Stari motori za nove vozace

Podforum za motocikliste...
staradis
Posts: 1872
Joined: 03/04/2012 17:40

#1 Stari motori za nove vozace

Post by staradis »

Sta mislite o starijim motorima za pocetnike. Da kazemo 2000 godina ka vamo do nekih 600 cc. Vise me interesuju kruzeri nego sportski.

Ponuda motora je mala i bezobrazno su skupi. Interesuju me vasa misljenja, iskustva itd...

Sent from my GT-S5830 using Tapatalk 2
User avatar
DaysleepeR
Posts: 14742
Joined: 29/05/2003 00:00
Location: Rajvosa

#2 Re: Stari motori za nove vozace

Post by DaysleepeR »

motor je skup hobi

i ovdje se motori godišta 2000 pa na ovamo smatraju novijim motorima
User avatar
far rider
Posts: 109
Joined: 24/05/2012 22:22
Location: BiH/TK

#3 Re: Stari motori za nove vozace

Post by far rider »

Nije tolko godište bitno kolko stanje.

Kolko sam ja sagledo naše tržište polovnih motora, reko bi da je nekih 80% krš, sve što sam vidio ispod 5000 KM je bio krš koji ja nebi kupio. Kad bi ja tražio neku jeftinu mašinu da se na njoj učim vozit, ganjo bi kakvu finu MZ etz 250.
TouringBiker
Posts: 1271
Joined: 03/04/2013 21:52
Grijem se na: Struju

#4 Re: Stari motori za nove vozace

Post by TouringBiker »

Cruiser:

http://www.pik.ba/?trazilica=virago+535&kategorija=21
http://www.market.ba/oglasi?pojam=virago+535

Najviše je ima, najlakša za naći dijelove i održavati
User avatar
DaysleepeR
Posts: 14742
Joined: 29/05/2003 00:00
Location: Rajvosa

#5 Re: Stari motori za nove vozace

Post by DaysleepeR »

far rider wrote:Nije tolko godište bitno kolko stanje.

Kolko sam ja sagledo naše tržište polovnih motora, reko bi da je nekih 80% krš, sve što sam vidio ispod 5000 KM je bio krš koji ja nebi kupio. Kad bi ja tražio neku jeftinu mašinu da se na njoj učim vozit, ganjo bi kakvu finu MZ etz 250.
stanje je sasvim očekivano za državu u kojoj ne postoji kvalitetan zvanični moto servis. sve su avlija majstori. a MZ-a ako bi provozao dva puta bez kvara bio bi sretan.
User avatar
Prolaznik
Posts: 700
Joined: 14/07/2004 19:43

#6 Re: Stari motori za nove vozace

Post by Prolaznik »

...
Last edited by Prolaznik on 11/05/2023 17:37, edited 1 time in total.
esso_sa
Posts: 1669
Joined: 29/10/2005 16:20
Location: U 'Namu

#7 Re: Stari motori za nove vozace

Post by esso_sa »

DaysleepeR wrote: stanje je sasvim očekivano za državu u kojoj ne postoji kvalitetan zvanični moto servis. sve su avlija majstori.


Kakva populacija, takvi i servisi... Nazalost....
Vecina ljudi jednostavno nece da plate cijenu usluge kvalitetnog servisa i okrecu se "avlijanerima" jer im je jeftinije.
Zato i nemas ozbiljnih servisa, propali bi u roku od mjesec dana jer nebi imali posla...
Tuzno ali istinito
TouringBiker
Posts: 1271
Joined: 03/04/2013 21:52
Grijem se na: Struju

#8 Re: Stari motori za nove vozace

Post by TouringBiker »

DaysleepeR wrote:
far rider wrote:Nije tolko godište bitno kolko stanje.

Kolko sam ja sagledo naše tržište polovnih motora, reko bi da je nekih 80% krš, sve što sam vidio ispod 5000 KM je bio krš koji ja nebi kupio. Kad bi ja tražio neku jeftinu mašinu da se na njoj učim vozit, ganjo bi kakvu finu MZ etz 250.
stanje je sasvim očekivano za državu u kojoj ne postoji kvalitetan zvanični moto servis. sve su avlija majstori. a MZ-a ako bi provozao dva puta bez kvara bio bi sretan.
Za Yamahu bar ima servis i nabavka dijelova u Sarajevu: prodavnica Beka Commerce iza Gazprom pumpe na Stupu, servis iste firme u Nedžarićima. Kakav je kad popravlja Yamahe ne znam, meni je stručno ugradio nosač za zadnji kofer na BMW-u.
Last edited by TouringBiker on 30/01/2014 15:28, edited 1 time in total.
TouringBiker
Posts: 1271
Joined: 03/04/2013 21:52
Grijem se na: Struju

#9 Re: Stari motori za nove vozace

Post by TouringBiker »

DaysleepeR wrote:
far rider wrote:Nije tolko godište bitno kolko stanje.

Kolko sam ja sagledo naše tržište polovnih motora, reko bi da je nekih 80% krš, sve što sam vidio ispod 5000 KM je bio krš koji ja nebi kupio. Kad bi ja tražio neku jeftinu mašinu da se na njoj učim vozit, ganjo bi kakvu finu MZ etz 250.
stanje je sasvim očekivano za državu u kojoj ne postoji kvalitetan zvanični moto servis. sve su avlija majstori. a MZ-a ako bi provozao dva puta bez kvara bio bi sretan.
PS a nije daleko Split i Piccilo Racing u Stobreču
User avatar
far rider
Posts: 109
Joined: 24/05/2012 22:22
Location: BiH/TK

#10 Re: Stari motori za nove vozace

Post by far rider »

DaysleepeR wrote: a MZ-a ako bi provozao dva puta bez kvara bio bi sretan.
Ako je u dobrom stanju nije sigurno tako strašno! Al zato su dijelovi jeftini i uvjek se može popravit.. to su prilično robustne mašine.
User avatar
far rider
Posts: 109
Joined: 24/05/2012 22:22
Location: BiH/TK

#11 Re: Stari motori za nove vozace

Post by far rider »

A i što sam ja primjetio je da dosta naših "bajkera" čak ne znaju ni motor prezimit kako treba. Slabo koji zna uopšte da se karburator preko zime treba ispraznit i rezervar nasut pun do čepa, a to sve stoji u knjižici-upustva od motora.

To su sitnice koje prouzrokuju velike probleme.. kvarove na karburatorima i hrđa u rezervaru.
TouringBiker
Posts: 1271
Joined: 03/04/2013 21:52
Grijem se na: Struju

#12 Re: Stari motori za nove vozace

Post by TouringBiker »

far rider wrote:A i što sam ja primjetio je da dosta naših "bajkera" čak ne znaju ni motor prezimit kako treba. Slabo koji zna uopšte da se karburator preko zime treba ispraznit i rezervar nasut pun do čepa, a to sve stoji u knjižici-upustva od motora.

To su sitnice koje prouzrokuju velike probleme.. kvarove na karburatorima i hrđa u rezervaru.
Zato što većina voza aute sa ajnšpricom (a i moderniji motori su većinom sa ajnšpricom), kod njih tako šta nije potrebno... Doduše ako motor duže stoji, može benzin nagristi i gumene dijelove - meni je raskašio gumeni držač benzinske pumpe koja je smještena u rezervoaru, pa je pumpa to usisala i zaribala.
User avatar
far rider
Posts: 109
Joined: 24/05/2012 22:22
Location: BiH/TK

#13 Re: Stari motori za nove vozace

Post by far rider »

Kod mašina sa ubrizgavanjem goriva ne treba naravno praznit sistem od goriva.. al treba nasut pun rezervoar. Tako stoji i u upustvu. To je da se ne stvara kondenzacija u rezervoaru od koje se sa vremenom zna stvorit hrđa.

Jedino znam da kod motora sa plastičnim rezervoarom ako duže stoji se rezervoar treba komlpetan ispraznit. Tako mislim stoji i u upustvu.
TouringBiker
Posts: 1271
Joined: 03/04/2013 21:52
Grijem se na: Struju

#14 Re: Stari motori za nove vozace

Post by TouringBiker »

far rider wrote:Kod mašina sa ubrizgavanjem goriva ne treba naravno praznit sistem od goriva.. al treba nasut pun rezervoar. Tako stoji i u upustvu. To je da se ne stvara kondenzacija u rezervoaru od koje se sa vremenom zna stvorit hrđa.

Jedino znam da kod motora sa plastičnim rezervoarom ako duže stoji se rezervoar treba komlpetan ispraznit. Tako mislim stoji i u upustvu.
Kod mene je aluminijski (mana: torba za rezervoar sa magnetom ne drzi, treba ili ona sa remenom ili sa vakuum zakackama ili sto se kaci na obruc oko poklopca rezervoara).

Postoje sredstva koja se mogu nasuti u prazan rezervoar, specijalne boje (ja sam je za stari motor dobio iz brodogradilišta u Splitu), kojom se iznutra zaštiti čelični rezervoar protiv hrđanja. Onda traje jakoooo dugo
User avatar
far rider
Posts: 109
Joined: 24/05/2012 22:22
Location: BiH/TK

#15 Re: Stari motori za nove vozace

Post by far rider »

To za te boje prvi put čujem. Iskreno, nebi ja svoj rezervoar iznutra ni čim obrađivo.. bilo bi me strah da sa vrenemon gorivo tu boju nagrize i da njeni ostaci u gorivu nanesu veću štetu.
TouringBiker
Posts: 1271
Joined: 03/04/2013 21:52
Grijem se na: Struju

#16 Re: Stari motori za nove vozace

Post by TouringBiker »

far rider wrote:To za te boje prvi put čujem. Iskreno, nebi ja svoj rezervoar iznutra ni čim obrađivo.. bilo bi me strah da sa vrenemon gorivo tu boju nagrize i da njeni ostaci u gorivu nanesu veću štetu.
Kako rekoh, to je boja za rezervoare sa dizel gorivom velikih brodova. Preporučio mi je i poslao momak iz Splita koji je najbolji i najsikusniji majstor za BMW motore u našim krajevima, nikad nije s njom bilo problema. Koriste je i da iznutra zaštite prenosne rezervoare 2- i 4-taktnih vanbrodskih motora (penti), koji su u principu od istog ili sličnog pleha i na isti način obrađeni kao i rezervoari na motorima, a još više izloženi koroziji zbog soli
staradis
Posts: 1872
Joined: 03/04/2012 17:40

#17 Re: Stari motori za nove vozace

Post by staradis »

Znaci najbolja je opcija kupiti od nekoga koga znate

Sent from my GT-S5830 using Tapatalk 2
User avatar
Lucazode
Posts: 2743
Joined: 27/03/2008 18:06
Location: Where I belong.

#18 Re: Stari motori za nove vozace

Post by Lucazode »

Razmisljam o kupovini (jeftine) Piaggo Sfere. Presla 25K, '97 godina, 125ccm. Inace sam zaljubljenik u stariji dizajn i namjeravam poslije kupovine malo investirati u skuter. Da li je po vama u pitanju dobra kupovina s obzirom da je cijena oko 750 KM?
Kako se pokazala za odrzavanje? Dijelovi i cijena?
User avatar
far rider
Posts: 109
Joined: 24/05/2012 22:22
Location: BiH/TK

#19 Re: Stari motori za nove vozace

Post by far rider »

staradis wrote:Znaci najbolja je opcija kupiti od nekoga koga znate
I to nije nikakva garancija ako se taj ne razumije baš. Nije sad da su kod nas sve sami lopovi i da hoće podvalit, nego ljudi jednostavno nemaju gdje profesionalno servisirat motor a nit se informisat o potrebnim servisima. Nije rijetkost da ljudi vjeruju da je ne otvaran i "ne taknut" motor garancija za ispravnost. Puno ljudi koji o sebi misle da se razumiju vjeruju da se ventili šteluju samo ako se "čuju" a ne po intervalu. To je žalosna istina.

Kod novijih motora treba se obratit pažnja na kilometražu i servise koji se moraju obavit. Vidio sam kod nas puno motora u kilometražama oko 30 hiljada a nisu uradili jako bitan prvi veliki servis sa štelovanjem ventila. A ne uzimaju u obzir da se kod većine motora zazor ventila sa vremenom smanjuje.. posledica ventili više ne zatvaraju kako treba.. to znači sprženi i ventili i sjedište ventila (glava motora). :cry:
TouringBiker
Posts: 1271
Joined: 03/04/2013 21:52
Grijem se na: Struju

#20 Re: Stari motori za nove vozace

Post by TouringBiker »

far rider wrote:
staradis wrote:Znaci najbolja je opcija kupiti od nekoga koga znate
I to nije nikakva garancija ako se taj ne razumije baš. Nije sad da su kod nas sve sami lopovi i da hoće podvalit, nego ljudi jednostavno nemaju gdje profesionalno servisirat motor a nit se informisat o potrebnim servisima. Nije rijetkost da ljudi vjeruju da je ne otvaran i "ne taknut" motor garancija za ispravnost. Puno ljudi koji o sebi misle da se razumiju vjeruju da se ventili šteluju samo ako se "čuju" a ne po intervalu. To je žalosna istina.

Kod novijih motora treba se obratit pažnja na kilometražu i servise koji se moraju obavit. Vidio sam kod nas puno motora u kilometražama oko 30 hiljada a nisu uradili jako bitan prvi veliki servis sa štelovanjem ventila. A ne uzimaju u obzir da se kod većine motora zazor ventila sa vremenom smanjuje.. posledica ventili više ne zatvaraju kako treba.. to znači sprženi i ventili i sjedište ventila (glava motora). :cry:
A ko garantuje kilometražu, da nije vraćana? Ko kod nas još prodaje motor (sem ako se radi o novim motorima i to lovatora koji imaju love da ga odvezu u ovlašteni servis), sa ištambiljanom servisnom knjižicom koja pokazuje kilometražu i da je redovno servisiran? Tu pomaže jedino uvoz - iz neke države od reda, Njemačke, Austrije i sl.

Dakle - http://www.autoscout24.de/ ili http://www.mobile.de/
staradis
Posts: 1872
Joined: 03/04/2012 17:40

#21 Re: Stari motori za nove vozace

Post by staradis »

Pa je li moguce da nemamo ni jedan dobar servis u BIH
User avatar
far rider
Posts: 109
Joined: 24/05/2012 22:22
Location: BiH/TK

#22 Re: Stari motori za nove vozace

Post by far rider »

staradis wrote:Pa je li moguce da nemamo ni jedan dobar servis u BIH
Ima sigurno dobrih majstora kod nas koji znaju šta rade, čuo sam da je onaj iz Bijeljine što je valjda ovlašteni serivser za kawasaki i yamahu dobar majstor. Ali on valjda to radi kod kuće.. posle podne i čuo sam da se mora čekat na termin. To je sad pitanje povjerenja.

Al treba se gledat i kakav se motor kupuje.. za mene lično su sportaši "no go" radi komplikovane tehnike za održavat. Da našteluješ ventile moraš vadit bregaste i mijenjat one pločice.. to nije poso za amatere. Lično mislim da je za državu kao što je bosna najbolje uzet robustan enduro motor.. jedan cilindar.. pokretanje ventila preko klackalica i štelovanje sa klasičnim šarafima. ;-) Zato ja sam sebi mogu naštelovat ventile.. poso za početnika kao što sam ja od po sata! Nemoram ni rezervoar skidat. :D

Ja se iskreno samo pitam šta rade oni sa dukati motorima kod nas.. oni imaju onu desmodromiku :shock: čuo sam da je to prilično zeznuto održavat.
hali gali halid
Posts: 2387
Joined: 08/10/2007 22:45

#23 Re: Stari motori za nove vozace

Post by hali gali halid »

Mozes li preporuciti neki enduro za početnika?
User avatar
far rider
Posts: 109
Joined: 24/05/2012 22:22
Location: BiH/TK

#24 Re: Stari motori za nove vozace

Post by far rider »

Ja lično preferišem yamahu xt.
TouringBiker
Posts: 1271
Joined: 03/04/2013 21:52
Grijem se na: Struju

#25 Re: Stari motori za nove vozace

Post by TouringBiker »

staradis wrote:Pa je li moguce da nemamo ni jedan dobar servis u BIH
Imaš Samira u Visokom, radi sve motore
Post Reply