Svemoćni Bog (prema Kur'anu, ali i općenito)

Rasprave o vjerskim temama.

Moderator: Bloo

Post Reply
RNG_25
Posts: 2096
Joined: 20/07/2014 19:46

#1 Svemoćni Bog (prema Kur'anu, ali i općenito)

Post by RNG_25 »

Svemoćni Bog (prema Kur'anu, ali i općenito) na primjeru 2 ajeta:

[33:27]

Korkut: i dao vam je da naslijedite zemlje njihove i domove njihove i bogatstva njihova, i zemlju kojom prije niste hodali – Allah sve može.

Mlivo: I dao vam je da naslijedite zemlju njihovu i kuće njihove i imetke njihove i zemlju koju niste gazili. A Allah je nad svakom stvari Posjednik moći.

Sahih International: And He caused you to inherit their land and their homes and their properties and a land which you have not trodden. And ever is Allah , over all things, competent.

Pickthall: And He caused you to inherit their land and their houses and their wealth, and land ye have not trodden. Allah is ever Able to do all things.

Yusuf Ali: And He made you heirs of their lands, their houses, and their goods, and of a land which ye had not frequented (before). And Allah has power over all things.

Shakir: And He made you heirs to their land and their dwellings and their property, and (to) a land which you have not yet trodden, and Allah has power over all things.

Muhammad Sarwar: God made you inherit their land, houses, property, and a land on which you had never walked. God has power over all things.

Mohsin Khan: And He caused you to inherit their lands, and their houses, and their riches, and a land which you had not trodden (before). And Allah is Able to do all things.

Arberry: And He bequeathed upon you their lands, their habitations, and their possessions, and a land you never trod. God is powerful over everything.

[48:21]

Korkut: i drugi, koji niste bili u stanju uzeti – Allah vam ga je dao, jer Allah sve može.

Mlivo: I drugi kojeg se niste domogli,48:21 doistaga je obuhvatio Allah. A Allah je nad svakom stvari Posjednik moći.

Sahih International: And [He promises] other [victories] that you were [so far] unable to [realize] which Allah has already encompassed. And ever is Allah , over all things, competent.

Pickthall: And other (gain), which ye have not been able to achieve, Allah will compass it, Allah is Able to do all things.

Yusuf Ali: And other gains (there are), which are not within your power, but which Allah has compassed: and Allah has power over all things.

Shakir: And others which you have not yet been able to achieve Allah has surely encompassed them, and Allah has power over all things.

Muhammad Sarwar: Besides these, there were other gains which you could not receive, but God has full control over them. God has power over all things.

Mohsin Khan: And other (victories and much booty there are, He promises you) which are not yet within your power, indeed Allah compasses them, And Allah is Ever Able to do all things.

Arberry: and other spoils you were not able to take; God had encompassed them already. God is powerful over everything.

///

Od 9 prevoda, 3 tvrde da “Allah sve može” (Korkut, Pickthall, Mohsin Khan), ostali tvrde da “Allah ima moć nad svim (stvarima)”.

Odmah da se riješi pitanje prevoda, u samom arapskom originalu je prisutna riječ koja, u prevodu, označava “stvari”, tj. neki objekat, što neki prevode kao “posjedovanje moći nad stvarima”, a neki kao “posjedovanje moći činjenja svih stvari”.

Suvišno je reći, nadam se, da se argumentacija zasniva na “pretpostavci” postojanja Boga, te ovo nije tema za diskusije o tome postoji li Bog, pa se suzdržite od takvih komentara...

///

6 od 9 prevoda tvrde da Bog nije svemoćan, već da posjeduje moć nad svakom stvari. Već tu, dakle, može se završiti priča o svemoći Boga, jer je očito da Kur’an, ako se oslonimo na tih 6 prevoda, *ne tvrdi* da je Bog svemoćan. A ko će ovdje da tvrdi da su 3 od 9 prevoda “pravilniji”, ili “validniji” od preostalih npr. 6?

S druge strane, ako ustvrdimo jednaku validnost svih tih 9 prevoda, onda imamo problem kontradikcije, tj. tvrdnje da nešto istovremeno i jeste i nije, što je isto kao tvrditi da je nešto istovremeno i istina i laž. Shodno tome, odabrati se mora samo jedan od ta 2 moguća značenja, bar ako ih ovako doslovno posmatramo.

///

Šta je svemoć? Ako “svemoć” definišemo kao sposobnost činjenja “svega” i “bilo čega”, vidjet ćemo da “svemoć”, kao takva, ne postoji niti može postojati. Niko nema "takvu" svemoć te samim time niko nije "tako" svemoćan, te "takva" svemoć praktično i ne postoji.

Izuzetak, kako vjernici (ljudi koji vjeruju u neko božanstvo) tvrde, jeste Bog, ali počesto iz pogrešnih razloga i sa pogrešnim razumijevanjem

Da li “svemoć” ima samo jedan smisao, samo jedno značenje? Ne, jer “svemoć” može značiti i činjenje “svega” što (objektivno) jeste moguće. [O ovome malo kasnije.]

Napomena: Samo zato što neko nije *apsolutno nešto* ne znači da taj neko nije to *nešto*. Drugačije rečeno, postojanje *nečega* ne znači da je to nešto *apsolutno*, kao što ni poricanje apsolutnosti *nečega* ne znači poricanje toga *nečega* sasvim.

///

Šta Bog “ne može” i zašto? Bog “ne može” činiti stvari kontrarne Njegovoj Prirodi, a ako uzmemo da je Bog objektivna realnost kao i bilo šta drugo što postoji, onda je jasno da Bog ne može kontrirati sam sebi, tj. objektivnoj realnosti, jer kršenje objektivne realnosti praktično znači da to i nije objektivna realnost (tj. nije realnost kakvom se predstavlja), tj. da ta realnost i ne postoji (onako kako se predstavlja). A, evidentno je, da realnost jeste i ima svoje osobine.

Svako pitanje ima odgovor, ma kako “besmisleno”, “glupo” i “apsurdno” pitanje bilo, a sljedeća pitanja su čest argument (ili “argument”) protiv svemoći Boga:

1. Može li Bog stvoriti kamen koji ne može podići?
2. Može li Bog stvoriti drugog Boga?
3. Može li Bog tvrditi da je zlo dobro, a dobro zlo, u istom sistemu?
4. Može li Bog tvrditi da je istina laž, a laž istina, u istom sistemu?
5. Može li Bog stvoriti 2 paralelna svijeta, identična po svemu, te u jednom čovjeka smatrati odgovornim za njegova djela, a u drugom ne smatrati čovjeka odgovornim za njegova djela?

Odgovori su:
1. Ne, jer samo je jedna Beskonačnost ili Beskonačna Moć, utjelovljena u Bogu, te bi Bog kršio vlastitu prirodu, tj. objektivnu realnost, tj. realnost i postojanje kao takvo, kada bi ovako nešto “mogao” učiniti. Dodatno, ako je Bog “vječan i beskonačno moćan” (beskonačno moćan u smislu da je kvantitet njegove moći beskrajan i nemjerljiv), onda bi stvaranje nečega ovakvog podrazumijevalo nešto što je “veće od beskonačnosti”, što nije moguće. [Više o ovome dolje u priči o Božijoj Prirodi.]
2. Isto kao pod 1.
3. Ne, jer dobro i zlo su kontradiktorne kategorije realnosti, i nešto ne može u isto vrijeme biti i dobro i zlo, tj. nešto ne može istovremeno i biti i ne biti. Ako pod “biti” smatramo da je nešto dobro, onda to nešto ne može i “biti” (tj. biti dobro) i “ne biti” (tj. ne biti dobro). U jednom te istom sistemu, ako je nešto “dobro” (kao “potpuno i isključivo dobro), onda to ne može istovremeno biti nešto suprotno tome, jer nešto ne može istovremeno i biti i ne biti.
4. Isto kao pod 3. samo zamijeniti dobro sa istinom i zlo sa lažju.
5. Ne, jer bi to značilo da imamo 2 identična sistema sa različitim vrijednosnim kategorijama, a nešto ne može biti istovremeno i identično i različito. Drugačije rečeno, ako bi Bog smatrao da čovjek nije odgovoran za svoja djela, to bi značilo da ta ista djela sa istim neposrednim posljedicama imaju različitu vrijednost, što nije moguće.

Ovo su banalni primjeri, u nastavku slijede puno ozbiljniji prirodi koji se suštinski tiču Boga.

Poenta primjera jeste da se uvidi da Bog nije svemoćan u smislu kako bi neki željeli, jer svemoć ide poslije Božanske prirode, tj. Božanska priroda je ta koja na prvom mjestu upravo uvjetuje šta jeste moguće (o ovome je rečeno više kasnije). Ili, drugačije rečeno, Božanska priroda je ta koja uopšte definiše šta jeste svemoć, šta je sve moguće, te se može reći da je Bog svemoćan upravo u svemu što jeste Božanska priroda. Kako je Božanska priroda objektivna realnost (tj. objektivno postoji), onda je Ona ta koja definiše šta jeste moguće, jer... nije moguće ono što nije moguće.

///

Šta je Božanska priroda? Ono što Bog objektivno jeste.

Možemo tvrditi ili da Bog ima svoju prirodu, ili da je nema. Ako je ima, onda Bog ne može činiti ništa van “limita” te prirode. Ako je nema (i samim time nema "limita"), onda bi ispalo da Bog može u istom sistemu reći za jednu te istu stvar istovremeno i da je istina i da je laž i time biti u pravu, što samo po sebi evidentno *nije moguće*, jer ne može jedna te ista stvar istovremeno biti (biti istina) i ne biti (ne biti istina), te slijedi kako Bog *ne može* biti tu u pravu, te dalje slijedi kako boldirano nije moguće, tj. Bog ne može to tvrditi i uraditi. Što bi se reklo - nema smisla. A Božanska priroda nije priroda besmisla, već upravo suprotno.

Drugi primjer je da Bog ne može za sebe istovremeno tvrditi da jeste Bog i da nije Bog i time biti u pravu, jer bi to bila negacija suštinske realnosti (ilitiga Prirode) Boga.

Božanska priroda ide prije Njegove Moći i Njegove Volje. Može li Bog zaboraviti? Može li Bog ne biti “posjednik moći nad svakom stvari”? Može li Bog ne biti Bog? Može li Bog sebi nanijeti zlo? Ne može. Ne može, jer je u Njegovoj prirodi da ne može zaboraviti i da ne može ne biti “posjednik moći nad svakom stvari” i td., te nikakva količina (tj. kvantitet) Moći i Volje to ne može izmijeniti.

Božija Moć i Božija Volja upravo su posljedica Njegove prirode, a ne obratno da je Njegova priroda pod nasumičnim i arbitrarnim uticajem Njegove Volje ili Moći. Kao što je već na primjerima pokazano.

Iz svega rečenog, slijedi da Bog zaista *ima* svoju Prirodu, prirodu koja ide *ispred i prije* (“prije” ne u vremenskom smislu, već hijerarhijskom) Njegove Volje i Njegove Moći.

Bog zaista “ne može sve” šta se jezičkim konstrukcijama može smisliti, ali može sve što objektivno i jeste moguće, te je u tom smislu Bog zaista svemoćan, jer... može sve što jeste moguće. A nije moguće nešto kontrarno Njegovoj prirodi, kao npr. da tvrdi za istinu da je laž i obratno i da bude time u pravu. Tj., moguće je sve i samo ono što je upravo određeno kao takvo od strane Božanske Prirode.

Još jednom, Priroda ide prije Volje i Moći, baš kao što i realnost ide prije mašte i jezičkih konstrukcija.

///

ZAKLJUČCI:
1. Bog jeste svemoćan, jer može sve što jeste moguće i što je moguće moći.
2. Šta jeste moguće i šta jeste moguće moći je već “definisano”, “ukorijenjeno”, “inkorporirano” i “određeno” u Božanskoj Prirodi.
3. Božanska Priroda hijerarhijski ide prije i ispred Božanske Moći i Božanske Volje.
4. Božanska Volja i Božanska Moć ima izvor u Božanskoj Prirodi, a ne obratno.
5. Božanska Volja i Božanska Moć ne mogu kontrirati i poništavati Božansku Prirodu, jer ih sama Priroda definiše, određuje i “limitira”, ili bolje rečeno uslovljava.
6. Bog *nije* svemoćan u smislu da može svojom Voljom ili Moći kršiti svoju Prirodu.
7. Odsustvo te mogućnosti, pak, ne čini Boga “ne-svemoćnim”, jer može sve što je moguće moći, a moguće je moći samo što je *unaprijed uslovljeno* Božanskom Prirodom (ponavljam se, ali neke stvari se moraju ponoviti).

///

Eto, to je argumentacija za svemoć Boga. Kur’an, čak i u onim 3 od 9 prevoda, gdje se tvrdi da “Allah sve može”, to ne tvrdi u smislu da Allah sam sebe može zanegirati, a zanegirao bi Sebe kada bi zanegirao neku svoju osobinu uslovljenu svojom Prirodom, već tvrdi u smislu gore objašnjenom.

A krajnji je apsurd tvrditi da Božija Volja nekako ide prije Božije Prirode, te kako bi Bog trebao “moći” svojom Voljom poništiti svoju Prirodu. To, da Božija Volja i Moć idu prije Božije Prirode *ne tvrde* niti Kur’an niti, koliko mi je poznato, druge Objave.

Bog jeste svemoćan. Bog ne može učiniti nešto što sam svojom prirodom uslovljava da nije moguće. Bog svoju prirodu ne može niti će kršiti, jer kršiti svoje postojanje znači kršiti objektivnu realnost, što nije moguće niti ima smisla, bar ako o Bogu govorimo.

Znači, to bi otprilike bio odgovor na (od strane ateista...) često postavljana pitanja o "svemoći".

P.S. Rafinirat ću dodatno, možda, što sam napisao, nekom drugom prilikom. Da se razumijemo, primjera može biti bezbroj, ovo što sam naveo je samo vrh ledenog brijega, ali nadam se da je poenta shvaćena - Priroda -> Moć i Volja, mogućnost, realnost, istina/laž i td.

P.P.S. Sljedeća tema će biti, možda, o Božijoj/Allahovoj Prirodi, tj. o objektivnim “karakteristikama” koje Bog posjeduje *neovisno* od toga postoji li nešto “osim” Boga.

///

Ako neko ima primjedbi ili bilo čega, pretvorio sam se u uho...
dadinjo33
Posts: 1748
Joined: 10/08/2016 18:41

#2 Re: Svemoćni Bog (prema Kur'anu, ali i općenito)

Post by dadinjo33 »

Po čemu je Bog-Bog ako on, kao i ti, ima svoju određenu prirodu i djeluje u skladu sa njenim ograničenjima?
RNG_25
Posts: 2096
Joined: 20/07/2014 19:46

#3 Re: Svemoćni Bog (prema Kur'anu, ali i općenito)

Post by RNG_25 »

Po tome što On ima Božansku Prirodu, koja kako kvalitativno, tako i kvantitativno nije *ista* (ali u nekim stvarima jeste slična) mojoj. A ovo ima veze sa temom... kakve? Uoči da sam samo ponudio argumentaciju o svemoći i kako ta svemoć može se pripisati Bogu. Nešto više o Prirodi kao takvoj, možda, nekom drugom prilikom...
dadinjo33
Posts: 1748
Joined: 10/08/2016 18:41

#4 Re: Svemoćni Bog (prema Kur'anu, ali i općenito)

Post by dadinjo33 »

Englez ima englesku prirodu, a Kubanac kubansku. A Bog božansku. I on je suštinski različit od Kubanca i Engleza. :D

A je li ta njegova priroda svjesna?
RNG_25
Posts: 2096
Joined: 20/07/2014 19:46

#5 Re: Svemoćni Bog (prema Kur'anu, ali i općenito)

Post by RNG_25 »

U Prirodi Njegovoj jeste da je svjestan. A to da li je Njegova Priroda svjesna... ne znam adekvatno odgovoriti sada...
dadinjo33
Posts: 1748
Joined: 10/08/2016 18:41

#6 Re: Svemoćni Bog (prema Kur'anu, ali i općenito)

Post by dadinjo33 »

Pa i njegova svemoć je poput ljudske. Može sve osim onog što ne može.
RNG_25
Posts: 2096
Joined: 20/07/2014 19:46

#7 Re: Svemoćni Bog (prema Kur'anu, ali i općenito)

Post by RNG_25 »

U tom smislu jeste, ali relativiziraš stvari. Njegova Priroda je sama po sebi kvalitativno i kvanitativno drugačija, neovisno od validnih paralela sa ljudskom prirodom.

Neke stvari Bog može koje čovjek ne može, baš kao što neke stvari Bog ne može koje čovjek može. Npr. Bog ne može slagati.
dadinjo33
Posts: 1748
Joined: 10/08/2016 18:41

#8 Re: Svemoćni Bog (prema Kur'anu, ali i općenito)

Post by dadinjo33 »

RNG_25 wrote:U Prirodi Njegovoj jeste da je svjestan. A to da li je Njegova Priroda svjesna... ne znam adekvatno odgovoriti sada...
Pa Boga si hijerarhijski stukturisao, što znači da je on podijeljen u sebi, makar na stepene, ako ne u konflikt. Identično hrišćanskoj "Božijoj misteriji" i odnosu Oca, sina, Duha svetog i sličnim akrobacijama. Ako Božija volja zavisi od prirode, onda je Božija priroda-Bog, a Božija volja-stvorenje, jer je Bog-Jedan i nije uslovljen. Ali, može li nesvjesna priroda stvoriti svjesni entitet? Je li stvaranje slijepo, pošto je Bog-priroda Boga, a ona očito nije svjesna.
dadinjo33
Posts: 1748
Joined: 10/08/2016 18:41

#9 Re: Svemoćni Bog (prema Kur'anu, ali i općenito)

Post by dadinjo33 »

RNG_25 wrote:U tom smislu jeste, ali relativiziraš stvari. Njegova Priroda je sama po sebi kvalitativno i kvanitativno drugačija, neovisno od validnih paralela sa ljudskom prirodom.

Neke stvari Bog može koje čovjek ne može, baš kao što neke stvari Bog ne može koje čovjek može. Npr. Bog ne može slagati.
Bog može što čovjek ne može, čovjek može što BOg ne može, ko je onda Bog, a ko čovjek?


I šta ti uopšte znaš, i odakle, o Božijoj prirodi?
dadinjo33
Posts: 1748
Joined: 10/08/2016 18:41

#10 Re: Svemoćni Bog (prema Kur'anu, ali i općenito)

Post by dadinjo33 »

RNG_25 wrote:U tom smislu jeste, ali relativiziraš stvari. Njegova Priroda je sama po sebi kvalitativno i kvanitativno drugačija, neovisno od validnih paralela sa ljudskom prirodom.
Pričaju dva mrava o tome kakav je Bog. I slože se da ima dva para nogu više i veća krila nego leteći mravi.
dadinjo33
Posts: 1748
Joined: 10/08/2016 18:41

#11 Re: Svemoćni Bog (prema Kur'anu, ali i općenito)

Post by dadinjo33 »

RNG_25 wrote:U Prirodi Njegovoj jeste da je svjestan. A to da li je Njegova Priroda svjesna... ne znam adekvatno odgovoriti sada...
Ako je svijest (koja nužno podrazumijeva i volju) aspekt ili sadržaj njegove prirode, onda ona nije podređena prirodi, a ti si naveo da jeste. Naveo si da priroda uslovljava volju. Doveo si se u kontradikciju.
User avatar
Towelie
Posts: 7487
Joined: 03/05/2013 19:29

#12 Re: Svemoćni Bog (prema Kur'anu, ali i općenito)

Post by Towelie »

Ne rece nam na sta se referises kad govoris o Bozijoj prirodi?
User avatar
Smrcak15
Posts: 11137
Joined: 13/12/2015 13:23

#13 Re: Svemoćni Bog (prema Kur'anu, ali i općenito)

Post by Smrcak15 »

Bog je svemocan u Bozanskim stvarima ali nije svemocan u nebozanskim stvarima, kao dali moze da poludi, dali moze da da postoji i nepostoji u isto vrijeme itd..
RNG_25
Posts: 2096
Joined: 20/07/2014 19:46

#14 Re: Svemoćni Bog (prema Kur'anu, ali i općenito)

Post by RNG_25 »

dadinjo33 wrote:
RNG_25 wrote:U Prirodi Njegovoj jeste da je svjestan. A to da li je Njegova Priroda svjesna... ne znam adekvatno odgovoriti sada...
[1] Pa Boga si hijerarhijski stukturisao, što znači da je on podijeljen u sebi, makar na stepene, ako ne u konflikt. Identično hrišćanskoj "Božijoj misteriji" i odnosu Oca, sina, Duha svetog i sličnim akrobacijama. [2] Ako Božija volja zavisi od prirode, onda je Božija priroda-Bog, a Božija volja-stvorenje, jer je Bog-Jedan i nije uslovljen. [3] Ali, može li nesvjesna priroda stvoriti svjesni entitet? Je li stvaranje slijepo, pošto je Bog-priroda Boga, a ona očito nije svjesna.
[1] Ne znam kako si ovo zaključio... Hijerarhija ne znači podijeljenost, kao što ni čovjek nije podijeljen na više "ljudi" i "stvorenja" samo zato jer ima svoju prirodu koja uvjetuje njegovu volju. Također, preskočio si dio kada sam rekao da su Božija Volja i Moć "definisane", "uvjetovane", "ukorijenjene" i td. u Božijoj Prirodi. Zapravo, Božija Volja *jeste* dio Božije Prirode (ovo "dio" ne u doslovnom smislu, već više kao aspekt), to je neodvojivo, ali radi lakšeg objašnjenja se moraju zasebno definisati. Kad kažem "definisati", mislim na to da je Božija Volja ono što On čini ili "sposobnost činjenja" (dakle, atribut), a Božija Priroda ono što On može da čini (opet, atribut) i td. Te stvari nisu apsolutno odvojene, a u Božijoj Prirodi je - u konačnici - sve to.

[2] Postojanje Božije Volje, kao sposobnosti činjenja nečega, je samo opis "dijela" Njegove Prirode. Kao što sam i rekao u uvodnom postu, Božija Volja i Moć su uvjetovani i ukorijenjeni u Božijoj Prirodi, neodvojivi su.

Da se razumijemo, zapažanja su donekle i na mjestu, svakako ću uzeti to u obzir...

[3] Nisam rekao da nije svjesna. Nesvjesna priroda ne bi mogla stvoriti svjesni entitet, ali to je van poente moje svakako. Mislim na poentu teme...
RNG_25
Posts: 2096
Joined: 20/07/2014 19:46

#15 Re: Svemoćni Bog (prema Kur'anu, ali i općenito)

Post by RNG_25 »

dadinjo33 wrote:
RNG_25 wrote:U tom smislu jeste, ali relativiziraš stvari. Njegova Priroda je sama po sebi kvalitativno i kvanitativno drugačija, neovisno od validnih paralela sa ljudskom prirodom.

Neke stvari Bog može koje čovjek ne može, baš kao što neke stvari Bog ne može koje čovjek može. Npr. Bog ne može slagati.
Bog može što čovjek ne može, čovjek može što BOg ne može, ko je onda Bog, a ko čovjek?


I šta ti uopšte znaš, i odakle, o Božijoj prirodi?
I šta je problem ovdje? Ako se ne mogu razlikovati, onda i nema Božije Prirode, zapravo nema Boga. A evidentno je da čovjek nije niti može biti Bog.
RNG_25
Posts: 2096
Joined: 20/07/2014 19:46

#16 Re: Svemoćni Bog (prema Kur'anu, ali i općenito)

Post by RNG_25 »

dadinjo33 wrote:
RNG_25 wrote:U Prirodi Njegovoj jeste da je svjestan. A to da li je Njegova Priroda svjesna... ne znam adekvatno odgovoriti sada...
Ako je svijest (koja nužno podrazumijeva i volju) aspekt ili sadržaj njegove prirode, onda ona nije podređena prirodi, a ti si naveo da jeste. Naveo si da priroda uslovljava volju. Doveo si se u kontradikciju.
U prirodi jeste da ima svijest, kao što u prirodi jeste da ima volju i moć. Također, kao što sam i dokazao, volja jeste podređena prirodi, uostalom šta ti misliš da je svijest doli sastavni "dio" prirode? Gdje je kontradikcija? Kad sam rekao da ne znam adekvatno odgovoriti to sam i mislio, ali iz tog mog odgovora ne možeš dalje izvući priču o navodnim kontradikcijama.
RNG_25
Posts: 2096
Joined: 20/07/2014 19:46

#17 Re: Svemoćni Bog (prema Kur'anu, ali i općenito)

Post by RNG_25 »

Towelie wrote:Ne rece nam na sta se referises kad govoris o Bozijoj prirodi?
Nebitno. Dokazao sam da Bog ima neku prirodu, tj. neki "set" osobina koje ga na neki način "opisuju", te čemu Njegova volja, moć i dr. ne mogu kontrirati. Razumjeti da pod "Njegovom Voljom" ne govorim o entitetu "van" Njegove Prirode, već samo kao jednom od Njegovih uslovljenih osobina. Osobina koja je uslovljena drugim osobinama.
RNG_25
Posts: 2096
Joined: 20/07/2014 19:46

#18 Re: Svemoćni Bog (prema Kur'anu, ali i općenito)

Post by RNG_25 »

U biti, kada sam spomenuo "rafiniranje" uvodnog posta, onda bih npr. tu mogao reći jasnije da su priroda, volja i moć sve "dio" Boga, Njegovi "aspekti" i "osobine", te da volja i moć kao neki od osobina ne mogu kontrirati drugim osobinama Boga, a sve zajedno jesu u okviru Boga.

Kada sam spomenuo Božiju Prirodu, to je s namjerom da dokažem da Bog *jeste nekakav*, što je evidentno, te to "kakav je" predstavlja nešto od Njegove prirode.

Moja greška, shodno tome, jeste što sam izdvojio volju i moć na previsoko mjesto među tim osobinama, toliko da se doima kao da su zasebni entiteti, ali to je nuspojava pokušaja da to prezentujem, a nikako inicijalna namjera. Ništa, onda, javim kada editujem post da to raščistim bolje.

To rečeno, jasno je i dokazano da Bog neke stvari ne može činiti s obzirom da ne može Bog sadržavati kontradiktorne osobine koje bi međusobno bile u kompeticiji, a koje osobine i koliko uvjetuju druge osobine je od manjeg značaja.
User avatar
Connaisseur Karlin
Posts: 20595
Joined: 31/01/2016 16:16

#19 Re: Svemoćni Bog (prema Kur'anu, ali i općenito)

Post by Connaisseur Karlin »

Biti svemocan ne znaci isto sto i biti svemoguc. Bog je ,logicnije opisan kao svemoguc.
User avatar
seln
Posts: 23262
Joined: 06/02/2007 13:57
Location: FORGET? HELL!

#20 Re: Svemoćni Bog (prema Kur'anu, ali i općenito)

Post by seln »

Jà teoreticara i govana...skolasticko kenjanje i cjepidlacenje se prodaje kao mudrost.
Jezikom koji je nedovoljan da opise malo dublju emociju pokusava se opisati bog.
User avatar
Connaisseur Karlin
Posts: 20595
Joined: 31/01/2016 16:16

#21 Re: Svemoćni Bog (prema Kur'anu, ali i općenito)

Post by Connaisseur Karlin »

Biti svemocan znaci imati moc,ali biti svemoguc,znaci imati opcije biranja i primjene razlcitih odluka :D to je vjerovatno sto se podrazumjeva pod Boijom odlukom,koja naravno,nema isti tok kao donosnje ljudksih odluka.Nemoguce je opisati Boga ljudiskim jezikom. Ljudi ne poznaju Boga.
User avatar
Zaitsev
Posts: 1937
Joined: 08/10/2011 14:31
Location: Zenica
Contact:

#22 Re: Svemoćni Bog (prema Kur'anu, ali i općenito)

Post by Zaitsev »

A ja do Banovića odoh zbog slike odsječene glave... :(
RNG_25
Posts: 2096
Joined: 20/07/2014 19:46

#23 Re: Svemoćni Bog (prema Kur'anu, ali i općenito)

Post by RNG_25 »

seln wrote:Jà teoreticara i govana...skolasticko kenjanje i cjepidlacenje se prodaje kao mudrost.
Jezikom koji je nedovoljan da opise malo dublju emociju pokusava se opisati bog.
Moje emocije! Poštedi nas.

Niko ovdje, pa ni ja, ne pokušava "opisati" Boga mimo onoga što logički proizilazi iz svega šta sam Bog kaže. Sasvim je uredu i logično reći da Bog ima neku prirodu (priroda bivajući sam Bog u užem smislu, ne odvajam prirodu u zaseban entitet spornoj terminologiji unatoč), ili ako ti taj pojam smeta onda da Bog ima neke osobine. Sam Bog u Kur'anu kaže za sebe da je svemoćan, da je o svakoj stvari obaviješten, da živi i td., dakle - kaže za sebe da ima neke osobine. I to je logično! Sve što postoji ima neke osobine!

Svrha mog predugog teksta je "samo" da pokaže kako svemoć Boga nije ono šta mu se imputira od strane neznalica da jeste, već da je to nešto što je u harmoniji sa svime ostalim šta Bog jeste. Čak, upravo oni koji posežu za "svemoćnom Božijom Voljom" i uzdižu tu volju na pijedestal prvenstva čine grešku grubog opisivanja Boga.

///

Čitava poenta svega što sam u uvodnom postu napisao jeste da sam Bog onime šta On jeste uvjetuje šta jeste moguće, a šta nije, te u tom smislu Njegova "nesposobnost" kršenja vlastite biti ili "drugih osobina sebe" nije znak ne-svemoćnosti, već je fundamentalna nemogućnost uvjetovana upravo Bogom, tj. svime što On jeste.

///

Mislim, baš me briga, sam sam priznao da imam neke kontradikcije na koje su mi neki ukazali, ali samtram lično da suština i poenta mog teksta i dalje stoji i da je i dalje ispravna. A kome se sviđa da o Bogu ništa ne zna, ili da Ga sasvim u veo mistike, relativizma, nespoznatljivosti i šuplje priče obavije slobodan je da to učini.

S tim što ja ni ne tvrdim da Ga se logičkim i racionalnim argumentima može "spoznati" (u cjelosti, valjda je suvišno da kažem u cjelosti), ali tvrditi da se racionalnim argumentima ne može *nešto* o Njemu znati je apsurdno. Čemu uopšte objave, riječi, primjeri, DOKAZI na koje se Kur'an onda poziva? Dokaz, kao pojam, i upućuje na razum, ratio, racionalnost, ili bar ja tako mislim.

Tako da, stvarno, poštedi me šuplje o emocijama i dr., nemamo niti ih možemo imati svi tako produhovljene kao ti.
User avatar
seln
Posts: 23262
Joined: 06/02/2007 13:57
Location: FORGET? HELL!

#24 Re: Svemoćni Bog (prema Kur'anu, ali i općenito)

Post by seln »

RNG_25 wrote:
seln wrote:Jà teoreticara i govana...skolasticko kenjanje i cjepidlacenje se prodaje kao mudrost.
Jezikom koji je nedovoljan da opise malo dublju emociju pokusava se opisati bog.
Moje emocije! Poštedi nas.


Tako da, stvarno, poštedi me šuplje o emocijama i dr., nemamo niti ih možemo imati svi tako produhovljene kao ti.
Ti nisi u stanju da razumijes prosirenu recenicu, a pisao bi o bogu?
Nisam pisao o mojoj ili tvojoj emociji, vec o poteskoci bilo koga da opise vlastite emocije.
Toliko o vrlom opisivacu boga.
Mislim, stvarno... kakva je bozja priroda :-) :-) :-) :-)
Upotrijebiti rijec "priroda" u vezi s bogom (koji je istu stvorio cistim aktom volje), to je neko u prethodnim postovima lijepo uporedio sa dva mrava koji diskutiraju o bogu.
I, ja mogu odgovoriti na ovu jeftinu skolasticku mebiusovu traku "može li Bog stvoriti kamen koji ne može podići"...
Odgovor je: on moze stvoriti takav kamen - i on ga opet moze podici.
Nije ti jasno?
Stvarno?
A diskutirao bi o bogu i njegovoj svemoci?
RNG_25
Posts: 2096
Joined: 20/07/2014 19:46

#25 Re: Svemoćni Bog (prema Kur'anu, ali i općenito)

Post by RNG_25 »

seln wrote:
RNG_25 wrote:
seln wrote:Jà teoreticara i govana...skolasticko kenjanje i cjepidlacenje se prodaje kao mudrost.
Jezikom koji je nedovoljan da opise malo dublju emociju pokusava se opisati bog.
Moje emocije! Poštedi nas.


Tako da, stvarno, poštedi me šuplje o emocijama i dr., nemamo niti ih možemo imati svi tako produhovljene kao ti.
Ti nisi u stanju da razumijes prosirenu recenicu, a pisao bi o bogu?
Nisam pisao o mojoj ili tvojoj emociji, vec o poteskoci bilo koga da opise vlastite emocije.
Toliko o vrlom opisivacu boga.
Mislim, stvarno... kakva je bozja priroda :-) :-) :-) :-)
Upotrijebiti rijec "priroda" u vezi s bogom (koji je istu stvorio cistim aktom volje), to je neko u prethodnim postovima lijepo uporedio sa dva mrava koji diskutiraju o bogu.
I, ja mogu odgovoriti na ovu jeftinu skolasticku mebiusovu traku "može li Bog stvoriti kamen koji ne može podići"...
Odgovor je: on moze stvoriti takav kamen - i on ga opet moze podici.
Nije ti jasno?
Stvarno?
A diskutirao bi o bogu i njegovoj svemoci?
Poenta? I kakve veze sve ovo ima sa temom? Je li Bog ima neke osobine, ili nema? Jesu li te osobine u harmoniji, ili nisu?

Ne znam šta ti misliš da je svrha ove teme, ali ta svrha je već u naslovu data. Pokušaj da se svemoć Boga predstavi logično i smisleno, usklađeno sa onim šta Bog kaže za sebe.

Mislim, pogledaj šta si napisao svojim prvim postom, nikakav argument, ništa nema. Shodno tome je i reakcija, jer na tvoje "proširene rečenice" se i ne može drugačije odgovoriti.

P.S. Ako ti se ne sviđa pojam "priroda" (gdje sam mislio da je suvišno reći da nije riječ o materijalnoj prirodi, već više o osobinama koje su nužne s obzirom na to kakav je Bog i šta za sebe kaže, ali očito sam pogriješio), onda možeš koristiti bilo šta što ti je "prikladnije" - osobine, atributi, kako god. A ako nećeš ni to, pa šta ovdje radiš uopšte? Ako Bog nema nikakvih odrednica koje ga čine Bogom, onda Boga nema i gotova priča.
Last edited by RNG_25 on 02/09/2016 13:16, edited 1 time in total.
Post Reply