Učionice i pametne glavice u njima :srce:

Naučna otkrića, edukacija, školstvo, univerziteti, fakulteti...
User avatar
al_akhisari
Posts: 1887
Joined: 25/07/2008 10:28

#101 Re: Učionice i pametne glavice u njima :srce:

Post by al_akhisari »

Zoya wrote:Rekoh da cu pisati o gallery walk-u. Moram se pohvaliti da su nam ucenici ispali u novinama.
Tema je bila unutrasnji organi a fokusirali smo se na srce, jetru, bubrege, debelo i tanko crijevo, mozak, pluca.
Svako dijete sam nacrtala ( malo uz njihovu pomoc) u njihovoj stvarnoj velicini na velikom smedjem papiru (koji dodju u rolnama) te su organe "lijepili" poslije svakog casa.
Sta su pluca? Gdje se nalaze? Zbog cega je lijevo plucno krilo manje od desnog? Sta se desava sa plucima kad udahnemo vazduh? Ovdje sam koristila balone da objasnim da je potrebno jedan "litar" vazduha za svako plucno krilo. Koristila sam male kamione koje su ucenici punili sa plavim perlama i vozili kroz tijelo da pokazem sta se desava sa zrakom kad udahnemo i kako ga ti kamione "natovare" i prenose u tijelo. Pricali smo o crvenim krvnim zrncima i njihovom znacenju.
Bubrezi, koji funkciju imaju u tijelu. Zasto je bitno unositi dovoljno tjekucine. Koliko litara pishaju odrasli koliko djeca. Kakve je boje mokraca nekog ko unosi nedovoljno tekucine od onoga koji unosi. Ovdje smo ucili u litrima a da bih ovo pokazala, koristila sam djus od jabuke i djus od jabuke pomjesan kakaom da vide otprilike boju.
Mozak- njegova funkcija. Koliko je vazan san. Koliko je bitno koristenje kacige. Sta se desava kad neko udari glavu i dobije potres mozga. Koliko lobanja stiti mozak. Tu sam koristila dva kuhana jaja da pokazem do cega moze doci ako se povredi glava. Bitno je koristiti kacigu.
Srce- kako srce funkcionise. Koliko puta u minuti srce kuca. Koliko puta kad mirujemo a koliko puta kad smo aktivni. Ovdje su svi dobili uze i preskakali trideset sekudni a mjerili smo puls prije i poslije toga. Imala sam i stetoskop te smo slusali srce jedno drugom.
Jetra- kakve je boje, gdje se nalazi, koja je njena funkcija. Jedini organ koji se regenerise i moze rasti ako se dio operise. Sta znaci rijec transplantacija. Kako cuvati jetru.
Debelo i tanko crijevo- ovo je bilo i najzanimljivije. Duzina tankog crijeva otprilike 9 metara, koliko je to. Ovdje smo koncem pokazali duzinu, mjerili koracima, itd. Debelo crijevo - rektum. sta se desava sa hranom....
Uglavnom, ovo su djeca sve pretstavljala ispred citave skole i objasnjavala svaki organ. Svi su bili odusevljeni a ja sam bila strasno ponosna na njih. Njima je samo 7 godina i vec znaju bruku toga.
:) zanimljivo i fino
User avatar
SaraFina
Posts: 20421
Joined: 28/04/2014 20:32
Location: Antananarivu

#102 Re: Učionice i pametne glavice u njima :srce:

Post by SaraFina »

Lijepa i pozitivna tema, samo mi je plan i program nepojmljiv. Vjerovatno su u pitanju neka ekstra nadarena djeca.

Nisam prosvetni radnik, no zanimanje mi je izmedju ostalog usko vezano i za prosvetu.

Na njemačkom govornom području djeca uzrasta drugog razreda ne uče jedninu i množinu u engleskom jeziku, čak ni kad je jedna i više krava u pitanju :D jer imaju velike gramatičke nedoumice i kad je njemački u pitanju. Uče Der, Die, Das. I tako razgraničavaju prvo u maternjem kojeg roda je imenica, da li je jednina ili množina...da li se piše velikim ili malim slovom i sl.
Petkom obično budu diktati naučenih riječi na njemačkom jeziku. Paralelno uče i pisana slova.. Što je po meni u redu i korektno... onda slijede pismeni sastavi tj kraći tekstovi ili par rečenica ( subjekt, predikat, objekt ) u kojima upotrebljavaju pravilno naučene riječi sa tkz; artiklima ...O pisanju "poezije" nema govora, :D eventualno se čitaju ili recitiraju pjesmice iz knjiga prilagodjene njihovom uzrastu. Opis ( kratak ) mame i tate, braće i sestara je moguć.. Tek u četvrtom razredu djeca pišu pismene sastave izmedju 150 - 200 riječi. Plafon znači. To bude e mail - pismo s putovanja drugarima, prepričavanje nekog teksta ili novinskog članka, sage i sl.

Engleski jezik u drugom razredu uče pisati po slikama. ... ( krava, konj, kokoš i sl....
Takodjer se uče slikovno nazivi osnovnih životnih namirnica, voća i povrća. To je otprilike način rada. Za engleski jezik se koristi opisna nota, a ne broj. I tako sve Do 4 razreda. Zakonski je nemoguće da ocjenu iz engleskog jezika (validnu) daje učiteljica.. zato su ocjene " provizorne " tj više kao pohvala odnosno naputak za učenje.

U matematici, sabiranje i oduzimanje preko 100, tablica množenja i kombinirani zadaci nakon toga. Početkom drugog polugodišta predju na jednostavne tekstualne zadatke sa jednom eventualno dvije računske operacije. Zagrade počnu, no to je već složenije i samo priprema za treći razred.
Treći predmet je svašta po malo...poznavanje dijelova grada ( Beč ima 23 okruga ), neke znamenitosti, glavni gradovi r... Linz, Graz, Salzburg. ..

"Tehnika i domaćinstvo "bi bilo rezbarenje drveta i izrada jednostavnih stvari poput malih polica, šivenje i sl

Muzičko (kako se koja nota zove i imena austrijskih i njemački kompozitora plus najpoznatije djelo ili dva. . i fizičko vaspitanje..

To bi otprilike bilo sve. Nastavni plan i program isti je i u gradskim i u privatnim školama.
Škole na engleskom ili drugim jezicima takodjer su ga obavezne slijediti, s tim da se tamo sva komunikacija obavlja na jeziku škole ( engleskom, francuskom) ali njemački imaju normalno kao nastavni predmet.
"Slobodni projekti i odstupanje od nastavnog plana i programa mogući su 4 - 6 puta godišnje. Uglavnom ih rade dva do tri odjeljenja zajedno...
Učitelji se dogovore i povodom dana škole ili nekog takmičenja naprave zajednički učenički projekt...Medjutim plan i program se mora ispoštovati. Sve što djeca izgube tokom priprema u bilo kom predmetu a tiče se redovne nastave mora biti nadoknadjeno.
Učitelj samostalno ne može odlučivati o rasporedu časova niti prioritetima. Nastavni plan mora biti ispoštovan na polugodištu i na kraju godine.
Izleti i posjete istorijskim mjestima planirane su takodjer godinu unaprijed.
Učitelji izmedju ostalog organiziraju i kurseve te nakon škole djeca sa slabijim rezultatima iz matematike ili njemačkog mogu ostati dobrovoljno i dobiti potrebno vrijeme za savladavanje zadataka.
Engleski se ne ocjenjuje sve do petog razreda i njegovi rezultati se isključivo opisuju. Dijete ne može pasti razred ako je slabo usvojio engleski, roditelj dobije napomenu napismeno dok iz njemačkog i matematike može.
U školama sa cjelodnevnim boravkom su dvije učiteljice naravno. Jedna ne može ni vremenski predavati sve predmete.

Za ovo inovanitvno usvajanje znanja imaju tkz; dječiji gradići. I njih učitelji često koriste ... gdje djeca mogu kroz igru izabrati zanimanje kojim će se baviti .... Vježbati matematiku tako što se zaposle u radnjama na kasama, bankama i sl..biti ljekari, bolničari i sl..i pokazati svoje znanja ljudskog organizma...baviti se pečenjem kruha u improviziranim pekarama itd
No u okviru redovne nastave da bi se ispunio kvalitetno nastavni plan i program učitelji nemaju mnogo vremena za improvizaciju po priči kolega.
Izleti i ove aktivnosti za edukaciju su drugo.

http://www.sunny.at/f/minopolis-die-stadt-der-kinder

Image
Zoya
Posts: 23153
Joined: 09/06/2008 14:54

#103 Re: Učionice i pametne glavice u njima :srce:

Post by Zoya »

Ne mogu, stvarno :facepalm:
User avatar
SaraFina
Posts: 20421
Joined: 28/04/2014 20:32
Location: Antananarivu

#104 Re: Učionice i pametne glavice u njima :srce:

Post by SaraFina »

Meni nije bio cilj ničiji rad i trud uniziti, samo sam se referirala na već napisano. Da jeste, post bi bio vrlo kratak sa jakim učinkom. :D
Ovo što sam napisala su lako provjerljivi podaci i potvrdiće ih svako ko živi i ima dijete školskog uzrasta na njemačkom govornom području.
Iskreno, ovaj post o unutarnjim organima, je u rangu da ga možeš iskoristiti u nastavi sedmog razreda za biologiju.
Ideje i informacije za 8/10. Da napravimo anketu od deset pitanja većina forumaša i ja sama bi imala učinak u tačnim odgovorima 6 -8/10. :thumbup:

Nadovezala bi se još da su u četvrtom razredu njemački i matematika od ključnog značaja da li će dijete upisati AHS, VHS, MS ....
Tkz; mala gimnazija od petog razreda najbolja je opcija i podloga za dalje buduće školovanje. I nakon nje dijete može nastaviti školovanje u " velikoj" odnosno srednju gimnaziju u istoj školskoj ustanovi ili otići u jako dobre petogodišnje srednje škole HTL ili HAK.. itd
Koliko je dobro djeci u samom početku školovanja nametati obaveze ovakvog tipa i pripremati ih do 4 razreda već i klasificirati, druga je medalja priče.
Uglavnom, bez adekvatnog znanja njemačkog i matematike u 4. razredu... odnosno njemačkog, matematike i engleskog u 8. vrlo je teško doći do škole poput " velike " gimnazije, HAK, HTL ... koje se završavaju maturom. Jedino prijemnim ispitima. ( Medicinska škola je u rangu dobro plaćenog zanata i ne podliježe centralnoj maturi.) Ko ima namjeru studirati medicinu upisuje gimnaziju. S medicinskom školom nemoguće je.
Koji način školovanja odnosno pristup, će polučiti bolje rezultate... opuštenija skandinavska varijanta ili uštogljenija njemačka. ... ne bih mogla reći. Nisam se bavila analizama na tu temu.
Vjerujem da svaki pristup ima svoje prednosti i mane.
1.varijanta
Djeca su sigurno opuštenija bez pritiska u toj dobi, učitelj sebi olakša posao jer bukvalno ima odriješene ruke kad je plan i program u pitanju. Djeca su voljna suradjivati jer se uči kroz igru, neopterećeno i sl
Nedostaci su u tome pretpostavljam što redovno gradivo trpi, znanja koje prosječni učenik mora usvojiti takodjer je klimavo, daljnji problemi u školovanju zbog rupa u znanju...iz "osnovnih" predmeta itd

2.varijanta
Djetetu se stvara pritisak od samog početka. Takodjer se djeca uče u startu da su konkurencija jedni drugima. Ako žele bolje škole i upis bez prijemnih, već kao četvrtaši uspjeh moraju prilagoditi potražnji.
Medjutim, svakodnevnim držanjem do plana i radom, te ciljeveee nije nemoguće ostvariti.
Da se dijete pita i pojedini roditelji vjerovatno bi im varijanta "A" bila prihvatljivija.
Medjutim neminovno bi nastao raskorak u kasnijem školovanju, odnosno došlo bi na naplatu propušteno.
User avatar
azurna_obala
Posts: 5611
Joined: 06/11/2010 03:22
Location: Tamo gdje nebo ljubi more

#105 Re: Učionice i pametne glavice u njima :srce:

Post by azurna_obala »

Zoya wrote:'Vani '.
Zbog čega je to bitno?

Pa nije bitno, samo sam htjela potvrditi sama sebi svoje pretpostavke da ne radiš u Bosni, jer sami nazivi tvojih predmeta ili nastavnih jedinica su drugačiji nego ovdje, a vidi se da imaš slobodu da kreiraš svoje časove kako želiš. Nažalost, ovdje su nastavnici ograničeni od strane škole i drže se striktno tradicionalnog pristupa.

Svaka čast :thumbup:
Zoya
Posts: 23153
Joined: 09/06/2008 14:54

#106 Re: Učionice i pametne glavice u njima :srce:

Post by Zoya »

Hvala azurna i Sarafina.
Dok je svjeze da ispricam. Posto predajem engleski jezik u sestom i sedmom razredu jucer su mi se djeca u sedmom zalila da nismo odavno imali nista zanimljivo. Sto je i istina jer dosta nam vremena ode u prevodjenju tekstova sa engleskog na norveski , svakakvih diktata, a i moraju do kraja skolske godine znati 89 nepravilnih glagola i njihovu konjugaciju (nisam sigurna da sam ispravno napisala) tako da umiremo od posla. Posto polovina tog razreda slusa rep muziku a i misle da su casovi dosadni , dobili su zadatak da pisu rep. Sada im zasigurno nece biti dosadno a ne mogu vam opisati sa kojom voljom to rade. E sad, taj rep/rap ne mogu kako oni hoce pisati, moraju koristiti veznike i kontraste o kojima smo nedavno ucili. however, nevertheless, even so, but, otherwise, when, then, and.... Za sad izgleda obecavajuce, budemo vidjeli.
Da objasnim za ove organe. Posto stalno idemo na neke kurseve i cilj je da se nastava/gradivo ucini sto zanimljivijom, ovo je bio zadatak koji smo dobili od direktorice, gallery walk, a na nama je bilo kako cemo to da odradimo. Posto je moj razred (drugi) vec poceo da uci o organima, ovo je bilo idealno. Tema je sama po sebi zanimljiva i u biti je onaj moj dio bio poprilicno lagan, sjeca su bila ta koja su na kraju sve to odradila.
Sarafina, posto radis sa djecom ili ti je posao usko vezan uz djecu, moras znati i to da djeca uz dobar stimulans mogu nauciti sve, ma kako tesko bilo. Njihov je mozak kao spuzva i samo upijaju, samo je potrebna kreativnost i dotaci ih a to treba znati. Naravno da i ja pratim plan i program ali uvijek to njihovo znanje povlacim na veci nivo. Ne zelim da djeca samo znaju kako se domace zivotinje zovu na engleskom jeziku, zelim da opisu te zivotinje, da kazu sta dobijamo od tih zivotinja. Da bi opisali zivotinje moraju koristiti pridjeve. Pa polako ucimo kako se sve to pise, pisemo recenice.. Ne zelim da me se ogranicava u radu i imam tu podrsku direktorice , meni dosta. Slijepo pratim teoriju Lev-a Vygotskog takodje, i John-a Dewey-a learning by doing.
Inace nema ovdje ocjenjivanja do osmog razreda pa je vjerovatno to i toliko opusteno, ili barem tako izgleda :) Djeca naravno dozive sok kada krenu u osmi razred i kada ih se pocne ocjenjivati. Zbog toga dosta njih i napuste srednju skolu jer ne mogu podnjeti taj pritisak. Ja bih nekako voljela da se barem od petog razreda moze ocjenjivati da bi se izbjegli ti sokovi ali ko nas pita :-)
Jos svasta sam ja nesto htjela napisati pa pisem z'brda z'dola jer bi mogla o ovome stalno pricati pa ne zamjerite.
Last edited by Zoya on 28/04/2017 23:07, edited 1 time in total.
Zoya
Posts: 23153
Joined: 09/06/2008 14:54

#107 Re: Učionice i pametne glavice u njima :srce:

Post by Zoya »

Image

Izgleda poprilično jednostavno ali nije bilo lako izmjeriti 2,5 cm od 'rama' do ovog bijelog papira. Pošto je uskoro dan državnosti, počeli smo polako da se pripremamo za taj dan. Crvena, bijela i plava su boje zastave pa se nešto pokušalo uraditi.
User avatar
SaraFina
Posts: 20421
Joined: 28/04/2014 20:32
Location: Antananarivu

#108 Re: Učionice i pametne glavice u njima :srce:

Post by SaraFina »

Zoya wrote: Sarafina, posto radis sa djecom ili ti je posao usko vezan uz djecu, moras znati i to da djeca uz dobar stimulans mogu nauciti sve, ma kako tesko bilo. Njihov je mozak kao spuzva i samo upijaju, samo je potrebna kreativnost i dotaci ih a to treba znati. Naravno da i ja pratim plan i program ali uvijek to njihovo znanje povlacim na veci nivo. Ne zelim da djeca samo znaju kako se domace zivotinje zovu na engleskom jeziku, zelim da opisu te zivotinje, da kazu sta dobijamo od tih zivotinja. Da bi opisali zivotinje moraju koristiti pridjeve. Pa polako ucimo kako se sve to pise, pisemo recenice.. Ne zelim da me se ogranicava u radu i imam tu podrsku direktorice , meni dosta. Slijepo pratim teoriju Lev-a Vygotskog takodje.
Inace nema ovdje ocjenjivanja do osmog razreda pa je vjerovatno to i toliko opusteno, ili barem tako izgleda :) Djeca naravno dozive sok kada krenu u osmi razred i kada ih se pocne ocjenjivati. Zbog toga dosta njih i napuste srednju skolu jer ne mogu podnjeti taj pritisak. Ja bih nekako voljela da se barem od petog razreda moze ocjenjivati da bi se izbjegli ti sokovi ali ko nas pita :-)
Jos svasta sam ja nesto htjela napisati pa pisem z'brda z'dola jer bi mogla o ovome stalno pricati pa ne zamjerite.
Tačno je da djeca mogu naučiti dosta toga, i da trebaju. .. no s razlogom i u njemačkom i u bosanskom postoji naziv " osnovno, (2.faze..1- 4, od 4 - 8 razreda) srednje i visoko obrazovanje"..vjerovatno i u norveškom...? Pa sam mišljenja da si ti blago rečeno pomjerila granice. To može biti i pozitivno, jer će djeca naučiti mnogo toga kad je opća kultura i tkz; opće obrazovanje u pitanju, no ostaće zakinuti na bitnijim i nužnim stvarima...OSNOVAMA tj temeljima za budućnost školovanja. .... Sama si rekla da ocjene u osmom prestavljaju svojevrstan šok i da ih dosta ne završava srednje obrazovanje... Što misliš zašto je tako?
Osnovno obrazovanje je temelj za budućnost. Ja ne kažem da tvoj projekt nije zanimljiv i hvale vrijedna ideja. ... kao i forsiranje engleske gramatike u drugom osnovne. .. No po mom mišljenju takve ideje su za nešto stariju djecu (od četvrtog pa nadalje )...ako već predaješ i u starijim razredima.
Da sad ne idem u kakofoniju i pojašnjavam kako dječiji mozak funkcionira kad je zatrpan mnoštvom informacijama... predložila bih ti da sama postaviš prioritete koji će djeci u budućnosti donijeti bolje rezultate i spremiti ih za osmi razred odnosno srednju školu.
To neocjenjivanje je dvosjekli mač. S jedne strane dobra i opuštena, bezbrižna varijanta... s druge strane težak prelaz nakon sedam godina školovanja na ozbiljnost i pripremu za srednju školu.
Po mom mišljenju treba to sve majstorski izbalansirati.
Na Njemačkom govornom području ocjene i u osmom razredu ne vrednuju se isto s pravom. ..
Pa tako prosjek ti za upis u srednju školu ne može popraviti čak ni biologija ili hemija... da ne govorim o muzičkom ili fizičkom...
Vrednuje se samo
1.matematika, 2 .njemački i 3. engleski.
Ja bi se dakle skoncentrirala od 1 - 4 razreda isključivo na matematiku i njemački, a od 4 - 8 razreda na matematiku, njemački i engleski.
U tvom slučaju naravno norveški.
I centralna matura svuda u EU obuhvata ta tri predmeta.. nije to bezveze...
Zoya
Posts: 23153
Joined: 09/06/2008 14:54

#109 Re: Učionice i pametne glavice u njima :srce:

Post by Zoya »

Hvala na savjetu :thumbup:

Isto je to svuda glede osnovnog obrazovanja. Ta tri predmeta jesu kljucna i najvise se oni dokumentuju/testiraju. Ja imam srecu pa poznajem taj razred(drugi) i znam koliko mogu a i znam njihovu glad za ucenjem. Isto tako sam sretnica jer ih ima samo 12 njih pa mogu doprijeti do svakog. Znam i njihove roditelje koji ih potpomazu i stimulisu kod kuce takodje. Ja moram pomjerati granice bas iz razloga da ne bi dozivjeli shok u osmom. I naravno da imaju osnove. Ja ovdje dijelim ono sto mislim da je zanimljivo i sto ostali mogu imaju koristi u svojim ucionicama. A i voljela bih da se jos neko javi pa da mi kaze kako oni rade. Evo na primjer ovi koji imaju engleski jezik Kako se vi "borite" kada ucenici pisu "Gonna", U wanna".... :-) Sto puta objasnjavam da je jedno kada se pise a drugo kada se prica ali dzaba :-)
Post Reply