citro wrote:@Jefferson
Cijenim tvoje poznavanje problematike podmazivanja sus motora koje doseze toliko daleko da cak pretpostavljam da ti je profesija usko vezana za istu.
Da se razumijemo, pripadam klasi ljudi koji brizljivo odrzavaju svoje metalne ljubimce i naravno vodim racuna o pravovremenoj i kvalitetnoj izmjeni ulja.
Ipak, imajuci u vidu da sam i sam tehnicke struke i da mi matematika i proracuni nisu strani moram te ovako indiskretno priupitati da slucajno malo ne pretjerujes sa slicnim izjavama kao sto je ova posljednja da je neodgovarajuce ulje glavni krivac za fap filtere.
Naime, PSA motori trose malo ulja ( u kontekstu ove price citaj bude spaljeno ) po mojim iskustvima i saznanjima max 0.2 ili 0.3 l na 10000 km a neki ni toliko (za razliku od vw i audi motora). U tom intervalu, racunajuci neku prosjecnu potrosnju tih motora od npr 6 l/100 km spali se i prodje kroz fap sa svim svojim necistocama oko 600 litara nafte. Iz ovog dramaticno velikog odnosa 600 naprema 0.2 ili 0.3 tesko mogu prihvatiti tvrdnju da je ulje veci krivac za zacepljenje fap filtera od nafte. Treba imati pri tome u vidu da nafta na ovim prostorima (ne mislim pri tome samo na BIH nego i okolinu) ima tradicionalno losu kvalitetu za razliku od motornih ulja.
Prema tome, mislim da je nafta glavni krivac za zacepljenje fap filtera, posebno kod vozila koji se ne "propuhuju" otvorenom voznjom.
Moja iskustva sa fap filterima su sljedeca - imao sam ih do sada 3 komada u 3 auta, nikada nikakvih problema nije bilo, s time da su moje voznje barem 80% vanjske, dakle na otvorenom putu.
Apsolutno se slazem, nafta je vjerovatno najveci krivac u BiH (citaj: losa nafta).
Medjutim, mislim da dosta filtera strada zbog loseg ulja, tj. nepaznje ljudi kakvo ulje koriste.
Takodje, mnogi automobili ne vide duge relacije (pod ovim mislim 300+km u cugu sa malo jacom voznjom).
Nisam spomenuo naftu jer se nekako podrazumjeva da je kod nas ona problem generalno.
Takodje, nacin eksploatacije vozila je ogroman problem. FAP su dizajnirani za EU ceste, a ne za BH ceste i nacin zivota gdje prosjecna brzina ne prelazi 40km/h. Znas i sam kada proracune prave da ih prave prema velikim trzistima i nacinu eksploatacije.
Peugeot koji sam spomenuo je vidio vise auto-puta nego grada, nesto kao u tvom omjeru, 80/20%.
Zbog cega potenciram ulje.
neki dan sam imao priliku da vidim Mercedesov sprinter V6 CDI, sa zacepljenim DPF.
Super odrzavano, super nafta. Da bi se ispostavilo, da je sipan Mobil1 0W40 MB 229.5 (standardni M1 za benzinske motore i stare dizelase, extra ulje, ide kao prvo punjenje u AMG, Nissan GT-R, Porsche 911). Ulje predvdjeno za taj motor je MB 229.51, tj. sa smanjenom kolicinom sulfatnog pepela, malim TBN brojem, tj Mobil1 ESP 5W40.
Velika kolicina sulfatnog pepela i veliki TBN broj, su karakteristicni za starije generacije ulja, i specifikacije MB229.5, BMW LL-01, VW 502.00. Novi motori, sa Euro IV i V normama imaju problema upravo jer ljudi, i pored najbolje namjere, i pored toga sto plate masno ulje, kupe neodgovarajuce ulje.
Lubrizol, ogromna hemijska kopmanija koja se bavi proizvodnjom aditiva za ulja, tj isporucuje aditive Castrolu, Mobilu itd, je radila test, gdje ulja sa velikom kolicinom sulfatnog pepela, i velikim TBN brojem (VW502.00, MB229.5, BMW LL-01, ACEA A3/B3/B4), naspram ulja koja su specificirana kao Low-SAPS (ACEA C3, VW504.00/507.00, MB229.51, BMW LL-04), ostave na usisnim ventilima 47% vise karbonskih depozita, a na izduvnim oko 165% vise karbonskih depozita. Upravo cinjenica da na izduvnim ostave toliko vise depozita, govori da su filteri daleko vise zagadjivani ovim tkz. High-SAPS uljima.