Tvornica Automobila Sarajevo

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderators: anex, _BataZiv_0809

Post Reply
User avatar
ranger
Posts: 2641
Joined: 14/04/2008 14:58
Location: Po sumama i gorama nase zemlje ponosne

#126 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by ranger »

mudrac2 wrote:
ins wrote:Nesto ne vidim da uposleni u Prevent fabrikama daju otkaze?
logično, zaboravio si otvoriti oči.
nek si mu vala reko.. nakon 4 godine :-)
mudrac2
Posts: 994
Joined: 29/01/2015 13:00

#127 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by mudrac2 »

ranger wrote:
mudrac2 wrote:
ins wrote:Nesto ne vidim da uposleni u Prevent fabrikama daju otkaze?
logično, zaboravio si otvoriti oči.
nek si mu vala reko.. nakon 4 godine :-)
prosto sam morao :D
User avatar
johntra
Posts: 11800
Joined: 11/04/2004 02:17
Location: Palma de Hrasno

#128 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by johntra »

Jetta MK2 TAS

Image
User avatar
johntra
Posts: 11800
Joined: 11/04/2004 02:17
Location: Palma de Hrasno

#129 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by johntra »

Jetta sa WOB tablicama, vjerovatno i lubeničari imaju iste...

Image
Image
Image
Image
milojicabrzi
Posts: 1730
Joined: 18/11/2009 12:43

#130 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by milojicabrzi »

Interesantno je da je dvojka u TAS-u krenula 1985. godine, a sjecam se da je bilo Golfova 2 iz uvoza cak iz 1983....

Zadnji Golf 1 je iz Tasa izasao krajem augusta 1985. godine, imao je jedan moj poznanik.

Heh, kako je ta tvornica radila, pa prije rata bile one dvojke Boston, Memphis, kao malo napucanije sa opremom i one metalik boje poznate "trula visnja" metalik i plavo-zelena metalik, bile su stvarno ekstra, uglavnom su to godista od '90-92.

Pa bili citavi kontingenti benzinaca, radili se za Italiju.

Ono sto je meni bilo specificno, za taj predratni period... Iako su dieseli bili znatno skuplji, mislim 3-4 hiljade, u odnosu na benzince, mislim da se u Sarajevu, vozalo preko 90% diesel Golfova i Jetta.

Znam da je stari od mog druga imao benzinca i to bio raritet u ulici, mi se kao djeca cudili kako tiho radi :)
User avatar
corsa
Posts: 2579
Joined: 15/12/2005 10:35
Location: Sarajevo

#131 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by corsa »

Ja milsim da si ta posebna izdanja, kao sto su memphis, boston, manhattan nisu radili kod nas. Kod nas je bio s paket JL i JGL, dvica J, kasnije JX, i na kraju CL. Cak se mislim GL nije pravio kod nas.
milojicabrzi
Posts: 1730
Joined: 18/11/2009 12:43

#132 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by milojicabrzi »

Jesu sigurno,

Sad da li su se sklapali kompletni ili dolazili samo na montazu nekih dijelova, nisam siguran, ali sigurno su izlazili iz TAS-a sa tim naljepnicama.

Heh, mislim i da je dvojka benzinac, tamo negdje do '88 dolazila sa cok-saugom umjesto automatskog :) a desni retrovizor je i tada bio doplatna opcija :)
User avatar
corsa
Posts: 2579
Joined: 15/12/2005 10:35
Location: Sarajevo

#133 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by corsa »

Pa polovinom '88 je bio facelift. Tada je uklonjeno leptir staklo, maska sa manje "rebara", stavljen znak na sredinu zadnjeg veznog lima, a malo kasnije, mislim '90, prebacen je prekidac za sva cetiri zmigavca na vrat volana.
milojicabrzi
Posts: 1730
Joined: 18/11/2009 12:43

#134 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by milojicabrzi »

Ne mogu da se sjetim, da li je Golf 2, u onim verzijama sa pocetka '90-ih, sa najboljom opremom, dolazio i sa klimom i ABS-om, ili toga nije bilo...
milojicabrzi
Posts: 1730
Joined: 18/11/2009 12:43

#135 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by milojicabrzi »

Kazu da je TAS ugrađivao negdje oko 40% domaćih YU dijelova u Golfa, pa je zato tretiran kao nas proizvod.

Ja mogu da se sjetim da je Trepca radila akumulatore, Tesanj je radio filtere raznih vrsta, Sava su bile gume, farovi mislim Saturnus ili tako nesto iz Zemuna, mislim da su i stakla i farovi bili Made in Yu.

Moguce je da je plastika bila Yugoplastika ili sl, mislim da je i pakne i diskove radila neka nasa firma... Uglavnom, mislim da je blok motora i mjenjac bio cisto njemacki, kao i jos dosta dijelova, ali je kuriozitet da je bivsa Yuga mogla sastaviti 40% ovakvog automobila.

Moze li se neko sjetiti ko su jos bili kooperanti ciji su dijelovi isli u prvu ugradnju u TAS-u?
User avatar
corsa
Posts: 2579
Joined: 15/12/2005 10:35
Location: Sarajevo

#136 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by corsa »

Bila je i klima i ABS u dvici, ali svakako ne u TAS-ovoj.
esso_sa
Posts: 1667
Joined: 29/10/2005 16:20
Location: U 'Namu

#137 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by esso_sa »

milojicabrzi wrote:
Ono sto je meni bilo specificno, za taj predratni period... Iako su dieseli bili znatno skuplji, mislim 3-4 hiljade, u odnosu na benzince, mislim da se u Sarajevu, vozalo preko 90% diesel Golfova i Jetta.

Znam da je stari od mog druga imao benzinca i to bio raritet u ulici, mi se kao djeca cudili kako tiho radi :)
Pretpostavljam da su ljudi uzimali dizele jer kod benzinaca nisu mogli uzeti nista bolje od 1.3 benzina koji je trosio ko VR6 a isao losije od dizela... :D
milojicabrzi wrote: Moze li se neko sjetiti ko su jos bili kooperanti ciji su dijelovi isli u prvu ugradnju u TAS-u?
Mislim da su diskovi, kugle, krajnice i ta ostala "zeljezarija" stizali iz tvornice u Jelahu... :thumbup:


Jedna zanimljiva prica vezano za TAS i te pakete opreme... Malo iza rata, buraz od prvog vlasnika kupi metalik sivog 1.6 benzin Golfa 2, i taj covjek nam isprica pricu kako je sve islo. U sustini, ako si u TAS-u htio kupiti Golfa sa boljom opremom, metalik bojom, jacim motorom (a i taj jaci motor je bio 1.6 benzin plafon), morao si potplatiti nekoga tamo ("pregovori" su se vodili u kafani "Golf" koja i danas postoji pored TAS-a). A ni sa stelom nisi znao koju metalik boju ces dobiti i koliko vrata ce auto imati. To saznas kad dodjes po auto :D
TAS je sklapao Golfove sa tim jacim paketima opreme/motora/boja, ali oni su isli iskljucivo za izvoz i potrebe evropskog trzista... Domace trziste je valjda bilo limitirano na akril boje, 1.6D/1.3B motore i neke osnovne pakete opreme

A jedan stariji ciko, bivsi uposlenik TAS-a, pricao mi je kako su jednom sklopili i seriju GTI 16v golfova :-D Bila velika narudzba, pa Wolfsburg ukljucio i TAS kako bi se ispostovali rokovi. Vozom dosli potpuno sklopljeni 16v motori sa natpisima "ne barci, samo ugradi u auto" :D i ostali prateci dijelovi. Ovi ih posarafali na skoljke, natovarili na voz i vratili nazad u Wolfsburg...
milojicabrzi
Posts: 1730
Joined: 18/11/2009 12:43

#138 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by milojicabrzi »

Prije rata u Tas-u, kad se kupovao Golf, nije se mogla birati boja, vec zapisu sta preferiras, pa ako te zapadne.

Ganjala se stela i placali masni novci, da se nekom nasteli zeljena boja, pojedinci u TAS-u se dobro oparili.

Sa danasnjeg aspekta trzista, ovako nesto je tesko poimat, da za svoje pare, koje unaprijed uplatis, ne mozes birati boju, ali, tada je bilo tako.
milojicabrzi
Posts: 1730
Joined: 18/11/2009 12:43

#139 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by milojicabrzi »

esso_sa wrote:
milojicabrzi wrote:
Ono sto je meni bilo specificno, za taj predratni period... Iako su dieseli bili znatno skuplji, mislim 3-4 hiljade, u odnosu na benzince, mislim da se u Sarajevu, vozalo preko 90% diesel Golfova i Jetta.

Znam da je stari od mog druga imao benzinca i to bio raritet u ulici, mi se kao djeca cudili kako tiho radi :)
Pretpostavljam da su ljudi uzimali dizele jer kod benzinaca nisu mogli uzeti nista bolje od 1.3 benzina koji je trosio ko VR6 a isao losije od dizela... :D

Ne znam u cemu je stvar, ali je stvarno diesela bilo malo iako su bili dobro skuplji.

Golf 1,3 benzin, nije bio neki veliki potrosac, cak je i poslije rata bio trazen i dobro prodavan benzinac.
citroen xm
Posts: 18120
Joined: 17/04/2012 22:57

#140 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by citroen xm »

Redizajnom je Golf dobio i široke lajsne umjesto tankih, a mislim da je redizajnom dobio i opciono duboke karambolke.

Što se tiče opreme, bilo je tu svega, ali ABS i klima su bili baš rijetkost i skupo su se plaćali. Moj starije je imao zadnju seriju GTI golfa sa 4 vrata, tanke lajsne, ali duboke karambolke i plastični pragovi koji su činili cjelinu sa plastičnim obrvama. Imao je unutra sem kože sve što je mogao imati Golf 2. 4x elektro podizači, bord, klima, ABS, alu felge... Bio je star 6 godina i izvrsno očuvan.
esso_sa
Posts: 1667
Joined: 29/10/2005 16:20
Location: U 'Namu

#141 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by esso_sa »

citroen xm wrote:Redizajnom je Golf dobio i široke lajsne umjesto tankih, a mislim da je redizajnom dobio i opciono duboke karambolke.

Što se tiče opreme, bilo je tu svega, ali ABS i klima su bili baš rijetkost i skupo su se plaćali. Moj starije je imao zadnju seriju GTI golfa sa 4 vrata, tanke lajsne, ali duboke karambolke i plastični pragovi koji su činili cjelinu sa plastičnim obrvama. Imao je unutra sem kože sve što je mogao imati Golf 2. 4x elektro podizači, bord, klima, ABS, alu felge... Bio je star 6 godina i izvrsno očuvan.
Sto se tih redizajna tice, prvi redizajn (model 89 godina) je dobio te siroke lajsne, ukinuti leptir retrovizori, prekidac za sva 4 zmigavca izmjesten na stub volana... U '90 godinama su siroke lajsne opet zamijenjene sa uskim, ali redizajniranim.
Siroke karambolke su bile samo na jacim (GT) paketima opreme i 90+ godistima a opcija je bila i drugacije obrve koje se nastavljaju na plasticne poklopce pragova (primjer: posljednji GTI modeli)

Pred kraj proizvodnje, od opreme je postojalo sve osim airbagova. Posebne edicije su imale i elektro podesiva sjedista sa grijanjem itd :D
milojicabrzi wrote:
Golf 1,3 benzin, nije bio neki veliki potrosac, cak je i poslije rata bio trazen i dobro prodavan benzinac.
Da je bio dobar i pouzdan, jeste. A trosio je vala 10+ litara gradske... Ali dobro, to je tipicna potrosnja za motore tih vremena...
Problem je sto je za svoju potrosnju bio prilicno slab, i zato kontam da su ljudi vise birali dizele - skoro duplo manje trosi a isto ide ko 1.3 benzin...
Last edited by esso_sa on 24/03/2015 16:00, edited 2 times in total.
530i
Posts: 9169
Joined: 08/12/2009 17:31

#142 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by 530i »

Malo mi je nevjerovatna ta priča o sklapanju GTI-ja u TAS-u, jer koliko znam posao je bio recipročan, koliko su izvozili robe, toliko su mogli i uvesti materijala. Izvozili su Caddya i zadnje mostove odavde...možda i još neki dio. Signalizacija je bila Saturnus Slovenija i naprijed i nazad. I koliko pamtim mogao se i 1.6 benzin regularno naručiti, ali dozvolite da pogriješim :-)
citroen xm
Posts: 18120
Joined: 17/04/2012 22:57

#143 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by citroen xm »

E ovaj od starog nije imao el sjedišta, ali ostalo je bilo tu. Bio je skoro pa ful. A imali smo i jedan komad nekog iz prve serije, mislim da je bio 1.6 benzinac, možda 1987. godište, ne sjećam se detalja. ima od toga 15-16 godina. Sjećam se da je imao neku karakterističnu metalik smeđu boju, totalno čudnu masku naprijed, unutrašnje kožne tapacirunge u smeđoj boji i sjedišta u nekom smeđem dezenu.
esso_sa
Posts: 1667
Joined: 29/10/2005 16:20
Location: U 'Namu

#144 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by esso_sa »

citroen xm wrote: A imali smo i jedan komad nekog iz prve serije, mislim da je bio 1.6 benzinac, možda 1987. godište, ne sjećam se detalja. ima od toga 15-16 godina. Sjećam se da je imao neku karakterističnu metalik smeđu boju, totalno čudnu masku naprijed, unutrašnje kožne tapacirunge u smeđoj boji i sjedišta u nekom smeđem dezenu.
To mi po svemu lici na neki USA model... Bilo ih je par komada po nasim cestama :)
esso_sa
Posts: 1667
Joined: 29/10/2005 16:20
Location: U 'Namu

#145 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by esso_sa »

530i wrote:Malo mi je nevjerovatna ta priča o sklapanju GTI-ja u TAS-u, jer koliko znam posao je bio recipročan, koliko su izvozili robe, toliko su mogli i uvesti materijala. Izvozili su Caddya i zadnje mostove odavde...možda i još neki dio. Signalizacija je bila Saturnus Slovenija i naprijed i nazad. I koliko pamtim mogao se i 1.6 benzin regularno naručiti, ali dozvolite da pogriješim :-)
Ja samo prenosim kako su meni ti ljudi pricali... Kako sam shvatio, ti GTI-jevi su sklopljeni nesto na princip kako su se sklapala auta poslije rata u TAS-u - dobijes sve pripremljeno a ti samo posarafas na auto
Licno nemam iskustva - bio sam mali u ta vremena :)
citroen xm
Posts: 18120
Joined: 17/04/2012 22:57

#146 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by citroen xm »

esso_sa wrote: To mi po svemu lici na neki USA model... Bilo ih je par komada po nasim cestama :)
Nije, uvezen iz Njemačke ili Italije milon posto. U stvari možda i jeste bio neki amer, a da ja nisam znao. Definitivno nije imao nijedno obilježje auta za USA tržište.
esso_sa
Posts: 1667
Joined: 29/10/2005 16:20
Location: U 'Namu

#147 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by esso_sa »

citroen xm wrote:
Nije, uvezen iz Njemačke ili Italije milon posto. U stvari možda i jeste bio neki amer, a da ja nisam znao. Definitivno nije imao nijedno obilježje auta za USA tržište.
Ma kad si rekao da je imao cudnu prednju masku, odmah mi je to palo na pamet. Bilo je Euro modela sa tim smedjim interijerima, kozama itd ali je eksterijer bio standardan.
Amerikanci su imali drugacije maske, malo blentavije (deblje) uske karambolke, stopke sa kontra rasporedom pozicija/kocnica (na oko, haman iste ko i Euro stopke) a kasnije su poceli stavljati i one bocne pozicije na blatobrane
citroen xm
Posts: 18120
Joined: 17/04/2012 22:57

#148 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by citroen xm »

Znam kakve su USA maske. Ovaj je imao sve karakteristike prve serije, uske karambolke, blatobrane bez plastičnih obrva. Maska je bila sa duplim farovima čini mi se, ali puna bez klasičnih rešetki i sa par proreza za vazduk na jednoj strani. A fabrički je 100%.
esso_sa
Posts: 1667
Joined: 29/10/2005 16:20
Location: U 'Namu

#149 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by esso_sa »

Eh ne znam onda... To je onda kod tebe bio neki mutant :razz:
citroen xm
Posts: 18120
Joined: 17/04/2012 22:57

#150 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by citroen xm »

Moguće :D

Evo ubih se tražeći. Ako nađem nešto slično kačim. :thumbup:

Edit: Evo ga. Golf 2 Flair. Samo četvero vrata. Felge iste.

Image

Sjedišta ovakva, a vjerovatno i tapacirung mada sam mislio da je svjetliji, ali kožni sigurno.

Image

E jedino me sada maska buni jer sam siguran da nije obična bila.
Post Reply