Učionice i pametne glavice u njima :srce:

Naučna otkrića, edukacija, školstvo, univerziteti, fakulteti...
User avatar
Mis mekinjas
Posts: 42259
Joined: 01/07/2009 22:33
Location: U svemiru ili u Krležinim romanima

#26 Re: Učionice i pametne glavice u njima :srce:

Post by Mis mekinjas »

Nisam za pravopis nista rekla lose, vec vise naglasak, kad se cita, da se vidi da si davno otisla.
Pa sad cu reci gdje si pogrijesila.
Dobila si razred, od nekoga ko nije djecu naucio dobro racun do 10. Znam da su programi danas svugdje u svijetu nenormalni, da natovare prosvjeti da stignu u 1. razredu zbrajanje i oduzimanje do 100.
Kazes da nisu znali sa cijenama. To ti je prvi znak da stvari moras ispravljati. Sa decimalama ne vjerujem da radite jos, ako i da prekidas igru takvu ako su izmisljene prodajne cijene bile 20,6 NOK.
Prvo i kljucno dobro se vrati na gradivo koje nisu savladali. Brojevi do 10, brojevi do 100. Skupovi. Djeci se u toj dobi stvara, a sad je krajnje vrijeme da im stvoris tu sliku skupova u glavi. Konac, vuna i aplikacije su odlicna stvar. Aplikacije od papira zalijepljeni na materijal, trajat ce ti godinama i pomagati ti.
John Cleese
Posts: 37281
Joined: 25/05/2010 18:30

#27 Re: Učionice i pametne glavice u njima :srce:

Post by John Cleese »

Qoom wrote:
Zoya wrote:več
Prosvjetni radnik kažeš?!

Bez obzira na navedeno, podržavam entuzijazam.
Nesto kasnije...
Qoom wrote:pačenik
:D :lol: :run:
Qoom
Posts: 1690
Joined: 17/10/2012 12:36

#28 Re: Učionice i pametne glavice u njima :srce:

Post by Qoom »

John Cleese wrote:
:D :lol: :run:
Komentar nekoga ko piše 5 postova dnevno. Jebote kakav pokušaj čovjeka moraš biti kad ti je internet cijeli svijet.
User avatar
¤ jelena ¤
Posts: 4875
Joined: 18/05/2010 20:04
Location: BD

#29 Re: Učionice i pametne glavice u njima :srce:

Post by ¤ jelena ¤ »

:lol: :lol: :D

Tužno je to (a ujedno i smiješno) koliko ljudi, koji drugima drže predavanja o nepismenosti, nisu svjesni svog neznanja i svojih grešaka. :sad: :D



Nego...@sizifinho je postavio jedno zanimljivo pitanje pa ću odgovoriti.

Imamo inovativnih profesora. Pisala sam već o tome:
...jedan profesor matematike (Haris Hamzić) u jednoj sarajevskoj srednjoj školi (Zubotehnička škola, Sarajevo) osmislio je nekakvu školsku valutu, coine, kako bi učenike motivisao da vježbaju matematiku. Djeca rade zadatke i na taj način skupljaju coine kao da zarađuju obični novac...npr. uradiš 15 zadataka, srednje težine, i dobiješ jedan coin. Taj novonastali novac je odštampan, ima pečat škole i nekakav kod, a ulaganjem zarađenih coina đaci mogu popraviti ocjene, odložiti test ili pomoći drugima da poprave ocjenu itd.

Djeca oduševljena, a profesori ne mogu stići da pregledaju sve zadatke koje im djeca donose... :D :-D

Super stvar. Može se primijeniti i na drugim predmetima, u drugim školama

a zainteresovani za patent javljaju se i iz okruženja....
John Cleese
Posts: 37281
Joined: 25/05/2010 18:30

#30 Re: Učionice i pametne glavice u njima :srce:

Post by John Cleese »

Qoom wrote:
John Cleese wrote:

@Zoya wrote: več

@Qoom wrote: Prosvjetni radnik kažeš?! Bez obzira na navedeno, podržavam entuzijazam.
Nesto kasnije...
Qoom wrote:pačenik
:D :lol: :run:
Komentar nekoga ko piše 5 postova dnevno. Jebote kakav pokušaj čovjeka moraš biti kad ti je internet cijeli svijet.
Nema razloga da se na mene ljutis :D
Ako ponovo osjetis poriv da bilo koga tako nadmeno opominjes zbog gresaka kakve (ocito je) i sam cinis, suzdrzi se, pa ti se niko nece smijati :D
John Cleese
Posts: 37281
Joined: 25/05/2010 18:30

#31 Re: Učionice i pametne glavice u njima :srce:

Post by John Cleese »

¤ jelena ¤ wrote: :lol: :lol: :D

Tužno je to (a ujedno i smiješno) koliko ljudi, koji drugima drže predavanja o nepismenosti, nisu svjesni svog neznanja i svojih grešaka. :sad: :D
Lakrdija, moja Jelo, sta ces... :| :D
User avatar
al_akhisari
Posts: 1887
Joined: 25/07/2008 10:28

#32 Re: Učionice i pametne glavice u njima :srce:

Post by al_akhisari »

...u vrijeme kad sam radio sa djecom, praktiokovao sam i:
- svake sedmice je bilo ko od učenika mogao da učestvuje u rješavanju "zadataka za radoznale" (zadaci višeg stepena zahtjevnosti u odnosu na redovno gradivo); kasnije bismo ih zajedno pregledali, nagrađivali,...;
- dopunska nastava je izvođena na način da je svaki učenik, koji je imao potrebu za dodatnom pomoći, istu odbivao u vidu jednog učenika (ili mene); dakle, ako je danas DN iz matematike, i potrebu za istom ima 5 učenika, ostajem ja i još 4 učenika koja žele (a mogu pružiti pomoć), i onda svako radi sa po jednim učenikom (naravno, materijal sam pripremao unaprijed),...
- svake sedmice smo birali "učenika sedmice", koji je biran na način praćenja rada, ponašanja i učenja i proglašavan na času OZ-e (njegovo ime se isticalo na vidno mjesto u učionici, uz pljesak);

:) da dam doprinos temi i pokušam skrenuti pažnju s pravopisa :D
Qoom
Posts: 1690
Joined: 17/10/2012 12:36

#33 Re: Učionice i pametne glavice u njima :srce:

Post by Qoom »

John Cleese wrote:
¤ jelena ¤ wrote: :lol: :lol: :D

Tužno je to (a ujedno i smiješno) koliko ljudi, koji drugima drže predavanja o nepismenosti, nisu svjesni svog neznanja i svojih grešaka. :sad: :D
Lakrdija, moja Jelo, sta ces... :| :D
A-ha, evo i ove s pokušajem kreativnosti u nicku. Lijepo, nema šta. :stolica1:

A apropos ljutnje, samo opušteno... Dvije, tri tabletice i u osvajanje novog dana gdje sunce grije, mimo virtualne kvazi intelektualne svjetine. :gooza:
User avatar
Mis mekinjas
Posts: 42259
Joined: 01/07/2009 22:33
Location: U svemiru ili u Krležinim romanima

#34 Re: Učionice i pametne glavice u njima :srce:

Post by Mis mekinjas »

al_akhisari wrote:...u vrijeme kad sam radio sa djecom, praktiokovao sam i:
- svake sedmice je bilo ko od učenika mogao da učestvuje u rješavanju "zadataka za radoznale" (zadaci višeg stepena zahtjevnosti u odnosu na redovno gradivo); kasnije bismo ih zajedno pregledali, nagrađivali,...;
- dopunska nastava je izvođena na način da je svaki učenik, koji je imao potrebu za dodatnom pomoći, istu odbivao u vidu jednog učenika (ili mene); dakle, ako je danas DN iz matematike, i potrebu za istom ima 5 učenika, ostajem ja i još 4 učenika koja žele (a mogu pružiti pomoć), i onda svako radi sa po jednim učenikom (naravno, materijal sam pripremao unaprijed),...
- svake sedmice smo birali "učenika sedmice", koji je biran na način praćenja rada, ponašanja i učenja i proglašavan na času OZ-e (njegovo ime se isticalo na vidno mjesto u učionici, uz pljesak);

:) da dam doprinos temi i pokušam skrenuti pažnju s pravopisa :D
Ma samo jedno pitanje. Cemu je doprinijelo biranje ucenika sedmice? Jel' rezultiralo da su svi barem jednom izabrani u godini? Ili je jedan dio biran cesce?
Ko ga je birao? Djeca ili Vi? Kako se birao? Tajnim glasanjem ili se svako dijete diglo i reklo ime tog nekog odabranog ucenika?

Ovo je vise pitanja. :lol: Ali su slijedna prvom.
User avatar
Sanjarko
Posts: 23276
Joined: 17/02/2015 19:32
Location: U snu

#35 Re: Učionice i pametne glavice u njima :srce:

Post by Sanjarko »

¤ jelena ¤ wrote:Priča mi komšijin mali...srednja škola:
Pa dobro ima ovog al ima i ovog: Mi u skoli osnovnoj casovi informatike, pred kraj skole 8 razred kad smo krenuli dobili kompjutere u skoli. Maltene nam ih nisu dali ni upalit, samo bubaj i bubaj gradivo.

Inace samo trazili bubanje gradiva citavo vrijeme skolovanja, umjesto da se trazi jel smo sta skontali.
Ono ko da je covjek kompjuter pa da moze zapamtit sve, lako stvari, i sjetit se lako.

Zesca glupost bubanje, Ja sam naucio na kompu ove 2 godine vise nego ikad u skoli i zivotu.

PS. Za ove pravopisce sizifa i qoma sjedite obojica 1, jer obojica hvatate pravopis, ko da nema disleksticnih ljudi itd. Nije sve u pravopisu. Nesto je i u napisanom. ;-)

PPS. Zato mi je skola bila i mrska, zato sam bjezo, i okido poslije u srednjoj, osnovna je jos nest bila kolko tolko zanimljiva.

PPPS. Steta sto me niko u Matematiku nije gurao, niti nagradzivao za nju, sad bi imali vrsnog matematicara, mozda, jer ipak nije mala stvar Novi Kalendar Napravit Najprecizniji i Najjednostavniji bez znanja Matematike.

+PPPS. Imo sam dok sam u skolu iso vazda 5 iz nje skoro, bio medzu najboljim ucenicima iz nje u skolama i to sve bez vjezbe i ucenja nje uopste.

Jbg tako mi grah pao.

Pozdrav jelo, i zoji isto.
User avatar
Sanjarko
Posts: 23276
Joined: 17/02/2015 19:32
Location: U snu

#36 Re: Učionice i pametne glavice u njima :srce:

Post by Sanjarko »

Fali vam jedna planeta i nije Pluto/Pluton. Navodno ima nova planeta u sistemu, e sad jel su je prihvatili to je druga stvar.

PS. Prasinari policajci ne bi trebali bit tolko naoruzani, Meni sve djeluje da policija postaje ko Legije Rimske i Rimski Legionari. Isto sve Sljemovi, Oklopi, Stitovi, samo umjesto maceva utoke, masinke i suzavci.

Jbg Big Brother Show. 1984 steta nikad nisam procito je, ni film gledo.
User avatar
Sanjarko
Posts: 23276
Joined: 17/02/2015 19:32
Location: U snu

#37 Re: Učionice i pametne glavice u njima :srce:

Post by Sanjarko »

Mis mekinjas wrote:Nisam za pravopis nista rekla lose, vec vise naglasak, kad se cita, da se vidi da si davno otisla.
Pa sad cu reci gdje si pogrijesila.
Dobila si razred, od nekoga ko nije djecu naucio dobro racun do 10. Znam da su programi danas svugdje u svijetu nenormalni, da natovare prosvjeti da stignu u 1. razredu zbrajanje i oduzimanje do 100.
Kazes da nisu znali sa cijenama. To ti je prvi znak da stvari moras ispravljati. Sa decimalama ne vjerujem da radite jos, ako i da prekidas igru takvu ako su izmisljene prodajne cijene bile 20,6 NOK.
Prvo i kljucno dobro se vrati na gradivo koje nisu savladali. Brojevi do 10, brojevi do 100. Skupovi. Djeci se u toj dobi stvara, a sad je krajnje vrijeme da im stvoris tu sliku skupova u glavi. Konac, vuna i aplikacije su odlicna stvar. Aplikacije od papira zalijepljeni na materijal, trajat ce ti godinama i pomagati ti.
Bitno ih naucit sabirat i oduzimat, mnozenje i dijeljenje do manjih cifri je upravo to sabiranje i oduzimanje.
Ako primjerice nauci jer se rimuje 6*8=48 lako je uceniku skontat koliko je 7*8 ili 8*8 ili 6*7.
Barem sam Ja tako naucio ove manje brojeve mnozenje i dijeljenje, tablicu mnozenja nikad nisam mogo naucit.
Nema ucenja napamet.

PS. Savjet dajte im malo da se podsjete kad odgovaraju, test rade i slicno.
Samo malo da se podsjete, to aktivira pamcenje.

Barem kod mene tak to radi, zapisem nest to me podsjeti i onda se sjetim skoro svega.

Bubanje izbacit po meni treba skroz skoro, sem u nekim profesijama gdje to treba, medicina i slicno.
User avatar
Sanjarko
Posts: 23276
Joined: 17/02/2015 19:32
Location: U snu

#38 Re: Učionice i pametne glavice u njima :srce:

Post by Sanjarko »

¤ jelena ¤ wrote::lol: :lol: :D

Tužno je to (a ujedno i smiješno) koliko ljudi, koji drugima drže predavanja o nepismenosti, nisu svjesni svog neznanja i svojih grešaka. :sad: :D



Nego...@sizifinho je postavio jedno zanimljivo pitanje pa ću odgovoriti.

Imamo inovativnih profesora. Pisala sam već o tome:
...jedan profesor matematike (Haris Hamzić) u jednoj sarajevskoj srednjoj školi (Zubotehnička škola, Sarajevo) osmislio je nekakvu školsku valutu, coine, kako bi učenike motivisao da vježbaju matematiku. Djeca rade zadatke i na taj način skupljaju coine kao da zarađuju obični novac...npr. uradiš 15 zadataka, srednje težine, i dobiješ jedan coin. Taj novonastali novac je odštampan, ima pečat škole i nekakav kod, a ulaganjem zarađenih coina đaci mogu popraviti ocjene, odložiti test ili pomoći drugima da poprave ocjenu itd.

Djeca oduševljena, a profesori ne mogu stići da pregledaju sve zadatke koje im djeca donose... :D :-D

Super stvar. Može se primijeniti i na drugim predmetima, u drugim školama

a zainteresovani za patent javljaju se i iz okruženja....
Evo im i bolja ideja, da uvedu bitkojne umjesto toga, mogu ih iskoristit i za to a i da kupe nest. :mrgreen:
User avatar
al_akhisari
Posts: 1887
Joined: 25/07/2008 10:28

#39 Re: Učionice i pametne glavice u njima :srce:

Post by al_akhisari »

Mis mekinjas wrote:
al_akhisari wrote:...u vrijeme kad sam radio sa djecom, praktiokovao sam i:
- svake sedmice je bilo ko od učenika mogao da učestvuje u rješavanju "zadataka za radoznale" (zadaci višeg stepena zahtjevnosti u odnosu na redovno gradivo); kasnije bismo ih zajedno pregledali, nagrađivali,...;
- dopunska nastava je izvođena na način da je svaki učenik, koji je imao potrebu za dodatnom pomoći, istu odbivao u vidu jednog učenika (ili mene); dakle, ako je danas DN iz matematike, i potrebu za istom ima 5 učenika, ostajem ja i još 4 učenika koja žele (a mogu pružiti pomoć), i onda svako radi sa po jednim učenikom (naravno, materijal sam pripremao unaprijed),...
- svake sedmice smo birali "učenika sedmice", koji je biran na način praćenja rada, ponašanja i učenja i proglašavan na času OZ-e (njegovo ime se isticalo na vidno mjesto u učionici, uz pljesak);

:) da dam doprinos temi i pokušam skrenuti pažnju s pravopisa :D
Ma samo jedno pitanje. Cemu je doprinijelo biranje ucenika sedmice? Jel' rezultiralo da su svi barem jednom izabrani u godini? Ili je jedan dio biran cesce?
Ko ga je birao? Djeca ili Vi? Kako se birao? Tajnim glasanjem ili se svako dijete diglo i reklo ime tog nekog odabranog ucenika?

Ovo je vise pitanja. :lol: Ali su slijedna prvom.
...odgovor na jedno pitanje :-D ; prošlo je 10-tak godina od tada, pa se malčice detalja izgubilo; smisao biranja najboljeg učenika je i u navođenje na takmičenje (sa samim sobom i sa drugima); nisu svi imali priliku biti najbolji, ali ih je bilo 10-tak (1/2 otprilike od ukupnog broja), pri čemu su neki bili više puta od drugih; u izboru su učestvovali svi (kao i u gotovo svim aktivnostima u učionici); postojali su kriteriji, koji su se odnosili na ponašanje, odnos prema drugima, učešće u aktivnostima u grupi (DN, i druge), poštivanje pravila grupe (koja su zajedno napravljena), uspjeh u učenju/ ocjene kao vrlo važan segment; javno se razgovaralo o svemu navedenom u toku sedmice i proglašavao jednako javno najbolji; mogu reći da je bilo zanimljivo :)
Qoom
Posts: 1690
Joined: 17/10/2012 12:36

#40 Re: Učionice i pametne glavice u njima :srce:

Post by Qoom »

al_akhisari wrote:
Mis mekinjas wrote:
al_akhisari wrote:...u vrijeme kad sam radio sa djecom, praktiokovao sam i:
- svake sedmice je bilo ko od učenika mogao da učestvuje u rješavanju "zadataka za radoznale" (zadaci višeg stepena zahtjevnosti u odnosu na redovno gradivo); kasnije bismo ih zajedno pregledali, nagrađivali,...;
- dopunska nastava je izvođena na način da je svaki učenik, koji je imao potrebu za dodatnom pomoći, istu odbivao u vidu jednog učenika (ili mene); dakle, ako je danas DN iz matematike, i potrebu za istom ima 5 učenika, ostajem ja i još 4 učenika koja žele (a mogu pružiti pomoć), i onda svako radi sa po jednim učenikom (naravno, materijal sam pripremao unaprijed),...
- svake sedmice smo birali "učenika sedmice", koji je biran na način praćenja rada, ponašanja i učenja i proglašavan na času OZ-e (njegovo ime se isticalo na vidno mjesto u učionici, uz pljesak);

:) da dam doprinos temi i pokušam skrenuti pažnju s pravopisa :D
Ma samo jedno pitanje. Cemu je doprinijelo biranje ucenika sedmice? Jel' rezultiralo da su svi barem jednom izabrani u godini? Ili je jedan dio biran cesce?
Ko ga je birao? Djeca ili Vi? Kako se birao? Tajnim glasanjem ili se svako dijete diglo i reklo ime tog nekog odabranog ucenika?

Ovo je vise pitanja. :lol: Ali su slijedna prvom.
...odgovor na jedno pitanje :-D ; prošlo je 10-tak godina od tada, pa se malčice detalja izgubilo; smisao biranja najboljeg učenika je i u navođenje na takmičenje (sa samim sobom i sa drugima); nisu svi imali priliku biti najbolji, ali ih je bilo 10-tak (1/2 otprilike od ukupnog broja), pri čemu su neki bili više puta od drugih; u izboru su učestvovali svi (kao i u gotovo svim aktivnostima u učionici); postojali su kriteriji, koji su se odnosili na ponašanje, odnos prema drugima, učešće u aktivnostima u grupi (DN, i druge), poštivanje pravila grupe (koja su zajedno napravljena), uspjeh u učenju/ ocjene kao vrlo važan segment; javno se razgovaralo o svemu navedenom u toku sedmice i proglašavao jednako javno najbolji; mogu reći da je bilo zanimljivo :)
Čime djecu, koja nemaju hrabrosti ravnopravno učestvovati u komunikaciji, dodatno činimo introvertnim.

Ovo je blago rečeno pogrešan "McDonald's" pristup izgrađivanja kompetitivnosti tamo gdje kompetitivnosti ne smije da bude mjesta. Na kraju krajeva, upravo iz ovog razloga pametni obrazovni sistemi u cilju izgradnje zdravog ambijenta odrastanja elimišu ocjene u osnovnoj školi kao vid vrednovanja nečijeg (ne)znanja.
User avatar
al_akhisari
Posts: 1887
Joined: 25/07/2008 10:28

#41 Re: Učionice i pametne glavice u njima :srce:

Post by al_akhisari »

Qoom wrote:
al_akhisari wrote:
Mis mekinjas wrote:
...odgovor na jedno pitanje :-D ; prošlo je 10-tak godina od tada, pa se malčice detalja izgubilo; smisao biranja najboljeg učenika je i u navođenje na takmičenje (sa samim sobom i sa drugima); nisu svi imali priliku biti najbolji, ali ih je bilo 10-tak (1/2 otprilike od ukupnog broja), pri čemu su neki bili više puta od drugih; u izboru su učestvovali svi (kao i u gotovo svim aktivnostima u učionici); postojali su kriteriji, koji su se odnosili na ponašanje, odnos prema drugima, učešće u aktivnostima u grupi (DN, i druge), poštivanje pravila grupe (koja su zajedno napravljena), uspjeh u učenju/ ocjene kao vrlo važan segment; javno se razgovaralo o svemu navedenom u toku sedmice i proglašavao jednako javno najbolji; mogu reći da je bilo zanimljivo :)
Čime djecu, koja nemaju hrabrosti ravnopravno učestvovati u komunikaciji, dodatno činimo introvertnim.

Ovo je blago rečeno pogrešan "McDonald's" pristup izgrađivanja kompetitivnosti tamo gdje kompetitivnosti ne smije da bude mjesta. Na kraju krajeva, upravo iz ovog razloga pametni obrazovni sistemi u cilju izgradnje zdravog ambijenta odrastanja elimišu ocjene u osnovnoj školi kao vid vrednovanja nečijeg (ne)znanja.
...poštujem, ali dozvoli da se ne složim; prirodno, kreiraš stavove na osnovu malog broja informacija, te shodno tome, nemaš potpunu sliku (ali i da imaš, moguće se ne bi složio sa istim); najprije, čak i da si u pravu, introvertnost ne znači nužno negativno i loše; s druge strane, navedene aktivnosti upravo mogu pozitivno uticati na samopouzdanje malih ljudi; usmjerenost na dobro, pozitivno, proaktivan pristup (kako ono kažu, "ljepota je u oku posmatrača"); što se tiče, kompetitivnosti (obrati pažnju na i ispred takmičenje), opet se se ne mogu složiti (na nivou općeg da); govorimo o djeci uzrasta tada 4. razred; što se tiče ocjena, načelno se slažem, ali se bojim da je to, barem trenutno ovdje utopija; možeš li mi navesti primjer jednog obrazovnog sistema koji je elimisao ocjene
Qoom
Posts: 1690
Joined: 17/10/2012 12:36

#42 Re: Učionice i pametne glavice u njima :srce:

Post by Qoom »

al_akhisari wrote:
Qoom wrote:
Čime djecu, koja nemaju hrabrosti ravnopravno učestvovati u komunikaciji, dodatno činimo introvertnim.

Ovo je blago rečeno pogrešan "McDonald's" pristup izgrađivanja kompetitivnosti tamo gdje kompetitivnosti ne smije da bude mjesta. Na kraju krajeva, upravo iz ovog razloga pametni obrazovni sistemi u cilju izgradnje zdravog ambijenta odrastanja elimišu ocjene u osnovnoj školi kao vid vrednovanja nečijeg (ne)znanja.
...poštujem, ali dozvoli da se ne složim; prirodno, kreiraš stavove na osnovu malog broja informacija, te shodno tome, nemaš potpunu sliku (ali i da imaš, moguće se ne bi složio sa istim); najprije, čak i da si u pravu, introvertnost ne znači nužno negativno i loše; s druge strane, navedene aktivnosti upravo mogu pozitivno uticati na samopouzdanje malih ljudi; usmjerenost na dobro, pozitivno, proaktivan pristup (kako ono kažu, "ljepota je u oku posmatrača"); što se tiče, kompetitivnosti (obrati pažnju na i ispred takmičenje), opet se se ne mogu složiti (na nivou općeg da); govorimo o djeci uzrasta tada 4. razred; što se tiče ocjena, načelno se slažem, ali se bojim da je to, barem trenutno ovdje utopija; možeš li mi navesti primjer jednog obrazovnog sistema koji je elimisao ocjene
Finska!
"Djeca se ne mjere ni na koji način prvih šest godina svoje edukacije."

Više možeš pogledati ovdje.
Nedavno sam gledao emisiju o brazovnom sistemu u različitim državam svijeta i kao osvrnuli su se na ekipu profesora iz Amerike koja je dolazila u Finsku na edukaciju. Pravili su usporedbe koliko koji sistem u prosjeku potroši novca po "učeniku" i kakvi su rezultati različitog pristupa.

Ako se dobro sjećam, Finska je prva zemlja na svijetu koja je umjesto predmeta uvela teme, npr. tema je granap i sve što otvaranje i rad granapa podrazumijeva.

Da se vratim na početak, nemam nikakve veze s obrazovnim sistemom, ali s obzirom da smo u golemom spolovilu svaki pokušaj pomaka naprijed apsolutno podržavam.
User avatar
wewa
Posts: 14765
Joined: 27/05/2010 15:20
Location: djah na brdu, djah u ravnici

#43 Re: Učionice i pametne glavice u njima :srce:

Post by wewa »

razlog uspjesnosti obrazovnog sistema Finske lezi ponajprije u cinjenici da samo najbolji studenti imaju sansu dobiti posao u prosvjeti.
kod nas je to uglavnom obratno, cast izuzecima.
User avatar
Mis mekinjas
Posts: 42259
Joined: 01/07/2009 22:33
Location: U svemiru ili u Krležinim romanima

#44 Re: Učionice i pametne glavice u njima :srce:

Post by Mis mekinjas »

al_akhisari wrote:
...odgovor na jedno pitanje :-D ; prošlo je 10-tak godina od tada, pa se malčice detalja izgubilo; smisao biranja najboljeg učenika je i u navođenje na takmičenje (sa samim sobom i sa drugima); nisu svi imali priliku biti najbolji, ali ih je bilo 10-tak (1/2 otprilike od ukupnog broja), pri čemu su neki bili više puta od drugih; u izboru su učestvovali svi (kao i u gotovo svim aktivnostima u učionici); postojali su kriteriji, koji su se odnosili na ponašanje, odnos prema drugima, učešće u aktivnostima u grupi (DN, i druge), poštivanje pravila grupe (koja su zajedno napravljena), uspjeh u učenju/ ocjene kao vrlo važan segment; javno se razgovaralo o svemu navedenom u toku sedmice i proglašavao jednako javno najbolji; mogu reći da je bilo zanimljivo :)
Vjerujem da je bilo zanimljivo. :)
Bocka me ovih 10, i onih 10. Ne umanjujem uspjeh i zadovoljstvo metodom, ali sigurno se boljih 10 takmičilo, ostalih10 je kad svi odu doma, borilo za naklonost prve desetke. To naravno vi ne znate, to je ostalo dječije, nekom trauma, nekom ne. :)

Mladim prosvjetarima, preporučujem da pročitaju sve o kompleksnoj metodi Jelene Mioč. Mislim da imate knjigu kupiti Čitam i pišem, pa ako vam vaš program ne dopušta u školi da je koristite, a vi ispod stola, učite djecu kako treba kad ih dobijete u prvi razred osnovne. Knjiga Čitam i pišem, nije priručnik.
Zapravo, i svi roditelji kad primijete da djeca počnu prepoznavati slova, trebaju ih pokušati učiti da ščitavaju. Po Mioč metodama, moguće je djecu u dobi 3-4 godine, naučiti da čitaju sa razumijevanjem manje rečenice.
User avatar
al_akhisari
Posts: 1887
Joined: 25/07/2008 10:28

#45 Re: Učionice i pametne glavice u njima :srce:

Post by al_akhisari »

Finska!
"Djeca se ne mjere ni na koji način prvih šest godina svoje edukacije."

Više možeš pogledati ovdje.
Nedavno sam gledao emisiju o brazovnom sistemu u različitim državam svijeta i kao osvrnuli su se na ekipu profesora iz Amerike koja je dolazila u Finsku na edukaciju. Pravili su usporedbe koliko koji sistem u prosjeku potroši novca po "učeniku" i kakvi su rezultati različitog pristupa.

Ako se dobro sjećam, Finska je prva zemlja na svijetu koja je umjesto predmeta uvela teme, npr. tema je granap i sve što otvaranje i rad granapa podrazumijeva.

Da se vratim na početak, nemam nikakve veze s obrazovnim sistemom, ali s obzirom da smo u golemom spolovilu svaki pokušaj pomaka naprijed apsolutno podržavam.[/quote]

:) za nekog ko nije u obrazovnom sistemu, sasvim si solidno informisan; a, znao sam da ćeš pomenuti finsku :)

...što se tiče finskog modela, koji trenutno važi kao izuzetno cijenjen (da ne koristim krupnije riječi), ima tu i "legendi"; naime, pored ovih informacija koje je moguće naći na netu, imam i mogućnost o sistemu finske saznati i kroz članove porodice koji pohađaju isti; sistem tvz. osnovne škole je podijeljen na malu (prvih 6), i veliku (do 9); zaista se ne ocjenjuju u prvih 6 godina, pri čemu se misli na brojčano ocjenjivanje (učenici se u tom periodu male škole ocjenjuju opisno-analitičko ocjenjivanje), a brojčano se ocjenjuju u velikoj školi (ocjene do 10)
Zoya
Posts: 23153
Joined: 09/06/2008 14:54

#46 Re: Učionice i pametne glavice u njima :srce:

Post by Zoya »

Mis mekinjas wrote:Nisam za pravopis nista rekla lose, vec vise naglasak, kad se cita, da se vidi da si davno otisla.
Pa sad cu reci gdje si pogrijesila.
Dobila si razred, od nekoga ko nije djecu naucio dobro racun do 10. Znam da su programi danas svugdje u svijetu nenormalni, da natovare prosvjeti da stignu u 1. razredu zbrajanje i oduzimanje do 100.
Kazes da nisu znali sa cijenama. To ti je prvi znak da stvari moras ispravljati. Sa decimalama ne vjerujem da radite jos, ako i da prekidas igru takvu ako su izmisljene prodajne cijene bile 20,6 NOK.
Prvo i kljucno dobro se vrati na gradivo koje nisu savladali. Brojevi do 10, brojevi do 100. Skupovi. Djeci se u toj dobi stvara, a sad je krajnje vrijeme da im stvoris tu sliku skupova u glavi. Konac, vuna i aplikacije su odlicna stvar. Aplikacije od papira zalijepljeni na materijal, trajat ce ti godinama i pomagati ti.
Misu, sa decimala smo sad poceli . Mjerimo recimo temperaturu vani. 1.5, ili 0.5, pa onda mjerim koliko su visoki i koliko su centimetara porasli za pola godine itd. Sa ovim cu pravo poceti u martu nekad. Ja se maksimalno trudim da matematiku ucinim sto zanimljivijom i moji ucenici najvise vole matematiku, svi se raduju i rade kao ludi :thumbup: Glede skupova, za svaki dan jedna cjevcica, pa onda skupovi od deset, pa smo imali party kada smo dosli do deset skupova odnosno stotinu cjevcica, tada smo obiljezili 100 dana u skoli. Kada smo vani u sumi onda skupljaju djeca kamencice, i svasta sto se u prirodi nadje pa prave skupove, oduzimaju i tako dalje. Prosle i ove sedmice je simetrija u planu i moram priznati da bas i nije najlaksa. Kako ne bi bilo dosadno malo smo se prakticno bavili njome.
Image

Image


Hvala na doprinosu u svakom slucaju. :thumbup: Budem probala.

Glede skola u Finskoj. Posjetili smo ih u Septembru i jedina dobra stvar kod njih su mali razredi. Ne vise od 12 ucenika po ucitelju. Dakle ako ih je 24 u razredu onda su dva ucitelja u razredu. Moj drugi razred ima 12 ucenika ali dvojica imaju adhd pa imam osjecaj kao da ih je 50 ponekad. Problem je ovdje sto je drzava odlucila da djeca sa tako tim poremecajima idu u skoli sa "normalnom" djecom i da se osjecaju da su normalni medju njima. I oni sami znaju da ne pripadaju tu ali objasni ti njihovim roditeljima da djete trebaju upisati u specijalnoj skoli, u stanju su da oci iskopaju. Zaboravljaju da u obicnoj skoli nisu ucitelji kompetentni (nemaju specijalnu pedagogiju pa da znaju kako ce dijete zastititi ili ti mu dati ono sto je djetetu potrebno).

Nema ni ovdje ocjenjivanja kod nas. Djeca se ocjenjuju tek od osmog razreda. Ni sa tim se ne slazem, trebalo bi barem od petog poceti sa ocjenjivanjem djece no nas niko ne slusa :lol: Ovaj posao stvarno moras dobro voljeti da bi ostao normalan.
Zoya
Posts: 23153
Joined: 09/06/2008 14:54

#47 Re: Učionice i pametne glavice u njima :srce:

Post by Zoya »

Cesto ovaj video koristim kako bih motivisala djecu a i sebe na koji nacin da ih savjetujem. Kad se pocnu zaliti da nesto ne mogu ili da je nesto pretesko samo im navedem primjer ovog djecaka :D

User avatar
Lalena
Posts: 813
Joined: 04/03/2014 21:02

#48 Re: Učionice i pametne glavice u njima :srce:

Post by Lalena »

Pratim temu...
Nisam prosvjetni radnik, ali imam dijete u skoli.
Nadovezala bih se samo na ovo ...
Vjerujem da je bilo zanimljivo. :)
Bocka me ovih 10, i onih 10. Ne umanjujem uspjeh i zadovoljstvo metodom, ali sigurno se boljih 10 takmičilo, ostalih10 je kad svi odu doma, borilo za naklonost prve desetke. To naravno vi ne znate, to je ostalo dječije, nekom trauma, nekom ne. :)
Mozda negdje i jeste ovako, ja imam skroz drugacije iskustvo!
Svega par ucenika u razredu je uopste zainteresovano da se dokazuje u pozitivnom smislu, takmici u ocjenama i sl. Velika vecina se dokazuje u suprotnom pravcu, tj. veca je faca onaj ko ima jedinicu, pravi probleme, udara drugu djecu, ide direktoru... I oni koji su uspjesni, su po pravilu na meti ovih drugih.
Zapravo djeca gube motivaciju da se uopste trude, jer sta imaju od toga da budu medju najboljima? Vecina nastavnika ne smije uputiti ni pohvalu niti nedaj Boze nagraditi ucenika koji se trudi, valjda bas zbog ovakvog pristupa.
Ta djeca trpe vrijedjanja, od malena ih se smatra "streberima", a oni cesto u strahu da ne pokvare vladanje i ocjene, ne znaju odgovoriti ni na verbalna, ni na fizicka maltretiranja.
A kada je neka teska zadaca ili lektira, ja sam bukvalno morala gasiti vifi, i nerijetko sam nailazila na telefonu prijetnje tipa "pomozi mi na kontrolnom, ili cu ti zagorcati zivot, ili cu te prijaviti za nesto", isl.

I daaaa, prvih nekoliko razreda, sve se vrtilo okko djece koja su agresiuvna, problematicna, koja prave probleme.
Tu cesto trpi i kvalitet nastave, oni najbolji se dosadjuju, stagniraju, gube volju i interes, a cesto i popuste i uklope se u prosjek, jer je tako veca sansa da ce prezivjeti. To je prava borba! Tu "borbu za naklonost" ja nisam vidjela!

Napisah ovo na brzinu, neka mi ne zamjere dezurni lektori ;)
User avatar
wewa
Posts: 14765
Joined: 27/05/2010 15:20
Location: djah na brdu, djah u ravnici

#49 Re: Učionice i pametne glavice u njima :srce:

Post by wewa »

problem je u sistemu, ne sastavu razreda. autoritet se mora znati uspostaviti, jednako kao i kriteriji na nivou skole...

djeca sklona nepodopstinama samo koriste situaciju - ista ta djeca bi u drugom sistemu postovala jasno postavljene granice. ne bi imali izbora.
User avatar
petunija
Posts: 3039
Joined: 07/05/2009 09:22
Location: United States of Balcan

#50 Re: Učionice i pametne glavice u njima :srce:

Post by petunija »

Lijepa tema @Zoya
žao mi je što je kod nas sve drugačije, miljama smo daleko od ovakvog načina obrazovanja :(
I slažem se sa @lalena, preporodila sam se kad su mi djeca završila škole... :(
Post Reply