TIGAR GUME- iskustva-misljenja

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderators: anex, _BataZiv_0809

direstraits0078
Posts: 5231
Joined: 22/12/2011 14:41

#526 Re: TIGAR GUME- iskustva-misljenja

Post by direstraits0078 »

Rugafet wrote:
Me_again wrote:U krivini se ionako ne okreču svi točkovi istom brzinom pa prema tome ta teorija otpada u potpunosti. ABS otpusta točak koji blokira a ne koji se sporije okreče.
Probaj na ledu, ali da su ti sva 4 točka na ledu, silovito zakočiti i vidječeš šta se događa, svi točkovi će zablokirati a ABS će se "boriti" sa svima njima.
Nema šanse da ostavi sva 4 zablokirana ! Čemu onda služi ?
Kratko, jasno i tacno :thumbup:
Kratko i jasno: netacno. :thumbup: :bih:
User avatar
Romeo 80
Posts: 4362
Joined: 11/12/2006 16:55
Location: Seljajevo, al Centar brale
Grijem se na: Džemper
Vozim: Azijsku nakazu

#527 Re: TIGAR GUME- iskustva-misljenja

Post by Romeo 80 »

direstraits0078 wrote:
Rugafet wrote:
Me_again wrote:U krivini se ionako ne okreču svi točkovi istom brzinom pa prema tome ta teorija otpada u potpunosti. ABS otpusta točak koji blokira a ne koji se sporije okreče.
Probaj na ledu, ali da su ti sva 4 točka na ledu, silovito zakočiti i vidječeš šta se događa, svi točkovi će zablokirati a ABS će se "boriti" sa svima njima.
Nema šanse da ostavi sva 4 zablokirana ! Čemu onda služi ?
Kratko, jasno i tacno :thumbup:
Kratko i jasno: netacno. :thumbup: :bih:
Ali šta je ovdje netačno?! ne priklanjam se nijednoj strani. Samo naglas razmišljam :) Hiljadu puta sam kočio na ledu i abs reguliše sva 4 točka. Nikad mi se nije desilo da zablokiraju u potpunosti...
User avatar
Rugafet
Posts: 4712
Joined: 14/12/2015 17:52

#528 Re: TIGAR GUME- iskustva-misljenja

Post by Rugafet »

@direstraits0078 , ok sta u postu koji sam quotao nije tacno bas me interesuje?
direstraits0078
Posts: 5231
Joined: 22/12/2011 14:41

#529 Re: TIGAR GUME- iskustva-misljenja

Post by direstraits0078 »

Romeo 80 wrote:
Ali šta je ovdje netačno?! ne priklanjam se nijednoj strani. Samo naglas razmišljam :) Hiljadu puta sam kočio na ledu i abs reguliše sva 4 točka. Nikad mi se nije desilo da zablokiraju u potpunosti...
Nikad nisi imao istu trakciju na sva 4 tocka na ledu (tockovi s montiranim Tigar gumama). Ili nemas ujednaceno kocenje na obje strane. Ili jos neki od parametara koji bi trebao biti ispunjen da bi sva cetiri tocka (s Tigar gumama) u isto vrijeme izgubila kontakt s podlogom, odnosno prestala da se okrecu. ABS ne zna kojom se brzinom krece vozilo, ABS dobija signal o kretanju vozila s tocka (na kojem je montirana guma marke Tugar), odnosno sa senzora ABS-a na tocku.
U pravilu, uvijek imas bolje prijanjanje na onoj osovini na kojoj se nalazi vece opterecenje, to je u pravilu prednja osovina (BMW npr. pravi vozila kod kojih je osovinsko opterecenje 50-50 ili blizu ovog odnosa). To se kompenzira manjim pritiskom u sistemu na straznjoj osovini, dimenzioniranjem kocionih elemenata (manji promjer diskova, manja kociona povrsina plocica, nizi koeficijent trenja tarnog materijala itd.). Bez obzira na to, kod vecine vozila prilikom kocenja dolazi do poniranja prednje osovine, zbog prebacivanja tezista naprijed, te olaksavanja i posljedicnog gubljenja kontakta jednog ili oba tocka (s Tigar gumama, jel' te) na straznjoj osovini. Otud i pravilo da na straznju osovinu trebaju ici (Tigar, ako bas mora) gume s dubljim profilom. Samim oduzimanjem gasa kod vozila, dolazi do prebacivanja tezista na osovinama. Ilustracije radi, kod nekih jako aerodinamicnih vozila s efikasnim motorima, efekat kocenja motorom (otpustanjem gasa) je jaci od efekta kocenja kocnicom na nekim velikoserijskim vozilima. ;)
ABS nije napravljen da ispravlja gresku koja je vec napravljena, ABS je napravljen da preduprijedi gresku vozaca, tj. da prije blokiranja tocka (s montiranom Tigar gumom) snizi pritisak u sistemu i ne dovede do gubljenja kontakta s podlogom, jer usporavanje, odnosno efekat kocenja, je visestruko losiji kad se tocak (s vec spomenutom Tigar gumom) ne okrece, radi se o drugoj vrsti trenja i usporavanja (nizi koeficijent), a ABS upravo sluzi da se taj scenarij izbjegne. Evo ostavit cemo @me_again da on objasni s tehnicke strane koje vrste trenja i na koji nacin utjecu na usporavanje tocka, odnosno vozila na koje su montirane Tigar gume (ovogodisnji DOT), ako mu nije mrsko (ili ako zna).
Last edited by direstraits0078 on 13/11/2016 15:39, edited 1 time in total.
User avatar
O'zone
Globalni moderator
Posts: 22352
Joined: 17/02/2008 20:29
Location: Kad god popizdite na vlast, sjetite se da i u opoziciji sjede ista takva govna...."

#530 Re: TIGAR GUME- iskustva-misljenja

Post by O'zone »

U postovima Vam nije tačno to što se nigdje ne spominju Tigar gume i iskustva sa njima nego se diskusija raspalila o ABS-u

s mob'tela
direstraits0078
Posts: 5231
Joined: 22/12/2011 14:41

#531 Re: TIGAR GUME- iskustva-misljenja

Post by direstraits0078 »

Ja stalno pricam o Tigar gumama, ne znam sta je sporno? :roll:
User avatar
O'zone
Globalni moderator
Posts: 22352
Joined: 17/02/2008 20:29
Location: Kad god popizdite na vlast, sjetite se da i u opoziciji sjede ista takva govna...."

#532 Re: TIGAR GUME- iskustva-misljenja

Post by O'zone »

direstraits0078 wrote:Ja stalno pricam o Tigar gumama, ne znam sta je sporno? :roll:
:lol: :lol: :lol: :thumbup:
NediM17
Posts: 21656
Joined: 05/11/2009 11:49

#533 Re: TIGAR GUME- iskustva-misljenja

Post by NediM17 »

@dire

Hajde ne doktoriraj vise nego pogledaj ovaj video koji je napravio BOSCH. Ne znam jesu li Tigar gume na ovom autu, ali dobro, zbog naslova teme, recimo da jesu.

Posto znas engleski pogledaj i poklopi se po usima.

Evo link od youtube-dzije, kako me nazva jedna "vrli fizicar, muzicar, logicar".



E sad Dire, moguce da si ti upravu, ja sam uvjeren da recimo Hitachi ili Lucas ABS sistemi rade po tom principu koji si ti zamislio u svojoj pametnoj glavici. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Ali sto se BOSCH-a tice, @Me_again je upravu. :wink:
direstraits0078
Posts: 5231
Joined: 22/12/2011 14:41

#534 Re: TIGAR GUME- iskustva-misljenja

Post by direstraits0078 »

To je upravo ono o cemu je neko govorio, kad je spominjao youtobdzije. U videu od manje od 5 minuta je veoma lijepo objasnjeno koje su prednosti ABS-a, na vozilu s montiranim Tirgar gumama, ili nekim drugim. U videu nije detaljno objasnjen rad sistema ABS-a, sto nije nikakav problem s videom, problem je u tome sto ti ne razumijes da je ovo video koji prosjecnom korisniku (laiku, wannabe sveznalici kao sto si ti npr.) objasnjava sta je ABS, koje su njegove prednosti u odnosu na vozila bez ABS-a i to je to.

Video ne pokazuje tocak (s Tigar gumom) pri 100 km/h, nema high-res kamere, nema high-speed kamere, kao sto ne prikazuje ni parametre koji su bitni za rad ABS sistema, niti pokazuje pad i ponovno dizanje pritiska u sistemu u realnom vremenu. To nije nesto sto prosjecnog korisnika interesuje ili nesto sto bi prosjecnom korisniku bilo od neke koristi pri normalnoj upotrebi vozila. Prosjecnog korisnika interesuje valjaju li Tigar gume ili ne. Kratak i jasan odgovor je dat vise puta u razlicitim temama: da, valjaju za vozila manje mase, za vozila s manjim dimenzijama guma i za uslove s nizim brzinama upotrebe. U svim ostalim slucajevima se ne mogu porediti s gumama boljih performansi.

Da ne bismo vise opterecivali ovu temu, otvorite temu o ABS-u, pa tamo postavite sve sto znate o tom sistemu, sve parametre koje mozete naci, dump fileove iz upravljacke jedinice, razne kalibracije razlicitih sistema i proizvodjaca itd. Naravno, ne pokusavajte ispasti pametni s ovim videom u 240p koji usporedjuje vozilo sa i bez ABS-a. Ili se, kako to kaze nas jutobdzija Nedo kraj M17 koji lupa kao makso po diviziji, poklopite usima i sutite. :mrgreen:
NediM17
Posts: 21656
Joined: 05/11/2009 11:49

#535 Re: TIGAR GUME- iskustva-misljenja

Post by NediM17 »

Tako je, Dire u svome osebujnum stilu! :thumbup:

A dobro, jasno da niko nece da prizna da nije upravu (tj. da je ispao glup kao neka stvar). Na tvoju zalost u videu se spominje ono oko cega se manje vise povela diskusija o ABS-u, a to je da sistem radi na sljedeci princip: "kada sistem prepozna da je tocak blokiran ABS intervenise i regulise pritisak kocenja toga tocka". :thumbup:

Ako ne vjerujes, pogledaj ovaj 720p video, pocevsi od 1:30 pa do 1:50, to ce ti biti i vise nego dovoljno.



A sto se tice videa, naso je "youtube-dzija" i na zvanicnom BOSCH kanalu isti video, u 720p (doduse mozda ti je i to malo, mozda ste vi u Evropi navikli samo na 4k).

Vezano za Tigar gume, (iako ja licno vozim samo premiJum Conti, Michelin po tvojoj preporuci), da ne ispadne da ih branim, ali u odredjenim dimenzijama i Tigar ima odgovarajuci tezinski i brzinski index, tako da se guma 13'' itekako razlikuje od gume 17''. ;-)

I ja i jesam najobicniji korisnik kao i 99% forumasa za razliku od tebe i jos ponekih koji se trudite da budete wannabe strucnjaci (ono sto meni imputiras), ali ti/vam ide slabo od ruke. :D

Isto tako si se provalio i za ono da tocak nikada ne blokira. Na videu je to jasno nagleseno, a i narator kaze istu stvar. E moj Dire, smatrao sam te pametnijim. :-) :lol:
Last edited by NediM17 on 13/11/2016 17:41, edited 1 time in total.
direstraits0078
Posts: 5231
Joined: 22/12/2011 14:41

#536 Re: TIGAR GUME- iskustva-misljenja

Post by direstraits0078 »

Ja prvi priznajem kad nisam u pravu, ali prije toga su potrebne neke cinjenice da se prezentiraju, argumenti kojima bi me se ubijedilo da promijenim misljenje. Argumenti, odnosno, pokusaji argumenata, koje ti koristis, tipa tokmak, glupan, poklopi se usima i slicno, nemaju nikakvog uticaja na mijenjanje misljenja, kao sto nemaju nikakve tezine u argumentaciji i prezentiranju cinjenica. Vec sam ti objasnio za ovaj video, ovdje se u kratkim crtama objanjava laiku kako ABS radi i koje su njegove prednosti. Nije prikazan tocak pri 100 km/h na Polu kad se kocnica zabije u pod i kako tocak nije zablokiran, nego se okrece, dok ABS radi. Sve s Tigar gumama, naravno, da ne bismo dobili po pich*i od druga m00dolatora. :D
NediM17
Posts: 21656
Joined: 05/11/2009 11:49

#537 Re: TIGAR GUME- iskustva-misljenja

Post by NediM17 »

Je li prosjecan korisnik treba da vjeruje tebi kada je u pitanju nacin rada ABS sistema, ili zvanicnom youtube kanalu renomiranog svjetskog proizvodjaca?

E moj Dire, sto ne kazes, ne razumijem se, provalio sam se, jeste raja, upravu ste i cao. A ti tjeras po svom i tjeras.

Vec ti rekoh, na tom videu ima sve ono o cemu se ovdje diskutuje. Vec sam sve to napisao u postu iznad, i nema potrebe da ponavljam.

A evo jedan Hyundai sa youtube-a na Tigar gumama, i njegovo kocenje na snijegu, obrati paznju moj dobri Dire, kako su na momente tockovi zakljucani, sve dok ABS radi u full-u. Provaljujes se sve vise i vise, moj Dire.

Vjerovatno je i ovaj video namjesten. :thumbup:



Dobro obrati paznju na 0:30, tu se najbolje vidi. ;-)

Al hajde ba, nema veze, drag si ti meni. A znas onu staru narodnu, "covjek uci dok je ziv. ;-) ".

Ne bi ovaj forum bez takvih kao sto si ti bio interesantan! :pasamoj:
Seawolf
Posts: 7687
Joined: 14/06/2012 22:59

#538 Re: TIGAR GUME- iskustva-misljenja

Post by Seawolf »

U vezi sa tvrdnjom o ABS senzorima uz točkove, @direstraits0078 je u pravu. Senzori registruju brzinu obrtanja svakog pojedinog točka, a onda upravljačka jedinica ABS-a, "odlučuje" o reakciji kočionog sistema nakon što dobije informaciju od senzora da postoji razlika u brzini obrtanja nekog točka.

U upravljačkoj jedinici ABS-a je namješten određeni threshold vrijednosti razlike u brzini obrtanja ispod kojeg sistem neće reagovati, kako bi se spriječilo djelovanje ABS-a zbog razlike u brzini obrtanja vanjskih i unutrašnjih točkova u krivini.

Senzori ABS-a po svojem načinu rada ne mogu detektovati da je točak blokiran, jer oni funkcionišu samo kada se točak okreće. Čak im sa padom brzine obrtanja točka blizu vrijednosti 0 1/sec, tačnost mjerenja drastično opada, pa informacija koju daju na toj maloj brzini obrtanja postaje neupotrebljiva i upravljačka jedinica je više ne uzima u obzir.

Uostalom, pritisnite pedalu kočnice svom snagom dok vozilo stoji i pokušajte pritiskom na pedalu gasa pokrenuti vozilo (pretpostavka je, naravno, da vozilo ima automatski mjenjač bez pedale kvačila). Vozilo će ostati zakočeno u tom slučaju, odnosno ABS sistem neće odblokirati zakočene točkove iz prostog razloga što upravljačka jedinica ABS-a uopšte ne registruje signale sa senzora ABS-a kada se točkovi ne okreću.

Senzori ABS-a se koriste i za provjeru pritiska u pneumaticima, kada na vozilu ne postoje senzori u ventilima felgi sa bežičnim prenosom informacije o pritisku vazduha. I u ovom slučaju se, za informaciju o padu pritiska vazduha u nekom od pneumatika, koristi informacija od senzora ABS-a o drugačijoj (ovaj put, povećanoj) vrijednosti brzine obrtanja toga točka u odnosu na ostale.
User avatar
Rugafet
Posts: 4712
Joined: 14/12/2015 17:52

#539 Re: TIGAR GUME- iskustva-misljenja

Post by Rugafet »

Ma suludo je uopste raspravljati oko toga kako radi ABS, na nivou za sta sluzi zadnji brisac u G4. U redu je i to da neko 'slucajno' lupi nesto kao ovaj put @direstraits0078 npr, omakne se covjeku, ukapiras da si prosuo nesto sto nema veze s vezom i povuces se. A svo ovo tupljenje u nedogled nakon toga i pri tom jos i trazenje nekakvih argumenata da on promijeni misljenje je potpuno nepotrebno. Sto se toga tice ne bih vise u ovoj temi.

Svojevremeno, prije nekih 10 tak godina sam zadnji put imao Tigar gume 13 ke, golf II, nove kupljene, vozene 2 sezone nema dje nisu bez ikakvih problema, tako da u toj dimenziji znam da su ok.
User avatar
mali_milojica
Posts: 14185
Joined: 02/09/2012 17:42
Location: Hadis: Govorite istinu,pa makar bila i na vasu stetu.

#540 Re: TIGAR GUME- iskustva-misljenja

Post by mali_milojica »

Rugafet wrote:Ma suludo je uopste raspravljati oko toga kako radi ABS, na nivou za sta sluzi zadnji brisac u G4. U redu je i to da neko 'slucajno' lupi nesto kao ovaj put @direstraits0078 npr, omakne se covjeku, ukapiras da si prosuo nesto sto nema veze s vezom i povuces se. A svo ovo tupljenje u nedogled nakon toga i pri tom jos i trazenje nekakvih argumenata da on promijeni misljenje je potpuno nepotrebno. Sto se toga tice ne bih vise u ovoj temi.

Svojevremeno, prije nekih 10 tak godina sam zadnji put imao Tigar gume 13 ke, golf II, nove kupljene, vozene 2 sezone nema dje nisu bez ikakvih problema, tako da u toj dimenziji znam da su ok.
Ali covjek je u pravu,nije lupio :-)
jefferson
Posts: 14969
Joined: 28/08/2007 05:31
Location: U.S.A

#541 Re: TIGAR GUME- iskustva-misljenja

Post by jefferson »

direstraits0078 wrote:To je upravo ono o cemu je neko govorio, kad je spominjao youtobdzije. U videu od manje od 5 minuta je veoma lijepo objasnjeno koje su prednosti ABS-a, na vozilu s montiranim Tirgar gumama, ili nekim drugim. U videu nije detaljno objasnjen rad sistema ABS-a, sto nije nikakav problem s videom, problem je u tome sto ti ne razumijes da je ovo video koji prosjecnom korisniku (laiku, wannabe sveznalici kao sto si ti npr.) objasnjava sta je ABS, koje su njegove prednosti u odnosu na vozila bez ABS-a i to je to.

Video ne pokazuje tocak (s Tigar gumom) pri 100 km/h, nema high-res kamere, nema high-speed kamere, kao sto ne prikazuje ni parametre koji su bitni za rad ABS sistema, niti pokazuje pad i ponovno dizanje pritiska u sistemu u realnom vremenu. To nije nesto sto prosjecnog korisnika interesuje ili nesto sto bi prosjecnom korisniku bilo od neke koristi pri normalnoj upotrebi vozila. Prosjecnog korisnika interesuje valjaju li Tigar gume ili ne. Kratak i jasan odgovor je dat vise puta u razlicitim temama: da, valjaju za vozila manje mase, za vozila s manjim dimenzijama guma i za uslove s nizim brzinama upotrebe. U svim ostalim slucajevima se ne mogu porediti s gumama boljih performansi.

Da ne bismo vise opterecivali ovu temu, otvorite temu o ABS-u, pa tamo postavite sve sto znate o tom sistemu, sve parametre koje mozete naci, dump fileove iz upravljacke jedinice, razne kalibracije razlicitih sistema i proizvodjaca itd. Naravno, ne pokusavajte ispasti pametni s ovim videom u 240p koji usporedjuje vozilo sa i bez ABS-a. Ili se, kako to kaze nas jutobdzija Nedo kraj M17 koji lupa kao makso po diviziji, poklopite usima i sutite. :mrgreen:
Ja sam to spomenuo, i nadams e da ce youtubdzije kada dobro cesta zaledi, izaci i isprobati tu teoriju. Neka nadju prepreku i zalete se i neka stisnu kocnicu na podlozi gdje sva 4 tocka dolaze do tacke blokiranja. Obavezno to snimiti i postaviti na youtube, jer inace, kako bi smo drugacije naucili voziti i zivjeti bez youtube-a.
jefferson
Posts: 14969
Joined: 28/08/2007 05:31
Location: U.S.A

#542 Re: TIGAR GUME- iskustva-misljenja

Post by jefferson »

Tkanton wrote:
mali_milojica wrote:
Me_again wrote:Osnovna funkcija (i jedina) ABS sistema je da "popušta" kočenje onog točka koji blokira, pa mi nije jasno da se može razviti ravna površina (ili flat spot) na gumi ?!?
Volo bih čuti objašnjenje kako je to moguće.
Probaj Savu Eskimo voziti 180-200 km/h odredjeni period. Guma se od trenja bukvalno skuha i nakon toga dobije neki efej koji se prenosi na cijeli auto i sve se trese i mozes je baciti. Vjerujem da se isto moglo desiti od jakog kocenja,gdje se vecina tezine auta prenijela na prednju osovinu,napravila strasno trenje gume sa podlogom i dobila efej.
Poredite kruske i jabuke, ko ima vozilo da u kratkom roku moze razvit brzinu od 200 kmh nece bubat glavu kakve gume da stavi, ode tamo onom jari u vulkanizer i kaze stavi mi prikladne gume za moje vozilo, takvih u BiH ima recimo 10%, sledeceih 50-60% vozaca trazit ce najeftiniju gumu, jer auto koristi do posla i kuci, prodavnica, tetka, amidza i td pri tome nece prec vecu brzinu od 60 kmh. Eh sad ovi ostalih 30% su problem, oni izmisljaju toplu vodu, testiraju golfa kako koci na 150kmh, kao razumiju se u kocenje, abs, esp, raznorazna pomagala, vrsni poznavaoci guma i testova, a u sustini su to obicne fukare neki ce reci kockaste glave, skucko malo para, pa kupio golfa, audija ili bemburu pa sad nema para da ode i kupi normalne gume, pa onda kopa po internetu trazi testove, i td. Ove se pisem za putnicka privatna vozila i mislim da je tako.
Jaro jbt ko da ti zivis vani a ne ja. Ja ne bi ostavio svoje vozilo nigdje, Bosna, Njamacka, SAD. Kakvi bolidi rade u tim vulkanizerima, od ponovo, BiH do Amerike je katastrofa.
Sta je kratak rok? Skoda Octavia 1.9tdi sa 105ks na ansem auto putu bez problema odrzava 190km/h sa ponekim "izletima" na 205km/h uz pomoc gravitacije :)
BMW 520i o kojem sam ja pricao sa onako kratko proracunatim brzinama zakuca 220km/h za cas i za to ne trebas auto-put. To o cemu sam ja pricao je vrjeme M17 prije nekih velikih guzvi.
direstraits0078
Posts: 5231
Joined: 22/12/2011 14:41

#543 Re: TIGAR GUME- iskustva-misljenja

Post by direstraits0078 »

@nedo_sa_M17

Da probam pojasniti malo detaljnije. Tocak (s tigar gumom) se obrce odredjenom brzinom, uzmimo da se radi o rpm ili rps. Nebitno koju jedinicu uzmemo, ABS je kalibriran da reaguje ako razlika izmedju obrtanja tockova A, B, C i D na vozilu bude veca od X rpm (ili X rps). Kad taj broj obrtaja predje odredjenu zadatu vrijednost, ABS ce djelovati na onaj tocak koji ima razliku u brzini obrtanja, do potpunog zaustavljanja vozila. Ono sto ti vidis pri niskoj brzini vrtnje, kad se tocak s tigar gumom na trenutak zaustavi je upravo to o cemu se govori citavo vrijeme: razlika u vrtnji, koja pri niskim brzinama nije izrazena kao pri visokim. Takvo zaustavljanje (na trenutak) tocka s tigar gumom se ne vidi pri 100 km/h gdje je brzina okretaja tocka s tigar gumama visestruko veca, jer tocak ne blokira. Da kojim slucajem jedan tocak blokira, doslo bi do zanosenja vozila pri toj brzini, nakon cega bi (prema tebi) ABS otpustio kocnicu na tom tocku.

Dalje, u praksi, po onom sto ti tvrdis, kad bi se vozilo potpuno zaustavilo, s blokiranim tockovima i brzinom vozila u odnosu na podlogu od 0 m/s ili km/h, ABS bi po tebi jos uvijek radio, jer su tockovi blokirani. I to svi. A to si ti iskljucio kao nemoguce kod vozila opremljenih ABS-om. Medjutim, ABS ne radi iz drugog razloga, a to je jer je razlika izmedju obrtanja tockova ABCD jednaka nuli. Ne znam da li razumijes o cemu govorim, ali nije ni bitno, nadam se da ce drugi uspjeti da shvate o cemu govorim. Tebe bas nesto i nemam zelje ubijedjivati. Po tebi bi s vozilom zaustavljenim na nagibu ABS radio i nakon sto bi se zaustavio. :lol: Sjedis u autu, stisnuta kocnica, a ABS dere. :lol: Ne kuzi hud da si stao nekoj mladoj da je pitas gdje se ukljucuje na M17. :D

Onaj dio koji si spominjao (ti ili tvoj drug, neko kloniran, ili kako to vec ide kod vas koji se tim sportovima bavite), da ABS ne bi mogao da radi u voznji krivinom gdje bi obodna brzina (i broj obrtaja tocka s tigar gumom) na jednoj strani vozila na istoj osovini bila veca od obodne brzine na drugoj strani vozila na istoj osovini, je veoma jednostavno rijesen. Kako?
Tako sto inzinjer koji se razumije u svoj posao uracuna kolika je maksimalna razlika u obrtanju lijevog i desnog tocka na istoj osovini, pa je to podrucje izvan rada, odnosno izvan korekcije ABS uredjaja.

Ne smije se zaboraviti da ESP uredjaj radi koristeci ABS senzore, pa tako ni on ne bi mogao raditi da onaj vec spomenuti inzinjer (ili njegov kolega, koji se takodje razumije u svoj posao) nije uzeo u obzir onaj fenomen o opisivanju razlicite putanje kod tockova (s tigar gumama, naravno) na istoj osovini kod voznje u krivini (koji nam je omogucen diferencijalom, blagoslovljen bio i ko ga izmisli).
S tim da ESP ima jos senzora koji ovaj fenomen tretiraju, a svi senzori i kalkulacije kompjutera koje se zasnivaju na tim vrijednostima uzimaju u obzir neke zadate i nepromjenjive vrijednosti, kao sto su trag prednjih i straznjih tockova s tigar gumama, maksimalni ugao zakretanja lijevog i desnog tocka, radijus tocka s tigar gumom (uljucujuci i tigar gumu), i druge bitne vrijednosti za izracunavanje zeljene i stvarne putanje vozila i eventualnu korekciju.
Ti bi mozda trebao nesto da znas o tome, ne sve, niko ne zna sve, ali s obzirom da si prilicito cest gost na ovom pdf-u, ne bi trebao da postavljas ove petominutne uradke koji govore o razlikama u kocenju na vozilima sa i bez ABS-a, ako zelis da pojasnis princip rada ABS-a imalo detaljnije. A jedan od tih detalja je i taj da ABS radi ovako kako sam opisao iznad. :bih:

Bujrum na riz à l'amande. :D

Uuuuuuuuuuuuu, sta ispisaste dok ja mahnuh jednu zdjelicu... :shock:

:run:
direstraits0078
Posts: 5231
Joined: 22/12/2011 14:41

#544 Re: TIGAR GUME- iskustva-misljenja

Post by direstraits0078 »

Rugafet wrote:Ma suludo je uopste raspravljati oko toga kako radi ABS, na nivou za sta sluzi zadnji brisac u G4. U redu je i to da neko 'slucajno' lupi nesto kao ovaj put @direstraits0078 npr, omakne se covjeku, ukapiras da si prosuo nesto sto nema veze s vezom i povuces se. A svo ovo tupljenje u nedogled nakon toga i pri tom jos i trazenje nekakvih argumenata da on promijeni misljenje je potpuno nepotrebno. Sto se toga tice ne bih vise u ovoj temi.

Svojevremeno, prije nekih 10 tak godina sam zadnji put imao Tigar gume 13 ke, golf II, nove kupljene, vozene 2 sezone nema dje nisu bez ikakvih problema, tako da u toj dimenziji znam da su ok.
Koji zadnji brisac? To je dodatna oprema, nemaju to svi modeli...

Image
Me_again
Posts: 2396
Joined: 08/02/2016 20:34

#545 Re: TIGAR GUME- iskustva-misljenja

Post by Me_again »

direstraits0078 wrote:@nedo_sa_M17

Da probam pojasniti malo detaljnije. Tocak (s tigar gumom) se obrce odredjenom brzinom, uzmimo da se radi o rpm ili rps. Nebitno koju jedinicu uzmemo, ABS je kalibriran da reaguje ako razlika izmedju obrtanja tockova A, B, C i D na vozilu bude veca od X rpm (ili X rps). Kad taj broj obrtaja predje odredjenu zadatu vrijednost, ABS ce djelovati na onaj tocak koji ima razliku u brzini obrtanja, do potpunog zaustavljanja vozila. Ono sto ti vidis pri niskoj brzini vrtnje, kad se tocak s tigar gumom na trenutak zaustavi je upravo to o cemu se govori citavo vrijeme: razlika u vrtnji, koja pri niskim brzinama nije izrazena kao pri visokim. Takvo zaustavljanje (na trenutak) tocka s tigar gumom se ne vidi pri 100 km/h gdje je brzina okretaja tocka s tigar gumama visestruko veca, jer tocak ne blokira. Da kojim slucajem jedan tocak blokira, doslo bi do zanosenja vozila pri toj brzini, nakon cega bi (prema tebi) ABS otpustio kocnicu na tom tocku.

Dalje, u praksi, po onom sto ti tvrdis, kad bi se vozilo potpuno zaustavilo, s blokiranim tockovima i brzinom vozila u odnosu na podlogu od 0 m/s ili km/h, ABS bi po tebi jos uvijek radio, jer su tockovi blokirani. I to svi. A to si ti iskljucio kao nemoguce kod vozila opremljenih ABS-om. Medjutim, ABS ne radi iz drugog razloga, a to je jer je razlika izmedju obrtanja tockova ABCD jednaka nuli. Ne znam da li razumijes o cemu govorim, ali nije ni bitno, nadam se da ce drugi uspjeti da shvate o cemu govorim. Tebe bas nesto i nemam zelje ubijedjivati. Po tebi bi s vozilom zaustavljenim na nagibu ABS radio i nakon sto bi se zaustavio. :lol: Sjedis u autu, stisnuta kocnica, a ABS dere. :lol: Ne kuzi hud da si stao nekoj mladoj da je pitas gdje se ukljucuje na M17. :D

Onaj dio koji si spominjao (ti ili tvoj drug, neko kloniran, ili kako to vec ide kod vas koji se tim sportovima bavite), da ABS ne bi mogao da radi u voznji krivinom gdje bi obodna brzina (i broj obrtaja tocka s tigar gumom) na jednoj strani vozila na istoj osovini bila veca od obodne brzine na drugoj strani vozila na istoj osovini, je veoma jednostavno rijesen. Kako?
Tako sto inzinjer koji se razumije u svoj posao uracuna kolika je maksimalna razlika u obrtanju lijevog i desnog tocka na istoj osovini, pa je to podrucje izvan rada, odnosno izvan korekcije ABS uredjaja.

Ne smije se zaboraviti da ESP uredjaj radi koristeci ABS senzore, pa tako ni on ne bi mogao raditi da onaj vec spomenuti inzinjer (ili njegov kolega, koji se takodje razumije u svoj posao) nije uzeo u obzir onaj fenomen o opisivanju razlicite putanje kod tockova (s tigar gumama, naravno) na istoj osovini kod voznje u krivini (koji nam je omogucen diferencijalom, blagoslovljen bio i ko ga izmisli).
S tim da ESP ima jos senzora koji ovaj fenomen tretiraju, a svi senzori i kalkulacije kompjutera koje se zasnivaju na tim vrijednostima uzimaju u obzir neke zadate i nepromjenjive vrijednosti, kao sto su trag prednjih i straznjih tockova s tigar gumama, maksimalni ugao zakretanja lijevog i desnog tocka, radijus tocka s tigar gumom (uljucujuci i tigar gumu), i druge bitne vrijednosti za izracunavanje zeljene i stvarne putanje vozila i eventualnu korekciju.
Ti bi mozda trebao nesto da znas o tome, ne sve, niko ne zna sve, ali s obzirom da si prilicito cest gost na ovom pdf-u, ne bi trebao da postavljas ove petominutne uradke koji govore o razlikama u kocenju na vozilima sa i bez ABS-a, ako zelis da pojasnis princip rada ABS-a imalo detaljnije. A jedan od tih detalja je i taj da ABS radi ovako kako sam opisao iznad. :bih:

Bujrum na riz à l'amande. :D

Uuuuuuuuuuuuu, sta ispisaste dok ja mahnuh jednu zdjelicu... :shock:

:run:
Ovolika težnja da se na kraju ispadne najpametnijim para uši, i to puno, pa moram dati komentar koji će upotpuniti izvanredno teorijsko znanje našeg Direta :
ABS je uvezan sa ECU odakle dobija informaciju o brzini vozila, stoga neće djelovati kada je ista jednaka nuli. Ovo važi i za Sportiva gume, ne samo za Tigar.
Dakle, stvari se moraju uvijek posmatrati u malo širem kontekstu. Premisa ! A konkluzija je da Dire ispada vrlo pametan i načitan u diskretnom segmentu ali je ukupan dojam katastrofa.

Ja se predajem, imamo pobjednike u ovoj diskusiji, to su Dire i Jeff.
Poklopci svih mogučih lonaca na forumu (ili forumima, ne pratim baš detaljno njihov rad i karijeru).
direstraits0078
Posts: 5231
Joined: 22/12/2011 14:41

#546 Re: TIGAR GUME- iskustva-misljenja

Post by direstraits0078 »

Ne bih nešto previše komentarisao, već je objašnjeno više nego dobro, za sve koji su pametni. Za ostale nema baš neke pomoći, a i nije neka velika šteta.
Inače, Tigar gume pripadaju Michelin grupaciji.
Seawolf
Posts: 7687
Joined: 14/06/2012 22:59

#547 Re: TIGAR GUME- iskustva-misljenja

Post by Seawolf »

Me_again wrote:...
ABS je uvezan sa ECU odakle dobija informaciju o brzini vozila, stoga neće djelovati kada je ista jednaka nuli...
ABS je postojao na vozilima, dok još nije postojao nikakav ECU, a koristio je informacije sa senzora obrtanja točka koji su radili na potpuno istom principu kao senzori ABS-a na savremenim vozilima.

Funkcionisanje ABS-a nema nikakve veze sa informacijom o brzini kretanja vozila. Jednostavno, kada broj obrtaja točka padne ispod neke vrijednosti, napon struje koji proizvodi senzor je toliko mali da ga upravljačka jedinica ABS-a više i ne registruje.
User avatar
johntra
Posts: 11800
Joined: 11/04/2004 02:17
Location: Palma de Hrasno

#548 Re: TIGAR GUME- iskustva-misljenja

Post by johntra »

Ne znam smijem li napisati, ali ja sam imao Tigar zimske gume na autu. :D
User avatar
duh_sa_sjekirom
Posts: 4827
Joined: 24/05/2007 17:50
Location: tamo gdje se vali lome...

#549 Re: TIGAR GUME- iskustva-misljenja

Post by duh_sa_sjekirom »

:-)
Jebo li vas ABS da vas jebo, otvorite temu pa se krvite.
Na temu:
Tigar gume, Winter 1, u dimenziji 185/60 R 15 valjaju ili ne valjaju? Ima li iskustava, preporuka...?
Uzeo bih dvije za nazad, karavan auto.
User avatar
johntra
Posts: 11800
Joined: 11/04/2004 02:17
Location: Palma de Hrasno

#550 Re: TIGAR GUME- iskustva-misljenja

Post by johntra »

Imao 15 i 16, na dva automobila različitih klasa...vozio, pičio, penjao se, po kiši, po snijegu, po ledu, nikad većih problema nisam imao...
Post Reply