Page 21 of 49

#501 Re: JNA (1941-1992)

Posted: 05/10/2015 19:32
by Lajavikrelac
PM72 wrote:Proizvodila je lovac-bombarder pod imenom "Orao".
Pa nije baš, više jurišnik, ali početno zamišljen kao lovac. Jbg pošto smo bili u kooperaciji sa Rumunima a nismo bili u blokovima, motor nam nisu htjeli prodati ni jedni ni drugi, pa je ispao kako je ispao.... :-?

#502 Re: JNA (1941-1992)

Posted: 05/10/2015 19:35
by KUZNETSOV
PM72 wrote:
Proizvodila je sve osim lovačkih aviona
Proizvodila je lovac-bombarder pod imenom "Orao".
ma proizvodili su oni sve živo, samo što nije bitno bilo da li proizvodiš nego šta proizvodiš... nego ko je još u svijetu koristio Orao il' Jastreba sem Jugoslavije? Toliko su naproizvodili svega i svacega da su se morali odluciti na sovjetske helikoptere te Mig-21 i pred raspad Mig-29 :lol:

#503 Re: JNA (1941-1992)

Posted: 05/10/2015 19:36
by PM72
Koliko znam imali su motore Rols Rojs.Zvanični naziv u JNA bio im je lovac bombarder.

#504 Re: JNA (1941-1992)

Posted: 05/10/2015 19:39
by Drvosjeca iz Dejcica
KUZNETSOV wrote:
PM72 wrote:
Proizvodila je sve osim lovačkih aviona
Proizvodila je lovac-bombarder pod imenom "Orao".
ma proizvodili su oni sve živo, samo što nije bitno bilo da li proizvodiš nego šta proizvodiš... nego ko je još u svijetu koristio Orao il' Jastreba sem Jugoslavije? Toliko su naproizvodili svega i svacega da su se morali odluciti na sovjetske helikoptere te Mig-21 i pred raspad Mig-29 :lol:
Koristila u svoje vrijeme Rumunija i još neke države u Africi. za ono za šta j epravljen bio je sasvim OK za tu namjenu.

#505 Re: JNA (1941-1992)

Posted: 05/10/2015 19:40
by PM72
KUZNETSOV wrote:
PM72 wrote:
Proizvodila je sve osim lovačkih aviona
Proizvodila je lovac-bombarder pod imenom "Orao".
ma proizvodili su oni sve živo, samo što nije bitno bilo da li proizvodiš nego šta proizvodiš... nego ko je još u svijetu koristio Orao il' Jastreba sem Jugoslavije? Toliko su naproizvodili svega i svacega da su se morali odluciti na sovjetske helikoptere te Mig-21 i pred raspad Mig-29 :lol:
Jastreb,Galeb i Orao su prodavani u nekoliko zemalja.Znam da su ih kupovali nesvrstani.Ali i to je uspjeh.Za jugoslovenske uslove i gabarite države - to su bili idealni vojni avioni.OSBIH nema ni takve...Proizvodili su helikoptere gazela a kupovali su ruske helikoptere i avione.MiG 21 još od sedamdesetih je bio osnov lovačke avijacije JNA,imali su ih nekoliko stotina a 1986 ili 1987 kupili su 15-tak MIG-ova 29.

#506 Re: JNA (1941-1992)

Posted: 05/10/2015 19:45
by KUZNETSOV
Drvosjeca iz Dejcica wrote:
Koristila u svoje vrijeme Rumunija i još neke države u Africi. za ono za šta j epravljen bio je sasvim OK za tu namjenu.
pa dobro jebiga rumuni su ih morali uzet' jer su bili uvaljeni u pravljenje tog aviona... i koje su namjene bile aviona? da dejstvuje po civilnim ciljevima kada nema dobro organizovanog PVO-a niti bojazdi od napada iz zraka :lol: jugoslavija "od igle do lokomotive" :lol: :lol:

#507 Re: JNA (1941-1992)

Posted: 05/10/2015 19:46
by Lajavikrelac
PM72 wrote:Koliko znam imali su motore Rols Rojs.Zvanični naziv u JNA bio im je lovac bombarder.
Tačno, ali to su bili civilni motori koji su koristili Galeb i Jastreb RR Viper komada dva. Znam za naziv, ali to mu je bila namjena nije ni imao radarski nišan nego HUD za zemaljske ciljeve.
KUZNETSOV wrote:Toliko su naproizvodili svega i svacega da su se morali odluciti na sovjetske helikoptere te Mig-21 i pred raspad Mig-29
Mig-21 je u naoružanju RV i PVO je od 60tih :-) a Mig-29 smo dobili u kompenzaciju za dug (da neki su nama dužni bili para) i bio je samo relazni model jer je trebao da se počne proizvoditi Novi Avion, a helikoptere smo proizvodili -Soko Gama Gazelle ;-)

Nemaš pojma.... :oops:
Drvosjeca iz Dejcica wrote:Koristila u svoje vrijeme Rumunija i još neke države u Africi. za ono za šta j epravljen bio je sasvim OK za tu namjenu.
Da, samo je naš Orao ( u Rumuna IAR 93 Vultur) bio malo "žešći" ajmo reći, imao je afterburner i veću brzinu, plus američke TV vođene rakete Maverick ;-)

#508 Re: JNA (1941-1992)

Posted: 05/10/2015 19:49
by PM72
čaušesku je bio u talu ;-) a jesi li gledao Partizansku eskadrilu kad Žara smota u onom kanjonu a švabo složi u stijene? E drug moj,tako su oni zamišljali galebove i jastrebove kad ih zajme F16...

#509 Re: JNA (1941-1992)

Posted: 05/10/2015 19:54
by KUZNETSOV
PM72 wrote:čaušesku je bio u talu ;-) a jesi li gledao Partizansku eskadrilu kad Žara smota u onom kanjonu a švabo složi u stijene? E drug moj,tako su oni zamišljali galebove i jastrebove kad ih zajme F16...
:lol: :lol: :lol:
Lajavikrelac wrote: Mig-21 je u naoružanju RV i PVO je od 60tih :-) a Mig-29 smo dobili u kompenzaciju za dug (da neki su nama dužni bili para) i bio je samo relazni model jer je trebao da se počne proizvoditi Novi Avion, a helikoptere smo proizvodili -Soko Gama Gazelle ;-)
cudo da je neko jugoslaviji bio duzan :lol: samo je zimbabve dodao vise nula od vas na dinare tokom inflacije :lol: mislim da juga jos drzi 2. mjesto po dodavanju nula :lol: trebalo je odrzat mjesto četvrte sile u evropi :lol:

#510 Re: JNA (1941-1992)

Posted: 05/10/2015 19:55
by madner
Poredite neuporedive stvari.
Galeb je odlican avion, za svoje svrhe.

Image

Ovo je Njemacko Francusko Belgijski itd... pandan.

Image

Nije svaki avion F-16 ili F-22.

Inace, fascinira me da ljudi pljuju nesto sto je bilo pri svjetskom vrhu zato sto nije sami vrh. :D

#511 Re: JNA (1941-1992)

Posted: 05/10/2015 19:58
by Drvosjeca iz Dejcica
Lajavikrelac wrote: Da, samo je naš Orao ( u Rumuna IAR 93 Vultur) bio malo "žešći" ajmo reći, imao je afterburner i veću brzinu, plus američke TV vođene rakete Maverick ;-)
OK, nije sporno, ne tvrdim suprotno. Samo tvrdim za ono doba i onu veličinu države Orao je bio ok avion.

#512 Re: JNA (1941-1992)

Posted: 05/10/2015 19:58
by KUZNETSOV
oba uradjena na foru Su-25 8-)

#513 Re: JNA (1941-1992)

Posted: 05/10/2015 19:59
by PM72
lajavi

možeš li mi ovo pojasniti:
Znam za naziv, ali to mu je bila namjena nije ni imao radarski nišan nego HUD za zemaljske ciljeve.
A za Kuznjecova,
SSSR je SFRJ bio dužan nekoliko milijardi dolara,nebitno da li "klirinških" ili onih pravih ali su u pitanju milijarde.Čak i ovo naše prkno od države hoće da čvakne tih para.

#514 Re: JNA (1941-1992)

Posted: 05/10/2015 20:03
by Lajavikrelac
Prvi avion na slici je Dassault Brege Dornier Alpha Jet školsko borbeni avion, sličan kao naš Orao, a Super Galeb je prvenstveno zamišljen kao školski avion i za njega su bili zainteresovani USAF i Boeing koliko je bio loš....Galeb G-1 je bio čisti školski avion, Jastreb J-1 je bio jurišnik-bombarder.

PM72, HUD je bio nišanski uređaj za NRZ tj za dejstvo po zemaljskim ciljevima i TV ekran za vođeni Maverick, nije imao radar u nosu za dog fight i vazduh-vazduh projektile

#515 Re: JNA (1941-1992)

Posted: 05/10/2015 20:07
by Lajavikrelac
KUZNETSOV wrote:oba uradjena na foru Su-25 8-)
O jest lupaš :-) na istu foru ko Dacia Logan i BMW3.....

#516 Re: JNA (1941-1992)

Posted: 05/10/2015 20:10
by PM72
Hvala na pojašnjenju! Dobar si,volim kad se ljudi razumiju u materiju.Doduše,ima tu malo i copy/paste ali znanje imaš. :thumbup:

#517 Re: JNA (1941-1992)

Posted: 05/10/2015 20:12
by Lajavikrelac
Jbg ne mogu i ja sve u detalj znati zaboravi se :mrgreen:

#518 Re: JNA (1941-1992)

Posted: 05/10/2015 20:13
by KUZNETSOV
PM72 wrote:lajavi

možeš li mi ovo pojasniti:
Znam za naziv, ali to mu je bila namjena nije ni imao radarski nišan nego HUD za zemaljske ciljeve.
A za Kuznjecova,
SSSR je SFRJ bio dužan nekoliko milijardi dolara,nebitno da li "klirinških" ili onih pravih ali su u pitanju milijarde.Čak i ovo naše prkno od države hoće da čvakne tih para.
Image

o dugu prema jugoslaviji ni govora, a eno i dan danas putin otpisuje Kubi, Siriji, Angoli, Jemenu dugove preko nekoliko desetina milijardi dolara prema Sovjetskome Savezu koje je naslijedila Rusija...

#519 Re: JNA (1941-1992)

Posted: 05/10/2015 20:17
by Lajavikrelac
Samo što SFRJ više ne postoji kao cjelina pa nema ko da prebija i otpisuje.... :-)

#520 Re: JNA (1941-1992)

Posted: 05/10/2015 20:18
by Drvosjeca iz Dejcica
KUZNETSOV wrote:
PM72 wrote:lajavi

možeš li mi ovo pojasniti:
Znam za naziv, ali to mu je bila namjena nije ni imao radarski nišan nego HUD za zemaljske ciljeve.
A za Kuznjecova,
SSSR je SFRJ bio dužan nekoliko milijardi dolara,nebitno da li "klirinških" ili onih pravih ali su u pitanju milijarde.Čak i ovo naše prkno od države hoće da čvakne tih para.
Image

o dugu prema jugoslaviji ni govora, a eno i dan danas putin otpisuje Kubi, Siriji, Angoli, Jemenu dugove preko nekoliko desetina milijardi dolara prema Sovjetskome Savezu koje je naslijedila Rusija...
Ima, ima...

http://www.rtvcazin.ba/index.php/vijest ... -prema-bih

#521 Re: JNA (1941-1992)

Posted: 05/10/2015 20:19
by Lajavikrelac
Joj Špirić.... :run:

#522 Re: JNA (1941-1992)

Posted: 05/10/2015 20:20
by PM72
Kuznjecov,

Putin može otpisati dugove Kubi,Angoli i drugima jer su oni dužni Rusiji.Da može,on bi rekao i zemljama bivše Jugoslavije - halalimo jedni drugima.Ali,ne može.Ruski ili SSSR dug prema SFRJ je golem i on je predmet sukcesije.Mi bi ovdje u Bosni rado da to poklopimo u svrhu regulisanja plina ali neće oni jer plin ne prodaje država Rusija nego privatna ruska firma.malo bolje to pogledaj...

#523 Re: JNA (1941-1992)

Posted: 05/10/2015 20:25
by madner
Drvosjeca iz Dejcica wrote:
Lajavikrelac wrote: Da, samo je naš Orao ( u Rumuna IAR 93 Vultur) bio malo "žešći" ajmo reći, imao je afterburner i veću brzinu, plus američke TV vođene rakete Maverick ;-)
OK, nije sporno, ne tvrdim suprotno. Samo tvrdim za ono doba i onu veličinu države Orao je bio ok avion.
Orao je bio promasaj.

Super Galeb je bio odlican.

No reci to iz ovih drzavica je malo smjesno, isto da se uga uga iz blata smije neboderu koji je ruzno staklo. :D

#524 Re: JNA (1941-1992)

Posted: 05/10/2015 20:27
by Lajavikrelac
Tad smo mogli praviti nešto pa makar bio i avion promašaj...danas ove pizdodržave ni kuhinjski mikser ne mogu da sklope....

#525 Re: JNA (1941-1992)

Posted: 05/10/2015 21:00
by Drvosjeca iz Dejcica
Lajavikrelac wrote:Tad smo mogli praviti nešto pa makar bio i avion promašaj...danas ove pizdodržave ni kuhinjski mikser ne mogu da sklope....
To je poenta. Kamo sreće da danas SOKO zapošljava recimo 5000 radnika i da proizvodi nešto dvije klase lošije do SU25.