Tunel kroz Cemerno?

Svakodnevna dešavanja u Goraždu, Višegradu, Foči, Vlasenici, Han-Pijesku i ostalim mjestima regije.
Post Reply
User avatar
Liberalism
Posts: 2632
Joined: 27/08/2006 16:54

#1 Tunel kroz Cemerno?

Post by Liberalism »

Zna li neko neke tehnicke detalje o ovom projektu Vlade RS?

Na kojem dijelu se planira tunel, koliko dug, gdje ce pocinjati/zavrsavati, u Plani ili ce biti kraci, hoce li se raditi rekonstrukcija ceste (prosirivanje isl) od cemernog do brane iznad gackog, kad se planira gradnja i slicno.
DRUŠTVENI PROIZVOD SRPSKE ZA POLA MILIJARDE VEĆI NEGO U FEDERACIJI
Friday, 19.09.2008.
Premijer Republike Srpske /RS/ Milorad Dodik rekao je da Srpska bilježi konstantan rast društvenog proizvoda koji je u prošloj godini bio za pola milijarde KM veći nego u Federaciji BiH.Dodik je naglasio da su svi makroekonomski elementi u Srpskoj pozitivni, osim spoljnotrgovinskog deficita u robnoj razmjeni.

On je rekao da se u Srpsku uvozi dosta robe široke potrošnje, te da je nemoguće da se za nekoliko godina izgrade pogoni koji bi proizvodili takvu robu i podmirivali domaće tržište.

Dodik je naveo da niz velikih projekata koje će biti urađeni ili su u pripremi, kao što je brodska Rafinerija nafte koja će proraditi u oktobru, te definisanje i realizacija strategije mreže autoputeva, govore da će se makroekonomski pokazatelji još dodatno stabilizovati, što je osnova za pomake u standardu ljudi.

Premijer RS je naveo da se ne može biti zadovoljno stanjem u privredi, ali da je Vlada radi njenog poboljšanja učinila niz poteza.

Govoreći o Razvojnom programu RS, Dodik je naglasio da sredstva od privatizacije nisu otišla u socijalni sektor i da nema opštine u "kojoj se ne dešava neka aktivnost", navodeći da je najveća vrijednost iz Programa u visini oko 72 miliona KM izgradnja tunela na prevoju Čemerno.


Usput, zna li neko dokle se doslo sa putem Ustiprača-Čajniče?
User avatar
BarbaDue
Posts: 63436
Joined: 03/02/2008 22:28
Location: pogledaj iza sebe

#2 Re: Tunel kroz Cemerno?

Post by BarbaDue »

Tunel do Sarajeva sve izvjesniji i izvjesniji :thumbup:

Jos da se hoce privatizovati BH i HT telekomi, pa gdje bi nam kraj bio :thumbup: :bih:
User avatar
sharwoodforest
Posts: 492
Joined: 16/08/2006 14:16

#3 Re: Tunel kroz Cemerno?

Post by sharwoodforest »

znam da su nekad govorili stari ljudi, da nema cemernog, u gorazdu bi vladala mediteranska klima i bili bi u hercegovini. sad, za tunel ne znam, ali bi bio dobar potez.valja planine i brda izbusiti.
diskutabilno.
User avatar
sodom
Posts: 1697
Joined: 08/05/2008 13:21
Location: KRV I MED (BALKAN)

#4 Re: Tunel kroz Cemerno?

Post by sodom »

Liberalism wrote:Zna li neko neke tehnicke detalje o ovom projektu Vlade RS?

Na kojem dijelu se planira tunel, koliko dug, gdje ce pocinjati/zavrsavati, u Plani ili ce biti kraci, hoce li se raditi rekonstrukcija ceste (prosirivanje isl) od cemernog do brane iznad gackog, kad se planira gradnja i slicno.
DRUŠTVENI PROIZVOD SRPSKE ZA POLA MILIJARDE VEĆI NEGO U FEDERACIJI
Friday, 19.09.2008.
Premijer Republike Srpske /RS/ Milorad Dodik rekao je da Srpska bilježi konstantan rast društvenog proizvoda koji je u prošloj godini bio za pola milijarde KM veći nego u Federaciji BiH.Dodik je naglasio da su svi makroekonomski elementi u Srpskoj pozitivni, osim spoljnotrgovinskog deficita u robnoj razmjeni.

On je rekao da se u Srpsku uvozi dosta robe široke potrošnje, te da je nemoguće da se za nekoliko godina izgrade pogoni koji bi proizvodili takvu robu i podmirivali domaće tržište.

Dodik je naveo da niz velikih projekata koje će biti urađeni ili su u pripremi, kao što je brodska Rafinerija nafte koja će proraditi u oktobru, te definisanje i realizacija strategije mreže autoputeva, govore da će se makroekonomski pokazatelji još dodatno stabilizovati, što je osnova za pomake u standardu ljudi.

Premijer RS je naveo da se ne može biti zadovoljno stanjem u privredi, ali da je Vlada radi njenog poboljšanja učinila niz poteza.

Govoreći o Razvojnom programu RS, Dodik je naglasio da sredstva od privatizacije nisu otišla u socijalni sektor i da nema opštine u "kojoj se ne dešava neka aktivnost", navodeći da je najveća vrijednost iz Programa u visini oko 72 miliona KM izgradnja tunela na prevoju Čemerno.


Usput, zna li neko dokle se doslo sa putem Ustiprača-Čajniče?
LAŽ. fbih-14bilijuna,a rs 7 u prvoj polovini 08, o kakvih pola milijarde govorimo?
provjeriti na stranici zavoda za statistiku bih.!
mojne tog liberalizma na dodikove medije ba :lol:

Nece taj tunel za jos 20-30 godina biti gotov.

@BarbaDue- si dobar, zasto da se privatizuje jedina dobra stvar u zemlji? sta bi dobro dobili od toga?
User avatar
BarbaDue
Posts: 63436
Joined: 03/02/2008 22:28
Location: pogledaj iza sebe

#5 Re: Tunel kroz Cemerno?

Post by BarbaDue »

sodom wrote:@BarbaDue- si dobar, zasto da se privatizuje jedina dobra stvar u zemlji? sta bi dobro dobili od toga?
recimo, evo samo dvije stvari:

1. 1000% manje cijene svih usluga novog telekom operatera...sto je davno vec i bilo vrijeme,

2. kilometre i kilometre auto puteva, drugih puteva i vjerovatno taj zeljno ocekivani put Goražde-Sarajevo...

jel dovoljno?... da vise ne nabrajam :-D :D :lol:
User avatar
Faruk
Posts: 889
Joined: 03/04/2004 15:57
Location: Jedan grad, dva kluba. Jedan kokuz drugi mu se ruga

#6 Re: Tunel kroz Cemerno?

Post by Faruk »

BarbaDue wrote:
sodom wrote:@BarbaDue- si dobar, zasto da se privatizuje jedina dobra stvar u zemlji? sta bi dobro dobili od toga?
recimo, evo samo dvije stvari:

1. 1000% manje cijene svih usluga novog telekom operatera...sto je davno vec i bilo vrijeme,

2. kilometre i kilometre auto puteva, drugih puteva i vjerovatno taj zeljno ocekivani put Goražde-Sarajevo...

jel dovoljno?... da vise ne nabrajam :-D :D :lol:
a ne spominjes da bi stotine stranacki dovedenih besposlicara u telecom-u, bili otjerani kad bi Hans dosao na mjesto direktora :mrgreen:
ko bi poslije za njih nasao nove guzicarske poslove?
chicha-glisha
Posts: 48
Joined: 21/05/2009 10:30

#7 Re: Tunel kroz Cemerno?

Post by chicha-glisha »

Kopa se, a ko zna, možda je i prokopan do sad. :bih:
User avatar
burekodsira
Posts: 3537
Joined: 09/07/2006 00:23

#8 Re: Tunel kroz Cemerno?

Post by burekodsira »

odakle ti ta informacija? baci koju sliku ako imas priliku
chicha-glisha
Posts: 48
Joined: 21/05/2009 10:30

#9 Re: Tunel kroz Cemerno?

Post by chicha-glisha »

Nemam sliku ali sam vidio da kopaju, cijelu dionicu puta proširuju.
fini dečko
Posts: 405
Joined: 30/04/2009 14:02
Location: Ispod olimpijskih planina

#10 Re: Tunel kroz Cemerno?

Post by fini dečko »

chicha-glisha wrote:Nemam sliku ali sam vidio da kopaju, cijelu dionicu puta proširuju.
Daj nam koju info više, je li samo proširuju postojeću trasu ili su uz to i započeli kopanje tunela?
chicha-glisha
Posts: 48
Joined: 21/05/2009 10:30

#11 Re: Tunel kroz Cemerno?

Post by chicha-glisha »

Prosiruju i kopaju tunel, mrsko mi da idem da slikam, daleko.
User avatar
BarbaDue
Posts: 63436
Joined: 03/02/2008 22:28
Location: pogledaj iza sebe

#12 Re: Tunel kroz Cemerno?

Post by BarbaDue »

nema se sta slikati, tek su poceli, ja sam prolazio dolje i vidio sam nema nista konkretno.
tek se nazire da ce na pocetku mislim da se mjesto zove Vrba neki manji vijadukt.
ja progovorila
Posts: 132
Joined: 22/01/2009 19:54

#13 Re: Tunel kroz Cemerno?

Post by ja progovorila »

BarbaDue wrote:Tunel do Sarajeva sve izvjesniji i izvjesniji :thumbup:

Jos da se hoce privatizovati BH i HT telekomi, pa gdje bi nam kraj bio :thumbup: :bih:
Barba, do Sarajeva za 40 min, s ovim projektom se ide jos od 1998.g, ali nikako da ga vec jednom realiziraju... sto mislis ko ovo koci?
User avatar
sodom
Posts: 1697
Joined: 08/05/2008 13:21
Location: KRV I MED (BALKAN)

#14 Re: Tunel kroz Cemerno?

Post by sodom »

ev nešto.
POZNATA TRASA PORED ČEMERNA

GLAVOBOLJA - TUNEL ČEMERNO

Konačno, JP Putevi RS saopštili su kojom trasom će se graditi novi put pored Čemerna. U Putevima RS obaj projekat nosi naziv Trajno rješenje klizišta Čemerno...

- Trasa se nalazi na magistralnom putu M20, Gacko-Foča, dionica s. Vrba - Trnova Luka. Radi napuštanja terena u reonu klizišta ''Čemersko Osoje'', trasa je dislocirana na desnu obalu riječice Izgorke, istočno od postojeće trase. Nova trasa je dužine L=9+274,09 km i određena je nizom od 28 horizontalnih krivina sa minimalno primjenjenim radijusom R=150 m - saopštila nam je Natalija Popadić iz Puteva RS.

- Najteži dio trase predstavlja potez od tunela ''Čemerno'' (ulazni portal se nalazi na stacionaži km15+208 i visini od 1.150 m nadmorske visine) do mosta-vijadukta ''Trnova Luka'', na kome je potrebno, u veoma teškim terenskim i geomehaničkim uslovima savladati visinsku razliku od 303,36 m, što je uslovilo primjenu nepovoljnog nagiba nivelete od 8,93% na dužini od 2.898,60 m.

Normalni poprečni profil se sastoji od slijedećih funkcionalnih elemenata:
- Trake za kontinualnu vožnju....3,00 m
- Ivične trake…………………..........0,30 m
- Trake a sporu vožnju…………...3,00 m
- Bankina …………………………........1,35 m
- Rigol……………………………….........0,75 m


Na ovoj dionici postoji jedna raskrsnica kojom se ostvaruje veza sa postojećim putem u reonu Hrštice, čime se ostvaruje veza sa naseljima oko Čemerna.
Trasa se sastoji od 6 mostova i dva tunela. Ukupna dužina 6 mostova je L=787,50 m, a ukupna dužina dva tunela je L=1.705 m.
Potporni zidovi su projektovani na dužini od 1.534 m.

Dislokacija od postojećeg puta u reonu Vrba, stacionaža u km 11+479, gdje se trasa odvaja istočno i penje se do ulaska u tunel ''Čemerno''.

- Na pomenutom potezu se nalaze 2 objekta: most ''Vrba'' i most ''Hrštica''. Po izlasku iz tunela potrebno je izgraditi most ''Ždralov potok'', a zatim se ulazi u tunel ''Surdup'' poslije kojeg su dva mosta dužine 24 m i 72 m i vijadukt ''Trnova Luka'' dužine 507,5 m - elektronskom poštom saopštila nam je N. Popadić.

- Pošto je savladan kanjon i trasa prešla na lijevu obalu Izgorke, trasa se spušta do postojećeg puta - stacionaža u km 20+753,54. Nakon uklapanja trasa nastavlja postojećim putem od ušća Jabuke u Izgorku, gdje nastaje Sutjeska.

Na mapi, na žalost ne vide se jasno trase. Ona pomjerena ulijevo (koja se slabije vidi) je mapa stare trase...

R.
Kakve veze ovo ima sa gorazdem?
Image

procitati sa linka vijest i pogledati ime autora :D
http://www.politika.rs/rubrike/exyu/Mas ... og.lt.html
coolside
Posts: 56
Joined: 22/06/2008 13:27
Location: Visegrad

#15 Re: Tunel kroz Cemerno?

Post by coolside »

Za dvije godine novi put preko Čemernog
Magistralni put M-20, koji iz Višegrada i Sarajeva vodi ka Trebinju i primorju, najbliža je drumska veza i iz srednje i severne Srbije sa morem. Od kada je pre nepunih godinu dana počela gradnja nove deonice puta na magistrali Gacko-Foča, koja bi trebalo da obiđe problematični i među vozačima ozloglašeni prevoj Čemerno, sa obe strane planine nikla su velika gradilišta, a oko stotinu radnika svakodnevno se hvata u koštac sa divljom i do sada netaknutom prirodom. Gradnja ovog puta je jedan od najvećih infrastrukturnih projekata u Republici Srpskoj. Ne deonici dugoj oko 9 kilometara, na izuzetno teškom planinskom terenu, gradi se pet mostova i dva tunela, a umesto zahtevnog prelaza preko prevoja, vozači će ovaj deo puta moći da savladaju za nekoliko minuta. Od kada su u septembru prošle godine radovi počeli, sagrađen je jedan most i deo glavne saobraćajnice . Stručnjaci kažu da je trasa novog puta jedna od najsloženijih u regionu, a delom prolazi kroz područje u koje čovek do sada gotovo da nije ni kročio. Već je probijeno oko 400 metara budućeg velikog tunela. Prema projektu je planirana dužina od dva kilometra i 109 metara, pa će to biti najduži saobraćajni tunel u Bosni i Hercegovini za čiju je realizaciju Vlada RS izdvojila 75 miliona maraka. Trebalo bi da bude sagrađen i jedan manji tunel, kao i vijadukt dužine 396 metara. Inženjeri koji su angažovani na gradilištu ističu da su se do sada retko susretali sa ovako zahtevnim i teškim terenom, a probijanje tunela otežava geološki sastav zemljišta: laporac koji se stalno osipa. – Zbog toga moramo da, čim probijemo četiri metra dužine, odmah stavljamo „špricani” beton kako bismo zaštitili ono što je urađeno. Sve teče po planu i već u narednih petnaestak dana ćemo asfaltirati prvi deo glavne saobraćajnice – kaže Mihailo Čobelić, glavni rukovodilac gradilišta. Magistralni put M-20, koji iz pravaca Višegrada i Sarajeva vodi ka Trebinju i primorju, najbliža je drumska veza i za putnike iz srednje i severne Srbije sa morem. Nova deonica biće ogromna olakšica za vozače, koji godinama muku muče putujući uskim, krivudavim, a često i neprohodnim putem preko Čemernog. Meštani ovog planinskog i retko nastanjenog kraja sa velikim interesovanjem prate kako posao odmiče. Milan Mastilović iz sela Izgori priča: „Neka se radi put, put će služiti narodu, a ono što služi narodu, služi i državi. Biće i nama meštanima mnogo lakše da dolazimo do svojih kuća i imanja. Ovo je gotovo pust kraj. Kako se otvorila termoelektrana u Gacku, mnogi su se tamo zaposlili i odselili, a kakvo vreme ide, meni se čini da će morati da se vraćaju na imanja. Radovi na budućoj deonici puta trebalo bi da budu završeni do kraja 2011. godine.
visegrad24.info
Post Reply