Zdravo!
Znamo se mi i sa Pik-a
Evo šta ja znam o Đimniju:
1.) U Evropi su uglavnom dostupna izdanja iz Japana (broj šasije počinje sa "JSA") i izdanja iz Španije (broj šasije počinje sa "VSE").
2.) Japanci su od od 1998. do 2000. godine koristili benzinski G13BB motor od 1298 cm3 (Jimny model JB33)
3.) Japanci su od 2000. do 2004. godine koristili benzinski M13A motor od 1328 cm3 (Jimny model JB43)
4.) Japanci od 2004. godine pa sve do danas koriste benzinski M13AA VVT motor od 1328 cm3 (također Jimny model JB43)
5.) Japanci nikada nisu proizvodili dizelske Đimnije.
6.) Španci su formalno proizvodili benzinske Đimnije po istom redoslijedu kao i Japanci pod stavkama #2, #3 i #4. Međutim, nije nimalo rijetka pojava G13BB motora u španskim Đimnijima sve do 2004. godine, tako da se toga treba paziti (valjda su ispucavali stare zalihe ili šta već).
7.) Španci su od 2003. do 2005. godine proizvodili i dizelske Đimnije sa Renolovim dizelskim "K9K 700" motorom od 1461 cm3 sa 65 ks (48 kW) (Jimny model JB53)
8.) Španci su od 2005. do ~2011. godine (kad su bankrotirali) koristili dizelski Renolov "K9K 266" motor od 1461 cm3 sa 86 ks (64 kW)
9.) Svi Đimniji u Evropi koji su kabrioletske/ceradne izvedbe karoserije, su proizvedeni u Španiji (drugim riječima, Španci su radili sve vrste izvedbi, dok su Japanci radili samo izvedbe sa fiksnom limenom karoserijom za 4 putnika)
Dalje,
Đimniji proizvedeni nakon 2004. godine se mehanički znatno razlikuju od starijih Đimnija (skroz drugačiji mjenjač i prenosni odnosi u mjenjaču, drugačiji reduktor i prenosni odnosi u reduktoru, skroz novi sistem duple vuče, drugačiji prenosni odnosi u diferencijalima itd.).
Dizelski Đimniji imaju drugačije dijelove ovjesa od benzinskih, zbog veće mase vozila.
Dizelske Đimnije iz stavke #7 treba izbjegavati, jer Renolov K9K 700 motor ima poznat problem mnogih Renolovih dizelskih motora iz tog doba, sa stvaranjem opiljaka u motoru koji začepe pumpe, dizne, i svašta nešta šta vas na kraju košta kao pola auta da popravite.
Dizelski Đimniji iz stavke #8 bi trebali biti OK što se motora tiče, ali nisam nigdje našao potvrdu toga.
NAVODNO se među "narodom" (po raznim forumima po Inernetu, po prodavnicama autodijelova itd.) priča da su svi španski Đimniji (i dizeli i benzinci) znatno lošije kvalitete od japanskih. Ne radi se o tome da su vozila loša, samo navodno nisu na nivou prave japanske kvalitetne izvedbe. Ako je to i tačno, smatram da bi došlo do izražaja samo pri terenskoj upotrebi vozila.
Po forumima sam čitao da su, s druge strane, dizelski Renolovi K9K 266 motori se pokazali kao mnogo prikladniji za terenske upotrebe nego benzinski Suzukijevi M13A i M13AA (zbog obrtnih momenata, krivulje prenosa snage, radnog opsega motora itd.).
Također, postoje i Đimniji sa pogonom na samo 2 točka, pa i na to treba paziti pri kupovini.
Eto toliko od mene onako u globalu.