Hajmo gledati pitanje Zenickog tramvaja s druge strane.
Koliko Zenica ima jako javno preduzece koje ce odrzavati te tramvaje, ulagati i obnavljati infrastrukturu? Nema ga. Mislim da Zenici novi Komrad ne treba, barem dok se stari u potpunosti ne sanira.
U Sarajevu su tramvaji samo zato sto je tako od Austrougarskog vakta i zato sto ih do sada niko nije ukinuo. Tramvajskom infrastrukturom upravlja GRAS, koji svako malo strajkuje i koji dje je tu je. Karta kosta 1.60KM sa uracunatim PDV-om (sinoc slucajno vidjeh), koju ja btw ne placam. Znaci, savrsen nacin za doci s kraja na kraj grada da te nista ne kosta. Ako naleti revizor, dovoljno ga mrko pogledati ili ga odignorisati, i ode nekoj teti koju ce naredni sat peglati ni krivu ni duznu.
Tramvaj ne ide na havu. Trosi struju. I to puno struje. Koliko je uopste elektroenergetska mreza na podrucju Zenice trenutno kvalitetna da to izdrzi i podrzi? Rat je juce stao, a svi smo svjedoci koliko nam se modernizuje bilo sta. Modernizuje se ali samo kad crkne do te mjere da ne radi nikako i nema nikakve druge solucije da proradi nego da se modernizuje.
I onda ta struja kosta. To treba neko platiti. To javno preduzece koje ce upravljati tramvajima. Koje nece imati para jer ce raja shvatiti tramvaj isto kao sto ga i ja shvatam. A i onako ni u Sarajevu ljudi nemaju para da to placaju, a znamo kolika je razlika izmedju Zenickog i Sarajevskog standarda i plata. Kada Zenicki bude bar dvije trecine Sarajevskog eto me odmah nazad, ali lijep pogled na lijepo uredjen grad nije nikada platio moje racune i nahranio mene i one koje ja hranim.
Na kraju krajeva, svaki moguci derbi u Sarajevu zavrsi sa nekoliko demoliranih tramvaja. Znamo koliko se i kakvih belaja i u Zenici izdesavalo nakon raznih susreta na Bilinom polju. I kad neki balavi supak uzme i demolira par tramvaja, i popravak kosta, kao i nabavka novog. I tako iz pocetka.
Nemojmo se zavaravati, ako Zenica hoce tramvaj, onda ce platiti studiju u kojoj ce pisati kako je Zenicki glavni i jedini problem nedostatak tramvaja, i kako ce time biti rjeseni svi drugi nabrojani problemi ovdje, kako ce se promjeniti svijest gradjana, kako ce doci investicije itd. Na zalost, danas se studije i prave na taj nacin. Previse kostaju da biste nekome rekli da mu se ne isplati nesto za sta on trazi opravdanost bas u toj studiji.
A Sarajevski Saobracajni fakultet i studije... Hm... Mozda da dekan prepise kakvu studiju od onog rijeckog profesora, pa da utali Zenicanima? Ne bi mu bilo prvi put
Halalite, raspisah se...