Page 9 of 11

#201 Re: Udes

Posted: 19/02/2024 13:34
by MehmedPasaMoric
Ma je dobijes nigdje u svijetu onoliko para koliko kosta isti automobil kao taj kojeg si razbio. To je neka utopijska vizija osiguranja koja nema mjesta u kapitalistickom drustvu. Sjecam se davno nekad komsiji ukrali Golfa 5 kasko osiguranog koji je tad vrijedio tipa 20 hiljada maraka, a lik je dobio mozda 14-15 hiljada

#202 Re: Udes

Posted: 19/02/2024 14:02
by xoklix
Ama on bi bio presretan sa ovom cifrom da je vozio neko auto široko rasprostranjenog brenda u BiH(iste tržišne vrijednosti) jer ga u nekoj garaži može napraviti za 5-6k ,ali gdje ćeš napraviti Suzuki mimo ovlaštenog i još nabaviti sepet zamjenskih dijelova koji su barem u pola cijene od one u ovlaštenom servisu.
Zajebancija teška...

@nepass1
Ovaj je sprijeda jedva taknut pa pogledaj dijelove.

Suzuki Vitara 1.6 dizel 4WD dijelovi 2018 god (Na upit)
https://olx.ba/artikal/36341206

#203 Re: Udes

Posted: 19/02/2024 14:30
by husoboss
Nedavno situacija, 4 auta u udesu, po dva iz svakog smjera, jedini bez krivice i potrajalo je par mjeseci.
Na kraju ono što je naplaćeno je novonabavna vrijednost vozila umanjena za svaku godinu amortizacije uz advokata.
E ono što dodatno možeš naplatiti jesu stvari poput izvještaja, šlepanja vozila i eventualnih tjelesnih povreda.

#204 Re: Udes

Posted: 19/02/2024 14:33
by Seawolf
husoboss wrote: 19/02/2024 14:30 Nedavno situacija, 4 auta u udesu, po dva iz svakog smjera, jedini bez krivice i potrajalo je par mjeseci.
Na kraju ono što je naplaćeno je novonabavna vrijednost vozila umanjena za svaku godinu amortizacije uz advokata.
E ono što dodatno možeš naplatiti jesu stvari poput izvještaja, šlepanja vozila i eventualnih tjelesnih povreda.
I to je, pretpostavljam, znatno manje novaca nego što bi dobio da si prodao taj isti automobil, ispravan, prije udesa.

#205 Re: Udes

Posted: 19/02/2024 14:36
by Bobi
https://www.autokaroserija.com/ba/pretraga?categories%5B0%5D=1307

Poceo sabirat sta mu treba od dijelova pa odustao kad je doslo do 5000 :D.

#206 Re: Udes

Posted: 19/02/2024 14:42
by husoboss
Seawolf wrote: 19/02/2024 14:33
husoboss wrote: 19/02/2024 14:30 Nedavno situacija, 4 auta u udesu, po dva iz svakog smjera, jedini bez krivice i potrajalo je par mjeseci.
Na kraju ono što je naplaćeno je novonabavna vrijednost vozila umanjena za svaku godinu amortizacije uz advokata.
E ono što dodatno možeš naplatiti jesu stvari poput izvještaja, šlepanja vozila i eventualnih tjelesnih povreda.
I to je, pretpostavljam, znatno manje novaca nego što bi dobio da si prodao taj isti automobil, ispravan, prije udesa.
Znatno manje novca nego i da je onako udaren prodat, 3 puta manje od trenutne tržišne cijene ispravnog vozila.
Još nešto @nepass1 naoružaj se strpljenjem, trebat će ti i traje. Pa kad dođeš do suda tu se naslušaš svega, od gluposti odgovrinih, do njihovih advokata, do optužbi za fingiranje iste, pa do tog da preko poznanika pokušavaju stupiti u kontakt d ti kao objasne da nisu krivi prije ročišta.
Želudac i živce dobro izoštri, za ovo idi mi, dođi mi, pa daj istu izjavu 5 puta, pa na sud i mup...

#207 Re: Udes

Posted: 19/02/2024 19:25
by laserShow
Ateista wrote: 19/02/2024 09:14 Osigaranje nudi kes zato sto to njima tako odgovara, jer ce oni manje platiti, tako da to nije prevara vec neka vrsta dogovora gdje obje strane budu dobre. Realno, svako kome neko skrsi auto ima puno dodatnih trosakova
Nemojmo se praviti nevini, a jebali se. Da 10 forumasa ponudis hoce li kesa 2000KM i da popravi auto gdje hoce, ili da kao gospodin odveze u servis, dobije racun, izvjestaj, komentar, bla bla,a da osiguranje direktno plati servisu, barem 9 bi izabralo da uzme 2 milje, popravi za 800 stoja na crno, bude dobro 1200KM. Jos ce na sve to reci "joj jesam uzeo levate".

#208 Re: Udes

Posted: 19/02/2024 19:26
by zigson
laserShow wrote: 19/02/2024 19:25
Ateista wrote: 19/02/2024 09:14 Osigaranje nudi kes zato sto to njima tako odgovara, jer ce oni manje platiti, tako da to nije prevara vec neka vrsta dogovora gdje obje strane budu dobre. Realno, svako kome neko skrsi auto ima puno dodatnih trosakova
Nemojmo se praviti nevini, a jebali se. Da 10 forumasa ponudis hoce li kesa 2000KM i da popravi auto gdje hoce, ili da kao gospodin odveze u servis, dobije racun, izvjestaj, komentar, bla bla,a da osiguranje direktno plati servisu, barem 9 bi izabralo da uzme 2 milje, popravi za 800 stoja na crno, bude dobro 1200KM. Jos ce na sve to reci "joj jesam uzeo levate".
Jesi moralan

#209 Re: Udes

Posted: 19/02/2024 19:28
by laserShow
Moralan ili ne, kazem kako je. Sve dok ce mene neko prozivati radi komentara, onda neka bake,fikre, dilfa, dodara i ostali kradu miliJone. Sta fali, ja milju i dvjesto, oni milion. Isto je to, samo je pitanje ko je imao vise prilike "na crno" da uzme. Pajel.

#210 Re: Udes

Posted: 19/02/2024 19:31
by canvra888
laserShow wrote: 19/02/2024 19:28 Moralan ili ne, kazem kako je. Sve dok ce mene neko prozivati radi komentara, onda neka bake,fikre, dilfa, dodara i ostali kradu miliJone. Sta fali, ja milju i dvjesto, oni milion. Isto je to, samo je pitanje ko je imao vise prilike "na crno" da uzme. Pajel.
Pa nije.

X puta osiguranje sāmo ponudi cifru koja je iznad nečijeg očekivanja i isto tako X puta osiguranje ne želi popravljati nečije auto u ovlaštenom servisu, iako je relativno novo auto. Nije ti analogija nikako na mjestu, niti uzimaš sve ostale okolnosti koje su forumaši spomimnjali.

#211 Re: Udes

Posted: 19/02/2024 21:22
by Ateista
laserShow wrote: 19/02/2024 19:25
Ateista wrote: 19/02/2024 09:14 Osigaranje nudi kes zato sto to njima tako odgovara, jer ce oni manje platiti, tako da to nije prevara vec neka vrsta dogovora gdje obje strane budu dobre. Realno, svako kome neko skrsi auto ima puno dodatnih trosakova
Nemojmo se praviti nevini, a jebali se. Da 10 forumasa ponudis hoce li kesa 2000KM i da popravi auto gdje hoce, ili da kao gospodin odveze u servis, dobije racun, izvjestaj, komentar, bla bla,a da osiguranje direktno plati servisu, barem 9 bi izabralo da uzme 2 milje, popravi za 800 stoja na crno, bude dobro 1200KM. Jos ce na sve to reci "joj jesam uzeo levate".
To je tacno da bi to vecina prihvatila, ali nije to nikakvo varanje kako ti predstavljas. Svakom je jasno da to osiguranje nudi zato sto to njima tako vise odgovara, da njima to ne odgovara ne bi to ni nudili. Skontali su da su cijene kod lokalnih majstora znatno nize od cijena u ovlastenom i onda ponude neku izmedju varijantu koja ce biti svima dobra - njima jer nece platiti puni iznos ovlastenom servisu i ostecenom jer ce mu ostati nesto para od popravke. Nije to dakle nikakvo varanje ni uzimanje levata, vec neka vrsta sporazuma koja funkcionise zato sto su lokalni majstori dosta jeftiniji.
Kad dodje do totalke, tu je zakon na njihovoj strani da oni mogu ostecene da uzimaju kao levate jer im ne mogu nista, tu samo oni profitiraju a osteceni popusi, u varijanti manje stete profitiraju i jedni i drugi.
Fakat ne kontam kako to mozes porediti sa kradjom i kriminalom kada ti osiguranje koje je duzno da ti isplati stetu ponudi iznos i ti prihvatis, dogovor dvije strane, nikakvo varanje ni kradja.

#212 Re: Udes

Posted: 19/02/2024 22:41
by sehohari
laserShow wrote: 19/02/2024 19:25
Ateista wrote: 19/02/2024 09:14 Osigaranje nudi kes zato sto to njima tako odgovara, jer ce oni manje platiti, tako da to nije prevara vec neka vrsta dogovora gdje obje strane budu dobre. Realno, svako kome neko skrsi auto ima puno dodatnih trosakova
Nemojmo se praviti nevini, a jebali se. Da 10 forumasa ponudis hoce li kesa 2000KM i da popravi auto gdje hoce, ili da kao gospodin odveze u servis, dobije racun, izvjestaj, komentar, bla bla,a da osiguranje direktno plati servisu, barem 9 bi izabralo da uzme 2 milje, popravi za 800 stoja na crno, bude dobro 1200KM. Jos ce na sve to reci "joj jesam uzeo levate".
Vidi, ja smatram da ti pogrešno tumačiš ono čemu osiguranje za automobile služi, odnosno isplata štete.

Vlasnik vozila je, ne svojom krivicom, pretpio štetu na svojoj imovini. U takvoj situaciji, osiguranje krivca je dužno vlasniku da isplati štetu koju je pretrpio njegov automobil, i to na način da je on u stanju da najbrži i najefikasniji način riješi svoj problem, jer, u svakom slučaju udes vlasniku prouzrokuje nešto s čim se normalno ne bi ni trebao baviti da ga drugi učesnik u saobraćaju nije udario.

I tako se šteta isplaćuje.

E sad, da li ću ja odstupiti od tog legitimnog prava i onda uzeti rizik odlaska kod privatnog majstora, što je praćeno većim stresom, gubitkom vremena i dugoročno većim padom vrijednosti te pokretne imovine, je lična stvar vlasnika. On je odstupio od svog legitimnog prava, i shodno tome je sasvim regularno da time i "zaradi".

Molim te, pročitaj malo šta piše u statutima osiguranja i zakonu. Nigdje ne piše da vlasnik mora baš koristiti samo onoliko koliko mu treba, da se samo stvarni troškovi moraju nadoknaditi i tkd...

Razumijem tvoju tačku gledišta, ali sistem nije koncipiran na način na koji ti to misliš, niti teoretski niti u praksi.

#213 Re: Udes

Posted: 19/02/2024 22:52
by NediM17
:sax:
sime_cipol wrote: 19/02/2024 10:44 Najveci problem je sto osiguranja ne prihvataju inflaciju u svojim tabelama. Vecina polovnih auta su skuplja danas nego prije 3 godine. Svi znamo nekoga ko je kupio auto prije 3 godine za 20k, a i danas mu auto vrijedi 20k.
Eno KIA prodaje Ceed iz 2018 skuplje nego je tad placen, 24.980,. :mrgreen:
Da osiguranje isplacuje totalku dobili bi cenera za njega.

#214 Re: Udes

Posted: 20/02/2024 00:27
by oXavier
Da i ja napišem neki osvrt na napisano na predhodnih nekoliko stranica, s obzirom da se pisalo svašta, a još uvijek je sve u domenu špekulacija jer još uvijek nema nikakav konkretan odgovor od osiguranja. Ono što je ovdje problematično jeste da je nastupila totalna šteta. Da nije bilo bi drugačije čak i da je veći iznos u pitanju. Nedavno kolega riješio štetu tako što je servisu osiguranje platilo fakturu od 10k+ za štetu na vozilu starom 2-3 godine koja nije uopšte tako strašna ali su visini doprinijeli bezobrazno skupi dijelovi. Ovdje je problematično što je u pitanju rijetko vozilo kod kojeg su dijelovi skupi a polovne je teško naći. A način obračuna totalne štete nije pitanje samo osiguranja, na isti odnosno sličan način će štetu obračunati vještak mašinske struke (ili saobraćajne) za bilo koji slučaj kada je to potrebno raditi, pa čak i u sudskom procesu. To je vidljivo i iz informacija koje je forumaš dobio od nekoliko ustanova koje se bave poslovima naplate i svi su mu rekli otprilike isto. Neko je spominjao kasko osiguranje, situacija bi bila ista kao ne i gora po pitanju naplate.
Što se tiče priče oko naplate većeg iznosa od osiguranja i popravljanja vozila kod privatnika, to nije sporno, osiguranje šalje ponudu sporazumno po vansudskoj nagodbi, i tu većinom nema prevare. Sporno može biti preuveličavanje štete (neki forumaš je nekad pisao da je platio serviseru da mu stavi neke dijelove za zamjenu koji su bili za popravku na predračun i naplatio višestruko veći iznos), i osiguranja su svjesna da se većina auta ne popravlja u servisima, zbog toga uglavnom manje više ignorišu predračune, većina servisa je odavno počela da naplaćuje predračune jer su trošili vrijeme na izdavanje predračuna a niko nije popravljao vozila kod njih. Takođe ono što je problematično kod nas je starost voznog parka zbog čega se veliki broj vozila ne popravlja u ovlaštenim servisima, i osiguranja uglavnom neće da pristaju da plate popravak direktno servisu na starijim vozilima. Naravno ukoliko se dostavi faktura koja ne prelazi granicu totalne štete i ukoliko je popravljeno ono što je oštećeno u nezgodi, mislim da osiugranja neće praviti problem oko isplate.
Kada je u pitanju umanjena vrijednost vozila nakon nezgode o kojoj se pisalo, naravno da se i ona može naplatiti, međutim samo pod određenim uslovima koja su propisana literaturom i pravilima struke.
Takođe neki spominju sud, to jeste opcija međutim treba biti oprezan, ukoliko dođe do toga savjetujem da se uzme neko ko ima iskustva i zna šta radi. Rođakov jaran tako uzeo advokata koji je na odmah tužio osiguranje i očigledno nije poznavao materiju pa na kraju čovjek morao vratiti dio novca osiguranju.
Moj savjet bi bio, ukoliko se odluči na popravku jeste da pokuša kombinacijom novih i polovnih dijelova kod nekog dobrog privatnika i to da majstoru ne pokazuje predračun, vjerovatno i oni odustanu kad vide 2-3 stranice dijelova, a po nekom mom iskustvu u ovlaštenom servisu malo slobodnije sastavljaju predračun pa često stave i neke dijelove bespotrebno koji bi se mogli popraviti ili eto onako za svaki slučaj

#215 Re: Udes

Posted: 20/02/2024 07:31
by xoklix
Šta bi bilo da mu je servis ispostavio račun od npr. 19k ?
Da li bi osiguranje teoretski moglo proglasiti totalku obzirom da je račun servisa ispod tržišne vrijednosti vozila(21k) ,ali cijena servisa + ostatak vozila prelazi tržišnu vrijednost ?

#216 Re: Udes

Posted: 20/02/2024 07:46
by oXavier
Totalna šteta nastaje kada trošak popravke prelazi trenutnu vrijednost vozila umanjenu za spašeni ostatak. Npr. nevezano za ovaj slučaj ako je trenutna vrijednost vozila 20k i ostatak je obračunat na 25% odnosno 5k, ako je trošak popravke preko 15k šteta se smatra totalnom.

#217 Re: Udes

Posted: 20/02/2024 07:51
by kabal1337
nadjes skrsenu vitaru sa zadnje strane, kupis i uvezes. dijelove sve prebacis.
Ili trazis da kupis cijeli prednji kraj, a ne dio po dio.

@laserShow evo recimo popravis auto u ovlastenom. Odmah ti zavrsi na evidenciji u carvertical, recimo da nije velika steta a skupi dijelovi.
Onaj ko bude pretrazivao po sasiji, odmah cim vidi steta preskace. A recimo da je auto perfektan.
Samo jos jedan minus sebi opalis.

Sta ako je lista cekanja duga u ovlastenom servisu, pojede ti par mjeseci registracije. itd. itd.

Mozda Hamo radi u ovlastenom, a poslije posla privatno isti kvalitet za manje para....

itd. itd..

#218 Re: Udes

Posted: 20/02/2024 07:59
by rocco_siffredi
Nema tog procjenitelja koji će mu ga moći procijeniti onoliko koliko vlasnik želi. To ima da padne na sudu. Može brata dovesti da mu procijeni auto na 30 000, to ne može proći. Auto je nov bio 28 000 i nikakvom matematikom danas ne može vrijediti više od toga.
Neka vlasnik uzme pare gdje je prije viśe naplačivao za sudare i popravi današnji auto

#219 Re: Udes

Posted: 20/02/2024 08:01
by vjeshalica
Kakva bi tek krađa bila da neko i ne kupi drugo auto ili ne popravi uopce od tih para sto je legitimno dobio od osiguranja. :lol:

#220 Re: Udes

Posted: 20/02/2024 08:05
by kabal1337
vjeshalica wrote: 20/02/2024 08:01 Kakva bi tek krađa bila da neko i ne kupi drugo auto ili ne popravi uopce od tih para sto je legitimno dobio od osiguranja. :lol:
tako je i najbolje. Kakva sam havarisana auta vidio, da se prodaju po 10 000 KM...
Tipa vitare, p205 itd.

#221 Re: Udes

Posted: 20/02/2024 08:11
by sime_cipol
Pa to bi bilo najpametnije. Uzmes pare, auto u oglase 2 mjeseca, cijena 10k. I cekas. Ako neko naidje prodas. Realno postoji sansa da izvuce 20-25k kad se sve sabere.

#222 Re: Udes

Posted: 20/02/2024 08:15
by Ateista
rocco_siffredi wrote: 20/02/2024 07:59 Nema tog procjenitelja koji će mu ga moći procijeniti onoliko koliko vlasnik želi. To ima da padne na sudu. Može brata dovesti da mu procijeni auto na 30 000, to ne može proći. Auto je nov bio 28 000 i nikakvom matematikom danas ne može vrijediti više od toga.
Neka vlasnik uzme pare gdje je prije viśe naplačivao za sudare i popravi današnji auto
:roll:
Sto ne mogu ove price, uhvatili se toga sto je covjek rekao da je par puta naplatio vise nego sto je platio stetu, sta da se desi nekom ko nije imao nikakav udes ili je popravljao u ovlastenom samo, sta biste njemu rekli za ovakvu situaciju? Mozda da se zalijece u one koji mu oduzimaju prednost pa da nadoknadi...
Skoro pa da bih volio da se vama moralistima desi slicno pa da vidite kako je kad ni krivi ni duzni ostanete bez svoje imovine a ne mozete naplatiti ni blizu trzisne vrijednosti iste...

#223 Re: Udes

Posted: 20/02/2024 11:06
by laserShow
sehohari wrote: 19/02/2024 22:41 Vidi, ja smatram da ti pogrešno tumačiš ono čemu osiguranje za automobile služi, odnosno isplata štete.
A dobro, izgleda da ja mastam o nekom uredjenom sistemu koji ne postoji, niti ce postojati. Samo jedno pitanje, kako to funkcionise u uredjenim drzavama?

Zar ne ide ovako:
-nisi kriv za nesrecu
-vozis auto u SERVIS GDJE TI IZDAJU RACUN
-poprave auto
-osiguranje plati servisu

Jesmo li mi navikli na zavrtanje pa nam je to u svakodnevnom nacinu ponasanja? Evo neces u ovlasteni, ali moras li na crno da uradis servis? Je li trebam govoriti sta znaci kada ne dobijes racun za neku uslugu?

Onda dalje se pise, nemoj u ovlasteni, zavrsit ce ti auto na carverticalu i neko ce znati da je bilo osteceno. Ono, ne znam sta reci na ovo?

Izgleda da ja zivim zivot pogresnih vrijednosti :D

#224 Re: Udes

Posted: 20/02/2024 11:15
by sehohari
laserShow wrote: 20/02/2024 11:06
sehohari wrote: 19/02/2024 22:41 Vidi, ja smatram da ti pogrešno tumačiš ono čemu osiguranje za automobile služi, odnosno isplata štete.
A dobro, izgleda da ja mastam o nekom uredjenom sistemu koji ne postoji, niti ce postojati. Samo jedno pitanje, kako to funkcionise u uredjenim drzavama?

Zar ne ide ovako:
-nisi kriv za nesrecu
-vozis auto u SERVIS GDJE TI IZDAJU RACUN
-poprave auto
-osiguranje plati servisu

Jesmo li mi navikli na zavrtanje pa nam je to u svakodnevnom nacinu ponasanja? Evo neces u ovlasteni, ali moras li na crno da uradis servis? Je li trebam govoriti sta znaci kada ne dobijes racun za neku uslugu?

Onda dalje se pise, nemoj u ovlasteni, zavrsit ce ti auto na carverticalu i neko ce znati da je bilo osteceno. Ono, ne znam sta reci na ovo?

Izgleda da ja zivim zivot pogresnih vrijednosti :D
Druže moj, ja ti upravo i govorim o tome kako se radi u zapadnoj evropi i kakav je zakon tamo.

Sve ovo što ti ovdje kritikuješ se radi i vani.

Osiguranje ti isplati novac, i ne tjera te da kasnije dokazuješ da li si popravio ili nisi.
To je lična stvar, ti si dobio ono što te sleduje, a šta ćeš uraditi s tim je odluka vlasnika.

#225 Re: Udes

Posted: 20/02/2024 12:00
by Ateista
laserShow wrote: 20/02/2024 11:06
sehohari wrote: 19/02/2024 22:41 Vidi, ja smatram da ti pogrešno tumačiš ono čemu osiguranje za automobile služi, odnosno isplata štete.
A dobro, izgleda da ja mastam o nekom uredjenom sistemu koji ne postoji, niti ce postojati. Samo jedno pitanje, kako to funkcionise u uredjenim drzavama?

Zar ne ide ovako:
-nisi kriv za nesrecu
-vozis auto u SERVIS GDJE TI IZDAJU RACUN
-poprave auto
-osiguranje plati servisu

Jesmo li mi navikli na zavrtanje pa nam je to u svakodnevnom nacinu ponasanja? Evo neces u ovlasteni, ali moras li na crno da uradis servis? Je li trebam govoriti sta znaci kada ne dobijes racun za neku uslugu?

Onda dalje se pise, nemoj u ovlasteni, zavrsit ce ti auto na carverticalu i neko ce znati da je bilo osteceno. Ono, ne znam sta reci na ovo?

Izgleda da ja zivim zivot pogresnih vrijednosti :D
To je jedna od opcija, ali ne i jedina. Osiguranje ponudi opciju da isplati novac prvenstveno jer njima tako vise odgovara, jer znaju da ce oni proci jeftinije nego sa ovlastenim servisom. Da nije tako i da oni ne ustede na taj nacin ne bi to ni nudili sigurno, ne rade to sto nas vole. Problem su ove varijante totalke gdje je kataloska vrijednost vozila dosta niza od trzisne, a proglase jer je popravka preskupa, znaci lupaju ljude po usima i niko od nas ne moze biti siguran da se nece naci u situaciji da ga pokupi budala i skrsi auto, a da od osiguranja ne moze dobiti onoliko koliko auto vrijedi ili koliko treba da se popravi. Pominjanje Carvertical je da se jos dodatno pojasni kako su osteceni uvijek donji, jer ako uradis u ovlastenom gdje bi ti trebali kao vratiti auto u stanje kao sto je bilo prije udesa, sa originalnim dijelovima i sve kako treba, opet si donji jer ti auto kad ga prodajes znatno gubi na vrijednosti. Ako ides kod lokalnog majstora i nesto ustedis, bez obzira na to sto mozda te informacije nece zavrsiti na Carvertical, svako ko ima iskustva ce vidjeti da je auto radjen i to ce mu oboriti cijenu kad se bude prodavalo, nikad se nece moci prodati kao auto koje nije udarano, tako da je pitanje koliko tu neko stvarno zaradi na tome sto popravi jeftinije i uzme sebi razliku.