Sarajevski aerodrom- kapacitet

Lokalna dešavanja, politički život, medijska scena, sve o glavnom gradu BiH i okolini od jutra do mraka.

Moderators: Benq, O'zone

User avatar
drndalo
Posts: 22808
Joined: 26/06/2006 16:34
Location: Sarajevo

#76 Re: Sarajevski aerodrom- kapacitet

Post by drndalo »

ljevoruki wrote:
drndalo wrote: 97.3% sam siguran da sam davno, davno, prije rata sigurno, u novinama, Oslobodjenje vjerovatno, gladao fotografiju (C/B naravno) 747. Spominjani su americki olimpijci i njihov dolazak, Pan-am nije bio sigurno, koliko me pamcenje sluzi, prije ce biti da je bio TWA u pitanju (tako je neka shara bila u pitanju). E sad, postoji mogucnost da je neko objavio sliku npr. sa BEG, a da je izvjestaj bio o dolasku u SJJ. S druge strane, dolazak amerikanaca coporativno ima smisla vise nego da su u BEG prepakivani u 5-6 tura JAT-ovih DC-9 za SJJ... Ono sto znam sigurno o svim tadasnjim velikim avionima koji su dolazili je da nisu letili za SJJ direktno, nego su imali slijetanje ili u BEG ili ZAG, kao prvu stanicu nakon interkonti leta, gdje su ponovo, posebno racunali sve potrebne karakteristike aviona za liniju npr. BEG-SJJ, sto znaci da je avion do SJJ stizao dosta laksi nego sto bi bio da je npr. planirao SJJ direktno iz Toronta... Manje tezine u avionu = manje potrebnog prostora za usporavanje... Nakon "istovara", svi avioni svih reprezentacija koji se nisu vracali u svoje zemlje su bili parkirani ne na SJJ, nego na svim ostalim aerodromima SFRJ...

Vrijeme je prije pocetka Olimpijade bilo kao da je proljece, sunce, snijega ni u tragovima (do 2 dana pred otvaranje), vidljivost >20 km...
Vjeruj mi, na SJJ nije nikad sletio B747.
Nisam siguran da li je ikada sletio i na jedan aerodrom bivse Yu.
Pogledaj mapu na koje aerodrome trenutno lete.
Image
Vjerujem da takvu informaciju imas, s druge strane nadjosmo da je An-124 bio prije ovdje... Svasta ljudima promakne... Ja takve stvari prilicno dobro pamtim, nisam 100% siguran, ali znam da sam nekad vidio u novinama... Kako ti rekoh, Pan-am sigurno nije bio, TWA najprije ako jeste... Charter let iz BEG za SJJ bi bio sasvim izvodiv... Posebno za Olimpijadu...

Ne znam otkud ti informacija da 747 ne slijece ni na jedan ex-yu aerodrom...? Putnicki iz Koreje i Japana su bili barem 5-6x godisnje na ZAG i DBV zadnjih 4-5 godina... Redovni charter, kombinovan sa 777, ZAG/DBV naizmjenicno. SPU je za vrijeme naseg rata i iza njega redovno imao smjene vojske nato-a sa 747. OSI je prije par godina imao barem 7-8 rotacija 747F prevozeci junice za Slavoniju, a isao je par puta i za ZAG...

Ne znam sta zelis dokazati ovom mapom na kojoj koliko vidim spominju samo najnoviji model 747-8... Koji je trenutno prodan u nesto >20 komada sve skupa u svijetu...?
User avatar
johntra
Posts: 11800
Joined: 11/04/2004 02:17
Location: Palma de Hrasno

#77 Re: Sarajevski aerodrom- kapacitet

Post by johntra »

Evo Antonova 1992, kad je UN preuzeo aerodrom...

http://www.gettyimages.com/detail/news- ... d543898392

http://www.gettyimages.com/detail/news- ... d543898360

Edit: ne vidjeh da je Drndalo već postavio...
Last edited by johntra on 18/10/2016 13:43, edited 1 time in total.
User avatar
muz66
Posts: 17981
Joined: 24/03/2009 00:33
Location: Tamo gdje se dimi šiša i sluša Crvena jabuka

#78 Re: Sarajevski aerodrom- kapacitet

Post by muz66 »

Prosli mjesec je svaki dan slijetao i uzlijetao americki teretni, vojni avion. Kazu momci 268 tona tezak. Ako ste prolazili butmirom, mogao se vidjeti. Tamno zeleni sa bijelim slovima. Onaj zadnji rep viri 7-8m iznad tornja aerodroma.
User avatar
johntra
Posts: 11800
Joined: 11/04/2004 02:17
Location: Palma de Hrasno

#79 Re: Sarajevski aerodrom- kapacitet

Post by johntra »

Nađoh ovu stranicu oko ZOI 84 i Aerodroma...prema tim podacima, najveći avion koji je tada sletio je bio DC-10 JAT-a...

http://wor84.vaccbih.info/
User avatar
johntra
Posts: 11800
Joined: 11/04/2004 02:17
Location: Palma de Hrasno

#80 Re: Sarajevski aerodrom- kapacitet

Post by johntra »

ljevoruki wrote:
Vjeruj mi, na SJJ nije nikad sletio B747.
Nisam siguran da li je ikada sletio i na jedan aerodrom bivse Yu.
Pogledaj mapu na koje aerodrome trenutno lete.


Imaš i fotografija 747 sa Surčina po netu, tokom historije...
User avatar
spreca
Posts: 66518
Joined: 07/11/2006 19:31
Location: Na Spreci fatam ribe....... za guzicu

#81 Re: Sarajevski aerodrom- kapacitet

Post by spreca »

johntra wrote:
ljevoruki wrote:
Vjeruj mi, na SJJ nije nikad sletio B747.
Nisam siguran da li je ikada sletio i na jedan aerodrom bivse Yu.
Pogledaj mapu na koje aerodrome trenutno lete.


Imaš i fotografija 747 sa Surčina po netu, tokom historije...
80tih ako se nevaram je bila linija Baghdad-Beograd -Pariz...vozili su Iracani......jednom sam sa njim letio iz Bg za Baghd
User avatar
ljevoruki
Posts: 4753
Joined: 20/05/2011 22:49

#82 Re: Sarajevski aerodrom- kapacitet

Post by ljevoruki »

johntra wrote:Nađoh ovu stranicu oko ZOI 84 i Aerodroma...prema tim podacima, najveći avion koji je tada sletio je bio DC-10 JAT-a...

http://wor84.vaccbih.info/
:thumbup:
Za vrijeme olimpijade proveo sam neko vrijeme na aerodromu, sjecam se kad je sletio JAT-ov DC10.
Tada je to bilo golemo, gledao sam i slijetanje B707 i ostalih zrakoplova koje nisu mogao vidjeti do tada na SJJ.
User avatar
Connaisseur Karlin
Posts: 20595
Joined: 31/01/2016 16:16

#83 Re: Sarajevski aerodrom- kapacitet

Post by Connaisseur Karlin »

Image

ova fotka je jos bolja , 1992

potom imamo 1995 i 2013 :)
User avatar
johntra
Posts: 11800
Joined: 11/04/2004 02:17
Location: Palma de Hrasno

#84 Re: Sarajevski aerodrom- kapacitet

Post by johntra »

Evo jedna historijska...

Image
User avatar
Connaisseur Karlin
Posts: 20595
Joined: 31/01/2016 16:16

#85 Re: Sarajevski aerodrom- kapacitet

Post by Connaisseur Karlin »

johntra wrote:Evo jedna historijska...

Image
znam da su kuce jako blizu aeordorma,ali ovo je bas preblizu piste :shock: hvala za fotku :-D
User avatar
drndalo
Posts: 22808
Joined: 26/06/2006 16:34
Location: Sarajevo

#86 Re: Sarajevski aerodrom- kapacitet

Post by drndalo »

Na koje kuce mislis? Ove odakle je slikano...? Odavde do praga piste ima 500-600m...
User avatar
B6Redhell
Posts: 5877
Joined: 25/12/2010 04:56

#87 Re: Sarajevski aerodrom- kapacitet

Post by B6Redhell »

johntra wrote:Evo jedna historijska...

Image
Gledaj PAPI svijetala. Sva gore svaka cast.
Nego zbog polozaja i vremenskih uslova trenutna Pista je Kategorija 2. Ne bi reko da je 3 mozda i jeste. Neko od aviatičara ako moze da potvrdi. Volio bih znati.
User avatar
helpdesk1
Posts: 517
Joined: 04/08/2011 14:14

#88 Re: Sarajevski aerodrom- kapacitet

Post by helpdesk1 »

B6Redhell wrote:
johntra wrote:Evo jedna historijska...

Image
Gledaj PAPI svijetala. Sva gore svaka cast.
Nego zbog polozaja i vremenskih uslova trenutna Pista je Kategorija 2. Ne bi reko da je 3 mozda i jeste. Neko od aviatičara ako moze da potvrdi. Volio bih znati.
ILS CAT 1
User avatar
B6Redhell
Posts: 5877
Joined: 25/12/2010 04:56

#89 Re: Sarajevski aerodrom- kapacitet

Post by B6Redhell »

helpdesk1 wrote:
B6Redhell wrote:
johntra wrote:Evo jedna historijska...

Image
Gledaj PAPI svijetala. Sva gore svaka cast.
Nego zbog polozaja i vremenskih uslova trenutna Pista je Kategorija 2. Ne bi reko da je 3 mozda i jeste. Neko od aviatičara ako moze da potvrdi. Volio bih znati.
ILS CAT 1
CAT I
Auu ja konto dvica.. uglavnom svaka cast pilotima
User avatar
helpdesk1
Posts: 517
Joined: 04/08/2011 14:14

#90 Re: Sarajevski aerodrom- kapacitet

Post by helpdesk1 »

Da samo znaš kako je lijepo po magli slijetati noću uz ogromnu svjetleću reklamu na 'Sari' i par neobilježenih kranova :-D
User avatar
B6Redhell
Posts: 5877
Joined: 25/12/2010 04:56

#92 Re: Sarajevski aerodrom- kapacitet

Post by B6Redhell »

helpdesk1 wrote:Da samo znaš kako je lijepo po magli slijetati noću uz ogromnu svjetleću reklamu na 'Sari' i par neobilježenih kranova :-D
vijerujem. kod nas sam vidjao komunikacijske tornjeve sa obstrukcijskim crvenim svijetlima, ali nigdje na zgradama I ko zna koja je definicija visine prije nego sto je zakonski propisano instalacija istih.
User avatar
drndalo
Posts: 22808
Joined: 26/06/2006 16:34
Location: Sarajevo

#93 Re: Sarajevski aerodrom- kapacitet

Post by drndalo »

helpdesk1 wrote:Da samo znaš kako je lijepo po magli slijetati noću uz ogromnu svjetleću reklamu na 'Sari' i par neobilježenih kranova :-D
Sta te briga, magla je svakako... Bolje ne gledati...
User avatar
helpdesk1
Posts: 517
Joined: 04/08/2011 14:14

#94 Re: Sarajevski aerodrom- kapacitet

Post by helpdesk1 »

Jedno je ne gledati, a drugo je morati gledati ali ne vidjeti nista :-D
User avatar
drndalo
Posts: 22808
Joined: 26/06/2006 16:34
Location: Sarajevo

#95 Re: Sarajevski aerodrom- kapacitet

Post by drndalo »

Zato piloti gledaju u instrumente, ne u maglu...
User avatar
helpdesk1
Posts: 517
Joined: 04/08/2011 14:14

#96 Re: Sarajevski aerodrom- kapacitet

Post by helpdesk1 »

Na ovoj CAT gledajuci samo u instrumente bi bas imao nacina za procijeniti kada je vrijeme za zapoceti missed app :run: Nije to kao sa CAT III b ili c :-D . BTW posade se moraju posebno brifirati za slijetanje na SJJ. Onako za zabavu :kiss:
User avatar
Connaisseur Karlin
Posts: 20595
Joined: 31/01/2016 16:16

#97 Re: Sarajevski aerodrom- kapacitet

Post by Connaisseur Karlin »

drndalo wrote:Zato piloti gledaju u instrumente, ne u maglu...
ILS CAT je kategorija za jako gustu maglu :) zero visibility :) kako ces reci da je pilotsko gledanje intstrumenita primarno :D puno avona nemaju uradjaj za CAT III slijetanje ;-) drugo,ako ga imaju,a aerodrom nema uslove za CATIII,opet ne valja :)
User avatar
drndalo
Posts: 22808
Joined: 26/06/2006 16:34
Location: Sarajevo

#98 Re: Sarajevski aerodrom- kapacitet

Post by drndalo »

Upravo tako, gledaju instrumente i lete po njima. Na visini odluke (koj zavisi od aerodroma i aviona), moraju odluciti vide li jasno bitne oznake piste, srednju liniju, rubove, Papi svjetla, i ako vide u redu, nastavljaju sa slijetanjem vizuelno, ako ne vide, moraju obustaviti slijetanje, dodati gas i nastaviti dalje dizanje po propisima. Mogu ici na ponovno slijetanje po istim pravilima, mogu ici na mjesto za cekanje bolje situacije (hold), tj. kruzenje, ili otici na alternativni aerodrom...

Nikakva posebna nauka... Ako lete po pravilima, nikakvi kranovi im nisu ni blizu... Posebno brifiranje...? Zavisi sta smatras pod tim, ali nemojte praviti problem od LQSA, veci nego sto jeste... Pa nije Lukla u Nepalu ili Kurshevel u Francuskoj...

Image

Image

Image

Kada neko prvi put slijece pomaze uputstvo iskusnijeg kolege, ali i kada bi dvojica koja prvi put idu zajedno na LQSA, trebali bi kao profesionalni piloti naci sve potrebne podatke u prilaznim i aerodromskim kartama... Sta se desava u firmama ili zemljama koje nemaju linije za ovamo, a trebaju sletiti...? Ko njih brifira? Sada kada imaju i moderni simulatori, mogu malo pogledati da nisu bas skroz pali s kruske, ali nije neophodno.
User avatar
Connaisseur Karlin
Posts: 20595
Joined: 31/01/2016 16:16

#99 Re: Sarajevski aerodrom- kapacitet

Post by Connaisseur Karlin »

drndalo wrote:Upravo tako, gledaju instrumente i lete po njima. Na visini odluke (koj zavisi od aerodroma i aviona), moraju odluciti vide li jasno bitne oznake piste, srednju liniju, rubove, Papi svjetla, i ako vide u redu, nastavljaju sa slijetanjem vizuelno, ako ne vide, moraju obustaviti slijetanje, dodati gas i nastaviti dalje dizanje po propisima. Mogu ici na ponovno slijetanje po istim pravilima, mogu ici na mjesto za cekanje bolje situacije (hold), tj. kruzenje, ili otici na alternativni aerodrom...

Nikakva posebna nauka... Ako lete po pravilima, nikakvi kranovi im nisu ni blizu... Posebno brifiranje...? Zavisi sta smatras pod tim, ali nemojte praviti problem od LQSA, veci nego sto jeste... Pa nije Lukla u Nepalu ili Kurshevel u Francuskoj...

...


Kada neko prvi put slijece pomaze uputstvo iskusnijeg kolege, ali i kada bi dvojica koja prvi put idu zajedno na LQSA, trebali bi kao profesionalni piloti naci sve potrebne podatke u prilaznim i aerodromskim kartama... Sta se desava u firmama ili zemljama koje nemaju linije za ovamo, a trebaju sletiti...? Ko njih brifira? Sada kada imaju i moderni simulatori, mogu malo pogledati da nisu bas skroz pali s kruske, ali nije neophodno.
super,prema tvojoj logici, SJJ arodrom ne treba vise od CATI,jer aivo kompanije mogu obustaviti slijetanje,odletiti na drugi aerodrom ili par puta pokusati sletjeti,ili ne daj Boze donjeti prekanu odluku sa missed approach,pa ti si genije :lol:

2. fotke posatvljenih RNWs su u vecini slucajeva ekstremni primjeri i vlro je nelgoci iste primjere korsiti kao normlanim :D

evo link 20 http://dailygreatest.com/funfacts/25-so ... s/?state=2 sa objasnjenjem opasnosti za svaki aerodrom :)

Shvati,prije 30 godina se umogli biti uvedeni synteticki ekrani,ali je problem novac,koji drzava neda,pa je bila bolja opcija treniranje pilota ;-)
User avatar
drndalo
Posts: 22808
Joined: 26/06/2006 16:34
Location: Sarajevo

#100 Re: Sarajevski aerodrom- kapacitet

Post by drndalo »

Nije to moja logika, to je pravilnik za Cat 1, i zdravo... SJJ ne moze imati ILS Cat 2 ili Cat 3 zbog konfiguracije terena, tj. barem dok ne nadjemo nacin da poravnamo Trebevic i Mojmilo i to na pisti 12, na pisti 30 je svakako moguc samo vizuelni prilaz... Barem ne sa sadasnjom opremom u svijetu... Kada GPS navigacija u avionima bude imala certifikat za slijetanje sa strozim minimumima, tada ce moci... Od toga nas dijeli min. 8-10 godina...

Da nisi zaboravila vecinu naseg jezika u Americi, skontala bi zasto sam naveo ove primjere aerodroma... Cuj poseban brifing za Sarajevo, barem u miru nije neophodan, Jeppsen karte su vecini sasvim dovoljne...

Link koji si postavila pokazuje: 25 Songs With Misinterpreted Lyrics... Pa mi otpjevaj nesto... :cry:
Post Reply