Evo jedna informacija. Profesor racunovodstva (znate svi ko je) ima asistenticu i ona drzi vjezbe,zaposlenik je EFSAe i njeno ime se spominje na stranici predmeta. Prvobitni mail koji je isporucen studentima nije isporucila asistentica nego muska osoba koja nije zaposlenik EFSAe,nije demonstrator,nije asistent niti ima ikakvog dodira sa EFSAom osim toga sto je mala desna ruka profesora koju on koristi za pregledanje ispita,komunikaciju sa studentima(poput ove) i izbacivanja rezultata. Prica je da je upravo ta osoba, koja je isporucila mail,odgovarala na njeg na kraju upit studentice izbacila na svoj instagram story (profil je nazalost zakljucan tako da je ovo samo spekulacija). Studenti poruke uopste ne mogu razmjenjivati sa doticnim preko @efsa.unsa.ba mail adrese koju imaju svi zaposlenici EFSAe nego poruke njemu idu na njegov @hotmail.com account. Da li je to OK ,prosudite sami. Inace sve komunikacije sa profesorima i asistentima idu preko njihovih @efsa.unsa.ba adresa i to je pravilo fakulteta na kojeg se studentima obraca pozornost prvi dan kada dodju na podjelu indeksa.
Sada sto se tice samog problema, ima osoba koje taj predmet nikako ne mogu poloziti i dijeli ih od diplomiranja, neki ga i ne poloze vec nadju posao , gradivo je preobimno i sam sistem bodovanja predmeta je problematican.Imaju 2 teorijska testa od 20 pitanja (multiple choice) za koje je studentima na online rokovima dato po 20 minuta da rijese. Pitanja imaju po 5 ponudjenih odgovora i tu se obicno radi o punim recenicama odnosno zaokruzivanju tacnih/netacnih tvrdnji. Da bi se takva pitanja uopste procitala sa razmumjevanjem i odgovorila potrebno je puno vise vremena,a problem bodovanja je u tome da recimo ako su 3/5 odgovora tacni a vi oznacili samo 2, ne dobivate nijedan bod za to pitanje, a potrebno je 11/20 tacnih pitanja za prolaz.
Izgleda da kod nekih ovdje vlada misljenje da sto je profesor veci sljam od covjeka i sto je manja prolaznost na njegovom predmetu, da je on automatski odlican predavac i da su studenti krivi. Studenti dolaze iz raznih socioekonomskih pozadina,razlicitog nivoa obrazovanja i ukoliko je prolaznost takva kakva jest (smjesno mala, da polozi 5-10 od 200+ osoba koje su izasle na ispit) onda se ne moze reci da da je to do studenata. Profesor i njegov asistent mogu odlicno vladati materijom,biti najbolji u svom podrucju na svijetu ali ukoliko nisu u stanju da kvalitetno,efikasno i efektivno prenesu svoje znanje na ostalih par stotina studenata,razlicith generacija i pozadina , onda ili je profesor u potpunosti nesposoban da prenese znanje na druge ili ima pogresno koncipirane zahtjeve predmeta i njegovu srz. Moze se desiti par rokova da je prolaznost mala,da jedna generacija ima problem ali ako problem sa JEDNIM predmetom traje vec 10-15 godina onda se tu ocigledno kriju neki dublji problemi koje uprava fakulteta ne zeli/ne smije da rijesi.
Studentima EFSAe,svih godina i smjerova (ukljucujuci DL) su ove godine naplacivane 100KM elektronske kartice za otkucavanje in class prisustva iako smo usred pandemije , pod izgovorom dekanese "mi ne znamo do kada cemo biti online,ako se vratimo in class te kartice ce vam trebati". Hoce li studenti dobiti refund te pljacke, ipak je sve izglednije da nista od povratka in class nastavi ove godine? Gdje je to normalno? Izbijati studentima i/ili njihovim roditeljima po 100KM za nesto sto nece koristiti. Pomnozite to sa ukupnim brojem studenata(karticu placaju i oni koji su na budzetu), ozbiljna je cifra u pitanju.
Da bi dobili siru sliku situacije na EFSAi , procitajte ovo
https://zurnal.info/novost/3456/korupci ... u-sarajevu gdje se prica o dinastiji/dinastijama na tom fakultetu, a zatim i ovo
https://zurnal.info/novost/3503/reakcij ... eda-jahica
"
Ja sam uvijek bio transparentan, ja sam ponosan što nas Jahića ima toliko po fakultetima. Prvi Jahić koji se bude ženio daću mu vaš broj telefona".
"Šta želite da kažete", pitam jer nisam sigurna da sam uopće dobro čula.
"Pa, neka nas ima i više. A ko zna možda i vi budete kakva asistentica".
Donekle prihvatim šalu i kažem profesoru kako je to nemoguće, jer nemam veze s ekonomijom.
"Pa, možete biti asistentica na Fakultetu političkih nauka".
"Valja platiti 10.000 KM postdiplomski studij, profesore", pokušavam završiti razgovor i dalje oprezna jer čekam kritiku.
"Pa, Jahići su toliko bogati da bi vas oni mogli i školovati".
"Nema potrebe za tim", kažem profesoru uz molbu da okončamo razgovor jer pričam na mobitel i vozim.
Ako ništa sad bar vjerujem profesoru da se dobro osjeća kao Jahić.
(zurnal.info)"
Sto se tice duduka,takvih ce uvijek biti. Tako cete sigurno na geografiji naci osobu koja ne zna nabrojati kontinente ili pokazati neku vecu drzavu, na PMF/ETF cete naci studente koji ne znaju for petlje ili objekte/klase... Invalidirati ambicije,sposobnosti,umjece sire grupe ljudi radi pojedinaca nikako nije OK. Mogu reci da je Travnik ,bar sto se ekonomije tice, Harvard za Sarajevo po pitanju regulisanosti fakulteta,manjka nepotizma i korupcije.
Legenda kaze, da je jedan vrlo uceni covjek u jednoj udaljenoj zemlji, vrlo pametan ali sklon korupciji , imao sina kojem je strast i zelja bila baviti se muzikom , ali pare za spotove je bilo vrlo tesko pribaviti.Jednog dana je odlucio prodati jednu svoju uslugu, jednom ocajnom covjeku cije dijete nije moglo da se pomakne iz mjesta,naletilo je na zid
Dalje cete morati sami ,ako imate volje i zelje
Edit: postavimo hipoteticku situaciju.
200 ljudi ,razlicitih socioekonomskih pozadina, razlicitog nivoa prethodnog obrazovanja, na kraju dana i razlicitog mentalnog kapaciteta i motorickih sposobnosti zeli nauciti voziti automobil sa manuelnim mjenjacem. Svima je dodjeljen isti instruktor i jos jedna osoba da pomaze sa procesom ucenja. Svi polazu isti dan i imaju pristup istom materijalu za ucenje. Svima je prenesena ista kolicina znanja. Dodje dan polaganja, samo 20 od 200 ljudi je uspjelo krenuti iz mjesta bez da im se automobil ugasio. Do koga je? Je li los instruktor ili su polaznici kursa losi?