Troškovi otvaranja i održavanja firme

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderator: anex

User avatar
4m3l
Posts: 1109
Joined: 04/04/2010 00:31

#1 Troškovi otvaranja i održavanja firme

Post by 4m3l »

Pozdrav, interesuju me svi troskovi oko otvaranja firme kao i troskovi vođenja firme. Radio bi se uvoz, maloprodaja i veleprodaja.
Bio bi samo jedan zaposleni za pocetak tj. ja.

Da li se placa i koliko software za inventar ? Cuo sam raznih pricao, jedan mi spominje da placa oko 300km mjesecno za odrzavanje tog programa, ne kontam niti vjerujem u to.

Znaci ako neko zna da napise sve moguce troskove, da vidim isplati li mi se i mogu li za pocetak finansirati to sve.
emmir1
Posts: 4482
Joined: 07/06/2013 15:28

#2 Re: Troškovi otvaranja i održavanja firme

Post by emmir1 »

Kakav softwer za iventar?

Imaš taksu na istaknutu firmu godišnje oko 250 km.
Imaš doprinose na sebe platit oko 300 km mjesečno.
Doo treba dva zaposlenika ali se možeš za početak provlačit.
Treba ti knjigovođa mjesečno kako dogovoriš.

To su ti fiksni troškovi.

E sada dalje hoćeš li imati prostor, pa ide zakup i režije
modem33
Posts: 884
Joined: 08/05/2013 19:58

#3 Re: Troškovi otvaranja i održavanja firme

Post by modem33 »

4m3l wrote:Pozdrav, interesuju me svi troskovi oko otvaranja firme kao i troskovi vođenja firme. Radio bi se uvoz, maloprodaja i veleprodaja.
Bio bi samo jedan zaposleni za pocetak tj. ja.

Da li se placa i koliko software za inventar ? Cuo sam raznih pricao, jedan mi spominje da placa oko 300km mjesecno za odrzavanje tog programa, ne kontam niti vjerujem u to.

Znaci ako neko zna da napise sve moguce troskove, da vidim isplati li mi se i mogu li za pocetak finansirati to sve.

http://forum.klix.ba/sve-na-firmu-t145917.html

evo vidi ovdje sta te sve sleduje sto se tice troskova , a software je individualan , ti biras kakav ces software ... da li sa jeftinom mjesecnom licencom ili kupis gotov modul po minimum 10.000 KM bez mjesecne licence .... sto cijena opet zavisi od konfiguracije. 8-)
User avatar
4m3l
Posts: 1109
Joined: 04/04/2010 00:31

#4 Re: Troškovi otvaranja i održavanja firme

Post by 4m3l »

emmir1 wrote:Kakav softwer za iventar?

Imaš taksu na istaknutu firmu godišnje oko 250 km.
Imaš doprinose na sebe platit oko 300 km mjesečno.
Doo treba dva zaposlenika ali se možeš za početak provlačit.
Treba ti knjigovođa mjesečno kako dogovoriš.

To su ti fiksni troškovi.

E sada dalje hoćeš li imati prostor, pa ide zakup i režije
Hvala ti na odgovoru, imam 2-3 poznanika imaju firme i rade sami, tako da je moguce... za pocetak..

Pa valjda to sve dodje uz kasu, na taj software mislim, preko cega se radi veleprodaja, maloprodaja itd. Kolika je cijena toga ?
User avatar
4m3l
Posts: 1109
Joined: 04/04/2010 00:31

#5 Re: Troškovi otvaranja i održavanja firme

Post by 4m3l »

modem33 wrote:
4m3l wrote:Pozdrav, interesuju me svi troskovi oko otvaranja firme kao i troskovi vođenja firme. Radio bi se uvoz, maloprodaja i veleprodaja.
Bio bi samo jedan zaposleni za pocetak tj. ja.

Da li se placa i koliko software za inventar ? Cuo sam raznih pricao, jedan mi spominje da placa oko 300km mjesecno za odrzavanje tog programa, ne kontam niti vjerujem u to.

Znaci ako neko zna da napise sve moguce troskove, da vidim isplati li mi se i mogu li za pocetak finansirati to sve.

http://forum.klix.ba/sve-na-firmu-t145917.html

evo vidi ovdje sta te sve sleduje sto se tice troskova , a software je individualan , ti biras kakav ces software ... da li sa jeftinom mjesecnom licencom ili kupis gotov modul po minimum 10.000 KM bez mjesecne licence .... sto cijena opet zavisi od konfiguracije. 8-)
koliko se krecu te mjesecne licence ?
modem33
Posts: 884
Joined: 08/05/2013 19:58

#6 Re: Troškovi otvaranja i održavanja firme

Post by modem33 »

4m3l wrote:
modem33 wrote:
4m3l wrote:Pozdrav, interesuju me svi troskovi oko otvaranja firme kao i troskovi vođenja firme. Radio bi se uvoz, maloprodaja i veleprodaja.
Bio bi samo jedan zaposleni za pocetak tj. ja.

Da li se placa i koliko software za inventar ? Cuo sam raznih pricao, jedan mi spominje da placa oko 300km mjesecno za odrzavanje tog programa, ne kontam niti vjerujem u to.

Znaci ako neko zna da napise sve moguce troskove, da vidim isplati li mi se i mogu li za pocetak finansirati to sve.

http://forum.klix.ba/sve-na-firmu-t145917.html

evo vidi ovdje sta te sve sleduje sto se tice troskova , a software je individualan , ti biras kakav ces software ... da li sa jeftinom mjesecnom licencom ili kupis gotov modul po minimum 10.000 KM bez mjesecne licence .... sto cijena opet zavisi od konfiguracije. 8-)
koliko se krecu te mjesecne licence ?

To moras pitati te programerske firme ..... ne bavim se ja softwarerom ... Ja placam godisnje licence programerima koje testiram software da su mi odlicni i rjesavaju mi problem brzo i efikasno. Al npr ... ovi software-ri nisu bas te tvoje branse 8-)
User avatar
O'zone
Globalni moderator
Posts: 22352
Joined: 17/02/2008 20:29
Location: Kad god popizdite na vlast, sjetite se da i u opoziciji sjede ista takva govna...."

#7 Re: Troškovi otvaranja i održavanja firme

Post by O'zone »

Ja imam računovodstvenu agenciju koja ima svoj POS softwer (domaći proizvod) koji evo koristim četiri godine i radi sasvim OK sve za veleprodaju. S tim što mi je prednost da je program besplatan ako oni rade knjigovodstvene usluge.

Prije toga sam razmatrao Wand i Pantheon ali su cijene licenci bile previše za moju skromnost, mada su programi stvarno odlični i provjereni.


Što se tiče troškova firme....

Samo registrovanje i pokretanje je cca 3500 KM U zavisnosti da li neke stvri radiš sam ili imaš zastupnika. Fiskalizacija zavisno od vrste kase/printera od 550 do 1000+. Inventar neću ni računati ali ti je potreban: Stol, stolica, računar, printer i sitni kancelarijski pribor (tu ja nastupam :D)

Redovni troškovi....

Prostor ako nemaš svoj (između 200 i kolikomožešzamislit KM) ako ćeš raditi uvoz trebaš imat i skladište zavisno od gabarita robe. Računovođa/knjigovođa (od 200 do par hiljada KM) zavisno od obima posla. Plate i doprinosi (koliko sebi odrediš primanja računaj na to još 60-ak %). Režije (ovisi od trošenja). PDV svaki mjesec na RUC. 1x godišnje porez na istaknutu firmu koji zavisi od opštine do opštine za N.Sarajevo je 400 KM.
Hoćeš imati vozni park na firmu ili ćeš kao ja korisitit privatno vozilo? I tu ima troškova. Na kraju plaćanje dobavljačima...

Edit: Računaj Persene, Belmirandan, Valerijanu, Lexiliume i Apaurine isto u troškove :mrgreen: Dodaj na to i Kofane, Caffetine nekad i Brufen kad baš gori.
User avatar
lonely_wolf
Posts: 2593
Joined: 16/03/2011 19:12
Location: daleko u blizini svega
Contact:

#8 Re: Troškovi otvaranja i održavanja firme

Post by lonely_wolf »

4m3l wrote:Pozdrav, interesuju me svi troskovi oko otvaranja firme kao i troskovi vođenja firme. Radio bi se uvoz, maloprodaja i veleprodaja.
Bio bi samo jedan zaposleni za pocetak tj. ja.
Da li se placa i koliko software za inventar ? Cuo sam raznih pricao, jedan mi spominje da placa oko 300km mjesecno za odrzavanje tog programa, ne kontam niti vjerujem u to.
Znaci ako neko zna da napise sve moguce troskove, da vidim isplati li mi se i mogu li za pocetak finansirati to sve.
Znaci u startu moras ici na D.O.O., da bi otvorio "d.o.o." moras imati min. 2000KM pologa na banci, ostale dadzbine ne znam jer zavisi od opcine do opcine.
Da bi se bavio uvozom i izvozom moras biti PDV obveznik kao i clan vanjskotrgovinske komore, a da bi se bavio trgovinom na malo moras imati objekat koji ces prijaviti za tu namjenu. Naravno objekat mora zadovoljavati uslove propisane zakonom.
Sto se tice softvera ne moras ti imati nista, ali moras imati knjigovodju koji ce za tebe voditi svu evidenciju, ulaz-izlaz robe, stanje u magacinu (kojeg moras pod obavezno imati), KUF-KIF i sl. i koji ce te kostati zavisnosti od kolicine prometa robe i faktura.
Sto se tice fiksnih troskova oni bi ti za tvoje preduzece (1-3 uposlena) otprilike iznosilo 2500-4000 KM (u zavisnosti koliko bi ti knjigovodja uzeo), a u ovo nisu uracunati licni dohodci kao i doprinosi na iste (na iznos plate koju bi sebi dao dodaj otprilike 60% nameta drzavi).
User avatar
4m3l
Posts: 1109
Joined: 04/04/2010 00:31

#9 Re: Troškovi otvaranja i održavanja firme

Post by 4m3l »

O'zone wrote:Ja imam računovodstvenu agenciju koja ima svoj POS softwer (domaći proizvod) koji evo koristim četiri godine i radi sasvim OK sve za veleprodaju. S tim što mi je prednost da je program besplatan ako oni rade knjigovodstvene usluge.

Prije toga sam razmatrao Wand i Pantheon ali su cijene licenci bile previše za moju skromnost, mada su programi stvarno odlični i provjereni.


Što se tiče troškova firme....

Samo registrovanje i pokretanje je cca 3500 KM U zavisnosti da li neke stvri radiš sam ili imaš zastupnika. Fiskalizacija zavisno od vrste kase/printera od 550 do 1000+. Inventar neću ni računati ali ti je potreban: Stol, stolica, računar, printer i sitni kancelarijski pribor (tu ja nastupam :D)

Redovni troškovi....

Prostor ako nemaš svoj (između 200 i kolikomožešzamislit KM) ako ćeš raditi uvoz trebaš imat i skladište zavisno od gabarita robe. Računovođa/knjigovođa (od 200 do par hiljada KM) zavisno od obima posla. Plate i doprinosi (koliko sebi odrediš primanja računaj na to još 60-ak %). Režije (ovisi od trošenja). PDV svaki mjesec na RUC. 1x godišnje porez na istaknutu firmu koji zavisi od opštine do opštine za N.Sarajevo je 400 KM.
Hoćeš imati vozni park na firmu ili ćeš kao ja korisitit privatno vozilo? I tu ima troškova. Na kraju plaćanje dobavljačima...

Edit: Računaj Persene, Belmirandan, Valerijanu, Lexiliume i Apaurine isto u troškove :mrgreen: Dodaj na to i Kofane, Caffetine nekad i Brufen kad baš gori.
Hvala vam na opsirnim odgovorima.


Moze li skladiste i radnja biti sve u jednom prostoru, jer ne radi se ni o kakvoj glomaznoj robi, moze mi dovoljna kolicina stati i u radnju.
User avatar
4m3l
Posts: 1109
Joined: 04/04/2010 00:31

#10 Re: Troškovi otvaranja i održavanja firme

Post by 4m3l »

lonely_wolf wrote:
4m3l wrote:Pozdrav, interesuju me svi troskovi oko otvaranja firme kao i troskovi vođenja firme. Radio bi se uvoz, maloprodaja i veleprodaja.
Bio bi samo jedan zaposleni za pocetak tj. ja.
Da li se placa i koliko software za inventar ? Cuo sam raznih pricao, jedan mi spominje da placa oko 300km mjesecno za odrzavanje tog programa, ne kontam niti vjerujem u to.
Znaci ako neko zna da napise sve moguce troskove, da vidim isplati li mi se i mogu li za pocetak finansirati to sve.
Znaci u startu moras ici na D.O.O., da bi otvorio "d.o.o." moras imati min. 2000KM pologa na banci, ostale dadzbine ne znam jer zavisi od opcine do opcine.
Da bi se bavio uvozom i izvozom moras biti PDV obveznik kao i clan vanjskotrgovinske komore, a da bi se bavio trgovinom na malo moras imati objekat koji ces prijaviti za tu namjenu. Naravno objekat mora zadovoljavati uslove propisane zakonom.
Sto se tice softvera ne moras ti imati nista, ali moras imati knjigovodju koji ce za tebe voditi svu evidenciju, ulaz-izlaz robe, stanje u magacinu (kojeg moras pod obavezno imati), KUF-KIF i sl. i koji ce te kostati zavisnosti od kolicine prometa robe i faktura.
Sto se tice fiksnih troskova oni bi ti za tvoje preduzece (1-3 uposlena) otprilike iznosilo 2500-4000 KM (u zavisnosti koliko bi ti knjigovodja uzeo), a u ovo nisu uracunati licni dohodci kao i doprinosi na iste (na iznos plate koju bi sebi dao dodaj otprilike 60% nameta drzavi).
Taj software je ustvari, program koji biljezi koliko cega imam na stanju itd. Ne printa se preko njega racun i slicno ili ? Je li on povezan sa telekomom ili je kasa... Stvarno sam slabo upucen u to sve.
User avatar
lonely_wolf
Posts: 2593
Joined: 16/03/2011 19:12
Location: daleko u blizini svega
Contact:

#11 Re: Troškovi otvaranja i održavanja firme

Post by lonely_wolf »

4m3l wrote: Taj software je ustvari, program koji biljezi koliko cega imam na stanju itd. Ne printa se preko njega racun i slicno ili ? Je li on povezan sa telekomom ili je kasa... Stvarno sam slabo upucen u to sve.
Nisam toliko upucen u maloprodaju, ali fiskalnu kasu moras imati i ulazis u sistem fiskalizacije. Kasa kosta, kao sto @O'zone reće, izmedju 550-1000KM (POS-kasa+SIM kartica+prijava u UIO). Sada da li se naknadno palća programiranje kase za rad sa artiklima to ti ne bih znao reci.
Sto se tiće prostora, magacin mora fizicki biti odvojen od kancelarije tj. prodajnog dijela, jer se za magacin vodi tzv. "lager lista" tako da prilikom kontrole stanje u magacinu i na "lager listi" mora biti identicno. Takođe ako ces uvoziti neke lako zapaljive i opasne materije, magacin mora biti obezbjedjen i protupozarno osiguran i mora biti izolovan od ostale robe. Sve u svemu dobro se skontaj sta ces uvoziti te se prema tome direktno raspitaj u svojoj opcini... Nek je sa srecom.
User avatar
O'zone
Globalni moderator
Posts: 22352
Joined: 17/02/2008 20:29
Location: Kad god popizdite na vlast, sjetite se da i u opoziciji sjede ista takva govna...."

#12 Re: Troškovi otvaranja i održavanja firme

Post by O'zone »

4m3l wrote: Taj software je ustvari, program koji biljezi koliko cega imam na stanju itd. Ne printa se preko njega racun i slicno ili ? Je li on povezan sa telekomom ili je kasa... Stvarno sam slabo upucen u to sve.
Softwer vodi sve i vezan je uz fiskalnu kasu/printer. Na njemu praviš račune i fakturišeš i u A4 formi i na fisklani printer. U softweru ti je stanje robe, kalkulacije, rabati, istorija prodaje i fakturisanja....sve. Telekom je tu samo radi SIM kartice koja omogućava slanje podataka u UIO. To ti je još cener mjesečno :mrgreen:
User avatar
Hame_
Posts: 5400
Joined: 31/08/2007 21:42
Location: Soba, Srebrnik, Županija tuzlanska, HiB, Evropa, Svjeverna strana Zemlje, Mjesec, Sunce, odosmo u PM
Contact:

#13 Re: Troškovi otvaranja i održavanja firme

Post by Hame_ »

Da nisi.

Progledaj ko na svoje ime otvara firmu, a ko radi za druge i kući nakrivi s posla.

Npr. omjer obrazovanosti i vlasništva kapitala.
User avatar
4m3l
Posts: 1109
Joined: 04/04/2010 00:31

#14 Re: Troškovi otvaranja i održavanja firme

Post by 4m3l »

.
User avatar
hrle1976
Posts: 4899
Joined: 20/12/2011 01:36
Location: Praha, Czech Republic

#15 Re: Troškovi otvaranja i održavanja firme

Post by hrle1976 »

4m3l wrote:Pozdrav, interesuju me svi troskovi oko otvaranja firme kao i troskovi vođenja firme. Radio bi se uvoz, maloprodaja i veleprodaja.
Bio bi samo jedan zaposleni za pocetak tj. ja.

Da li se placa i koliko software za inventar ? Cuo sam raznih pricao, jedan mi spominje da placa oko 300km mjesecno za odrzavanje tog programa, ne kontam niti vjerujem u to.

Znaci ako neko zna da napise sve moguce troskove, da vidim isplati li mi se i mogu li za pocetak finansirati to sve.

O trosku mogu nesto reci, jer je univerzalno manje vise. Osiguranje, plata tebi, potrosnja struje, vode i eventualno grijanje, trosak za racunovodju, najam lokala, inventar te odrzavanje prostora i evt. prevozno sredstvo i licenca za neki softwer ili odrzavanje iste ako je potrebno.
User avatar
orinoco
Posts: 1687
Joined: 14/01/2017 17:46

#16 Re: Troškovi otvaranja i održavanja firme

Post by orinoco »

hrle1976 wrote:
4m3l wrote:Pozdrav, interesuju me svi troskovi oko otvaranja firme kao i troskovi vođenja firme. Radio bi se uvoz, maloprodaja i veleprodaja.
Bio bi samo jedan zaposleni za pocetak tj. ja.

Da li se placa i koliko software za inventar ? Cuo sam raznih pricao, jedan mi spominje da placa oko 300km mjesecno za odrzavanje tog programa, ne kontam niti vjerujem u to.

Znaci ako neko zna da napise sve moguce troskove, da vidim isplati li mi se i mogu li za pocetak finansirati to sve.

O trosku mogu nesto reci, jer je univerzalno manje vise. Osiguranje, plata tebi, potrosnja struje, vode i eventualno grijanje, trosak za racunovodju, najam lokala, inventar te odrzavanje prostora i evt. prevozno sredstvo i licenca za neki softwer ili odrzavanje iste ako je potrebno.
Hajd' me lupetaj molim te :-)
User avatar
R A V E N
Posts: 640
Joined: 05/06/2008 01:21

#17 Re: Troškovi otvaranja i održavanja firme

Post by R A V E N »

300 KM mjesečno za održavanje programa?!!

Pa to nije uređaj za proučavanje kamenja i prašine sa Marsa! 4m3l, jesi li siguran da te neko ne povlači za nos? U pravilu kad kupiš software, kasnije za nove verzije doplaćuješ manji iznos, a nove verzije sa sitnijim dodacima i ispravcima dobivaš besplatno.

Jesi li pogledao neka open source rješenja, jeste da su nešto lošije kvalitete nego komercijalna, ali te možda mogu zadovoljiti. Je li to ono isto kao sa stambenim upraviteljem, uredno ti šalje mjesečni račun, a nije ni vijka zavrnuo na zgradi? :lol: :lol: :lol:
Last edited by R A V E N on 26/02/2017 04:03, edited 1 time in total.
User avatar
R A V E N
Posts: 640
Joined: 05/06/2008 01:21

#18 Re: Troškovi otvaranja i održavanja firme

Post by R A V E N »

Koliko sam ja shvatio, tebi treba program za kasu, koja je ništa drugo do računar.

Probaj uniCenta oPOS, kažu da je najbolji od besplatnih: https://unicenta.com/
User avatar
KB9
Posts: 8449
Joined: 26/10/2014 08:20

#19 Re: Troškovi otvaranja i održavanja firme

Post by KB9 »

de ba sta ces otvarat firmu, otidji budi medicirar u njemacku
User avatar
hrle1976
Posts: 4899
Joined: 20/12/2011 01:36
Location: Praha, Czech Republic

#20 Re: Troškovi otvaranja i održavanja firme

Post by hrle1976 »

orinoco wrote:
hrle1976 wrote:
4m3l wrote:Pozdrav, interesuju me svi troskovi oko otvaranja firme kao i troskovi vođenja firme. Radio bi se uvoz, maloprodaja i veleprodaja.
Bio bi samo jedan zaposleni za pocetak tj. ja.

Da li se placa i koliko software za inventar ? Cuo sam raznih pricao, jedan mi spominje da placa oko 300km mjesecno za odrzavanje tog programa, ne kontam niti vjerujem u to.

Znaci ako neko zna da napise sve moguce troskove, da vidim isplati li mi se i mogu li za pocetak finansirati to sve.

O trosku mogu nesto reci, jer je univerzalno manje vise. Osiguranje, plata tebi, potrosnja struje, vode i eventualno grijanje, trosak za racunovodju, najam lokala, inventar te odrzavanje prostora i evt. prevozno sredstvo i licenca za neki softwer ili odrzavanje iste ako je potrebno.
Hajd' me lupetaj molim te :-)
Samo gledaj svoja posla.

Trosak ce mu biti i skladiste ako nije u stanju kupiti robu koju ce tek platiti poslje prodaje a sto nije u stanju prodati da retunira.
User avatar
Matijevic_Vlado
Posts: 3467
Joined: 03/10/2012 14:27
Location: Da sam prazna glava, potpuno zdrava, ne bih više ništa učio za badava..

#21 Re: Troškovi otvaranja i održavanja firme

Post by Matijevic_Vlado »

Nista od tog posla cim se pametni Hrlson tj Zviz tj beobasket iz daleke Danske javio da te savjetuje
PRO165
Posts: 232
Joined: 02/06/2012 23:43

#22 Re: Troškovi otvaranja i održavanja firme

Post by PRO165 »

Uff,

toliko paušalnih i odokoativnih odgovora nisam odavno vidio. Mada je i pitanje tako postavljeno.

Idemo redom:

1.Poslovni prostor - za veleprodaju i maloporaju je obavezan (za neke usluge može i stan, ali i tada je to neka siva zona).
2. Notar , ali prije njega moras uzeti uvjerenje iz Federalne porezne da nisi duzan. U ovoj fazi polažeš depozit za osnivački kapital
3. Sud ali to je bolje prepustiti notaru ima previse hodanja (Obrazci,
3. Statistika, jednistveni identifikacioni broj, Porezna uprava Federacije, Ugovor sa računovodstvom
4. Firma registrovana, žiro račun živ, ali nisi u PDV-u
5. PDV registracija
6. Fiskalana kasa da možeš početi raditi
7. Radnici, Inventar, roba...

Jesam li spomenu da ti treba prije neki plan, kapital, znanje, ljudi, veze, odvažnosti, sreće,..

Troškovi registracije (sudska taksa, notar i neke sitne takse) cca 1000-1500 (zavisi koje usluge ti notar radi) - stavke 2,3,4,5 - notar i sud ti je minimalno 1000,00 KM, ostalo ako ganjaš sam možeš nešto i uštediti (previše detalja da obrazalažem sad)

Fiskalna kasa/printer najjeftinija oko 650 sa PDV-om.

Softver: Recimo za potrebe veleprodaje i maloprodaje u jednom poslovnom prostoru dovoljan je Pantheon LX koji te sa uslugom instalacije i obuke dođe cca. 500-600 KM, jednokratno (a može i na rate ako mene zovneš:) )

Nisam spomenuo trošak poslovnog prostora, invenatara, računara, printera, telefona....

Zaboravih, minimalni osnovački kapital ja sada 1000,00 KM i garantovano ti nije dovoljan.


Uglavnom, slobodan si da pošalješ PP pa ću ti dati telefon pa me zovni ako hoćeš koji savjet i detalj oko registracije (besplatno naravno!).
PRO165
Posts: 232
Joined: 02/06/2012 23:43

#23 Re: Troškovi otvaranja i održavanja firme

Post by PRO165 »

PRO165 wrote:Uff,

toliko paušalnih i odokoativnih odgovora nisam odavno vidio. Mada je i pitanje tako postavljeno.

Idemo redom:

1.Poslovni prostor - za veleprodaju i maloporaju je obavezan (za neke usluge može i stan, ali i tada je to neka siva zona).
2. Notar , ali prije njega moras uzeti uvjerenje iz Federalne porezne da nisi duzan. U ovoj fazi polažeš depozit za osnivački kapital
3. Sud ali to je bolje prepustiti notaru ima previse hodanja (Obrazci,
3. Statistika, jednistveni identifikacioni broj, Porezna uprava Federacije, Ugovor sa računovodstvom
4. Firma registrovana, žiro račun živ, ali nisi u PDV-u
5. PDV registracija
6. Fiskalana kasa da možeš početi raditi
7. Radnici, Inventar, roba...

Jesam li spomenu da ti treba prije neki plan, kapital, znanje, ljudi, veze, odvažnosti, sreće,..

Troškovi registracije (sudska taksa, notar i neke sitne takse) cca 1000-1500 (zavisi koje usluge ti notar radi) - stavke 2,3,4,5 - notar i sud ti je minimalno 1000,00 KM, ostalo ako ganjaš sam možeš nešto i uštediti (previše detalja da obrazalažem sad)

Fiskalna kasa/printer najjeftinija oko 650 sa PDV-om.

Softver: Recimo za potrebe veleprodaje i maloprodaje u jednom poslovnom prostoru dovoljan je Pantheon LX koji te sa uslugom instalacije i obuke dođe cca. 500-600 KM, jednokratno (a može i na rate ako mene zovneš:) )

Nisam spomenuo trošak poslovnog prostora, invenatara, računara, printera, telefona....

Zaboravih, minimalni osnovački kapital ja sada 1000,00 KM i garantovano ti nije dovoljan.


Uglavnom, slobodan si da pošalješ PP pa ću ti dati telefon pa me zovni ako hoćeš koji savjet i detalj oko registracije (besplatno naravno!).
I još nešto ovo sve u stvarnosti traje barem 2 mjeseca,teško kraće, a može i duže...
User avatar
Romeo 80
Posts: 4335
Joined: 11/12/2006 16:55
Location: Seljajevo, al Centar brale
Grijem se na: Džemper
Vozim: Azijsku nakazu

#24 Re: Troškovi otvaranja i održavanja firme

Post by Romeo 80 »

O'zone wrote:Ja imam računovodstvenu agenciju koja ima svoj POS softwer (domaći proizvod) koji evo koristim četiri godine i radi sasvim OK sve za veleprodaju. S tim što mi je prednost da je program besplatan ako oni rade knjigovodstvene usluge.

Prije toga sam razmatrao Wand i Pantheon ali su cijene licenci bile previše za moju skromnost, mada su programi stvarno odlični i provjereni.


Što se tiče troškova firme....

Samo registrovanje i pokretanje je cca 3500 KM U zavisnosti da li neke stvri radiš sam ili imaš zastupnika. Fiskalizacija zavisno od vrste kase/printera od 550 do 1000+. Inventar neću ni računati ali ti je potreban: Stol, stolica, računar, printer i sitni kancelarijski pribor (tu ja nastupam :D)

Redovni troškovi....

Prostor ako nemaš svoj (između 200 i kolikomožešzamislit KM) ako ćeš raditi uvoz trebaš imat i skladište zavisno od gabarita robe. Računovođa/knjigovođa (od 200 do par hiljada KM) zavisno od obima posla. Plate i doprinosi (koliko sebi odrediš primanja računaj na to još 60-ak %). Režije (ovisi od trošenja). PDV svaki mjesec na RUC. 1x godišnje porez na istaknutu firmu koji zavisi od opštine do opštine za N.Sarajevo je 400 KM.
Hoćeš imati vozni park na firmu ili ćeš kao ja korisitit privatno vozilo? I tu ima troškova. Na kraju plaćanje dobavljačima...

Edit: Računaj Persene, Belmirandan, Valerijanu, Lexiliume i Apaurine isto u troškove :mrgreen: Dodaj na to i Kofane, Caffetine nekad i Brufen kad baš gori.
Drug, ovo podebljano. Je li u te 3500 KM si uračunao troškove fiskalizacije i printera ili je to dodatni trošak?! Generalno, ja planiram veleprodaju da otvorim, ali bi firma radila na principu tranzita. Ne bi mi trebao skladišni prostor niti magacin, jer roba ne bi išla preko mene, već bi je moj dobavljač direktno slao krajnjem kupcu.

Zanimaju me generalno troškovi koji me čekaju prilikom otvaranja firme. Dakle, osnivački kapital (kolega iznad reče da sad može i 1000 KM?!), fiskalizacija, takse, notar i sl. sve do pokretanja biznisa.

Hvala unaprijed za bilo kakvu informaciju, jer mi je to sad jako bitno. :)

PS. Jedno laičko pitanje! :-D Kada se položi osnivački kapital na račun, je li se sa tim sredstvima može raspolagati kad su redovni troškovi poslovanja u pitanju, ili je to suma koja se ne smije dirati?
User avatar
O'zone
Globalni moderator
Posts: 22352
Joined: 17/02/2008 20:29
Location: Kad god popizdite na vlast, sjetite se da i u opoziciji sjede ista takva govna...."

#25 Re: Troškovi otvaranja i održavanja firme

Post by O'zone »

Romeo 80 wrote:
O'zone wrote:Ja imam računovodstvenu agenciju koja ima svoj POS softwer (domaći proizvod) koji evo koristim četiri godine i radi sasvim OK sve za veleprodaju. S tim što mi je prednost da je program besplatan ako oni rade knjigovodstvene usluge.

Prije toga sam razmatrao Wand i Pantheon ali su cijene licenci bile previše za moju skromnost, mada su programi stvarno odlični i provjereni.


Što se tiče troškova firme....

Samo registrovanje i pokretanje je cca 3500 KM U zavisnosti da li neke stvri radiš sam ili imaš zastupnika. Fiskalizacija zavisno od vrste kase/printera od 550 do 1000+. Inventar neću ni računati ali ti je potreban: Stol, stolica, računar, printer i sitni kancelarijski pribor (tu ja nastupam :D)

Redovni troškovi....

Prostor ako nemaš svoj (između 200 i kolikomožešzamislit KM) ako ćeš raditi uvoz trebaš imat i skladište zavisno od gabarita robe. Računovođa/knjigovođa (od 200 do par hiljada KM) zavisno od obima posla. Plate i doprinosi (koliko sebi odrediš primanja računaj na to još 60-ak %). Režije (ovisi od trošenja). PDV svaki mjesec na RUC. 1x godišnje porez na istaknutu firmu koji zavisi od opštine do opštine za N.Sarajevo je 400 KM.
Hoćeš imati vozni park na firmu ili ćeš kao ja korisitit privatno vozilo? I tu ima troškova. Na kraju plaćanje dobavljačima...

Edit: Računaj Persene, Belmirandan, Valerijanu, Lexiliume i Apaurine isto u troškove :mrgreen: Dodaj na to i Kofane, Caffetine nekad i Brufen kad baš gori.
Drug, ovo podebljano. Je li u te 3500 KM si uračunao troškove fiskalizacije i printera ili je to dodatni trošak?! Generalno, ja planiram veleprodaju da otvorim, ali bi firma radila na principu tranzita. Ne bi mi trebao skladišni prostor niti magacin, jer roba ne bi išla preko mene, već bi je moj dobavljač direktno slao krajnjem kupcu.

Zanimaju me generalno troškovi koji me čekaju prilikom otvaranja firme. Dakle, osnivački kapital (kolega iznad reče da sad može i 1000 KM?!), fiskalizacija, takse, notar i sl. sve do pokretanja biznisa.

Hvala unaprijed za bilo kakvu informaciju, jer mi je to sad jako bitno. :)

PS. Jedno laičko pitanje! :-D Kada se položi osnivački kapital na račun, je li se sa tim sredstvima može raspolagati kad su redovni troškovi poslovanja u pitanju, ili je to suma koja se ne smije dirati?
Osnivački smiješ koristiti za redovno poslovanje, kupovinu robe, plaćanje računa, etc

Bilo prije četiri godine a meni pamćenje za k. Odprilike ovako:

Osnivački akt kod notara 800 KM
Pravilnici firme koje je tada trebalo ovjeravati kod notara a kasnije je to zakonski ukinuto da ovjerava notar 500 KM
Sudska taksa za registraciju 400 KM
Još nekih taksi i gluposti i izrada pečata cca 200 KM
Fiskalizacija cca 1000 KM
Prostor tri mjeseca unaprijed 1000 KM
Ostali inventar (stolovi, stolice, računari, printeri)
To je cca to.

Volio bih da me neko nadopuni sa novijim informacijama. Kao i mogućnosti da u I.Sarajevu otvoriš firmu za 3 dana sa troškovima od 100 Km i osnivačkim ulogom od 1 KM. Jel važi to još uvijek?
Post Reply