Tvornica Automobila Sarajevo

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderators: anex, _BataZiv_0809

Post Reply
User avatar
ranger
Posts: 2641
Joined: 14/04/2008 14:58
Location: Po sumama i gorama nase zemlje ponosne

#101 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by ranger »

ja ne vjerujem da ce bit vise proizvodnje u BiH sto se WV-a tice...
opekli se ljudi jednom i ne vjerujem da bi vise, narocito znajuci trenutnu situaciju i svo ludilo koje vlada zemljom a i napravili su tvornice po Evropi i ne trebamo im mi...
goran16v
Posts: 10140
Joined: 20/09/2011 09:02

#102 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by goran16v »

Drugi s lijeva je, ako se ne varam, moj ex komsija Igor Oreb kojeg je Bernd Leisner, direktor TAS-a do rata, povukao direkt u Wolfsburg.
Ja se sjecam bijelog TAS-ovog Golfa 3, bas kao ovaj na slici, na kojem je bila zelena naljepnica "NORA" i koji se cijeli rat vozio u Sarajevu.
User avatar
johntra
Posts: 11800
Joined: 11/04/2004 02:17
Location: Palma de Hrasno

#103 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by johntra »

Vidiš kako je Nihad na ovoj slici furao brkove...kasnije je tu furku preuzeo Hastor... :D
Mada je i Nihad poslije rata na jednoj slici sa Hastorom imao brkove...
User avatar
Qler
Posts: 23598
Joined: 18/10/2004 14:49
Location: Sarajevo

#104 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by Qler »

Ja sam nekad prosle/predprosle godine bio poslom u TAS-u i tako razgovarao sa nekim sefovima, direkori pogona nekih i slicno... u glavnom, svi kazu, 1996 je TAS bio u boljem stanju nego sad. Kaze haman pa se mogla nastaviti proizvodnja auta, samo trebalo malo sanirati i to je to... e kaze, onda je krenula pljacka... pokazivao mi je covjek u hali gdje se nekad sastavljao golf, sve su povadili i rasprodali ili prejeftino ili cak u staro zeljezo. Potpuno ispravnu opremu u staro zeljezo dali. I na kraju kad se to rasprodalo, a to dok nisam vidio nisam vjerovao, zeljezne uporne stubove su rezali i prodavali. Tako da u hali svako nekoliko fali stub, koji je neko odrezao i prodao....
User avatar
johntra
Posts: 11800
Joined: 11/04/2004 02:17
Location: Palma de Hrasno

#105 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by johntra »

Pa valjda znaju ko je krao? nisu došli duhovi ili se četnici vratili...mada, odvučeno je previše opreme da bi se mogla nastaviti bilo kakva proizvodnja, a i dvica se prestala proizvoditi...išli su poslije rata naši ljudi u posjetu Crvenoj Zastavi u Kragujevcu i vidjeli su mašine iz TAS-a, prese i slično...
User avatar
_mufljuz_
Posts: 4976
Joined: 12/04/2013 19:42

#106 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by _mufljuz_ »

cetnici ispadose mila majka sta je balija uradio.....
User avatar
sparky
Posts: 1909
Joined: 23/01/2004 00:00
Location: Obronak Trebevica
Contact:

#107 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by sparky »

Laze ko god kaze da je 96 bila moguca proizvodnja. Odneseno je u toku rata sve sto se moglo odnijeti. Odnesene su citave krovne konstrukcije. Kad je bila reintegracija tad su pocupane i instalacije u nekim halama. Dio je unisten vremenom, propalo i ono malo zidova sto je bilo citavih. 50% konstrukcija je zavrsilo u Blagovcu jao ograde, stale, hambari... Poslije je i to sjebano. Garantujem da nikakva masina pa ni pokvarena nije zatecena 96.
Jos uvijek po Sokocu i ostalim selima ima dijelova iz tasa i pretisa.
User avatar
karanana
Posts: 47219
Joined: 26/02/2004 00:00

#108 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by karanana »

eto, i ja sam bio u tas-u par puta prije nekoliko godina. i meni je receno da su citave linije iseljene i prebacene za srbiju, cini mi se da je spomenut kragujevac. a ta neka nova proizvodna linija tek instalirana 90-91. i kao da se sjecam da rekose da joj je vrijednost bila 300 miliona maraka mada mi je to nesto puno. uglavnom velika hala prazna. odnijeli su sve sto su mogli izuzev nekih masina koje su bile po 40-50 tona teske i koje su armirane u beton na posebnim mjestima u fabrici.
User avatar
johntra
Posts: 11800
Joined: 11/04/2004 02:17
Location: Palma de Hrasno

#109 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by johntra »

ovdje se vjerovatno misli na period ospobljavanja montažnih hala za SKD montažu Golfova i Octavia...vjerovatno je nakon prestanka takozvane proizvodnje, došlo do krađa od naših ljudi...ali opet, kako ne znaju ko je to, ne može se tako lako ući u taj dio...to je još i bescarinska zona...
User avatar
sparky
Posts: 1909
Joined: 23/01/2004 00:00
Location: Obronak Trebevica
Contact:

#110 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by sparky »

https://www.bhdani.ba/portal/arhiva-67- ... t16502.htm

Kome nije mrsko da cita. Izmedju ostalih firmi, spominje se i tas.
User avatar
mali_milojica
Posts: 14185
Joined: 02/09/2012 17:42
Location: Hadis: Govorite istinu,pa makar bila i na vasu stetu.

#111 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by mali_milojica »

karanana wrote:eto, i ja sam bio u tas-u par puta prije nekoliko godina. i meni je receno da su citave linije iseljene i prebacene za srbiju, cini mi se da je spomenut kragujevac. a ta neka nova proizvodna linija tek instalirana 90-91. i kao da se sjecam da rekose da joj je vrijednost bila 300 miliona maraka mada mi je to nesto puno. uglavnom velika hala prazna. odnijeli su sve sto su mogli izuzev nekih masina koje su bile po 40-50 tona teske i koje su armirane u beton na posebnim mjestima u fabrici.
Sve tacno od rijeci do rijeci. Vjeruj da je ta traka bila vrijedna 300 miliona. Na njoj se poceo proizvoditi Golf 3. Npr Fiat je u KG ulozio preko milijarde € da bi tamo napravio liniju za proizvodnju 500L.
User avatar
bitanga_sa_otesa
Posts: 37289
Joined: 27/03/2014 09:56
Location: štavanj
Grijem se na: drva
Vozim: pezejca
Horoskop: ne vjerujem
Contact:

#112 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by bitanga_sa_otesa »

sparky wrote:Laze ko god kaze da je 96 bila moguca proizvodnja. Odneseno je u toku rata sve sto se moglo odnijeti. Odnesene su citave krovne konstrukcije. Kad je bila reintegracija tad su pocupane i instalacije u nekim halama. Dio je unisten vremenom, propalo i ono malo zidova sto je bilo citavih. 50% konstrukcija je zavrsilo u Blagovcu jao ograde, stale, hambari... Poslije je i to sjebano. Garantujem da nikakva masina pa ni pokvarena nije zatecena 96.
Jos uvijek po Sokocu i ostalim selima ima dijelova iz tasa i pretisa.
ja sam bio u tas-u i u pretisu isti dan kad se reintegrisala vogosca ,jest bilo razvaljeno i skoro sve je bilo pripremljeno da se nosi ali ne stigose da odnesu...nije falilo toliko stvari koliko su raskucili ovi nasi poslije rata....7 dana smo radili da im se ukljuci struja jer su sve bili raskopcali i pripremili da odnesu...
Last edited by bitanga_sa_otesa on 12/02/2015 16:09, edited 1 time in total.
User avatar
bitanga_sa_otesa
Posts: 37289
Joined: 27/03/2014 09:56
Location: štavanj
Grijem se na: drva
Vozim: pezejca
Horoskop: ne vjerujem
Contact:

#113 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by bitanga_sa_otesa »

dupli
530i
Posts: 9169
Joined: 08/12/2009 17:31

#114 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by 530i »

goran16v wrote: Ja se sjecam bijelog TAS-ovog Golfa 3, bas kao ovaj na slici, na kojem je bila zelena naljepnica "NORA" i koji se cijeli rat vozio u Sarajevu.

Šta mu dođe NORA?

A bilo bi lijepo TAS-ova auta sačuvati, ne pamtim kad sam vidio ni dvojku u iole pristojnom stanju...samo što kod nas niko nema sluha za to. Da ne pričam da je sačuvana i ta trojka.

Uzgred budi rečeno :oops:
Novo iz TAS-a

Code: Select all

http://www.pik.ba/artikal/11908347/tapacirung-vrata-golf-2-tapaciri/

Code: Select all

http://www.pik.ba/artikal/1385439/bocne-stranice-golf-3-2-4-vrata-novo-original-tas/
goran16v
Posts: 10140
Joined: 20/09/2011 09:02

#115 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by goran16v »

"NORA" je bila nekakva jedinica, jal nazvana po nekom topu, cemu vec, tako nesto...
User avatar
holowey
Posts: 8430
Joined: 10/11/2008 10:53
Location: Дишем ти за вратом...

#116 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by holowey »

jel' to ona bijela trojka sto je tokom rata bila parkirana u nikole tesle, malo iznad pokopa?
esso_sa
Posts: 1667
Joined: 29/10/2005 16:20
Location: U 'Namu

#117 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by esso_sa »

530i wrote:
Šta mu dođe NORA?

A bilo bi lijepo TAS-ova auta sačuvati, ne pamtim kad sam vidio ni dvojku u iole pristojnom stanju...samo što kod nas niko nema sluha za to. Da ne pričam da je sačuvana i ta trojka.

Uzgred budi rečeno :oops:
Novo iz TAS-a

Code: Select all

http://www.pik.ba/artikal/11908347/tapacirung-vrata-golf-2-tapaciri/

Code: Select all

http://www.pik.ba/artikal/1385439/bocne-stranice-golf-3-2-4-vrata-novo-original-tas/
Postavljao je Bakir1 ovdje negdje slike Golfa 2 iz TAS-a koji je presao nesto oko 300 kilometara. Nov auto ! :-D

A dijelovi "iz TAS-a", veci dio, u stvari nisu iz tvornice nego su iz skladista TAS-a u Brezi. Malo poslije rata je bila rasprodaja tog skladista i sve se prodavalo na kilu. 1 marka za 1 kilu dijelova pa sta te zapadne. Bilo je svega - od obicnih sarafa do kompletnih motora (trebalo samo nakucati broj) itd itd...
Prodavnice dijelova tipa Kare, Panex itd su se tada bukvalno obogatili preprodajom dijelova iz tog skladista. Auto otpad Reljevo (takodjer jedan od kupaca dijelova iz Breze) i danas ima velike plasticne boxove pune dijelova iz TAS-a ali uglavnom neke gumice, plastike itd...
Ono sto je valjalo, davno se rasprodalo...

A sto se tice tvornice TAS, dosta sitnijeg alata i opreme iz nje je zavrsilo po kucama i garazama lokalnog stanovnistva. Posebno stanovnistva Vogocse, Kobilje glave... Licno sam kod par majstora i u njihovim radionicama vidjao ormare, alate, bankove (radni stol), sve drito iz TAS-a... Neki su jos uvijek imali i plocice sa TAS-ovim inventurnim brojevima :-)

Cinjenica je da TAS nisu opuhale samo cete, opuhali su ga svi zajedno...
Last edited by esso_sa on 13/02/2015 09:08, edited 5 times in total.
esso_sa
Posts: 1667
Joined: 29/10/2005 16:20
Location: U 'Namu

#118 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by esso_sa »

DUPLI
User avatar
Drvosjeca iz Dejcica
Posts: 16757
Joined: 23/06/2004 15:46
Location: Sarajevo

#119 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by Drvosjeca iz Dejcica »

Ja mislim da je TAS sjeban jer ga lično stvorio Tito i onaj sistem pa ko veli ne'š majčin sine ti meni komunizma u mojoj avliji i na mom minderu. :oops:

Malo ljudi zna, pa i onih u vlasti, da je VW došao u Sarajevo kao ratna reparacija Jugoslavije a koju je dogovorio Tito lično. Kakav god bio imao je taj mašin-bravar soli u glavi, neku žicu za biznis koju danas nemaju ni ovi mladi partijski lavići sa završenim "prestižnim" vikend fakultetima. I umjesto da se iza rata sa VW pregovara na bazi tog sporazuma, koji nikad nije prestao važiti jer ratna reparacija nije bila završena, naši minder SDA političari su to sve pustili niz vodu, popljačkali što se popljačkati dalo, namirili se i zasluženo danas planduju.

A kada malo bolje skontaš šta će nama TAS? Hem zagađuje zrak, hem pravi buku a i Poljine su tu tik iznad relativno u blizini pa ne bi bilo lijepo da svojom bukom remete spokoj tog elitnog naselja. Ma ko bi bolan to održavao, pa transport tih auta za Evropu morali bi i željeznicu aktivirati, bolje nam je vako, mirni smo. Kome treba auto ode kupi i vozi, bolje kad je original iz Njemačke. :oops: Čuj TAS...
530i
Posts: 9169
Joined: 08/12/2009 17:31

#120 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by 530i »

esso_sa wrote:
A sto se tice tvornice TAS, dosta sitnijeg alata i opreme iz nje je zavrsilo po kucama i garazama lokalnog stanovnistva. Posebno stanovnistva Vogocse, Kobilje glave... Licno sam kod par majstora i u njihovim radionicama vidjao ormare, alate, bankove (radni stol), sve drito iz TAS-a... Neki su jos uvijek imali i plocice sa TAS-ovim inventurnim brojevima :-)

Cinjenica je da TAS nisu opuhale samo cete, opuhali su ga svi zajedno...
Mislio sam da su ovi dijelovi sa pika "ispod ruke" završili izvan TAS-a, ali ipak nisu. Sve u svemu nepopravljiva šteta.
esso_sa
Posts: 1667
Joined: 29/10/2005 16:20
Location: U 'Namu

#121 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by esso_sa »

530i wrote:Mislio sam da su ovi dijelovi sa pika "ispod ruke" završili izvan TAS-a, ali ipak nisu. Sve u svemu nepopravljiva šteta.
Bilo je naravno i toga, ali ne u tolikoj mjeri. Od dijelova iz TAS-a koji su zavrsili "ispod ruke" su oni koji su se, u trenutku kad je rat poceo, zatekli u tvornici za tekuce potrebe proizvodnje. Isto kao i gotovi Golfovi koji su se zatekli na parkingu ispred...
Tvornica je najvise zaplatila na masinama, opremi, inventaru, alatu... A njen lager dijelova je konacno zaplatio rasprodajom lagera u Brezi.... A sigurno je, i prije te zvanicne rasprodaje, bilo copanja tog lagera onako ispod ruke...
Ko je tada imao para da pokupuje te dijelove, obogatio se. A dizali su se i ogromni krediti u tu svrhu...

Zamisli samo, kupis npr kompletan motor na kilu (tezak oko 150kg) za 150 maraka... A dalje ga prodas za 1000...
Sjecam se da je jedan sarajevski prodavac auto dijelova, pored mase drugih dijelova, kupio par stotina kg metalnih niklovanih steka za Golf 1/2, pa ih onda prodavao za 25 maraka komad.... Jedna steka teska oko 100 grama. 10 steka = 1kg = 1km = 250km u prodaji :-)
Na ulozenu marku, zarada 249 maraka :-)

Zato kazem, dosta ljudi se obogatilo na krcmarenju TAS-a...
goran16v
Posts: 10140
Joined: 20/09/2011 09:02

#122 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by goran16v »

Mi smo majstori za pilanje grane na kojoj sjedimo, daj sve danas, to stu cu sutra bit' gladan nema veze!
User avatar
johntra
Posts: 11800
Joined: 11/04/2004 02:17
Location: Palma de Hrasno

#124 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by johntra »

Odlične...Milicijske Bube ili medicinske?

edit: tek sad videh fotke milicijske varijante u halama...
mudrac2
Posts: 994
Joined: 29/01/2015 13:00

#125 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by mudrac2 »

ins wrote:Nesto ne vidim da uposleni u Prevent fabrikama daju otkaze?
logično, zaboravio si otvoriti oči.
Post Reply