Talgo za Ploce, odlicne vijesti

Lokalna dešavanja, politički život, medijska scena, sve o glavnom gradu BiH i okolini od jutra do mraka.

Moderators: Benq, O'zone

User avatar
man_464
Posts: 1554
Joined: 11/09/2014 20:27
Location: Sarajevo - Novi grad
Contact:

#26 Re: Talgo za Ploce, odlicne vijesti

Post by man_464 »

Nisam baš mašinski inžinjer hahaha.

Ali pretpostavljam da su kompresori u mašini nemam pojma gdje su montirani. Crijevima se sprovodi zrak pod pritiskom u strojarnicu garniture. Tu je kompresor drugi pa postrojenje za klima uređaj pa pretvarac na 220V pa ovo ono. Bez kompresora nema voznje da valja. Imao sam priliku da se vozim garnitutoma vukla je dizel lokomotiva. Isto ko da se vozis po makadamu.
Seawolf
Posts: 7687
Joined: 14/06/2012 22:59

#27 Re: Talgo za Ploce, odlicne vijesti

Post by Seawolf »

man_464 wrote:Nisam baš mašinski inžinjer hahaha.

Ali pretpostavljam da su kompresori u mašini nemam pojma gdje su montirani. Crijevima se sprovodi zrak pod pritiskom u strojarnicu garniture. Tu je kompresor drugi pa postrojenje za klima uređaj pa pretvarac na 220V pa ovo ono. Bez kompresora nema voznje da valja. Imao sam priliku da se vozim garnitutoma vukla je dizel lokomotiva. Isto ko da se vozis po makadamu.
Tek sad skontah ovu temu ovdje, što i nije čudo, jer su teme o Talgu razbacane na tri podforuma.

Dakle, lokomotive ASEA tip 441, Željeznica Federacije BiH, nisu dodatno modifikovane za vuču Talgo VII vagona, osim bojenja lokomotiva u boju i shemu koja odgovara vagonima.

Vagoni su tvornički prilagođeni našim lokomotivama, postavljanjem odbojnika sa amortizujućim elementima na prvom i devetom vagonu, tako da pozicijom odgovaraju našim postojećim lokomotivama.

Sistem za naginjanje Talgo VII vagona je pasivni sistem i funkcioniše nezavisno od lokomotive koja vuče vagone. Sistem je još 1941/42-e patentirao inženjer čije prezime počinje slovom G iz naziva TALGO, što je akronim.

Talgo vagoni su mali potrošači komprimiranog zraka, jer im je zbog male najveće mase (za željezničke putničke vagone), kočioni sistem izveden kao kombinovani hidraulično-pneumatski.
User avatar
man_464
Posts: 1554
Joined: 11/09/2014 20:27
Location: Sarajevo - Novi grad
Contact:

#28 Re: Talgo za Ploce, odlicne vijesti

Post by man_464 »

Ja sam informaciju o kompresorima i modifikacijama dobio od ljudi sa održavanja lokomotiva. Tako da sam prenio sta su rekli.

Provjerio sam. FBiH mašina vozi na području i RS.
User avatar
mk ultra
Posts: 19479
Joined: 31/12/2012 14:05
Location: Bošnjačka verzija države
Grijem se na: Ugalj
Vozim: Bahato
Horoskop: Maćak

#29 Re: Talgo za Ploce, odlicne vijesti

Post by mk ultra »

man_464 wrote:Ja sam informaciju o kompresorima i modifikacijama dobio od ljudi sa održavanja lokomotiva. Tako da sam prenio sta su rekli.

Provjerio sam. FBiH mašina vozi na području i RS.
Da, jer dosta sistema ne vezano za lokomotivu
Znam da je i tad bila prica, da samo ta lokomotiva moze, cak i kad u HR ide voz
Ima jbt vise od godine kad sam vatrodojavu ispitivao dole :mrgreen:
Seawolf
Posts: 7687
Joined: 14/06/2012 22:59

#30 Re: Talgo za Ploce, odlicne vijesti

Post by Seawolf »

mk ultra wrote:
man_464 wrote:Ja sam informaciju o kompresorima i modifikacijama dobio od ljudi sa održavanja lokomotiva. Tako da sam prenio sta su rekli.

Provjerio sam. FBiH mašina vozi na području i RS.
Da, jer dosta sistema ne vezano za lokomotivu
Znam da je i tad bila prica, da samo ta lokomotiva moze, cak i kad u HR ide voz
Ima jbt vise od godine kad sam vatrodojavu ispitivao dole :mrgreen:
Pa hajde, neka onda neko ko se zaista razumije, napiše koje su to modifikacije rađene na nekim od lokomotiva serije 441 radi vuče vagona Talgo VII, a mimo onih modifikacija koje su rađene nezavisno od potreba vučenja tih vagona (ugradnja tiristorskih komponenti u sistem za ispravljanje i regulaciju struje).
User avatar
hrasno38
Posts: 31431
Joined: 21/11/2004 23:42
Location: Sarajevo
Vozim: Renault Laguna
Horoskop: Riba
Contact:

#31 Re: Talgo za Ploce, odlicne vijesti

Post by hrasno38 »

Mene kao laika nesto drugo interesuje....psoto Talgo ima svoje lokomotive u cemu je problem da se one ne mogu uvesti u saobracaj :? Ovako to izgleda bas onako nakaradno :-?
User avatar
man_464
Posts: 1554
Joined: 11/09/2014 20:27
Location: Sarajevo - Novi grad
Contact:

#32 Re: Talgo za Ploce, odlicne vijesti

Post by man_464 »

Talgo lokomotive u BIH ne postoje.

Takve lokomotive nikada nisu kupljene.

Kupljeno je 9 garnitura bez vučne jedinice - mašine.
User avatar
amar1994
Posts: 28546
Joined: 11/01/2015 12:22
Location: Neđeljišta

#33 Re: Talgo za Ploce, odlicne vijesti

Post by amar1994 »

:bih: :bih: :bih:

:-) :-) :-)
neki
Posts: 6687
Joined: 17/02/2005 07:57

#34 Re: Talgo za Ploce, odlicne vijesti

Post by neki »

Talgo lokomotiva košta ko cijela garnitura od 9 vagona. Nema nikakve potrebe kod nas ih uvoditi s obzirom da na našim prugama ne bi imale nikakvu prednost u odnosu na staru ASEA, osim eventualno estetske..
Nije rijetkost ni na zapadu vidjeti talgo kompoziciju vučenu klasičnom lokomotivom
User avatar
amar1994
Posts: 28546
Joined: 11/01/2015 12:22
Location: Neđeljišta

#35 Re: Talgo za Ploce, odlicne vijesti

Post by amar1994 »

ove su najbolje , ne treba ih kao ni prugu mijenjati narednih 50god :thumbup: :thumbup: :thumbup:
bumerangss
Posts: 4464
Joined: 12/01/2015 16:47

#36 Re: Talgo za Ploce, odlicne vijesti

Post by bumerangss »

Ja bih tako volio da voz vozi do Ploca :sad:

Od rata pa dok su ga ukunuli vozio sam se 10-ak puta i bilo mi prelijepo ali od kako ide do Capljine nisam ni jednom i ne smijem je ne znam kako je povezano (vjerovatno slabo) sa Jadranom. Sad sjedem na bus Sarajevo-Makarska bez presjedanja ali ipak imam zelju putovati vozom
User avatar
DrugaGimnazija
Posts: 1016
Joined: 13/10/2006 17:30

#37 Re: Talgo za Ploce, odlicne vijesti

Post by DrugaGimnazija »

Seawolf wrote: Pa hajde, neka onda neko ko se zaista razumije, napiše koje su to modifikacije rađene na nekim od lokomotiva serije 441 radi vuče vagona Talgo VII, a mimo onih modifikacija koje su rađene nezavisno od potreba vučenja tih vagona (ugradnja tiristorskih komponenti u sistem za ispravljanje i regulaciju struje).
Nikakve, osim onog sto si tacno naveo.
r_faruk
Posts: 4685
Joined: 20/01/2003 00:00

#38 Re: Talgo za Ploce, odlicne vijesti

Post by r_faruk »

man_464 wrote:Talgo vozi do Capljine.

HŽ vuča vlakova i HŽ putnički promet nisu bili zainteresovani da se voz ponovno uvede niti do Ploča niti do Sarajeva.

Ko kaze da voz ide sporo nek malo procita i informise se o radijusima potom konfiguraciji terena i polozaju juzne pruge koja je proglašena za najjzahtjevniju u Europi. Voznja Talgo vozom na najtežim dijelovima je 50 na sat. Dok npr od Rastana prema Mostaru dostiže i 130 kilometara na čas.
130 qraca/h.... isao sam prije dvije sedmice.... ovaj prvi dio si u pravu, ovaj drugi nije presao 90 qraca/h...
vozio se do capljine 2:35 minuta, krenuo u 7 sati i jednu minutu iz sarajeva. iz capljine za neum krenuo u 10:15, autobusom, stigao u neum u 13:25...... :-) na*ebem im se majke..... voz je ok, radi klima i radi WiFi do hadzica i u mostaru.... autobus je firma krstic, a pavle vujisic karte pregleda i prodaje.... bus ide preko granice....

isao sam i za zagreb 2010, krenuo voz oko 9 navecere stigao oko 8-9 u jutro u zagreb....... tada nije bio talgo al
User avatar
man_464
Posts: 1554
Joined: 11/09/2014 20:27
Location: Sarajevo - Novi grad
Contact:

#39 Re: Talgo za Ploce, odlicne vijesti

Post by man_464 »

Ako je bilo tijekom velikih vrućina (kada su temperature prelazile i 50C u kanjonu Neretve tada je na snazi bila lagana vožnja pa su se na svim dionicama maximalne brzine preventivno smanjivale za 30%) velike vrućine svakako uzrokuju kako to kažu željezničari "bacanje pruge" radi širenja materijala..... Što se tiče autobusa to je već druga stvar....

Brzine variraju od 30 na čas na nekim dijelovima pa sve do 130 na čas. Brzina se ne diže toliko (Preko 100 na čas) ukoliko se voz uklapa u vozno vrijeme koje je 2 sata i 30 minuta do Mostara. Toliko je predviđeno. Sve ovisi do Mašinovođe - tako neki imaju monotoniju vožnju 60-70-80-90 a neki razvuku niz bradinu 40-50 pa onda dole iz Raštana dižu preko 100.

Kako je inače bilo putovati, kakva je usluga Bifea, ima li štogod na ponudi da se probere?
Nadam se da je bilo ugodno putovati nakon onih zastarjelih vagona (mada su po meni imali udabnija sjedala :D )
r_faruk
Posts: 4685
Joined: 20/01/2003 00:00

#40 Re: Talgo za Ploce, odlicne vijesti

Post by r_faruk »

u vozu mi je bilo ugodno, klima radi, internet radi, vrlo ugodna voznja bez trzanja i treskanja. stara sjedista jesu udobnija, ali u talgo vagonima ima daleko vise mjesta, sjedista su poredana kao u autobusu, nisam vidio kupe-e. ja sam visok 192cm i pruzio sam noge bez ikakvih problema :) prostora za prtljag ima jako puno. kondukter na razglas javlja stanice, ali svaki vagon ima par televizora, mislim, mogli su odraditi prikazivanje naziva stanica na tv-u i glasovno. meni te stvari paraju oci.... mogu se jednostavno uraditi ali ih nema...

nisam nista mezio :), citao knjigu i zaboravio na taj vagon... WC je odlican, cist, potpuno ispravan, sa sapunom, vodom, papirnim rucnicima... ali smo mi stoka pa ne cistimo iza sebe... valjda raja ne konta kako se pusta voda (ima dugme :))

cuo sam od par ljudi da su im neudobna sjedista, meni nije toliko smetalo....

onom talgo garniturom bih mogao putovati 15-20 sati bez ikakvih problema, pa i brzinom od 50km/h.... daleko je komotnije nego u autu, avionu i autobusu. mislim da me depresija uhvatila kada sam usao u autobus...

iz voza sam izasao odmoran, raspolozen i sa trecinom procitane knjige.......... iz autobusa sam se raspao.......... jos uvijek me koljeno boli.........

patim za vozom i komocijom koju pruza..... ne znam da li postoji fizicki razlog nepovezanosti BiH zeljeznicom.... u kakvom je stanju zeljeznica? zasto ne idemo vozom u evropu...... postoje li linije za italiju, njemacku itd..... moze li se u srbiju pa odatle dalje.... moglo se u zagreb (vise ne)
User avatar
Haris033
Posts: 3862
Joined: 02/02/2005 07:07
Location: Sarajevo
Contact:

#41 Re: Talgo za Ploce, odlicne vijesti

Post by Haris033 »

r_faruk wrote:patim za vozom i komocijom koju pruza..... ne znam da li postoji fizicki razlog nepovezanosti BiH zeljeznicom.... u kakvom je stanju zeljeznica? zasto ne idemo vozom u evropu...... postoje li linije za italiju, njemacku itd..... moze li se u srbiju pa odatle dalje.... moglo se u zagreb (vise ne)

Pitaj političku mafiju i lobiste za autoprevoznike.
dresdener78
Posts: 912
Joined: 04/08/2011 09:23
Location: CZ/D/BiH

#42 Re: Talgo za Ploce, odlicne vijesti

Post by dresdener78 »

Haris033 wrote:
r_faruk wrote:patim za vozom i komocijom koju pruza..... ne znam da li postoji fizicki razlog nepovezanosti BiH zeljeznicom.... u kakvom je stanju zeljeznica? zasto ne idemo vozom u evropu...... postoje li linije za italiju, njemacku itd..... moze li se u srbiju pa odatle dalje.... moglo se u zagreb (vise ne)

Pitaj političku mafiju i lobiste za autoprevoznike.
Siromaštvo i kolabirana privreda:
Željeznica zarađuje na teretnom prevozu, putnički prevoz (naročito lokalni) uvijek mora biti subvencioniran.

Teretni željeznički prevoz je godinama blokiran od strane političke bagre, svako ima nekog amidžu ili šuru koji je špediter.
Npr. naftni derivati - uske bh. asfaltne komunikacije totalno pune kamiona-cisterna.
I, nažalost, većina velikih prijeratnih bh. firma je shebana do temelja pa nema potrebe da se tamo nešto transportuje.

Putnički saobraćaj - dva entiteta, milion kantona, dva miliona individualnih političkih interesa.
Teško zamisliti kako da se slože tri kantona i neprijateljski entitet o zajedničkim subvencijama redovnog putničkog prevoza.

Pod određenim uslovima, mogao bi biti profitabilan brzi voz iznad 100 km (rute tipa Mostar-Banja Luka, Bihać - Sarajevo).
U Češkoj naprimjer osim državne željeznice ima sada dva privatna operatera: RailJet i LeoExpress. Obojica imaju i autobuske linije. Na nekim linijama voze na svoj poslovni rizk, bez subvencija. LeoExpress je sada preuzeo njemačkog prevoznika Locomore na trasi Berlin-Stuttgart.

Da bude putnički prevoz atraktivan, mora osim modernih vozova: biti BRZ, dakle oko 90-100 km za sat putnička brzina, i dovoljno polazaka. Svaki sat dva. Jedan voz ujutro u jedan uveče jesu ismijavanje putnika.

Zašto više ne postoji međunarodni željeznički prevoz: Latentno traje neprijateljstvo BiH/HR/SR, previše politike, parcijalni "vitalni interesi". Koliko mi je poznato, Hrvatska je drastično podigla takse za korištenje svojih pruga za vozove koji idu recimo iz BiH u Mađarsku ili u Srbiju. Osim toga, ja se sjećam šta se dešavalo, jednom je voz završio u Doboju, štrajk ovo ono, čao nema dalje. Putnici su morali iznajmiti neki autobus da ih vozi sve do Sarajeva. Ja sam doživio preko 4 sata kašnjenja na bh. teritoriji, ne znaš šta se dešava kako dugo će, ništa. U Hrvatskoj je još bilo itekako OK ali čime si prešao Savu u Šamac, vidio si kako željezničare baš kurčina boli zbog nekih glupih putnika.

Stanje je takvo da pruga Sarajevo-Mostar bi trebala biti u većini obnovljena. Potpuno nova je i pruga Doboj-Banja Luka jer ona je bukvalno demolirana tokom zadnjih poplava. Pruga Sarajevo - Zenica - Doboj - Šamac užas, naređene lagane vožnje, puno pragova ispod šina još pamti maršala Tita i njegovu prvu vožnju neke 1947.

Neće biti atraktivno putovanje vozom dok se temeljito ne poveća broj polazaka i brzina, jer Sarajevo-Šamac oko 4 sata uz kretensko ponašanje graničnih policajaca na graničnom prelazu BiH/HR...

Realno je voz gubio još oko sat vremena stajanjem zbog odvojene granične kontrole u Bosanskom te Slavonskom Šamcu.

Kao posljednji je još postojao onaj "brzi" voz Sarajevo-Zagreb, niti njega više nema. Trenutno NE POSTOJI redovan putnički željeznički saobraćaj preko granica BiH. U vrijeme Juge je bilo direktnih vozova odnosno vagona (nočnih) i za Varšavu, Frankfurt, Beč i druge gradove.

Ja sam prije nekih sedam godina napravio na osnovi podataka iz redova vožnje tabelu kako su se produžila vremena putovanja. Još nisam znao da će biti skoro sve ove željezničke veze ukinute...

Image
Post Reply