Uvoznici / koncesionari vozila u BiH, šta se dešava?

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderators: anex, _BataZiv_0809

Post Reply
User avatar
madner
Posts: 56761
Joined: 09/08/2004 16:35

#1551 Re: Uvoznici / koncesionari vozila u BiH, šta se dešava?

Post by madner »

Uglavnom Opel je u BiH znatno jeftiniji naspram konkurencije nego po vecini Evrope. Tako da je Astra K svakako najbolji izbor, bez obzira na objektivne potrebe vozaca. :D
tempuser
Posts: 17100
Joined: 08/04/2015 10:35

#1552 Re: Uvoznici / koncesionari vozila u BiH, šta se dešava?

Post by tempuser »

lonely_wolf wrote: U ovom slučaju nema varanja drzave jer orginalna faktura mora pratiti robu koja služi da se obave spediterske usluge i carinske obaveze prilikom pregleda robe. PDV se racuna na konacnu cifru tj. (nabavna cijena + carina + spediterski troskovi + marza)xPDV. Da drzava "jeste zakinuta" ali nista nije uradjeno mimo zakona jer ulazna cijena je manja (naravno ako nije falsifikovao fakture, a to se da provjeriti po izvodima iz banke gdje se vidi koliko je placao dobavljacu).
E to je sad pitanje, ako se ustanovi da je uvoznik prevarom doveo dobavljaca u zabludu da mu proda i fakturise po nizoj cijeni, da li drzava ima pravnu osnovu da mu se "nakaci" na ledja jer je zbog umanjivanja carinske osnove doslo do smanjenja maloprodajne cijene. Od pocetka ponavljam da je to pitanje, ali kao sto si napisao u cijeloj prici postoji racunica u kojoj je drzava moze tvrditi da je zakinuta.
User avatar
lonely_wolf
Posts: 2611
Joined: 16/03/2011 19:12
Location: daleko u blizini svega
Contact:

#1553 Re: Uvoznici / koncesionari vozila u BiH, šta se dešava?

Post by lonely_wolf »

tempuser wrote: E to je sad pitanje, ako se ustanovi da je uvoznik prevarom doveo dobavljaca u zabludu da mu proda i fakturise po nizoj cijeni...
Nasa drzava samo moze gledati odakle je vedro ukoliko Opel ne podnese tuzbu nadleznom sudu.
Znaci ovde samo Opel moze zakuhati sto se tice umanjenih cijena, jer jedini je on prevaren i jedino je njemu nanesena direktna steta. Ostali su tu indirektno ostali bez odredjene novcane naknade ali ne mogu nista promjeniti, jer ponavljam "on" je prema nasoj drzavi ispostovao proceduru i zakon tako da nema osnove po kojoj ga mogu teretiti. Ali ako Opel potjera svoje onda ce biti skike i vriske, a da ne kazem ako je vrsio malverzacije sa papirima.

Moja firma u kojoj radim je zastupnik i uvoznik za jednu inostranu firmu i svaki put kada dodje do izmjene proizvoda ili nekog drugog slucaja koji utice na promjenu cijena, dobivamo novi cjenovnik sa nabavnim i preporukom za maloprodajne cijene. Unaprijed je dogovoren i ugovorom definsan extra rabat od proizvodjaca, a koji zavisi od količine prodaje. Tako da ako se mom direktoru neko svidi ili jednostavno zeli da ima vecu prodaju onda ce se odreci tog extra rabata i imati nizu cijenu proizvoda na trzistu. Niko nije prevaren, niko nije zakinut sve legalno i kupci imaju bolju cijenu.
User avatar
Magarece_godine
Posts: 2564
Joined: 07/05/2009 19:51

#1554 Re: Uvoznici / koncesionari vozila u BiH, šta se dešava?

Post by Magarece_godine »

Logikom vecine ovdje, svaki uvoznik auta je zakinuo drzavu.... Flotne matrice, activety auta, bonusi...sve to umanjuje iznose na ulaznim fakturama...
tempuser
Posts: 17100
Joined: 08/04/2015 10:35

#1555 Re: Uvoznici / koncesionari vozila u BiH, šta se dešava?

Post by tempuser »

Magarece_godine wrote:Logikom vecine ovdje, svaki uvoznik auta je zakinuo drzavu.... Flotne matrice, activety auta, bonusi...sve to umanjuje iznose na ulaznim fakturama...
E sad je to pitanje, ako ostvaris pogodnosti pri kupovini na osnovu pomenutih aranzmana i tu prodaju realizujes pri cemu kupcu takodjer das pogodnosti da li za zakon pravi razliku u odnosu kad na osnovu tih aranzmana ostvaris pogodnosti pri nabavci, a prodas po redovnim cijenama...
tempuser
Posts: 17100
Joined: 08/04/2015 10:35

#1556 Re: Uvoznici / koncesionari vozila u BiH, šta se dešava?

Post by tempuser »

lonely_wolf wrote:
Nasa drzava samo moze gledati odakle je vedro ukoliko Opel ne podnese tuzbu nadleznom sudu.
Znaci ovde samo Opel moze zakuhati sto se tice umanjenih cijena, jer jedini je on prevaren i jedino je njemu nanesena direktna steta. Ostali su tu indirektno ostali bez odredjene novcane naknade ali ne mogu nista promjeniti, jer ponavljam "on" je prema nasoj drzavi ispostovao proceduru i zakon tako da nema osnove po kojoj ga mogu teretiti. Ali ako Opel potjera svoje onda ce biti skike i vriske, a da ne kazem ako je vrsio malverzacije sa papirima.

Moja firma u kojoj radim je zastupnik i uvoznik za jednu inostranu firmu i svaki put kada dodje do izmjene proizvoda ili nekog drugog slucaja koji utice na promjenu cijena, dobivamo novi cjenovnik sa nabavnim i preporukom za maloprodajne cijene. Unaprijed je dogovoren i ugovorom definsan extra rabat od proizvodjaca, a koji zavisi od količine prodaje. Tako da ako se mom direktoru neko svidi ili jednostavno zeli da ima vecu prodaju onda ce se odreci tog extra rabata i imati nizu cijenu proizvoda na trzistu. Niko nije prevaren, niko nije zakinut sve legalno i kupci imaju bolju cijenu.
Ma naravno, sad je pitanje imali UIO osnove da mu se natovari na grbacu ako GM prijavi da je prevaren.
Vezano da ostatak komentara, firma za koju ja radim slicno funkcionise pri cemu se smanjenje cijene postize smanjenjem marze ili prepustanjem dijela rabata, a ne smanjenjem nabavne cijene i zadrzavanje rabata. Mi imamo distrubutere za neke proizvode koji imaju distributerske rabate da bi nasu robu prodavali liferovali prema daljim kupcima i nas odnos je uredjen ugovorom koji definise prava i obaveze po kojim distributer nema pravo da robu kupljenu uz distributerski rabat direktno prodaje u maloprodaji ili po maloprodajnim cijenama i svaku kupovinu sa rabatom pravda svojim izlaznom fakturama prema "malim" trgovcima. Nije se desilo, ali predpostavljam da se prekrsi ugovor da bi bilo materijala za advokate.
Seawolf
Posts: 7727
Joined: 14/06/2012 22:59

#1557 Re: Uvoznici / koncesionari vozila u BiH, šta se dešava?

Post by Seawolf »

tempuser wrote:
lonely_wolf wrote:
Nasa drzava samo moze gledati odakle je vedro ukoliko Opel ne podnese tuzbu nadleznom sudu.
Znaci ovde samo Opel moze zakuhati sto se tice umanjenih cijena, jer jedini je on prevaren i jedino je njemu nanesena direktna steta. Ostali su tu indirektno ostali bez odredjene novcane naknade ali ne mogu nista promjeniti, jer ponavljam "on" je prema nasoj drzavi ispostovao proceduru i zakon tako da nema osnove po kojoj ga mogu teretiti. Ali ako Opel potjera svoje onda ce biti skike i vriske, a da ne kazem ako je vrsio malverzacije sa papirima.

Moja firma u kojoj radim je zastupnik i uvoznik za jednu inostranu firmu i svaki put kada dodje do izmjene proizvoda ili nekog drugog slucaja koji utice na promjenu cijena, dobivamo novi cjenovnik sa nabavnim i preporukom za maloprodajne cijene. Unaprijed je dogovoren i ugovorom definsan extra rabat od proizvodjaca, a koji zavisi od količine prodaje. Tako da ako se mom direktoru neko svidi ili jednostavno zeli da ima vecu prodaju onda ce se odreci tog extra rabata i imati nizu cijenu proizvoda na trzistu. Niko nije prevaren, niko nije zakinut sve legalno i kupci imaju bolju cijenu.
Ma naravno, sad je pitanje imali UIO osnove da mu se natovari na grbacu ako GM prijavi da je prevaren.
Vezano da ostatak komentara, firma za koju ja radim slicno funkcionise pri cemu se smanjenje cijene postize smanjenjem marze ili prepustanjem dijela rabata, a ne smanjenjem nabavne cijene i zadrzavanje rabata. Mi imamo distrubutere za neke proizvode koji imaju distributerske rabate da bi nasu robu prodavali liferovali prema daljim kupcima i nas odnos je uredjen ugovorom koji definise prava i obaveze po kojim distributer nema pravo da robu kupljenu uz distributerski rabat direktno prodaje u maloprodaji ili po maloprodajnim cijenama i svaku kupovinu sa rabatom pravda svojim izlaznom fakturama prema "malim" trgovcima. Nije se desilo, ali predpostavljam da se prekrsi ugovor da bi bilo materijala za advokate.
Sada kada smo, uglavnom, rasčistili neke nejasnoće u vezi sa odnosima na relaciji diler-kupac-UIO i (valjda) uvidjeli da u ovakvom slučaju nema mjesta za gonjenje dilera od strane UIO, zbog prodaje vozila po nižim cijenama nego što je naznačeno u zvaničnom cjenovniku, red je da se pozabavimo i ovim dijelom na relaciji proizvođač/dobavljač- uvoznik/diler.

Mnogi ovdje spominju termine "slučaj", "sud" i "suđenje" i sl. Na relaciji proizvođač/dobavljač-uvoznik/diler, sud i advokati uglavnom nikada nemaju posla, sem u ekstremnim slučajevima povrede odredbi ugovora o dilerstvu koji daleko nadilaze sve što je u vezi sa A.C. Betanija i GM-om, ovdje spomenuto.

Za kontrolu rada dilera postoje auditi, koje periodično organizuje proizvođač/dobavljač i ako neki od tih audita pokaže da je proizvođač/dobavljač na bilo koji način finansijski oštećen od strane uvoznika/dilera, onda proizvođač/dobavljač vrlo jednostavno vrši naplatu kazne od uvoznika/dilera, bez uplitanja sudova, advokata, sredstava (dez)informisanja i sl.

Napisao sam već jedanput i ponovit ću: uvoznik/diler je za proizvođača/dobavljača prije svega kupac, a nijedan prodavač neće dovesti svog dobrog kupca (a to A.C. Betanija, onosno Berlijeta, za GM svakako jeste) u situaciju da ima problema sa sudovima, "novinarima" i sl, odnosno u bilo kakvu situaciju koja bi mu otežala ili onemogućila rad.

Informacija o kazni, kao i način naplate kazne koju je odredila grupa za audit, se dostavlja uvozniku/dileru pravovremeno i u internom dokumentu, nedostupnom široj javnosti. Visina kazne može maksimalno biti jednaka procijenjenom iznosu finansijske štete koju je imao proizvođač/dobavljač, odnosno iznosu neopravdano visoke finansijske koristi koju je imao uvoznik/diler. Naplata te kazne se može vršiti direktno, ispostavljanjem odgovarajuće fakture (uzgred rečeno, sa iskazanim PDV-om u skladu sa stopom i zakonom države iz koje faktura dolazi, a koji ne ide u predporez prema Zakonu o PDV-u BiH), ili indirektno, umanjenjem rabata na budućim fakturama za vozila i/ili rezervne dijelove.

Kad već pišem o auditu i kažnjavanju, moram napisati i to da su auditi i kontrola dokumentacije koja se tiče prodaje rijetki, pogotovu ako ta prodaja donosi proizvođaču/dobavljaču vrijednost zarade koja je planirana za određeni vremenski period.

Auditi su česći u postprodaji, gdje su i mogućnosti malverzacija od strane uvoznika/dilera puno veće, a pogotovu u dijelu koji se tiče prijave, obrade i naplate garancijskih zahtjeva. No, ni tu ne rade nikakvi advokati i sudovi. Ako proizvođač/dobavljač konstatuje da mu je uvoznik/diler neopravdano naplatio nepostojeće, ili neadekvatno dokumentovane garancijske zahtjeve, odredit će kaznu, poslati fakturu i naplatiti onaj iznos za koji ustanovi da je finansijski oštećen. Tek ako uvoznik/diler neće da plati takvu fakturu za kaznu, onda stupaju na scenu advokati i sudovi.
User avatar
mad_max_ba
Posts: 26645
Joined: 21/08/2015 12:42
Location: Tamni Vilajet

#1558 Re: Uvoznici / koncesionari vozila u BiH, šta se dešava?

Post by mad_max_ba »

dakle, tamo na nekoj stranici je bio i demant Ganića sa dokumentom od strane GM-a da nije bilo nepravilnosti u poslovanju.

Dotičnim ostaje jedino narušavanje ugleda.......
tempuser
Posts: 17100
Joined: 08/04/2015 10:35

#1559 Re: Uvoznici / koncesionari vozila u BiH, šta se dešava?

Post by tempuser »

U online Slobodnoj Bosni tekst o tome, konkretne brojke, datumi, izjava R. Kovacevica iz UIO da istrazuju ima li tu posla za njih i sve naslonjeno na tu neku novinsku agenciju!
User avatar
supercali
Posts: 23942
Joined: 06/07/2014 12:30

#1560 Re: Uvoznici / koncesionari vozila u BiH, šta se dešava?

Post by supercali »

Hvala kurcu kad ste skontali da sve zavisi od opela da li je uio zakinut za pare ili nije
Ja to davno napisao a goran uporan u svojoj prici al nece taj priznati da je previdio nesto nema boga

E sad sto neko gore napisa je stvar opela i zastupnika kako oni rjesavaju
Jel to sud jel to neki interni dogovor bez posljedica hoce li im kakve penale pucati to je izmedju njih
direstraits0078
Posts: 5231
Joined: 22/12/2011 14:41

#1561 Re: Uvoznici / koncesionari vozila u BiH, šta se dešava?

Post by direstraits0078 »

tempuser wrote:U online Slobodnoj Bosni tekst o tome, konkretne brojke, datumi, izjava R. Kovacevica iz UIO da istrazuju ima li tu posla za njih i sve naslonjeno na tu neku novinsku agenciju!
U slobodnoj bosni, veliš? E pa, to već mijenja stvar. Njima se ipak vjeruje. Ili su ono dani u pitanju? Treba sačekati da objavi avaz.
User avatar
johntra
Posts: 11800
Joined: 11/04/2004 02:17
Location: Palma de Hrasno

#1562 Re: Uvoznici / koncesionari vozila u BiH, šta se dešava?

Post by johntra »

Pa zar nije isti tekst svuda prenesen, a da je kao izvor naveden capital.ba?
530i
Posts: 9169
Joined: 08/12/2009 17:31

#1563 Re: Uvoznici / koncesionari vozila u BiH, šta se dešava?

Post by 530i »

johntra wrote:Pa zar nije isti tekst svuda prenesen, a da je kao izvor naveden capital.ba?
Jeste, samo copy-paste teksta sa capitala...
User avatar
golfiista
Posts: 4685
Joined: 04/05/2012 14:48

#1564 Re: Uvoznici / koncesionari vozila u BiH, šta se dešava?

Post by golfiista »

Ma ti uvoznici su sve same cvjećke. Ovamo seruckate ( većina vas ) kako su ovlašteni distrubuteri i serviseri banda i gulikože, a sa druge strane nalazite 1001 opravdanje za navedene malverzacije, prepošteni moji, ne bi oni ovo ili ono. Zapravo, ljudi rade sve po zakonu, baš kao i svi u ovoj državi :)))
User avatar
supercali
Posts: 23942
Joined: 06/07/2014 12:30

#1565 Re: Uvoznici / koncesionari vozila u BiH, šta se dešava?

Post by supercali »

Ma jebo porez i to
Drzava treba da se zabrine za ove fiktivne rent-a-car kuce i za falsifikovane saobracajne i sta vec uz to ide

Kasnije porez moze doci u razmatranje
Naravno ako je sve ovo istina mada ne bi se iznenadio da jeste jer nismo bas poznati kao posten narod
User avatar
ElRe
Posts: 10830
Joined: 12/12/2011 11:28

#1566 Re: Uvoznici / koncesionari vozila u BiH, šta se dešava?

Post by ElRe »

Kome je AC Quattro namijenio 10ak crnih Pasata? Vidim stoje na parkingu danima.
User avatar
konektovan
Posts: 40624
Joined: 19/01/2015 19:12
Location: Mahala
Vozim: Francusku kantu

#1567 Re: Uvoznici / koncesionari vozila u BiH, šta se dešava?

Post by konektovan »

ElRe wrote:Kome je AC Quattro namijenio 10ak crnih Pasata? Vidim stoje na parkingu danima.
Vlada pederacije
User avatar
johntra
Posts: 11800
Joined: 11/04/2004 02:17
Location: Palma de Hrasno

#1568 Re: Uvoznici / koncesionari vozila u BiH, šta se dešava?

Post by johntra »

I Nuić je mislim prodao tri XC60 za Vladu isto...ostaju još tri, od Fadilovih 16 planiranih...
ins
Posts: 2711
Joined: 12/05/2005 10:50

#1569 Re: Uvoznici / koncesionari vozila u BiH, šta se dešava?

Post by ins »

Ništa od navedenog nije za Vladu FBiH, niti oni uopšte kupuju takva vozila :-)

Passati su drugi dio isporuke za DKPT

3x Volvo XC60 kod Nuića su za privatnu firmu

Inače, zanimljivo je da je na tenderu Poreske uprave FBiH pobijedio KMAG, pa će isporučiti 15 komada KIA Rio
530i
Posts: 9169
Joined: 08/12/2009 17:31

#1570 Re: Uvoznici / koncesionari vozila u BiH, šta se dešava?

Post by 530i »

ins wrote:Ništa od navedenog nije za Vladu FBiH, niti oni uopšte kupuju takva vozila :-)
Ništa ispod Audija 6 i BMW-a 5 :oops:
User avatar
drndalo
Posts: 22820
Joined: 26/06/2006 16:34
Location: Sarajevo

#1571 Re: Uvoznici / koncesionari vozila u BiH, šta se dešava?

Post by drndalo »

530i wrote:
ins wrote:Ništa od navedenog nije za Vladu FBiH, niti oni uopšte kupuju takva vozila :-)
Ništa ispod Audija 6 i BMW-a 5 :oops:
Pa i jest vala red, nece se valjda u BMW 3-ici gurati, ili gluho bilo Audiju A3-A4???

Ne ide..
User avatar
mayab
Posts: 27176
Joined: 06/03/2008 13:00
Location: SARAJEVO

#1572 Re: Uvoznici / koncesionari vozila u BiH, šta se dešava?

Post by mayab »

drndalo wrote:
530i wrote:
ins wrote:Ništa od navedenog nije za Vladu FBiH, niti oni uopšte kupuju takva vozila :-)
Ništa ispod Audija 6 i BMW-a 5 :oops:
Pa i jest vala red, nece se valjda u BMW 3-ici gurati, ili gluho bilo Audiju A3-A4???

Ne ide..
Image
Ovo im treba...
ins
Posts: 2711
Joined: 12/05/2005 10:50

#1573 Re: Uvoznici / koncesionari vozila u BiH, šta se dešava?

Post by ins »

Ako ćemo realno gledati, Federalni nivo i Kanton Sarajevo su uvijek jedini bili realni po pitanju voznog parka, i jedino kod njih je postojala samokontrola. Pa pola federalnih ministara se vozi u Golfu ili Octaviji.
Premijer Vlade FBIH se već 15-ak godina se po pravilu vozi u Passatu vrijednosti 50-60k dok se svo to vrijeme premijer RS vozi u A8 ili S klasi a Vijeća ministara u A8 ili Q7, svi od 200k KM. Kome je to isto, onda taj ima problem sa sobom...

Najgori su po tom pitanju državne agencije, gdje su se do prije koju godinu 'ladno kupovali A6 od 150.000, kao i državni ministri iz SNSD i HDZ koji su i na taj način demonstrirali "ljubav" prema BiH. Sjetimo se Špirića i Q7 od 230.000 KM!

Još gori su kantoni, gdje je princip "sto gori, to bolja auta", pa su najviše A6 kupovali u Livnu, Širokom, Bihaću, itd... Lipovaca kao načelnik najzaduzenije opštine u Federaciji je sebi kupio A6!

Što se mene tiče, princip gdje po kantonima i opštinama vladaju Golf ili Octavia, na Federalnom nivou Passat ili A4 a na državnom Audi A6 je sasvim prihvatljiv.

Za RS nek brinu tamosnji gradjani, ali vidim da njima nije previše ni A8, već su dopustili Laktasenku i kompaniji da na posao idu helikopterom ili avionom
User avatar
johntra
Posts: 11800
Joined: 11/04/2004 02:17
Location: Palma de Hrasno

#1574 Re: Uvoznici / koncesionari vozila u BiH, šta se dešava?

Post by johntra »

ins wrote:Ništa od navedenog nije za Vladu FBiH, niti oni uopšte kupuju takva vozila :-)

Passati su drugi dio isporuke za DKPT

3x Volvo XC60 kod Nuića su za privatnu firmu

Inače, zanimljivo je da je na tenderu Poreske uprave FBiH pobijedio KMAG, pa će isporučiti 15 komada KIA Rio
eki fol, Vlada ne kupuje takva vozila...kupuju se masovno, i to za potrebe premijera i ministarstava...

novih 16 ili 17 vozila, zavisi kako se uklope, će u suštini svi biti srednje ili više srednje klase...VW, Audi i Volvo modeli...ceh, milion kmica...prosječna cijena po autu 50.000...

krajem prošle godine je ministar za pitanja izbjeglica dobio novu Škodu Superb, dok je nešto ranije ministrica finansija sebi uzela novi A6..

Porezna uprava nije nikad forsirala ASA-u, odnosno Porsche sada, pa su ranije imali Ford Fusione za službena vozila...neki se i danas koriste, neki su nedavno prodavani za fine pare...sedam, osam milja komad...
User avatar
Better Man
Posts: 16772
Joined: 01/10/2006 20:10

#1575 Re: Uvoznici / koncesionari vozila u BiH, šta se dešava?

Post by Better Man »

Prvo i osnovno kod kupovine službenih auta bi svi zastupnici trebali imati jednak tretman i zabranio bi favoriziranje VW grupacije. Ako kad nabavljaš npr kompjutersku opremu i po Zakonu o javnim nabavkama mraš izabrati najeftiniju tehnički zadovoljavajuču ponudu, onda tako treba i kod službenih auta. Ja bih zabranio da iko može voziti službeno auto čija je vrijednost veća od 50 hiljada KM.
Post Reply