Uvoznici / koncesionari vozila u BiH, šta se dešava?
Moderators: anex, _BataZiv_0809
- madner
- Posts: 56761
- Joined: 09/08/2004 16:35
#1551 Re: Uvoznici / koncesionari vozila u BiH, šta se dešava?
Uglavnom Opel je u BiH znatno jeftiniji naspram konkurencije nego po vecini Evrope. Tako da je Astra K svakako najbolji izbor, bez obzira na objektivne potrebe vozaca.
-
- Posts: 17100
- Joined: 08/04/2015 10:35
#1552 Re: Uvoznici / koncesionari vozila u BiH, šta se dešava?
E to je sad pitanje, ako se ustanovi da je uvoznik prevarom doveo dobavljaca u zabludu da mu proda i fakturise po nizoj cijeni, da li drzava ima pravnu osnovu da mu se "nakaci" na ledja jer je zbog umanjivanja carinske osnove doslo do smanjenja maloprodajne cijene. Od pocetka ponavljam da je to pitanje, ali kao sto si napisao u cijeloj prici postoji racunica u kojoj je drzava moze tvrditi da je zakinuta.lonely_wolf wrote: U ovom slučaju nema varanja drzave jer orginalna faktura mora pratiti robu koja služi da se obave spediterske usluge i carinske obaveze prilikom pregleda robe. PDV se racuna na konacnu cifru tj. (nabavna cijena + carina + spediterski troskovi + marza)xPDV. Da drzava "jeste zakinuta" ali nista nije uradjeno mimo zakona jer ulazna cijena je manja (naravno ako nije falsifikovao fakture, a to se da provjeriti po izvodima iz banke gdje se vidi koliko je placao dobavljacu).
- lonely_wolf
- Posts: 2611
- Joined: 16/03/2011 19:12
- Location: daleko u blizini svega
- Contact:
#1553 Re: Uvoznici / koncesionari vozila u BiH, šta se dešava?
Nasa drzava samo moze gledati odakle je vedro ukoliko Opel ne podnese tuzbu nadleznom sudu.tempuser wrote: E to je sad pitanje, ako se ustanovi da je uvoznik prevarom doveo dobavljaca u zabludu da mu proda i fakturise po nizoj cijeni...
Znaci ovde samo Opel moze zakuhati sto se tice umanjenih cijena, jer jedini je on prevaren i jedino je njemu nanesena direktna steta. Ostali su tu indirektno ostali bez odredjene novcane naknade ali ne mogu nista promjeniti, jer ponavljam "on" je prema nasoj drzavi ispostovao proceduru i zakon tako da nema osnove po kojoj ga mogu teretiti. Ali ako Opel potjera svoje onda ce biti skike i vriske, a da ne kazem ako je vrsio malverzacije sa papirima.
Moja firma u kojoj radim je zastupnik i uvoznik za jednu inostranu firmu i svaki put kada dodje do izmjene proizvoda ili nekog drugog slucaja koji utice na promjenu cijena, dobivamo novi cjenovnik sa nabavnim i preporukom za maloprodajne cijene. Unaprijed je dogovoren i ugovorom definsan extra rabat od proizvodjaca, a koji zavisi od količine prodaje. Tako da ako se mom direktoru neko svidi ili jednostavno zeli da ima vecu prodaju onda ce se odreci tog extra rabata i imati nizu cijenu proizvoda na trzistu. Niko nije prevaren, niko nije zakinut sve legalno i kupci imaju bolju cijenu.
- Magarece_godine
- Posts: 2564
- Joined: 07/05/2009 19:51
#1554 Re: Uvoznici / koncesionari vozila u BiH, šta se dešava?
Logikom vecine ovdje, svaki uvoznik auta je zakinuo drzavu.... Flotne matrice, activety auta, bonusi...sve to umanjuje iznose na ulaznim fakturama...
-
- Posts: 17100
- Joined: 08/04/2015 10:35
#1555 Re: Uvoznici / koncesionari vozila u BiH, šta se dešava?
E sad je to pitanje, ako ostvaris pogodnosti pri kupovini na osnovu pomenutih aranzmana i tu prodaju realizujes pri cemu kupcu takodjer das pogodnosti da li za zakon pravi razliku u odnosu kad na osnovu tih aranzmana ostvaris pogodnosti pri nabavci, a prodas po redovnim cijenama...Magarece_godine wrote:Logikom vecine ovdje, svaki uvoznik auta je zakinuo drzavu.... Flotne matrice, activety auta, bonusi...sve to umanjuje iznose na ulaznim fakturama...
-
- Posts: 17100
- Joined: 08/04/2015 10:35
#1556 Re: Uvoznici / koncesionari vozila u BiH, šta se dešava?
Ma naravno, sad je pitanje imali UIO osnove da mu se natovari na grbacu ako GM prijavi da je prevaren.lonely_wolf wrote:
Nasa drzava samo moze gledati odakle je vedro ukoliko Opel ne podnese tuzbu nadleznom sudu.
Znaci ovde samo Opel moze zakuhati sto se tice umanjenih cijena, jer jedini je on prevaren i jedino je njemu nanesena direktna steta. Ostali su tu indirektno ostali bez odredjene novcane naknade ali ne mogu nista promjeniti, jer ponavljam "on" je prema nasoj drzavi ispostovao proceduru i zakon tako da nema osnove po kojoj ga mogu teretiti. Ali ako Opel potjera svoje onda ce biti skike i vriske, a da ne kazem ako je vrsio malverzacije sa papirima.
Moja firma u kojoj radim je zastupnik i uvoznik za jednu inostranu firmu i svaki put kada dodje do izmjene proizvoda ili nekog drugog slucaja koji utice na promjenu cijena, dobivamo novi cjenovnik sa nabavnim i preporukom za maloprodajne cijene. Unaprijed je dogovoren i ugovorom definsan extra rabat od proizvodjaca, a koji zavisi od količine prodaje. Tako da ako se mom direktoru neko svidi ili jednostavno zeli da ima vecu prodaju onda ce se odreci tog extra rabata i imati nizu cijenu proizvoda na trzistu. Niko nije prevaren, niko nije zakinut sve legalno i kupci imaju bolju cijenu.
Vezano da ostatak komentara, firma za koju ja radim slicno funkcionise pri cemu se smanjenje cijene postize smanjenjem marze ili prepustanjem dijela rabata, a ne smanjenjem nabavne cijene i zadrzavanje rabata. Mi imamo distrubutere za neke proizvode koji imaju distributerske rabate da bi nasu robu prodavali liferovali prema daljim kupcima i nas odnos je uredjen ugovorom koji definise prava i obaveze po kojim distributer nema pravo da robu kupljenu uz distributerski rabat direktno prodaje u maloprodaji ili po maloprodajnim cijenama i svaku kupovinu sa rabatom pravda svojim izlaznom fakturama prema "malim" trgovcima. Nije se desilo, ali predpostavljam da se prekrsi ugovor da bi bilo materijala za advokate.
-
- Posts: 7727
- Joined: 14/06/2012 22:59
#1557 Re: Uvoznici / koncesionari vozila u BiH, šta se dešava?
Sada kada smo, uglavnom, rasčistili neke nejasnoće u vezi sa odnosima na relaciji diler-kupac-UIO i (valjda) uvidjeli da u ovakvom slučaju nema mjesta za gonjenje dilera od strane UIO, zbog prodaje vozila po nižim cijenama nego što je naznačeno u zvaničnom cjenovniku, red je da se pozabavimo i ovim dijelom na relaciji proizvođač/dobavljač- uvoznik/diler.tempuser wrote:Ma naravno, sad je pitanje imali UIO osnove da mu se natovari na grbacu ako GM prijavi da je prevaren.lonely_wolf wrote:
Nasa drzava samo moze gledati odakle je vedro ukoliko Opel ne podnese tuzbu nadleznom sudu.
Znaci ovde samo Opel moze zakuhati sto se tice umanjenih cijena, jer jedini je on prevaren i jedino je njemu nanesena direktna steta. Ostali su tu indirektno ostali bez odredjene novcane naknade ali ne mogu nista promjeniti, jer ponavljam "on" je prema nasoj drzavi ispostovao proceduru i zakon tako da nema osnove po kojoj ga mogu teretiti. Ali ako Opel potjera svoje onda ce biti skike i vriske, a da ne kazem ako je vrsio malverzacije sa papirima.
Moja firma u kojoj radim je zastupnik i uvoznik za jednu inostranu firmu i svaki put kada dodje do izmjene proizvoda ili nekog drugog slucaja koji utice na promjenu cijena, dobivamo novi cjenovnik sa nabavnim i preporukom za maloprodajne cijene. Unaprijed je dogovoren i ugovorom definsan extra rabat od proizvodjaca, a koji zavisi od količine prodaje. Tako da ako se mom direktoru neko svidi ili jednostavno zeli da ima vecu prodaju onda ce se odreci tog extra rabata i imati nizu cijenu proizvoda na trzistu. Niko nije prevaren, niko nije zakinut sve legalno i kupci imaju bolju cijenu.
Vezano da ostatak komentara, firma za koju ja radim slicno funkcionise pri cemu se smanjenje cijene postize smanjenjem marze ili prepustanjem dijela rabata, a ne smanjenjem nabavne cijene i zadrzavanje rabata. Mi imamo distrubutere za neke proizvode koji imaju distributerske rabate da bi nasu robu prodavali liferovali prema daljim kupcima i nas odnos je uredjen ugovorom koji definise prava i obaveze po kojim distributer nema pravo da robu kupljenu uz distributerski rabat direktno prodaje u maloprodaji ili po maloprodajnim cijenama i svaku kupovinu sa rabatom pravda svojim izlaznom fakturama prema "malim" trgovcima. Nije se desilo, ali predpostavljam da se prekrsi ugovor da bi bilo materijala za advokate.
Mnogi ovdje spominju termine "slučaj", "sud" i "suđenje" i sl. Na relaciji proizvođač/dobavljač-uvoznik/diler, sud i advokati uglavnom nikada nemaju posla, sem u ekstremnim slučajevima povrede odredbi ugovora o dilerstvu koji daleko nadilaze sve što je u vezi sa A.C. Betanija i GM-om, ovdje spomenuto.
Za kontrolu rada dilera postoje auditi, koje periodično organizuje proizvođač/dobavljač i ako neki od tih audita pokaže da je proizvođač/dobavljač na bilo koji način finansijski oštećen od strane uvoznika/dilera, onda proizvođač/dobavljač vrlo jednostavno vrši naplatu kazne od uvoznika/dilera, bez uplitanja sudova, advokata, sredstava (dez)informisanja i sl.
Napisao sam već jedanput i ponovit ću: uvoznik/diler je za proizvođača/dobavljača prije svega kupac, a nijedan prodavač neće dovesti svog dobrog kupca (a to A.C. Betanija, onosno Berlijeta, za GM svakako jeste) u situaciju da ima problema sa sudovima, "novinarima" i sl, odnosno u bilo kakvu situaciju koja bi mu otežala ili onemogućila rad.
Informacija o kazni, kao i način naplate kazne koju je odredila grupa za audit, se dostavlja uvozniku/dileru pravovremeno i u internom dokumentu, nedostupnom široj javnosti. Visina kazne može maksimalno biti jednaka procijenjenom iznosu finansijske štete koju je imao proizvođač/dobavljač, odnosno iznosu neopravdano visoke finansijske koristi koju je imao uvoznik/diler. Naplata te kazne se može vršiti direktno, ispostavljanjem odgovarajuće fakture (uzgred rečeno, sa iskazanim PDV-om u skladu sa stopom i zakonom države iz koje faktura dolazi, a koji ne ide u predporez prema Zakonu o PDV-u BiH), ili indirektno, umanjenjem rabata na budućim fakturama za vozila i/ili rezervne dijelove.
Kad već pišem o auditu i kažnjavanju, moram napisati i to da su auditi i kontrola dokumentacije koja se tiče prodaje rijetki, pogotovu ako ta prodaja donosi proizvođaču/dobavljaču vrijednost zarade koja je planirana za određeni vremenski period.
Auditi su česći u postprodaji, gdje su i mogućnosti malverzacija od strane uvoznika/dilera puno veće, a pogotovu u dijelu koji se tiče prijave, obrade i naplate garancijskih zahtjeva. No, ni tu ne rade nikakvi advokati i sudovi. Ako proizvođač/dobavljač konstatuje da mu je uvoznik/diler neopravdano naplatio nepostojeće, ili neadekvatno dokumentovane garancijske zahtjeve, odredit će kaznu, poslati fakturu i naplatiti onaj iznos za koji ustanovi da je finansijski oštećen. Tek ako uvoznik/diler neće da plati takvu fakturu za kaznu, onda stupaju na scenu advokati i sudovi.
- mad_max_ba
- Posts: 26645
- Joined: 21/08/2015 12:42
- Location: Tamni Vilajet
#1558 Re: Uvoznici / koncesionari vozila u BiH, šta se dešava?
dakle, tamo na nekoj stranici je bio i demant Ganića sa dokumentom od strane GM-a da nije bilo nepravilnosti u poslovanju.
Dotičnim ostaje jedino narušavanje ugleda.......
Dotičnim ostaje jedino narušavanje ugleda.......
-
- Posts: 17100
- Joined: 08/04/2015 10:35
#1559 Re: Uvoznici / koncesionari vozila u BiH, šta se dešava?
U online Slobodnoj Bosni tekst o tome, konkretne brojke, datumi, izjava R. Kovacevica iz UIO da istrazuju ima li tu posla za njih i sve naslonjeno na tu neku novinsku agenciju!
- supercali
- Posts: 23942
- Joined: 06/07/2014 12:30
#1560 Re: Uvoznici / koncesionari vozila u BiH, šta se dešava?
Hvala kurcu kad ste skontali da sve zavisi od opela da li je uio zakinut za pare ili nije
Ja to davno napisao a goran uporan u svojoj prici al nece taj priznati da je previdio nesto nema boga
E sad sto neko gore napisa je stvar opela i zastupnika kako oni rjesavaju
Jel to sud jel to neki interni dogovor bez posljedica hoce li im kakve penale pucati to je izmedju njih
Ja to davno napisao a goran uporan u svojoj prici al nece taj priznati da je previdio nesto nema boga
E sad sto neko gore napisa je stvar opela i zastupnika kako oni rjesavaju
Jel to sud jel to neki interni dogovor bez posljedica hoce li im kakve penale pucati to je izmedju njih
-
- Posts: 5231
- Joined: 22/12/2011 14:41
#1561 Re: Uvoznici / koncesionari vozila u BiH, šta se dešava?
U slobodnoj bosni, veliš? E pa, to već mijenja stvar. Njima se ipak vjeruje. Ili su ono dani u pitanju? Treba sačekati da objavi avaz.tempuser wrote:U online Slobodnoj Bosni tekst o tome, konkretne brojke, datumi, izjava R. Kovacevica iz UIO da istrazuju ima li tu posla za njih i sve naslonjeno na tu neku novinsku agenciju!
- johntra
- Posts: 11800
- Joined: 11/04/2004 02:17
- Location: Palma de Hrasno
#1562 Re: Uvoznici / koncesionari vozila u BiH, šta se dešava?
Pa zar nije isti tekst svuda prenesen, a da je kao izvor naveden capital.ba?
-
- Posts: 9169
- Joined: 08/12/2009 17:31
#1563 Re: Uvoznici / koncesionari vozila u BiH, šta se dešava?
Jeste, samo copy-paste teksta sa capitala...johntra wrote:Pa zar nije isti tekst svuda prenesen, a da je kao izvor naveden capital.ba?
- golfiista
- Posts: 4685
- Joined: 04/05/2012 14:48
#1564 Re: Uvoznici / koncesionari vozila u BiH, šta se dešava?
Ma ti uvoznici su sve same cvjećke. Ovamo seruckate ( većina vas ) kako su ovlašteni distrubuteri i serviseri banda i gulikože, a sa druge strane nalazite 1001 opravdanje za navedene malverzacije, prepošteni moji, ne bi oni ovo ili ono. Zapravo, ljudi rade sve po zakonu, baš kao i svi u ovoj državi ))
- supercali
- Posts: 23942
- Joined: 06/07/2014 12:30
#1565 Re: Uvoznici / koncesionari vozila u BiH, šta se dešava?
Ma jebo porez i to
Drzava treba da se zabrine za ove fiktivne rent-a-car kuce i za falsifikovane saobracajne i sta vec uz to ide
Kasnije porez moze doci u razmatranje
Naravno ako je sve ovo istina mada ne bi se iznenadio da jeste jer nismo bas poznati kao posten narod
Drzava treba da se zabrine za ove fiktivne rent-a-car kuce i za falsifikovane saobracajne i sta vec uz to ide
Kasnije porez moze doci u razmatranje
Naravno ako je sve ovo istina mada ne bi se iznenadio da jeste jer nismo bas poznati kao posten narod
- ElRe
- Posts: 10830
- Joined: 12/12/2011 11:28
#1566 Re: Uvoznici / koncesionari vozila u BiH, šta se dešava?
Kome je AC Quattro namijenio 10ak crnih Pasata? Vidim stoje na parkingu danima.
- konektovan
- Posts: 40624
- Joined: 19/01/2015 19:12
- Location: Mahala
- Vozim: Francusku kantu
#1567 Re: Uvoznici / koncesionari vozila u BiH, šta se dešava?
Vlada pederacijeElRe wrote:Kome je AC Quattro namijenio 10ak crnih Pasata? Vidim stoje na parkingu danima.
- johntra
- Posts: 11800
- Joined: 11/04/2004 02:17
- Location: Palma de Hrasno
#1568 Re: Uvoznici / koncesionari vozila u BiH, šta se dešava?
I Nuić je mislim prodao tri XC60 za Vladu isto...ostaju još tri, od Fadilovih 16 planiranih...
-
- Posts: 2711
- Joined: 12/05/2005 10:50
#1569 Re: Uvoznici / koncesionari vozila u BiH, šta se dešava?
Ništa od navedenog nije za Vladu FBiH, niti oni uopšte kupuju takva vozila
Passati su drugi dio isporuke za DKPT
3x Volvo XC60 kod Nuića su za privatnu firmu
Inače, zanimljivo je da je na tenderu Poreske uprave FBiH pobijedio KMAG, pa će isporučiti 15 komada KIA Rio
Passati su drugi dio isporuke za DKPT
3x Volvo XC60 kod Nuića su za privatnu firmu
Inače, zanimljivo je da je na tenderu Poreske uprave FBiH pobijedio KMAG, pa će isporučiti 15 komada KIA Rio
-
- Posts: 9169
- Joined: 08/12/2009 17:31
#1570 Re: Uvoznici / koncesionari vozila u BiH, šta se dešava?
Ništa ispod Audija 6 i BMW-a 5ins wrote:Ništa od navedenog nije za Vladu FBiH, niti oni uopšte kupuju takva vozila
- drndalo
- Posts: 22820
- Joined: 26/06/2006 16:34
- Location: Sarajevo
#1571 Re: Uvoznici / koncesionari vozila u BiH, šta se dešava?
Pa i jest vala red, nece se valjda u BMW 3-ici gurati, ili gluho bilo Audiju A3-A4???530i wrote:Ništa ispod Audija 6 i BMW-a 5ins wrote:Ništa od navedenog nije za Vladu FBiH, niti oni uopšte kupuju takva vozila
Ne ide..
- mayab
- Posts: 27176
- Joined: 06/03/2008 13:00
- Location: SARAJEVO
#1572 Re: Uvoznici / koncesionari vozila u BiH, šta se dešava?
drndalo wrote:Pa i jest vala red, nece se valjda u BMW 3-ici gurati, ili gluho bilo Audiju A3-A4???530i wrote:Ništa ispod Audija 6 i BMW-a 5ins wrote:Ništa od navedenog nije za Vladu FBiH, niti oni uopšte kupuju takva vozila
Ne ide..
Ovo im treba...
-
- Posts: 2711
- Joined: 12/05/2005 10:50
#1573 Re: Uvoznici / koncesionari vozila u BiH, šta se dešava?
Ako ćemo realno gledati, Federalni nivo i Kanton Sarajevo su uvijek jedini bili realni po pitanju voznog parka, i jedino kod njih je postojala samokontrola. Pa pola federalnih ministara se vozi u Golfu ili Octaviji.
Premijer Vlade FBIH se već 15-ak godina se po pravilu vozi u Passatu vrijednosti 50-60k dok se svo to vrijeme premijer RS vozi u A8 ili S klasi a Vijeća ministara u A8 ili Q7, svi od 200k KM. Kome je to isto, onda taj ima problem sa sobom...
Najgori su po tom pitanju državne agencije, gdje su se do prije koju godinu 'ladno kupovali A6 od 150.000, kao i državni ministri iz SNSD i HDZ koji su i na taj način demonstrirali "ljubav" prema BiH. Sjetimo se Špirića i Q7 od 230.000 KM!
Još gori su kantoni, gdje je princip "sto gori, to bolja auta", pa su najviše A6 kupovali u Livnu, Širokom, Bihaću, itd... Lipovaca kao načelnik najzaduzenije opštine u Federaciji je sebi kupio A6!
Što se mene tiče, princip gdje po kantonima i opštinama vladaju Golf ili Octavia, na Federalnom nivou Passat ili A4 a na državnom Audi A6 je sasvim prihvatljiv.
Za RS nek brinu tamosnji gradjani, ali vidim da njima nije previše ni A8, već su dopustili Laktasenku i kompaniji da na posao idu helikopterom ili avionom
Premijer Vlade FBIH se već 15-ak godina se po pravilu vozi u Passatu vrijednosti 50-60k dok se svo to vrijeme premijer RS vozi u A8 ili S klasi a Vijeća ministara u A8 ili Q7, svi od 200k KM. Kome je to isto, onda taj ima problem sa sobom...
Najgori su po tom pitanju državne agencije, gdje su se do prije koju godinu 'ladno kupovali A6 od 150.000, kao i državni ministri iz SNSD i HDZ koji su i na taj način demonstrirali "ljubav" prema BiH. Sjetimo se Špirića i Q7 od 230.000 KM!
Još gori su kantoni, gdje je princip "sto gori, to bolja auta", pa su najviše A6 kupovali u Livnu, Širokom, Bihaću, itd... Lipovaca kao načelnik najzaduzenije opštine u Federaciji je sebi kupio A6!
Što se mene tiče, princip gdje po kantonima i opštinama vladaju Golf ili Octavia, na Federalnom nivou Passat ili A4 a na državnom Audi A6 je sasvim prihvatljiv.
Za RS nek brinu tamosnji gradjani, ali vidim da njima nije previše ni A8, već su dopustili Laktasenku i kompaniji da na posao idu helikopterom ili avionom
- johntra
- Posts: 11800
- Joined: 11/04/2004 02:17
- Location: Palma de Hrasno
#1574 Re: Uvoznici / koncesionari vozila u BiH, šta se dešava?
eki fol, Vlada ne kupuje takva vozila...kupuju se masovno, i to za potrebe premijera i ministarstava...ins wrote:Ništa od navedenog nije za Vladu FBiH, niti oni uopšte kupuju takva vozila
Passati su drugi dio isporuke za DKPT
3x Volvo XC60 kod Nuića su za privatnu firmu
Inače, zanimljivo je da je na tenderu Poreske uprave FBiH pobijedio KMAG, pa će isporučiti 15 komada KIA Rio
novih 16 ili 17 vozila, zavisi kako se uklope, će u suštini svi biti srednje ili više srednje klase...VW, Audi i Volvo modeli...ceh, milion kmica...prosječna cijena po autu 50.000...
krajem prošle godine je ministar za pitanja izbjeglica dobio novu Škodu Superb, dok je nešto ranije ministrica finansija sebi uzela novi A6..
Porezna uprava nije nikad forsirala ASA-u, odnosno Porsche sada, pa su ranije imali Ford Fusione za službena vozila...neki se i danas koriste, neki su nedavno prodavani za fine pare...sedam, osam milja komad...
- Better Man
- Posts: 16772
- Joined: 01/10/2006 20:10
#1575 Re: Uvoznici / koncesionari vozila u BiH, šta se dešava?
Prvo i osnovno kod kupovine službenih auta bi svi zastupnici trebali imati jednak tretman i zabranio bi favoriziranje VW grupacije. Ako kad nabavljaš npr kompjutersku opremu i po Zakonu o javnim nabavkama mraš izabrati najeftiniju tehnički zadovoljavajuču ponudu, onda tako treba i kod službenih auta. Ja bih zabranio da iko može voziti službeno auto čija je vrijednost veća od 50 hiljada KM.