Tesla model 3 iskustva

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderators: anex, _BataZiv_0809

ReymondReddington
Posts: 686
Joined: 07/01/2018 22:25

#76 Re: Tesla model 3 iskustva

Post by ReymondReddington »

Jucer vidim model 3 na nasim tablama u Sarajevu. Dosad sam vidjao samo strance. Ima li kod nas negdje 150kw punjac? Vjerujem da ovi ispred hotela, granapa su 22kw ili mozda cak 11kw.
User avatar
mk ultra
Posts: 19580
Joined: 31/12/2012 14:05
Location: Bošnjačka verzija države
Grijem se na: Ugalj
Vozim: Bahato
Horoskop: Maćak

#77 Re: Tesla model 3 iskustva

Post by mk ultra »

U vozilima su uglavnom inverteri 11kW tako da i ne moze preko na AC punjacu

U gradu imas jedan brzi punjac za internu uporabu, mislim 120kW

I na lepenici 50kW

Dosta ha ja :mrgreen:
User avatar
Optimist
Posts: 13677
Joined: 08/02/2010 19:01
Location: Sarajevo

#78 Re: Tesla model 3 iskustva

Post by Optimist »

Asa Auto odnosno sadasnji Porsche ima punjac, ali ne znam snagu. Mislim da je jaci od 50kw.
Kakav je onaj na C.Vili na EP pumpi?
User avatar
sime_cipol
Posts: 16403
Joined: 20/12/2018 15:06
Location: Jedan grad, dva kluba. Jedan osnovala raja, drugi UDBA.
Grijem se na: Zdrvima
Vozim: Kola

#79 Re: Tesla model 3 iskustva

Post by sime_cipol »

Ovi od e-go su mislim 22kw, samo ne znam smiju li drugi koristiti :D
User avatar
vee-jay
Posts: 8762
Joined: 22/06/2004 20:50
Location: virtual reality

#80 Re: Tesla model 3 iskustva

Post by vee-jay »

jesam1 wrote: 08/09/2023 10:34
jesam1 wrote: 21/08/2023 07:05

Vozim Y (doslovno ista platforma kao 3-ca) vec pola godine i presao dosta "dugih ruta" ukljucujuci DE > BIH pa cak i more u CG.

Ekonomicnost:
Mozda jedina zemlja u Evropi u kojoj se danas isplati imati EV je BIH s obizirom na cijenu struje. Matematika sve govori. Ispadne te 1000 km voznje 10-20 BAM.
Ovdje u EU to nije slucaj. Punjenje ekvivalenta benzin/dizel vs. struja na recimo 1000 km je razlika 5-10 EUR. Sto je obizirom na cijenu Tesle malo.

Auto:
Auto je dizajnom i UI-em definitvno buducnost. Meni je bila razlika isto kao kad imas nokiju i neko ti da iphone (a vozio sam sve ove "mocne zvijeri" o kojima ovi ovdje na pdf imaju vlazne snove) Preuzeo sam auto u salonu i lik mi objasni sve za 2 min. i ja se odvezao kuci.
Ubrzanje, voznja, udobnost, stabilnost na cesti > sve ogromni plusevi u odnosu na ICE auta.

Mane: djecije bolesti relativno novog proizvodjaca: gume za dihtung nisu negdje dobro "nasjele", neke djidje su recimo luksuznije u mercu/audiju, poklopac u gepeku lose dizajniran, kisa "upada" gdje ne treba, u novijim verzijama (> Nov 2022) su izbacili fizicke senzore za parking pa se oslanja na kamere (sto naravno ne funkcionise kako treba - Ovo me najvise nervira> defacto nemas parking senzore a modeli prije Nov 2022 ih imaju i to rade perfektno u cm tacno)
Ako budes vozio u BIH tu nema mobilnog paketa za internet (Spotify ne radi i karte) > tj. radi samo moras ukljuciti hotspot, sto je pegla.

Punjenje:
funcionise vrlo dobro ali ti definitivno treba neki "home base" bilo posao ili kuca ili garaza. Znaci mjesto gdje ti auto "noci" treba da ima punjac i neces imati nikakvih problema (kucna uticnica sa 3kw i 10A za 10tak sati ti napuni >100km sto je ok). Ti pocetni strahovi oko punjenja i range-a brzo ispare. Y i 3-ca imaju fakat realan range. Naravno u gradu je najekonomicniji radi rekuperacije (>550 km) - cak i vise od navedenog. Dok je najgori na autoputu (tu je oko 350-400 sa preko 130 km/h)

Buducnost:
U Kini (Peking) sam trenutno. Ovdje je svako 2-3 auto EV. Govorimo o milionima auta. Lokalne marke za koje niko nije cuo (osim mozda BYD, MG etc)
prodaju najvise novih auta i US/Evropski "legacy" proizvodjaci mogu samo da napadaju premium EV segment (a i tu su tanki). Ako iko ima dilemu kakva je buducnost auta za licnu upotrebu, pogledom na ulice Shanghai-ja i Pekinga sve ce mu biti jasno.
Napomena: Kina je najvece auto trziste na svijetu!
Upravo se vratio iz Kine poslije par mjeseci boravka,
Impresije:
Sve vrvi od EV-ova. Apsolutno sam zapanjen kvantitetom i kvalitetom lokalnih kineskih proizvodjaca. U donjem/srednjem segmentu su EU/US poizvodjaci izgubili bitku. To je jasno. U Pekingu su svi taxiji EV "Beijing" marka i to je auto ispod 10k EUR (oko 7000 CNY). Sasvim solidan auto u rangu nove Dacije. Generalno, zbog tolikog broja Ev-ova, kvalitet zraka se nevjerovatno popravio u BJ/SH.
Imaju pravilo da ne mozes uzeti ICE auto (plave tablice) nego moras na listu cekanja pa onda ide izvlacenje na lutriji dok recimo EV mozes odmah kupiti i voziti. Defacto si primoram kupiti EV.
Opasno napadaju luksuzni segment. Mene je dojmio "Li Auto" sa svojim L8/L9 (ima WLTC range od 1100 km) i Lotus Eletre. Za razliku od pupularnog misljenja, kinezi imaju iste preference za autima kao i u USA (osim "truckova") - znaci veliki sedani i SUV-vijevi. Ovaj L9 je div u rangu Escalade-a i stvarno ce praviti pometnju na USA trzistu (ako im dozvole ameri da dodje :-D )
U Evropi vozis Teslu pa si polu-egzotika a tamo ih ima kao kod nas VW-ova. To ima i negativne strane za tamosnje vlasnike jer su poceli uvoditi zabrane prilaska u pojedine djelove grada/provincija - kofol zastita od USA spijunaze. Naravno, sve dio igre izmedju Kine/USA.

Malo mi je zao ovih "nostalgicara" na forumu ovdje. Kada vidis gdje se svijet ide - odnosno gdje je vec danas. U Evropi (Balkan da ne spominjem) je nestala zelja/otvorenost za promjenu/napredak. Opet ponavljam, BIH je jedna od rijetkih zemalja gdje su EV-ovi brutalno ekonomicni.

Kada pogledas 60-70-godisnjake u Kini kako placaju kupovinu sa smartphonom i koriste nove tehnologije - shvatis koliko nazadujemo kolektivno.
:thumbup:
User avatar
mk ultra
Posts: 19580
Joined: 31/12/2012 14:05
Location: Bošnjačka verzija države
Grijem se na: Ugalj
Vozim: Bahato
Horoskop: Maćak

#81 Re: Tesla model 3 iskustva

Post by mk ultra »

Optimist wrote: 17/09/2023 14:19 Asa Auto odnosno sadasnji Porsche ima punjac, ali ne znam snagu. Mislim da je jaci od 50kw.
Kakav je onaj na C.Vili na EP pumpi?
Koliko znam samo za porsche i niko drugi ne moze (120kW je taj i imaju par sporih AC)

Ja evo guram firmu da stavimo dvije 33kW terre na zid DC 😇
User avatar
Optimist
Posts: 13677
Joined: 08/02/2010 19:01
Location: Sarajevo

#82 Re: Tesla model 3 iskustva

Post by Optimist »

Zar se nije onaj taksista sa dobrinje sa ID3 hvalio kako puni kod njih? Iz nekog clanka sam shvatio da je taj punjac dostupan za upotrebu.


Kako bi vrsili naplatu tih od 33kw?
User avatar
mk ultra
Posts: 19580
Joined: 31/12/2012 14:05
Location: Bošnjačka verzija države
Grijem se na: Ugalj
Vozim: Bahato
Horoskop: Maćak

#83 Re: Tesla model 3 iskustva

Post by mk ultra »

Optimist wrote: 17/09/2023 20:13 Zar se nije onaj taksista sa dobrinje sa ID3 hvalio kako puni kod njih? Iz nekog clanka sam shvatio da je taj punjac dostupan za upotrebu.


Kako bi vrsili naplatu tih od 33kw?
2 godine nikako
Poslije toga, ne znam fkt... da li je regulisano uopce, jer ne distribuiras klasicno energiju krajnjem korisniku

Ja mislim da taxo ili laze ili ima neki leasing ugovor, reklama fazoni... ne moze sigurno ko god naiđe, eno ga kod ulaza u servis
nikeze
Posts: 572
Joined: 07/12/2018 12:57

#84 Re: Tesla model 3 iskustva

Post by nikeze »

Vjerovali ili ne, postoji mapa punionica za elektro automobile i ima ih 175 u BiH.
Sharif
Posts: 187
Joined: 23/08/2012 10:45
Location: Malo vamo, malo tamo

#85 Re: Tesla model 3 iskustva

Post by Sharif »

Model Y rwd 2023

Prednosti
+tehnologija
+jednostavnost
+"jeftin" u poredjenju sa obicnim ICE autima, ako uzimas preko firme i ako eventualno zemlja u kojoj si ima subvencije za "zelena auta"
+Ubrzavanje
+Grijanje/hladjenje za par minutica

Mane:
-Zimski period, domet opada poprilicno
-Ako vozis vise od 300-350km dnevno a nemas punjac kod kuce/na poslu ili nemas brzih punjaca tokom vozne rute
-Teslini servis centri, barem ovde u skandinaviji, nemaju bas najbolji renome poslje prodaje (problemi, servisi itd). Davno su bila ta vremena kad su sve davali dzabe/goodwill/garancije
-Skupe popravke poslije isticanja garancije
-Jako skupo osiguranje (mozda je dole kod nas jeftinije, nemam pojma)
-I dalje problemi sa fit-and-finish. Bolje su sastavljena auta iz Tesline kineske fabrike nego iz Berlinske. Imamo trenutno 4 vozila svi isporuceni u zadnih mjesec dana 2 MYP, 2 MYRWD. Panelgaps su katastrofa u ovoj jednog MYP i RWD....oba iz Berlinske fabrike. Ovi drugi iz kineske su super sto se toga tice. Mobilni tesla servis dosli da izmjere panel gaps i kazu fino da su "unutar specifikacije". Sto znaci sipu ga loma.
-Auto headlight (duga) karina
-Auto brisaci karina
-Tesla vision (njihovo rjesenje sa kamerama, umjesto parking sensora, teska karina)

Ako drzava ima dobru infrastrukturu punjaca samo deri.

Privatno ga nebi nikad uzeo, al preko firme se isplati, 240 eura mjesecno all included, a za te pare privatno nemozes ni civare uzet da valjaju. Znaci cisto ekonomski razlog zasto ga a imam. Ako zelis premium premium sto se tice svega gledaj nesto drugo, od 75k eura pa gore.

Ako te/vas sta jos zanima, pitajte
User avatar
Rockefeller
Posts: 7337
Joined: 02/02/2015 13:05
Location: Rijeka Sćona

#86 Re: Tesla model 3 iskustva

Post by Rockefeller »

Dzabalama. Jos ako punis na poslu gdje je dzaba onda si :thumbup:
izvrsni direktor
Posts: 9426
Joined: 20/12/2018 16:11

#87 Re: Tesla model 3 iskustva

Post by izvrsni direktor »

Sharif wrote: 25/09/2023 07:57 Model Y rwd 2023

Prednosti
+tehnologija
+jednostavnost
+"jeftin" u poredjenju sa obicnim ICE autima, ako uzimas preko firme i ako eventualno zemlja u kojoj si ima subvencije za "zelena auta"
+Ubrzavanje
+Grijanje/hladjenje za par minutica

Mane:
-Zimski period, domet opada poprilicno
-Ako vozis vise od 300-350km dnevno a nemas punjac kod kuce/na poslu ili nemas brzih punjaca tokom vozne rute
-Teslini servis centri, barem ovde u skandinaviji, nemaju bas najbolji renome poslje prodaje (problemi, servisi itd). Davno su bila ta vremena kad su sve davali dzabe/goodwill/garancije
-Skupe popravke poslije isticanja garancije
-Jako skupo osiguranje (mozda je dole kod nas jeftinije, nemam pojma)
-I dalje problemi sa fit-and-finish. Bolje su sastavljena auta iz Tesline kineske fabrike nego iz Berlinske. Imamo trenutno 4 vozila svi isporuceni u zadnih mjesec dana 2 MYP, 2 MYRWD. Panelgaps su katastrofa u ovoj jednog MYP i RWD....oba iz Berlinske fabrike. Ovi drugi iz kineske su super sto se toga tice. Mobilni tesla servis dosli da izmjere panel gaps i kazu fino da su "unutar specifikacije". Sto znaci sipu ga loma.
-Auto headlight (duga) karina
-Auto brisaci karina
-Tesla vision (njihovo rjesenje sa kamerama, umjesto parking sensora, teska karina)

Ako drzava ima dobru infrastrukturu punjaca samo deri.

Privatno ga nebi nikad uzeo, al preko firme se isplati, 240 eura mjesecno all included, a za te pare privatno nemozes ni civare uzet da valjaju. Znaci cisto ekonomski razlog zasto ga a imam. Ako zelis premium premium sto se tice svega gledaj nesto drugo, od 75k eura pa gore.

Ako te/vas sta jos zanima, pitajte
Ugase li tebi auto ako ne platis racun na vrijeme?
User avatar
Rockefeller
Posts: 7337
Joined: 02/02/2015 13:05
Location: Rijeka Sćona

#88 Re: Tesla model 3 iskustva

Post by Rockefeller »

:lol:
Bobi
Forum administrator
Posts: 32225
Joined: 30/10/2002 00:00
Location: http://www.klix.ba
Grijem se na: J.P."Grijanje"Zenica
Vozim: TDI sve crveno
Contact:

#89 Re: Tesla model 3 iskustva

Post by Bobi »

Image
ReymondReddington
Posts: 686
Joined: 07/01/2018 22:25

#90 Re: Tesla model 3 iskustva

Post by ReymondReddington »

Bobi wrote: 25/09/2023 09:08 Image
Gledao sam taj kanal i nije mi jasno zasto te neke stete toliko kostaju.
Throttle
Posts: 13024
Joined: 10/06/2016 12:35

#91 Re: Tesla model 3 iskustva

Post by Throttle »

Space aluminium :D
Sharif
Posts: 187
Joined: 23/08/2012 10:45
Location: Malo vamo, malo tamo

#92 Re: Tesla model 3 iskustva

Post by Sharif »

Malo OT, nije Tesla, bas je bio clanak cijena rezervnih djelova za kineski Hongqi :shock:

Hongqi e-HS9

"How about front brake pads for SEK 19,300 (~1600 EUR), front brake discs for SEK 7,410 (~630 EUR)and a rear light for SEK 19,820 (~1700 EUR)? If you also need to replace a headlight, you have to cough up SEK 65,570 - (~5600 EUR) for one! If you need a headlight for an Audi Q8 e-tron it costs SEK 27,000 (~2300 EUR), which feels cheap in comparison."
azdralovic
Posts: 4439
Joined: 29/05/2010 21:46

#93 Re: Tesla model 3 iskustva

Post by azdralovic »

mk ultra wrote: 17/09/2023 21:06
Optimist wrote: 17/09/2023 20:13 Zar se nije onaj taksista sa dobrinje sa ID3 hvalio kako puni kod njih? Iz nekog clanka sam shvatio da je taj punjac dostupan za upotrebu.


Kako bi vrsili naplatu tih od 33kw?
2 godine nikako
Poslije toga, ne znam fkt... da li je regulisano uopce, jer ne distribuiras klasicno energiju krajnjem korisniku

Ja mislim da taxo ili laze ili ima neki leasing ugovor, reklama fazoni... ne moze sigurno ko god naiđe, eno ga kod ulaza u servis
moze puniti ko god naidje... samo sto je mala sansa da je slobodan jer pune ovi iz porschea manje vise stalno nesto
izvrsni direktor
Posts: 9426
Joined: 20/12/2018 16:11

#94 Re: Tesla model 3 iskustva

Post by izvrsni direktor »

Cijenq popravke je realna, za svako auto ove katrgorije bi bila ovolika procjena. Kome je skupo, taj ne voza takva auta
kravamuzara
Posts: 3592
Joined: 15/03/2022 11:18

#95 Re: Tesla model 3 iskustva

Post by kravamuzara »

Sat servisa je 300-400 dolara, i najmanja glupost ode na blize 10 hiljada samo zbog ruku.
User avatar
Rockefeller
Posts: 7337
Joined: 02/02/2015 13:05
Location: Rijeka Sćona

#96 Re: Tesla model 3 iskustva

Post by Rockefeller »

A ja cijena jbt-e, cime se oni lupaju?!
User avatar
Romeo 80
Posts: 4381
Joined: 11/12/2006 16:55
Location: Seljajevo, al Centar brale
Grijem se na: Džemper
Vozim: Azijsku nakazu

#97 Re: Tesla model 3 iskustva

Post by Romeo 80 »

Rockefeller wrote: 25/09/2023 17:15 A ja cijena jbt-e, cime se oni lupaju?!
Litijumom :D
User avatar
MehmedPasaMoric
Posts: 2048
Joined: 14/06/2017 17:07

#98 Re: Tesla model 3 iskustva

Post by MehmedPasaMoric »

ReymondReddington wrote: 25/09/2023 11:00
Bobi wrote: 25/09/2023 09:08 Image
Gledao sam taj kanal i nije mi jasno zasto te neke stete toliko kostaju.
Treba od nekud namiriti profit koji dolazi od prodaje rezervnih dijelova a koji je glavni profit za proizvodjace automobila
Post Reply