote::lol: Triconja jesi li to ti bio vjernik nekad?
I dan danas sam vjernik (vjerujem u boga) mada se nikad nisam vidio kao "konvencionalan" vjernik jer mi se to sve cinilo slicno kao bajke hans kristijan andersena.

I ucenje bilo cega nikad nije na odmet :lol:

Edit: I naravno da sam u svojoj religiji, barem na prvi pogled pripadnik iste, postujem propise i rituale dok sam u drustvu drugih vjernika, mora se covjek snalaziti. Nije jos takav vakat da se moze popljuvati sve i imati neke privilegije i normalne porodicne odnose. Ovo sto pisem nikad ne bih diskutovao sa nekim ko ima cvrsto vjerovanje i ko je blizak meni (porodica, jelte) jer to moze samo dovesti do razdora porodice.
Isto stanje je i kod mene.neka zivi kako ko hoce ljudine cu uvijek postovati vjerovao ili ne u Boga to je privatna stvar.
Jel pod postovanje propisa mislis da otklanjas nekad u drustvu :mrgreen: Ja ne,al nije kod svakog ista situacija.
kerima1
Posts: 3530
Joined: 13/06/2012 19:04

#99 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by kerima1 »

arzuhal wrote:
triconja wrote:Edit: I naravno da sam u svojoj religiji, barem na prvi pogled pripadnik iste, postujem propise i rituale dok sam u drustvu drugih vjernika, mora se covjek snalaziti. Nije jos takav vakat da se moze popljuvati sve i imati neke privilegije i normalne porodicne odnose. Ovo sto pisem nikad ne bih diskutovao sa nekim ko ima cvrsto vjerovanje i ko je blizak meni (porodica, jelte) jer to moze samo dovesti do razdora porodice.
Možda će te neko i od vjernika i od ateista optužiti za licemjerstvo zbog ovog što govoriš, ne znam, ali ja u ovom što veliš vidim ljudsku kvalitetu iz više razloga, a jedan od njih je što ti i nisi nikakav "pljuvač" vjere i vjerskih vrijednosti ni na forumu...Tu ulogu požrtvovano ispunjavaju drugi a ti se opusti :mrgreen:
Evo ja ga ne osudjujem.
A zar Allah ne kaze da voli iskrene i da je istih malo?
Znaci draza mu je necije iskreno misljenje, od slijepo slijedjenja tudjeg plus mozda neiskrenog.
User avatar
triconja
Posts: 16211
Joined: 29/04/2012 07:04

#100 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?

Post by triconja »

kerima1 wrote:
triconja wrote:
kerima1 wrote::lol: Triconja jesi li to ti bio vjernik nekad?
I dan danas sam vjernik (vjerujem u boga) mada se nikad nisam vidio kao "konvencionalan" vjernik jer mi se to sve cinilo slicno kao bajke hans kristijan andersena.

I ucenje bilo cega nikad nije na odmet :lol:

Edit: I naravno da sam u svojoj religiji, barem na prvi pogled pripadnik iste, postujem propise i rituale dok sam u drustvu drugih vjernika, mora se covjek snalaziti. Nije jos takav vakat da se moze popljuvati sve i imati neke privilegije i normalne porodicne odnose. Ovo sto pisem nikad ne bih diskutovao sa nekim ko ima cvrsto vjerovanje i ko je blizak meni (porodica, jelte) jer to moze samo dovesti do razdora porodice.
Isto stanje je i kod mene.neka zivi kako ko hoce ljudine cu uvijek postovati vjerovao ili ne u Boga to je privatna stvar.
Jel pod postovanje propisa mislis da otklanjas nekad u drustvu :mrgreen: Ja ne,al nije kod svakog ista situacija.
Naravno, i jos obreda vrsiti i tako to. ;-)
Post Reply