Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
petunija wrote: ↑13/02/2023 17:13
Jesi to bio danas na Bjelašnici?
Ajoj, kako ti zavidim dan je baš bio divan
Da, bilo je bas dobro.
Jedna stvar me buni oko staze na Bjelasnici. Kako je Super G dug tek malo nesto vise od minute a po youtube snimku, Johnson koji je osvojio zlato u spustu na Olimpijadi u Sarajevu ,je vozio kao pobjednik 1,46 sekundi!? Gdje je to staza tada bila duza za cak 40 sekundi?
petunija wrote: ↑13/02/2023 17:13
Jesi to bio danas na Bjelašnici?
Ajoj, kako ti zavidim dan je baš bio divan
Da, bilo je bas dobro.
Jedna stvar me buni oko staze na Bjelasnici. Kako je Super G dug tek malo nesto vise od minute a po youtube snimku, Johnson koji je osvojio zlato u spustu na Olimpijadi u Sarajevu ,je vozio kao pobjednik 1,46 sekundi!? Gdje je to staza tada bila duza za cak 40 sekundi?
Danas su bolje skije i bolji skijasi, pa su brzi za tih 40 sekundi.
Salim se, ova staza je isla od vrha sestosjeda, ima jos staze sa vrha bjelasnice dokle vodi ski lift kotlovi koji rijetko pale iz nekog razloga. Ne znam da li je to dovoljno za tih 40 sekundi, ali mislim da je tada spust isao odatle sa samog vrha.
petunija wrote: ↑13/02/2023 17:13
Jesi to bio danas na Bjelašnici?
Ajoj, kako ti zavidim dan je baš bio divan
Da, bilo je bas dobro.
Jedna stvar me buni oko staze na Bjelasnici. Kako je Super G dug tek malo nesto vise od minute a po youtube snimku, Johnson koji je osvojio zlato u spustu na Olimpijadi u Sarajevu ,je vozio kao pobjednik 1,46 sekundi!? Gdje je to staza tada bila duza za cak 40 sekundi?
Spust je išao sa samog vrha pa prolazio ispod onog restorana na startu i ta staza je dužine oko 3 kilometra.
Dok je za veleslalom i slalom dužin bila oko kilometar. Vjerovatno je i super g tako nešto.
Bjelašnica je inače najjužnija spust staza u Evropi na kojoj je organizovano neko veliko zvanično takmičenje, u našem slučaju olimpjske igre.
sabanss wrote: ↑16/02/2023 13:47
Ženski SuperG i muški Spust su malo različite discipline
Olimpijski muški spust je išao sa izdignute platforme sa vrha jer je nedostajalo nekoliko metara za minimalnu dužinu staze.
Ma nemoj, neka si se ti hinjski narugao. Kao da ne znam da nisu iste discipline. Rijec je ipak po tezini i duzini o "najblizim" alpskim disciplinama.
Kako god, u pitanju je vidljivo kraca staza sto je Ateist pojasnio, ali opet za 40 sekundi mi puno, pa sam pitao.
I meni djeluje puno 40 sekundi za taj gore dio jer nije nesto dugacak, ali je jedino sto mi pada na pamet da je bitna razlika. Mogu naravno malo i konfiguracijom staze povecati vrijeme, ali ocekivano je da staza za spust bude jos i brza od super g pa bi zbog toga bilo ocekivano cak i brze vrijeme.
U stvari, ono sto nisam siguran je gdje tacno bio start prethodni vikend, vidio sam da je jedna staza bila skroz zatvorena ali taj dan kad sam bio je bio trening i nisu jos postavili bili start i cilj, moguce da je bio malo nize da nije odmah kod stanice sestosjeda.
Last edited by Ateista on 16/02/2023 14:22, edited 1 time in total.
sabanss wrote: ↑16/02/2023 13:47
Ženski SuperG i muški Spust su malo različite discipline
Olimpijski muški spust je išao sa izdignute platforme sa vrha jer je nedostajalo nekoliko metara za minimalnu dužinu staze.
Ma nemoj, neka si se ti hinjski narugao. Kao da ne znam da nisu iste discipline. Rijec je ipak po tezini i duzini o "najblizim" alpskim disciplinama.
Kako god, u pitanju je vidljivo kraca staza sto je Ateist pojasnio, ali opet za 40 sekundi mi puno, pa sam pitao.
Nije mi bila namjera Dio odgovora je da je spust bio sa vrha i to sa platforme koja je bila tu da bi se navukla minimalna visinska razlika staze što je meni recimo baš zanimljiv podatak kao i ovaj da je Bjelašnica najjužnija planina na kojoj je ta disciplina uopšte održana. Što jel' te samo govori koliko je muški spust "jaka" disciplina.
Mislim volimo se kofrčiti kako je Bjelašnica top dok je realno malo lokalno skijalište.
Evo ovdje se na 0:14 vidi ta platforma sa koje polazi trka.
U vrijeme održavanja ZOI 84 i sigurno nekoliko godina iza toga Bjelašnica je bila najjužnija spust staza te kategorije u Evropi. Skijališta u Sočiju koja su ipak malo sjevernija još nisu u ovom obimu ni postojala kako treba u to vrijeme, dok bugarski Bansko koji je južnijije nije korišten za muški spust.
Mala rekapitulacija sezone jer ulazimo u zadnju trecinu pred kraj sta se sve desavalo na Bjelašnici ove godine i sta ide sljedece
Ova skijaska sezona je pocela sa novim projektima na Bjelašnici, početak toga je nabavka novih ratraka pa je bilo prosirenje i probijanje novih staza , npr nova 2a spojnica je otvorila sestosjed manje iskusnim skijasima da mogu ici na dvicu i odatle na peticu i sesticu koje su prosirene i dodato im je vjestacko osnjezavanje , revitaliziran četverosjed
- izgradjen je novi snow park po fis standardima za takmicanje i nabavljena sva oprema za skijase i bordere da mogu uživati maksimalno
- odrzana uspješno fis europa cup utrka , zavrsena prva faza izgradnje garaze za sestosjed, i prva faza lifta kolijevka , dostavljena prva tura topova od strane technoalpin , doppelmayr izabran kao rjesenje na Bjelašnici za sve buduce zicare
Planovi za sljedecu sezonu
- novi motor za četverosjed sadasnji motor nema dovoljno snage za ovu konfiguraciju i inzinjeri firme bartholet su osposobili četverosjed za ovu sezonu da ide sa umanjenim kapacitetom , novi motor je vec narucen i bice spreman za ugradnju na koncu ove skijaske sezone
- završetak radova na drugoj trasi lifta kolijevka koji ce ici duze nego sadasnji lijevi dio
- zavrsetak probijanja i uredjenja staza na svim stazama na Bjelašnici
- zavrsetak projekta vjestackog osnjezenja gdje ce Bjelašnica na početku sljedece sezone imati dupli kapacitet topova nego sto je imala do ove i na duplo vise kilometara staza
- projekat osvjetljenja spust staze do vrha četverosjeda
- organizacija jos jednog europa cupa i završetak izgradnje garaze na polaznoj i dolaznoj stanici sesterosjeda
- novo sidro kotlovi
- jedan ili dva nova sestosjeda
I sto je najvažnije po prvi put nakon rata Bjelašnica ima menadžment koji zna kako raditi i sta istinski treba skijalistu , pored novog direktora OC Bjelašnica je zaposlila dva konsultanta da rade u oc Bjelašnica:
Martko Bošnjak
Milan Šmon
Tko poznaje prilike na Balkanu zna koliko su ova dva imena asovi svog posla , Milan je jedan od najzasluznijih osoba sto je pohorje imalo svjetski kup toliki broj godina, i njegovo znanje u pravljenju vjestackog osnjezenja je spasilo ovu sezonu i naucilo nase radnike novim tehnikama i cakama pripreme staza i organizaciji takmičenja onog kalibra
Stvari idu nabolje i napokon i na Bjelašnici sa pravom mozemo se radovati novoj sezoni
i ova staza je bila cista perverzija imao sam priliku spustiti se dva dana prije takmičenje vrhunski doživljaj i kvaliteta staze je bila , i to je pokazalo koliko nam je malo bilo potrebno da se vratimo tamo gdje ova planina pripada
Ko skija neka uziva u najljepšoj dionici skijanja na Bjelašnici dns i jucer je skijalište zatvoreno da se spremi maksimalno i da se naprave maksimalne količine vjestackog osnjezenja da staze drze , pa da sljedece sezone popijemo kafu na jos boljim stazama
Super je vidjeti ove najave i planove, nadam se da ce sve to stvarno biti uradjeno.
Cetvorosjed je i sa boljim motorom velika fula, cak i kad bude primao 4 skijasa kako je predvidjeno, prespor je i premali kapacitet, radujem se nekom novom sestosjedu ali gondola bi bila jos bolje rjesenje.
Volio bih i kad bi neka nova zicara isla skroz do vrha.
Osvjetljenje staze cetvorosjeda bi bilo vrh, trenutna staza za nocno skijanje je prekratka.
Ateista wrote: ↑28/03/2023 12:27
ali gondola bi bila jos bolje rjesenje.
Ne kontam zašto ovoliko potenciraš gondolu? Mislim preskupa je a u slučaju Bjelašnice (i Jahorine, da se ne lažemo) totalno bespotrebna. Ako se ne budu pravile nove staze povećani vertikalni transport će samo stvariti dodatnu gužvu na stazama a to niko od skijaša ne želi.
Ateista wrote: ↑28/03/2023 12:27
ali gondola bi bila jos bolje rjesenje.
Ne kontam zašto ovoliko potenciraš gondolu? Mislim preskupa je a u slučaju Bjelašnice (i Jahorine, da se ne lažemo) totalno bespotrebna. Ako se ne budu pravile nove staze povećani vertikalni transport će samo stvariti dodatnu gužvu na stazama a to niko od skijaša ne želi.
Ima prednosti, glavni je veci kapacitet, stiti od jakog vjetra koji je na toj visini puno ozbiljniji nego na stazi kad se skija.
Ne znam koja je razlika u cijeni, ako je prevelika onda bolje i sestosjed nego nista, ali cini mi se da je bilo nekih najava da bi se mogla i gondola praviti.
Nove staze svakako treba, slazem se da je i guzva na stazi problem, ali opet meni je gore cekanje po pola sata u redu.
Koliko se ja sjecam plan je da se pravi sestosjed trasom trenutnog dvosjeda sa Stinjeg dola, gdje bi polazna stanica bila nesto niza. Vjerovatno je procedura dosta jednostavnija oko dobijanja neophodnih saglasnosti jer je trasa vec postojeceg lifta. Ako bude moderan sestosjed sa haubama, to bi bilo super. Sto se tice gondole, to je dugorocan projekat da izadje na vrh, ali nisam siguran da ce se desiti u narednih par godina. Nadam se da ce se uskoro krenuti u realizaciju nove staze Kolijevka 2 jer je to trenutno najopterecenija staza. Nisam siguran koliko ce to biti vjerovatno uslijed trenutno politicke situacije jer sigurno trebaju neke saglasnosti i sa federacije, a ko zna koliko ce trajati ova trakavica oko formiranja vlasti.
Uvijek moze bolje, ali trenutni menadzment je space shuttle za sve prethodne i nije realno da se svi problemi rijese u samo dvije godine.
gold'n'brown wrote: ↑28/03/2023 12:48
Koliko se ja sjecam plan je da se pravi sestosjed trasom trenutnog dvosjeda sa Stinjeg dola, gdje bi polazna stanica bila nesto niza. Vjerovatno je procedura dosta jednostavnija oko dobijanja neophodnih saglasnosti jer je trasa vec postojeceg lifta. Ako bude moderan sestosjed sa haubama, to bi bilo super. Sto se tice gondole, to je dugorocan projekat da izadje na vrh, ali nisam siguran da ce se desiti u narednih par godina. Nadam se da ce se uskoro krenuti u realizaciju nove staze Kolijevka 2 jer je to trenutno najopterecenija staza. Nisam siguran koliko ce to biti vjerovatno uslijed trenutno politicke situacije jer sigurno trebaju neke saglasnosti i sa federacije, a ko zna koliko ce trajati ova trakavica oko formiranja vlasti.
Uvijek moze bolje, ali trenutni menadzment je space shuttle za sve prethodne i nije realno da se svi problemi rijese u samo dvije godine.
upravo to jedan sestosjed ide na stinji do da pokrije sve ove staze koje su i koje ce biti pokrivene vjestackim osnjezenjem a drugi sestosjed il gondola ce najvjerojatnije ici prema novom sportskom centru , tako da ce za naredne godine se kontati sta ce i kako ce sa kotlovima , sad glavni upgrade su te dvije nove žice plus osnjezenje koje ce napokon pokriti vise od 2/3 planine
sada Bjelašnica ima osam kilometara staza i 50 topova sa ovim novim programom koji se završava ove godine dobice dodatnih 10 kilometara i 50+ topova od strane technoalpin
gold'n'brown wrote: ↑28/03/2023 12:48
Koliko se ja sjecam plan je da se pravi sestosjed trasom trenutnog dvosjeda sa Stinjeg dola, gdje bi polazna stanica bila nesto niza. Vjerovatno je procedura dosta jednostavnija oko dobijanja neophodnih saglasnosti jer je trasa vec postojeceg lifta. Ako bude moderan sestosjed sa haubama, to bi bilo super. Sto se tice gondole, to je dugorocan projekat da izadje na vrh, ali nisam siguran da ce se desiti u narednih par godina. Nadam se da ce se uskoro krenuti u realizaciju nove staze Kolijevka 2 jer je to trenutno najopterecenija staza. Nisam siguran koliko ce to biti vjerovatno uslijed trenutno politicke situacije jer sigurno trebaju neke saglasnosti i sa federacije, a ko zna koliko ce trajati ova trakavica oko formiranja vlasti.
Uvijek moze bolje, ali trenutni menadzment je space shuttle za sve prethodne i nije realno da se svi problemi rijese u samo dvije godine.
upravo to jedan sestosjed ide na stinji do da pokrije sve ove staze koje su i koje ce biti pokrivene vjestackim osnjezenjem a drugi sestosjed il gondola ce najvjerojatnije ici prema novom sportskom centru , tako da ce za naredne godine se kontati sta ce i kako ce sa kotlovima , sad glavni upgrade su te dvije nove žice plus osnjezenje koje ce napokon pokriti vise od 2/3 planine
sada Bjelašnica ima osam kilometara staza i 50 topova sa ovim novim programom koji se završava ove godine dobice dodatnih 10 kilometara i 50+ topova od strane technoalpin
Jes li dobro shvatio, iduce sezone dva nova sestosjeda se planiraju?
upravo to jedan sestosjed ide na stinji do da pokrije sve ove staze koje su i koje ce biti pokrivene vjestackim osnjezenjem a drugi sestosjed il gondola ce najvjerojatnije ici prema novom sportskom centru , tako da ce za naredne godine se kontati sta ce i kako ce sa kotlovima , sad glavni upgrade su te dvije nove žice plus osnjezenje koje ce napokon pokriti vise od 2/3 planine
sada Bjelašnica ima osam kilometara staza i 50 topova sa ovim novim programom koji se završava ove godine dobice dodatnih 10 kilometara i 50+ topova od strane technoalpin
Jes li dobro shvatio, iduce sezone dva nova sestosjeda se planiraju?
da u planu je na tim lokacijama to odraditi u ovoj il najkasnije onoj tamo sezoni , sve zavisi ako dobiju potrebne dozvole na vrijeme i te ce zicare raditi doppelmayr jer je on izabran za sve buduce zicare na Bjelašnici i jer je nepravda koja je ucinjenja poslovnom prijateljstvu između oc Bjelašnica i njih rjesena srecom kad su 2009 imali gotov plan za zicare nasi ih ispalili jer napokon je menadžment dostojan ove planine i zna sta radi , plan je da 1/3 skijasa nema nikako potrebu da se spušta u Babin do sto bi umanjilo guzvu na tom dijelu jer bi četverosjed i planirani sestosjed dizali ljude na srednji dio planine , ove godine dio petice je vec sredjen , 5a je dobila trening stazu i snowpark , sestica je dobila vjestacko osnjezavanje
jer sestica prije ove godine nikad nije imala vjestacko i prosle godine je prosirena sto ceka sve ostale staze plus nisu stigli odraditi humusiranje i travu to ce raditi ovog ljeta na svim stazama
na ovih skoro 25+ miliona ima dodatna stavka za ovu godinu vec usvojena od 13+ miliona za zoi i nastavak kapitalnih projekata tako da moze se jedan il dva sestosjeda uzeti za ovu cifru
Jes li dobro shvatio, iduce sezone dva nova sestosjeda se planiraju?
da u planu je na tim lokacijama to odraditi u ovoj il najkasnije onoj tamo sezoni , sve zavisi ako dobiju potrebne dozvole na vrijeme i te ce zicare raditi doppelmayr jer je on izabran za sve buduce zicare na Bjelašnici i jer je nepravda koja je ucinjenja poslovnom prijateljstvu između oc Bjelašnica i njih rjesena srecom kad su 2009 imali gotov plan za zicare nasi ih ispalili jer napokon je menadžment dostojan ove planine i zna sta radi , plan je da 1/3 skijasa nema nikako potrebu da se spušta u Babin do sto bi umanjilo guzvu na tom dijelu jer bi četverosjed i planirani sestosjed dizali ljude na srednji dio planine , ove godine dio petice je vec sredjen , 5a je dobila trening stazu i snowpark , sestica je dobila vjestacko osnjezavanje
jer sestica prije ove godine nikad nije imala vjestacko i prosle godine je prosirena sto ceka sve ostale staze plus nisu stigli odraditi humusiranje i travu to ce raditi ovog ljeta na svim stazama
na ovih skoro 25+ miliona ima dodatna stavka za ovu godinu vec usvojena od 13+ miliona za zoi i nastavak kapitalnih projekata tako da moze se jedan il dva sestosjeda uzeti za ovu cifru
To je ekstra, i jedan dodatni sestosjed bi dosta rasteretio guzvu, pogotovo dva.
Odlicno je da konacno vode sposobni ljudi, kad samo pomislimo da smo imali sposobnije ljude u prethodnih 20 godina sta su mogli sa bjelasnicom uraditi...
@tramvajtrojka a šta je sa uređenjem staza? Na stazi ima mnogo ledenih grudvi, ima li kakvih planova da se to malo poboljša?
Mislim da je to najbitnije u svemu jer od kvaliteta staze najviše zavisi sigurnost skijaša.
A ovo sve ostalo što si naveo posebno 6sjed sa haubom @Ateista čekanje u redu jeste neugodno ali je manje opasno od gužve na stazi
Last edited by petunija on 28/03/2023 15:13, edited 1 time in total.
Ne razumijem se u planine i skijanje ali evo citajuci ovih zadnjih par stranica i vase upise gdje spominjete konacno SPOSOBNU upravu i menadzment i eto odmah ogroman napredak i vrhunski rezultati kao i planovi za nove investicije.
Pametni,sposobni ljudi bi ovu drzavu za 10 godina uzdigli,samo da mogu doci ispred ovih dupelizaca do pozicija.
Sjecam se prije,dok sam kupovao dnevnu stampu,svake zime su bile neke drame i kriminal na Bjelasnici ..stranacki puleni koristili hotele,restorane,apartmane u svoje privatne wžsvrhe,bogatili se dok je planina i infrastruktura propadali.
A znamo ko je upravljao ZOI i Bjelasnicom od rata na ovamo.
petunija wrote: ↑28/03/2023 14:40
@tramvajtrojka a šta je sa uređenjem staza? Na stazi ima mnogo ledenih grudvi, ima li kakvih planova da se to malo poboljša?
Mislim da je to najbitnije u svemu jer od kvaliteta staze najviše zavisi sigurnost skijaša.
A ovo sve ostalo što si naveo posebno 6sjed sa haubom
@Ateista čekanje u redu jeste neugodno ali je manje opasno od gužve na stazi
evo pogledaj od ove sezone ovaj lik koji je radio na pohorju toliki niz godina i ostalim svjetskim skijalistima koja su radila svjetski kup, je preuzeo pravljenje i održavanje staza od ove sezone, od ove sezone je primjetan napredak iako ih je vrijeme i utrka razvukli do maksimuma sljedece sezone kad bude duplo vise topova i sve staze zatravnjene i sredjene sad znaju sve cake u pravljenju vjestackog osnjezenja i sredjivanja staza , i to sredjivanje staza u punom smislu a ne da se samo sa ratrakom prodje , prosle sedmice me je Jahorina na praci razocarala otisao da skijam do pola jedan praca unistena totalno
napokon stvari idu naprijed i mozemo se veseliti novoj sezoni
petunija wrote: ↑28/03/2023 14:40
@tramvajtrojka a šta je sa uređenjem staza? Na stazi ima mnogo ledenih grudvi, ima li kakvih planova da se to malo poboljša?
Mislim da je to najbitnije u svemu jer od kvaliteta staze najviše zavisi sigurnost skijaša.
A ovo sve ostalo što si naveo posebno 6sjed sa haubom
@Ateista čekanje u redu jeste neugodno ali je manje opasno od gužve na stazi
Jeste manje opasno, ali ja licno bih radije naletio na guzvu na stazi nego cekao u redu.
Unaprjedjenje se vidi nema sta. Planovi su uglavnom top.
Samo mi nije jasno zasto 4sjed na Y nije spusten do Babinog Dola skroz. Staro sidro je valjda bilo nastavak X da se izadje na vidinu Heliodroma. Ovako nema smisla imati 4sjed na onoj lokaciji. Staze preko kojih se moze izaci i vratiti na 4sjed direktno su kratke i vecina ce ici do dna opet, pa onda X pa na 4sjed. Nikako mi nema smisla. Trebalo je bataliti taj stari 4sjed, progutati gubitak, nego ovako dodatno ulagati u njega na izmjestanje, pa sada na novi motor, i opet polovicno rjesenje.
velikimiki wrote: ↑28/03/2023 16:54
Unaprjedjenje se vidi nema sta. Planovi su uglavnom top.
Samo mi nije jasno zasto 4sjed na Y nije spusten do Babinog Dola skroz. Staro sidro je valjda bilo nastavak X da se izadje na vidinu Heliodroma. Ovako nema smisla imati 4sjed na onoj lokaciji. Staze preko kojih se moze izaci i vratiti na 4sjed direktno su kratke i vecina ce ici do dna opet, pa onda X pa na 4sjed. Nikako mi nema smisla. Trebalo je bataliti taj stari 4sjed, progutati gubitak, nego ovako dodatno ulagati u njega na izmjestanje, pa sada na novi motor, i opet polovicno rjesenje.
Sredisnja uloga četverosjeda je da ljude zadrzi na sredini Bjelašnice koja je bila u potpunosti neiskorištena , i da se umanji guzva na babinom dolu , i jos kad je losija situacija sa snijegom na dnu Babinog dola da se guzve ne prave , i četverosjed ce u narednim sezonama tek doci do izražaja kad se ove staze oko njega prosire i spoje i ko bude skijao na tom dijelu nece imati potrebu nikako da silazi do dna
al od svih radova sto se izvode na Bjelašnici vracanje kotlova nazad skijasima ce biti najveca pobjeda
tramvajtrojka wrote: ↑28/03/2023 17:07
Sredisnja uloga četverosjeda je da ljude zadrzi na sredini Bjelašnice koja je bila u potpunosti neiskorištena , i da se umanji guzva na babinom dolu , i jos kad je losija situacija sa snijegom na dnu Babinog dola da se guzve ne prave , i četverosjed ce u narednim sezonama tek doci do izražaja kad se ove staze oko njega prosire i spoje i ko bude skijao na tom dijelu nece imati potrebu nikako da silazi do dna
Hvala na objasnjenju. Mozda je do mene, ali ja nisam nesto uvjeren da razlozi stoje. Mozda kad se naprave ti spojevi staza 3 i 4 prema polaznoj, kao i spojevi sa 2 i 5 (cuo sam da ce i to raditi) pa kad vidim kako to bude izgledalo, mozda me to uvjeri da nema potrebe se spustati do dna.
A sto se tice snijega, pa nije bas tolika razlika u visini da se sa minimalnim osnjezavanjem ne moze osigurati da kad ima na pocetku Y snijega da ima i na pocetku X.
Y sa dna bi imao benefite za nocno (zamislite nocno na 1,3 i 4 od Y, pa samo bi na nocno isao) cesce je izlaz ispod magle od sestosjeda, ima spojeve na pocetak 1,3 i 4, a moze i na 2 i 5 da ima. A za produzenje sezone bi vise koristi imao veci kapacitet heliodroma.
Al hajd, da vidimo kako ce ispasti, valjda ljudi kojima je to posao bolje znaju od mene amatera